Sari la conținut

E viitorul auto electric?


adidas
 Share

Postări Recomandate

Acum 3 ore, pinnochio a spus:

Inseamna ca si motocicletele scapate-n balta sunt Pa??? E cam tot aia...difetenta..nr de roti.

Nu chiar! Mașinile au la interior o grămadă de materiale care se deteriorează de la apă, airbag-uri și alte chestii. Teoretic unitățile electronice sunt protejate, dacă s-ar scufunda cu bateria deconectat ar avea șanse să scape. Am văzut cu ochii mei o mașină nouă la care intrase nămolul în interior prin gurile de ventilație. Daună totală clar. Un băiat cu relații a înfrățit-o cu alta similară avariată și aia a fost.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 3,6k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

2 hours ago, Cap0ne said:

E destul de clar si logic ca o electrica va fi mai usor avariata in caz de inundare decat o termica.

 

Ai fi surprins. Nu este atât de evident. Motoarele și carcasa bateriilor sunt rezistente la apă. În rest, fire și contacte sunt și la mașinile cu motor termic. La câtă electronică este pe mașini acum, cred că toate sunt cam la fel de vulnerabile. Contează mai mult cât de bună este treaba făcută de producător în acest sens.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Aha, foarte rezistente, vezi întâmplări din ultimul an cu Tesla, spre exemplu.

Uiți ceva: la auto ai voltaj mare doar la bujiile cu scânteie. La bulectrice, ai instalație high-voltage. Cu totul altă chestie.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Era pe undeva, poate chiar aici pe topic, un caz cu o teslă căreia i se bulise bateria de la ploaie (cică)...

La o mașină normală tapițeria cu toate izolațiile din interior + airbag-uri și centurile cu retractor depășesc valoarea mașinii, electrica e mai scumpă dar cred că oricum economic e daună totală și dacă scapă partea electrică 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

7 minutes ago, Lucian_M said:

Aha, foarte rezistente, vezi întâmplări din ultimul an cu Tesla, spre exemplu.

 

Vorbeam strict de rezistența la apă. Sunt care repară electrice inundate. La fel cum repară și termice inundate.

 

4 minutes ago, Lucian_M said:

La nimereală, primul rezultat: https://m.youtube.com/watch?v=KwkUc3cz04M

 

Asta pentru că a intrat apă la el. Nu se întâmplă la toate, depinde de mai mulți factori. Caută tot pe YT - "flood damage tesla repair". Sunt destule.

Editat de PzKpfW
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am fost la ski, ieri m-am intors. 4600 km dus/intors. Ca sa vorbesc doar de drumul de intoarcere, pentru care am ales un traseu mai scurt, duminica am parcurs 1200 km si ieri 1000 km. Plecat la 9,30 dimineata, ajuns la 9 seara, in ambele zile.

Ma intrebam cum ar fi fost sa opresc la fiecare 3 ore de mers, in cautare de stecher.

Singurele masini electrice de pe autostradele unguresti/austriece/italienesti/germane, altele decat foarte putinele cu numere locale, au fost cu placi de inamtriculare romanesti, dovada ca la prostie si fudulie nu ne intrece nimeni. Culmea absoluta a fost un Mini cu numere verzi (cu o cutie pe plafon aproape cat masina), care se tara cu 80 km/h prin Ungaria. La interior, o familie de hipsteri (ca sa ma exprim elegant).

Ma indoiesc ca planurile politicienilor vor prinde prea rapid la niste popoare unde partea practica este mult mai importanta decat la noi, unde moda si infatuarea sunt la putere.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

35 minutes ago, _Tex_ said:

Ma intrebam cum ar fi fost sa opresc la fiecare 3 ore de mers, in cautare de stecher.

 

Specific pentru acest mod de utilizare, electricele sunt încă în urmă și ai fost mult mai câștigat cu un motor termic. În același timp, nu va mai dura mult (aproximez 5-7 ani) și autonomiile electricelor le vor depăși pe cele ale automobilelor cu motoare Otto.

 

37 minutes ago, _Tex_ said:

Singurele masini electrice de pe autostradele unguresti/austriece/italienesti/germane, altele decat foarte putinele cu numere locale, au fost cu placi de inamtriculare romanesti, dovada ca la prostie si fudulie nu ne intrece nimeni. Culmea absoluta a fost un Mini cu numere verzi (cu o cutie pe plafon aproape cat masina), care se tara cu 80 km/h prin Ungaria. La interior, o familie de hipsteri (ca sa ma exprim elegant).

 

Aici tragi o concluzie simplistă și subiectivă. Sunt destul de convins că majoritatea românilor care-și cumpără așa ceva nu sunt nici hipsteri, nici ecologiști. Sunt oameni atrași de costurile mici de întreținere, exploatare și chiar de achiziție. Un exemplu concret, la Mini există un program special de leasing (cred că și BMW are ceva similar) care-ți permite finanțare foarte avantajoasă, cu rate mici și valoare de revânzare destul de bună după 3 ani (un fel de leasing operațional cu alt nume). Dacă adaugi și reducerea pe care o acorda statul anul trecut (acei 10.000€), ajungi la o schemă foarte bună din punct de vedere financiar. La Tesla la fel, au fost niște reduceri bune de preț anul trecut pentru că au vrut să scape de stocul nevândut; când compari cu prețurile la care au ajuns mașinile normale (un VW Golf pleacă de la 25.000€), prețurile unor electrice erau chiar atractive.

 

Sunt doar exemple, sunt sigur că au mai fost și altele. Pe scurt, s-au cumpărat pentru că erau condiții financiare bune pentru asta și mai puțin din fudulie, nevoie de epatare (cei care caută asta își cumpără SUV-uri ostentative), hipsteareală sau ecologie.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

1 oră în urmă, _Tex_ a spus:

Ma intrebam cum ar fi fost sa opresc la fiecare 3 ore de mers, in cautare de stecher.

N-ai viziune, ești retrograd! Ai fi petrecut o săptămână pe drum, dar n-aveai emisii. Și a explicat un coleg, la 3h tot tre să te 3.14și, e chiar o binecuvântare să trebuiască încărcată coteața!

Acum 21 minute, PzKpfW a spus:

Sunt destul de convins că majoritatea românilor care-și cumpără așa ceva nu sunt nici hipsteri, nici ecologiști. Sunt oameni atrași de costurile mici de întreținere, exploatare și chiar de achiziție.

Și sunt ca ăia cu Fiat Albea 1.2 care povestesc pe forum cum merge savoniera cu 200km/h. Sunt oameni zgârciți care vor să folosească un vehicul în alt scop decât cel pt care e făcut.

Acum 23 minute, PzKpfW a spus:

finanțare foarte avantajoasă, cu rate mici și valoare de revânzare destul de bună după 3 ani (un fel de leasing operațional cu alt nume). Dacă adaugi și reducerea pe care o acorda statul anul trecut (acei 10.000€)

Merge luată prima de la stat pt leasing din ăla? 🤔

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

8 minutes ago, ENEOS said:

Sunt oameni zgârciți care vor să folosească un vehicul în alt scop decât cel pt care e făcut.

 

Fiecare judecă cum vrea. Eu am spus doar că la noi nu prea sunt ecologiști din-ăștia. Sunt mulți săraci/zgârciți/raționali/etc. Ecolo-hipsterii sunt cei care aveau Tesla acum 5-6 ani.

 

14 minutes ago, ENEOS said:

Merge luată prima de la stat pt leasing din ăla? 🤔

 

Am auzit de la o cunoștință că da. La Tesla sigur mergea. O altă cunoștință a cumpărat un Model Y LR la vreo 30.000€ așa (reducere + primă + PJ).

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 1 oră, _Tex_ a spus:

Am fost la ski, ieri m-am intors. 4600 km dus/intors. Ca sa vorbesc doar de drumul de intoarcere, pentru care am ales un traseu mai scurt, duminica am parcurs 1200 km si ieri 1000 km. Plecat la 9,30 dimineata, ajuns la 9 seara, in ambele zile.

Ma intrebam cum ar fi fost sa opresc la fiecare 3 ore de mers, in cautare de stecher.

Am citit primele două propoziții și mi-a dat cu panică, mă gândeam deja ce electrică ți-ai tras de ai așa autonomie. Și noi făceam cam 800 km zilnic (am mers până în Helsinki), m-am întrebat de câteva ori ce aveam să fac dacă aveam un coteț (pardon, mașină) electric, că străinii nu prea își rup gatul după ele...

Cel puțin cei de la Ungaria in sus.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 53 minute, PzKpfW a spus:

 

Fiecare judecă cum vrea. Eu am spus doar că la noi nu prea sunt ecologiști din-ăștia. Sunt mulți săraci/zgârciți/raționali/etc. Ecolo-hipsterii sunt cei care aveau Tesla acum 5-6 ani.

 

 

Am auzit de la o cunoștință că da. La Tesla sigur mergea. O altă cunoștință a cumpărat un Model Y LR la vreo 30.000€ așa (reducere + primă + PJ).

Ma intreb, de la care marca de electrice ai sustinerea? Prea esti pe fata sustinator, neposesor de ev fiind, din cate am inteles...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 2 ore, _Tex_ a spus:

Am fost la ski, ieri m-am intors. 4600 km dus/intors. Ca sa vorbesc doar de drumul de intoarcere, pentru care am ales un traseu mai scurt, duminica am parcurs 1200 km si ieri 1000 km. Plecat la 9,30 dimineata, ajuns la 9 seara, in ambele zile.

Ma intrebam cum ar fi fost sa opresc la fiecare 3 ore de mers, in cautare de stecher.

Singurele masini electrice de pe autostradele unguresti/austriece/italienesti/germane, altele decat foarte putinele cu numere locale, au fost cu placi de inamtriculare romanesti, dovada ca la prostie si fudulie nu ne intrece nimeni. Culmea absoluta a fost un Mini cu numere verzi (cu o cutie pe plafon aproape cat masina), care se tara cu 80 km/h prin Ungaria. La interior, o familie de hipsteri (ca sa ma exprim elegant).

Ma indoiesc ca planurile politicienilor vor prinde prea rapid la niste popoare unde partea practica este mult mai importanta decat la noi, unde moda si infatuarea sunt la putere.

Electricele sunt IN ORASE…. Nu pe autostrazi ….inca trebuie sa fii nebun sa bagi drum de mii de km cu o electrica

m am intors duminica si exact cum spui mii de km de autostrada un ungaria si austria cu doar cateva electrice vazute 

in zonele montane austriece nici picior” de electrica locala desi la cazare am gasit  un incarcator montat 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

15 minutes ago, Djebelu' said:

Ma intreb, de la care marca de electrice ai sustinerea? Prea esti pe fata sustinator, neposesor de ev fiind, din cate am inteles...

 

Amuzant faptul că având doar o părere obiectivă și educată sunt acuzat de lobbying.

 

Înțeleg eficiența elegantă dată de simplitatea motorului electric pentru o utilizare generică: transport, logistică, navetă, deplasări de nevoie, etc. Motive pentru care probabil 80-90% din populație își cumpără și folosește un automobil. Pentru asemenea scopuri obiective, este logic și rațional ca un sistem mai simplu să înlocuiască unul mai complex.

 

Motivul pentru care nu-mi plac electricele, nu dețin și probabil nici nu voi deține atât timp cât am alternativă, este că nu răspund cerințelor pe care le am eu personal de la un automobil - aspecte care țin de plăcerea și experiența de a conduce, lucruri oferite doar de agregate mecanice.

 

Faptul că electricele sunt viitorul este un aspect clar pentru mine. În primul rând datorită lipsei alternativelor și a faptului că doar energia electrică este cu adevărat viabilă și regenarabilă pe termen lung. Apreciez că pe viitor nu vom mai avea diesel-uri fără DPF care stau orea întregi zilnic la semafor prin orașe. Ceea ce nu-mi place este că asta va veni și cu o exclusivitate costisitoare a utilizării motoarelor termice pe care, cum spuneam, le apreciez ca mijloc de delectare. Nu am însă cum să schimb asta, iar în discuțiile de pe aici separ partea personală (subiectiv, îmi plac motoarele Otto/mecanice în general) de cea realistă (vor dispărea din rațiuni obiective).

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 7 minute, PzKpfW a spus:

plăcerea și experiența de a conduce, lucruri oferite doar de agregate mecanice.

Pfff, nu ți-au esplicat electrofanii cât sunt de sportive, cum accelerează și ocolesc elanii electrocarele?!? Pfff, n-ai înțeles nimic din topicul ăsta.. 😤

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 7 ore, PzKpfW a spus:

 

Amuzant faptul că având doar o părere obiectivă și educată sunt acuzat de lobbying.

 

Înțeleg eficiența elegantă dată de simplitatea motorului electric pentru o utilizare generică: transport, logistică, navetă, deplasări de nevoie, etc. Motive pentru care probabil 80-90% din populație își cumpără și folosește un automobil. Pentru asemenea scopuri obiective, este logic și rațional ca un sistem mai simplu să înlocuiască unul mai complex.

 

Motivul pentru care nu-mi plac electricele, nu dețin și probabil nici nu voi deține atât timp cât am alternativă, este că nu răspund cerințelor pe care le am eu personal de la un automobil - aspecte care țin de plăcerea și experiența de a conduce, lucruri oferite doar de agregate mecanice.

 

Faptul că electricele sunt viitorul este un aspect clar pentru mine. În primul rând datorită lipsei alternativelor și a faptului că doar energia electrică este cu adevărat viabilă și regenarabilă pe termen lung. Apreciez că pe viitor nu vom mai avea diesel-uri fără DPF care stau orea întregi zilnic la semafor prin orașe. Ceea ce nu-mi place este că asta va veni și cu o exclusivitate costisitoare a utilizării motoarelor termice pe care, cum spuneam, le apreciez ca mijloc de delectare. Nu am însă cum să schimb asta, iar în discuțiile de pe aici separ partea personală (subiectiv, îmi plac motoarele Otto/mecanice în general) de cea realistă (vor dispărea din rațiuni obiective).

Intre ceea ce se doreste sa vina si ce va veni in realitate, e o diferenta mare. Nu incerca sa te convingi ca asa va fi. Moda a ceva vine si trece, apoi iar va reveni-vezi moda covid, moda razboaielor, etc.

Tocmai pentru ca esti obiectiv argumentat/educat ar trebui sa vezi peste. Mai era cineva aici pe forum care nu vedea altfel viitorul decat vaccinat anticovid-tot la fel de obiectiv argumentat/educat...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

6 hours ago, Djebelu' said:

Nu incerca sa te convingi ca asa va fi. Moda a ceva vine si trece, apoi iar va reveni-vezi moda covid, moda razboaielor, etc.

 

Nu consider că este "o modă". Nu există alternative.

  • În motoare Otto cu hidrogen drept combustibil nu mai investește nimeni.
  • Mașinile cu pile de combustibil (tot hidrogen) sunt de fapt tot electrice.
  • În combustibilii sintetici se investește foarte puțin și punctual (doar Porsche o face efectiv, restul mai mult la nivel declarativ/lobby), va rămâne ceva de nișă (în cel mai bun caz).
  • Hibridele sunt grele și complexe, și sunt de fapt doar o etapă intermediară spre electrificare. Se poate observa și din modul în care au evoluat: modelele hibride actuale sunt în mare parte fie de tip "plug-in", fie tot electrice dar cu un motor termic drept generator.

Mi-a scăpat ceva?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 3 minute, PzKpfW a spus:

Mi-a scăpat ceva?

Da!

1. Că fără subvenții/prime ar fi cumpărat dracu' electrocare

2. Că rețelele de curent nu pot face față unui parc auto preponderent electric și nu investește nimeni în ele

3. Materialele din care se fac baterii nu sunt pe toate drumurile

4. La ora actuală nu știu să existe o modalitate viabilă de a recicla bateriile

5. Nu se știe cum vor funcționa electrocarele după o durată mai lungă de utilizare, cât se vor deprecia etc.

Și lista rămâne deschisă.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Punctele 1-4 se referă la contextul actual. Vorbeam despre viitor. Diferența majoră este că în electrice investesc toți marii producători. În restul alternativelor, foarte puțin/deloc.

 

Punctul 5: indicativ, caută Tesla Model S pe mobile.de - exemplare cu 4-500.000km și vechime de 8-10 ani costă 20.000€+. Și este o electrică de generație "veche".

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

La 13.01.2024 la 16:04, PzKpfW a spus:

 

Nu este vorba despre dreptate sau preferințe. Mașinile electrice sunt viitorul pentru că sunt mai eficiente, mai ieftin de produs, mai simple la întreținere, poluează mai puțin mers, ș.a.m.d.


Unde naiba sunt toate astea masinile electrice? Tesla de exemplu este o ragalie sinistra, o tableta cu roti, ca masina nu se poate numi, si costa cat o masina BUNA cu motor termic. Toti posesorii pe care ii cunosc si-au cumparat-o nu pentru ca sunt "eco" ci pentru ca le place ideea de a fi un gimmick si atat, desi au acasa inca 1 sau 2 masini cu motor termic. In continuare stau in case mari pe care le incalzesc cu gaze ca la balamuc, ineficienta pe toate partile eco. Vrei sa fii eco, stai in garsoniera, mergi cu trenul si maxim o Dacia Spring sa nu zici ca nu ai voie cu transport personal. Practic poluare in plus si ne dam eco.

Unde sunt mai eficiente? Ca sa le produci bateriile transformi teritorii intinse in wasteland ca litiul ala nu se recolteaza singur, cantaresc cat o basculanta, cand incep sa ia foc, o fac precum un spectacol de artificii de revelion, costurile de reparatii sunt duse in sfera obscenitatii si fara unelte speciale de diagnoza ale brandului in sine te uiti la ea, stai cu morcovul in cwr cand pleci la drum, stai sa iti calculezi din avans pe unde sa o iei iar cand vine valul rece toti posesorii de Tesle se urca in dieseluri si benzinare ca le este frica sa nu ramana in nameti prin Cucuietii din Deal si sa ii scoata din conserva precum niste rahani congelati.

Tesla este buna doar ca sa cioplesti lemnul si sa iti dai cu ea in c.oaie. Atat.

Editat de Ruginel
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...