Sari la conținut

Cauciucuri all season


Djenavar
 Share

Anvelope all season  

4 membri au votat

  1. 1. BFGoodrich sau Debica navigator

    • https://www.anvelope-autobon.ro/anvelope-bfgoodrich/bfgoodrich-g-grip-all-season2/185-65-r15-35189/
      2
    • https://www.auto-soft.ro/anvelope-all-season-debica-navigator-3-ms-185-65-r15-88h-579139/cp/78595
      1

Acest sondaj este închis pentru noi voturi


Postări Recomandate

  • Răspunsuri 127
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Hsmbp, montați-le voi pe uscat și strângeți-le la cuplu, frecarea dintre con/calota sferică și jantă o să vă arate că ați strâns când pe filet e 🍌 forță...

Editat de ENEOS
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 10 minute, apriliacluj a spus:

nu avea dreptate

este cuplu de strangere si pt suruburi unse, lubrefiate, waxuite

image.thumb.png.ce42d25abab66255a9934b617a2db7b5.png

si aici tabel si la suruburi cu pas fin

image.thumb.png.2da9de703733f6268313f5062851fb92.png

Corect asta. Intrebarea este: stie bejetii de la vulcanizare treaba asta?

 

@ENEOS Salutare coane!

Injinerii a luat in calcul si ceea ce spui tu, ca doar e oameni cu carte 🤭

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 11 minute, Silver Arrow a spus:

Cam cum stii si tu @Nguyen.  Nu te pacalest nimeni la cuplu. Cuplul este cat ai fixat pe cheie. Ai pus 100 Nm, cu fix atata se va strage surubul. Ceea ce se modifica la un acelasi cuplu de stragere cand pui ulei pe filet este forta axiala din prezon,  cu consecintele pe care desigur le cunosti.

 

Boss, cate roti sau suruburi ai strans la viata ta unse cu ulei sau veselina si s-au desfacut? Eu vorbesc din practica iar tu vorbesti din carti, 1-0 pentru mine.

 

Sa-ti spun eu acum patanii de la roti stranse fara ulei sau vaselina dat pe filet:

 

1. Facut pana si nu se desfacea roata, a zis omul ca de vina e cheia lui de roti orginala a masini care e facuta dintr-o teava presata (tiganeasca cum se spune popular). A chemat mecanic cu o cheie zdravana, nu s-a desfacut nici cu aia si a fost nevoit sa cheme platforma sa ia masina si sa o duca la service unde a trebuit sa incalzeasca cu autogenul surubul straicand astfel si vopseaua de pe janta de aliaj. Sa-ti spun costurile sau te las sa le calculezi singur?

 

2. Piulite de planetara care nu s-a desfacut nici cu brat de 1.5 metri facut din rectangulara. Una s-a desfacut incalzita dar s-a distrus filetul la desfacere iar cealalta s-a desfacut cu incalzire fara daune. Costuri?

 

3. Suruburi de punte puse fara vaselina, la desfacere au ras si filetul piulitei incastrate in lonjeron ceea ce a facut subiectul unei lucrari de tinichigerie pt schimbarea piulitei. Costuri?

 

La toate situatiile de mai sus unde s-a pus ulei/vaselina nu au existat astfel de probleme si nici nu s-au desfacut singure. Pe voi practica va omoara, de aia din Politehnica nu a iesit nimic.

Acum 10 minute, Silver Arrow a spus:

Corect asta. Intrebarea este: stie bejetii de la vulcanizare treaba asta?

 

Nu stiai nici tu cu toata Politehnica ta, vrei sa stie "sclavii" de la vulcanizare?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 15 ore, l.u.v a spus:

Concret, chiar acum vin de la vulcanizarea unde îmi țin roțile în București - Crângași.

Lăsat roțile de iarnă la hotel în Februarie, luate acum și puse pe mașină.
15 ron/lună x 9 + 50 manopera montat/demontat + presiune).

În primăvară mai dau vreo 120.

300 ron pe tot anul.

 

Chestia este ca la astia 300/an (+deranjul aferent schimbarii, pe care personal il urasc), se mai adauga costul initial, care nu e deloc de nebagat in seama. Acum depinde cum iei masina si alte variabile. Daca de ex trebuie sa cumperi din start set vara + iarna + jante....
La mine cel putin e un calcul simplu 3000-3200 lei pt 4 Crossclimate2  vs  6500-7000 lei pt 2 seturi si jante tabla. Asta in conditiile in care cu masina respectiva nu se circula atat de mult, iarna vezi zapada doar pe Netflix de multe ori etc.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

1 oră în urmă, Nguyen a spus:

 

1. 

 

2. 

 

3. 

 

La toate situatiile de mai sus unde s-a pus ulei/vaselina nu au existat astfel de probleme si nici nu s-au desfacut singure. Pe voi practica va omoara, de aia din Politehnica nu a iesit nimic.

 

Pt ca nu s-a umblat cu secolele pe acolo si ruginisera in dracii aia mari, nu pt ca nu au avut vaselina. La suruburile astea eu pun vaselina dupa ce am strans, ca sa protejeze la coroziune, nu pe interiorul filetului. Tot din practica zic si eu, ca n-am facut Politehnica ca sa stiu teoria, dar am taiat/extras ceva suruburi din astea (masina mea a fost un morman de rugina, acum e un morman mai mic de rugina). In multe cazuri, manualul indica unde e cazul sa se lubrifieze filetul... si sunt destul de rare cazurile.

La prezoane am dat si eu cu un strop de vaselina pe vremuri, pana am constatat ca aduna multa mizerie. Nu se desfacea nimic, e cuplul destul de mare ca sa nu apara probleme. Se pastreaza mai bine perfect curate, mai ales ca la roti se mai umbla din cand in cand si nu stau cu anii nedesfacute. Probabil depinde si cum/cat e folosita masina... daca se merge putin si doar pe asfalt, probabil nu se aduna mare mizerie intr-un an.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 43 minute, Nguyen a spus:

Boss, cate roti sau suruburi ai strans la viata ta unse cu ulei sau veselina si s-au desfacut?

Boss, mai citeste inca o data, fara patima: daca le-ai strans la cuplu nu se mai desfac, unse sau nu. Pentru ca strangerea la cuplu iti garanteaza forta de frecare necesare intre filete.

Eu ti-am spus ca maresti solicitarea in suruburi.

Daca le ungi, si ''miu'' adica coeficientul de frecare intre fiare este mai mic, atunci la acelasi cuplu de stragere, forta axiala in surub (adica ce efort la tractiune apare in el) va fi mai mare. Si poti termina filetele.

 

Cati mecanici ai vazut sa stranga fiecare surub mentionat de tine conform specificatiilor producatorului? Raspuns: nimeni

 

Daca ai reparat masini si moto, asa cum spui, ai folosit si cheie dinamometrica la stragerea tuturor surubrilor? Sau le faci si tu dupa ureche? Pentru ca daca nu o faci, inseamna ca urmatoarea reparatie, asa cum ai spus, sa fie cu costuri mult mai mari.

 

Vrei sa iti dau o copie de manual de reparatie sa vezi ca fiecare surub are un anumit cuplu? De ce crezi ca la fabrica

 

Depasirea cuplului de stragere, pe langa psobila blocare a surubului, poate duce la deterioarea filetului din cauza fortelor aparute in acesta.

 

@Lucian_M cum am spus: unse sau nu, cand strangi la cuplu sau cu convingere, nu se desfac. Cum am spus vei suprasolicita filetele.

 

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 6 minute, Silver Arrow a spus:

Boss, mai citeste inca o data, fara patima

 

Boss, lasa vrajeala, noi discutam de situatia in care ele ruginesc. Dupa ce se intepenensc de la rugina toata Politehnica ta nu mai face doi bani pt ca ala de manuieste autogenul nu face Politehnica. Cuplu, vaselina, vectori si alte balarii poti sa le tii pentru tine...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am facut modificarea modificarilor, am comandat PIRELLI CINTURATO ALL SEASON+ 185/65 R15 88H ;D

Dupa ce le montez si ies la plimbare va tin la curent, sper sa le folosec cat mai tarziu:D

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

1 oră în urmă, Djenavar a spus:

Am facut modificarea modificarilor, am comandat PIRELLI CINTURATO ALL SEASON+ 185/65 R15 88H ;D

Dupa ce le montez si ies la plimbare va tin la curent, sper sa le folosec cat mai tarziu:D


Am scris in prima pagina ca am avut cinturato și pe zăpada / gheata sunt zero. 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 40 minute, B399ACT a spus:


Am scris in prima pagina ca am avut cinturato și pe zăpada / gheata sunt zero. 

Cred ca am fost suficient de cascat sa nu vad:(

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

:))))) stiu , ca o femeie , doar ca ma uitam aiurea dupa cauciucuri pe net si am vazut Pirelli, am /aveam pe AUDI Pirelli si erau in regula.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 10 months later...
  • 1 year later...

Am auzit de la un coleg, ca anvelopele all-season nu vor mai fi recunoscute ca si anvelope de iarna, in Romania. E adevarat?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...