Jump to content

Cauciucuri all season


Djenavar
 Share

Anvelope all season  

4 members have voted

  1. 1. BFGoodrich sau Debica navigator

    • https://www.anvelope-autobon.ro/anvelope-bfgoodrich/bfgoodrich-g-grip-all-season2/185-65-r15-35189/
      2
    • https://www.auto-soft.ro/anvelope-all-season-debica-navigator-3-ms-185-65-r15-88h-579139/cp/78595
      1

This poll is closed to new votes


Recommended Posts

  • Replies 121
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • Admin

Concret, chiar acum vin de la vulcanizarea unde îmi țin roțile în București - Crângași.

Lăsat roțile de iarnă la hotel în Februarie, luate acum și puse pe mașină.
15 ron/lună x 9 + 50 manopera montat/demontat + presiune).

În primăvară mai dau vreo 120.

300 ron pe tot anul.

 

IMG_20221114_192205_edit_1296885328873463.jpg

Link to comment
Share on other sites

Acum 37 minute, l.u.v a spus:

Concret, chiar acum vin de la vulcanizarea unde îmi țin roțile în București - Crângași.

Lăsat roțile de iarnă la hotel în Februarie, luate acum și puse pe mașină.
15 ron/lună x 9 + 50 manopera montat/demontat + presiune).

În primăvară mai dau vreo 120.

300 ron pe tot anul.

 

IMG_20221114_192205_edit_1296885328873463.jpg

300 e aproape o anvelopă pe an, iar la 5 ani ai altele noi, nu tragi 8-10 ani de ele asa cum ai zis. D.p.d.v al banilor eu zic ca discutia nu are sens cam la fel cum discutia nu are sens nici daca allseason sunt la fel de bune ca cele dedicate.

Link to comment
Share on other sites

  • Admin

300 ron sunt două mese de familie la orice jeg gen McDonalds. 

Nu ține nimeni o anvelopă 8-10 ani pe mașină, ci cumulat alea de iarnă 4 și cele de vară 5-6.

Mă refer la faptul că în teorie dacă ai doua seturi le dublezi durata de viață, cu allseason cumperi două seturi în timpul ăsta.

Anyway, cine consideră 300 ron/an vreo sumă de bani are alternativa să lingă liniștit brânza pe lângă sticlă, nu e problemă.

Link to comment
Share on other sites

Acum 2 ore, l.u.v a spus:

Glumesc, evident.

Dă-o dracu de economie,  dacă și 300 ron/an este o problemă..

Nu se pune problema de acesti 300 de lei, ideea era ca se merge ff putin cu ea si ma gandeam ca  nu are rost sa pun cauciucuri dedicate pt vara/iarna cel putin nu la masinuta asta, A4 are jante pe 18 si are Michelin draci de iarna si Pirelli draci de vara🤪

Link to comment
Share on other sites

  • Admin

Păi am spus și eu că nu merită. Mai ales în București, unde avem câteva zile cu zăpadă pe iarnă.

Dar avem mașini cu pretenții și ne sperie că dăm în plus niște sume monstruoase de 2-300 ron/an.

Link to comment
Share on other sites

Acum 16 ore, popicadi a spus:

Si mie imi place sa pierd pariurile cu nevasta :)

16684053223206720006089915649637.jpg

16684054236848939185202722902038.jpg

 

nu-mi dau bine seama din poza dar pare montat gresit conform sensului de pe cauciuc si dupa buza aia mica ce pare o aparatoare de noroi?

Link to comment
Share on other sites

ce bine de mine, am 2 seturi de jante cu 2 seturi de cauciucuri.

mi le schimb singur in fata blocului, am cric ieftin dar foarte bun plus pistolul de impact.

cred ca voi ramane la 2 seturi ca per total e mai ieftin pt mine. 

Crossclimate sunt cam scumpe ultima data cand m-am uitat depasind ca pret de achizite 2 seturi vara iarna decente..

Acum 4 minute, Lucian_M a spus:

Cam așa îmi pare și mie, e pe stânga față pus, iar inițial a fost pe dreapta.

 

hai ca nu m-am uitat unde e etrieru. e bine sensu de rotatie @popicadi 

 

Edited by Cavaleru
Link to comment
Share on other sites

Acum 7 ore, Cavaleru a spus:

ce bine de mine, am 2 seturi de jante cu 2 seturi de cauciucuri.

mi le schimb singur in fata blocului, am cric ieftin dar foarte bun plus pistolul de impact.

cred ca voi ramane la 2 seturi ca per total e mai ieftin pt mine. 

Crossclimate sunt cam scumpe ultima data cand m-am uitat depasind ca pret de achizite 2 seturi vara iarna decente..

hai ca nu m-am uitat unde e etrieru. e bine sensu de rotatie @popicadi 

 

Am mers si eu pe varianta cu schimbat in curte ( am toate cele necesare) dar tot trebuia sa fac cate o echilibrare si scrijneam din dinți ca am muncit degeaba. Intre timp am ales varianta mai comodă. P.s. sunt toate cauciucurile montate corect:)

Link to comment
Share on other sites

Pe celălalt avion am două rânduri de roți pe care mi le schimb singurel, am de la Lidl căpăcele de valve pe care sunt desenate pozițiile roților, astfel știu întotdeauna cum să le montez la loc.

 

images (1).jpeg

Link to comment
Share on other sites

Acum 15 ore, l.u.v a spus:

 

La bodegi chiar am auzit că puneau apă în muștar..

inainte de '89 chiar asa era

iti fwutea un polonic de mustar in caserola de ziceai ca e ciorba :) :)

 

Acum 15 ore, l.u.v a spus:

 

Dă-o dracu de economie,  dacă și 300 ron/an este o problemă..

bani sunt cacalau, astea nu-s probleme :)

 

personal si eu sunt de parere ca e mai bine cu doua seturi separate de jante + anvelope, pt fiecare sezon

Link to comment
Share on other sites

La schimbarea jantelor,ungeți prezoanele? Io pun o picatura de ulei.Fesei odată la echilibrat,cu cascarabeta,si a zis vulcanizatoru,că cine-i handicapatu de a uns prezoanele.

Link to comment
Share on other sites

Acum 6 minute, pinnochio a spus:

La schimbarea jantelor,ungeți prezoanele? Io pun o picatura de ulei.Fesei odată la echilibrat,cu cascarabeta,si a zis vulcanizatoru,că cine-i handicapatu de a uns prezoanele.

 

pe prezoane nu pun nimic (nici nu se pune ca nu trebuie sa se desfaca usor, asta daca nu vrei sa vezi roata plecand in alta directie), dar pun vaselina cuprata pe partea de contact dintre disc/tambur si janta, ca la mine jantele sunt toate de tabla si au tendinta sa se lipeasca, dupa ce am inceput sa pun vaselina cuprata nu am mai avut probleme

Link to comment
Share on other sites

Acum 13 minute, pinnochio a spus:

La schimbarea jantelor,ungeți prezoanele? Io pun o picatura de ulei.Fesei odată la echilibrat,cu cascarabeta,si a zis vulcanizatoru,că cine-i handicapatu de a uns prezoanele.

 

Stiau ei ceva dar stiau prost, exista credinta ca dai cu ulei sau vaselina pe suruburi se desface roata, ceea ce bineinteles ca nu este adevarat. Nu mi s-a desfacut niciodata niciun surub sau piulita, stranse corect poti sa le dau cu orice ca nu se desfac singure. Motivul pt care nu se da cu ulei sau vaselina este faptul ca te pacaleste la cuplul de strangere.

Link to comment
Share on other sites

Acum 16 ore, Mihai Daniliuc a spus:

Suma aia de economisita anual e mai mare odata cu cresterea in dimensiunea anvelopei... Majoritatea vulcanizarilor au tarife diferite dupa 16", 250-300 lei pentru inlocuire, in fiecare sezon. Ma numar si eu printre Bucurestenii care cauta solutia mai economica pe termen lung, avand in vedere cantitatile de zapada cazute aici in ultimii ani.

O alta solutie documentata de mine ar fi KUMHO Ha32, care par ca se descurca destul de bine, la un pret redus. (https://www.tyrereviews.com/Tyre/Kumho/Solus-4S-HA32.htm)

Crapaturile la CrossClimate din prima generatie par a fi rezolvate cu urmatoarea iteratie. Cea mai buna sursa de informare e clar Tyre Reviews.

 

M.S, M+S, M&S = toate indica Mud Snow, marcaj care iti permite sa mergi cu ele iarna, indiferent ce simbol e intre litere.

Kumho ha32 am pus pe masina sotiei de anul trecut si le recomand. Pt ca abia aparuse modelul, erau fabricate cu cateva saptamani inainte.

Sunt f bune vara si decente iarna. Zic decente pt ca scade aderenta fata de vara, dar mi se pare normal... sunt all season, asa ca pretentiile nu trebuie sa fie ca la unele de iarna. Pe ploaie nu fac acvaplanare, profilul e f bun pt eliminarea apei. Zapada mare nu am prins cu ele, pt ca nu prea a mai nins... comparand cu chinezariile de iarna cu care luasem masina, sunt mult peste. Nu sunt zgomotoase iar consumul este bun, fara probleme la echilibrare.

Raportul pret-calitate e f bun si el, sunt mult mai ieftine ca branduri mari.

Am avut multi ani jante de vara si de iarna, diferite anvelope, si mai de top, si mai low cost. Inclusiv Debica, pe care nu le-as recomanda nimanui. Cum mari ierni nu prea mai avem, nu mai vad rostul sa am anvelope de vara si de iarna. Daca sunt nameti mari, oricum nici o anvelopa nu te scoate din rahan.

Cred ca am acoperit cam toate capitolele, per total le recomand oricui vrea all season.

Acum 26 minute, pinnochio a spus:

La schimbarea jantelor,ungeți prezoanele? Io pun o picatura de ulei.Fesei odată la echilibrat,cu cascarabeta,si a zis vulcanizatoru,că cine-i handicapatu de a uns prezoanele.

Nu, le curat si le degresez bine. Vaselina cuprata pe butucul rotii.

In primul rand aduna mizerie, in al 2lea rand nu mai poti strange corect la cuplu (desi... nu stiu cate vulcanizari pun dinamometrica)

Link to comment
Share on other sites

Acum 6 minute, Geo_ZGA a spus:

(desi... nu stiu cate vulcanizari pun dinamometrica)

 

Doar la Autosoft am vazut si aveti grija cu chestia asta pt ca multi strang la pistol (prea tare) si se rup suruburile dar nu pe loc ci dupa o perioada de timp si de regula in mers, stiu cazuri concrete. Deci nu ar fi rau ca o data la patru-cinci ani sa schimbati suruburile de roti daca le-ati avut stranse frecvent cu pistolul pneumatic la vulcanizare.

Edited by Nguyen
Link to comment
Share on other sites

Acum 7 minute, Lucian_M a spus:

Le-a strâns la o mașină de le-am desfăcut cu flacără, după ce am rupt o cheie. De atunci le strâng la mână după ce le apropie și acasă verific cu dinamometrica.

d-aia imi fac singur schimbu de jante :)

Link to comment
Share on other sites

Acum 11 minute, pinnochio a spus:

La schimbarea jantelor,ungeți prezoanele? Io pun o picatura de ulei.Fesei odată la echilibrat,cu cascarabeta,si a zis vulcanizatoru,că cine-i handicapatu de a uns prezoanele.

Pai avea dreptate. Prezoanele se strang la cuplu. Motivul este ca cineva a facut o socoteala cat este forta de frecare necesara intre filetele exterior/interior ca sa stie ca nu se desface prezonul si fara sa se depaseasca o anumita solicitare axiala in prezon. Daca pui ulei pe prezon nu este normal ca s-a dus draqu socoteala omului?

Oricum prezoanele au pasul fin , astfel incat inclinare elicoidei filetului sa fie sub unghiul de frecare. Drept urmare nu se desfac singure daca nu pui lubrifiant pe ele.

Daca nu iti este familara notiunea de unghi de frecare: unghiul de frecare este unghiul planului inclinat la care o piesa aflata pe acest plan este la limita de alunecare.

Adica forta de frecare este egala cu forta (tangetiala) care o trage in jos.

Daca unghiul este mai mare piesa o ia singura la vale, daca unghiul este mai mic piesa sta cuminte pe loc.

Asadar daca strangi prezoanele cu cheia dinamometrica nici nu vei avea probleme la desfacut. Banuiesc ca pui ulei de teama sa nu ai probleme la desfacut.

Le-ai strans la cuplu?

 

Acum 6 minute, Nguyen a spus:

Stiau ei ceva dar stiau prost,

Cam cum stii si tu @Nguyen.  Nu te pacalest nimeni la cuplu. Cuplul este cat ai fixat pe cheie. Ai pus 100 Nm, cu fix atata se va strage surubul. Ceea ce se modifica la un acelasi cuplu de stragere cand pui ulei pe filet este forta axiala din prezon,  cu consecintele pe care desigur le cunosti.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Create New...