radu86 Postat 7 ore în urmă Share Postat 7 ore în urmă Acum 1 oră, Silver Arrow a spus: Tehnologia evolueaza. La aeromodele nici nu visam acuma 30 de ani ca o sa pot folosi motoare electrice pentru propulsie. Astazi exista aeromodele cu motor electric care zboara lejer la altitudini de peste 1000 m, iar un model - Funjet - reuseste viteze maxima de peste 350 km/h. Nu mai vorbesc ce limitari existau cu statiile RC. Si uite ca pot face astazi cu dronele cu motoare electrice, si alea civile si (mai ales) alea militare Tehnologia a evoluat enorm de cand cercetarea s-a concentrat pe partea de electrificare. De la baterii la electronica de mare putere la motoare/generatoare electrice. Cu toate astea este o mare diferenta intre o drona si o masina. Eu cel putin am impresia ca sunt mult mai multe aspecte de luat in calcul la un EV care cara oameni, fata de un UAV care daca pica pe camp, aia e. Mie imi plac EV-urile, mai ales ca tehnologie, dar nu detin unul. Vom vedea in ce directie merg lucrurile, dar ce pot eu sa zic e ca masinile cu motoare termice s-au scumpit atat de mult in ultimii ani incat nu mi se mai pare ca diferenta de pret intre un EV si un clasic este o prapastie. Ca tot zicea cineva mai sus de loganul 1.4, si eu sunt de parere ca este unul dintre cele mai reusite motoare pentru a merge din A in B, nepretentios, cu intretinere ieftina. Totusi, eu prin bucuresti aveam un consum de 11-12 litri/100km cu aceasta motorizare, deci economic nu as spune ca era. Stateam blocat in trafic cu motorul arzand benzina. Pe vremurile alea mi-as fi dorit o electrica Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Silver Arrow Postat 6 ore în urmă Share Postat 6 ore în urmă Acum 24 minute, radu86 a spus: Totusi, eu prin bucuresti aveam un consum de 11-12 litri/100km cu aceasta motorizare, deci economic nu as spune ca era. Stateam blocat in trafic cu motorul arzand benzina. Pe vremurile alea mi-as fi dorit o electrica Aici te salveaza masina hibrida. Nu este musai sa ai o electrica. Iata un exemplu trait de mine: la Lexus a dat o eroare ceva si a scos partea hibrida din functiune. Bateriile fiind cam la 35% capacitate fata de nominal se mai intampla. De la 8 % consum in oras s-a dus elegant la 15 %. Si am luat-o usor ca altfel saream de 20%. Daca iti ei o masina hibrida de 1,4-1,8 L o sa ai un consum de 4-5% in oras, ceea ce este foarte onorabil. Asta este, in ziua de astazi, orasul iti dubleaza consumul fata de extraurban. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mircea.cazachevici Postat 1 oră în urmă Share Postat 1 oră în urmă Progres se vede peste tot. Chinezii deja au statii de incarcare de 1000kw. Practic, in 5 minute incarci pentru 400km autonomie. E adevarat ca si masinile care pot incarca cu 1000kw sunt putine si scumpe....dar asta e directia. Cat despre preturi, ele raman constante la EV-uri, iar la termice se duc in sus rau de tot. Cat era un Logan acum 3 ani? 9000 euro, parca. Dar azi? 14.000, ala chel. Cat era o Kona EV acum 3 ani? 33.000, si a ramas la fel si azi (fara Rabla). Un Spring? 20.000 fara Rabla, a ramas acelasi pret de acum 3 ani. Tesla Model 3? 40.000 euro acum 3 ani, 42.000 euro azi. Ford Puma se da azi cu 20.000 euro si varianta ICE, si varianta EV. Deci, per total, preturile au scazut mult. Sau, mai bine, s-au egalizat. Statii de incarcare? Au aparut ca ciupercile. Bateriile de la EV? Viteza de incarcare? Toate au crescut. Acum 3-4 ani, daca aveai viteza de incarcare de 50-60 kw, erai smecher. Azi, mai toate EV-urile ajung la viteze de incarcare de 100 Kw, alea bune chiar la 250-300kw. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.