PzKpfW Postat Noiembrie 28, 2022 Share Postat Noiembrie 28, 2022 13 minutes ago, ERU said: Fighterjet-urile chinezesti sunt peste cele americane [lucru afirmat de catre un general american], dronele DJI sunt cele mai tari de pe piata, in ceea ce priveste fuziunea au reusit sa depaseasca savantii europeni cu "ani lumina", astea sunt trei exemple care imi vin asa brusc, fara vre-o ordine anume. Îmi pare rău de off-topic, dar nu faci decât să-ți autosusții o idee trecând-o prin filtrul unor știri probabil redactate superficial sau incomplet. Chengdu J-20 este copiat serios inspirat de design-ul și tehnologiile de pe F-22/F-35 sau MiG 1.44. Nu este o coincidență faptul că este cel mai recent dintre ele și că este vizual atât de apropiat de celelate. Reactorul EAST al chinezilor folosește conceptul de tokamak/torus, o de cameră de fuziune pe care sovieticii (T-1), europenii (JET) și americanii (TFTR) o folosesc experimental de multe decenii. Ceea ce au reușit chinezii cu EAST a fost să aducă plasma din interiorul reactorului la cea mai mare temperatură de până acum. Impresionant, dar util în primul rând în scop senzaționalistic, cea mai mare provocare în ceea ce privește fuziunea nucleară actualmente fiind de a scoate din reactor mai multă energie decât consumă. Nu vreau să mai comentez, discuția asta nu prea are sens și sper să mă fi făcut înțeles. Deocamdată chinezii copiază, nu dezvoltă. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
prafrau Postat Noiembrie 28, 2022 Share Postat Noiembrie 28, 2022 (editat) Acum 1 oră, ERU a spus: dronele DJI sunt cele mai tari de pe piata credeam ca sunt cele mai ieftine de pe piata sunt jucarii interesante, dar la alea profesionale nu prea iti permiti sa nu iti dea producatorul piese de schimb (dji nu da nici la inspire 2, care costa de la 4k in sus, gasesti doar din dezmembrari) de asemenea le lipsesc orice fel de certificari si toate protocoalele folosite sunt chestii obscure, cunoscute doar de ccp si dji (criptarea si comunicatia cu controllerul in special), ceea ce le descalifica de la o buna parte a posibilei utilizari imi imaginez aceeasi problema cu piesele de schimb si la motociclete eu nu prea am sperante ca ar scoate chinezii ceva util, dar poate daca se vinde chinezaria aia usoara fac ceva de genul si producatorii adevarati in rest, daca vreau ceva usor, care se strica des si la care intarzie piesele cu lunile imi iau un ktm, macar cat merge e distractiv Editat Noiembrie 28, 2022 de prafrau Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
MirceaB Postat Noiembrie 28, 2022 Share Postat Noiembrie 28, 2022 Uite asa, de la afirmatia unui user cum ca-i place o motocicleta chinezeasca s-a ajuns sa se discute despre drone si avioane. Pe banii lui poate sa-si cumpere ce doreste, asumandu-si in acelasi timp si riscurile de rigoare. Simplu. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
PzKpfW Postat Noiembrie 28, 2022 Share Postat Noiembrie 28, 2022 17 minutes ago, MirceaB said: s-a ajuns sa se discute despre drone si avioane Chiar OP a adus subiectele în discuție. Eu doar am corectat/completat informațiile și mi-am cerut scuze pentru OT. 19 minutes ago, MirceaB said: Pe banii lui poate sa-si cumpere ce doreste Evident. Dar nu de-asta a deschis topic-ul. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
MirceaB Postat Noiembrie 28, 2022 Share Postat Noiembrie 28, 2022 Pai intreaba-l de ce l-a deschis. Sunt aproape sigur că nu a făcut-o pentru a se ajunge la un off topic, in unele cazuri aiuritor. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
PzKpfW Postat Noiembrie 28, 2022 Share Postat Noiembrie 28, 2022 51 minutes ago, MirceaB said: intreaba-l de ce l-a deschis Quote "Mie mi se pare revelatia salonului EICMA 2022" O impresie pe care a vrut s-o împărtășească cu utilizatorii formului și care să genereze o discuție. Dacă-l interesa strict s-o cumpere pentru el nu cred (sper) că avea nevoie de binecuvânatrea unui topic de pe motoretism.ro Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Speedy.K Postat Noiembrie 28, 2022 Share Postat Noiembrie 28, 2022 (editat) Acum 1 oră, MirceaB a spus: Uite asa, de la afirmatia unui user cum ca-i place o motocicleta chinezeasca s-a ajuns sa se discute despre drone si avioane. Pe banii lui poate sa-si cumpere ce doreste, asumandu-si in acelasi timp si riscurile de rigoare. Simplu. Omului nu-i place o motocicleta, motocicleta nu exista inca pe piata, lui ii plac deocamdata niste specificatii. Deci despre ce sa vorbim pe topicul despre ceva ce nu exista?! Vorbim teorii, asa cum este si subiectul, deocamdata. Despre motocicleta nu se poate spune mai nimic. Asteptam sa apara, sa ne dam cu ea, sa vedem pretul, sa o testeze niste independenti priceputi si abia apoi putem vorbi on topic. Ca sa fim on topic acum ar trebui doar... sa tacem. Eru e singurul dintre noi care macar a vazut-o, si asta daca nu cumva pana sa iasa pe piata nu va mai fi motocicleta, ci bicicleta si nu va fi data, ci va fi furata. Editat Noiembrie 28, 2022 de Speedy.K Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
tourist1 Postat Noiembrie 28, 2022 Share Postat Noiembrie 28, 2022 Acum 5 ore, ERU a spus: "Fighterjet-urile chinezesti sunt peste cele americane [lucru afirmat de catre un general american]” - unul dintre cei multi. Si Ilie Nastase este general (r) al Armatei Romane. "dronele DJI sunt cele mai tari de pe piata" - pentru nunti si botezuri, da. Raport calitate-pret foarte bun. "in ceea ce priveste fuziunea au reusit sa depaseasca savantii europeni cu "ani lumina"" - din acelasi motiv Romania a facut Cernavoda impreuna cu canadienii si vor continua reactoarele 3 si 4 cu americanii. Dar vezi că „dă șit” zilele astea este fisiunea, nu fuziunea. Acolo e cheia. Nu contesta nimeni avansul tehnologic pe care il au in raport cu ceea ce erau in trecut. Ei nu au avion de pasageri produs 100% local. Ceea ce se anunta a fi un mare succes seamana teribil de mult cu Airbus A320, mi se pare ca au si colaborat in acest sens, motoarele sunt facute de GE, avionics de la Honeywell, Thales etc. Ce miez sunt ei daca nu pot face un motor cu reactie sigur si fiabil, de exemplu? Aviatia lor de razboi este ”inspirata” din avioanele cumparate de la ivani si apoi surubarite. Nu vad cum o copie ar putea sa fie cu mult mai buna decat originalul. Una e sa o iei de la zero, cum au facut cu dronele pentru nunti, o piata care nu exista acum 15-20 de ani, alta e sa prinzi din urma tari ale caror industrii implinesc deja 100 de ani de cand fac ceva. Ca vezi acele drone folosite in vecini, le folosesc de nevoie si disperare, ca daca aveau suficiente zburatoare special dezvoltate pentru armata cu siguranta doar pe acelea le foloseau. Chiar mi-ar placea ca acest Kove sa fie Surprize-Surprize (sper sa-mi ierte jocul de cuvinte cei mai in varsta), dar experienta pe care o au alti producatori, de la proiectare si pana la productie, ca doar nu facut degeaba matreata prin Dakar sau nu au vandut degeaba milioane de unitati, de exemplu, nu se poate copia. Ar fi suficient sa iasa o moto decenta ca platforma de dezvoltare pentru viitoare iteratii. Este rezonabila aceasta acestare. Restul sunt sf-uri. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
botezu' Postat Decembrie 6, 2022 Share Postat Decembrie 6, 2022 (editat) On 11/18/2022 at 2:35 PM, vis-a-vis said: Stai liniștit că am prestat off-road serios cu V-stromu' de 650, mult mai bine decât ai reusit tu cu T7-le ăla închiriat Iar de băieții cu Transalp care se bagă la niște chestii unde mulți d-aici nici nu se gândesc, nu mai zic. Întotdeauna e vorba de motociclist, nu neapărat de motocicletă. Dacă o mobră de 180 de kile ti se pare ok și alta de 220 mult prea grea, mai bagă o proteină, mai du-te la sală și trage cu greutați mai mari... On 11/19/2022 at 7:44 PM, vis-a-vis said: Exact. Se pot folosi diferite "hărți" și se schimbă mulți parametri. Iar motorul de ktm și așa mi se pare destul de forțat pentru puterea aia la un bicilindru (dpdv fiabilitate mai degrabă), la un motor cu compresie de 13:1 deja lucrurile o iau razna pe parte de autodetonații și scântei pierdute. Ținând cont că e vorba de o motocicletă adventure cu care poate ai de gând să ajungi prin Africa și nu găsești decât benzină la Pet de 2 litri cu cifră octanică îndoielnică, nici mama calculatorului nu poate ține în frâu exploziile necontrolate la presiunea aia. Doar nu îți faci traseu doar unde găsești benzină superplus. D-aia hondele alea vechi de 40 de cai cu raport de compresie 7:1 merg foarte bine prin toată lumea. Totul are un preț pe lumea asta... Admisie scurtă ajută la turație, implicit putere dar cu conducte foarte lungi de admisie ai cuplu de jos sesizabil mai mare... On 11/20/2022 at 5:00 PM, vis-a-vis said: Evident că au, dar asta-i un soi de ESP versus diferențial autoblocant. Raportul mare de compresie e o chestie fizică fixă și nu poate fi controlată electronic, autodetonațiile apar iar electronica nu face decât să "repare", dar în veci un motor de compresie mare nu va merge bine cu benzină proastă. On 11/22/2022 at 3:14 PM, vis-a-vis said: Chiar dacă unii s-au umezit dacă au luat chinezaria între picioare, niciun "unicorn" d-ăsta venit de nicăieri peste noapte n-a demonstrat în timp că merită cumpărat. Cei mai mulți clienți aleg calea bătută, japoneze sau câteva europene. N-ai cum să ții cont de părerea cuiva care crede că pe un prototip de rally raid arunci niște genți și pleci pe TET. Ăla are alt scop, să parcurgă în viteză secțiuni lungi de off-road, în regim de cursă. Dar fiecare cu gărgăunii lui. Pe mine mă amuză de fiecare dată părerile astea tranșante cu mari ochelari de cal asociați. Chinezaria asta pare ok pe hârtie, însă nu cred că va confirma pe termen lung. De fiecare data cand citesc ce mai comentezi imi aduc aminte de ce ma enervezi dar in acelasi timp de ce pana la urma tot iti dau dreptate. Confirm offroad-ul cu vstromul si ca e super important cel care piloteaza, motocicleta potrivita doar iti face viata mai usoara, dar multe drumuri sunt posibile cu mobre care teoretic nu ar avea ce cauta pe acolo. Singura chestie e ca la un moment dat te mai puturosesti si tu si iti iei mobra mai bine adaptata pentru drumurile pe care mergi. On-topic, chinezariile sunt interesante cat timp raportul cost/risc e avantajos. Marea problema cu jucariile astea mecanice e atunci cand se strica, mai exact cat de repede se strica si ce retea de dealeri ai, cat de usor e sa iei piese de schimb, etc. Daca riscul sa se strice ar fi apropiat de 0, m-ar durea la basca de reteaua de dealeri. Daca e facuta in China de un brand chinezesc, nu am deloc incredere in fiabilitate, asa ca am nevoie de o retea super dezvoltata de dealeri, care sa aiba ori stocuri de piese serioase, ori cai rapide de a le obtine. Cu criza recenta, piesele vin greu, iar cu noutatea brandului, reteaua de dealeri nu exista. De exemplu, la SWM am avut surpriza sa tb sa comand piesele din Italia, reprezentantii din Ro nu m-au ajutat (iar asta a fost un caz fericit, ca mobra aia era facuta in UE, in fosta fabrica Husky din IT, iar piesele erau maruntisuri simple de mentenanta, nimic serios). Editat Decembrie 6, 2022 de botezu' Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
vis-a-vis Postat Decembrie 7, 2022 Share Postat Decembrie 7, 2022 Păi e amuzant cum au ajuns bicilindrele mașini de teren și n-are unul sub 200 de kile, singurul lor avantaj fiind că merg mai repede pe asfalt. Dar și asta pică dacă le pui cauciucuri serioase de off-road. Monocilindrul rămâne rege, e mai suplu, gardă la sol cât cuprinde și trage ca nimic altceva pe coclau. Iar cu un 650 nu te faci de râs nici pe șosea. Eu am doi unicorni d-ăștia. Un XChallenge la 155 de kile și 54 de cai și XR650R la 135 de kile și 60 de cai. E altă viață pe off-road dar tot te împotmolești și cu astea dacă situația devine căcăcioasă. Bicilindrul e moft pe off-road. Pe unde trece KTM adventure de 13000 de euro, merge și V-strom de 2500. Nu la fel de confortabil și rapid, dar diferența e mult mai mică raportând la preț. Nici eu nu susțin că V-strom e mașinărie de off-road, nici n-am avut gânduri d-astea când am luat-o, însă s-a descurcat onorabil, peste așteptările mele. Nu mai zic că n-a picat nimic important în 3 ani de exploatare abuzivă. Fiecare își face calculele și își ia fierul în consecință. Strict dpmdv și la gabaritul meu, ideal e mocilindrul de 400-500 cmc. Honda CRF 450L, Husqvarna FE450, BETA 430 RR-S, etc. Fără carene, fără brizbrizuri, cu bagaj minimal. CRF 250/300L mi se pare în continuare submotorizat. Probabil pentru unul de 70 de kilograme e ideal. Păcat că nu e concurență în segmentul mono 600-700. KTM joacă singur și dacă n-ar fi nesiguranța fiabilității, nici n-ar mai trebui să te gândești la vreun bicilindru. Pe de altă parte, dacă e să pleci în lume, e bine să alegi un model consacrat, pe care îl găsești prin toate țările. E drept că mobrele noi nu se strică așa ușor, dar și dacă o pățești la dracu în praznic, e greu cu repatrierea. Motocicletele rămân destul de complicate dpdv mecanic. Sunt îndesate o grămadă de angrenaje într-o singură carcasă, totul în același ulei. Dacă e să cadă ceva pe la cutia de viteze, trebuie să desfaci tot motorul. Mult mai simplă mi se pare soluția de pe Atv-uri, cu CVT. D-aia nu văd curând vreo revoluție în segmentul adventure. Motoare pe care le găsești și la variantele de stradă, roți de enduro, niște suspensii mai înalte și cam atât. Practic SUV-uri pe două roți. Noi să fim sănătoși și să mai găsim piese pentru caprele mai vechi Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Leon Postat Decembrie 7, 2022 Share Postat Decembrie 7, 2022 Acum 36 minute, vis-a-vis a spus: ....KTM joacă singur și dacă n-ar fi nesiguranța fiabilității, nici n-ar mai trebui să te gândești la vreun bicilindru. Pe de altă parte, dacă e să pleci în lume, e bine să alegi un model consacrat, pe care îl găsești prin toate țările. E drept că mobrele noi nu se strică așa ușor, dar și dacă o pățești la dracu în praznic, e greu cu repatrierea. ........... True! Un cunoscut a plecat intr-o excursie organizata in Africa (cu motoare duse de-aici). Spre surprinderea mea, in loc sa ia KTM-ul Adventure nou (cumparat in acelasi an), a ales sa mearga cu un Africa Twin din 1993 (desi aveau mecanic cu ei). Cica ii era frica de "fiabilitatea" KTM (avusese deja niste mici probleme la afisaj si la... nu mai stiu ce). Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Lucian_M Postat Decembrie 7, 2022 Share Postat Decembrie 7, 2022 Deci tot jaFoneza merge la drum lung, nu te lasă cu buza umflata. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
botezu' Postat Decembrie 7, 2022 Share Postat Decembrie 7, 2022 (editat) Nu chiar, de exemplu 890 Adventure are niste harti care permit si pipi dintr-ala de care se gaseste prin zonele mai nasoale de pe glob. Cu fiabilitatea... depinde de model foarte mult. De exemplu, 500 Exc, 660 Adv, 950 Adv, 990 Adv si 1190 adv sunt foarte fiabile. Pe de alta parte, 790 si 890 au niste probleme pe care nu ar trebui sa le aiba. Au dat si japonezii rasoale, dau si europenii... asta este. Editat Decembrie 7, 2022 de botezu' Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ERU Postat Februarie 13, 2023 Autor Share Postat Februarie 13, 2023 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
PzKpfW Postat Februarie 13, 2023 Share Postat Februarie 13, 2023 Dacă-ți iei, să pui aici impresii și ownership experience. Ar fi interesant. Obiectiv, mi se pare încă suspectă greutatea; fie este incorectă, fie au făcut rabat la ceva. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ERU Postat Februarie 13, 2023 Autor Share Postat Februarie 13, 2023 Acum 48 minute, PzKpfW a spus: Dacă-ți iei, să pui aici impresii și ownership experience. Ar fi interesant. Obiectiv, mi se pare încă suspectă greutatea; fie este incorectă, fie au făcut rabat la ceva. HP2. De luat, cam greu, încă nu e la vânzare în Europa și în plus am un 790R 2020 care de abia împlinește 30k, dar nu se știe poate până ajunge la vânzare (era prognozat 2024, dar la cum se mișcă lucrurile în lume 2025 pare optimist), mai pun niște km pe 790 și poate va fi fix momentul să îl schimb. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
PzKpfW Postat Februarie 13, 2023 Share Postat Februarie 13, 2023 12 minutes ago, ERU said: HP2 Presupun că te referi la HP2 Enduro? O motocicletă cu motor răcit pe aer, carenaj inexistent, electronică lipsă și rezervor de 13L? Dacă da, era incomparabil mai grea (aproape 200kg la plin). Kove dau puțin peste 180kg la plin. 11 minutes ago, ERU said: De luat, cam greu Deci îi lași totuși pe alții să fie cobai. Decizie înțeleaptă, părerea mea. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ERU Postat Februarie 14, 2023 Autor Share Postat Februarie 14, 2023 Acum 19 ore, PzKpfW a spus: Presupun că te referi la HP2 Enduro? O motocicletă cu motor răcit pe aer, carenaj inexistent, electronică lipsă și rezervor de 13L? Dacă da, era incomparabil mai grea (aproape 200kg la plin). Kove dau puțin peste 180kg la plin. HP2 enduro 1200 cmc cu motor boxer si un motor destul de greu 175 kg la gol, Kove 800 165 kg la gol. Sa nu incepem discutia cu plin vs gol mi se pare irelevanta. Acum 19 ore, PzKpfW a spus: Deci îi lași totuși pe alții să fie cobai. Decizie înțeleaptă, părerea mea. Nu imi e frica sa cumpar mobra asta, sa fiu sincer le-as lua pe ambele, dar cum spuneam se suprapun destul de mult cu cele 2 pe care le am, ambele achizitionate in 2020. Tu cat de des iti schimbi motocicletele? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
PzKpfW Postat Februarie 14, 2023 Share Postat Februarie 14, 2023 8 minutes ago, ERU said: HP2 enduro 1200 cmc cu motor boxer si un motor destul de greu 175 kg la gol, Kove 800 165 kg la gol. Lucrul cu adevărat greu pe HP2 este cardanul. Nici motorul nu este ușor, dar este unul simplu, fără artificii tehice și fără sistem de răcire activ. Și vorbim despre o motocicletă minimalistă de acum aproape 20 de ani care nici parbriz sau ABS nu avea. Kove din China, cu 0 experiență în categoria asta, anunță în 2023 o motocicletă cu 20kg mai ușoară (și la gol și la plin) față de toată lumea (până și față de Tuareg, care are un motor mai mic). Cred că retincența mea este justificată. 26 minutes ago, ERU said: Tu cat de des iti schimbi motocicletele? În medie cred că la 2-3 ani, dar variază și depinde foarte mult dacă apare ceva care să mă atragă iremediabil. Ceea ce am acum este din '20, respectiv '21, dar nu aș avea nicio problemă să mă despart de una mâine dacă ar apărea ceva care să-mi placă. Și sunt genul cu fidelitate 0 față de brand. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ERU Postat Mai 20, 2023 Autor Share Postat Mai 20, 2023 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
vis-a-vis Postat Mai 21, 2023 Share Postat Mai 21, 2023 A mai luat 20 de kile în greutate Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ERU Postat Mai 21, 2023 Autor Share Postat Mai 21, 2023 Iar nu ești atent, vorbești neîntrebat în timpul orei și după aia o sa te superi că ai rămas corijent. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
prafrau Postat Mai 21, 2023 Share Postat Mai 21, 2023 sunt confuz, 450rr de pe podium e o copie de fireblade dar ala de pe ecran e copie de panigale pana la urma cum o sa arate? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
PzKpfW Postat Mai 21, 2023 Share Postat Mai 21, 2023 15 hours ago, vis-a-vis said: A mai luat 20 de kile în greutate Pare să se refere la greutatea la plin (așa cum apare listată și pe site). Și eu sunt circumspect, dar poate nu ar trebui să fim; poate firma KOVE MOTO cu o experiență de 6 ani (!) în domeniul fabricației de motociclete a descoperit un secret pentru a le face cu 10% mai ușoare - aspect ce rămâne un mister pentru competiția din Europa și Japonia. 1 hour ago, prafrau said: sunt confuz, 450rr de pe podium e o copie de fireblade dar ala de pe ecran e copie de panigale pana la urma cum o sa arate? În prezentarea de pe fundal scrie despre două versiuni: una "standard", cealaltă "performance" - care vine cu etriere de frână montate radial, suspensii Kayaba reglabile și amortizor de direcție. Posibil deci ca cele două versiuni să difere și vizual. Bineînțeles, a 2-a explicație, mai simplă și logică pentru un fabricant din China, este că design-ul nu a fost definitivat. Modelul anterior, Kove 400RR, care a fost prezentat acum 6 luni (!) pare să împartă multe trăsături cu cea de pe scenă, mai puțin masca față. Mă întreb câte exemplare din 400RR au vândut din decembrie 2022 până acum ca să fie nevoie de un nou model la nici 6 luni mai târziu. La fel, mă întreb câte ore de CFD sau/și tunel aerodinamic stau în spatele desenului acelor aripi - lucru atât de important la o motocicletă de vreo 60cp. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
prafrau Postat Mai 22, 2023 Share Postat Mai 22, 2023 (editat) au facut bascula aia complet asimetrica fiindca n-au stiut sa treaca lantul prin ea? nu prea inteleg prinderea amortizorului spate Editat Mai 22, 2023 de prafrau Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.