Sari la conținut

Recomandare prim motor incepator


CarolAlexandru
 Share

Postări Recomandate

Salutari,

 

Vin si eu cu postul clasic de pre-incepator: ce motor sa imi iau? De mentionat ca in momentul de fata fac scoala pentru A, iar B-ul il am de 9 ani.

 

Am citit toate postarile de pe forum si grupul de Facebook si mai tare m-au bagat in ceata :)))

 

Ce mi-ar placea sa imi iau este un cruiser, din pacate bugetul de 1500E nu mi-ar permite decat ceva de 125-250 cc, un Marauder sau Virago.

Pe de alta parte, multi mi-au recomandat un naked pentru inceput, datorita pozitiei, ciclisticii, ca o sa ma obisnuiesc mai usor, o sa imi formez mana, etc. Aici am pe lista scurta un ER-5, SV650, CB500, sau Hornet.

 

Caut in primul rand ceva fiabil, as vrea mai mult sa ma plimb decat sa am motorul in service :)))

 

Ca idee, am 1.78 si 85 de kg, nu sunt deloc fan viteza, putere, depasiri, adrenalina, etc. In general voi vrea sa merg singur (si cu pasager cateodata), nu in grup. Ma gandesc ca 250cc ar fi prea putin pentru 2 persoane, mai ales la deal, iar ce e peste 650cc nu cred ca mi-ar fi necesar, decat pentru putere in cazul unor urcari si depasiri. Din nou, eu si cu masina merg cu 90-100/h pentru ca asa imi place si ma relaxeaza, deci nu caut viteza, mai ales pe motor. 

 

Nu imi plac deloc vitezanele, touring-urile sau cross-urile, chiar daca au multe modele recomandate, deci am de ales intre cruiser si naked.

 

Va rog ajutati-ma cu un sfat, voi ce ati face in locul meu?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

30 minutes ago, CarolAlexandru said:

multi mi-au recomandat un naked pentru inceput, datorita pozitiei, ciclisticii, ca o sa ma obisnuiesc mai usor, o sa imi formez mana, etc.

 

Ascultă sfatul. Deocamdată nu știi ce vrei, preferințele pe care le ai sunt la nivel teoretic și mai ales estetic. Ia-ți o motocicletă generică (i.e. naked) și obișnuiește-te cu mersul pe două roți pentru a putea înțelege ceea ce-ți dorești cu adevărat.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 34 minute, CarolAlexandru a spus:

Salutari,

 

Vin si eu cu postul clasic de pre-incepator: ce motor sa imi iau? De mentionat ca in momentul de fata fac scoala pentru A, iar B-ul il am de 9 ani.

 

Am citit toate postarile de pe forum si grupul de Facebook si mai tare m-au bagat in ceata :)))

 

Ce mi-ar placea sa imi iau este un cruiser, din pacate bugetul de 1500E nu mi-ar permite decat ceva de 125-250 cc, un Marauder sau Virago.

Pe de alta parte, multi mi-au recomandat un naked pentru inceput, datorita pozitiei, ciclisticii, ca o sa ma obisnuiesc mai usor, o sa imi formez mana, etc. Aici am pe lista scurta un ER-5, SV650, CB500, sau Hornet.

 

Caut in primul rand ceva fiabil, as vrea mai mult sa ma plimb decat sa am motorul in service :)))

 

Ca idee, am 1.78 si 85 de kg, nu sunt deloc fan viteza, putere, depasiri, adrenalina, etc. In general voi vrea sa merg singur (si cu pasager cateodata), nu in grup. Ma gandesc ca 250cc ar fi prea putin pentru 2 persoane, mai ales la deal, iar ce e peste 650cc nu cred ca mi-ar fi necesar, decat pentru putere in cazul unor urcari si depasiri. Din nou, eu si cu masina merg cu 90-100/h pentru ca asa imi place si ma relaxeaza, deci nu caut viteza, mai ales pe motor. 

 

Nu imi plac deloc vitezanele, touring-urile sau cross-urile, chiar daca au multe modele recomandate, deci am de ales intre cruiser si naked.

 

Va rog ajutati-ma cu un sfat, voi ce ati face in locul meu?

Ia ce-ti place tie si ce rezoneaza cu sufletul tau. Da pe naked-uri e mai usor si sunt mai manevrabile dar in banii aia nu cred sa gasesti vreuna decenta din cele pe care le-ai enumerat.

 

Sau niste naked-uri mai vechi de atat dar in care vei baga totusi niste bani ca nu ai cum altfel.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

1 minute ago, PzKpfW said:

 

Ascultă sfatul. Deocamdată nu știi ce vrei, preferințele pe care le ai sunt la nivel teoretic și mai ales estetic. Ia-ți o motocicletă generică (i.e. naked) și obișnuiește-te cu mersul pe două roți pentru a putea înțelege ceea ce-ți dorești cu adevărat.

Asa este, ai dreptate! O sa tin cont de asta, merci!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

6 minutes ago, Metal Heart said:

Poti adauga si Suzuki Bandit pe lista ta. E o motocicleta buna pt incepatori si nu numai. E ea greuta, dar nici tu nu esti mic. :)

Da, m-am gandit si la asta, chiar imi facea cu ochiul.

7 minutes ago, cuki said:

 

la 1500 Euro, intai tre sa vezi ce gasesti in banii astia. E greu cu motocicletele la pret de smartphone....sansa gasesti una cat de cat buna este incredibil de mica, spre 0.

Apoi...decat sa dai 1500 si repede inca 500-600Euro pe cauciucuri, frane, poate reglaje la motor, poate kit lant etc. poate mai bine faci un efort financiar (mai stai cateva luni) pana strangi un 2500 si cauti in acel pret, pentru ca sansa de a da peste un moto decent creste considerabil.

 

Cat despre model, tip etc. tu trebuie sa sti mai bine ce iti doresti. Sfat bun sau prost nu exista

Parca nu as da 2500 pe un motor pe care o sa-l scap cu siguranta pe jos si / sau o sa cad cu el :))) Am vazut variante decente sub 2000. Acum, cum or fi la interior, nu stiu.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Priveste achizitia si ca pe o investitie. Nu stiu daca e cel mai bun sfat dar din punctul meu de vedere are sens. Sa zicem ca iei o mobra si o tii 1 an apoi o vinzi:

1. Daca dai 1500 EUR pe ea o vinzi cu 1000 EUR

2. Daca dai 2000 EUR pe ea o vinzi cu 2000 EUR. Sau 1800 EUR, tot e bine mai ales daca te scapa de anumite griji. 

Nu stiu daca e chiar asa in practica dar principiul ramane, daca e mai scumpa cand o vinzi iei mai mult pe ea, recuperezi cumva banii, macar o parte din ei. 

Ia ceva care iti place, asta o sa te motiveze sa mergi cu ea si sa te inveti. Pe viitor o sa stii (probabil) ce iti doresti. 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator AdrianB1

In ziua de azi nu as cumpara motociclete de prin anii '90, probabil as merge pe orice motocicleta model dupa 2004. Suzuki GS500 si Honda CB500 sunt modele din anii 90, sunt foarte ok ca motociclete dar ... suntem in 2021.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

1 hour ago, CarolAlexandru said:

Parca nu as da 2500 pe un motor pe care o sa-l scap cu siguranta pe jos si / sau o sa cad cu el

sunt si incepatori care nu au dat pe jos cu motorul (pe asfalt vorbesc,pe coclauri nu se pune)

si la fel ca la masini,cind creste valoarea sculei creste si calitatea ei si siguranta activa (ABS etc),pe romaneste nu au hibe si se conduc mai usor

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Sansele ca basinutele de 1500eur, 125-250cc sa fi fost pe mana unor copii care n-au avut bani sa le intretina si care au mers cu ele la 12000rpm sunt foarte mari.

Ia in calcul un set de pneuri, lant, ulei, filtre, frane...

Cauta sa o iei in stare cat mai originala, chiar daca e mai ciufulita. Daca vezi ca are carburator de OZN, tobe de racheta si instalatie de pom de craciun, evit-o!

Cel mai probabil, a fost modificata de cumnatul lui Marcel care a vrut s-o faca "harli"

De cruisere nu cred ca te atingi la 1500eur. Virago sau Marauder125, fier mult, putere putina.

Eu mi-as lua o trompetica japoneza, monocilindru ca sa nu am de sincronizat carburatoare si piese multe si degeaba, pe la vreo 300cc, usurica si fasneata.

La cruiser sub 1000cc nu m-as uita.

Ma plangeam cu ceva timp in urma de a mea ca e mare, dar acum ca m-am obisnuit cu ea, parca mi-ar fi placut ceva de 1500cc :) De mobra zic...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 20 ore, CarolAlexandru a spus:

 

Parca nu as da 2500 pe un motor pe care o sa-l scap cu siguranta pe jos si / sau o sa cad cu el :))) Am vazut variante decente sub 2000. Acum, cum or fi la interior, nu stiu.

De ce vă gândiți toți că o să tăvăliți mobra? De asta o luați, să o dați de pământ? S-au inventat crashbars, crashpads, protecții motor, protecții leviere etc.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

1 oră în urmă, Lucian_M a spus:

De ce vă gândiți toți că o să tăvăliți mobra? De asta o luați, să o dați de pământ? S-au inventat crashbars, crashpads, protecții motor, protecții leviere etc.

Pt că asta e primul lucru pe care l spun veteranii.

 

Unii nu știu să meargă pe bicicleta deci...

Sa o punem altfel: 

Nu toți se simt ca pestele n apa pe 2 roți.

 

Unii frânează doar cu spatele etc.

Nu știu să citească suprafata pe care rulează, nu știu să dozeze frânele etc. Normal că s șanse mari să o pună jos.

Lipsește nu numai încrederea ci un al 6 lea simt. Simțul pe 2 roți.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Si bicicleta are doua roti si, din pacate, nu inseamna ca stii sa mergi pe motor daca ai mers de mic doar cu bicicileta. Diferentele nu sunt decat de 100+ kile, uneori 200+ kile. Asta inseamna ca, daca nu esti obisnuit cu greutatea motorului (si nu esti), poti pune piciorul la stop, doar intr-o mica denivelare in jos a drumului si ai sanse foarte mari sa o scapi.

 

Sa nu mai zic de manetele de frana inversate fata de bicicleta, chiar si singura maneta de pe ghidon la moto, la bicicleta e frana spate, nu fata. De aici, si ce zice colegul frigider, unii franeaza cu spatele pentru ca, daca mai ai si B-ul de ceva ani, frana de urgenta vine la picior din instinct, nu la mana.

 

Ca sa nu mai zic de faptul ca bicicleta nu are ambreiaj...deci, nici o treaba una cu alta. Nu stii sa gestionezi ambreiajul la maneta, fata de cel de la masina sau ala inexistent de la bicicleta. Astia care merg, deja de o vreme, si pe bicicleta si pe motor, se pot acomoda repede intre ele, li se pare normal, dar sunt foarte sigur ca la inceput, nu e asa...cu tot cu mama simtului pe 2 roti care sa te tina in brate. Bineinteles, daca practici ambele sporturi de la varste fragede, atunci da, se schimba treaba. Dar, noi vorbim de alta categorie de oameni aici.

 

Citat

De ce vă gândiți toți că o să tăvăliți mobra? De asta o luați, să o dați de pământ? S-au inventat crashbars, crashpads, protecții motor, protecții leviere etc.

 

Asta da, e clar ca e bine sa le ai pe un motor, dar pe de alta parte, de ce sa iti accesorizezi primul motor, in caz ca nu le poseda de la inceput? Pentru ca, tot stastic vorbind, sansele sunt foarte mari sa schimbi motorul dupa ce mergi o vreme si iti dai seama ce vrei mai exact de la "sportul" asta. Nu stiu nici un incepator care a ramas la motorul initial. Absolut nici unul si cred ca vorbesc de cel putin 10 oameni din anturajul meu, aici incluzandu-ma si pe mine. Si mai stiu ca orice accesorizare nu conteaza la pret, nu da nimeni inca 500 de euro in plus fata de pretul motorului ca ai vrut tu sa pui accesorii de cazut si alte protectii. Prefera sa ia una cheala si sa o faca cum vrea el. Deci, aia sunt bani in proportie mai mare de 50%, pierduti.

 

Nu degeaba toti cu ceva experienta, sau majoritatea dintre ei, spun ca ai sanse foarte mari sa cazi ca incepator. Si nu neaparat sa cazi, ci pur si simplu sa o scapi de pe loc, la stop, la parcat, ca ai lasat cricul lateral si de fapt el s-a pliat inapoi, etc etc, sunt zeci de situatii in care te poate lua prin surprindere un motor fata de o bicicleta.

Editat de misionaru
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

La 15.10.2021 la 15:45, CarolAlexandru a spus:

Da, m-am gandit si la asta, chiar imi facea cu ochiul.

Parca nu as da 2500 pe un motor pe care o sa-l scap cu siguranta pe jos si / sau o sa cad cu el :))) Am vazut variante decente sub 2000. Acum, cum or fi la interior, nu stiu.

Termina cu prostiile astea de la "profesionisti".

De ce sa il scapi pe jos motorul? Sunt destui motociclisti care nu au dat cu motorul de pamant.

Motocicleta trebuie sa aiba un anumit grad de siguranta pentru tine: anvelope de calitate si in stare  buna, frane corespunzatoare, sa nu aiba cadrul rupt si apoi sudat etc.

Asa cum a spus un coleg, ABS-ul ar fi ideal, dar la bugetul tau iese din discutie.

Nu ar fi rau sa urmezi sfatul de mai sus si sa suplimentezi bugetul ca sa iei ceva cu care sa nu stai in service sau sa te apuci sa bagi bani in el.

Si iti iei exact ceea ce te va bucura. La debut, aspectele tehnice nu sunt relevante. Bucuria primei motociclete este o chestie unica. Nu va mai fi la fel cand vei cumpara urmatoarele mobre.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 3 ore, Silver Arrow a spus:

La debut, aspectele tehnice nu sunt relevante. Bucuria primei motociclete este o chestie unica. Nu va mai fi la fel cand vei cumpara urmatoarele mobre.

Vei râde, însă am fost mai fericit când am luat-o pe actuala, pentru că era un upgrade major și ne-a oferit tot ce nu a putut prima.

Pe prima am scăpat-o o dată, îi pusesem crashpads cu câteva săptămâni înainte, actuala a pupat solul (din prostie) de câteva ori, din care două izbaiuri în curte, pe placa de ciment (semnal țăndări, capăt ghidon, paravânt și oglindă belite), și de un perete (n-am fost atent că se trăsese cricul, așa că oglinda a făcut buba). No, ce frumos a arătat câteva zile, până a venit oglindă nouă...

IMG_20211002_193308.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...