Sari la conținut

E viitorul auto electric?


adidas
 Share

Postări Recomandate

Stați să vedeți ce eco o să fie bateriile epuizate! Și extracția de litiu și alte dihănii miroase a busuioc și mentă. Totul e o vrăjeală, se forțează trecerea la electrice din cu totul alte motive decât poluarea.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 3,4k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

4 hours ago, ENEOS said:

Stați să vedeți ce eco o să fie bateriile epuizate!

 

Automobilele electrice sunt poluante la producție și după ieșirea din uz. În rest, dacă curentul care le alimentează este generat în mod regenerabil, poluează foarte puțin - mult mai puțin decât cele cu motoare Otto. La final, populația își va cumpăra majoritar electrice pentru că sunt mai ieftine (deocamdată doar la exploatare, dar vor deveni și la achiziție), iar politicul le va împinge pentru că reduc/elimină dependența de combustibilii fosili* și pentru că generează mai puține probleme de sănătate în mod direct (ceea ce duce la cheltuieli mai puține cu sănătatea și la o masă a muncii mai stabilă).

 

8 hours ago, MaxMusterman said:

Hidrocarburi

 

Mi se pare un termen mai vag decât "combustibili fosili". Hidrocarburii sunt o componentă a combustibililor fosili, dar nu orice hidrocarbură (izolată) este combustibil. Având în vedere că expresia se folosește în mod curent atât de către presă cât și în lucrări științifice, rămân la "combustibili fosili". Cu riscul de a fi comunist.

 

4 hours ago, ENEOS said:

se forțează trecerea la electrice din cu totul alte motive decât poluarea.

 

Evident, sunt și alte motive care țin de geopolitică, dar componenta "ecologică" este reală. În principal datorită faptului că generarea de curent electric poate fi 100% curată și regenerabilă (surse de energie eoliană, solară, fuziune nucleară), pe când motoarele Otto sunt poluante prin modul de funcționare. Combustibilii sintetici pot fi și ei curați, dar procesul lor de obținere este complicat și parțial poluant.

 

Observ că acest topic s-a transformat într-un dialog al surzilor între detractorii electricelor și posesorii de așa ceva. Păcat.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Titlul însuși e o intrebare, mi se pare normal să existe păreri pro și contra! Doar nu e marea adunătură națională cu unanimitate 100%.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

51 minutes ago, ENEOS said:

Titlul însuși e o intrebare

 

Dar ceea ce se discută pe aici nu este un răspuns la acea întrebare. Sunt doar păreri subiective despre cât de bune/proaste sunt electricele.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Sunt bune => viitorul poate fi al lor!

Nu sunt bune => nu mașinile electrice vor reprezenta viitorul.

Dpmdv NU mașinile electrice reprezintă viitorul.

+/-. Discuții contradictorii. Forum.

:what:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cu tesla nu se merge pe ploaie! Și nici cu motocicleta nu se merge, nici pe ploaie și nici noaptea! Sunteți degeaba pe forumul ăsta,  nimic n-ați învățat..😤

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

5 hours ago, ENEOS said:

Nu sunt bune => nu mașinile electrice vor reprezenta viitorul.

Dpmdv NU mașinile electrice reprezintă viitorul.

 

Sunt deja îndeajuns de bune pentru ceea ce fac și pentru publicul căruia se adresează. Este mijlocul de propulsie pentru transport personal în care se investesc de departe cei mai mulți bani. Majoritatea marilor preducători (grupul VW, Ford, GM, Renault, etc.) au anunțat că vor oferi doar electrice peste câțiva ani; restul vor avea o gamă majoritar electrică. De ce mai sunt dubii că ăsta este viitorul pentru automobilele de masă?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

1 oră în urmă, PzKpfW a spus:

 

Sunt deja îndeajuns de bune pentru ceea ce fac și pentru publicul căruia se adresează. Este mijlocul de propulsie pentru transport personal în care se investesc de departe cei mai mulți bani. Majoritatea marilor preducători (grupul VW, Ford, GM, Renault, etc.) au anunțat că vor oferi doar electrice peste câțiva ani; restul vor avea o gamă majoritar electrică. De ce mai sunt dubii că ăsta este viitorul pentru automobilele de masă?

Ăsta e postulatul lui pzkpfw? Adevărul absolut?

Sau încă am dreptul la o părere diferită?

Și vezi  că nu întotdeauna majoritatea are dreptate!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 1 oră, PzKpfW a spus:

Nici eu nu-mi doresc să plătesc la mașină mică impozit de 10 ori mai mare ca un SUV diesel. Asta nu schimbă realitatea.

Păi anul trecut am plătit vreo 58 lei pentru Fiesta 1,5. Cât două pachete de țigări. În ce țară trăiești de e așa mare impozitul la bijuteria ta?

Editat de Lucian_M
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

1 hour ago, ENEOS said:

Ăsta e postulatul lui pzkpfw? Adevărul absolut?

Sau încă am dreptul la o părere diferită?

Și vezi  că nu întotdeauna majoritatea are dreptate!

 

Nu este vorba despre dreptate sau preferințe. Mașinile electrice sunt viitorul pentru că sunt mai eficiente, mai ieftin de produs, mai simple la întreținere, poluează mai puțin mers, ș.a.m.d. Pentru stat, pentru producători și pentru majoritatea consumatorilor aspectele astea contează. Peste 10-15 ani vei număra pe degete modelele de mașini noi cu motor Otto pe care le vei putea cumpăra. Este un fapt.

 

27 minutes ago, Lucian_M said:

Păi anul trecut am plătit vreo 58 lei pentru Fiesta 1,5. Cât două pachete de țigări. În ce țară trăiești de e așa mare impozitul la bijuteria ta?

 

În țara lui Ciucă și Ciolac, a lui Simion și Șoșoacă. Unde impozitul la un motor de 2000 diesel este 50€, iar la un 3000 benzină este 600€.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 20 minute, PzKpfW a spus:

 

În țara lui Ciucă și Ciolac, a lui Simion și Șoșoacă. Unde impozitul la un motor de 2000 diesel este 50€, iar la un 3000 benzină este 600€.

Maxim 200 lei la 2000 cc. Oarecum acceptabil, dar mai mult decât la 1,5-1,6. Ai bani de 3000 cc, ai bani și de impozit, întreținere etc. Cine își pune problema costurilor, înseamnă că nu-și permite.

Editat de Lucian_M
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 9 minute, Lucian_M a spus:

Ai bani de 3000 cc, ai bani și de impozit

E cea mai mare tâmpenie pe care o tot aud de când au majorat hoții ăștia impozitele la auto cu peste 2000cmc. Dacă am bani de 5000cmc ce treabă are statul să-mi ia banii?! Poluez mai mult? Ok! Cu cât poluez mai mult decât un 2.0? De 2x, 3x? Ok, plătesc de 2x sau 3x, dar nu de 50x!! Oricum nu are treaba cu poluarea impozitul, e simplă hoție! 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 18 minute, danypop a spus:

Oricum nu are treaba cu poluarea impozitul

Și nici conserva electrică!

Editat de ENEOS
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 2 ore, danypop a spus:

E cea mai mare tâmpenie pe care o tot aud de când au majorat hoții ăștia impozitele la auto cu peste 2000cmc. Dacă am bani de 5000cmc ce treabă are statul să-mi ia banii?! Poluez mai mult? Ok! Cu cât poluez mai mult decât un 2.0? De 2x, 3x? Ok, plătesc de 2x sau 3x, dar nu de 50x!! Oricum nu are treaba cu poluarea impozitul, e simplă hoție! 

Și cam de când zici tu că au majorat impozitele?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

De prin 2006-7 dacă țin bine minte. Oricum la primele majorări încă erau "decente". Ca exemplu la 2.8 era 350lei aprox, apoi prin 2015 au ajuns pe la 2000lei la aceeași capacitate iar anul acesta e 2800lei pt 2.8. 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

3 hours ago, ENEOS said:

Deci postulat.

Let's agree to disagree!

 

Pentru mine este o evidență, o concluzie logică trasă din ceea ce văd și ce știu. Care altul ar fi viitorul pentru automobilele de masă dacă nu ăsta? Efectiv nu văd altceva. În hidrogen se investește aproape deloc, în combustibili sintetici și mai puțin.

 

3 hours ago, danypop said:

Oricum nu are treaba cu poluarea impozitul, e simplă hoție! 

 

Absolut. Au rămas proștii și incapabilii care ne conduc fără bani la buget și dau în cei (relativ puțini) care plătesc taxe și țin țara asta pe linia de plutire :) 

 

3 hours ago, Lucian_M said:

Maxim 200 lei la 2000 cc. Oarecum acceptabil, dar mai mult decât la 1,5-1,6. Ai bani de 3000 cc, ai bani și de impozit, întreținere etc. Cine își pune problema costurilor, înseamnă că nu-și permite.

 

În primul rând vezi că au mărit impozitele anul ăsta. La 2000cc este ~250 lei.

 

În principiu ai dreptate: motor mai mare > impozit mai mare. Problema este diferența exagerată, aleatorie și discriminatorie. O diferență de 1000% pentru 1000cc în plus este o aberație reminescentă prohibițiilor din vremurile comuniste. Nu există o justificare pentru asemenea impozite - în afara celei expuse în răspunsul către @danypop. Plătesc (eu și alți fraieri ca mine) religios taxele și impozitele astea aberante având în vedere că oricum am un consum de carburant destul de ridicat (alte taxe la stat, și alea mărite de la 1 ianuarie) și fac întreținerea vehiculului foarte regulat (alte taxe și acolo). Iar în timp ce eu plătesc 600€/an, cei care conduc BMW XM, Panamera/Cayenne Turbo S E-Hybrid, Mercedes C 63/GLC 63 AMG, etc. (mașini de peste 100.000€) plătesc în jur de 25€/an. De ce? Poluare? Băieții cu tigăi diesel de acum 15 ani și DPF-off "cu soft" care lasă ceață de păcură în spate plătesc 50€.

 

Pentru mașina mea, valorea impozitului este dublă față de Germania de exemplu (iau cazul ăsta pentru că acolo taxele sunt calculate în funcție de vechime și de nivelul de poluare - ceva rațional). Ei își permit mai puțin? Sunt mai săraci germanii?

 

Chiar și așa, problema mea nu este impozitul mare în sine, ci faptul că simt că dau acești bani degeaba, către un sistem incapabil, (cuvant urat) și corupt și că nu văd nicio îmbunătățire a nivelului meu de trai față de acum 5-10 ani în ciuda taxelor din ce în ce mai mari. Din contră.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Impozitele sunt un pic aberante (ca să mă exprim elegant), cresc periodic și înjur constant, deși la mine nu-i mare lucru (casă, o bucată de grădină, mașina, moto și remorca). La casă e neglijabil, la grădina la fel, maxim 60 la mașină, maxim 30 la moto, iar la remorcă nu știu.

Comparația cu hibridele este îndreptățită, doar pentru că are un motor de bormașina și un acumulator, dar în față e ditamai V6, nu înseamnă că mașina aia nu poluează. Că nu mi-aș lua un hibrid e altceva, nu mă încântă ideea de a căra după mine o greutate suplimentara inutilă, având în vedere că în față e sigur un motor mic pe benzină, iar mie îmi trebuie oleacă de cuplu, pentru a tracta remorca (urmează un mic chip tuning, după ce rezolv cu frana față, brațele, termostatul). Cum să spun, prea multă electronică nu-mi inspiră foarte multă încredere. Sunt mai clasic.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...