Sari la conținut

Cu si despre masinile electrice


adidas

Postări Recomandate

Acum 22 minute, Adrian M. a spus:

BUCURESTI-1,4 mil vehicule. Sa presupunem ca 20% este obiectivul, sa fie buleftrice. 280.000 masini. Sa zicem ca simultan, doar 10% dintre acestea se vor incarca la statii publice-nu private-acasa in curte, sau la birou. Deci 28.000 de porturi de incarcare. Le vrem  fast charge? pai da, le vrem, ca vrem pentru o masina electrica tipica de 24kWh ca acumulatorul sa poata fi incarcat in 20 minute până la 80 % din capacitate. Adica probabil 120-150KW, bransament MEDIE TENSIUNE. ADICA TRAFO. 

 

amesteci calcule de putere si energie fara sa iei in considerare incarcarea retelei la momentul in care ar fi folosita de catre masini (adica preponderent noaptea)

pare ca presupui ca totul ar fi folosit in acelasi timp la putere maxima si de la 0 la 100%, o imposibilitate statistica

 

daca iti faci acelasi calcul in casa ta o sa ajungi la concluzia ca ar trebui sa-ti cada sigurantele continuu fiindca ai prea multi consumatori

 

sunt de acord ca probabil e de munca la retea, dar de aici pana la texte isterice pline de caps lock e drum lung

 

si cred ca bucurestiul e ultima problema, reteaua e decenta, mai departe de orase e jale

Acum 12 minute, Cavaleru a spus:

Emisiile de gaze cu efect de seră ale României au scăzut cu peste 50% față de nivelurile din 1990 datorită unei reduceri semnificative a cererii de energie și a activității industriale, creșterii eficienței energetice și conformării treptate la standarde de mediu mai restrictive. În prezent, energia reprezintă încă sursa principală de emisii, reprezentând 2/3 din emisiile naționale de gaze cu efect de seră, urmate de agricultură și industrie.

 

https://www.europarl.europa.eu/news/ro/headlines/society/20190313STO31218/emisiile-de-co2-de-la-autovehicule-date-si-cifre-infografic

informatiile sunt pre pandemie, intre timp s-au mai schimbat lucrurile

Editat de prafrau
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 3,7k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Acum 16 minute, Cavaleru a spus:

27,6% din hidroenergie

 

Imi zicea cineva ca la noi energia hidro ar fi pentru echilibrarea sistemului si nu atat de mult pentru puterea consumata. Poate confirma cineva?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 20 minute, Nguyen a spus:

 

Imi zicea cineva ca la noi energia hidro ar fi pentru echilibrarea sistemului si nu atat de mult pentru puterea consumata. Poate confirma cineva?

Pot confirma! Energia eoliana este dependenta de vant, cea solara de soare si lumina, cea hidro' de volumul de apa si sistemul hidrografic. Asadar, sursele sigure pe care se poate baza producerea de energie raman gazele naturale, petrolul si carbunele energetic. Noi, la sfatul si indemnul UE, am cam renuntat la sursele conventionale clasice si am ramas cu ochii-n soare, apeland in ultima vreme la importuri de energie, la costuri exorbitante...pe care majoritatea le simtim pe buzunarul propriu acum! De unde importam?! Ha...de la UE, adica state care nu au renuntat la energia conventionala, care si-au pastrat, in ciuda sanctiunilor, termocentralele si restul industriilor aferente producerii energiei pe baza resurselor conventionale. Noi...asteptam sa ploua, sa fie soare sau sa bata vantu'!🙈

Editat de ivan pedala
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 14 minute, Nguyen a spus:

 

Imi zicea cineva ca la noi energia hidro ar fi pentru echilibrarea sistemului si nu atat de mult pentru puterea consumata. Poate confirma cineva?

Asa a fost de cand s-a inventat energia hidro din baraje de acumulare. Nu este doar in RO, este la fel peste tot in lume.

 

Se numeste compensarea varfului de consum.

 

In alte tari, cum este Elvetia,  s-a mers mai departe si se folosea energia electrica mai ieftina de pe timpului noptii pentru a pompa apa din lacurile de acumulare din aval in cele din amonte, iar apoi vindeau energia hidro in timpul zilei cand era mai scumpa.

 

Cand nu ai apa in lacurile de acumulare (lucru care se tot intampla prin RO pentru ca energia hidro a fost cumparata de '' baietii destepti''), cumperi energia de compensare de pe piata libera, unde costa , nu gluma. Mai ai potiunea sa nu faci nimica si sa nu o cumperi, si patesti ca pe vremea lui Ceasca cand ajungeai pe varful de consum la  46-47 Hz frecventa in retea.

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 4 ore, Kristian K a spus:

Electricele nu polueaza,doar producerea curentului de la retea cu care se incarca.Sau aia nu se pune,ca nu e facut/polueaza in centrul orasului unde te dai?Daca polueaza "acolo" e ok?Poi suntem ecologisti sau nu?Sau doar ipocriti dupa nevoie?

 

Eu cred ca polueaza, cum am mai spus, cauciucuri, curentul produs in alta parte cum ai specificat, etc. Deci ar trebui impozitate.

Cu electrica am mers mai mult decat cu motoreta, nu vad de ce ar trebui sa platesc impozit pe moto si pe cealalta nu.

 

In ceea ce priveste ecologia, eu sunt convins ca nu pot influenta cu nimic cresterea/scaderea stratului de gheata de la polul sud/nord.

 

M-am convertit pentru ca imi este mai comod si pentru ca am surplus de curent electric. Nu incarc gratis, inca 😜

Editat de Cavaleru
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

1 oră în urmă, prafrau a spus:

 

amesteci calcule de putere si energie fara sa iei in considerare incarcarea retelei la momentul in care ar fi folosita de catre masini (adica preponderent noaptea)

pare ca presupui ca totul ar fi folosit in acelasi timp la putere maxima si de la 0 la 100%, o imposibilitate statistica

 

daca iti faci acelasi calcul in casa ta o sa ajungi la concluzia ca ar trebui sa-ti cada sigurantele continuu fiindca ai prea multi consumatori

 

sunt de acord ca probabil e de munca la retea, dar de aici pana la texte isterice pline de caps lock e drum lung

 

si cred ca bucurestiul e ultima problema, reteaua e decenta, mai departe de orase e jale

 

https://www.europarl.europa.eu/news/ro/headlines/society/20190313STO31218/emisiile-de-co2-de-la-autovehicule-date-si-cifre-infografic

informatiile sunt pre pandemie, intre timp s-au mai schimbat lucrurile

Ei, calculul meu a fost un exercitiu extrem de simplist. si a luat in considerare niste ponderi, cate masini din cate, cate simultan. Am presupus, evident, de dragul statisticii, ca alea 10% dintre toate masinile electrice se vor incarca simultan, pe timpul zilei, in statiile de incarcare. 10%, nu 50%. Statii private, in regim benzinarie. Nu am luat in calcul deloc statiile personale, ale celor care stau la casa, si incarca peste noapte masinile. SI ca da, trag toate la 100%, pe fast charge. 1 masina din 10. NU i atat de mult.  SI tocmai in zonele aglomerate este problema, unde ai foarte multe masini pe o suprafata limitata.  Sau pe drumurile/traseele foarte circulate.  

Si nu am calculat nimic cand vine vorba de extindere/modernizare retea. AM presupus ca exista peste tot putere, si se face doar bransamentul electric-adica un post de transformare medie tensiune, 600 putere instalata. Nimic special sau iesit din comun.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Spunea cineva in urma ca nu exista companii in Romania care sa se ocupe de convertirea ICE in EV.

Exista chiar langa mine, la Bradu.

 

Eu i-am vizitat pentru ca am fost curios ce pot face cu bateria masinii dupa ce nu va mai tine incarcarea. Am aflat cu bucurie ca o pot reutiliza fara probleme in casa, exact cumn folosesc bateria actuala. Va fi de capacitate mai mica insa o pot dota BMS si cu tot ce trebuie astfel incat sa fie recunoscuta de invertoare si utilizata optim de acestea.

 

Ii gasiti aici

Editat de TheHuskyCrobats
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 1 oră, ivan pedala a spus:

Asadar, sursele sigure pe care se poate baza producerea de energie raman gazele naturale...

 

cred ca s-a dublat pretul la sursa aia sigura (carbunii sunt putin mai ok, doar un 30%)

 

si vezi daca te prinzi de aici cata energie electrica importam noi, ca sa nu mai crezi toate stirile care ar merita sa fie publicate doar pe hartie igienica

https://www.sistemulenergetic.ro/

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 27 minute, cuki a spus:

 

Nu noi speram ca electricele vor fi viitorul, ci actuala ordine mondiala. Dpmdv interzicerea a tot ce e este sub E6, inclusiv autobuze, tiruri si altele...ar rezolva problema poluarii intr-un timp mult mai scurt si cu un efort financiar mult mai mic.

 

Dar ce te faci cand treaba cu petrolu e oarecum pe terminate?reputatia companiilor petroliere e si ea jos...cauti sa creezi o noua piata. 

Cam asta se intampla. Cei mai mari investitori in energia verde, sunt companiile petroliere. Vrem nu vrem, acolo ne carmuiesc altii. 

Da, cam asa e. Este un hype, pe care se fac ENORM DE MULTI BANI. Tot o afacere este. Nu intelegeti gresit, imi plac FOARTE MULT masinile electrice. Mers cu zoe, cu leaf, cu bmw, cu egolf. As lua maine o moto electrica, putere plus cuplu, o faci cu transmisie curea sau cardan sa nu ai grija lantului ,si e vis. Dar mai e pana este aplicabila solutia la scara larga, din pdv incarcare, autonomie, infrastructura. Cine stie, poate tehnologia va evolua mult mai rapid, si va deveni asa. Eu am insa dubii. 

Cred ca mai degraba hidrogenul ar fi viabil. Exista tehnologia aplicabila, la nivel de serie. DOar ca acum atentia este orientata catre electric.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 31 minute, prafrau a spus:

 

cred ca s-a dublat pretul la sursa aia sigura (carbunii sunt putin mai ok, doar un 30%)

 

si vezi daca te prinzi de aici cata energie electrica importam noi, ca sa nu mai crezi toate stirile care ar merita sa fie publicate doar pe hartie igienica

https://www.sistemulenergetic.ro/

Foarte interesant. echilibrat, cum ar si trebui. Consum aliniat cu productia. Stiu ca surplusul merge in speta la vecinii moldoveni(poate ma insel, sa ma contrazica cine stie altfel)

Da, repet, calculul meu este unul matematic, un exercitiu de gandire. Dar te pune pe ganduri.

Editat de Adrian M.
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 1 minut, cuki a spus:

Si masina electrica e din vremea motorului cu abur...dar a fost pusa bine la pastrare pentru cand trebuie.

Eu zic să rămânem ingineri, randamentul electromotorului cu perii din vremea aia sau chiar actual nu se compară cu randamentul motorului pas-cu-pas controlat electronic. Faptul că s-a eliminat fenomenul de saturare a miezului e un salt imens, recuperarea la frânare e şi ea importantă.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 2 ore, Silver Arrow a spus:

Asa a fost de cand s-a inventat energia hidro din baraje de acumulare. Nu este doar in RO, este la fel peste tot in lume.

 

Deci EV-urile isi trag "seva" mai mult din carbune si nucleare, ecologie o plua...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 1 oră, prafrau a spus:

 

cred ca s-a dublat pretul la sursa aia sigura (carbunii sunt putin mai ok, doar un 30%)

 

si vezi daca te prinzi de aici cata energie electrica importam noi, ca sa nu mai crezi toate stirile care ar merita sa fie publicate doar pe hartie igienica

https://www.sistemulenergetic.ro/

Ce am scris este luat din realitate (nu citesc din ziare, nu caut pe internet, nu ma uit la tv... sau alte surse). Am lucrat peste 40 ani in minerit si stiu ce vorbesc, cunosc cat erau costurile de productie cat si cele de desfacere catre consumatori. Faptul ca pretul energiei se dubleaza sau tripleaza dupa iesirea din curtea producatorului, asta-i altceva! Baietii destepti fac preturile in functie de gaurile din bugetul lor, al politicului, sau cat le cere uniunea! Am strigat asta acum ani de zile, cand colegii blamau miscarile pasnice sindicale ale celor din energie...iar acum cand suspiciunile s-au adeverit, este deja tardiv. ;)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 6 ore, cuki a spus:

 

Nu noi speram ca electricele vor fi viitorul, ci actuala ordine mondiala. Dpmdv interzicerea a tot ce e este sub E6, inclusiv autobuze, tiruri si altele...ar rezolva problema poluarii intr-un timp mult mai scurt si cu un efort financiar mult mai mic.

 

Dar ce te faci cand treaba cu petrolu e oarecum pe terminate?reputatia companiilor petroliere e si ea jos...cauti sa creezi o noua piata. 

Cam asta se intampla. Cei mai mari investitori in energia verde, sunt companiile petroliere. Vrem nu vrem, acolo ne carmuiesc altii. 

Or sa interzica toate de sub E6 cand or sa se plimbe prin spatiu miliardarii cu rachete electrice....

 

Cmon...

 

Poluarea grava(la nivel mondial) nu vine din Golfurile 4 din Romania.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 7 ore, cuki a spus:

 

 Dpmdv interzicerea a tot ce e este sub E6, inclusiv autobuze, tiruri si altele...ar rezolva problema poluarii intr-un timp mult mai scurt si cu un efort financiar mult mai mic.

Inlocuirea fiecarei masini medii cu una noua E6 = 25 tone CO2/masina.

La autobuze si camioane este mai mult.

Nu mai spun ce efort si poluare presupune scoaterea din trafic / reciclare a fiarelorsi vechi.

Nu mi se pare o idee buna.

Poate niste kit-uri de reducere a noxelor la masinile mai vechi? Daca s-a inventat asa ceva.. 🤔

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

16 minutes ago, Silver Arrow said:

Poate niste kit-uri de reducere a noxelor la masinile mai vechi? Daca s-a inventat asa ceva.. 🤔

 

BNOx https://www.environmental-expert.com/products/model-bnox-efficient-exhaust-aftertreatment-systems-575695

Am gasit si https://www.greencarcongress.com/2017/08/20170830-amminex.html

 

De BNOx stiam mai demult, costurile sunt mari insa nu imposibile, prin Germani stiu ca mai era folosit. 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 5 ore, Clit Eastwood Jr. a spus:

cel mai tare simti lipsa calitatii materialelor la volan si scaune. Plasticul de pe usi ca plasticul de pe usi, dar imitatia aia ieftina de piele iti lasa impresia ca te-ai urcat in Geely.

Si poate n-ar fi nicio problema, ca nu toata lumea s-a nascut in puf si lux, dar ma intreb cat rezista materialele alea.

 

 

Se plangeau niste review-eri ca imbinarile si mai ales pe la chedere sunt probleme cu ele.

 

Au scos acum Model S Plaid si pe la rama de la geamurile fata intra aer si cine stie la o spalare poate si apa.

 

Fit and finish sunt mult sub concurenta, daca mai punem si pretul sunt sub nivelul marii.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Ruginel changed the title to Cu si despre masinile electrice
  • Vizitator pinned this topic
  • l.u.v unpinned this topic
  • Ruginel pinned și unpinned this topic

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...