Sari la conținut

Ghid de informare pentru incepatori: ce motor sa-mi iau?


demostene
 Share

Postări Recomandate

O sa te inveti repede si pe moto mai mare.Eu zic sa iti ie ceva de cel putin 400cc,mai ales daca vrei sa faci si drumuri mai lungi.De 125 sau chiar 250 o sa te saturi repede,,,o sa vrei ceva mai mare.Ia la rand toate topicurile de pe aici ,si vezi ce ti-ar placea.Sa iei in calcul si distantele pe care vrei sa le parcurgi,si cat de comod vrei sa stai,si mai e si partea financiara.Ca idee,as recomanda RF400,Kawasaki ZXR 400 Ninja,Suzuki GS 500,Honda CBR F3, etc Poti sa iei si ceva mai mare,totul e sa ai tu grija.Momentan ti se par mari astea de 600,pentru ca nici macar nu ai inceput scoala....

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 3k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

si eu sunt la scoala si momentan am terminat a doua sedinta... pot spune ca merg pe un suzuki gn250 ...am inteles de la instructor ca mai tarziu voi merge si pe hornet-ul despre care vorbeste sergiu.... ca moto de incepator imi voi lua clar hornet... imi place mie mobra aia ... am intrebat si aici ... am mai intrebat si alti conducatori de moto ... pentru inceput ia-ti ceva de 600 ... daca vrei sa iti iei mai mic nu ai decat sunt banutii tai :) nu ai altcuiva... dar dupa aia sa stai sa o vinzi sa iti cauti alta mobra... nici asa nu e bine ... altii se dau cu ele ... si tu stai sa iti cauti .... si sezonul trece.... si tot asa ... bafta

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am auzit ca ar fi greu de gasit piese la unele de 400cmc. E o categorie mai speciala pentru piata Japoneza.

 

Apoi, nu toate 600 sunt la fel. Un bandit sau un gsx-f nu sunt mobre chiar periculoase. Un R6 sau un CBR600rr banuiesc ca e alta mancare de peste.

 

La F650GS si alte din clasa aia trebuie sa ai grija la acceleratie, datoria cuplu e fortos si la turatie mica.

 

Problema cu motor mic pentru inceput e ca risti sa te plictisesti extrem de repede, intre timp o sa bagi bani in ea, si apoi la revanzare te chinui sa mai recuperezi ceva.

 

Pentru ce propui tu sa faci, un 600 4 in linie din categorie hornet, gsxf sau bandit semicarenat, etc, ar fi ok, cred eu, sau un F3 dar e ceva mai puternica deja. Sunt multe pe piata, si relativ ieftine, mai ales gsx600f.

 

Eu am inceput pe o moticicleta de 900cmc in 2009, si inca o am, nu am regretat niciodata alegerea. Important e ca m-am simtit bine pe ea, am putut s-o manevrez la viteza foarte mica (merg mult prin oras), si pe drum intins e mai stabila fata de un gs500 pe care am incercat tot atunci.

 

Depinde cum ai capul pe umeri.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Multam din nou de raspunsuri ,nu stiu cum e la scoala la care vreau sa ma duc ( louis, recomandata de un coleg de munca motociclist) dar sper sa pot pune "mana" pe mai toate clasele ca sa ma pot decide apoi.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salutare tuturor.

 

Sunt un "june" care va incepe scoala moto in august , am nevoie de un sfat legat de achizitionarea unui motor pt cineva care a avut aproape zero experienta cu cele 2 roti motorizate.

Eu pana acum m-am uitat la honda cbr125r insa mi s-a spus ca e prea lenesa pt mine ( 27 ani, 1.93 , 105 kg) . M-am uitat apoi la cbr de 250 si ninja de 250/300 insa cred ca ar fi prea mult pt un incepator. Vreau sa fac lunar craiova-bucuresti (deci autostrada) si retur asa ca mi-ar trebui ceva care sa nu-mi rupa fundul. Ceva de drum lung dar si ceva cu "suflet" , trebuie sa recunosc ca imi lasa gura apa dupa supersport-uri insa un supersport de 600 ca primul motor ar fi sinucidere curata ( plus ca nu se preteaza drumurilor lungi pe care vreau sa le fac) .

 

Idei?

 

Parerea mea e ca daca folosesti motocicleta la drum lung sa uiti de categoria 125cmc, e prea putin.

Gandeste-te ca pe la 90-100 e cam aproape de viteza ei maxima. Nu e deloc distractiv sa tii un motor ( indiferent ce e, masina, motocicleta, atv, sky jet, etc ) in zona liniei rosii pe durate indelungate de timp. Am auzit de cineva care si-a busit un xt125 in drum spre Constanta din motivul asta.

 

Tind sa cred ca un cruiser de 250cmc, asta daca-ti plac "choperele" este potrivit pentru ce vrei tu: marauder 250, intruder 250, virago... desi acum recitind topicul si gandindu-ma la dimensiunile tale probabil ca si astea sunt prea mici pt tine ( 1.90 cam inseamna ca o sa stai ghemuit pe motoarele mentionate )

 

bmw f650? asta mi se pare o idee destul de buna... mai gasesti pe aici si alte idei, touring sau naked as zice; pe ceva sportiv o sa cam intepenesti la drum lung. ( cred, n-am experimentat asta )

Editat de adrian_mirea
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu am deloc atractie pt choppere din pacate, nu as vrea sa-mi iau un motor doar pt ca e singura optiune din cauza inaltimii mele , mai bine ma las de idee total :). Am notat toate modelele de aici, ramane de vazut pe viitor dupa ce termin scoala la ce ma opresc. Cred ca o sa fac pe ciudatu' si o sa ma duc sa ma bag in vorba cu cateva persoane sa le rog sa ma lase sa le incalec motoarele pe loc sa vad cam ce pozitie am pe diverse modele/clase. Se "face" asa ceva sau o sa primesc priviri ciudate de la motoristi ? Ati lasa un strain complet sa va incalece motorul pe cric daca ar veni din senin la voi ?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu, asa cautand informatie despre modele de motoare, am gasit util site-ul bikez.com. Treci pe google ceva de genul "bikez 1994 cb 500" si hopa apara:

http://www.bikez.com/motorcycles/honda_cb_500_1994.php

Util pentru mine a fost mai ales sectiunea Show full rating and compare with other bikes unde e acordat un punctaj subiectiv la performantele motorului in regim de off-road, circuit, si touring. Ajuta la o clasificare oarecum rapida la motociclete necunoscute.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cred ca o sa fac pe ciudatu' si o sa ma duc sa ma bag in vorba cu cateva persoane sa le rog sa ma lase sa le incalec motoarele pe loc sa vad cam ce pozitie am pe diverse modele/clase. Se "face" asa ceva sau o sa primesc priviri ciudate de la motoristi ? Ati lasa un strain complet sa va incalece motorul pe cric daca ar veni din senin la voi ?

Nu or sa te lase multi,de frica sa ne le trantesti pe jos mobrele.Ideea nu e doar pe loc,,,ci si in mers,cat de obositor e la drum lung.O alta recomandare kawasaki zl 250.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Chiar nu ma pasioneaza viteza..nici nu am zis de asa ceva ..am sport turing si nu agreez polizoare..m.a deranjat aerul tau cu care dai de inteles ca stii ca faci..nu rezist la`cunoscatori` si de aia am scris..cu viteza e clar..mai crapa destui pana la anu..de astia cu dainese..hahahahaa..full..

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Bai Lorentziu,uite io am inceput cu Faiarbleidu si nu suport mosii.Si nu ii polizor .Frate daca nu ai oua sa te dai ca noi nu mai fi smecher.Dal dreaq de touring.Vitezaaaa ma.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Inca nu m`am hotarat, astept sa vina caldura sa probez cateva sports-tourers ... daca ma hotarasc sau cumpar am sa postez ! :D

 

dorumotoru , super motor, un pret foarte bun dar inca nu detin atatia bani, mai astept sa mai strang , daca mai intarzie mult vara o sa strang mai mult :)))

 

ms tuturor !

Salut!

Un Suzuki Intruder M1800R sau R2 ai luat in calcul? E o motocicleta spectaculoasa pe care mai devreme sau mai tarziu ti-o vei dori. Are putere si cuplu imense, 350 Kg dar nici tu nu esti prea plapand. Cum spunea un posesor de Intruder, " Sta lumea-n loc sa se fotografieze cu ea".

Bafta!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

M`am hotarat la Yamaha FZ1, oricum M1800R e bestial, numai ca costa cam de 2 ori cat dau pe Fz1 si e si mult peste bugetul alocat .

Oricum, daca totul o sa fie bine si frumos, tot pe un chopper o sa ma dau la "batranete" :D

 

Iar baietii de mai sus , aveti si voi amabilitatea de a nu va mai "certa".

De aceea exista atatea feluri de motoare (Chopper/Cruiser,Combination/Sidecar,Dirt Bike,Enduro/Touring Enduro,Lightweight Motorcycle/Motorbike,Motor-assisted Bicycle/Small Moped,Motorcycle,Naked Bike,Pocketbike,Quad,Racing,Rally/Cross,Scooter,Sports/Super Sports Bike,Sport Touring Motorcycles,Streetfighter,Super Moto,Tourer,Trike), de toate pentru toate gusturile ... Nu o sa ajungeti niciodata la o concluzie gen , chopperele sunt mai tari ca supersport`urile sau batman e mai tare ca superman ... Tine de gusturi si de placeri ... Si mai tine si de oleak de minte ... ( "Dal dreaq de touring.Vitezaaaa ma." ) Eu tin sa cred ca motoarele facute pentru noi, cei care ne plimbam de placere si nu piloti, sunt facute pentru senzatia care ti`o da motorul si motocicleta in sine si nu pentru viteza pe care o poate prinde in cateva secunde.

Pentru cei care inteleg gresit scopul unui motor , le recomand Europa Park, acolo pot prinde suta mai repede decat vor reusi vre`odata cu motorul si in plus o sa fie si in siguranta ! :)

 

Gataaa , mai aveti rabdare putin , ca eu nu mai am !!! Joi ar trebui sa ridic motorul , pana fac si asigurarea , mai dureaza o zi, deci sper ca vineri o sa ma pot urca pe el ... abia mai pot sa astept ...

Oricum , pozele sunt garantate , ma gandeam sa fac si un ppt , asta asa de bucurie, dar o sa vad ... gata , la munca :D

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Saptamana viitoare am sa aplic pentru un credit de 4-5000 euro. Am probat mai multe motoare , si am ajuns la concluzia ca vreau sa imi iau una din urmatoarele 3:

 

1. Yamaha FZ1 parca 1000 cmc

 

product_detailed_image_29970_787.jpg

sau asa

 

2009-Yamaha-FZ1f.jpg

 

 

 

2. Suzuki Gsxr 1000

Suzuki-gsx-r-1000_d1da3.jpg

 

 

3. Suzuki Bandit 1250

 

bandit1250s-abs-2010-6.jpg

 

Aceasta este ordinea preferintelor mele !

 

Cea mai confortabila a fost BMW F 800 R, dar nu imi place cum arata (stii vb aia , in gura omului te poti c@C#, dar in gusturile lui ba) si parca stau prea drept pe ea , ceea ce inseamna ca la viteze mai mari o sa ma lupt cu vantul , iar curbele trebuiesc luate cu o viteza mai mica decat la restul. Asa cred eu , fara sa ma fi urcat pe un motor in ultimii "multi" ani. :D

 

Stiu ca o sa aleg un motor prea puternic pentru mine, dar sunt foarte constient de asta si stiu ca nu o sa stiu cum e sa "trag" de acceleratie pana la capat mult timp. In plus am deja emotii cand ma gandesc la 100-150 cp. Repet , stiu ca sunt incepator, dar nu sunt nici copil , nici idiot , asa ca va rog sa comentati constructiv nu numai negativ.

Ms !

Poate ne explici si noua cum naiba ai obtinut tu un credit de 4000-5000 de euro in 2 zile !!!!!! Pe 6 iulie(ora 23 33 PM) spuneai ca aplici pentru credit saptamana viitoare, iar pe 9 iulie aveai deja creditul aprobat!!! :eek: Nu de alta , dar vrem si NOI. :peace:

Editat de teiu29
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Lasati motoarele de 400 cmc (cu exceptia DR-Z-ului :P) sa moara linistite. Sunt motoare facute pentru piata japo care prin diverse circumstante (atenuante :crack:) au ajuns pe meleagurile noastre. E bine sa iti cumperi ceva (relativ) raspandit la care sa existe o baza tehnica solida atat teoretica cat si materiala. Nu vrei sa iti bati capul cu tampenii, mai ales la inceput. Atentia tre' sa fie concentrata asupra condusului.

 

Fa scoala si fa cum ai zis, incearca sa te urci pe una si pe alta sa vezi cum e. Cel mai urat e sa-ti iei un motor doar "din poze". Nu te lasa unul, altul dar sigur gasesti pe cineva care sa te lase, doar esti ditamai omu' n-ai cum s-o scapi asa stand pe loc decat daca esti foarte neatent :P

BMW F650, fiindca vad ca l-au pomenit baietii pe-aici, e o alegere foarte buna de moto buna la toate pentru dimensiunile tale, asta daca nu esti "fixat" pe sportive / street-uri exclusive. F650-ul e bine echilibrat, are consum mai mult decat decent, e confortabila, usor de intretinut, poti lua si gropane, borduri, de-astea, lucruri care-s de folos, ai sa vezi tu mai tarziu...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Oke, acum ca am dezbatut motorul potrivit as vrea sa dezbat echipamentul potrivit. Casca/manusi/pantaloni/haina/protectii . Nu vreau sa-mi rup oase la cazatura si nici nu vreau sa-mi ard pielea pana la os.

Vreau sa ma simt asa :crack:

bubble-wrap.jpg

 

 

Recomandari?

Editat de 9470m
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Casca integrala,cagula,geaca de piele cu protectii(te incingi ca dracu in asta,dar protejeaza ok),pantaloni textili cu protectii,ceva ghete moto si niste manusi si cam aia e..dar ramane de vazut cum vei suporta calduriile astea...prea putin merg ( mai ales ziua ) echipati corespunzator..majoritatea la tricou si pantaloni scurti..adevarul e ca daca nu mergi seara cand stai pe loc transpiri ca dracu,mai ales ca degaja si motorul caldura.Ramane la latitudinea ta,eu cred ca mai bine curge transpiratie decat sange.Sa speram ca vor fi si zile un pic mai racoroase.

Editat de MZRider18
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

As prefera sa am ceva detasabil care se poate aplica pe picioare maini spate si piept care poate fi purtat peste/sub haine normale(exista asa ceva? ) pt oras si ceva dedicat pt in afara orasului. Initial voi lua ceva pt oras. La casti..pt ca sunt cele mai importante..aveti recomandari? dupa ce sa ma uit ?



Casca integrala,cagula,geaca de piele cu protectii(te incingi ca dracu in asta,dar protejeaza ok),pantaloni textili cu protectii,ceva ghete moto si niste manusi si cam aia e..dar ramane de vazut cum vei suporta calduriile astea...prea putin merg ( mai ales ziua ) echipati corespunzator..majoritatea la tricou si pantaloni scurti..adevarul e ca daca nu mergi seara cand stai pe loc transpiri ca dracu,mai ales ca degaja si motorul caldura.Ramane la latitudinea ta,eu cred ca mai bine curge transpiratie decat sange.Sa speram ca vor fi si zile un pic mai racoroase.

Multumesc de raspuns, nu cred insa ca voi apuca sezonul asta pe motorul meu. Iarna e de adunat bucati de echipament si motorul cel mai probabil la primavara.

Editat de 9470m
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

In oras ai putea folosi o plasa d-aia cu protectii. Eu am mers cu ea prin oras, la 15:00, peste tricou si a fost ok (la 40km/h am transpirat oleaca). In afara ia ori piele ori textil rezistent la ploaie si vant.

Eu am luat Vanucci HiRider complet (touring) si casca Shark Vision-R Syntic (are campul vizual aproape cat al celor flip-up). Din pacate sunt cam scumpe.

Manusi - piele, cel putin pe palme. Daca poti, water-proof. Recomandat sa poata acoperi maneca de la jacheta (deci nu scurte) pt drum lung. Pt oras poti lua scurte. Si un brau e recomandat

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • l.u.v changed the title to Începător, 170 cm, ce motor mi se potrivește?
  • Vizitator changed the title to Ghid de informare pentru incepatori: ce motor sa-mi iau?
  • Vizitator pinned this topic

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...