Sari la conținut

6. Gran Premio d'Italia Oakley - Mugello


frigider
 Share

Postări Recomandate

2 hours ago, damager said:

si mai bun exemplu, yamaha pune cutia seemless pe noul model care cica ar tb sa iasa anul asta.

 

Un nou model de R1 devine necesar (actualul are aproape 10 ani), dar nu am auzit nimic în acest sens.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 249
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Acum 47 minute, PzKpfW a spus:

 

Un nou model de R1 devine necesar (actualul are aproape 10 ani), dar nu am auzit nimic în acest sens.

Zvonuri sunt de prin 2019 ca au patentat cutia seemless. Zvonurile erwu ca vine cu, cutie seemless, counter crankshaft si valve variabile.

in contextul mobrei care am avut-o, noul model de r1, cu upgrade-urile astea cred ca era bomba motoreta. Doar ca, e 2023 si au ramas doar zvonuri.

Acuma, fiind a nu stiu cata aniversare, poate chiar o scot: 

https://www.visordown.com/news/industry/yamaha-patents-road-going-motogp-style-seamless-gearbox-will-it-come-r1

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 4 ore, Cavaleru a spus:

pt ca dezvoltarea prototipurilor, presupune gasirea de solutii noi, inovatii care pana la urma sa ajunga sa fie aplicate la modelele uzuale.

 

exemplu din istoria recenta: crossplaneul lui Yamaha

SBKul sunt motorete de strada modificate pt curse. Departe de a fi prototipuri

Exact.

Acum 3 ore, damager a spus:

si mai bun exemplu, yamaha pune cutia seemless pe noul model care cica ar tb sa iasa anul asta.

bine, el pune cutia asta de 4 ani, acuma sper sa iasa ca ma intorc la yamaha☺️

Pffff....iarasi o chestie care nu are sens pe strada.Nu stiu ce seamless scot ei pe strada - seamless'ul de gp era undeva la 500k (cel putin in fazele initiale),iar daca pe accelerare dadeai din greseala invers in cutie - salut....cu seamless'ul chiar trebuie sa stii ce faci nu e pt ageamii.

Scumpa,delicata,greu de lucrat cu ea - si ofera avantaj peste qs cat ? 0.05 s? La introducerea lor in gp se vehicula ca pilotii Yamaha (ce nu le aveau atunci si Rossi tot le cerea) pierdeau undeva la 3zecimi/tur,dar pt strada?E fara rost.Acum ai qs si pe upshift si pe downshift cu autoblip,e prea destul pt strada zic eu.Nu mai zic de fiabilitatea unei cutii clasice fata de un seamless,nu mai zic de costuri de intretinere,aia la cati km trebuie reconstruita?

Scoate Yamaha asa ceva pt strada?Nu as vedea rostul dar sunt curios sa vedem ce iese din asta...

Acum 2 ore, xt600 a spus:

Nu este neaparat gresita abordarea, dar sub magnificul feedback dat de Q, au stricat echilibrul ala fragil dintre variabilele care intra in ecuatia acelei motociclete, iar acum bajbaie in intuneric. Ca si Honda, datorita absentei cocoselului de aur. 

 

Nu neaparat. Vezi cazul Rossi, care este probabil cel mai de succes self management din istoria competitiei. Iar acum firma lui de management + academia + echipa de MotoGP inseamna o afacere de milioane. Bine, Q nu este Rossi... sa vedem ce o sa ii iasa...

Nu feedback'ul e problema - iarasi ne intoarcem la felul de a construi si dezvolta o motoreta - nu cred ca le face Q simularile in cfd,samd.Si nici nu cred ca bajbaie.Doar ca nu fac mai nimic,nu pt ca nu ar sti,ci probabil pt ca au buget 3 lei.Si ce pot face cu 3lei?Polisheaza bascula."Doesn't work" zice Fabio,pai e normal !

Anul asta probabil li s-au dat 5 lei si cum si-au dat si ei seama ca motoreta e total deficitara la capitolul putere,au bagat toti banii in motor.Ai vazut ca au reusit instant sa faca un motor puternic?Nu e vorba ca nu pot.Insa trebuia reconstruire de la roti in sus pt acest motor - dar bani nu mai sunt,si probabil au zis "il punem in v2022 si aia e,Dumnezeu cu mila".Didn't work,era si normal...

Cred ca toti de la Yamaha au mainile legate,inclusiv Jarvis - cand te conduce un fond de investitii nu vad cum ti-ar aproba un buget de genul Ducati pt gp, cum ar putea justifica si cere Jarvis asa ceva.Insa ei nu pot spune asta,e clar...si atunci,fac si ei ce pot cu ce bani au.

 

Rossi...nu este un exemplu aici.Rossi era/este speshial.In primul rand este foarte inteligent si si-a intuit potentialul de a fi popular global si in consecinta a vinde global si de aia s-a dus in acea directie.Apoi Rossi a infintat acea firma care a devenit o institutie ca sa zic asa,s-a dezvoltat enorm,are si el manageri,dar el e big boss.Nu isi cauta Rossi sponsorizari si contracte,are oameni.

Q...e campion mondial,si in Franta e chiar faimos,insa de aici si pana la masina de facut bani care e Rossi...cale lunga.

Pilotilor "normali" le trebuie manageri,ca nu au timp de prostii.Pt pilotii "speshial" care sunt world famous e normal sa incerce sa nu dea acei 10% unui baiat ci sa isi faca ei firme.Dar schema "Rossi" s-ar putea aplica...poate lui Marquez.Dar si Marquez cu tot palmaresul samd e la 30-40% din popularitatea lui Rossi.Incomparabil.

Si mai e ceva - vezi schema Willy Webber - Schumacher.Willy lua 20% din banii lui Schumi,insa era atat de inteligent incat ii facea rost de sponsorizari contracte samd,il "vindea" incomparabil mai bine decat s-ar fi putut vinde el sau orice alt manager si in consecinta ajungea sa castige mult mai mult.Mai bine sa iei 80% din 100mil decat 100% din 50 nu? :)

1 oră în urmă, PzKpfW a spus:

Actuarea desmodromică a supapelor nu este mai bună decât sistemul pneumatic. Nu de acolo are Ducati plusul de putere.

 

Principalul avantaj al sistemului desmodromic este controlul mecanic nu doar al deschiderii ci și al închiderii supapelor. La supapele normale, cu arc, doar deschiderea este controlată; închiderea este realizată de reacția arcului.

 

Supapele pneumatice rezolvă aceeași problemă, dar pe o arhitectură mai simplă și clasică: scot arcul metalic și-l înlocuiesc cu gaz comprimat. Controlul închiderii este deci la fel de fiabil, gazul în cauză fiind inert (azot) și menținându-și proprietățile indiferent de turație.

Perfect de acord,e bine ca ai amintit si de Mercedes care a perfectionat acest sistem,nu italienii l-au inventat ci un neamt,desigur :P inainte de 1900.

O singura observatie insa am la ce ai zis tu -sa ma corectezi daca gresesc - in timp ce camshaft'ul Ducati trebuie sa impinga supapele cu un efort minim as zice,pt ca sistemul e balanced si intampina rezistenta minima,arborii unui motor chiar si cu supape conventionale trebuie sa invinga presiunea arcurilor sau a azotului (am mai zis - circa 10bari) pt a deschide supapa.8 supape pe admisie,8 pe evacuare care trebuie sa invinga pe deschidere acea rezistenta - e ceva lucru mecanic,nu il calculez ca ma doare mintea dar as zice ca e de luat in considerare.

Si repet - daca stie cineva sa ne elucideze ce sistem de ungere foloseste Ducati - dry sau wet sump,insa si prin dry sump daca au pot castiga cativa caluti.

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 50 minute, danypop a spus:

https://www.motorsport.com/motogp/news/mir-ruled-out-of-germany-motogp-round-with-injury-as-honda-woes-continue/10482220/

Oare am avut vreun GP anul asta cu toți pilotii titulari prezenți? Bine, a fost prima cursa de sprint din an în care au fost prezenți toți la start dar mai apoi nimic. 🙄

Am văzut câteva curse wsbk.

Parca s mai normali la cap ăia, nu prea e nimeni disperat să câștige cursa după prima curba.

 

In gp parca fiecare curba 1 e unu care iese in balarii impins de altul sau au loc contacte etc.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 1 oră, PzKpfW a spus:

Un nou model de R1 devine necesar (actualul are aproape 10 ani), dar nu am auzit nimic în acest sens.

Heh...e ca si cu R6'le pe care il tot "polisheaza",fiind de fapt acelasi proiect de baza de prin 2008 incoace - e vorba de vanzari.

Segementul supersport practic a murit,iar segmentul superbike trage si el sa moara,preferintele clientilor s-au modificat mult - se vinde mult streetfighterul,retro bike'ul naked'ul,touring'ul samd.Duse sunt vremurile in care era acea competitie acerba pt cel mai puternic si tehnology packed superbike - aia era acum 10 ani.Acum nu mai vrea nimeni miar sport.

So....as zice sa nu ne miram daca in locul noului R1 vor scoate un alt retro coffee racer - asta vrea clientul cu asta se fac bani in consecinta ei se adapteaza.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 56 minute, frigider a spus:

Am văzut câteva curse wsbk.

Parca s mai normali la cap ăia, nu prea e nimeni disperat să câștige cursa după prima curba.

 

In gp parca fiecare curba 1 e unu care iese in balarii impins de altul sau au loc contacte etc.

Pai aici dc ai ramas 2 tururi in pluton s-a cam terminat cursa. Ca se incalzesye guma fata, nu mai ai feeling si habar nu ai cand o pui jos. De aia toata lumea incearca sa prinda plutonul fruntas in prima curba. 
Ai vazut ca pana si A Fernadez cand a reusit sa ramana cu plutonul din fata a avut ritm cu ei.

sunt convins ca si 1 daca ai fi in fata ar reusi sa mearga in ritm ci ei, poate choar sa se bata cu ducati-uri (nu la

mugello), oliveira iarasi...

doar ca ei nu reusesc sa puna un tur suficient de rapid ca sa plece din prima linie, si cand reusesc nu au start bun☺️

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

eu tot aud asta (cu guma fata ca se supraincalzeste daca stai aproape de ala din fata) , comentatorii o spun, unii piloti - Q a zis de multe ori, parca si Peco?

la MM nu cred ca am auzit asta si el sta uneori mult si aproape de ala din fata.

tin minte cand a fost "facut" Peco (made man) de a incercat mm sa il depaseasca de multe ori si nu a putut.

statea f aproape de el.

 

poate tin minte gresit. 

 

Editat de frigider
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

zice bine Miller. sunt foarte multi bani pentru un weekend. pe langa bilet mai iei o sapca, un tricou si cateva beri si ai mai dat 100-150E.

 

https://www.crash.net/motogp/news/1028748/1/jack-miller-they-need-stop-charging-fans-so-much

 

After last year’s dismal attendance, which caused some to question the financial viability of the event, the Mugello MotoGP crowd almost doubled for the 2023 event.

A strong 77,921 fans lined the hillsides and grandstands on Sunday with a weekend spectator total of 135,670, compared to respective figures of just 43,661 (Sunday) and 74,078 (weekend) last year.

Although still short of the glory days with Valentino Rossi, when the race day crowd peaked at 100,000 and 152,443 for the weekend in 2016, it was an impressive turnaround.

But Jack Miller believes the circuit would be able to rival the 116.692 race day crowd seen at the previous Le Mans round if ticket prices were lower.

“It was better, but for sure they need to stop charging these punters so much to come in and watch,” Miller said.

“We want to attract new people so you’ve got to make it reasonable and also you don’t want to piss off the diehard fans. Because without them, we’ve got nobody.

“It was better today for sure. But I think if they made the ticket [prices] like they were in Le Mans we would have had a bigger crowd here than we had in Le Mans.”

Tickets for Mugello were reported to be almost double the price of the Le Mans round, which boasted a record of 278,805 for the weekend.

Other factors such as free parking were also hailed as helping encourage the huge French crowd.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 17 minute, frigider a spus:

eu tot aud asta (cu guma fata ca se supraincalzeste daca stai aproape de ala din fata) , comentatorii o spun, unii piloti - Q a zis de multe ori, parca si Peco?

la MM nu cred ca am auzit asta si el sta uneori mult si aproape de ala din fata.

tin minte cand a fost "facut" Peco (made man) de a incercat mm sa il depaseasca de multe ori si nu a putut.

statea f aproape de el.

Trebuie sa si ramana pe motocicleta suficient de mult timp pentru a supraincalzi.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 4 minute, therocketscientist1 a spus:

Trebuie sa si ramana pe motocicleta suficient de mult timp pentru a supraincalzi.

😂😂😂😂😂
a zis-o si Esp si Binder la cursa din america.

ce sa zic, poate din cauza aia se mira MM de ce a plecat weekendu trecut☺️. Nu din cauza ca era oricum prea in exterior pe zona cu praf si cu umarul pe jos☺️.

 

din ce am mai prins eu prin discutii, se pare ca aerodinamica directioneaxa aerul cald in spate destul de jos ca sa supraincalzeasca guma. Inainte cica nu erau asa mari pb ca era aruncat mai sus.

acuma, care o fi adevarul, doar ei stiu

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

2 hours ago, danypop said:

Oare am avut vreun GP anul asta cu toți pilotii titulari prezenți? Bine, a fost prima cursa de sprint din an în care au fost prezenți toți la start dar mai apoi nimic. 🙄

 

Nu. Pol Espargaró nu a participat la nicio cursă, s-a accidentat în antrenamente la Portimão.

 

1 hour ago, Method said:

O singura observatie insa am la ce ai zis tu -sa ma corectezi daca gresesc - in timp ce camshaft'ul Ducati trebuie sa impinga supapele cu un efort minim as zice,pt ca sistemul e balanced si intampina rezistenta minima,arborii unui motor chiar si cu supape conventionale trebuie sa invinga presiunea arcurilor sau a azotului (am mai zis - circa 10bari) pt a deschide supapa.8 supape pe admisie,8 pe evacuare care trebuie sa invinga pe deschidere acea rezistenta - e ceva lucru mecanic,nu il calculez ca ma doare mintea dar as zice ca e de luat in considerare.

 

Ai dreptate. Este probabil cel mai important avantaj care i-a rămas sistemului desmodromic: deși folosește un arc pentru fiecare supapă (pentru a elimina jocul la culbutorul de închidere), răpește ceva mai puțină putere pentru actuarea supapelor față de un sistem tradițional. Dar tind să cred că diferența asta este minimă sau chiar neglijabilă când factorizezi numărul mărit de suprafețe de contact ([camă + culbutor] x 2 pentru fiecare supapă), elasticitatea lor (mai ales la nivelul culbutorilor) și faptul că acționezi doi lobi pentru fiecare valvă (i.e., există ceva lucru mecanic și pentru închiderea supapei, inexistent la un sistem convențional).

 

Apoi mai este și greutatea și complexitatea; așa arată sistemul de actuație pentru un sigur piston:

 

image.thumb.png.178dd12288eae0066999692ccf011e67.png

 

Sunt motive întemeiate pentru care desmo nu se folosește în F1 de exemplu (unde au tot supape pneumatice) deși nu este interzis. Este drept că motoarele din F1 sunt ceva mai mari (nu cu mult însă: 1000cc vs 1600cc) și ar fi exacerbat problemele cu complexitatea, spațiul și greutatea, dar dacă ar fi avut vreun avantaj clar, sunt sigur că toată lumea ar folosi desmo în F1. 

 

3 hours ago, damager said:

 

Ducati are sistemul pregătit de câțiva ani și tot nimic (posibil și alții). Probabil probleme de cost și fiabilitate. 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 52 minute, PzKpfW a spus:

 

Nu. Pol Espargaró nu a participat la nicio cursă, s-a accidentat în antrenamente la Portimão.

 

 

Ai dreptate. Este probabil cel mai important avantaj care i-a rămas sistemului desmodromic: deși folosește un arc pentru fiecare supapă (pentru a elimina jocul la culbutorul de închidere), răpește ceva mai puțină putere pentru actuarea supapelor față de un sistem tradițional. Dar tind să cred că diferența asta este minimă sau chiar neglijabilă când factorizezi numărul mărit de suprafețe de contact ([camă + culbutor] x 2 pentru fiecare supapă), elasticitatea lor (mai ales la nivelul culbutorilor) și faptul că acționezi doi lobi pentru fiecare valvă (i.e., există ceva lucru mecanic și pentru închiderea supapei, inexistent la un sistem convențional).

 

Apoi mai este și greutatea și complexitatea; așa arată sistemul de actuație pentru un sigur piston:

 

image.thumb.png.178dd12288eae0066999692ccf011e67.png

 

Sunt motive întemeiate pentru care desmo nu se folosește în F1 de exemplu (unde au tot supape pneumatice) deși nu este interzis. Este drept că motoarele din F1 sunt ceva mai mari (nu cu mult însă: 1000cc vs 1600cc) și ar fi exacerbat problemele cu complexitatea, spațiul și greutatea, dar dacă ar fi avut vreun avantaj clar, sunt sigur că toată lumea ar folosi desmo în F1. 

 

 

Ducati are sistemul pregătit de câțiva ani și tot nimic (posibil și alții). Probabil probleme de cost și fiabilitate. 


stiu si de ducati, primii care au patentat a fost Yamaha. Singura explicatie care o am este sa o omologheze pentru wsbk. Ar fi ceva.

 

oricum, zvonurile este ca nu vor mai scoste in viitor r1 omologat de strada, deja apare R9 pentru asta.

cu R1 o sa ramana ca si cu R6 doar de circuit, si atunci ar face sens cutia.

Acum 3 ore, Method a spus:

Exact.

Pffff....iarasi o chestie care nu are sens pe strada.Nu stiu ce seamless scot ei pe strada - seamless'ul de gp era undeva la 500k (cel putin in fazele initiale),iar daca pe accelerare dadeai din greseala invers in cutie - salut....cu seamless'ul chiar trebuie sa stii ce faci nu e pt ageamii.

Scumpa,delicata,greu de lucrat cu ea - si ofera avantaj peste qs cat ? 0.05 s? La introducerea lor in gp se vehicula ca pilotii Yamaha (ce nu le aveau atunci si Rossi tot le cerea) pierdeau undeva la 3zecimi/tur,dar pt strada?E fara rost.Acum ai qs si pe upshift si pe downshift cu autoblip,e prea destul pt strada zic eu.Nu mai zic de fiabilitatea unei cutii clasice fata de un seamless,nu mai zic de costuri de intretinere,aia la cati km trebuie reconstruita?

Scoate Yamaha asa ceva pt strada?Nu as vedea rostul dar sunt curios sa vedem ce iese din asta...

 


posibil ca si R1 sa mai oasa doar pentru circuit si pt atrada sa fie inlocuot de R9

 

https://www.motorcyclenews.com/news/new-bikes/yamaha-r9/

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

40 minutes ago, damager said:

posibil ca si R1 sa mai oasa doar pentru circuit si pt atrada sa fie inlocuot de R9

 

Nu sunt convins, cel puțin pe termen scurt și mediu. R9 este un "no brainer", au deja platforma de MT-09/Tracer 9, trebuie doar puțin modificată. Dar atâta timp cât există CBR-ul clasic, ZX-10R sau S1000RR, nu cred că Yamaha va abandona nișa.

 

40 minutes ago, damager said:

cu R1 o sa ramana ca si cu R6 doar de circuit

 

La supersport are sens: bicilindrele au cam mâncat clasa asta ca volum de vânzări și oricum marja de profit era mai mică. Normele de poluare din Europa și Japonia i-au pus cruce. Dar la clasa 1000 nu e chiar la fel. Alea sunt modele de referință, utile pentru marketing.

 

30 minutes ago, apriliacluj said:

Jaleeee

 

De ce? Noile superbike-uri cu motoare V4 (RSV4 1100, Panigale V4) mi se par superioare. Poate-i împing și pe alții să facă pasul. Aștept Honda și KTM.

Editat de PzKpfW
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 2 ore, PzKpfW a spus:

 

Nu sunt convins, cel puțin pe termen scurt și mediu. R9 este un "no brainer", au deja platforma de MT-09/Tracer 9, trebuie doar puțin modificată. Dar atâta timp cât există CBR-ul clasic, ZX-10R sau S1000RR, nu cred că Yamaha va abandona nișa.

 

 

La supersport are sens: bicilindrele au cam mâncat clasa asta ca volum de vânzări și oricum marja de profit era mai mică. Normele de poluare din Europa și Japonia i-au pus cruce. Dar la clasa 1000 nu e chiar la fel. Alea sunt modele de referință, utile pentru marketing.

 

 

De ce? Noile superbike-uri cu motoare V4 (RSV4 1100, Panigale V4) mi se par superioare. Poate-i împing și pe alții să facă pasul. Aștept Honda și KTM.


confirm, rsv4 1100 e misto. Intra mai greu in viraj, dar are cuplu si power.

ma rog, acuma tre sa desfac motorul la 6k km😔. Ca a cedat facand recordul circuitului☺️

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

La 12.06.2023 la 17:12, PzKpfW a spus:

Cred că la ora actuală, o echipă client Ducati este mai atractivă decât orice echipă de uzină.

 

innebuneste haralambie daca citeste asta :crack:

 

La 12.06.2023 la 17:12, PzKpfW a spus:

Am spus de Zarco în sensul în care ar rămâne liber de contract dacă Bezzecchi merge la Pramac la anul (ceea ce este foarte probabil). Locul lui Marco ar fi luat de Morbidelli la VR46, iar Arbolino îl înlocuiește pe Di Giannantonio la Gresini. Ar rămâne deci un loc liber la Yamaha, iar Zarco are ceva experiență (dacă nu altceva).

Sansele lui Zarco se reduc la ZERO curat in privinta castigarii unei curse in motogp :))))

La 12.06.2023 la 16:33, apriliacluj a spus:

buei, nu are legatura cu motociclismul, dar,  acum am auzit ca a murit Berlusconi....

image.thumb.png.b88ceda1be2db773d0ebf07f51eb99e2.png

Editat de nike
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 8 ore, frigider a spus:

eu tot aud asta (cu guma fata ca se supraincalzeste daca stai aproape de ala din fata) , comentatorii o spun, unii piloti - Q a zis de multe ori, parca si Peco?

la MM nu cred ca am auzit asta si el sta uneori mult si aproape de ala din fata.

N-ai auzit-o iti aduci aminte bine.MM tot timpul spune ca are probleme primele 3 tururi in a incalzi guma,insa el merge hard fata tot timpul in principal datorita franarilor violente cred - era chestia aia cu deformarea peretelui celorlalte gume in afara de hard,nu stiu daca mai e de actualitate.Ceilalti mai aleg si alte compozitii,insa aici toti au avut hard fata dar mai nou vad ca si Bezzechi s-a plans de treaba cu guma fata incinsa in pluton.

Acuma ca zici,ma gandesc la o treaba - Ducati pune multa apasare pe fata,Yamaha la fel,singura care nu pune e Honda - ei pierd fata tot timpul.Poate de aia nici nu se incalzeste la fel ca la ceilalti...

Acum 8 ore, ioio_viola a spus:

zice bine Miller. sunt foarte multi bani pentru un weekend. pe langa bilet mai iei o sapca, un tricou si cateva beri si ai mai dat 100-150E.

 

https://www.crash.net/motogp/news/1028748/1/jack-miller-they-need-stop-charging-fans-so-much

Viva Miller. :ok:

A plecat Rossi,e o criza clara de popularitate in gp,iar astia mulg fanii.Pt ei e simplu : vor sa aiba aceleasi incasari ca pe vremea lui Rossi - ori asta nu se poate.Pierderea lui Rossi trebuie sa se deconteze la ei nu la spectatori,ca si asa au ramas putini.

Acum 8 ore, damager a spus:

din ce am mai prins eu prin discutii, se pare ca aerodinamica directioneaxa aerul cald in spate destul de jos ca sa supraincalzeasca guma. Inainte cica nu erau asa mari pb ca era aruncat mai sus.

acuma, care o fi adevarul, doar ei stiu

Codita teoretic il orienteaza in sus si din evacuari la fel.Ma depaseste insa ce face de la evacuari in jos.Cine stie...acuma daca stau sa ma gandesc,se creeaza acel downdraft la vreo 2m in spatele motoretei,e foarte vizibil la masini cu eleron,la moto e mai greu de vazut.Ar fi ceva...

Tot timpul m-am gandit la asta - daca directioneaza ca la F1 "aerul murdar" voit in admisia (si in guma fata) a celui din spate?Ar fi genial :P

Una e ca priza de aer frontala sa ia aer fresh alta e sa ia gaze de esapament de la cel din fata - cred ca ar avea o scadere masiva de putere cand e in spatele unei motorete care ar putea directiona gazele in admisia oponentului :)

Acum 7 ore, PzKpfW a spus:

Sunt motive întemeiate pentru care desmo nu se folosește în F1 de exemplu (unde au tot supape pneumatice) deși nu este interzis. Este drept că motoarele din F1 sunt ceva mai mari (nu cu mult însă: 1000cc vs 1600cc) și ar fi exacerbat problemele cu complexitatea, spațiul și greutatea, dar dacă ar fi avut vreun avantaj clar, sunt sigur că toată lumea ar folosi desmo în F1.

 

Ducati are sistemul pregătit de câțiva ani și tot nimic (posibil și alții). Probabil probleme de cost și fiabilitate. 

Mda,can't argue that.Daca avea un avantaj clar il adoptau in F1 in ciuda complexitatii.Meh,la gp e 250cmc/cil,la F1 e 266cmc/cil.Cam tot pe acolo.

Acuma citeam ca Ducati V4 de strada e pe dry sump deci ar trebui ca si motorul de gp sa fie cel putin la fel...

 

Da,clar o cutie seamless e useless pe strada.Avantaje minime,complicatii teribile.Cred ca mult mai logic ar fi un cvt insa nu pt sport,ca nu suporta lumea ca motorul sa mearga constant la o turatie tot timpul,insa pe touring ar fi bun.

Acum 6 ore, PzKpfW a spus:

Nu sunt convins, cel puțin pe termen scurt și mediu. R9 este un "no brainer", au deja platforma de MT-09/Tracer 9, trebuie doar puțin modificată. Dar atâta timp cât există CBR-ul clasic, ZX-10R sau S1000RR, nu cred că Yamaha va abandona nișa.

Yamaha va abandona nisa din primul moment in care nu mai face sens financiar pt ei.Intradevar insa,daca sunt angrenati mai multi constructori care updateaza destul de des modelele asta e un semn bun ca exista cerere si in consecinta exista bani in "nisa" miarelor.

Ar fi foarte interesanta o statistica de vanzari pe miare,cred ca BMW ia o buna bucata din vanzari pt ca vad ca updateaza de zor S1000RR.Are logica financiar pt ei,mai ales ca se dezvolta si pe lateral pe aceasta platforma cu naked'ul si touringul.Smart.

Yamaha cu R1...e ca Toyota cu Supra : au avut o legenda in mana,si nu au stiut sa o tina in viata.

Acum 6 ore, PzKpfW a spus:

La supersport are sens: bicilindrele au cam mâncat clasa asta ca volum de vânzări și oricum marja de profit era mai mică. Normele de poluare din Europa și Japonia i-au pus cruce. Dar la clasa 1000 nu e chiar la fel. Alea sunt modele de referință, utile pentru marketing.

Hmm...cred ca 600's au fost decimate de S1000RR.Pana cand a aparut el,clasa 600 era pe val.Miarele erau ceva privit cu respect si frica,600 era afordable si bune si pt forja si pt circuit si pt everyday use.BMW cu S1000RR a vizat atat pe cei care cumparau miare prin puterea crescuta fata de competitori,cat si clientii de 600 cu "imblanzirea" puterii cu ABS,DSC samd.Le-a spus ca se poate si puterea de pe 1000 si user-friendliness'ul de pe 600.Si era si relativ ieftin cand a aparut era cu vreo 2-3 mii peste un R6.Vezi cum au scazut vanzarile de 600 din 2008 de cand a aparut motoreta germana - nu e o coincidenta.

E insa foarte adevarat ca acum publicul efectiv a migrat de la clasele sport spre naked/cafe racer/retro etc.

Da - miarele au ramas halo bikes adica o demonstratie a respectivului constructor de ce e capabil in materie de tehnica samd.Dar greu sa mentii productia la asa ceva daca nu ai o oarecare cerere.

Pt ca e mult mai usor sa pui un cadru de otel,o suspensie oarecare si sa le rezolvi cu un motor bun si un look misto si sa vinzi puternic,in loc sa faci un miar unde cadrul e scump,suspensia e scumpa,motorul nu mai zic - totul e costisitor.Nu mai zic de problema normelor de poluare...

Acum 6 ore, PzKpfW a spus:

Noile superbike-uri cu motoare V4 (RSV4 1100, Panigale V4) mi se par superioare. Poate-i împing și pe alții să facă pasul. Aștept Honda și KTM.

Neah.Nu cred ca va functiona.Adica ei abia vand miare,toata lumea e pe downsizing samd si crezi ca piata va evolua peste 1000cmc?foarte improbabil.

Acum 2 ore, nike a spus:

Sansele lui Zarco se reduc la ZERO curat in privinta castigarii unei curse in motogp :))))

Eu continui sa sper sa vad o tumba.Macar anul asta ca are cea mai competenta motoreta.Intradevar e dominat clar de colegul JM,dar are totusi cele mai multe sanse relativ la materialul de concurs.Ca de pe Yamaha...daca nici Q nu mai poate castiga cu ea...de Zarco ce sa mai vorbim...

 

In alta ordine de idei : Acosta seeking 2024 MotoGP™ move against KTM's wishes

Beirer iar bate campii cu gratie si insista in a-si impune vointa,desi e contraproductiv si s-a mai vazut ca ideile si vointa lui au dat gres de multe ori in trecut - Acosta trebuie adus in gp la anul.

Sau risca sa il piarda.

Nu ca nu ar avea un contender serios la titlu in persoana lui Binder - dar Acosta nu trebuie pierdut zic eu.

 

Ba da am vazut in reluare cursa de moto2 - ce pacat de Lopez - devine un pilot superb.Pacat ca nu stie sa faca un long lap :P ,dar ce revenire.

Meh,si penalizarea in sine era corecta 50-50...s-a varat pe sub Lowes a la Zarco vs Rossi,dar spre deosebire de Zarco in acel clinci vestit cu tribunul pt care a fost crucificat,el nu a largit trasa catusi de putin.Lowes insa nu l-a vazut si de aia s-au ciocnit,nici Lowes nu poate fi condamnat....mda.

Cert e ca Lopez a avut pace puternic cursa asta - sa vii de pe 14 pe 6? wow.

Daca nu primea penalizare Acosta ar fi avut de furca puternic.

De remarcat si cursa lui Arbolino - devine un concurent redutabil.

Titlul la moto2 va fi mult mai disputat decat cel din gp.Cei 2 au prima sansa,dar si Lopez poate face o surpriza...

Editat de Method
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

12 minutes ago, Method said:

Adica ei abia vand miare,toata lumea e pe downsizing samd si crezi ca piata va evolua peste 1000cmc?foarte improbabil.

 

Observ tocmai o tendință de creștere a capacităților motoarelor pentru a putea trece de normele de poluare (printre altele): boxer-ul de la BMW a crescut de la 1100 la 1300; bicilindrul paralel de la KTM de la 790 la 990; clasa medie de sportive nu mai este de 600, ci de 7-800; ș.a.m.d.

 

Honda tot patentează de câțiva ani buni diferite tehnologii legate de un motor V4 sportiv (dezactivare de cilindrii, arbore contra-rotativ, etc.). Mi se pare deja inevitabil faptul că vor scoate ceva pe acest segmant.

 

Iar KTM nu ar investi masiv în MotoGP și într-un motor V4 acolo fără planuri de a-l folosi și în modele stradale - indiferent de ce spunea Pierer acum câțiva ani. V2-ul actual de 1300 și-a cam atins limitele de dezvoltare.

 

23 minutes ago, Method said:

Da,clar o cutie seamless e useless pe strada.

 

Ar fi doar marketing și argument de vânzare pentru modele de top. În rest, quickshifter-ele actuale se descurcă foarte bine pe stradă.

 

28 minutes ago, Method said:

Ar fi foarte interesanta o statistica de vanzari pe miare,cred ca BMW ia o buna bucata din vanzari pt ca vad ca updateaza de zor S1000RR.Are logica financiar pt ei,mai ales ca se dezvolta si pe lateral pe aceasta platforma cu naked'ul si touringul.Smart.

 

Sens financiar are, fiind practic un bloc comun pentru 3 modele - cam ceea ce face Ducati cu motorul V4, care apare deja pe 4 modele. Nu știu însă câte RR-uri mai vinde BMW acum. Dar având în vedere că sunt angrenați cu el în WSBK și tocmai i-au pus în brațe lui Razgatlıoğlu un sac de bani, deci sunt cam obligați să continue.

 

36 minutes ago, Method said:

e ca Toyota cu Supra : au avut o legenda in mana,si nu au stiut sa o tina in viata.

 

Supra actuală este o mașină faină și demnă de numele purtat, chiar dacă la bază este un BMW. Cumva a ieșit foarte bine. Păcat că a venit cutia aia manuală cam târziu. Dacă ar scoate o versiune mai serioasă, eventual cu un S58 sub capotă ar fi superb. Din păcate nu cred că vor partenerii germani așa ceva.

 

32 minutes ago, Method said:

In alta ordine de idei : Acosta seeking 2024 MotoGP™ move against KTM's wishes

Beirer iar bate campii cu gratie si insista in a-si impune vointa,desi e contraproductiv si s-a mai vazut ca ideile si vointa lui au dat gres de multe ori in trecut - Acosta trebuie adus in gp la anul.

Sau risca sa il piarda.

Nu ca nu ar avea un contender serios la titlu in persoana lui Binder - dar Acosta nu trebuie pierdut zic eu.

 

Evident că nu-l vor pierde pe Acosta. Dar nici Beirer nu este tâmpit: asta-l obligă să renunțe fie la un pilot cu experiență care are deja contract pentru la anul (Pol) sau la altul care este mai promițător decât se părea inițial (Augusto). Din păcate pentru el, al doilea va fi cel mai probabil sacrificat.

 

35 minutes ago, Method said:

Meh,si penalizarea in sine era corecta 50-50

 

Deloc, a fost mișcare stupidă care se face la disperare în utlimul tur. Lowes era bine pe trasa lui, Alonso López a intrat kamikaze. Nici Marc Márquez nu s-ar fi băgat așa.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Fanii lui Zarco ar putea fi urcați intr-un reno espace și aduși mok la circuit.

Bănuiesc eu că tehnologia d'avantgarde by bibendum e în mare parte responsabilă pt toată povestea cu supraîncălzirea anvelopei față. 

Pt stradă există de ceva vreme DCT de la Honda care emulează seamless-ul.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 6 ore, PzKpfW a spus:

 

Observ tocmai o tendință de creștere a capacităților motoarelor pentru a putea trece de normele de poluare (printre altele): boxer-ul de la BMW a crescut de la 1100 la 1300; bicilindrul paralel de la KTM de la 790 la 990; clasa medie de sportive nu mai este de 600, ci de 7-800; ș.a.m.d.

 

Honda tot patentează de câțiva ani buni diferite tehnologii legate de un motor V4 sportiv (dezactivare de cilindrii, arbore contra-rotativ, etc.). Mi se pare deja inevitabil faptul că vor scoate ceva pe acest segmant.

 

Iar KTM nu ar investi masiv în MotoGP și într-un motor V4 acolo fără planuri de a-l folosi și în modele stradale - indiferent de ce spunea Pierer acum câțiva ani. V2-ul actual de 1300 și-a cam atins limitele de dezvoltare.

 

 

Ar fi doar marketing și argument de vânzare pentru modele de top. În rest, quickshifter-ele actuale se descurcă foarte bine pe stradă.

 

 

Sens financiar are, fiind practic un bloc comun pentru 3 modele - cam ceea ce face Ducati cu motorul V4, care apare deja pe 4 modele. Nu știu însă câte RR-uri mai vinde BMW acum. Dar având în vedere că sunt angrenați cu el în WSBK și tocmai i-au pus în brațe lui Razgatlıoğlu un sac de bani, deci sunt cam obligați să continue.

 Bmw cred ca e in top cu 1000RR la vanzari. Este una dintre cele mai vanduta motorete pt circuit, cel putin in europa.

doar ca, observ ca toti incep sa scoata 2 modele, S1000RR si M1000RR. Nu m-ar mira la un moment dat sa ramana doar cu M cu 1000 pt ca wsbk, si la S sa creasca capacitatea. Ca euro 6 si vine euro 7. Cam cum a facut ducati cu V4S si V4R. 
Financiar vorbing yamaha e pe scadere de vanzari pe primul trimestru, asta ca sa intelegem ce impact are motgp si wsbk in vanzari. 
astept sa vad cifrele la europene, dar deja stiu ca Aprilia e pe trend crescator. Aunt curios sa vad ducati si bmw cu cat au crescut.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 10 ore, nike a spus:

innebuneste haralambie daca citeste asta :crack:

vezi ca aveau cont aici, pune cu @ 

Acum 8 ore, Method a spus:

Ducati pune multa apasare pe fata,Yamaha la fel,singura care nu pune e Honda - ei pierd fata tot timpul.Poate de aia nici nu se incalzeste la fel ca la ceilalti...

suna plauzibil.

Acum 1 oră, ENEOS a spus:

Bănuiesc eu că tehnologia d'avantgarde by bibendum e în mare parte responsabilă pt toată povestea cu supraîncălzirea anvelopei față. 

man, si un c*cat racit se incalzeste daca dai cu aer cald in el.

sau daca il supui frecarii, nu recomand. nu ca am facut asta dar nu suna ok, deci nu recomand.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...