Jump to content

Mers cu pasager ca începător


Rares2005
 Share

Recommended Posts

Salut. Am luat permisul A1 acum câteva săptămâni si săptămâna asta m am decis sa încep sa merg cu pasager,dar o grămadă de persoane mi au reproșat ca au auzit de la instructorii lor moto ca daca ai sub un an de experienta nu ai voie sa mergi cu pasager in spate. E adevărat? 

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 252
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Nu e adevărat însă înainte de a lua pasager adult, nu copil, pe motocicletă trebuie să te gândești că nu ai experiență tu ca motociclist și e mai bine să nu pui și pe alții în pericol. 

 

Eu una nu m-aș urca pe motocicleta cuiva care este începător și nici nu mă gândesc să iau cu mine pe motor vreun pasager.

 

Lectură plăcută!

https://blog.scoalamotobucuresti.ro/mersul-cu-pasager-ca-la-carte/

 

https://motobikes.ro/editorial/despre-mersul-pe-doua-roti-cu-pasager-unde-s-doi-puterea-creste

 

Se presupune că ai învățat legislație ca să iei permisul, ai citit tu vreun paragraf legat de restricția mersului cu pasager? 

Link to comment
Share on other sites

Acum 16 minute, Flower-Power a spus:

Nu e adevărat însă înainte de a lua pasager adult, nu copil, pe motocicletă trebuie să te gândești că nu ai experiență tu ca motociclist și e mai bine să nu pui și pe alții în pericol. 

 

Eu una nu m-aș urca pe motocicleta cuiva care este începător și nici nu mă gândesc să iau cu mine pe motor vreun pasager.

 

Lectură plăcută!

https://blog.scoalamotobucuresti.ro/mersul-cu-pasager-ca-la-carte/

 

https://motobikes.ro/editorial/despre-mersul-pe-doua-roti-cu-pasager-unde-s-doi-puterea-creste

 

Se presupune că ai învățat legislație ca să iei permisul, ai citit tu vreun paragraf legat de restricția mersului cu pasager? 

Mulțumesc de răspuns, da, am învățat legislația si de asta am și postat aceasta întrebare, pentru ca eu nu am citit nimic legat de chestia asta. Eu am mers cu pasager numai pe străduțele din fața blocului, nu ma arunc sa fac chestii pe care nu sunt sigur ca le am sub control,dar având in vedere ca simt ca pot controla motocicleta bine si cu pasager, cred ca o sa ies pe strada cât de curând

Link to comment
Share on other sites

Acum 7 minute, trigger1 a spus:

Corect, nu prea este recomandabil riscul de a fi dezechilibrat de un pasager / pasageră cu mişcările lui / ei, în condiţiile în care tu, începător fiind, încă nu ai toate reflexele bine fixate. Plus că distanţa de frânare creşte cu "încărcătura", dacă nu eşti suficient de prudent.

Dar, cum la permisul A1 poţi avea acum şi minimum 16 ani (nu 18 ca pe vremuri) nu prea înţeleg la care "pasager adult" se referă @Flower-Power .

Asta depinde de tipul de gagici pe care îl preferi :D

Pana acum nu am luat un adult ca pasager pentru ca mi se pare mult prea riscant pt ca adulții în general cântăresc destul de mult :). 

Link to comment
Share on other sites

Trigger1  pasageri adult adică măcar 16 ani împliniți cât are motociclistul. Treaba cu minorii pe motocicletă e discutabilă în legislație și este un articol 98 interesant de lecturat

1) Se interzice transportul pe motociclete si pe mopede a mai multor persoane decat locurile stabilite prin constructie, precum si al obiectelor voluminoase.
(2) Copiii in varsta de pana la 7 ani, daca sunt tinuti in brate, precum si cei de pana la 14 ani se transporta numai in atasul motocicletelor.

legea se refera si la mopede si la motociclete.

Link to comment
Share on other sites

43 minutes ago, Flower-Power said:

înainte de a lua pasager adult, nu copil, pe motocicletă trebuie să te gândești că nu ai experiență tu ca motociclist, zise @pasagera.

 

Link to comment
Share on other sites

Acum 26 minute, Rares2005 a spus:

Mulțumesc de răspuns, da, am învățat legislația si de asta am și postat aceasta întrebare, pentru ca eu nu am citit nimic legat de chestia asta. Eu am mers cu pasager numai pe străduțele din fața blocului, nu ma arunc sa fac chestii pe care nu sunt sigur ca le am sub control,dar având in vedere ca simt ca pot controla motocicleta bine si cu pasager, cred ca o sa ies pe strada cât de curând

Știi care e treaba, Rareș? Tu nici nu știi câte nu știi de fapt. Asta este cel mai greu și etapa cea mai dificilă.

Mai bine ia-o ușor , vezi cum e traficul și cum te obișnuiești singur cu el și mai apoi gândește-te la pasager.

Link to comment
Share on other sites

Posted (edited)

Sunt niste probleme care vin cu pasagerul:

- moto devine cam barca 

- daca nu e și el atent la trafic sa privească în fața și să anticipeze frane / situații nașpa >>> o frana medie ori îl face să cadă de pe moto ori sa vina peste tine deci sa cadeți amândoi 

- din instinct el nu se va înclina pe curbe, va încerca să rămân drept. ok poți să i explici să facă cu corpul ce faci tu. Nu vb de pus genunchiul jos.

- în oraș mai ales eu sfătuiam pasagerul sa se uite în fața prin dreapta mea, să vadă gen vreun animal prost care iese ampulea din străduță laterala/mascat de mașini și să anticipeze nasoale.

Animale pot veni din toate părțile, in cel mai rău caz și de sus dar na, așa am gândit o eu, om simplu sau cum se zicea pe vremuri: țăran prost.

 

Sunt și plusuri totuși:

- mie unul mi se părea mai "plantată" / stabila moto pe curbe la viteze de afară

- daca pasagerul e pasagera o bulănești gratis.

Gen pe motiv de siguranță, că tre să strângă din coapse și na, vrem sa fim in siguranță, nu? Așa că îi mai reamintești din când în când.

 

E bine să fie și un cod de gesturi/atingeri: "vezi că îi dau cox, tine-te daca vrei sa ramai pe moto" gen la depășiri in afara când "te bagi" etc dar dacă ești la inceput lasă asta cu coxul.

 

Frumusețea codului e că  funcționează bidirecțional: dacă fute una după ceafă înseamnă că mergi că un (cuvant urat) și vrea să o lași mai moale.

 

Scuze daca pe alocuri sună libidinos dar incerc sa ajut un coleg la nevoie.

 

 

 

 

 

 

 

 

 * Că era să uit:

 

Pasagerul trebuie instruit și echipat.

sa nu se țină de tine ci de rezervor/mânere daca are moto, sa se uite în fața, să anticipeze cam ce ziceam mai sus.

 

Casca neapărat și cât mai multe chestii extra.

 

 

**Problema cea mai mare pe care am omis-o, evident este că viața/integritatea corporală a pasagerului este un mâinile tale, la propriu.

 

 

 

Singur pe moto...greșești = plătești.

2 pe moto... altă discuție.

Nici dacă zice pasagerul sa dai cox sa nu o faci.

Edited by frigider
Link to comment
Share on other sites

Cred ca depinde de tipul de motocicleta, de motociclist dar si de pasager.

Pe un chopper greu, nici nu stii ca e pasagerul in spare, pe un avion, fireste ca sta pasagerul pe tine si e sus la cucubau cu curu-n sus si se muta centrul de greutate.

Am plimbat-o odata pe una si refuza categoric sa inteleaga ca daca nu ne inclinam in curbe, intram in peisaj. Mi-a sugerat sa ne dam jos la curbe sa impingem aparatul :)

Pune si tu semnul de incepator sa vada masinistii ca esti periculos, fa-i un instructaj pasagerului (sa nu puna picioarele jos pana nu-i zici tu, sa nu incerce de nebun sa mentina el echiloibrul mobrei, sa nu se macheze in timpul mersului, sa astepte un semafor ca sa schimbe buca, etc)

Atentie la bagat printre masini ca pasagerul sta mai cracanat decat tine si se poate lovi cu genunchii de masini. Cel mai bine, stai la coada.

Nu incerca sa-i arati tu ce poti, pentru ca NU POTI !

Cum zicea colega mai sus, nici macar nu stii cat de putin stii.

E bine sa inveti sa mergi cu pasager, nu e nimic rau in asta dar fii de 10 ori mai prudent ca mobra se comporta altfel.

Fiind o mobra usoara de A2, simte diferentele altfel decat un vapor de 1500cc.

Ia si tu pasageri din aia mai mici :) Ii cantaresti inainte.

 

Link to comment
Share on other sites

Acum 17 minute, frigider a spus:

Sunt niste probleme care vin cu pasagerul:

- moto devine cam barca 

- daca nu e și el atent la trafic sa privească în fața și să anticipeze frane / situații nașpa >>> o frana medie ori îl face să cadă de pe moto ori sa vina peste tine deci sa cadeți amândoi 

- din instinct el nu se va înclina pe curbe, va încerca să rămân drept. ok poți să i explici să facă cu corpul ce faci tu. Nu vb de pus genunchiul jos.

- în oraș mai ales eu sfătuiam pasagerul sa se uite în fața prin dreapta mea, să vadă gen vreun animal prost care iese ampulea din străduță laterala/mascat de mașini și să anticipeze nasoale.

Animale pot veni din toate părțile, in cel mai rău caz și de sus dar na, așa am gândit o eu, om simplu sau cum se zicea pe vremuri: țăran prost.

 

Sunt și plusuri totuși:

- mie unul mi se părea mai "plantată" / stabila moto pe curbe la viteze de afară

- daca pasagerul e pasagera o bulănești gratis.

Gen pe motiv de siguranță, că tre să strângă din coapse și na, vrem sa fim in siguranță, nu? Așa că îi mai reamintești din când în când.

 

E bine să fie și un cod de gesturi/atingeri: "vezi că îi dau cox, tine-te daca vrei sa ramai pe moto" gen la depășiri in afara când "te bagi" etc dar dacă ești la inceput lasă asta cu coxul.

 

Frumusețea codului e că  funcționează bidirecțional: dacă fute una după ceafă înseamnă că mergi că un (cuvant urat) și vrea să o lași mai moale.

 

Scuze daca pe alocuri sună libidinos dar incerc sa ajut un coleg la nevoie.

 

 

 

 

 

 

 

 

 * Că era să uit:

 

Pasagerul trebuie instruit și echipat.

sa nu se țină de tine ci de rezervor/mânere daca are moto, sa se uite în fața, să anticipeze cam ce ziceam mai sus.

 

Casca neapărat și cât mai multe chestii extra.

 

 

**Problema cea mai mare pe care am omis-o, evident este că viața/integritatea corporală a pasagerului este un mâinile tale, la propriu.

 

 

 

Singur pe moto...greșești = plătești.

2 pe moto... altă discuție.

Nici dacă zice pasagerul sa dai cox sa nu o faci.

Mulțumesc mult pentru răspuns, după cum am zis, nu ma arunc la chestii de genu pentru ca nu imi sta in fire. Mie mi s a spus sa iau pasager când ma simt pregătit. Zilele astea, de când am motocicleta, am stat cel puțin 2 ore în fiecare zi sa ma învăț cu motocicleta si sa o conduc prin trafic si eu in momentul de față asa simt. Oricum, pasagerul meu deocamdată e băiat, are 60 de kg si l am instruit foarte bine înainte sa ma dau cu el pt ca știu ce riscuri implica mersul cu o a doua persoană.

Link to comment
Share on other sites

Acum 3 minute, cinezicealae a spus:

Cred ca depinde de tipul de motocicleta, de motociclist dar si de pasager.

Pe un chopper greu, nici nu stii ca e pasagerul in spare, pe un avion, fireste ca sta pasagerul pe tine si e sus la cucubau cu curu-n sus si se muta centrul de greutate.

Am plimbat-o odata pe una si refuza categoric sa inteleaga ca daca nu ne inclinam in curbe, intram in peisaj. Mi-a sugerat sa ne dam jos la curbe sa impingem aparatul :)

Pune si tu semnul de incepator sa vada masinistii ca esti periculos, fa-i un instructaj pasagerului (sa nu puna picioarele jos pana nu-i zici tu, sa nu incerce de nebun sa mentina el echiloibrul mobrei, sa nu se macheze in timpul mersului, sa astepte un semafor ca sa schimbe buca, etc)

Atentie la bagat printre masini ca pasagerul sta mai cracanat decat tine si se poate lovi cu genunchii de masini. Cel mai bine, stai la coada.

Nu incerca sa-i arati tu ce poti, pentru ca NU POTI !

Cum zicea colega mai sus, nici macar nu stii cat de putin stii.

E bine sa inveti sa mergi cu pasager, nu e nimic rau in asta dar fii de 10 ori mai prudent ca mobra se comporta altfel.

Fiind o mobra usoara de A2, simte diferentele altfel decat un vapor de 1500cc.

Ia si tu pasageri din aia mai mici :) Ii cantaresti inainte.

 

Mersi pentru răspuns. Eu consider ca sunt conștient de capabilitățile mele la momentul actual, drept pentru care si merg cu pasager. De băgat printre mașini cu pasager deocamdată nu ma bag pentru ca nu ma simt pregătit,iar semnul de începător il.port mereu :)

Link to comment
Share on other sites

Acum 4 minute, trigger1 a spus:

Dacă dau ăştia permise de conducere A1 pentru supermoto ...

 

Supermotourile din cate am înțeles au o reputație destul de proasta :))) sau ma rog, persoanele care merg pe supermoto au o reputație destul de proasta, la fel ca puștii care merg in mânecă scurtă si pantaloni scurți pe motociclete (in general sportive). Eu nu mi am luat supermoto pt a face wheelieuri sau cine știe ce alte chestii, mi l am luat in pricipal pentru ca are șaua înaltă si e perfecta pt înălțimea mea

Link to comment
Share on other sites

1 oră în urmă, Rares2005 a spus:

 având in vedere ca simt ca pot controla motocicleta bine si cu pasager, cred ca o sa ies pe strada cât de curând

Nu stiu cum simti tu chestiile in loc sa le gandesti, dar nu stii ce nu stii si sunt aproape sigur ca nu stii sa mergi cu pasager suficient de bine incat sa iti asumi riscul. Cu cateva saptamani de permis experienta ta e aproximativ epsilon arbitrar ales care tinde la zero. Poti sa te sinucizi, daca vrei, dar nu lua pe nimeni cu tine.

Link to comment
Share on other sites

Acum 5 minute, AdrianB1 a spus:

Nu stiu cum simti tu chestiile in loc sa le gandesti, dar nu stii ce nu stii si sunt aproape sigur ca nu stii sa mergi cu pasager suficient de bine incat sa iti asumi riscul. Cu cateva saptamani de permis experienta ta e aproximativ epsilon arbitrar ales care tinde la zero. Poti sa te sinucizi, daca vrei, dar nu lua pe nimeni cu tine.

După cum am zis, eu sunt conștient de ceea ce pot si merg cu un pasager instruit care are experienta. O sa ma mai gândesc dacă sa ies sau nu, nici eu nu sunt decis încă, dar știu ca sunt motocicliști care au mers cu pasager din prima zi de cand au luat permisul, dar sunt si alții care au luat pasager de abia după câțiva mii de km. Oricum, la școala nu te învață degeaba sa mergi cu pasager, si eu la școală am avut pasager de peste 100 kg, asa ca unul de 60 de kg abia daca se simte, dar ok, daca e vorba mai mult de gândit decât de simțit când vine vorba de mersul cu pasager atunci mai trebuie sa aștept 

Link to comment
Share on other sites

22 minutes ago, Rares2005 said:

Eu consider ca sunt conștient de capabilitățile mele la momentul actual, drept pentru care si merg cu pasager. De băgat printre mașini cu pasager deocamdată nu ma bag pentru ca nu ma simt pregătit,iar semnul de începător il.port mereu :)

Tinere, te rog sa ma anunti  and iesi cu pasagerul in oras ca sa stau in casa. Nu vreau sa va vad imprastiati printre masini.

Sanatate si viata lunga! 🙏

Link to comment
Share on other sites

Acum 10 minute, trigger1 a spus:

Nu este vorba de reputaţie ci de centrul de greutate destul de strict poziţionat pe şea la această arhitectură moto şi de înălţimea la care este acesta plasat.

Cu pasager în spate, se mută centrul de greutate şi mult mai sus şi mult mai în spate, cât să nu mai poţi manevra "jucăria" din genunchi (dacă aşa te-ai obişnuit).

 

Okay, am înțeles, mersi mult 

Acum 1 minut, Bored Panda a spus:

Tinere, te rog sa ma anunti  and iesi cu pasagerul in oras ca sa stau in casa. Nu vreau sa va vad imprastiati printre masini.

Sanatate si viata lunga! 🙏

Repet, pana acum am mers numai printre blocuri cu pasager, n am pus viata nimănui in pericol, si repet din nou, nu degeaba se face școala si cu pasager in spate. Dacă oamenii cu experienta imi zic sa mai aștept, asa voi face. 

Mulțumesc de încurajare, seara frumoasa 😁

Link to comment
Share on other sites

Acum 55 minute, Rares2005 a spus:

pasagerul meu deocamdată e băiat

cine suntem noi sa judecam? :D 

 

ia-o usor si o sa fie bine.

faza e ca dupa ce se da omu jos din carca ta nu simti ca un fulg moto? (gen atunci realizezi ce diferenta e intre cu si fara)

Acum 59 minute, cinezicealae a spus:

Cred ca depinde de tipul de motocicleta, de motociclist dar si de pasager.

Pe un chopper greu, nici nu stii ca e pasagerul in spare, pe un avion, fireste ca sta pasagerul pe tine si e sus la cucubau cu curu-n sus si se muta centrul de greutate.

clar.

Link to comment
Share on other sites

Acum 3 minute, frigider a spus:

cine suntem noi sa judecam? :D 

 

ia-o usor si o sa fie bine.

faza e ca dupa ce se da omu jos din carca ta nu simti ca un fulg moto? (gen atunci realizezi ce diferenta e intre cu si fara)

clar.

Am mers cu băiat pasager pt ca el e singurul om in care am încredere ca mi va asculta instrucțiunile, nu de alta🤣

Ba da, motocicleta se simte foarte ciudat după ce am mers cu pasager, trebuie sa stau câteva secunde după ce s a dat jos ca sa imi revin 

Link to comment
Share on other sites

Acum 1 oră, Rares2005 a spus:

Mulțumesc de răspuns, da, am învățat legislația si de asta am și postat aceasta întrebare, pentru ca eu nu am citit nimic legat de chestia asta. Eu am mers cu pasager numai pe străduțele din fața blocului, nu ma arunc sa fac chestii pe care nu sunt sigur ca le am sub control,dar având in vedere ca simt ca pot controla motocicleta bine si cu pasager, cred ca o sa ies pe strada cât de curând

Este contradictie un termeni la tine. Intai spui ca “ai mers cu pasageri doar pe stradutele din zona blocului”, apoi spui ca “nu ma arunc sa fac chestii pe care nu sunt sigur ca le am sub control”.
De ce crezi ca acolo ai lucrurile mai mult sub control? Sunt zone extrem de periculoase, cu intersectii multe, drumuri cu sens unic, soferi care si pe acolo alearga si uita de regulile de prioritate. 
Am vazun un accident uratel, el tanar motociclist cu casca ce-i drept, mandra doar tanara si frumoasa, (fara casca). Pai sa nu se dea omul Zmeu si s-o plimbe printre stradute ca “nu face chestii pe care nu le are sub control”. Si le avea poate sub control, daca nu dadea un Audi peste ei, siferul uitand de prioritatea de dreapta. Si acolo un tanar cu o mandra, probabil la fel de entuziasti. 
Norocul tuturor ca nu a fost grav. 
Deci prietene, grija mare, aici nu mai este “conserva” care sa te protejeze. Iar cu viata ta faci ce vrei, dar nu ai acest drept in cazul pasagerului si raspunzi de viata lui. 
Grija mare si asfalt uscat!

Link to comment
Share on other sites

Acum 2 ore, Rares2005 a spus:

Salut. Am luat permisul A1 acum câteva săptămâni si săptămâna asta m am decis sa încep sa merg cu pasager,dar o grămadă de persoane mi au reproșat ca au auzit de la instructorii lor moto ca daca ai sub un an de experienta nu ai voie sa mergi cu pasager in spate. E adevărat? 

Man eu am mers cu pasager din prima și nu am avut accidente, evenimente sau mai știu eu ce. Sunt câteva reguli pe care trebuie sa le urmeze pasagerul: 

1. Întotdeauna să confirme cu tine dacă ești gata să se suie pe motor sau sa se dea jos.

2. In mers să stea neutru, daca tu iei curba la stânga sa stea la locul lui, nu se înclină cu tine și în nici un caz nu se duce in direcția cealaltă că riscați să vă dați pe jos.

3. Nu da din mâini, nu dansează prin spate (cum mi s-a întâmplat mie) că riscsti sa intre motorul in voblaj.

In rest nu e problema așa mare cu pasager, de la 5 km/h încolo e cam același lucru cu mersul solo, doar greutate extra.

Daca vrei sa stai și mai liniștit, exersează un pic înainte manevre la viteza mica printr-o parcare ceva, și aici mă refer la controlul ambreiajului și folositul frânei spate pentru manevre. 

Link to comment
Share on other sites

@Rares2005 Salutare !

Mersul cu pasager presupune doua lucruri foarte importante, care nu tin de aspecte tehnice:

1 - cel mai important: sa ai constiinta faptului ca viata si integritatea fizica a pasagerului depinde 100% de tine

2 - pasagerul sa aiba 100% incredere in tine si sa isi lase viata in mainile tale

 

Daca tu si pasagerul ati inteles aceste doua aspecte puteti sa incepeti sa circulati impreuna.

 

Daca pasagerul nu are incredere deplina in tine, risti ca in prima curba sa ajungeti in boscheti.

 

Problema de ordin tehnic se pune astfel: tu probabil ca ai vreo 50-60 Kg, mobra vreo 150 Kg, adica impreuna vreo 200-210 Kg. Cand mai iei un pasager sau poate o pasagera, care are in cazul pasageri or fi vreo 40-45 Kg inseamna sa mai adaugi la cele 210 Kg inca vreo 20-25%.

Si asta se va simti puternic la o motocicleta de A1:

- centrul de greutate al ansamblului moto-pilot-pasager se va muta mult mai sus ceea ce va schimba comportamenul moto in viraje si la franari.

- distanta de franare va fi mai lunga

- comportamentul motocicletei la accelerare va fi altul, mai precis mobra va fi mai lenesa. Atentie in ce depasiri si manevre te angajezi.

 

Circula cu pasager, aveti un pic de rabdare si incepeti incetisor, fara fente si demonstratii de vitejie si o sa mearga bine. Cu siguranta vei vedea ca trebuie sa adopti stiluri de pilotaj diferite in functie de prezenta sau nu a pasagerului.

 

Cand pui o frana cu mobra si esti singur pe ea, trebuie ca mainile sa tina cele 50-60 Kg ale tale. Cand ai un pasager, la aceeasi franare trebuie ca mainile sa tina aproape dublu.

 

Baiatul meu a circulat destul de repede impreuna cu prietena lui pe motor.  Si nu au avut nici un incident.

 

E drept ca a avut un chopper Suzuki Intruder care ajuta la mersul in doi.

 

Succes!

Link to comment
Share on other sites

Cand viata bate filmul... 

E clar ca pe forumul asta nu ai cum sa te plictisesti.

Asa ca topicul asta s-a dus direct in Top 3 pe 2021. 

Link to comment
Share on other sites

Acum 8 ore, Rares2005 a spus:

Mersi pentru răspuns. Eu consider ca sunt conștient de capabilitățile mele la momentul actual, drept pentru care si merg cu pasager. De băgat printre mașini cu pasager deocamdată nu ma bag pentru ca nu ma simt pregătit,iar semnul de începător il.port mereu :)

Nu esti.

Link to comment
Share on other sites

Acum 7 ore, FlipperCo a spus:

Este contradictie un termeni la tine. Intai spui ca “ai mers cu pasageri doar pe stradutele din zona blocului”, apoi spui ca “nu ma arunc sa fac chestii pe care nu sunt sigur ca le am sub control”.
De ce crezi ca acolo ai lucrurile mai mult sub control? Sunt zone extrem de periculoase, cu intersectii multe, drumuri cu sens unic, soferi care si pe acolo alearga si uita de regulile de prioritate. 
Am vazun un accident uratel, el tanar motociclist cu casca ce-i drept, mandra doar tanara si frumoasa, (fara casca). Pai sa nu se dea omul Zmeu si s-o plimbe printre stradute ca “nu face chestii pe care nu le are sub control”. Si le avea poate sub control, daca nu dadea un Audi peste ei, siferul uitand de prioritatea de dreapta. Si acolo un tanar cu o mandra, probabil la fel de entuziasti. 
Norocul tuturor ca nu a fost grav. 
Deci prietene, grija mare, aici nu mai este “conserva” care sa te protejeze. Iar cu viata ta faci ce vrei, dar nu ai acest drept in cazul pasagerului si raspunzi de viata lui. 
Grija mare si asfalt uscat!

Mersi de răspuns. Pana la urma motociclismul este periculos, după cum știi deja, cand mergi pe motocicleta iti asumi riscuri. La fel și cu mersul cu pasager. Am mers printre blocurile in care am crescut si știu străzile foarte bine. Normal, tot exista un risc, dar nu e la fel de mare ca riscul pe care mi l as fi asumat dacă as fi mers pe o stradă normală. 

Pana la urma, chestia asta pe care ai zis o tu se poate aplica oricărui motociclist, nu numai puștanilor începători. Nu contează câți ani de experienta ai, daca intra unu in tine si nu e vina ta, nu ai ce sa faci. 

Acum 1 minut, florinelu07 a spus:

Nu esti.

Ok

Acum 7 ore, lacroyx a spus:

Man eu am mers cu pasager din prima și nu am avut accidente, evenimente sau mai știu eu ce. Sunt câteva reguli pe care trebuie sa le urmeze pasagerul: 

1. Întotdeauna să confirme cu tine dacă ești gata să se suie pe motor sau sa se dea jos.

2. In mers să stea neutru, daca tu iei curba la stânga sa stea la locul lui, nu se înclină cu tine și în nici un caz nu se duce in direcția cealaltă că riscați să vă dați pe jos.

3. Nu da din mâini, nu dansează prin spate (cum mi s-a întâmplat mie) că riscsti sa intre motorul in voblaj.

In rest nu e problema așa mare cu pasager, de la 5 km/h încolo e cam același lucru cu mersul solo, doar greutate extra.

Daca vrei sa stai și mai liniștit, exersează un pic înainte manevre la viteza mica printr-o parcare ceva, și aici mă refer la controlul ambreiajului și folositul frânei spate pentru manevre. 

Mersi mult de răspuns. Am informat pasagerul in legătură cu lucrurile astea înainte sa se urce in spate. Chestia e ca eu pana sa întreb pe forum stăteam liniștit, pentru ca simțeam ca pot sa merg cu pasager. Dar din câte vad, am făcut o mare greșeală, ca mulți zic ca inca nu sunt pregătit :)

Acum 7 ore, Silver Arrow a spus:

@Rares2005 Salutare !

Mersul cu pasager presupune doua lucruri foarte importante, care nu tin de aspecte tehnice:

1 - cel mai important: sa ai constiinta faptului ca viata si integritatea fizica a pasagerului depinde 100% de tine

2 - pasagerul sa aiba 100% incredere in tine si sa isi lase viata in mainile tale

 

Daca tu si pasagerul ati inteles aceste doua aspecte puteti sa incepeti sa circulati impreuna.

 

Daca pasagerul nu are incredere deplina in tine, risti ca in prima curba sa ajungeti in boscheti.

 

Problema de ordin tehnic se pune astfel: tu probabil ca ai vreo 50-60 Kg, mobra vreo 150 Kg, adica impreuna vreo 200-210 Kg. Cand mai iei un pasager sau poate o pasagera, care are in cazul pasageri or fi vreo 40-45 Kg inseamna sa mai adaugi la cele 210 Kg inca vreo 20-25%.

Si asta se va simti puternic la o motocicleta de A1:

- centrul de greutate al ansamblului moto-pilot-pasager se va muta mult mai sus ceea ce va schimba comportamenul moto in viraje si la franari.

- distanta de franare va fi mai lunga

- comportamentul motocicletei la accelerare va fi altul, mai precis mobra va fi mai lenesa. Atentie in ce depasiri si manevre te angajezi.

 

Circula cu pasager, aveti un pic de rabdare si incepeti incetisor, fara fente si demonstratii de vitejie si o sa mearga bine. Cu siguranta vei vedea ca trebuie sa adopti stiluri de pilotaj diferite in functie de prezenta sau nu a pasagerului.

 

Cand pui o frana cu mobra si esti singur pe ea, trebuie ca mainile sa tina cele 50-60 Kg ale tale. Cand ai un pasager, la aceeasi franare trebuie ca mainile sa tina aproape dublu.

 

Baiatul meu a circulat destul de repede impreuna cu prietena lui pe motor.  Si nu au avut nici un incident.

 

E drept ca a avut un chopper Suzuki Intruder care ajuta la mersul in doi.

 

Succes!

Mulțumesc pentru răspunsul frumos. Pasagerul este un prieten vechi, care m a ajutat pe tot parcursul scolii moto si care a fost alături de mine pana si la examen. Avem încredere unul in celalalt, i am comunicat încă de la. început regulile pe care trebuie sa le urmeze cât timp sta pasager, i am explicat riscurile, si a fost de acord. Eu am un yamaha wr125x, știu, nu este prea ok pentru mersul cu pasager, dar de asta am încercat sa merg la început intr un mediu mai sigur. Ma rog, după răspunsurile pe care le am primit, ar mai trebui sa aștept cel puțin un an ca să mai iau vreodată vreun pasager :)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +20 000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +17000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Create New...