Jump to content

E viitorul auto electric?


adidas
 Share

Recommended Posts

Acum 42 minute, mircea.cazachevici a spus:

Si eu am un vapor cu aburi de acum 150 de ani. Superb. Mai acostez cu el pe o insula, mai tai o jumatate de padure ca sa il alimentez, merg mai departe 10.000 mile. Ai dracului astia, nu-mi mai permit intrarea in porturi, cica ii afum.....

 

Asas i tu cu Golf1. O merge local, dar daca vrei sa te duci cu el in tari civilizate, ti se interzice intrarea in marile orase, sau platesti tranzitul cat contravaloarea lui. Si pe buna dreptate.

Degeaba consuma ala 4 litri/100km, ca da cu fum cat 20 de masini noi, fie alea si diesel. Inca imi mai amintesc anii 95-2000, cand erau in Bucuresti mult mai putine masini decat azi. Si totusi, pe marile bulevarde, toate blocurile erau murdare pana la etajul 2 (fum, praf, tot ce puteau scoate putinele masini de atunci). Acum, cu toate ca masinile sunt bara la bara, nu mai e aceeasi situatie.

 

Asta ca sa mai zica cineva ca consumul  e direct proportional cu poluarea. Acum poti sa stai la semafor in spatele unei masini din 2010-2015-2020, dar daca stai in spatele uneia din 1980 te inneci instantaneu, pute de te rupe (si noi, pe motoare, cred ca stim cel mai bine asta).

Depinde de starea tehnica nu de anul fabricatiei , valabil si pentru "semintele" noi

 

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 3.5k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Acum 7 ore, mircea.cazachevici a spus:

Si totusi, pe marile bulevarde, toate blocurile erau murdare pana la etajul 2 (fum, praf, tot ce puteau scoate putinele masini de atunci). Acum, cu toate ca masinile sunt bara la bara, nu mai e aceeasi situatie.

 

Asta ca sa mai zica cineva ca consumul  e direct proportional cu poluarea. Acum poti sa stai la semafor in spatele unei masini din 2010-2015-2020

Hsmp! Uiți că pe vremuri exista industrie! Daaa, astea noi scot ghiocei pe tobă... :moron:

Link to comment
Share on other sites

Acum 10 ore, free runner a spus:

 

Sursa: https://www.instagram.com/p/CmYqIsQMDAq/ 

 

Dar te rog eu, nu mai posta "stiri" de pe autolatest, ca te doare capul jumatate de ora dupa ce le citesti. Alea nu sunt stiri, sunt la modul "hai sa inventam o poveste, ca articole nu suntem in stare sa scriem". Ce cauta pozele cu tesla albe la incarcat in "articol"? E mai frumos cu poze scoase din burta ca sa "ilustreze" articolul? Prinde mai bine la analfabetii care nu stiu sa citeasca? Sau de unde pana unde "soferii de masini electrice au inceput sa fure curent", cand e vorba de unul singur? Sau ce fel de rationament logic e asta: "Se pare ca Olanda castiga si in acest sfarsit de an titlul de tara cu cei mai penibili soferi de masini electrice din Europa, pentru ca in urma cu cateva zile un sofer de Tesla a fost prins furand curent."? Jurnalism adevarat... .

 

Si ca sa un fiu acuzat ca sunt partinitor, nu am si nici nu voi avea prea curand masina electrica, pentru ca nu se potriveste distantelor pe care le parcurg eu cu masina.

Link to comment
Share on other sites

Subscriu. Autolatest este un fel de OTV al site-urilor auto.

 

Uite inca una pe care probabil nu o stiati.

https://autolatest.ro/editorial-auto/romanii-sunt-ingroziti-de-problemele-tehnice-ale-noilor-modele-dacia-logan-3-sandero-duster-2-si-jogger-2023/?fbclid=IwAR2KXiJQ-zAGqhIfbht8R0hwQ1n60ok6Vkwcc0o2_WbkuvnG8bkUxIknyeM

 

Adevarat? Fals?

Hai, cu totii avem cate un vecin cu logan care e ingrozit de problemele tehnice ale masinii 🤣

Link to comment
Share on other sites

Hai să merem la Paris.Eu cu un coteț Diesel de 40 ani,Matale...cu Tesla Electric..Cine ajunge primu.  Alt provocare,cât costă Tesla peste 40 ani? Golfu meu,Diesel,urcă prețu.Alt provocare...cât costa la d-ta 100 km,după uzura bateriilor cu 50 procent.Alt provocare...matale rămâi fără corent pe trans Alpina.Ce faci.Io pun 2 l uleicde Bunica,și plec.Ar mai fi multe de spus,da e Crăciunu🍾🍷🍾🍷🍾🍷

Da tot mai zic ceva...pare că electricele sunt de unica folosință.

Link to comment
Share on other sites

On 12/23/2022 at 5:18 PM, ENEOS said:

Daaa, astea noi scot ghiocei pe tobă... :moron:

Mai ales cand isi fac regenerari de DPF, post combustie sau cu Ad pipi d-ala bun de la benzinarii.

Link to comment
Share on other sites

Am fost azi la un dealer Dacia, sa semnez actele pentru al 2-lea Spring (na, nu ma potolesc, mie chiar imi plac).

Diferenta sesizabila fata de acum 8 luni, cand luam primul Spring. Atunci, eram eu si inca unul ratacit pe acolo prin curte, pentru livrare. Acum, cu totul alta situatie. Erau vreo 5-6 noi, pregatite de livrare petru maine. Iar al meu, plus inca cateva, urmaeaza sa le ajunga maine-poimaine. Imi spunea si dealerul ca in ultimele 6 luni au urcat foarte mult vanzarile la electrice.

Deci....combatem noi aici pe net, ca nu sunt bune, ca mori in ele, ca un diesel de 40 de ani e mai bun decat ele.....dar cerere exista, si exista din ce in ce mai multa.

Link to comment
Share on other sites

Când nu vor mai fi subvenționate, vor fi destul de ieftine pentru a concura oricum la preț cu celalte. Iar în timp vor deveni și mai ieftine, deci argumentul prețului va fi tot timpul de actualitate. Ceea ce este foarte bine - 80-90% dintre cei care conduc au nevoie doar de un mijloc de transport individual, nu de "un automobil".

Link to comment
Share on other sites

Acum 9 ore, Lucian_M a spus:

Principalul motiv pentru care se vând e subventia sufletului. O mai luai fără subvenție? Jură pe roșu! 🤣

Mie poza asta îmi merge la suflet, azi îmi arăta 953 km autonomie tigaia mea cu motor de 1,5 tdci.

Screenshot_2022-12-25-12-25-07-497-edit_com.opera.browser.jpg

Eu nu o luam fara subventie, insa eu am luat a mai ieftina, la care subventia este jumatate din pretul masinii. Dar ala de-si ia Tesla probabil nu ar renunta nici daca nu i s-ar da subventia.

Cat despre poza, e beton, e echivalentul unei sticle de 2 litri de benzina, cand ramai in pana prostului. Stii ca primele i3-uri avea incorporat un motor pe benzina ce facea pe generatorul, nu? I se spunea BMW I3 range extender. Si era folosit cand ramaneai fara curent, sau nu aveai timp sa incarci. 

 

Asa.....si ce ziceai tu ca faci cu 953 km autonomie? Ca vad ca asta e argumentul suprem. Te duci pana in Timisoara si inapoi dintr-un foc? Eu as prefera o electrica cu 460km autonomie, sa ma duc pana in Timisoara, sa o las o noapte la incarcat cat dorm ca oamenii si a doua zi sa ma intorc. Iar daca chiar nu imi ajunge curentul, opresc 30 minute pe drum la un supercharge si o incarc cat mananc ceva.

 

 

 

 

P.S. Principalul motiv pentru care se vand, cel putin astea ieftine ca a mea, folosite gen scutere de oras, e pretul mic per km. Adica la 10 lei/100km vara si 15 lei/100km iarna, daca te invarti mai mult prin oras si ai priza ta de incarcare, nu vad de ce sa spui nu. 

Link to comment
Share on other sites

Alții se mai plimbă și peste graniță cu mașina, iar traseul îl face soția, nu fierul. Și nu are rost să am două mașini, nevoile mele de deplasare nu-s așa exagerate. În câțiva ani se mai clarifică situația, vei vedea.

Link to comment
Share on other sites

Acum 8 minute, mircea.cazachevici a spus:

primele i3-uri avea incorporat

Primele i3 era puține, sub 100!

Atâta timp cât fără subvenție admiți că nu ai fi luat-o nu face decât să confirme că mașina electrică la momentul actual nu este o soluție viabilă și doar politica de încurajare a achiziției de electrococare face ca acestea să se vândă. 

Link to comment
Share on other sites

Acum 17 minute, TheHuskyCrobats a spus:

Bre nici eu nu luam NT-ul fara subventie, nu va mai prostiti.

 

image.thumb.png.f450ee7ee29af20dc9e4306450836e99.png

Bine eu nu pot sa trec peste NT, de ce nu AT? De ce mai de ce? 🤣🤣🤣

 

Referitor la electrice pot înțelege Mercedesuri electrice, BMW-uri, Porsche și alte asemenea dar cotetul asta de Spring chiar nu mi se pare motiv de fala. Vorbesc dpdv design, calitate fabricației, materiale folosite. 

Link to comment
Share on other sites

Nici cu scuterele de le folosesc baietii (si fetele) de la livrari nu se faleste nimeni, si cu toate astea sunt pe toate drumurile, pentru ca sunt utile. Unii oameni isi iau vehicule pentru utilitatea lor, nu ca sa impresioneze vecinul de la scara B.

Daca ai avea de facut zilnic livrari, oare ce ti-ai lua? Un Q7 cu motor de 4-5 litri sau un Spring electric?

 

Mie mi se par foarte faine electricele daca se potrivesc tipului de calatorii pe care le faci. Adica daca nu mergi mai mult de 100-200 km dintr-o bucata si ai unde sa le incarci (la munca sau acasa). Daca km aia ii faci in oras, e si mai bine, ca nu freci motorul, cutia si ambreiajul ca la cele pe benzina/motorina, si nici nu consumi cat stai la semafoare sau in ambuteiaje. Ca sa nu mai spun ca nici fum nu faci.

 

Eu nu mi-as lua electrica prea curand, ca fac si cate 2000 km dintr-o bucata, cu opriri doar pt benzina. Dar daca as avea deja o masina pe benzina in familie, a doua ar fi probabil electrica.

Link to comment
Share on other sites

Acum 42 minute, Escanor a spus:

Referitor la electrice pot înțelege Mercedesuri electrice, BMW-uri, Porsche și alte asemenea dar cotetul asta de Spring chiar nu mi se pare motiv de fala. Vorbesc dpdv design, calitate fabricației, materiale folosite. 

Dacă ar și vira eqs alea poate! Mă rog, un viraj să zicem că fac, dar la un "test al elanului" al 2-lea 🍌.

Nu e vorba de fala, e vb că acum +20 ani am recurs la șantaj ordinar că să o fac pe dințăreasa mea să renunțe la Tico de care era mega încântată. Pt că bizoni mulți și nu știi când se urcă unul pe tine, iar cu coji din astea ești desculț 100%.

Link to comment
Share on other sites

Acum 39 minute, smar2 a spus:

Nici cu scuterele de le folosesc baietii (si fetele) de la livrari nu se faleste nimeni, si cu toate astea sunt pe toate drumurile, pentru ca sunt utile. Unii oameni isi iau vehicule pentru utilitatea lor, nu ca sa impresioneze vecinul de la scara B.

...

Exista o categore,mare cred eu,inafara de celelalte doua scrise de tine: cei carora le place sa le conduca. :)

Link to comment
Share on other sites

Evident ca exista, nu am contestat asta. Eu doar spuneam ca pe langa categoria pasionatilor mai exista si categoria utiltarienilor.

Si mai e si categoria celor carora le place sa conduca uneori, dar in alte momente ii intereseaza doar utilitatea.

 

Mie imi place condusul pe drumuri de munte, virajate, cu peisaje (si cu moto, si cu masina), dar as prefera sa ma teleportez in cazul mersului cu orele pe autostrada, sau bara la bara in trafic urban.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Create New...