Sari la conținut

Ghid de informare pentru incepatori: ce motor sa-mi iau?


demostene
 Share

Postări Recomandate

daca zici ca esti incepator prudent ti as recomada cbr F4i ... sport touring. zgarcita cu unghiul de bracaj.pt oras e cam nasol.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 3,1k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Salutare !

 

Va scriu si eu povestea mea pe scurt, in speranta unor sfaturi si sugestii in alegerea motorului.

Sunt cursant al unei scoli de soferi aici in Cluj si in 1-2 saptamani imi voi depune dosarul pentru sustinerea examenului. Meanwhile, mi-am cumparat echipament (casca, geaca, manusi si ghete, mai lipsesc pantalonii) iar ca target pentru anul acesta este echipamentul si permisul iar la anul in martie-aprilie motorul.

Am 26 de ani imediat, permisul pe B de imediat 8 ani, is destul de cumpatat si cugetat in domeniul vitezei, n-am tendinte/dorinte de teribilism, viteza, impresionat fete, wheelie, sau alte idiotii. Vreau motor pentru placerea de a conduce si sentimentul pe care ti-l da. In alta ordine de idei am 1.88 si doar 70 de kg, ceea ce a face si alegerea echipamentului si a motorului un picut mai dificil.

 

De anul trecut am inceput sa ma documentez legat de motoare si ce inseamna a fi incepator pe un motor, motiv pentru care cred ca stiu un pic despre ce presupune acest sport (de asemenea stiu ca mai am foarte mult de invatat, si ca motociclismul se invata pe motor si nu pe forum. Oricum nu prinde rau sa invatam din greselile altora)

 

Ca sa ajung si la ideea prezentata in acest topic, am ajuns sa imi pun si eu intrebarea: ce motor e pentru mine ?

 

Am studiat un pic, si cred ca sunt suficient de matur sa incep pe un motor de 400-600 cmc. Problema e ca si aici e o gama larga de motoare. Ca sa restrang un pic filtrele cautarii, prefer un naked pentru inceput, anul de fabricatie @2000 iar ca limita de pret 1000-1500 euro. Motorul vreau sa il folosesc pentru deplasare la servici si in oras (zilnic), iar la sfarsit de saptamana sau al 2 saptamani o iesire pe drumurile patriei sau acasa la parinti.

 

In aceste filtre am gasit 3 motoare.

1 si 2. Suzuki Bandit 400 sau 600

3. Honda Hornet.

 

Acuma, problemele care le-am intampinat si care probabil exista la fiecare motor sunt urmatoarele: piese de schimb, fiabilitate, usurinta de o intretine, conduce, etc.

Prima optiune e banditul de 600 care arata bestial, si numarul de cai cred e acceptabil pentru ce imi trebuie mie. Pentru banditul de 400, piesele de schimb am inteles ca se gasesc mai greu si prezinta unele aspecte care in viata de zi cu zi ar fi putea fi o problema (fiabilitate si intretinere). Iar hornetul de 600, are caluti cam multi si se incalzeste in oras. (sunt constient ca fiecare are norocul cum isi nimereste motorul, si stiu ca astea nu reprezinta niste criterii prea bune pentru a judeca un motor).

 

Intrebarea mea pentru voi e: spre ce alt motor m-as putea orienta care sa se incadreze in filtrele prezentate mai sus, sau care din aceste 3 motoare ar fi optiunea ideala ?

 

Multumesc anticipat !

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Marius , mi`ai invadat postarea !! :) Eu personal nu prea pot sa iti dau nici`un sfat caci si eu sunt aici in cautarea lor. Tot ce pot sa iti zic , e sa incepi cu cautarile pe mobile, motoscout24, sa vezi ce poti sa iti iei de banii aia , apoi sa te gandesti cam ce ti`ar placea, iar apoi , cel mai important , e sa cauti sa probezi acele motoare preferate de tine si sa vezi pe care te simti tu mai bine si care este pozitia care ti`ar placea sa o ai pe un motor. De invatat o sa inveti orice motor daca esti cumpatat si pasionat.

Dupa cum au zis mai toti , incepe cu un motor mai mic , intre 250-600 cmc , ca sa poti sa inveti mersu` , apoi , dupa ceva timp si experienta o sa poti sa iti alegi singur un motor mai mare sau mai mic , ceva pe placul tau.

 

.............

 

Sa revenim la topicul meu :D

Mi`a fost aprobat creditul , in 2-3 zile o sa am si banutii . Eu am zis ca 500 de euro imi ajung pentru echipament, dar nu mi`ar strica deloc niste sfaturi in plus.

Echipament: (imi cer scuze ca sunt in germana, dar asta am gasit la cel mai apropiat magazin , unde as putea sa le probez ..., si cam astea le`am ales , daca stiti firmele sau puteti sa imi recomandati altceva, chiar va rog)

1. Papucei:

http://www.polo-motorrad.de/de/raptor-wp-kurzstiefel.html

 

2. Manusi:

http://www.polo-motorrad.de/de/gp-4-sporthandschuh-schwarz.html

 

3.Costum de baie:

http://www.polo-motorrad.de/de/track-1-kombi-2tlg-herren.html

3.1 Accesorii:

3.1.1: Protectie solduri:

http://www.polo-motorrad.de/de/premium-typ-b-satz-hufte.html

3.1.2: Protectie spate:

http://www.polo-motorrad.de/de/ultra-ruckenprotektor.html

 

4.Casca: (in principiu vreau sa imi iau o casca cam la 100 euro , sa imi spuneti voi daca e putin sau nu )

http://www.polo-motorrad.de/de/klapp-einstieg-sb-schwarz.html

 

Si inca ceva , stie cineva cum e cu camerele GO PRO ? Se monteaza usor pe casca ? Se gasesc suporti speciali pt castile de moto, sau tre sa cumpar un burghiu ? :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Intreb si eu aici, mi se pare potrivit topicul... de ce 90% dintre incepatori/viitori incepatori au aversiune fata de motoarele mici? Am observat fixatia asta pe (minim) 600 cmc chiar si la unii colegi din scoala moto, cand teoretic ar fi trebuit sa-si cam dea seama ce inseamna un 600 (chiar si cu surub in acceleratie).

Ii inteleg doar pe cei cu un fizic mai dezvoltat, care nu au loc pe unul mic...



Intreb si eu aici, mi se pare potrivit topicul... de ce 90% dintre incepatori/viitori incepatori au aversiune fata de nu le plac motoarele mici? Am observat fixatia asta pe (minim) 600 cmc chiar si la unii colegi din scoala moto, cand teoretic ar fi trebuit sa-si cam dea seama ce inseamna un 600 (chiar si cu surub in acceleratie).

Ii inteleg doar pe cei cu un fizic mai dezvoltat, care nu au loc pe unul mic...

 

am reformulat, poate cuvantul era prea greu... vad topicuri peste topicuri cu aceeasi intrebare "ce sa-mi iau?", si aproape toti viseaza la 600-1000cmc. de ce? de ce motoare de 200+ kg si 100+ cp pt un incepator? adica echivalentul unei masini cu ~500cp, dar fara controlul tractiunii, fara abs, fara alte sisteme de siguranta, airbag-uri si, mai ales, fara o cutie protectoare de fier. nu mai zic de faptul ca am mai vazut si pusti de 19-20 ani, cu permis luat in ultimile serii pe legea veche si cu 0 experienta pe strada, nici macar cu B-ul.

sunt in aceeasi situatie, abia fac scoala, doar incerc sa inteleg care-i ideea... de ce multi au impresia ca e doar o bicicleta (cu motor) si nu realizeaza riscurile? saptamanal se deschid topicuri noi la rubrica de accidente... si marea majoritate cu ss-uri. am 12-13 ani de B, multi km la activ, si totusi mi-am luat "aproape o bicicleta" de 250 cmc si 25cp...

p.s: hai curaj, ca monologul nu ma inspira :))

Editat de Geo_ZGA
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

pai da, dar aceeasi senzatie o ai si pe o necarenata de 250-400-500cmc si 30-40-50cp, la 100 km/h, ca si pe una ss la 200 km/h.

puturoase, puturoase... dar un incepator are nevoie de multi cp? sau e tocmai invers? trebuie luat in calcul faptul ca o mica greseala poate duce la oase rupte, tije, suruburi, piele lipsa, paralizie, recuperari sau... moarte. inteleg nevoia de adrenalina... dar o simti foarte bine si pe una mica, la viteza medie. nu ai nevoie de ss la 200 km/h sau demaraje in forta... plus ca nu vad cum poti sa inveti ceva, cand toata concentrarea e distribuita pe strunirea hergheliei si supravietuire... in loc sa te simti bine si sa te relaxeze plimbarea.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Aici nu sunt de acord cu tine. Mulți cai se simt total altfel. Nu e numai viteza, ci și accelerația. Sau, altfel spus, timpul în care ajungi la viteza aia.

 

As mai adăuga ceva:"this must compensate for something". Se simt mai bărbați. Vezi postul cu idiotul de 37 ani fără permis care aproape a omorât o fatucă de 17.

 

Sincer și eu mă simt cool pe chopper :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

pai asta e si problema... prea multi cai. si acceleratia cred ca e o problema, nu doar viteza. una e sa-ti scape mana in 25cp... alta e in 125cp. am simtit asta pe pielea mea, in poligon... trecand de la tricker de 250 la gs500, care totusi nu e cine stie ce, si dupa la hornet si er6.

 

da, al 2lea alineat sunt de acord cu tine... posibil sa fie una din cauze :))

 

incerc sa nu fac comparatia intre chopper, cruiser, touring etc si ss. parerea mea, "proprie si personala", e ca ss-ul nu prea are ce cauta in oras... e incomod, cp sunt inutili si probabil ca pt un incepator mai mult incurca, consumul e mare... si senzatia e 0. Forja de bulivard, in linie dreapta, nu ma incanta, cel putin nu pe mine. Da, apeciez si eu acceleratia si cp (mai mult cuplul, sa zicem), dar cand esti un prostovan incepator care habar n-ai ce faci (toti suntem asa la inceput), nu vad rostul la atatia cp...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

[...] dar cand esti un prostovan incepator care habar n-ai ce faci (toti suntem asa la inceput), nu vad rostul la atatia cp...

Repet: toti visam la Lamborghini, desi in oras e pacat de el. Doar ca la moto poti avea un Porsche cu 2500€ si poti sa alergi cu 180km/h chiar si in oras. Iar cine are bani de la tata isi ia 'busa'.

 

Sa fim realisti: putini cu ss merg mai mult de 200km odata. Cei mai multi le freaca prin oras. Stiu ca nu sunt confortabile la drum lung, dar nu asta e motivul.

 

P.S. Am monopolizat topicul :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

visam, visam... dar aici se si pune in practica. si problema pe care incerc eu sa o aduc in discutie e faptul ca cei care se urca pe asa ceva sunt incepatori. si eu nu inteleg de ce.

 

p.s la p.s-ul tau :P daca altii nu vor sa ne dezvaluie fanteziile si gandurile lor cu centimetrii cubi si caii putere...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Simplu... varsta si prioritatile.

 

Ei se gandesc la "smecherie" , viteza, gagici, sa epateze, impresioneze...

 

Eu la manevrabilitate, consum, scop/uz, cea care ma asteapta acasa...

 

Ca si la masini. BMW-uri sa dai in ele sau o masina de familie buna si la consum, sa mergi si iarna cu ea etc :)

Editat de BlackLord
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Iti dai seama ca-mi imaginez si eu de ce vor... dar vreau sa "aud" (vad) de la ei, fiecare ce motivatie are.

Sincer sa fiu, nu m-am gandit la consum prea mult... chopper/cruiser a fost alegerea (intamplatoare oarecum) mea pt ca imi plac, pt ca sunt facute sa mergi cu ele, nu sa "te dai reising", si pt ca "asta mica" e potrivita pt inceput, usoara, fara multa putere, intretinere simpla (dar nu f ieftina, ca doar e motor)...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Multumesc pentru recomandare, o s-o iau in calcul.

 

Ce buget ai ?

 

Te poti uita si la modele de naked cu carene (aici ai o pozitie mult mai comoda, cuplu mai mariciel la turatii joase) si un aspect dragut.

Bandit carenat, hornet carenat, Honda GSF (desi mie mi se pare hidoasa, si e cam grea dar daca zici ca ai 190 nu cred ca te va deranja asta).

A ! Uitam. Eu am cochetat cu Yamaha Fazer o vreme. Ai un consum decent, pozitie foarte ok eu am 1,83 -nu stai in maini-, motor de R6, injectie domolit nitel, nu ai treaba cu carburatoarele si sinconizare iar aspectul mie imi place foarte mult (modele dupa 2004).

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Sunt dispus sa dau 2500-3000 de euro, daca gasesc o ocazie buna pot creste plafonul la 4000. Si mie imi place Fazer iar daca spui ca ai o pozitie buna in sa e si mai bine. Am mers pe ideea R6 pentru ca imi place design-ul Yamaha.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ce buget ai ?

 

Te poti uita si la modele de naked cu carene (aici ai o pozitie mult mai comoda, cuplu mai mariciel la turatii joase) si un aspect dragut.

Bandit carenat, hornet carenat, Honda GSF (desi mie mi se pare hidoasa, si e cam grea dar daca zici ca ai 190 nu cred ca te va deranja asta).

A ! Uitam. Eu am cochetat cu Yamaha Fazer o vreme. Ai un consum decent, pozitie foarte ok eu am 1,83 -nu stai in maini-, motor de R6, injectie domolit nitel, nu ai treaba cu carburatoarele si sinconizare iar aspectul mie imi place foarte mult (modele dupa 2004).

 

Vreau si eu o Honda GSF Unde gasesc?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cbf. Nu fii carcotas ... Am gresit.

Designul ca designul. Dar sportiva ca si pozitie te cam chinuie. Vei sta in maini in oras. Fugi si plimba un fazer vezi cum va intelegeti.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ma mai uit azi pe net sa vad ce motoare mai sunt , dar 90% o iau pe aceea din link`ul pe care l`am pus mai sus.

Am fost azi si am vazut`o , avea geamul zgariat ( a zis ca il schimba) , scria in anunt ca este mai lasata (garda la sol sau cum i se zice :P ) si a zis ca o ridica la loc, si poate ridica si ghidonul putin si i`am zis sa vopseasca si toba ca are vreo 2 cm sarita vopseaua , probabil de la caldura si variatiile de temperatura, asta bineinteles daca il sun maine sa ii confirm ca o cumpar .

 

Mi`am cumparat echipament ... stiti vb aia , socoteala de acasa nu se potriveste cu cea din targ ...

Am cumparat pantaloni si geaca separat, adica nu la set, au costat cam 230 euro (mai putin decat am estimat prima data), cizme cam 70 euro (putin mai mult decat estimat), manusi 70 euro (mai mult decat estimat), si piesa de rezistenta ... casca ... eu am estimat`o la 100 euro , ca am zis SA IAU CEVA BUN ... deci nu ... am ales o casca buna , vroiam Shoei da nu`mi statea bine la urechi .. ce am ales se numeste Scoprion EXO, cu "ochelari de soare" integrati, si multe altele... 300 euro a fost casca , dar am zis asa , la costum pot sa mai fac un compromis sa iau ceva mai ieftin , dar tot cu protectii peste tot pe unde pot pune , dar la casca nu ...

17904dff-09e2-4cf5-a071-927a05d39db7_zps

 

In seara asta o sa ma hotarasc si saptamana viitoare , cred ca vineri o sa am motorul acasa , o sa fac poze la tot (imi place geaca care mi`am luat`o la nebunie :) ). Revin cu poze si detalii !

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 weeks later...

Stiu ca o sa aleg un motor prea puternic pentru mine, dar sunt foarte constient de asta ... Repet , stiu ca sunt incepator, dar nu sunt nici copil , nici idiot

E ceva aici care pe mine ma depaseste...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

La inceputul topicului spuneai ingrosat ca esti cel mai bun exemplu negativ si de neurmat..acum te intreb:"iar in legatura cu viteza , as dori un motor cu care sa pot merge pe autostrada cu 160km/h fara probleme , o viteza minima de 180km/h ar fi super" ca incepator? tu stii cum te bate vantul pe un naked la 180 kmh? stii sa abordezi o curba de 90 grade de la capatul unei linii drepte? crezi ca daca ai mers cu un 50cc SM/scuter 125 in linie dreapta cu 80 kmh gata le-ai invatat?.......

Tipic deja.Gizas,habarnisti care se arunca la motoare puternice despre care nu stiu nimic,toti sunt foarte constienti si cumpatati dar toti si le iau dupa cum arata(am auzit ca gixxer de 1 litru,Pet?! Bandit 1250 astea sunt perfecte pt inceput).....noroc ca traiesti in DE si ti-ai cumparat echipament.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salut ! Eu sunt George, am 24 ani ,sunt din Constanta si sunt incepator. De mic am avut o pasiune pentru motoare , dar nu am avut bugetul necesar, pana acum . As vrea si niste sfaturi din partea voastra in alegerea primului motor . Am B-ul de 6 ani si in jur de 120 00 km . Cand ajung acasa ( momentan sunt in voiaj ) as vrea sa imi achizitionez si eu un motor . Motorul nu il vreau ca sa "ma dau" cu nush cine sau sa fac stunt-uri sau sa agat fete s.a.m.d. Pur si simplu as vrea ca sa ma plimb ca un om normal si cugetat . In mare parte ar fi pentru oras si cu ocazionalele iesiri si in afara orasului .

Mie imi plac motoarele carenate sau macar semi carenate si nu as vrea sa aleg un alt fel de tip , iar la capacitate ceva intre 250 si maxim pana in 600 . Tin sa specific ca am 1,83 si 75 de kile , iar picioarele destul de lungi ( am o constitutie putin mai ciudata ) . Ce credeti vo,i cunoscatorii ca mi s-ar potrivi ?

Sa spun ca imi propun ca buget un 1500 - 2000 de euro pt. moto doar .

Ce mi-a sarit mie in ochi este gs500f sau cbr500r ( asta nush daca am scriso bine ) dar nush daca se potrivesc cerintelor mele . As dori niste sfaturi de la voi , daca se poate , dar nu numai pt modelu asta pt orice vi se pare ca mi s-ar potrivi .

 

Daca nu am postat unde trebuie imi cer scuze si rog moderatori sa il mute unde-i locul :) .

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • l.u.v changed the title to Începător, 170 cm, ce motor mi se potrivește?
  • Kristian K changed the title to Ghid de informare pentru incepatori: ce motor sa-mi iau?
  • Kristian K pinned this topic

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...