Sari la conținut

Ghid de informare pentru incepatori: ce motor sa-mi iau?


demostene
 Share

Postări Recomandate

Astept si eu o parere: am facut o alegere gresita: Honda CBF 600 pentru inceput? 1.70/59 kg????? (ca deja mi-a mai pierit din elan dupa ce am tot citit mesajele de pe forum)

 

Pai nush,dak zici k deja ai facut alegerea,ar trebui sa-ti dai seama pana acum daca e ok sau nu.Sau nu ai cumparat-o inca?Nu pricep

CBF600 e o alegere buna pt un incepator si nu tre sa fii la 180/83 kg ca sa ai asa ceva.Uita-te la MotoGP,trei sferturi din aia au un metru si o flegma si tre sa tina maruntis in buzunar in caz k bate vantu :crack: si merg pe niste monstri mecanici,nu cred ca statura sau greutatea sunt factori asa hotaratori...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 3k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Salutare, abia m-am inscris la scoala pentru B, am experienta 11 ani de condus autoturisme (peste 500000 km) si mare fan mountain bike (cobor lejer partii de ski sau trasee f dificile). Neavand carnet am condus mii de km scutere de 50 cm. Va rog sa nu aruncati cu pietre in mine dar m-am tot gandit cu ce motor sa incep. Dupa ce am tras linie la total a iesit Multistrada 1200. Stiu ca are 150 de cai dar se limiteaza la 100 de cai si in modul oras acceleratia raspunde mai greu. Ideea e ca nu as vrea sa arunc banii pe o motocicleta mica si ieftina doar ca sunt incepator. As vrea sa cumpar ceva de calitate care sa ma multumeasca mult timp de acum incolo. Alt motiv e ca sunt si inalt 190 cm si ce am probat motociclete mici nu imi ofera o pozitie confortabila. Cei de la Ducati spun ca e o motocicleta buna pentru un incepator, ca nu bruscheaza si sistemul DTC si ABS e foarte util pentru incepatori. Inainte de Multistrada visam la un BMW F800GS dar pare ca este mult mai brutal pentru un incepator.

 

Ce spune-ti sunt chiar sinucigas cu Multistrada?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pai nush,dak zici k deja ai facut alegerea,ar trebui sa-ti dai seama pana acum daca e ok sau nu.Sau nu ai cumparat-o inca?Nu pricep

CBF600 e o alegere buna pt un incepator si nu tre sa fii la 180/83 kg ca sa ai asa ceva.Uita-te la MotoGP,trei sferturi din aia au un metru si o flegma si tre sa tina maruntis in buzunar in caz k bate vantu ;) si merg pe niste monstri mecanici,nu cred ca statura sau greutatea sunt factori asa hotaratori...

 

Merci de raspuns. Moto e deja luata de 2 saptamani, eu ma simt confortabil pe ea... doar ca majoritatea de aici spun ca ar fi prea mare pentru un incepator. Am mers cu un GS 500 F si mi-a fost foarte ok. Cu achizitia mea de suflet nu am reusit decat sa plimb cativa metri (nu ma ajuta deloc nici vremea de-afara)... Astept prima zi cu soare si sa-mi fac curaj :blink:)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Aham,deci ai luat-o,relax,e o foarte buna alegere pt incepatori,nu o sa ai probleme cu ea,o sa vezi.Pana la 6000 e mielusel,numai buna de strecurat prin oras.

A,inca ceva : daca nu ai,pune-ti totusi niste crash-pad uri,fac foarte mult in cazul cand se mai intampla sa pici la viteze mici,adica daca o trantesti o sa iti zgarii rezervorul si o sa iti spargi capacele de la motor care sunt f scumpe si o sa iti curga tot uleiul din ea,iar daca are niste crash-pad uri amarate de 1 mil jumate pe ebay,o ridici si da-i bataie,mare diferenta fac,crede-ma ca am patit-o.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 1 month later...
  • 1 month later...

Buna. Sunt o viitoare sper motociclista, si vreau sa-mi iau motor. Visul meu: honda cb 250. Sotul zice ca e prea mica si o sa ma plictisesc, sa-mi iau una de 400. El are o yamaha de 600, pe care nici macar nu o pot tine putin inclinata, ca ma doboara :laugh: . Am studiat kg pe hartie la honda cb 250, 400, diferenta e de 50 kg intre ele, iar intre una de 400 si una de 600, numa de 20. Deci avand experienta yamaha, si fostul motor honda cbr de 600, cu care aveam acceasi problema, cred ca e prea grea pt mine cea de 400. De ce m-as plictisi de una de 250? Merci.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu te uita daca poti sa tii motoru "putin inclinat" pe loc,nu asta conteaza,o sa vezi ca atunci cand te pui in miscare e alta treaba.Motorul nu il manevrezi din putere,daca ar fi asa piloti profesionisti ca Dani Pedrosa de ex nu ar avea ce sa caute pe motoare mai mari de 125cc.

Te-ai plictisi de 250 pt ca dupa cateva luni,hai,cel mult un sezon o sa te obisnuiesti cu puterea si o sa ti se para ca nu mai trage deloc.Si pe alea de cilindree mica le iei scump si le vinzi ieftin.

Vrei CB ? Eu recomand sa-ti iei cu toata increderea CB 500 : http://en.wikipedia.org/wiki/Honda_CB500_twin

Bani putini,f fiabil,bun in absolut toate situatiile.Eventual daca gasesti unul de dupa 98 ar fi ideal,dar si cele dinainte sunt ff bune.

Editat de Method
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu te uita daca poti sa tii motoru "putin inclinat" pe loc,nu asta conteaza,o sa vezi ca atunci cand te pui in miscare e alta treaba.Motorul nu il manevrezi din putere,daca ar fi asa piloti profesionisti ca Dani Pedrosa de ex nu ar avea ce sa caute pe motoare mai mari de 125cc.

Te-ai plictisi de 250 pt ca dupa cateva luni,hai,cel mult un sezon o sa te obisnuiesti cu puterea si o sa ti se para ca nu mai trage deloc.Si pe alea de cilindree mica le iei scump si le vinzi ieftin.

Vrei CB ? Eu recomand sa-ti iei cu toata increderea CB 500 : http://en.wikipedia.org/wiki/Honda_CB500_twin

Bani putini,f fiabil,bun in absolut toate situatiile.Eventual daca gasesti unul de dupa 98 ar fi ideal,dar si cele dinainte sunt ff bune.

 

 

si ce fac daca trebuie sa opresc brusc? Nu ma duc cu motor cu tot pe-o dunga?

faina honda :rolleyes:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu pricep intrebarea,cum adica ce faci daca tre sa opresti brusc?Tragi frana :P.

Zici ca sotul are Yamaha de 600,nu ai mers deloc pe ea?Daca te urci pe ea ajungi cu piciorul jos?

Da,faina si ieftina Honda si f buna pt incepatori,recomand cu toata increderea.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu m-am exprimat bine. Trag frana, da nu ajung decat cu varful piciorului la pamant, dupa ce inclin motoru. Is scurta in picioare, si nici nu is inalta. M-am urcat pe Yamaha, da nu ajung la pamant daca il tin drept, decat inclinat, si nici atunci, decat cu varful. In pozitia asta, si de pe loc, e prea grea si nu o pot tine. O scap de sub mine :unsure: . Nu am avut tupeu sa ma urc pe ea si sa si merg.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Aham,am inteles,nu atingi cu piciorul jos cum trebuie.Atunci e vorba de inaltimea seii (seat height).

Ce motocicleta are sotul tau?Yamaha si mai cum?Probabil e una sport si are saua la peste 800mm.Motocicletele sport au pozitia mai inalta pt a te putea inclina mai bine pe curbe.

Trebuie sa-ti cauti una la care sa atingi solul cand e dreapta cu amandoua picioarele macar cu varfurile,dar sa stai cu picioarele pe pamant cat de cat.Nu de alta,dar altfel o sa o tot scapi pe jos cand te opresti.Asta nu inseamna ca trebuie sa-ti iei motocicleta de 125 (pt ca sunt si motociclete de 125 cu inaltimea seii f mare - 820mm)si nici greutatea motorului nu e un factor aici(chopperele au 3-400kg si scaunul foarte jos).

Daca imi zici cum se numeste motocicleta pe care te-ai urcat iti spun ce inaltime a seii are.Honda CB 500 la care ti-am dat eu link-ul acolo are inaltimea seii foarte joasa comparativ cu majoritatea motoarelor,e la 775mm,iar ca greutate sta la clasa medie spre usoara cu 170kg la gol.

Editat de Method
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salutare!

Sunt relativ nou in lumea moto si din aceasta cauza as vre sa cer parerea voastra despre ce motorcicleta sami aleg.

Am cautat,am vazut review-uri,mam uitat pe forum la diverse modele si se pare ca nu ajuns la un compromis.Daca puteti sa ma ajutati cred ca ati avea nevoie de ceva indicii despre mine si despre ce gandesc eu ca mi sar potrivi.In primul rand am 21 de ani,1.90 inaltime,~65 kg iar compromisul pe care il caut ar arata cam asa:

-sa fie ceva in 2 cilindri

-maxim 500 cc(nu vreau rachete)

-o viteza maxima ~180 nu mai mult

-protectie la vant buna

-capabilitati practice(ex. sa poti sa pui un topcase,genti laterale,etc.)

-fiabila

-daca se poate sa arate cat de cat bine

Cam astea ar fi criteriile pe care sa le indeplineasca

 

 

MULTUMESC anticipat !!!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

-sa fie ceva in 2 cilindri

-maxim 500 cc(nu vreau rachete)

-o viteza maxima ~180 nu mai mult

-protectie la vant buna

-capabilitati practice(ex. sa poti sa pui un topcase,genti laterale,etc.)

-fiabila

-daca se poate sa arate cat de cat bine

Suzuki GS 500F?

Suzuki_GS_500_F_2005_02_1024x768.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

@ Optimus12 :

Pe criteriile alese de tine ai 3 alegeri mari si late : Suzuki GS 500(E-naked sau F ca mai sus),Kawasaki GPZ 500 sau Honda CB 500.

Multa bafta.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salutare. :burnout:

Vreau sa cumpar o motocicleta. Am cautat mult, am vazut multe reviewuri.

Sunt 19, 1.75 inaltime si 72kg.

Am mers cateva ori cu un Honda CBR600 F1 si imi place CeBeReul :laugh: .

Am gandit de un Honda CBR600 F2. Stiu ca pt un incepator un monstru cu 100CP e putin mare :D, dar cred ca daca nu fac prosti va fi bine ;) .

Nu am multi bani, maxim 1200-1500.

Voi ce credeti? :hug:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

si eu am 19 ani. din pacate i-am facut de doua ori! ce pot sa iti spun este ca la 19 ani gandeam altfel, adica exact cum faci tu - imi iau cbr cu 100 cp da' o sa merg atent! nu se pupa, nu iti iei 100 de caluti ca sa mergi ca babele. eu zic ca risti, dar este decizia ta.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

@ Optimus12 :

Pe criteriile alese de tine ai 3 alegeri mari si late : Suzuki GS 500(E-naked sau F ca mai sus),Kawasaki GPZ 500 sau Honda CB 500.

Multa bafta.

 

Mersi de sfat!!!

Dintre astea 3 NU auzisem de kawa gpz 500.In schimb am auzit numai vorbe de lauda pentru CB 500 si am vazut ca e si ieftinuta dar ca protectia la vant am auvit ca sta cam prost ca nu are carene fata dar exista vreun model carenat?? Daca da la ce pret si unde il gasesc??

Multumesc!!!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

@ Optimus12 :

Da,si dupa capul meu CB 500 e cea mai buna.Protectie la vant...e naked.Asta inseamna ca dupa 120 o sa simti vantul bine de tot,ca pe orice naked.In opinia mea lucrul acesta e benefic mai ales pt incepatori pt ca ii tempereaza :P.Plus ca CB-ul si in general motoarele de 500 la peste 140-150 se cam pierd (CB-ul prinde totusi 180-185)

Da,exista un model semi-carenat,in opinia mea ii strica stilul,dar banuiesc ca aduce o protectie impotriva vantului,se numeste Honda CB 500 S.Vezi mai multe aici : http://en.wikipedia.org/wiki/Honda_CB500_twin

De vanzare...da-i si tu un search pe bikeshop.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

@ Optimus12 :

Da,si dupa capul meu CB 500 e cea mai buna.Protectie la vant...e naked.Asta inseamna ca dupa 120 o sa simti vantul bine de tot,ca pe orice naked.In opinia mea lucrul acesta e benefic mai ales pt incepatori pt ca ii tempereaza :P.Plus ca CB-ul si in general motoarele de 500 la peste 140-150 se cam pierd (CB-ul prinde totusi 180-185)

Da,exista un model semi-carenat,in opinia mea ii strica stilul,dar banuiesc ca aduce o protectie impotriva vantului,se numeste Honda CB 500 S.Vezi mai multe aici : http://en.wikipedia.org/wiki/Honda_CB500_twin

De vanzare...da-i si tu un search pe bikeshop.

 

Mersi de sfaturi si de incurajare ;) .

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salut. Am si eu o intrebare .Nu stiu daca am postat bn dar sper sa nu fie plob. sunt incepator si mi-am luat un kawasaki zzx 400.si vreau sa stiu daca la intoarcerile din scurt e asa greu manevrabil. am incercat sa fac treseu din poligon. acele opturi ....nu imi ies....le iau mult prea larg. eu sunt plob??? sau e moto de vina ? cu alte modele ma descurc...bn am inercat cu modele de 125.250 un cbr 600 si o honda de 500. banuiesc ca eu mai am de exersat nu?? va multumesc

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

:crack:

Atatea topicuri aici si nu cititi...

 

Nu e vina ta. E motocicleta care nu este deloc buna pentru facut trasee de scoala.

Nu stiu pana la urma ai ZXR400 sau ZZR400 care e model Japan ceva mai lejer dar in orice caz scoala probabil ai facut pe ceva de 125 care e mult mult mai manevrail la vitezele mici din poligon.

 

Ce ai tu acum are ciclistica sport, adica se simte bine la viteza nu la 8uri la relanti. Nu te stresa mult, mai exerseaza cu rabdare si vei vedea ca incet incet vei putea face si traseul cu motorul asta. Dupa ce vei reusi traseul cu motorul tau, ropaga un instructor sa te lase din nou sa faci acelasi traseu odata cu un 125 sau un 500 naked sa vezi diferenta despre care tot predica tot forumul asta cand vine vorba de motoare de incepatori.

 

Eu nu recomand traseul de examen pentru tine. Mai bine incerci sa faci doar viraje pe platoul acela respectiv franari sa poti opri cat mai eficient. Dupa asta plimbat cat mai mult pe strazi PUSTII sa te obisnuiesti cu intersectii. Sa iesi in weekenduri pe drumuri cat mai putin circulate la un mers cat mai relxat. Astfel te vei obisnui cu mersul pe motor in conditii relativ safe.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 months later...

Salutare, sunt de abia la a 3 a sedinta moto.

 

Am mers pe un cb 250 cu care am invatat sa merg la relanti sa fac s uri si jaloane. Ieri la ultima sedinta pe final am mers pe un cbr de 500. La inceput mi s-a parut f greu de manevrat. Am vazut diferenta intre naked si sport. Ideea e ca eu vreau sa imi iau un zxr de 400. Am socotit ca ar fi ok pentru mine. Problema mare e ca cbr ul mi s-a parut de o mie de ori mai intepat decat cb-ul.

 

La ultimele ture incepusem sa ma obisnuiesc si sa pot sa fac viraje ok si cu cbr ul. Mie imi place f mult zxr ul. Ar fi ok ca si incepator sa imi iau un zxr 400 ? Imi e frica ca nu voi putea sa il controlez...sau e doar imaginatia mea de incepator ?

:crack:

Atatea topicuri aici si nu cititi...

 

Nu e vina ta. E motocicleta care nu este deloc buna pentru facut trasee de scoala.

Nu stiu pana la urma ai ZXR400 sau ZZR400 care e model Japan ceva mai lejer dar in orice caz scoala probabil ai facut pe ceva de 125 care e mult mult mai manevrail la vitezele mici din poligon.

 

Ce ai tu acum are ciclistica sport, adica se simte bine la viteza nu la 8uri la relanti. Nu te stresa mult, mai exerseaza cu rabdare si vei vedea ca incet incet vei putea face si traseul cu motorul asta. Dupa ce vei reusi traseul cu motorul tau, ropaga un instructor sa te lase din nou sa faci acelasi traseu odata cu un 125 sau un 500 naked sa vezi diferenta despre care tot predica tot forumul asta cand vine vorba de motoare de incepatori.

 

Eu nu recomand traseul de examen pentru tine. Mai bine incerci sa faci doar viraje pe platoul acela respectiv franari sa poti opri cat mai eficient. Dupa asta plimbat cat mai mult pe strazi PUSTII sa te obisnuiesti cu intersectii. Sa iesi in weekenduri pe drumuri cat mai putin circulate la un mers cat mai relxat. Astfel te vei obisnui cu mersul pe motor in conditii relativ safe.

 

Am uitat, am 22 de ani, 1,70 si 66 kg :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 weeks later...

Salutare, sunt de abia la a 3 a sedinta moto.

 

Am mers pe un cb 250 cu care am invatat sa merg la relanti sa fac s uri si jaloane. Ieri la ultima sedinta pe final am mers pe un cbr de 500. La inceput mi s-a parut f greu de manevrat. Am vazut diferenta intre naked si sport. Ideea e ca eu vreau sa imi iau un zxr de 400. Am socotit ca ar fi ok pentru mine. Problema mare e ca cbr ul mi s-a parut de o mie de ori mai intepat decat cb-ul.

 

La ultimele ture incepusem sa ma obisnuiesc si sa pot sa fac viraje ok si cu cbr ul. Mie imi place f mult zxr ul. Ar fi ok ca si incepator sa imi iau un zxr 400 ? Imi e frica ca nu voi putea sa il controlez...sau e doar imaginatia mea de incepator ?

 

 

Am uitat, am 22 de ani, 1,70 si 66 kg :)

Normal ca poti sa incepi pe un zxr de 400, are aprox la fel de multi cai ca un cb500.

Orice mototcicleta are punctele sale specifice, cu care in timp te obisnuiesti. E important sa iei modelul care iti place, care o sa iti bucure ochiul de fiecare data cand o sa il vezi si o sa iti puna un zambet pe fata cand o sa stii ca ai de facut un drum mai lung cu el.

Sfaturile de pe forum sunt cu caracter orientatic, si mi se pare ciudat sa iti placa de exemplu zxr si sa iti iei GS500 (foarte urat din punctul meu de vedere), doar pentru ca asa au zis maicutele de pe forum.

Motoarele de 400 au alte dezavantaje, cum ar fi disponibilitatea mai mica de piese pe la dezmembrari (sunt modele mai rare in Europa), si cadrul de motor de 600, cu un motor putin "underpowered".

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • l.u.v changed the title to Începător, 170 cm, ce motor mi se potrivește?
  • Vizitator changed the title to Ghid de informare pentru incepatori: ce motor sa-mi iau?
  • Vizitator pinned this topic

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...