Sari la conținut

Ghid de informare pentru incepatori: ce motor sa-mi iau?


demostene
 Share

Postări Recomandate

Salut.

 

motocicleta de 600 mi s-a parut destul de greu de controlat

 

Asta pentru ca nu ai apucat sa mergi o perioada, ca sa te obisnuiesti cu ea. Dupa vreo luna, doua, nu mai ai probleme de genul asta. Totul devine "natural".

 

Sunt de aceiasi parere cu colegii de mai sus. Un CB500 / GS500 de prin 2000-2001 este foarte bun pentru nevoile dumneavoastra. Consumul este foarte mic (3.4-4 la suta), de fiabilitate nu are rost sa vorbesc, plus ca e echilibrul perfect intre greutate - capacitate - putere.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 3k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

off topic: daca nu se pune problema deprecierii si nu vrei sa folosesti chinezaraia mai mult de un an este ok

Daca vrei ceva pentru o perioada indelungata eu zic sa iei in calcul yamaha tricker 250 sau suzuki tu 250

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Daca drumurile tale majoritare sunt in oras, eu iti recomand sa iti iei ceva cum te-ai gandit, maxim pana in 250 cmc.

Kimco are produse fiabile.

 

Daca vrei sa mesteresti saptamanal , ia una de 15-25 de ani, de 600-1000cmc, cu 'numai' 30.000 km la bord, 'tinuta in garaj' si 'trantita doar de pe loc' - te vei distra des, nu te vei plictisi ca cu aia noua de 125 :).

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

600 e cam mare pt fizicul tau, fara nici o rautate. Dar parca nici 125... macar 250-300cmc, sa ai si tu 20-30cp.

Kymco stiu, din auzite, ca e ok calitativ. Si lucrul nou e lucru nou...

Multumesc! Singurul care chiar a luat in considerare acest aspect. Am remarcat la scoala ca instructorii pe foarte putini cu A ii incepeau pe 125, cei inalti incepeau direct pe 600. Oare chiaaaar n-o avea importanta inaltimea mea si faptul ca ma simt infinit mai comod pe motorul mic?

 

Dati exemple generale de "honde" care "bat la fund chinezarii"... hai sa fim seriosi, 90% dintre japoneze sunt niste cazane care necesita cel putin inca odata pretul de achizitie investit in ele.

Mai bine te plictisesti de un 125 intr-un an, pt ca e prea mic, decat sa ti se strice cazanul japonez de 600 in drum, de 10 ori intr-un sezon. Evident, sunt si mobre sh bune la vanzare, dar mult mai putine fata de cazane.

Multumesc din nou! Stiu ca s-au facut in anii '90 niste Honde cum nu se vor mai face niciodata, dar, totusi, argumentele unor colegi de forum mi-aduc aminte de discutiile cand mi-am luat prima masina. Un coleg de facultate ma batea la cap sa-mi iau un BMW vechi si inca unul fara acte, "pentru piese", doar pentru ca lui ii placea sa gadile fiare si avea cateva rable in curtea tatalui sau (ca sa nu zic tac'su). Bineinteles ca nu m-am legat la cap cu asa ceva, am luat un Aveo SH de 4 ani si mi-am facut treaba cu el.

 

 

Si inca o nota personala: prefer sa iau o groapa cu 60, decat sa ma las furat de putere si sa o iau cu 100.

Editat de green_fox
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salut. Si eu am luat permisul in noiemrie, si mie mi se parea greu un enduro de 600 pe care am facut scoala, cel putin cu instructorul ca pasager ma termina. Eu am 1,80 si sunt mai slab ca tine ... Mi-am luat un cbf 500 ca prim motor , la inceput mi se parea dita mai dihania, imi era greu sa o intorc , sa fac manevre la viteza mica, sa o bag in ograda (stau la curte si cand ploua e cam grelut) ... dar dupa vreo 100-200 km cu ea mi se pare bicicleta ... Parerea mea e sa iti iei un cb, gs, cbf, sau toate mobrele cunoscute de 500 ... fie ele si cu ceva mai multi km, te va tine mai mult decat o chinezarie ... parerea mea, iei un gs500, frane pe disc, monoamortizor etc, daca se poate carenat ca te sufla vantul ca naiba, de prin 99-2003 ... dai vreo 1000 euro, te duci ii faci o revizie vreo 200-300 euro (nu iei ultima cazatura) cauti ceva macar cu un lant cat de cat bun , cauciucuri etc ... cea mai mare cheltuiala e la inceput, i-ati o casca buna neaparat ... un echipament mai ieftinut dar cu protectii fie ele si soft. Toate astea cred ca le faci cu suma care vrei sa o dai pe 125 ala ... in viitor cand mai pui banuti ... schimbi gumele, placute, ulei si ce mai trebuie ... si dupa benzina si aia e ... si inca un sfat, nu iti lua monocilindru.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

NU iti lua chinezarie - nu o sa mai scoti banii dati pe ea
NU iti lua sub 500 cm3 - mai bine mergi atent primul an decat sa pierzi la revinzare sute de euro
In legatura cu tipul (enduro, stradal, vitezana) - tu stii ce vrei sa faci cu ea

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

V-am luat toate parerile in serios. Si totusi...ce gasesc in aceiasi bani, de firma, si cu un numar nu prea mare de ani in spate?? (stick to 125cc, hai sa zicem maxim 250cc) Cineva recomanda motoare din 2000. Suntem totusi in 2016, chiar daca uneori nu pare, a trecut juma de viata de om de-atunci.

Idei de firme serioase, in afara de Honda, Suzuki, Yamaha? Ca vad ca nici taiwanezele nici coreenele nu le-a laudat aproape nimeni :(

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Si eu in scoala cand am iesit cu 600le in trafic, prima zi mi s-a parut horror... Era mare, grea, nu puteam s-o controlez, s-o tin, am mers atent si asta e... am mers... dar mi s-a parut groaznic. Asta desi am 1.85 si 95kg. A doua oara in trafic, acelasi motor, tot cu instructorul in spate, era mult mai usoara si mi s-a parut ca m-as putea obisnui...

 

Am citit multe povesti despre FirstBike, chinezarii, garantii, piese, service, stai 2 luni dupa o piesa si alte cele. Nu stiu exact daca la Kymco o fi lucrurile mai roz, dar tind sa cred ca nu se ridica la nivelul de service/garantie de la Dacia de ex. (Da, astia se misca bine, cu aproape orice problema). Tine totusi si de disponibilitate de piese, stocuri, vanzari, rulaj, etc.

 

Un coleg si-a luat anul trecut Transalp, dupa permis, si fiind de-o statura mai mica, i s-a parut prea greu si incomod, s-a dezamagit destul de tare si l-a dat. A trecut acum la ceva mai clasic si mai jos, si e foarte fericit. Bine, la Transalp iti trebuie 1.80+ ca e inalta capra...

 

Tipul de motor tine cumva de preferinte, cum ziceau si colegii... viteza, enduro, strada, clasic, naked, etc. Insa te sfatuiesc sa iei minim un 250cmc, care si el o sa ti se para mic in cateva luni... Iar partea proasta la motocicletele asiatice 'noi' este faptul ca nu sunt vandabile. Pierzi minim 30 de milioane doar din faptul ca nimeni nu ar vrea asa ceva. Cu atat mai mult cu cat sunt de 125cm. Banii astia poti sa-i "perzi" cu succes pe toate piesele din lume noi noute si o revizie cap coada la un motor 'consacrat'. De 250cm - 350cm. Fiabilitatea e din alta liga.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Mesteresti saptamanal la 600? Proxy, cu totii avem interese, dar...mai usor cu spalatul pe creier.

Eu iti recomand minim 250 (ninja) si maxim 500 ( cb,gs, er). Dupa mintea unora cbr 125 sau yamaha R 125 sunt sub kimco sau nu stiu ce chinez,fie el nou. Treaba ta,banii tai, care oricum nu s multi, daca nu ai echipament. O sa vrei sa iesi la drum lung,atunci sa te vad cu chinezu' sau oricare alt moto de 125 !

Editat de Ice-D
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Daca vrei sa mesteresti saptamanal , ia una de 15-25 de ani, de 600-1000cmc, cu 'numai' 30.000 km la bord, 'tinuta in garaj' si 'trantita doar de pe loc' - te vei distra des, nu te vei plictisi ca cu aia noua de 125 :).

 

Deja exagerezi. Nu cred ca este topic in care nu sa spui aceiasi replica, ca repari in fiecare zi la una veche, ca a fost trantita de nu stiu cate ori si ca desi are 15 ani, are cel mult 30k km.

 

Uite de exemplu eu, am motocicleta din 1999 iar sezonul trecut am bagat doar 15.000 km (fara vreo 300) si la tot rulajul asta am schimbat uleiul si filtrul de 3 ori, am curatat o data in primavara filtrul de aer si am schimbat bujiile (nu ca s-ar fi uzat in acest timp, ci era vremea sa fie schimbate).

Unde e mestereala aia saptamanala ? Eu am fost de 2 ori la service, o data in primavara si o data prin august (pentru lucrurile mai sus mentionate + un intins de lant), de nu ma mai cunostea nici mecanicul. Si pot sa pariez ca sunt sute ca mine.

Motocicleta are vreo 62.000 km pe ceas (dumnezeu stie cati are in realitate. banuiesc ca mai multi) si a fost trantita de 2 ori de cand este in tara si nu de pe loc. Si cu toate astea, nu are nici pe dracu. Daca analizezi motorul, o sa fii mirat sa vezi ca nu curge strop, picatura de ulei pe nicaieri si mare parte din suruburi au hexagonul intacat, nici macar nu a fost pusa cheie pe ele. Arata-mi tractor coreean / taiwanez cu 60k km, vechi de 16 ani si care sa nu-i curga motorul sau la care nu a fost umblat in motor.

 

Serios, nu am nimic cu dumneata, inteleg ca ai o afacere si incerci sa-ti vinzi marfa, dar sa spui mereu aceiasi poezie, pari in alt fel ...

 

@green_fox:

Idei de firme serioase, in afara de Honda, Suzuki, Yamaha? Ca vad ca nici taiwanezele nici coreenele nu le-a laudat aproape nimeni

Nu le lauda nimeni pentru ca, la fel ca si in cazul masinilor, exista cateva branduri serioase cum ar fi Toyota, Honda, Nissan, samd. Restul sunt Xiu-Lang, Rix-Mio, Jackie-Chun, Kru-Xqo ... intelegi la ce ma refer.

Coloşii din tarile unde cade prima raza de soare sunt Suzuki, Yamaha, Honda, Kawasaki (care in fapt toate sunt Japoneze). Restul sunt ori copii, ori lucruri de bani marunti, care merg de banii pe care ii platesti.

Este exact ca si cum ai vrea sa-ti cumperi un GPS. Nu am bani de un Tomtom, dar lasa ca merge si un Xiu-Mio, doar ca pixelii o sa fie cat unghia si o sa-mi indice dupa ce trec de intersectie. Asta e.

Editat de Radu H.
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

172 cm / 65 kg

Motorul va fi in principal pentru drumuri prin oras, poate si unele scurte prin imprejurimile Bucurestiului.

Consumul, posibilitatea de strecurare in trafic si asigurarile mai ieftine m-au facut sa ma indrept spre 125. Chiar daca am luat examenul din prima, motocicleta de 600 mi s-a parut destul de greu de controlat si nu ceva ce mi-ar face maxima placere, cum mi-a facut MZ-ul unui prieten de 125cc (MZ-ul, nu prietenul)....chiar inainte sa iau permisul :D

M-am hotarat la una din cele doua in principal pentru ca garantia mi se pare sfanta. Nu stiu pic de mecanica!

Vezi varadero 125. Pare mai mare si in plus e motor in V, deci poate trage mai bine fara sa ajungi la 9000.
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Mesteresti saptamanal la 600? Proxy, cu totii avem interese, dar...mai usor cu spalatul pe creier.

Eu nu mai am niciun interes, asa ca pica ce ai spus tu si Radu H...

 

Nu toata lumea isi cumpara o masina BMW de 20-30 de ani, impecabila, nelovita si tinuta in garaj, sub 150.000 Km... unii prefera un Logan nou cu garantie 3-5 ani.

La fel si la motociclete... nu toti sunt vitezani, unii le folosesc ca mijloc de transport care ii costa putin.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cineva zice ca te plictisesti rapid de 125, altcineva nu-ti recomanda monocilindru, altul nu-ti recomanda "chinezarii"...

Eu am avut un Rieju (spaniola cu motor de yamaha xt sau dt din fabrica, deci se presupune tot "chinezarie") de 125 timp de 5 ani!! 5 ani baaaa!! Si n-am murit cu ea, nu m-am plictisit asa rapid, nu m-au costat reparatiile atat de mult (pentru ca nu are atata tehnologie cat sa cedeze, aveai de schimbat la ea doar uleiul, pentru ca nici filtru nu avea; bujia o schimbam odata la 2 ani cand schimbam si placutele), consumul era de maxim 3% si pentru mine era perfect pentru mersul la munca, plimbari prin Bucuresti, chiar si drumuri pana la munte (cu doar 11 cai obositi).

Si eu am ales tot datorita fizicului "impresionant" (1,73 si greutatea... nici nu mai zic.. e sub 60 :crack: ) si pentru ca am vrut sa ma bucur de plimbarile pe 2 roti, nu sa ma planga familia.

 

Asa ca terminati cu atatea sfaturi despre ce motor sa-si ia omul. Daca el vrea sa aleaga ceva mic pentru ca asa se simte el confortabil atunci asa sa faca, pentru ca nu ii dati voi bani pentru eventuale reparatii si nici nu-l plangeti voi la un eventual accident de incepator.

 

Bravo pentru intelepciune si sper sa nu te lasi influentat sa sari direct pe ceva mare si greu de controlat!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

lasand la o parte discutia dintre japoneze si chinezarii, unde nu ma bag sa dau sfaturi, ar trebui sa iti dea de gand cel putin un lucru: nu cred ca este vreun coleg pe aici, care sa fi inceput cu motor mic si sa nu-i fi parut rau in scurt timp, sa nu se fi plictisit repede si sa vrea sa treaca la next level dupa primul an. Ce te face sa crezi ca va fi altfel pentru tine?

 

Later edit - in timp ce scriam, a mai aparut un coleg care sustine ca el 5 ani nu s-a plictisit.. lucky him, oricum, in 99% din cazuri cam asta se intampla.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Asa ca terminati cu atatea sfaturi despre ce motor sa-si ia omul. Daca el vrea sa aleaga ceva mic pentru ca asa se simte el confortabil atunci asa sa faca, pentru ca nu ii dati voi bani pentru eventuale reparatii si nici nu-l plangeti voi la un eventual accident de incepator.

 

Bun si atunci de ce mai ceri (cere) sfaturi ? Ia-ti (sa-si ia) ce doresti si la revedere.

Aa, vrei o confirmare din partea noastra pentru viitoarea ta alegere de 125 ? Tocmai ai primit-o. Nu.

Editat de Radu H.
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Daca e sa fim 100% corecti, initiatorul de fapt a cerut parerea strict intre cele 2 chinezarii de 125 :) nu a cerut parerea daca e ok sau nu de 125 :)

 

Dar fiind un forum, si fiind si iarna si primavara inca departe, sfaturile vin, si el daca vrea, le ia in seama. Daca nu, nu.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Mesteresti saptamanal la 600? Proxy, cu totii avem interese, dar...mai usor cu spalatul pe creier.

Eu iti recomand minim 250 (ninja) si maxim 500 ( cb,gs, er). Dupa mintea unora cbr 125 sau yamaha R 125 sunt sub kimco sau nu stiu ce chinez,fie el nou. Treaba ta,banii tai, care oricum nu s multi, daca nu ai echipament. O sa vrei sa iesi la drum lung,atunci sa te vad cu chinezu' sau oricare alt moto de 125 !

Proxi nu mai vinde de mult mobre (chinezesti sau nu). Ati ramas fixati pe ideea asta.

 

Vezi varadero 125. Pare mai mare si in plus e motor in V, deci poate trage mai bine fara sa ajungi la 9000.

O idee buna de analizat.

 

lasand la o parte discutia dintre japoneze si chinezarii, unde nu ma bag sa dau sfaturi, ar trebui sa iti dea de gand cel putin un lucru: nu cred ca este vreun coleg pe aici, care sa fi inceput cu motor mic si sa nu-i fi parut rau in scurt timp, sa nu se fi plictisit repede si sa vrea sa treaca la next level dupa primul an. Ce te face sa crezi ca va fi altfel pentru tine?

 

Later edit - in timp ce scriam, a mai aparut un coleg care sustine ca el 5 ani nu s-a plictisit.. lucky him, oricum, in 99% din cazuri cam asta se intampla.

 

Esti sigur? Merg de 2 ani cu viroguta de 250 si voi merge in continuare. Nu ai nevoie de mare putere pt mersul in oras, prin aglomeratie. Ai nevoie de o mobra subtire, usoara, agila si cu un consum mic. Si crede-ma ca e distractiva, chiar daca ciclistica e slaba (pt ca e un cruiser/commuter mic).

Next level la mine e strict pt plimbarile in afara orasului, in 2 oameni, eventual si cu ceva bagaje. Ceea ce el a spus ca nu il intereseaza, in cel mai rau caz plimbari scurte in jurul orasului. Evident, dupa un timp va vrea sa faca si ture mai lungi, asta nu inseamna ca nu poate sa le faca si pe 125-250, au facut altii cu scuterul. Sau sa-si mai ia una pt plimbari si asta mica sa ramana pt oras.

Viroaga: 20 min max pana la munca, cu un consum de ~3,5%

Varadero: 30-40 min pana la munca, cu un consum de 10-12-14%. Plus "placerea" de a sta in aglomeratie.

Omul a spus ca vrea ceva mic, pt ca pe asta se simte ok. De ce sa se chinuie pe una mare, daca se simte mai sigur pe una mica? I-am dat o idee sa creasca putin cilindreea, la 250-300cmc. Daca considera ca e ok, bine. Daca nu, iarasi bine.

S-a tot spus ca iei una mica si pierzi la revanzare... pierzi la orice mobra, mai ales daca te apuci sa o pui la punct asa cum trebuie, nu mai scoti in veci investitia.

Faptul ca tu, sau eu, sau alti 100 au nimerit o mobra buna, nu inseamna ca piata nu e plina de cazane obosite.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

@geo

nu sunt sigur de nimic, doar din ce am povestit cu prieteni mobristi & ce am citit pe forum, plus experienta personala. Am inceput pe 400 si visam la ceva mai mare dupa un an. Si nu sufar de mania vitezei, chiar deloc, din contra as zice.. Am dorit ceva mai mare in primul rand pentru siguranta pe care o ai cand te angajezi intr-o depasire si vezi ca nu mai trage, iti trebuie sa ai liber in fata kilometri de drum sa te incumeti sa depasesti un tir care merge constant cu 90. Nu mai zic daca e si in urcare drumul, se face coada dupa tine ca dupa mort.

Ca in orice domeniu sunt si exceptii. Ce ziceam e sa cantareasca bine decizia, ca odata luata mobra, mai greu o schimbi, avand in vedere cat de "bine" se misca piata. Si toti astia care zic ca iti ramane repede mica prima mobra, nu zic ei degeaba, chiar daca nu e valabil pt toti, sunt mari sanse sa pateasca si el la fel. De ce sa nu prevada asta si sa ia ceva putin mai mare, nu zic sa ia de 600 sau 1000, dar macar de 250 vorba ta, sau 400, si tot se simte diferenta.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Proxi nu mai vinde de mult mobre (chinezesti sau nu). Ati ramas fixati pe ideea asta.

 

Personal, imi cer scuze ca l am judecat gresit(Proxy). Dar nici sa sustii ca repari un 600 saptamnal, totusi, nu sunt dacii din 70. Si apropo, DA, sunt multi care prefera un bmw vechi ( pana in 2003) decat un logan nou. Pana in acea perioada se faceau masini. Scuze pentru offtopic si bafta cu achiztia.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Daca vrei sa mesteresti saptamanal , ia una de 15-25 de ani, de 600-1000cmc, cu 'numai' 30.000 km la bord, 'tinuta in garaj' si 'trantita doar de pe loc' - te vei distra des, nu te vei plictisi ca cu aia noua de 125 :).

Iti dau io una de 500, 17 ani, 150.000 km o luna. Si daca pui sculele pe vreun surub ti-o fac cadou. Dar lasi 3000 de euro garantie si, daca e ca mine, ii pierzi.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Fac eu pariul asta. Da nu te superi pe mine daca imi plimb scula pe toate suruburile.

 

@OP: Ia-ti bos kymco. Nu stiu modelul ala, da cand aveam eu Agility 50, nu i-am pus nici ulei vreo 4 ani. Dupa care am schimbat motorul ca s-o prajit pentru ca nu i-am schimbat uleiul in 4 ani. Si m-a costat 300 RON sa-l schimb. Ce vreu sa zic e ca experienta mea cu marca Kymco e extrem de buna.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • l.u.v changed the title to Începător, 170 cm, ce motor mi se potrivește?
  • Vizitator changed the title to Ghid de informare pentru incepatori: ce motor sa-mi iau?
  • Vizitator pinned this topic

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...