free runner Postat 5 ore în urmă Share Postat 5 ore în urmă Acum 6 ore, mircea.cazachevici a spus: ISU nu stie sa intervina nici la un accident cu incendiu si persoana incarcerata la GPL..... Sau eventual, la unul cu masina pe hidrogen.....Dar ma gandesc ca pana si ei pot evolua la un moment dat. Problema incendiului la electrice e doar in momentul in care e strivita bateria. Si asta se intampla foarte rar, de obicei bateria e protejata destul de bine. Oricum, eu inca astept sa apara in productie de seria bateria cu electrolit solid. Acolo, riscul de incendiu e mult mai mic. Insa e hilar faptul ca se tot aduce in discutie acest subiect. De 2 ani (parca totusi mai putin in ultima jumatate de an), toti cei anti-EV fac un misto feroce referitor la incendiile EV-urilor. In aceste conditii, la cate electrice avem, ar trebui sa fie cate un incendiu saptamanal. Spuneti, va rog, ati auzit ceva concret de vreun incendiu? Ceva intamplat recent in orasul sau macar in judetul vostru? Sau singura sursa de inspiratie pe acest subiect sunt meme-urile de tik-tok? https://www.g4media.ro/o-dacia-spring-a-luat-foc-in-tulcea-un-scurtcircuit-la-baterie-prima-interventie-a-pompierilor-tulceni-la-o-masina-electrica.html P.S. Am ajuns la 40.000 km cu springul, in 2 ani. Iar sotia la 30.000. Si inca nu ne-am plictisit de linistea din masina atunci cand accelerezi. Probabil tine si de preferinte. Unii vor "loud pipes save lives", altii vor liniste si fara vibratii. Cat despre dezavantaje....eu deocandata nu le simt. Probabil si pentru ca inca mai am hibridul cu care am reusit sa fac maxim 5000 km anul asta la deplasarile mai lungi. Sa stii ca asta ma mira si pe mine. Eu sunt unul dintre aia de lasa 30-50m pana la masina din fata, indiferent cu ce merg. Si 90% dintre soferi mi se baga in spate si ruleaza la 2 metri, apoi daca vad ca las distanta suficienta fata de ala din fata, ei forteaza depasirea si se baga in fata mea. Care e faza? Pana la urma, cand e carambol cu 50 masini pe autostrada, pe timp de ceata, injuram soferii ca nu merg preventiv si nu lasa spatiu de franare, apoi injuram drumurile pentru numarul mare de accidente? Hai sa ne mai uitam un pic si in propria curte. Nu fac misto deloc , ma intreb doar daca va ganditi la siguranta sau doar la economii si "salvat planeta" Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Jebelu Postat 5 ore în urmă Share Postat 5 ore în urmă Acum 3 ore, ALEX-Guzzista a spus: Si eu pațesc aceeasi faza,este vorba de slaba pregatire a soferilor. Conduc o carosata de 3,5 To,deci nu poti vedea prin ea,este si pătrată,deci iti obturează vizibilitatea daca stai aproape. Ei cred ca daca au 2-3 metri pana la mine,o sa depaseașcă mai repede,ii vad in oglindă cum tot ies si intra inapoi ca nu au vizibilitate si nu vad daca vine ceva din contrasens. Si trec km in care m-ar putea depasi lejer dar ei tot acolo sunt. Colegul cred ca sa referit la mersul la drum intins,nu in oras. Unde este normal ca distanta de siguranta sa fie in raport cu conditiile de trafic,viteza…etc Daca iti permiti sa platesti amenzi poti sa vb si acolo la tel,cu tigara in gura,sorbind din cafea. Respectul la noi e o pasare rara. Legile la noi sunt blande . Pentru ca are bani sa plateasca amenda,daca i s-ar lua copilul macar o luna,permisul pe minim 3 luni si o amenda de 10.000 ron ia sa vezi cum si-ar schimba mentalitatea. Legile la noi sunt blande . Pentru ca are bani sa plateasca amenda,daca i s-ar lua copilul macar o luna,permisul pe minim 3 luni si o amenda de 10.000 ron ia sa vezi cum si-ar schimba mentalitatea. Cum este prin nus ce tara,la care daca ai bruscat plodul,vine Asistenta Sociala si ti-l ia. Culmea e ca “mocaiții”care pleaca greu de la semafor au si masini puternice. Am citat eu gresit, dar daca te uiti la postarea lui fix dinainte de a mea, ai sa vezi ca specifica ca e vorba de condusul urban. Ce nu inteleg cei ce conduc in felul asta, este faptul ca, ei dispun overall de timpul tau pierdut in plus in trafic pentru ca ei lasa distantele astea sau/si uita de ei cand se face verde. Probabil si altele. Nu toti au masini mai potente, dar majoritatea da. Ei, nu pleaca in tromba caci se termina repede motorina in suvulache si ne doare la jeb... Scuze de off, sa ramanem la subiectul topicului. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ENEOS Postat 2 ore în urmă Share Postat 2 ore în urmă (editat) Acum 8 ore, mircea.cazachevici a spus: nevasta-mea nu iese din oras cu al ei. Aici, doar tabla indoita se poate intampla, mai ales la cum se circula prin Bucuresti. Tot pt mers prin oraș i-am confiscat Panda! Eu cel mai nasol accident auto l-am avut în oraș, aveam probabil <10 km/h cu un BMW 635 din cel vechi, abia plecasem de la semafor pe Polonă spre St cel Mare și a venit o dacia 1300 condusă de un apv-ist care nu a văzut semaforul de pe Eminescu, m-a lovit în roata dreapta față de mașina mea de 1700 kg s-a învârtit în loc, eu am ieșit cu capul prin geamul ușii din dreapta ('95-96, nu era obligatorie centura în oraș, de atunci o pun și până la colțul străzii) și el s-a dus drept încă 22.4m! Crede-mă că se întâmplă în oraș destule nenorociri, și într-o cutie de sardine ești ca și mort dacă "încurcă pedalele" careva la un tănculeț... Dacă aș fi fost în vreo Panda veche sau un șpring nu ne mai contraziceam acum! Nu mai zic că la un eveniment cu Mercedesuri electrice am constatat că la o evitare cu revenire pe direcția inițială, un soi de test al elanului dar mai în scurt, un eqs are nevoie de o distanță între jaloane de cca 3 ori mai mare decât un turism normal, prima schimbare a direcției o face okeish, dar a 2-a văleu mamă. Editat 2 ore în urmă de ENEOS Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mircea.cazachevici Postat 1 oră în urmă Share Postat 1 oră în urmă Acum 2 ore, Jebelu a spus: Am citat eu gresit, dar daca te uiti la postarea lui fix dinainte de a mea, ai sa vezi ca specifica ca e vorba de condusul urban. Cu respect, permiteti sa raportez. Noi, astia din sudul capitalei, avem cateva bulevarde pe unde iti cam permite sa ii dai. E vorba de Splai, de Berceni (intre IMGB si centura), de Vitan-Barzesti, etc Locuri unde distanta ntre semafoare e de peste 500 metri-1 km. Acolo tot sub 10m intre masini sa las? Eu las 30-50m doar pe la viteze de peste 60-70km/h. Cat despre plecatul de la semafor, sa fii tu sanatoasa. Am declarat de atatea ori ca eu, cu Springul, plec cam primul, ca nu ma prea intrece pe prima suta de metri mai nimeni in afara de cate un X7, din cand in cand. Nu merg la consum in oras. Acum putem sa ne intoarcem la subiect? Subiectul fiind ca, cel putin la mine, 80% din deplasarile din ultimul an le-am facut cu electrica, si 20% cu hibridul. Si ca, daca as fi avut o electrica cu 500km autonomie, nu cu doar 200, as fi inlocuit de tot hibridul. Iar legea aia ce, am inteles, va intra in vigoare din 2025, cum ca fiecare cladire noua va trebui sa asigure macar o posibilitate de incarcare in locurile de parcare construite ajuta destul de mult. Te vei gandi de 2 ori ce sa-ti iei, electrica sau ICE, daca te muti peste un an la casa noua (sau bloc nou) si afli ca in locul de parcare ai macar o amarata de priza casnica. Dar la care sa-ti incarci masina. " Legea 101/2020, care a modificat prevederile Legii 372/2005 privind perfomanța energetică a clădirilor și care se află acum în vigoare, a adus schimbări importante cu privire la infrastructura de încărcare pentru mașinile electrice și hibride. În cazul clădirilor nerezidențiale noi sau supuse unor lucrări de renovare majoră, care au mai mult de 10 locuri de parcare, investitorii/proprietarii acestora, după caz, sunt obligați să instaleze cel puțin un punct de reîncărcare pentru vehicule electrice, precum și tubulatura încastrată pentru cablurile electrice pentru cel puțin 20% din locurile de parcare prevăzute. Acestea trebuie să permită instalarea, într-o etapă ulterioară, a punctelor de reîncărcare pentru vehicule electrice. Regula se aplică atunci când parcarea se situează în interiorul clădirii sau este adiacentă acesteia, ori dacă măsurile de renovare includ parcarea sau infrastructura electrică a clădirii/parcării. În cazul clădirilor nerezidențiale existente cu peste 20 de locuri de parcare, proprietarii au obligația de a instala până la data de 1 ianuarie 2025 un număr de puncte de reîncărcare pentru vehicule electrice cel puțin egal cu 10% din numărul total al locurilor de parcare, dar nu mai puțin de două puncte de reîncărcare pentru vehicule electrice. În cazul clădirilor rezidențiale noi sau renovate major, care au mai mult de 10 locuri de parcare, investitorii/proprietarii acestora, după caz, sunt obligați să asigure instalarea tubulaturii încastrate pentru cabluri electrice pentru fiecare loc de parcare, pentru a permite instalarea într-o etapă ulterioară a punctelor de reîncărcare pentru vehicule electrice. " Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.