Sari la conținut

Cu si despre masinile electrice


adidas

Postări Recomandate

  • Răspunsuri 3,7k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

La 16.11.2024 la 16:19, ALEX-Guzzista a spus:

Nu se poate compara Golanu cu Tesla.

Ideea era ca degeaba ai 500 CP,termic sau electric daca nu-i folosesti decat foarte rar,iei masina doar pt.ca este la moda,pe cand altii cu masini mai putin "potente" dau clasa la cei cu sute de CP.

 

 

Esti convins ca cel cu Loganul mergea constant cu 160 in fiecare zi? Eu nu cred asta, sincer. Ca si la EV, sunt momente cand cei cu ICE merg tare sau cand merg normal. Un singur exemplu, cu o singura masina nu spune nimic.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 1 minut, TheHuskyCrobats a spus:

 

Esti convins ca cel cu Loganul mergea constant cu 160 in fiecare zi? Eu nu cred asta, sincer. Ca si la EV, sunt momente cand cei cu ICE merg tare sau cand merg normal. Un singur exemplu, cu o singura masina nu spune nimic.

Era pe A2,acolo putea merge,in rest nu stiu.

Ideea era ca pusese la munca toti cei 105 CP,pe cand unii au isi iau masini cu 4-500 cp doar ca sa ii aiba in talon.

Ca fapt divers ma uitam vara pe A2 ,cel mai tare merg cei cu masini nu prea potente.

Cred ca sunt fostii posesori de masini comuniste,obisnuiti sa scoata”untul”din motoarele masinilor.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Asa se poate spune de toti posesorii de masini potente, nu numai de cele electrice. Ironia sortii face ca majoritatea masinilor electrice si aici ma refer si la cele "de duzina" sa aibe destul de multi CP, cam 200Cp, si cuplu mare. Acum ce sa faci? Sa mergi tare doar ca ai niste CP mie unuia mi se pare ciudat. Ca o opinie personala, comportamente din astea tip: rup asfaltu' pana la Constanta cu 160km/h, legile sunt facute pentru prosti, soseaua e doar a mea, etc sunt pentru cei care au nevoie de validare, persoane care au nevoie de acceptarea celorlati si care vor sa dovedeasca altora cat de buni sunt ei.
Ce anume vezi eroic in a merge cu 30km/h peste viteza legala de e demn de precizat si urmat?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

La 19.12.2024 la 8:54, TheHuskyCrobats a spus:


Ce anume vezi eroic in a merge cu 30km/h peste viteza legala de e demn de precizat si urmat?

Discutia era referitoare la cei cu EV-uri care merg “economic”ca sa nu ramana fara curent. 
Adica ai o masina cu +200 CP,dar nu ii poti folosi la capacitate ca esti limitat de baterie. 
 

La 19.12.2024 la 9:36, The Flying Dutchman a spus:

Orice maimuta poate baga mana in gaz (sau apasa acceleratia la podea) pe autostrada.

Corect. 
Depinde si ce ai sub capota sau in cadru,ca la puteri sau capacitati mici tre sa stai numai la podea sau capat de acceleratie,in vreo depasire. 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 17 ore, ALEX-Guzzista a spus:

Discutia era referitoare la cei cu EV-uri care merg “economic”ca sa nu ramana fara curent. 
Adica ai o masina cu +200 CP,dar nu ii poti folosi la capacitate ca esti limitat de baterie. 

 

Acesta este un mit. La fel cum cei cu motoare ICE merg incet ca sa nu ramana fara benzina.

Mai pun o data harta incarcatoarelor din Romania, poate te lamuresti de ce spun ca este un mit parerea ta. Acelea protocalii sunt incarcatoarele DC (rapide), cele verzi sunt cele AC. Sub ele este harta Romaniei.

image.thumb.png.cdf9469fdb8127b052e8d5530a46834e.png

Mie unuia mi se pare interesant (si amuzant pe de o parte) ca cele mai categorice pareri le au cei care nu au condus multi km o electrica si nici nu vor sa conduca asa ceva. Insa ei "stiu" exact ce poate sau ce nu poate o electrica :)

Ma intreb de ce motociclistii merg incet pe autostrada, la consum oare?

Editat de TheHuskyCrobats
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 6 ore, TheHuskyCrobats a spus:

Mie unuia mi se pare interesant (si amuzant pe de o parte) ca cele mai categorice pareri le au cei care nu au condus multi km o electrica si nici nu vor sa conduca asa ceva. Insa ei "stiu" exact ce poate sau ce nu poate o electrica :)

Ma intreb de ce motociclistii merg incet pe autostrada, la consum oare?

Eu unul nu am condus o electrica deci nu stiu ce poate si nici nu imi voi cumpara asa ceva,cel putin la preturile lor actuale.

Discutia initiala era ca majoritatea merg relativ incet raportat la puterea disponibila.

Motociclistii de pe autostrada merg ,poate,si in functie de ce gen de motor au,un HD e una ,Busa e alta.

Eu,unul,evit autostrada,e moartea pasiunii ca si mersul cu o masina la care nu auzi decat rotile si cand deschizi capota,vezi ca e portbagajul…..

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am mers eu cateva mii de kilometri cu masinile electrice de inchiriat. O mizerie sinistra, parerea mea!

Asta dupa ce am mers cateva sute de mii de kilometri cu masini cu mai. 

Ca si concluzie, personal, n-as plati in veci pururi dublu pentru o Tesla fata de un Megane 4 TCe 140 GPF (v.Techno manuala la 20.000 euro prin Rabla in aprilie 2024).

Iar daca ar fi totusi sa platesc dublu pentru o masina (ceea ce mi se pare o ineeptie din start), as lua un Mustang. La aceiasi CP (ca tot va da atat pe spate chestia asta), ar fi vreo 5000 euro in plus pe Mustang. Dar sunetul de esapament (ca tot va da atat pe spate chestia asta), merita fiecare euro din aia 5000 dati in plus.

Dar hei! Fiecare stie mai bine ce poate face cu 55.000 euro, nu? Unii ii baga pe toti intr-o masina, altii baga o parte din ei intr-o masina si pe restul ii pun la treaba! 

Editat de Kassu
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 2 minute, Kassu a spus:

Mustang. Dar sunetul de esapament

Mustangul nou parcă e buleftric... 🤦‍♂️

TOȚI merg încet cu electricele pe autostradă! Dacă îi dau talpă merg din încărcător în încărcător, alea multe de pe hartă, și ajung la mare toamna!

Și merg și cu tactica elasticului, să frâneze și să accelereze cât mai puțin. Dar ei sunt relaxați,  nu se grăbesc,  lasă câte 30-50 m față de mașina din față în oraș, salvează dihorii de văzduh și alte specii.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 4 minute, ENEOS a spus:

Mustangul nou parcă e buleftric... 🤦‍♂️

 

E si varianta electrica. Nicio rusine zic eu! 

Banii sunt buni, indiferent de unde vin si pe ce se cheltuie.

Iar Ford a inteles asta si s-a adaptat pietii.

Editat de Kassu
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 17 ore, TheHuskyCrobats a spus:

 

Acesta este un mit. La fel cum cei cu motoare ICE merg incet ca sa nu ramana fara benzina.

Mai pun o data harta incarcatoarelor din Romania, poate te lamuresti de ce spun ca este un mit parerea ta.

Diferenta fata de ice este ca timpul castigat mergand mai tare cu electrica il pierzi asteptand sa se incarce :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 6 ore, Kassu a spus:

Am mers eu cateva mii de kilometri cu masinile electrice de inchiriat. O mizerie sinistra, parerea mea!

Asta dupa ce am mers cateva sute de mii de kilometri cu masini cu mai. 

Ca si concluzie, personal, n-as plati in veci pururi dublu pentru o Tesla fata de un Megane 4 TCe 140 GPF (v.Techno manuala la 20.000 euro prin Rabla in aprilie 2024).

Iar daca ar fi totusi sa platesc dublu pentru o masina (ceea ce mi se pare o ineeptie din start), as lua un Mustang. La aceiasi CP (ca tot va da atat pe spate chestia asta), ar fi vreo 5000 euro in plus pe Mustang. Dar sunetul de esapament (ca tot va da atat pe spate chestia asta), merita fiecare euro din aia 5000 dati in plus.

Dar hei! Fiecare stie mai bine ce poate face cu 55.000 euro, nu? Unii ii baga pe toti intr-o masina, altii baga o parte din ei intr-o masina si pe restul ii pun la treaba! 

Daca ai bani de te enerveaza si esti si pasionat la 55.000 € iti poti lua multe masini adevarate,chiar si un SH cu putini km,eventual inca in garantie.

Sunetul evacuarii se poate upgrada,vibratia pe care o simti cand bagi piciorul in gaz,turometrul ala cand intra pe rosu si taie alimentarea fac toti banii.

Electricele sunt un trend fierbinte relativ nou,care a inceput sa se raceasca incet de cand s-au taiat subventiile si care se va raci si mai mult cand vor incepe sa cada bateriile,motoarele de tractiune,in principiu piesele de multe mii de €,care vor face nerentabila achizitia unei Electrice.

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

ISU nu stie sa intervina nici la un accident cu incendiu si persoana incarcerata la GPL..... Sau eventual, la unul cu masina pe hidrogen.....Dar ma gandesc ca pana si ei pot evolua la un moment dat.

Problema incendiului la electrice e doar in momentul in care e strivita bateria. Si asta se intampla foarte rar, de obicei bateria e protejata destul de bine.

 

Oricum, eu inca astept sa apara in productie de seria bateria cu electrolit solid.  Acolo, riscul de incendiu e mult mai mic.

 

Insa e hilar faptul ca se tot aduce in discutie acest subiect. De 2 ani (parca totusi mai putin in ultima jumatate de an), toti cei anti-EV fac un misto feroce referitor la incendiile EV-urilor. In aceste conditii, la cate electrice avem, ar trebui sa fie cate un incendiu saptamanal. Spuneti, va rog, ati auzit ceva concret de vreun incendiu? Ceva intamplat recent in orasul sau macar in judetul vostru? Sau singura sursa de inspiratie pe acest subiect sunt meme-urile de tik-tok?

 

P.S. Am ajuns la 40.000 km cu springul, in 2 ani. Iar sotia la 30.000. Si inca nu ne-am plictisit de linistea din masina atunci cand accelerezi. Probabil tine si de preferinte. Unii vor "loud pipes save lives", altii vor liniste si fara vibratii. Cat despre dezavantaje....eu deocandata nu le simt. Probabil si pentru ca inca mai am hibridul cu care am reusit sa fac maxim 5000 km anul asta la deplasarile mai lungi.

 

 

Acum 9 ore, ENEOS a spus:

Dar ei sunt relaxați,  nu se grăbesc,  lasă câte 30-50 m față de mașina din față în oraș, salvează dihorii de văzduh și alte specii.

 

Sa stii ca asta ma mira si pe mine. Eu sunt unul dintre aia de lasa 30-50m pana la masina din fata, indiferent cu ce merg. Si 90% dintre soferi mi se baga in spate si ruleaza la 2 metri, apoi daca vad ca las distanta suficienta fata de ala din fata, ei forteaza depasirea si se baga in fata mea. Care e faza? Pana la urma, cand e carambol cu 50 masini pe autostrada, pe timp de ceata, injuram soferii ca nu merg preventiv si nu lasa spatiu de franare, apoi injuram drumurile pentru numarul mare de accidente? Hai sa ne mai uitam un pic si in propria curte.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 11 minute, mircea.cazachevici a spus:

lasă câte 30-50 m față de mașina din față în oraș

Ce nu e clar? :moron:

Eu unul nu mi-aș lăsa soția să circule cu o coajă gen șpring, acum muuuulți ani, când duamna era la început în ale condusului, siguranța a fost factorul decisiv când i-am vândut Fiatul Panda (modelul vechi, 198x) și mai mult silit am convins-o să folosească altă mașină din parcul familiei, una modernă, cu vreo 6 airbag-uri și alte sisteme de siguranță active și pasive. Dar mă rog, divorțul ulterior a fost scump, așa că tu poate de aia i-ai luat șpring. 🫣 Și cu dințăreasa mea de suflet m-am luptat pe vremuri să o determin să renunțe la Tico și să-și ia ceva decent dpdv siguranță.

Editat de ENEOS
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Aici e vorba strict de preferintele femeilor.....cu care e imposibil sa te lupti.

A mea a refuzat dintotdeauna sa conduca masini mari. Am avut Fiat Croma, a refuzat. Am Priu Plus, cutie automata, nici nu se urca in el. Singurele pe care le-a condus de-a lungul timpului sunt un Peugeot 306, un Suzuki Ignis si actualul Spring. Toate, masini sub 1 tona.

Iar la cate am auzit de-a lungul timpului, cum ca ambreiajul la Suzuki e prea tare, ca parca nu mai merge la fel, ca parca cam da in bot cand o accelerezi...crede-ma ca e mai bine cu electica automata pentru ea. E fericita cu masinuta, si pe mine nu ma mai doare capul.

Na, exista si femei ce sar direct in Range Rovere, dar a mea nu e asa...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 6 minute, mircea.cazachevici a spus:

Range Rovere

Nu e nici pe departe un etalon de siguranță cu șasiul ăla scară model 1915! Și nu masa mare face o mașină să fie sigură (by the way, 306 sunt 99% că are >1t), orice compactă după 2000 e mai protectivă în cazul unui impact decât conserva de șpring! La asta mă refer, și având în vedere cum se circulă în România, numărul de accidente etc. eu unul exclud din start cașcarabete de genul șpringului.

Editat de ENEOS
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Corect, atata timp cat folosesti masina la ce e ea facuta sa fie folosita.

Eu am doar Spring-uri, iar nevasta-mea nu iese din oras cu al ei. Aici, doar tabla indoita se poate intampla, mai ales la cum se circula prin Bucuresti. 

In afara orasului, la tamponari frontale sau iesit in decor, cu dat peste cap, e alta poveste. Si acolo, recunosc, eu ies cu Springul din oras. Insa imi asum, nu zic ca e cea mai buna combinatie. Tocmai de asta viitoarea masina va fi ceva mai serios, insa tot electrica.

 

Si, apropos de asta, siguranta ti-o faci si singur. Eu unul prefer sa merg intr-o masina cu doar 1 stea euro NCAP, insa sa pastrez distanta de 30-50 metri fata de cel din fata. Mai ales ca mai atingem si 60-70 km/h in oras. Si sa port tot timpul centura de siguranta, si sa imi invat copiii ca nu se pleaca de pe loc fara centura.

La ce bun sa ai o masina cu 5 stele euro Ncap, dar sa cumperi dispozitive din alea de suntat sistemul, ca nu-ti place sa-ti pui centura? Si sa circuli la 2 metri in spatele celui din fata? Eventual sa-ti lasi copiii pe scaunul din fata, fara centura, sau in spate in picioare? Am vazut atitia pusti de 4-6 ani ca stateau atarnati pe geam, in picioare, pe cand mamicile conduceau gipane in care "nimic nu se poate intampla", incat mi s-a luat.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 1 oră, mircea.cazachevici a spus:

...

 

Sa stii ca asta ma mira si pe mine. Eu sunt unul dintre aia de lasa 30-50m pana la masina din fata, indiferent cu ce merg. Si 90% dintre soferi mi se baga in spate si ruleaza la 2 metri, apoi daca vad ca las distanta suficienta fata de ala din fata, ei forteaza depasirea si se baga in fata mea. Care e faza? Pana la urma, cand e carambol cu 50 masini pe autostrada, pe timp de ceata, injuram soferii ca nu merg preventiv si nu lasa spatiu de franare, apoi injuram drumurile pentru numarul mare de accidente? Hai sa ne mai uitam un pic si in propria curte.

Datorita tie, cei din spatele tau ajung sa stea la un semafor in loc de o data sau 2 ori, de 3 si chiar 4 ori. Te mai miri ca lumea e agitata si nervoasa in trafic...

Daca nu te poti adapta traficului cu pastrarea distantei normale, iesi si lasa-i pe aia de s-au adaptat, nu face mai grea viata traficului de cat si asa este.

Pentru ecartul scris de tine mai sus, meriti sa ti se suspende permisul, esti un pericol(oricat de hilar ti se pare) in trafic. La fel cum este lege data cu circularea sub viteza maxima legala nejustificat, pe un tronson de drum. Cei ca tine porcaiesc traficul.

De exemplu, in Austria am vazut cum odata facut semaforul verde, se pleaca in cel mult 3 secunde si toti pleaca bara la bara, nu se lasa distante inutile, nu se doarme pe telefon, cafea, tigara, etc. Aia inseamna respect reciproc. Nu ne-am compara cu Austria...

Da, stiu, iei apoi enduroaica, te duci la padure si rupi malul si potecile... adica recuperezi.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

  • Navigare recentă   1 membru


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...