Jump to content

Mers cu pasager ca începător


Rares2005
 Share

Recommended Posts

  • Replies 252
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Acum 18 minute, asdglasfk a spus:

> 1. Ce fel de motociclist ești tu daca nici măcar nu știi legislația??? Nu e ilegal sa te bagi printre mașini dar ma rog  trecem peste

 

E clar cum ai luat permisul...

Tot eu... 🤣

Acest aspect, adică filtratul traficului, NU este reglementat. Adica nu e nici legal nici ilegal. 

Dar ma rog, daca eu sunt începător probabil ca eu sunt cel mai prost si trebuie sa iti dau dreptate, dar nu o sa o fac pentru ca aici nu e vorba de păreri / sfaturi, e vorba de lege 

Te rog frumos sa te uiți in legislație si sa îmi arăți unde spune ca filtratul traficului este ilegal. Daca imi arăți unde scrie ma jur ca nu ma mai urc pe motocicleta in viața mea

Link to comment
Share on other sites

Cauta la reglementarea depasirii. Dar cum tu deja stii ca nu e ilegal, nu mai pierde timpul degeaba, fa ce deja stii ca e bine pentru tine.

Sa vii sa ne spui cand nu te-a respectat unul si altul cand ai vrut sa te bagi printre ei, sau cand te-ai infipt in vreunul facand asta, cum a mai fost cineva de curand.

Link to comment
Share on other sites

Acum 3 minute, asdglasfk a spus:

Cauta la reglementarea depasirii. Dar cum tu deja stii ca nu e ilegal, nu mai pierde timpul degeaba, fa ce deja stii ca e bine pentru tine.

Sa vii sa ne spui cand nu te-a respectat unul si altul cand ai vrut sa te bagi printre ei, sau cand te-ai infipt in vreunul facand asta, cum a mai fost cineva de curand.

Nu mai vorbi la plural. Cred ca 90% din motocicliștii de pe forumul asta filtrează traficul. Si in plus, de ce îți mai iei motocicleta daca te comporți ca o mașină in trafic? Mi se pare o prostie 

Link to comment
Share on other sites

3 minutes ago, Rares2005 said:

Adica nu e nici legal nici ilegal. 

 

Corect, in alte tari e interzis in mod explicit prin lege.

DAR, modul in care se face la noi in tara lane filtering (lane splitting e de fapt cel care se face la viteza mare si periculos) nu prea e legal. La noi se face:

1. Cand semaforul e rosu - DAR se sta mai putin decat daca cele 2 roti ar fi 4

2. Cand e coloana de masini - DAR o masina de pe sens opus are loc sa treaca

3. Distanta suficienta e discutabila - DAR daca se face la viteze mici si cu atentie nu se intampla nimic (nici atins oglinzi sau mai stiu eu ce)

4. Daca e marcaj continuu nu prea se tine cont de el - DAR nici masinile nu prea tin cont de el

 

Soferii din masini ar trebui sa inteleaga ca nu e ceva rau cand sunt depasiti de o mobra, poate doar din invidie:

- acest lucru nu ii afecteaza cu nimic, ei asteapta in continuare

- daca acele mobre ar fi masini sau nu ar face acest lucru, cozile ar fi mai lungi iar ei ar astepta MAI MULT in coloane

- o mobra polueaza mai putin ca o masina care oricum de cele mai multe ori are un singur om: soferul

- o mobra nu ocupa un loc de parcare

Probabil sunt multe alte motive, ganditi-va la acele imagini din India unde e plin de "2 roti". Cum ar fi daca toate ar fi inlocuite cu "4 roti"? 

 

Eu la inceput voi fi "masina pe 2 roti" dar incet-incet voi face acest lane filtering, in conditii foarte OK: spatiu suficient, viteza 0 sau cativa kmph de mers etc. 

Link to comment
Share on other sites

Acum 7 minute, ionutpm a spus:

 

Corect, in alte tari e interzis in mod explicit prin lege.

DAR, modul in care se face la noi in tara lane filtering (lane splitting e de fapt cel care se face la viteza mare si periculos) nu prea e legal. La noi se face:

1. Cand semaforul e rosu - DAR se sta mai putin decat daca cele 2 roti ar fi 4

2. Cand e coloana de masini - DAR o masina de pe sens opus are loc sa treaca

3. Distanta suficienta e discutabila - DAR daca se face la viteze mici si cu atentie nu se intampla nimic (nici atins oglinzi sau mai stiu eu ce)

4. Daca e marcaj continuu nu prea se tine cont de el - DAR nici masinile nu prea tin cont de el

 

Soferii din masini ar trebui sa inteleaga ca nu e ceva rau cand sunt depasiti de o mobra, poate doar din invidie:

- acest lucru nu ii afecteaza cu nimic, ei asteapta in continuare

- daca acele mobre ar fi masini sau nu ar face acest lucru, cozile ar fi mai lungi iar ei ar astepta MAI MULT in coloane

- o mobra polueaza mai putin ca o masina care oricum de cele mai multe ori are un singur om: soferul

- o mobra nu ocupa un loc de parcare

Probabil sunt multe alte motive, ganditi-va la acele imagini din India unde e plin de "2 roti". Cum ar fi daca toate ar fi inlocuite cu "4 roti"? 

 

Eu la inceput voi fi "masina pe 2 roti" dar incet-incet voi face acest lane filtering, in conditii foarte OK: spatiu suficient, viteza 0 sau cativa kmph de mers etc. 

Știi care e chestia, nu știu dacă filtratul traficului se numește neapărat depășire, eu cred ca e devansare. Ma rog, oricum ar fi, daca o faci cât timp mașinile staționează e destul de sigur daca mergi cu viteza mica. Oricum, nu știu de ce s a inflamat asa de tare tipul de mai devreme, si are opinia asta despre filtratul traficului dar ma rog, poate sunt eu defect :). Intr adevăr, e periculos sa filtrezi traficul, dar daca o faci in asa fel încât sa diminuezi riscurile e okay 

Link to comment
Share on other sites

19 minutes ago, Rares2005 said:

Nu mai vorbi la plural. Cred ca 90% din motocicliștii de pe forumul asta filtrează traficul. Si in plus, de ce îți mai iei motocicleta daca te comporți ca o mașină in trafic? Mi se pare o prostie 

90% dintre romani fura, intr-un fel sau altul. Se numeste "se descurca". Asta inseamna ca e in regula ?

Ce argumente....

Link to comment
Share on other sites

Acum 6 minute, asdglasfk a spus:

90% dintre romani fura, intr-un fel sau altul. Se numeste "se descurca". Asta inseamna ca e in regula ?

Ce argumente....

Din punct de vedere legal,după cum am mai zis, e in regula, si da, in traficul din București daca nu vrei sa mori vara la 40 de grade pe motor, așteptând in coloana ca o mașină, e ok sa filtrezi traficul, majoritatea o fac pentru ca NU E ILEGAL. 

Link to comment
Share on other sites

4 minutes ago, Rares2005 said:

Știi care e chestia, nu știu dacă filtratul traficului se numește neapărat depășire, eu cred ca e devansare. Ma rog, oricum ar fi, daca o faci cât timp mașinile staționează e destul de sigur daca mergi cu viteza mica. Oricum, nu știu de ce s a inflamat asa de tare tipul de mai devreme, si are opinia asta despre filtratul traficului dar ma rog, poate sunt eu defect :). Intr adevăr, e periculos sa filtrezi traficul, dar daca o faci in asa fel încât sa diminuezi riscurile e okay 

 

Nu faci decat sa dovedesti ca n-ai citit niciodata codul rutier. Depasirea coloanei stationate este interzisa in mod explicit. Nu, nu "e okay" pentru ca asa zici tu. Fiecare conduce dupa propriile opinii si de aia e haos pe strazi si din ce in ce mai plin de "meseriasi".

 

"Devansare" este un termen care nu exista in codul rutier, ci doar pe forumurile pline de specialisti. Dar, daca vrei neaparat, devansare este cand tu mergi pe o banda mai repede decat alt vehicul de pe alta banda (in sensul ca Codul Rutier precizeaza ca asta nu este considerata o depasire conform definitiei anterioare, atat si nimic mai mult). Asta nu inseamna ca ai in vreun fel dreptul sa MERGI PE ACEEASI BANDA CU MINE (pe stanga sau pe dreapta, unde iti vine tie cheful), sau pe vopseaua dintre benzi, pentru ca asa crezi tu ca "e okay". Sigur, fiecare face ce si cat il duce capul si isi asuma consecintele - eu vorbeam aici strict de aspectul legal. Nu va mai dati viteji ca voi stiti legea si o respectati.

 

E atat de simplu: asa cum tu te bagi pe langa o masina ca sa "filtrezi" (alt cuvant care nu exista in codul rutier si care nu are nici o logica) si treci la 2 cm de o masina, de ce nu iti convine sa faca si masinile acelasi lucru, sa se bage peste tine pe banda si sa treaca la 2 cm de tine, ca sa FILTREZE ? Preferabil in mare viteza si claxonand si turand puternic motorul. Sau reciproca nu e valabila ? Stiu ca degeaba iti pun astfel de intrebari, ca tu deja stii ca "e okay" si nu iti bati capul gandind.

 

1 minute ago, Rares2005 said:

Din punct de vedere legal,după cum am mai zis, e in regula, si da, in traficul din București daca nu vrei sa mori vara la 40 de grade pe motor, așteptând in coloana ca o mașină, e ok sa filtrezi traficul, majoritatea o fac pentru ca NU E ILEGAL. 

 

Aceleasi pretexte de doi lei: ca e cald, ca majoritatea o fac. Nu te obliga nimeni sa mergi cu motorul daca ti-e cald, nici sa faci ce fac altii gresit. Nu mai cauta scuze.

Link to comment
Share on other sites

Acum 6 minute, asdglasfk a spus:

 

Nu faci decat sa dovedesti ca n-ai citit niciodata codul rutier. Depasirea coloanei stationate este interzisa in mod explicit. Nu, nu "e okay" pentru ca asa zici tu. Fiecare conduce dupa propriile opinii si de aia e haos pe strazi si din ce in ce mai plin de "meseriasi".

 

"Devansare" este un termen care nu exista in codul rutier, ci doar pe forumurile pline de specialisti. Dar, daca vrei neaparat, devansare este cand tu mergi pe o banda mai repede decat alt vehicul de pe alta banda (in sensul ca Codul Rutier precizeaza ca asta nu este considerata o depasire conform definitiei anterioare, atat si nimic mai mult). Asta nu inseamna ca ai in vreun fel dreptul sa MERGI PE ACEEASI BANDA CU MINE (pe stanga sau pe dreapta, unde iti vine tie cheful), sau pe vopseaua dintre benzi, pentru ca asa crezi tu ca "e okay". Sigur, fiecare face ce si cat il duce capul si isi asuma consecintele - eu vorbeam aici strict de aspectul legal. Nu va mai dati viteji ca voi stiti legea si o respectati.

 

E atat de simplu: asa cum tu te bagi pe langa o masina ca sa "filtrezi" (alt cuvant care nu exista in codul rutier si care nu are nici o logica) si treci la 2 cm de o masina, de ce nu iti convine sa faca si masinile acelasi lucru, sa se bage peste tine pe banda si sa treaca la 2 cm de tine, ca sa FILTREZE ? Preferabil in mare viteza si claxonand si turand puternic motorul. Sau reciproca nu e valabila ? Stiu ca degeaba iti pun astfel de intrebari, ca tu deja stii ca "e okay" si nu iti bati capul gandind.

 

 

Aceleasi pretexte de doi lei: ca e cald, ca majoritatea o fac. Nu te obliga nimeni sa mergi cu motorul daca ti-e cald, nici sa faci ce fac altii gresit. Nu mai cauta scuze.

Bine frate, gata, ești mai specialist decât mine, ai dreptate!!!!! Mare dobitoc sunt ca ma folosesc de mărimea mai mica a motocicletei ca sa scap de aglomeratia din orașul asta de căcat.... Si nu sunt singurul! Mai sunt si alți dobitoci ca mine, chiar foarte mulți... 

Chiar acum, Rares2005 a spus:

Bine frate, gata, ești mai specialist decât mine, ai dreptate!!!!! Mare dobitoc sunt ca ma folosesc de mărimea mai mica a motocicletei ca sa scap de aglomeratia din orașul asta de căcat.... Si nu sunt singurul! Mai sunt si alți dobitoci ca mine, chiar foarte mulți... 

Dar okay, am înțeles, este COMPLET greșit ceea ce fac 

Link to comment
Share on other sites

Ca sa nu creada lumea ca iar s-a deviat de la subiect: discutiile de mai sus referitoare la mersul printre masini sunt strict legate de mersul CU PASAGER printre masini! :D 

Link to comment
Share on other sites

Acum 1 minut, ionutpm a spus:

Ca sa nu creada lumea ca iar s-a deviat de la subiect: discutiile de mai sus referitoare la mersul printre masini sunt strict legate de mersul CU PASAGER printre masini! :D 

S a deviat de la subiect de mult timp, nu i bai🤣

Link to comment
Share on other sites

Mergem și cu pasager și fără, și printre mașini și pe banda, după caz. Ne adaptăm. Cine nu se adaptează piere.

 

Asta e cuvântul cheie: adaptabilitate, daca vrei sa ai viața lunga indiferent daca mergi pe jos, cu trotineta, bicicleta, scuter, mașina, camion, avion, vapor

Link to comment
Share on other sites

Acum 2 ore, Rares2005 a spus:

Nu mai vorbi la plural. Cred ca 90% din motocicliștii de pe forumul asta filtrează traficul. Si in plus, de ce îți mai iei motocicleta daca te comporți ca o mașină in trafic? Mi se pare o prostie 

Daca vrei sa te misti repede prin Bucuresti ai doua solutii (in afara de metrou): scuter sau bicicleta.

Dupa parerea mea motocicleta ti-o iei pentru ca iti place motociclismul.

Si da, daca nu vrei sa ajungi imprastiat pe jos poti incerca sa te comporti ca o masina.

Faptul ca o lege nu spune explicit ca nu ai voie sa faci ceva, nu inseamna ca este permis.

Daca vrei, tot ca o parere personala, mi se pare ca atunci cand te strecori printre masini cand acestea stau la semafor poti fiincadrat la depasirea coloanei de masini

Dar ma rog, parerea mea nu conteaza.

In tari straine, de ex in AT, desi legal nu ai voie sa depasesti masinile aflate la semafor, este tolerat. Adica cum ar veni, politistul te intelege. Si esti invatat la scoala de soferi cum se face treaba, mai precis sa te strecori printre masini in ritm de mers pe jos, avans mereu picioarele in contact cu  solul.

Si tot ca o parere personala: mi se pare mult prea riscant sa te strecori printre masinile aflate in miscare.

Pana la urma fiecare decide pentru oasele sale.

 

Si in loc sa culegi informatii de pe net, mai bine intreaba maine un politist, unul mai tanar, cu viziuni mai largi, daca ai voie sa face lane splitting.

Link to comment
Share on other sites

Acum 9 minute, Silver Arrow a spus:

 

Si in loc sa culegi informatii de pe net, mai bine intreaba maine un politist, unul mai tanar, cu viziuni mai largi, daca ai voie sa face lane splitting.

Acum câteva luni, cred ca 10,am avut un accident cu bicicleta. Făceam lane splitting, intr adevăr cu destul de multa viteza, si mi a deschis una usa in nas. Am căzut, normal, mi am spart arcada, in rest doar câteva julituri. Șoferul s a oferit sa plătească daunele dar eu am refuzat, pt ca bicicleta nu avea mai nimic, in afara de maneta de frână îndoită. Imediat după accident, m am oprit la primul echipaj de politie. Le am explicat situația, si i am întrebat daca am greșit eu cu ceva. Echipajul era format dintr o femeie de vreo 30 de ani si un tânăr, maxim 27 de ani. Amândoi mi au spus ca e numai vina șoferului, deoarece nu a verificat oglinzile înainte sa coboare femeia din dreapta. Nu au menționat nimic in legătură cu filtratul traficului. 

Acum 13 minute, Silver Arrow a spus:

Daca vrei sa te misti repede prin Bucuresti ai doua solutii (in afara de metrou): scuter sau bicicleta.

Dupa parerea mea motocicleta ti-o iei pentru ca iti place motociclismul.

Eu mi am luat motocicleta la 16 ani pt 2 motive :

1. Imi place motociclismul si in viitor vreau sa continui cu hobby ul asta. Mi am luat încă de pe acum motor pt a mi fi mai ușor la 18 ani, când probabil nu o sa mi iau ceva cu putini cc / cai. Ma gândeam ori la un cb500 sau xt660. 

2. Sa ajung mai repede la liceu. Stau destul de departe de liceu, in mod normal cu stb fac vreo ora, o ora jumate, timp pierdut aiurea, si pe jos, in jur de o ora, iar cu motorul max 20 de minute. 

In lege nu este scris nimic despre lane splitting, si după cum am zis nu e nici legal, dar nici ilegal. Nu ai cum sa fi sancționat pt ceva ce nu e scris in lege

 

Link to comment
Share on other sites

Acum 2 minute, Rares2005 a spus:

Acum câteva luni, cred ca 10,am avut un accident cu bicicleta. Făceam lane splitting, intr adevăr cu destul de multa viteza, si mi a deschis una usa in nas. Am căzut, normal, mi am spart arcada, in rest doar câteva julituri. Șoferul s a oferit sa plătească daunele dar eu am refuzat, pt ca bicicleta nu avea mai nimic, in afara de maneta de frână îndoită. Imediat după accident, m am oprit la primul echipaj de politie. Le am explicat situația, si i am întrebat daca am greșit eu cu ceva. Echipajul era format dintr o femeie de vreo 30 de ani si un tânăr, maxim 27 de ani. Amândoi mi au spus ca e numai vina șoferului, deoarece nu a verificat oglinzile înainte sa coboare femeia din dreapta. Nu au menționat nimic in legătură cu filtratul traficului. 

Corect. Legea te obliga sa te asiguri cand deschizi usa.

Inteleg ca ai intrat in usa dreapta. Sa inteleg ca depaseai masina prin dreapta, printre bordura si masina? Este un aspect important.

 

 

Link to comment
Share on other sites

Chiar acum, Silver Arrow a spus:

Corect. Legea te obliga sa te asiguri cand deschizi usa.

Inteleg ca ai intrat in usa dreapta. Sa inteleg ca depaseai masina prin dreapta, printre bordura si masina? Este un aspect important.

 

 

Mașinile erau oprite, semaforul era rosu, pe sens erau 2 benzi, eu filtram traficul intre banda 1 si 2,nu eram langa bordura, pt ca plouase f mult si se strânsese multă apa langa bordura 

Link to comment
Share on other sites

2 hours ago, lacroyx said:

La ce scrii tu aici nu ar trebui sa mai iasă nimeni pe motor de frica de orice: de trafic, de șoferi, de soare, de vânt, de ploi, de pasager. Mai bine cumperi o motoreta o tii in casa și exersezi pe PC la un joc de Moto GP. E mult mai sigur și nu ai stres de accident. Ahh și ferească Dumnezeu de drumuri in afara orașului sau chiar și drumuri mai lungi, acolo pericol public și riscuri. 

Asta e concluzia la care ai ajuns tu, cu logica ta, si nu a mea. Te-ai cramponat in niste descrieri plastice, care-si au rolul lor, dar ai ignorat complet contextul, si anume ca vorbim de mersul ca incepator (eu fiind unul). Tot ce spuneam e ca, incepator fiind, sunt mult mai mari sansele sa se intample ceva, punct, asta mi se pare ceva de cel mai elementar bun simt posibil, altfel ar insemna ca experienta pe care o aduni ani la rand nu inseamna nimic. Plecand de la asta, concluzia mea era cu totul alta decat aia la care ai ajuns tu, si anume ar fi mai intelept sa-ti educi primele reflexe si deprinderi singur pe motor, nu cu cineva in spate. Ce-ai facut tu e strawmanning de manual si nu intru pe firul asta ca n-are sens.

 

Daca discutam, s-o facem cu logica, nu aiurea. Niste date statistice de la un agregator legal:

* in peste 50% din accidentele de motor, riderul avea sub sase luni experienta pe motorul respectiv si sub 3 ani in total

* cei intre 16 si 24 de ani sunt mult mai predispusi la accidente (significantly overrepresented in accidents, in formularea originala)

* viteza medie a motocicletei inainte de accident e 50 km/h, iar in momentul impactului e in jur de 30 km/h

* aproape 50% din accidente se termina cu rani serioase/grave sau decese

* motocicletele cu pasager nu sunt implicate mai des in accidente (dar nici mai rar, completare) fata de cele fara pasager (calculat procentual)

 

Astea sunt "hard facts", nu opinii personale sau prejudecati cu cine stie ce radacini. Ele mai variaza de la o tara la alta, de la un studiu la altul etc, dar se joaca pe la valorile alea. Ce-ar trebui sa fac eu, ca incepator, vazand cifrele seci? Sa ma cred mai cu mot, ca am facut manevre in parcare doua saptamani, in timp ce pe multi nu-i preocupa asta mai deloc? Da, sunt mai cu mot la capitolul asta (ca intentie, nu indemanare), dar in rest? Personal, am mai putin de trei saptamani pe propriul motor, cu care am facut 2000 de km totusi variati - trafic de Bucuresti, inclusiv la ore de varf si cu ploaie, DN-uri de Ilfov si nu numai, autostrada, parcare (vreo 10-15 ore), dar nici prin gand nu-mi trece sa iau pe cineva in spate, chiar daca nu ma urc nicidecum cu frica pe motor (cum a fost in prima zi lol). Sunt constient ca mai trebuie sa trec prin multe situatii (nu neaparat situatii-limita, ci pur si simplu "situatii") pentru ca, peste 2 ani, sa pot spune ca merg binisor fata de acum. Asa ca o sa le "astept", ca sigur o sa vina, dar o sa-mi fac ucenicia singur pe motor.

 

PS: Despre lane splitting s-a mai discutat aici, sunt topicuri dedicate in care s-au postat inclusiv raspunsuri de la Politie. Nu e interzis, dar nici nu e stipulat clar ca e permis, asa ca, atunci cand o faci, ar trebui s-o faci cu bun simt, fiecare decide ce inseamna asta. Eu unul fac doar daca e loc, nu claxonez si nu fac semn nimanui, cand coloana se misca ma incadrez inapoi etc. Acum doua zile am trecut pe langa politisti in masina la semafor, niciun gest.

Link to comment
Share on other sites

Acum 11 minute, Rares2005 a spus:

Mașinile erau oprite, semaforul era rosu, pe sens erau 2 benzi, eu filtram traficul intre banda 1 si 2,nu eram langa bordura, pt ca plouase f mult si se strânsese multă apa langa bordura 

Bun. Intreaba acuma ce se intampla daca esti calare pe mobra. Daca Politia mai are aceeasi parere.

Acum 11 minute, mrjo a spus:

 Nu e interzis, dar nici nu e stipulat clar ca e permis, asa ca, atunci cand o faci, ar trebui s-o faci cu bun simt, fiecare decide ce inseamna asta.

Ai pus punctul pe i.

Acuma problema este ca unii considera ca este de bun simt de ex sa iti tureze mobra langa geam de iti sare inima in gat ....

Link to comment
Share on other sites

Acum 13 minute, Silver Arrow a spus:

Bun. Intreaba acuma ce se intampla daca esti calare pe mobra. Daca Politia mai are aceeasi parere.

Ar trebui sa aiba

Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, mrjo said:

Personal, am mai putin de trei saptamani pe propriul motor, 

 

Muhahahaha! 

 

 

 

 

 

Link to comment
Share on other sites

18 minutes ago, goe 75 said:

 

Muhahahaha! 

 

 

 

 

 

Fiecare contribuie dupa cat il ajuta aparatul. Multumim.

Link to comment
Share on other sites

Pana la urma de ce ai scris atat de mult , ai povestit minut cu minut toate cele 3 saptamani de experienta ?

Link to comment
Share on other sites

33 minutes ago, goe 75 said:

Muhahahaha! 

 

3 minutes ago, goe 75 said:

Pana la urma de ce ai scris atat de mult , ai povestit minut cu minut toate cele 3 saptamani de experienta ?

 

Sunt mai utile totusi sfaturile unei persoane fara multa experienta decat sfaturile din aceste doua posturi. 

Aratati-ne si noua din maiestria voastra, vrem sa invatam si noi, neavand norocul de a ne naste cu cativa ani si cateva mii de km de experienta. 

Link to comment
Share on other sites

Si unde am zis eu ca nu sunt utile sfaturile incepatorilor. Cu ce altceva sa ne mai amuzam?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +20 000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +17000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Create New...