Sari la conținut

Mers cu pasager ca începător


Rares2005
 Share

Postări Recomandate

  • Răspunsuri 233
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Acum 4 ore, Speedy.K a spus:

Nu stiu ce zice legea acum, dar eu cand am fost incepator n-am luat pasager in primii 2 ani si vreo 20.000 km.

 

Cu 125-ul face 20k de km in vreo 3-4 ani (fara pasager) ..... cu pasager imbatrineste ca mine pina-i face. :crack:

 

App de echipament, eu sint negru din cap pina-n picioare .... cu tot cu mobra, n-am avut pina acum din 2013 nici o fenta ca nu m-a vazut cineva. De faza lunga la far .... sincer, nici nu stiu daca mai functioneaza (probabil da - ca a luat ITP-ul in aprilie), la fel si claxonul.

Dar daca pe fimiu l-ar prinde vreo pasiune pentru mobre ..... i-as pune si luminitele de la brad pe echipament! :)

Editat de Contabil
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 10 ore, Flower-Power a spus:

Ăla de ce era mai prost ca tine? Pentru că nu reiese vreun impact din ce zici și totuși a făcut-o pe asigurarea lui? Dacă e cum zici, atunci îți dau dreptate și e ăla mai prost ca tine, altfel nu. 😂

Cum le deduci tu, nu le deduce nimeni! Doar ca a cam fost impact. Am blocat fata, am cazut, mobra s-a dus taras in masina lui. Noi doar am cazut pe asfalt la 20 la ora. Mobra a iesit dauna totala pentru ca avea vreo 6 ani vechime si totalul pieselor la reprezentanta Honda a depasit valoarea de catalog a agregatului. Drept urmare incasat 75% din valoarea de catalog si am reparat tot in regie proprie. Ne-au ramas vreo 500 de euro pe care i-am baut. 

Lamurit?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu ai precizat că s-a dus târâș.. la 20 la h mă îndoiesc dar ca în bancul ăla, tu să fii sănătos! 

Acum explică de ce a fost ăla mai prost ca tine..că mi-e neclar în cazul de față. 😂

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 3 ore, Speedy.K a spus:

Cum le deduci tu, nu le deduce nimeni! Doar ca a cam fost impact. Am blocat fata, am cazut, mobra s-a dus taras in masina lui. Noi doar am cazut pe asfalt la 20 la ora. Mobra a iesit dauna totala pentru ca avea vreo 6 ani vechime si totalul pieselor la reprezentanta Honda a depasit valoarea de catalog a agregatului. Drept urmare incasat 75% din valoarea de catalog si am reparat tot in regie proprie. Ne-au ramas vreo 500 de euro pe care i-am baut. 

Lamurit?

S-a pupat mobra cu masina atunci se numeste impact.

Macar ai baut impreuna cu prostul? :crack:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 3 ore, Flower-Power a spus:

Nu ai precizat că s-a dus târâș.. la 20 la h mă îndoiesc dar ca în bancul ăla, tu să fii sănătos! 

Acum explică de ce a fost ăla mai prost ca tine..că mi-e neclar în cazul de față. 😂

Pentru ca n-a dat prioritate de dreapta.

Acum 2 ore, Silver Arrow a spus:

S-a pupat mobra cu masina atunci se numeste impact.

Macar ai baut impreuna cu prostul? :crack:

Nu, nu, cu proprietara mobrei.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cu cat merg cu motorul cu atat mai mult imi displace ideea sa merg cu pasager. Din 12 ani cam primii 6 am mers cu pasageri apoi urmatorii 6 fara si cred ca doar un noroc chior a facut ca de fiecare data cand am cazut sau am avut accidente sa fiu singur.

Pot sa zic ca sunt linistit ca nu s-a accidentat nimeni din cauza mea si as prefera si pe viitor ca lucrurile sa ramana asa, daca dau eu coltul macar o fac pe mana mea.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

danny_nt: am fost la magazin cu bicicleta sa iau 6 beri, dar ce m-am gandit, daca le pun in cos si cad, sparg sticlele, mai bine le beau pe toate inainte, si foarte bine m-am gandit ca pana acasa am cazut de 11 ori.

Oare cumva faptul ca ai inceput sa mergi singur, ti-a schimbat un pic stilul de mers? Oare singur te-ai dus mai des sa cauti anumite limite? Sau esti sigur ca ai mers la fel si singur si cu pasager?


Sunt multe povesti cu oameni care isi demonteaza saua de pe codita (unde nu e dintr-o bucata).
Ideea este ca nu orice iesire se termina in accident, nu orice accident este mortal, nu toata lumea vrea sa riste si nu toata lumea isi asuma sa aibe constiinta incarcata in cazul in care se intampla ceva cu pasagerul, e loc pentru toti sub soare, fiecare isi gaseste locul si stilul.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ma cam ingrozesc citind sfaturi si pareri, care mai de care mai hotarate si argumentate cu experienta proprie, de parca omul a intrebat pe fiecare personal: ba, tu ai luat pasager rapid sau nu? Ai avut tupeu ori ba? Hai zi repede, ca ma grabesc sa ies!

 

O intrebare simpla: dupa cat timp sau km credeti ca un incepator isi formeaza niste deprinderi de trafic pe motor, niste reflexe, niste "instincte" care, adunandu-se, incep sa-l transforme din "donator" in motociclist? O mie de km? Cinci mii? Zece mii? O luna, sase luni, un an, doi? Asa, de curiozitate, daca ati avea o fata de 16 ani, i-ati spune cu aceeasi nonsalanta afisata aici sa se urce pe motor cu un pilot incepator care are tot 16 ani? Ca na, fata garanteaza ca e baiat linistit, nu trage tare, e atent etc (chiar te cred, Rares, nu te iau la misto). Eu inteleg ca aveti experienta de 10-20 ori mai mare decat multi de aici (iar decat mine, si mai mult), dar tocmai asta ar trebui sa va faca mai responsabili. La unii e pe dos. Tot felul de argumente simpliste si contorsionate in ultimul hal, ca sa para mai convingatoare, cand de fapt sunt ciori vopsite.

 

Intrebarea simpla de mai sus are o justificare la fel de simpla: stim cu totii ca multi motociclisti o patesc (grav sau mortal) cu dreptatea in mana, iar aici nu ma refer la aia care baga 200+ pe Magheru si mor "fara vina, ca un conservar nu s-a asigurat". Ma refer la situatii de trafic normal, cand iti intra o masina in lateral chiar si franand, dar tot iti izbeste piciorul cu 30 la ora si o sa ti-l tarai tot restul vietii dupa tine. Sau cand intra pe banda ta si tu, neexperimentat, franezi prea brusc si cazi "usor" pe-o parte, dar iti iei adio de la doua degete care au ajuns intre mobra si asfalt. Sau altele si altele si altele, situatii banale care nu fac stiri, dar care se termina nu neaparat mortal, ci indeajuns cat sa doara si fizic, si psihic. Daca voua vi se pare ca asta face parte din "joc" si na, "csfncsf, ceasul rau", e trist. De la vointa pana la putirinta e o cale de batut, oricat de bine intentionat si cerebral si etc ai fi. Frana cu care acum blochezi roata fata la 30 la ora, peste un an ai s-o faci altfel. Pe prostul care se urca peste tine si banda ta o sa-l dibuiesti mai din timp, dupa ce vei fi vazut deja cateva sute sau mii de prosti identici intr-un an. Am revenit la intrebarea initiala - deprinderi, reflexe, instincte - cat timp si cati km? Ca daca spuneti ca le asimilezi in primele doua luni dupa carnet, inseamna ca experienta de ani adunata pe motor e degeaba, logic vorbind. "Mergi, koae, cu pasager, eu am mers din prima luna, am fost atent si n-am patit nimic in zece ani." Bravo tie, koae, esti valoare, dar ma intreb cate sfaturi de genul asta au ajuns la urechi din care peste niste luni a curs putin creier pe asfalt. Ma opresc, ca apoi spuneti ca am ceva cu voi si chiar nu e cazul, sincer. Fiecare face dupa cum crede si simte de cuviinta, dar mi se pare total anapoda sa dai sfaturi unui incepator verde ca un boboc bazandu-te pe faptul ca tu te-ai descurcat din prima, ca un pui de testoasa. Ca tine esti doar tu, restul... Dumnezeu stie.

 

@Speedy.K - jos palaria.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 6 ore, mrjo a spus:

Ma cam ingrozesc citind sfaturi si pareri, care mai de care mai hotarate si argumentate cu experienta proprie, de parca omul a intrebat pe fiecare personal: ba, tu ai luat pasager rapid sau nu? Ai avut tupeu ori ba? Hai zi repede, ca ma grabesc sa ies!

 

O intrebare simpla: dupa cat timp sau km credeti ca un incepator isi formeaza niste deprinderi de trafic pe motor, niste reflexe, niste "instincte" care, adunandu-se, incep sa-l transforme din "donator" in motociclist? O mie de km? Cinci mii? Zece mii? O luna, sase luni, un an, doi? Asa, de curiozitate, daca ati avea o fata de 16 ani, i-ati spune cu aceeasi nonsalanta afisata aici sa se urce pe motor cu un pilot incepator care are tot 16 ani? Ca na, fata garanteaza ca e baiat linistit, nu trage tare, e atent etc (chiar te cred, Rares, nu te iau la misto). Eu inteleg ca aveti experienta de 10-20 ori mai mare decat multi de aici (iar decat mine, si mai mult), dar tocmai asta ar trebui sa va faca mai responsabili. La unii e pe dos. Tot felul de argumente simpliste si contorsionate in ultimul hal, ca sa para mai convingatoare, cand de fapt sunt ciori vopsite.

 

Intrebarea simpla de mai sus are o justificare la fel de simpla: stim cu totii ca multi motociclisti o patesc (grav sau mortal) cu dreptatea in mana, iar aici nu ma refer la aia care baga 200+ pe Magheru si mor "fara vina, ca un conservar nu s-a asigurat". Ma refer la situatii de trafic normal, cand iti intra o masina in lateral chiar si franand, dar tot iti izbeste piciorul cu 30 la ora si o sa ti-l tarai tot restul vietii dupa tine. Sau cand intra pe banda ta si tu, neexperimentat, franezi prea brusc si cazi "usor" pe-o parte, dar iti iei adio de la doua degete care au ajuns intre mobra si asfalt. Sau altele si altele si altele, situatii banale care nu fac stiri, dar care se termina nu neaparat mortal, ci indeajuns cat sa doara si fizic, si psihic. Daca voua vi se pare ca asta face parte din "joc" si na, "csfncsf, ceasul rau", e trist. De la vointa pana la putirinta e o cale de batut, oricat de bine intentionat si cerebral si etc ai fi. Frana cu care acum blochezi roata fata la 30 la ora, peste un an ai s-o faci altfel. Pe prostul care se urca peste tine si banda ta o sa-l dibuiesti mai din timp, dupa ce vei fi vazut deja cateva sute sau mii de prosti identici intr-un an. Am revenit la intrebarea initiala - deprinderi, reflexe, instincte - cat timp si cati km? Ca daca spuneti ca le asimilezi in primele doua luni dupa carnet, inseamna ca experienta de ani adunata pe motor e degeaba, logic vorbind. "Mergi, koae, cu pasager, eu am mers din prima luna, am fost atent si n-am patit nimic in zece ani." Bravo tie, koae, esti valoare, dar ma intreb cate sfaturi de genul asta au ajuns la urechi din care peste niste luni a curs putin creier pe asfalt. Ma opresc, ca apoi spuneti ca am ceva cu voi si chiar nu e cazul, sincer. Fiecare face dupa cum crede si simte de cuviinta, dar mi se pare total anapoda sa dai sfaturi unui incepator verde ca un boboc bazandu-te pe faptul ca tu te-ai descurcat din prima, ca un pui de testoasa. Ca tine esti doar tu, restul... Dumnezeu stie.

 

@Speedy.K - jos palaria.

Fete nu am luat pana acum ca sunt fricoase si nu asculta de instrucțiuni si nu am chef de dosar penal de la vârsta asta 😂. Pasagerul pe care l am luat e un vechi prieten, a fost alături de mine toată școala moto si se pricepe si el la motociclete, e chiar ok tipul, am mers cu el pasager, nu am avut nicio problemă, dar după câte comentarii răutăcioase mi am luat de la unii, am renunțat la ideea de a merge cu pasager cel puțin in primele câteva luni, pentru ca asa sunt eu prost si pun la suflet :) Dar ma rog, poate asa e mai bine. Sunt conștient ca motociclismul este un hobby (sau cum vreți voi sa il considerați) care este foarte greu de stăpânit si nu poți avea in 2 luni experienta pe care o are un motociclist care are carnet de 10 ani,însă sunt unele aberații pe care chiar nu le înțeleg. Sau ma rog, poate nu sunt aberații, doar mi se pare mie - cum ar fi faptul ca cica o luna de exersat intr o parcare goala după ce ti ai cumpărat motocicleta nu e de ajuns, după cum au spus mai multe persoane la acest topic. Cum adica?? O luna durează cursurile de poligon la școală moto, e ca si cum fac școala din nou 🤣. Înțeleg ca e periculos, dar nici chiar asa. Motocicleta totuși nu e avion, daca ai înțeles chestiile de baza, după mine poți începe sa ieși în trafic, numai sa o iei ușor. 

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu iti suficienți ani de experienta pentru a putea anticipa toate situatiile din trafic ce sa vorbim de doua luni. Esti la începutul acumulării de cunoștințe unde nu iti dai seama ce stii si ce nu stii.

 

Mersul cu pasager la descris un coleg mai vechi, foarte bine..Si asta nu ca sa te sperie ci ca sa vezi realitatea

 


"Daca tu iubesti acest sport si esti dispus sa risti zi de zi, asta nu inseamna ca ai dreptul sa risti viata altuia, mai ales a persoane iubite. Daca persoana respectiva este inconstienta si nu realizeaza pericolul, este de datoria ta ca om matur, motociclist cu capul pe umeri, sa ii explici ca nu merita sa riste. Nu accepta ca tu sa devii persoana ce a condamnat-o la moarte. Crede-ma, nu te vei ierta niciodata. Cel mai rau lucru care ti se va putea intampla este ca ea sa moara si tu sa traiesti cu constiinta patata ca tu a-i omorat-o.

Un an mai tarziu am divortat. Nu a mai fost niciodata la fel. Nu m-am iertat niciodata pt cele intamplate. Nu am cum sa repar ce am stricat. Raman patat pe veci. Nu vei intelege pana nu ti se va intampla. Nu iti doresc sa ajungi ca mine.

Frumos R6'le. Am scos surubelnita si i-am desfacut saua din spate si apoi scaritele pasagerului. Atata lucru pot face si eu pt persoana iubita."

 

https://forum.softpedia.com/topic/238698-pentru-motociclisti/

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 2 minute, ENEOS a spus:

Auzi, tu ești normal sau îți plac femeile? :crack:

(joke :peace:

🤣🤣 daca iau o fata in spate la momentul actual in secunda 2 sunt pe jos cel mai probabil

Nu vreau sa par misogin, dar fetele sunt mai fricoase decât băieții. Mereu a fost asa si mereu va fi

Acum 2 minute, tzunoi a spus:

Nu iti suficienți ani de experienta pentru a putea anticipa toate situatiile din trafic ce sa vorbim de doua luni. Esti la începutul acumulării de cunoștințe unde nu iti dai seama ce stii si ce nu stii.

 

Mersul cu pasager la descris un coleg mai vechi, foarte bine..Si asta nu ca sa te sperie ci ca sa vezi realitatea

 


"Daca tu iubesti acest sport si esti dispus sa risti zi de zi, asta nu inseamna ca ai dreptul sa risti viata altuia, mai ales a persoane iubite. Daca persoana respectiva este inconstienta si nu realizeaza pericolul, este de datoria ta ca om matur, motociclist cu capul pe umeri, sa ii explici ca nu merita sa riste. Nu accepta ca tu sa devii persoana ce a condamnat-o la moarte. Crede-ma, nu te vei ierta niciodata. Cel mai rau lucru care ti se va putea intampla este ca ea sa moara si tu sa traiesti cu constiinta patata ca tu a-i omorat-o.

Un an mai tarziu am divortat. Nu a mai fost niciodata la fel. Nu m-am iertat niciodata pt cele intamplate. Nu am cum sa repar ce am stricat. Raman patat pe veci. Nu vei intelege pana nu ti se va intampla. Nu iti doresc sa ajungi ca mine.

Frumos R6'le. Am scos surubelnita si i-am desfacut saua din spate si apoi scaritele pasagerului. Atata lucru pot face si eu pt persoana iubita."

 

https://forum.softpedia.com/topic/238698-pentru-motociclisti/

 

Repet, nu am zis ca eu după 2 luni de condus știu totul, nici pe departe, dar cred ca am trecut de perioada in care nu ies pe strada si exersez într o parcare goala. 

Cât despre pasager, ok, am înțeles, nu o sa mai merg cu pasager o buna perioada de timp 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

14 minutes ago, Rares2005 said:

Motocicleta totuși nu e avion, daca ai înțeles chestiile de baza, după mine poți începe sa ieși în trafic, numai sa o iei ușor. 

 

Sunt doua lucruri diferite. In primul rand trebuie sa inveti sa mergi pe motocicleta apoi trebuie sa inveti sa mergi in trafic.

Nu am nici eu ani de experienta in condus cu B-ul dar sunt multe porcarii care se intampla in trafic, atat in oras cat si in afara orasului. Aproape de fiecare data cand am drumuri (nu foarte scurte) atat in oras cat si in afara, se intampla cate ceva (azi un Gigel intra pe banda mea desi avea cedeaza). Nimic grav, DAR mai dificil de evitat pe motor. Iar la acest "mai dificil", cu pasager in spate, as adauga un "mult" in fata.

Desigur, nu sunt motociclist (inca) dar cred ca parerile de mai sus nu mi se vor schimba niciodata.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 1 minut, ionutpm a spus:

 

Sunt doua lucruri diferite. In primul rand trebuie sa inveti sa mergi pe motocicleta apoi trebuie sa inveti sa mergi in trafic.

Nu am nici eu ani de experienta in condus cu B-ul dar sunt multe porcarii care se intampla in trafic, atat in oras cat si in afara orasului. Aproape de fiecare data cand am drumuri (nu foarte scurte) atat in oras cat si in afara, se intampla cate ceva (azi un Gigel intra pe banda mea desi avea cedeaza). Nimic grav, DAR mai dificil de evitat pe motor. Iar la acest "mai dificil", cu pasager in spate, as adauga un "mult" in fata.

Desigur, nu sunt motociclist (inca) dar cred ca parerile de mai sus nu mi se vor schimba niciodata.

Am terminat școala, am primit permisul (astea 2 lucruri ar trebui sa fie suficiente dp meu de vedere pt a circula in trafic) si in plus m am mai si pregătit o luna singur. Eu cred ca știu cum sa controlez motocicleta,desigur, nu ca unu care are permis de dinainte sa ma nasc, dar suficient pentru a ma deplasa în trafic 

Pana la urma, ceea ce învățam la școală e cum controlam motocicleta. Nu ai cum sa zici ca școala o faci degeaba. Sa zicem ca nu ieși pregătit din școală. Dai examenul, iti iei motor, exersezi puțin intr o parcare cât sa înveți cum sa l controlezi si sa capeți curaj si gata... oricum nu cred ca toți motocicliștii care îmi zic ca o. luna de pregătire in parcare nu e suficient s au pregătit înainte sa iasa pt prima oara in trafic. Din câte am văzut, 90% dintre motocicliști ies pe strada din prima zi de când si au cumpărat motocicleta, nu zic ca e corect dar pana la urma motociclismul este periculos. Când mergi pe motocicleta nu ai cum sa eviți riscurile, doar le diminuezi. Cu cât ai mai putina experienta cu atât e riscul mai mare, dar pana la urma daca ai permis si te simți pregătit, e alegerea fiecăruia. 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Da, normal, ar fi chiar culmea sa iei permisul si sa mergi doar prin parcari. Eu doar am vrut sa ajung la ideea de mai jos, referitoare la pasager. 

Planul meu e ca imediat dupa ce iau examenul, cumpar motorul si merg in trafic (oricum nu am de ales, trebuie sa aduc motorul acasa si sa ajung in locuri in care sa exersez). Dar ma gandesc sa ies seara, cand e mai liber (desi ies la suprafata baietii cu BMW din 90 si ii dau pedala) dar si in weekend-uri. Doar ca, desigur, nu voi merge cu pasager (ca sa fiu sincer nu am idee cine ar fi atat de nebun sa mearga cu mine :D). 

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 1 minut, ionutpm a spus:

Da, normal, ar fi chiar culmea sa iei permisul si sa mergi doar prin parcari. Eu doar am vrut sa ajung la ideea de mai jos, referitoare la pasager. 

Planul meu e ca imediat dupa ce iau examenul, cumpar motorul si merg in trafic (oricum nu am de ales, trebuie sa aduc motorul acasa si sa ajung in locuri in care sa exersez). Dar ma gandesc sa ies seara, cand e mai liber (desi ies la suprafata baietii cu BMW din 90 si ii dau pedala) dar si in weekend-uri. Doar ca, desigur, nu voi merge cu pasager (ca sa fiu sincer nu am idee cine ar fi atat de nebun sa mearga cu mine :D). 

 

Bafta multa, nu lasa părerile altora sa te influențeze negativ. Oi avea eu doar 16 ani, dar nu știu, lucrul asta e "Common sense" - iti iei motocicleta sa te bucuri de ea, nu sa stai cu morcovul in poponeata (scuze pt expresie) de fiecare data cand ieși in trafic, ca atunci degeaba ti l mai iei. Nu știu, asta e părerea mea, mulți ma considera prea imatur pt a mi da cu părerea dar după cum am zis, chestia asta mi se pare common sense 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

2 hours ago, Rares2005 said:

Bafta multa, nu lasa părerile altora sa te influențeze negativ. Oi avea eu doar 16 ani, dar nu știu, lucrul asta e "Common sense" - iti iei motocicleta sa te bucuri de ea, nu sa stai cu morcovul in poponeata (scuze pt expresie) de fiecare data cand ieși in trafic, ca atunci degeaba ti l mai iei. Nu știu, asta e părerea mea, mulți ma considera prea imatur pt a mi da cu părerea dar după cum am zis, chestia asta mi se pare common sense 

Nu e vorba de morcov, ci de responsabilizare, in conditiile in care nu mai e vorba doar de viata ta. Dupa ce povestesti si cum te exprimi, e clar ca nu ti-ai luat motor ca sa-ti bati joc de viata ta sau a altora, ci ca vrei sa practici motociclismul cu cap. Foarte bine ca exersezi, asta fac si eu, nu te opri nici dupa un an, nici dupa cinci. Foarte bine ca nu ti-e frica, nici nu trebuie sa-ti fie, frica paralizeaza. Dar te intreb altfel - esti constient ca peste un an ai sa mergi mult mai bine decat mergi acum, tinand cont de cum abordezi motocicleala (exersat, mai ca mosii incet la inceput, etc)? Intre cum mergi acum (oricat de atent) si acest "mult mai bine" de peste un an e o marja destul de mare, in care poate sa se strecoare oricand un prostan care sa te schilodeasca, peste un an ai sanse mai mari sa-l eviti ori la mustata, ori sa-l reperezi din timp ca e prostan si sa te tii departe. Ai sa spui "pai si ce, daca eram singur pe motor, nu ma schilodeste si acum, daca o fi sa fie?" Ba da. Dar daca te schilodeste si pe tine, si pe prietenul tau, nu vreau sa fiu in pielea ta cand o sa te uiti la el, chiar si stiind ca ai avut toata dreptatea din lume cand s-a intamplat. Normal ca e si responsabilitatea lui ca s-a urcat cu tine, dar ma indoiesc ca o sa te aline asta prea mult.

Editat de mrjo
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Dupa ce ai terminat facultatea esti praful de pe jos, nici macar stelar, ai inca 6 ani de rezi in care inveti sa mergi pas cu pas si capeti experienta, cum ai spune ca baietii de la SMURD(paramedicii) au un curs de 6 saptamani si gata, au devenit ATI-sti,  asa si cu scoala moto/auto, nimeni nu spune ca este inutila, doar ca trebuie mult aprofundata zi de zi./

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 6 ore, mrjo a spus:

Nu e vorba de morcov, ci de responsabilizare, in conditiile in care nu mai e vorba doar de viata ta. Dupa ce povestesti si cum te exprimi, e clar ca nu ti-ai luat motor ca sa-ti bati joc de viata ta sau a altora, ci ca vrei sa practici motociclismul cu cap. Foarte bine ca exersezi, asta fac si eu, nu te opri nici dupa un an, nici dupa cinci. Foarte bine ca nu ti-e frica, nici nu trebuie sa-ti fie, frica paralizeaza. Dar te intreb altfel - esti constient ca peste un an ai sa mergi mult mai bine decat mergi acum, tinand cont de cum abordezi motocicleala (exersat, mai ca mosii incet la inceput, etc)? Intre cum mergi acum (oricat de atent) si acest "mult mai bine" de peste un an e o marja destul de mare, in care poate sa se strecoare oricand un prostan care sa te schilodeasca, peste un an ai sanse mai mari sa-l eviti ori la mustata, ori sa-l reperezi din timp ca e prostan si sa te tii departe. Ai sa spui "pai si ce, daca eram singur pe motor, nu ma schilodeste si acum, daca o fi sa fie?" Ba da. Dar daca te schilodeste si pe tine, si pe prietenul tau, nu vreau sa fiu in pielea ta cand o sa te uiti la el, chiar si stiind ca ai avut toata dreptatea din lume cand s-a intamplat. Normal ca e si responsabilitatea lui ca s-a urcat cu tine, dar ma indoiesc ca o sa te aline asta prea mult.

Normal. Sunt conștient ca peste un an o sa merg mult mai bine decât merg acum. Momentan, de abia ce am început sa filtrez traficul, si o fac cu maxim 15 km/h. Nu am depășit niciodată 60 de km/h, nu am dus niciodată motocicleta in redline, peste un an sigur o sa pot sa trec peste limitele astea cu ușurință. Momentan o sa continui sa ies singur in trafic, nu o sa stau prin parcări, dar o sa mai exersez când am ocazia 

Acum 4 minute, Djenavar a spus:

Dupa ce ai terminat facultatea esti praful de pe jos, nici macar stelar, ai inca 6 ani de rezi in care inveti sa mergi pas cu pas si capeti experienta, cum ai spune ca baietii de la SMURD(paramedicii) au un curs de 6 saptamani si gata, au devenit ATI-sti,  asa si cu scoala moto/auto, nimeni nu spune ca este inutila, doar ca trebuie mult aprofundata zi de zi./

Pai da, trebuie aprofundate chestie pe care le înveți la școală, si asta am făcut timp de o luna. Dacă stau numai prin parcări, cum sa exersez in trafic? Ca începător, mi se pare important sa exersezi si in trafic si in parcare. Traficul din București nu e ca in alte orașe, regulile nu prea mai exista, trb sa te descurci. Spre exemplu centrul imaginar, de când am terminat scoala si de câte ori am ieșit in trafic, aproape la nicio intersecție nimeni nu a ocolit centrul imaginar prin stânga. Aici intervine "experienta" pe care o am de la mersul cu bicicleta. Nu imi pasa daca unii zic ca 2 ani de mers in București cu bicicleta nu iti aduce niciun pic de experienta, pt ca nu știu ce vorbesc. Datorita "experientei" de la bicicleta ma descurc mult mai ușor ca începător în intersecții, filtrez mult mai ușor traficul, conduc mult mai preventiv. REPET, experienta asta nu este echivalenta cu experienta unui motociclist care are carnet de un an sau mai mult, dar e suficienta pt început, cat sa nu ajung "praf stelar" 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...