Sari la conținut

Benzina 95 vs 98/99/100 ? Exx ?


RedRat
 Share

Postări Recomandate

Salut, 

 

Poate s-a mai discutat aici, dar nu am gasit topic pe tema asta... (daca este, se pate face merge)

 

Intrebarea de baza... pentru motoare mai vechi de 5-10 ani, este rentabil sa se alimenteze penzina premium ? adica 98+ tot timpul? Este recomandat ocazional?

Si ce efect are benzina E10 la aceste motoare? 10% etanol creste oare temperatura de ardere ?

 

Mersi,

Red.

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Sunt curios și eu de păreri. Eu toată viața am băgat din aia ieftina, 99 sau premium am pus doar când am încurcat furtunul, dar nu am simțit diferențe.

 

Sunt și puțin romanticizat de poveștile celor care colinda lumea, și prin Africa și America de Sud baga benzina de la bidon de la nu știu ce gigel de acasa la care nu ii știe nimeni calitatea.

 

Sau poate o fac doar de show, de fapt cumpără de la peco și o da unuia sa pară că sunt ei super remote de nu sunt nici benzinării. E greu sa îi verifici daca nu mergi pe urmele lor :))

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Benzina de 98, 99, 100, nu ajuta la nimic daca motocicleta este specificata pentru 95.

Insa, aici e marele INSA - Exista producatori care au o cantitate mai mica de etanol in benzina de top - in acest caz, se simte mai ales la motoarele cu carburatie. Deci ceea ce se simte este doar cantitatea de etanol, care poate fi mai mica la benzinele de top.... atat; nicidecum cifra octanica...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 15 ore, RedRat a spus:

Si ce efect are benzina E10 la aceste motoare? 10% etanol creste oare temperatura de ardere ?

 

Mersi,

Red.

 

 

Se plangeau niste baieti cu motoare mai vechi ca au observat o crestere a consumului cu E10. Acum "se zice" ca cica pentru motoarele mai vechi E10 le-ar scurta si durata de viata.

 

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu zic ca ajuta la depunerile pe ansamble. La masina folosesc preponderent 99 de la Petrom si diversele "piese" care arata depunerile sunt ok la un control de 20k km. Cum folosesc masina doar in oras, chiar daca e un hybrid mai vechi (Prius 2006), prefer sa nu am probleme cu Pcv si EGR.  In schimb, vita pe 2 roti, fiind pe carb, nu imi bat capul. 100nm e suficient, orice as pune in ea. 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

59 minutes ago, ulei_moto said:

100 Nm, mi-a luat cateva secude bune sa imi dau seama despre ce vorbesti.

 

Ma gandeam la nano metri, gaura de la jiglor :))) 

nano era capul meu cnd am tastat. Scuze

ps. N-am gasit simeringul de pe topicul cu DR. 

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

În țară n-am văzut diferență între 95 și benzinele superioare.

Afară am pus peste Eni 95 câțiva litri de OMV 100 și s-a cunoscut instant. Foarte bună și Q8 de 100 de la italieni (după ce m-am fript cu 95).

În țară merge cu Petrom 95 de rupe, n-am ce îi reproșa, dar afară, în țările sudice, inclusiv cu LUKOIL de 98 a mers prost (accelerație slabă, rateuri pe decelerare). Am fost azi la o plimbare solo, i-am făcut plinul la Petrom, a mers ceas.

Strict părerea mea: în țară chiar avem benzină ok. Motorina din Bulgaria și Macedonia mi s-a părut proastă (doar OMV ce era ok). Iar dacă vorbesc de benzina din Albania... mai bine tac (și desfac pompa mai la toamnă, să verific filtrul de înaltă presiune).

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Era undeva un articol care spunea ca benzinei ii creste CO cu 2-3 grade prin incalzire.

In tara am pus mereu 95 dupa ce cu 98 mi s-a parut ca accelereaza mai prost, consuma mai mult, trage mai slab.

In Franta este SP98 (sans plomb- fara plumb) care contine 5% etanol , SP95 care contine 5% pana la 7.5% etanol si SP95- E10 care contine 10% etanol.

Folosesc SP95 care e pe cale de disparitie, se mai gaseste doar la "petrolisti" TOTAL, ESSO, BP (mall-ul unde lucrez e singurul grand-surface din zona lyoneza care mai are SP95 datorita mie, continui sa comand SP95 spre multumirea clientilor cunoscatori chit ca marja de profit e mai buna la SP95-E10) restul au doar SP98 scump sau SP95-E10 care e prost. 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am verificat in Polonia statiile mari, BP, Orlen, Shell etc... si mai toti au 95E5 si multe versiuni premium, 98, 100 dar interesant ca tot E5.

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

La 21.07.2023 la 10:46, adrianm a spus:

benzinei ii creste CO cu 2-3 grade prin incalzire

CO reprezintă rezistența la detonație și o CO mai mare nu înseamnă putere calorifică superioară. Dacă ai un motor super comprimat se pot obține performanțe superioare cu CO mare pt că altfel apar detonații și ECU va reduce avansul pt a preveni pagubele la motor și în consecință scad performanțele, pe când cu CO mare motorul va livra toată puterea de care e capabil.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...