Sari la conținut

12. Misano World Circuit Marco Simoncelli


ioio_viola
 Share

Postări Recomandate

Acum 2 minute, PzKpfW a spus:

Fibra de carbon este mai puțin flexibilă decât aluminiul

Depinde mult de modul de tesere - ai văzut ca Aleix s.a plâns ca acest cadru de cf de la Aprilia e mult mai flexibil decât cel de alum.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 341
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Este ciudat: carbonul are o rezistență structurală mai bună ca aluminiul, dar o rezistență la torsiune mult mai mică (este casant). Motiv pentru care se folosește în mod limitat în industria aeronautică de exemplu (se folosesc alte combinații compozite).

 

Deocamdată sunt doar declarațiile lui Aleix. aș fi curios de o analiză tehnică.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 2 ore, PzKpfW a spus:

Este ciudat: carbonul are o rezistență structurală mai bună ca aluminiul, dar o rezistență la torsiune mult mai mică (este casant). Motiv pentru care se folosește în mod limitat în industria aeronautică de exemplu (se folosesc alte combinații compozite).

 

Deocamdată sunt doar declarațiile lui Aleix. aș fi curios de o analiză tehnică.

Am avut discutii ample cu @Method, pe tema asta acum cativa ani.II dadeam exemple (inclusiv cu imagini) din ciclism, unde fibra de carbon s-a generalizat de cel putin 10 ani. Ma refer aici inclusiv (sau mai ales?) la downhill extrem. Raman la parerea ca un cadru 100%din carbbon poate fi foarte periculos pentru siguranta pilotului.... dar nah, stii cum este, pana nu va muri unul sau nu va ramane in scaunul cu rotile, nu se vor lua masuri. Atunci se va sparge buboiul.

Imi mai aduc aminte ca prin 2021 sau 2022, incercase si Honda un sasiu de aluminiu dar cu niste insertii de carbon, in anumite zone. Scopul era acela nu de a rigidiza suplimentar cadrul, ci de a face ca torsiunile/flexarile din cadru sa fie mai progresive, mai modulabile. Aia mi s-a parut o idee interesanta si o cale de urmat. Un cadru compozit mi se pare o solutie mai logica si mai bine adaptata realitatilor din motociclism. 

 

Aleix a declarat doar cum se simte un asemenea cadru si se pare ca nu s-a simtit prea bine cu el. Deci doar feedback, nu era treaba lui sa discute aspecte tehnice. Cu siguranta vor continua sa lucreze la el. 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 6 ore, Method a spus:

...... spectacol = neprevazut,iar neprevazutul dauneaza punctajului ca sa zic asa.

 

Ce sa faca regulamentele tehnice,sa ingradeasca dezvoltarea?Ajungem la uniformizare material de concurs?Pai pleaca toti constructorii.

 

Regulamentele tehnice nu ingradeau dezvoltarea nici in anii 2000,si atunci imi aduc aminte ca era spectacol nu?Deci ce s-a schimbat?eeei?

In anii 2010-2012 cand Lorenzo "ucidea spectacolul" era acelasi regulament - de ce ucidea Lorenzo spectacolul?Un pilot super profi (la o echipa super profi) care nu lasa nimic la voia intamplarii

 

Q a gandit in franceza si s-a exprimat in engleza de balta dar a zis destul de clar "anul trecut am simtit putrerea sporita a motorului,anul asta...ioc.

Acum inteleg de unde perceptia ta despre spectacol in motorsport. Pui semnul egalitatii intre neprtevazut si spectacol. Eronat, as zice eu. Ce inseamna neprevazutul in motorsport??? O cazatura a unui pilot aflat in lupta pentru podium? O accidentare urata, care scoate un pilot din cursa pentru mai multe etape? O iesire in pietris, tocmai in mijlocul unui duel 1 vs 1??? Un abandon tehnic in aceleasi circumstante? Method, astea ucid spectacolul, nu il potenteaza. Pentru mine nu a fost spectacol faptul ca a cazut Bagnaia si era sa dea coltul. In 2009 s-ar fi ales praful de celertul duel de la finalul cursei de la Barcelona, daca JLo sau Rossi iesea in pietris. Eu nu vreau sa vad iesiri in decor si victorii "pe gresala adversarului". Pentru mine specatcolul este dat tocmai de profesionalismul pilotului, de skill-ul lui extraordinar combinat cu combativitatea si abilitatile lui tactice. Stiu ca il detesti pe Rossi, dare el este chintesenta a ceea ce spun: un profesionist desavarsit, dublat de un talent iesit din comun, rafinament tehnic chirurgical si o inteligenta tactica pe care nu am vazut-o la alti piloti trecuti sau actuali. Rezultatul: spectacol total. 

 

Da asta trebuie sa faca noul regulament: sa ingradeasca dezvoltarea. Uniformizarea materialului de concurs este benefica pentru competitie si spectacolul sportiv. Pe tine nu te intereseaza neaparat ce se intampla pe circuit. Te intereseaza doar competitia tehnica, dar pe majoritatea covarsitoare a telespectatorilor/spectatorilor ii intereseaza intrecerea sportiva. Cei mai multi nu au habar ce au motocicletele alea in burta, cum sunt distribuite masele, ce sasiu au, etc. Aia fac audienta, nu tu. Iar in momentul de fata, audienta tot scade... 

Si nu, nu cred ca pleaca nici un constructor, in momentul in care costurile lui de participare s-ar reduce la 40-50% din cele actuale. 

 

Confunzi, de fapt compari doua situatii diferite: cand concura JLo sau Soner, baietii astia contau in ecuatia victoriei intr-un procent mult mai mare decat conteaza pilotul acum. Acum pilotul conteaza intr-o proportie muuult mai mica decat acum 12-13 ani. Unde vreau sa ajung? Atunci spectacolul era omorat de pilot. Da, un JLo sau Stoner ucideau spectacolul, acum insa spectacolul este distrus de supertehnologizarea motocicletelor. Pilotul abia daca mai conteaza cateva procente in ecuatia victoriei. Situatie similara cu F1, unde pilotul a devenit un operator de PS. 

 

Inteleg foarte bine ce spune Q atat in engleza cat si in franceza. Concluzia mea este ca omul nu le simte. Jlo zicea ca nu este inginer, el stia doar sa mearga tare, Vinales nu intelegea, iar asta nu simte diferentele. Ce diferenta intre baietii astia si Rossi, Pedrosa etc. 

Editat de xt600
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 5 ore, B.B. a spus:

 

Iti dai seama cum ar fi cu MM la Ducati Factory .. toti italienii aia care l-au blestemat pentru ca Rossi i-a dat cu ciubotica, acum o sa fluture stegulete rosii cu #93 :lol:

N ai sa vezi!! De cativa ani fac matanii in fata bisericii de langa bloc sa nu l vad p ala in combinezon rosu, si functioneaza!🐷

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ca tot e o discuție tehnică, daca ar face cadrul din carbon din mai multe bucăți (eventual parteneriat cu Lego) iar la îmbinările pieselor sa pună niste arculețe care să facă ansamblul sa flexeze?

Si eventual arculetele sa fie controlate electronic sa fie piezo-caca ceva iar pilotul sa poata comuta mai multe moduri de flexare... sa ii vina pe display de la echipa, "switch to flex2".. : 😂

Acum 23 minute, nike a spus:

N ai sa vezi!! De cativa ani fac matanii in fata bisericii de langa bloc sa nu l vad p ala in combinezon rosu, si functioneaza!🐷

Stii f bine ca Mnezo nu există, deci degeaba.

Pregateste tricoul roșu cu MM93, por favor! 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

imi aduc aminte un filmulet de prin 2000 ish cum un reportaj (parca minardi) despre  fibra de carbon  si explica un inginer cum lamineaza o tabla (nu mai tin minte materialul folosit) intre panzele de carbon astfel incat metalul respectiv sa ofere flexibilitatea care lipsea carbonului si rezistenta la un anumit tip de forte

 

evident materialele care se folosesc acum pe langa fibra de carbon nu se mai compara cu cele din trecut

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 8 ore, Cavaleru a spus:

tricouri si palariute la fiecare cursa

Zici că s-ar vinde așa multe cu #93? :huh:

 

Acum 8 ore, Method a spus:

in F1 nu le trebuie nici un flex pt ca la ei suspensia face treaba 100%.

Cu roțile pe 13' 80% făceau anvelopele, acum sigur s-a modificat proporția.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 3 ore, xt600 a spus:

Acum inteleg de unde perceptia ta despre spectacol in motorsport. Pui semnul egalitatii intre neprtevazut si spectacol. Eronat, as zice eu. Ce inseamna neprevazutul in motorsport??? O cazatura a unui pilot aflat in lupta pentru podium? O accidentare urata, care scoate un pilot din cursa pentru mai multe etape? O iesire in pietris, tocmai in mijlocul unui duel 1 vs 1??? Un abandon tehnic in aceleasi circumstante? Method, astea ucid spectacolul, nu il potenteaza. Pentru mine nu a fost spectacol faptul ca a cazut Bagnaia si era sa dea coltul. In 2009 s-ar fi ales praful de celertul duel de la finalul cursei de la Barcelona, daca JLo sau Rossi iesea in pietris. Eu nu vreau sa vad iesiri in decor si victorii "pe gresala adversarului". Pentru mine specatcolul este dat tocmai de profesionalismul pilotului, de skill-ul lui extraordinar combinat cu combativitatea si abilitatile lui tactice. Stiu ca il detesti pe Rossi, dare el este chintesenta a ceea ce spun: un profesionist desavarsit, dublat de un talent iesit din comun, rafinament tehnic chirurgical si o inteligenta tactica pe care nu am vazut-o la alti piloti trecuti sau actuali. Rezultatul: spectacol total.

Da,spectacolul inseamna miza si neprevazut,asta e chintesenta lui.Omul din tribuna vrea sa vada depasiri cu miza (adica pt podium) din care nu se stie cine va iesi invingator,si de ce sa nu recunoastem si niste incidente (cine vrea sa vada piloti accidentati e bolnav),dar lumea in general e atrasa de spectaculozitatea cazaturilor.De asta se si dau in reluare la highlights,la naiba.

 

Ok,daca pt tine spectacolul e dat de profesionalismul si skll'ul pilotului,atunci  trebuia sa il aplauzi pe Stoner de fiecare data cand trecea un tur de circuit.Pe Lorenzo la fel.Pe Pedrosa la fel.Pe Marquez nu mai zic.Hell,Vinales merita standing ovations.Toti au skill pana la Dumnezeu.

Nu,eu nu sunt fan Rossi dar asta nu inseamna ca "il detest"(ii detest fanii),il respect pe el si contributia lui (covarsitoare) la popularizarea acestui sport..Rossi este cel mai bun pilot overall,si as zice cel mai inteligent - Insa deloc cel mai spectaculos ca si stil de mers (in my book aia sunt Stoner si/sau MM) si deloc cel mai rafinat (Lorenzo).

Te contrazici singur :) - cum poti spune ca pt tine spectacolul este skill'ul si profesionalismul unui pilot si dupa aia sa spui ca "Lorenzo ucidea spectacolul" si Stoner e overrated"??? Cum ucidea ala spectacolul daca el exact asta a facut - a dus skillul si profesionalismul la un nivel in care nu putea fi atins?E o carenta de logica aici.

 

Cred ca spectacolul deriva mult si din miza,iar Rossi a stiut intotdeauna ( si aplaud aceasta trasatura desi haterii Rossi o huiduie) sa puna presiune pe adversari off-track.A demonizat si/sau bagatelizat toti adversarii incepand cu Biaggi si papusa gonflabila pt cine isi mai aduce aminte,Gibernau,Stoner cel luat la misto atunci cand a zis ca e life-threatning sa depasesti in corkscrew,Lorenzo care nu era lasat nici macar sa vorbeasca in conferintele de presa,pana la Anticristul Marquez care era huiduit (chiar si inaintea episodului Ciubotica dupa aia nu mai zic) pe majoritatea circuitelor din Europa doar pt ca facea exact pt cam ce facea Rossi in epoca de glorie.Consider ca acest "talent" al lui Rossi de a-si demoniza absolut toti adversarii a pus miza pe orice depasire si a contribuit la spectacol.Deci da,Rossi era probabil cel mai spectaculos,dar nici pe departe prin prisma racecraftului.Am spus o blasfemie,stiu,stiu,sa vina injuraturile :bounce:

E explicat de profesionisti nu de mine in acel documentar faptul ca vazand tehnica superioara a "noii scoli" adusa de Pedrosa,Stoner si Lorenzo,Rossi a incercat sa isi schimbe stilul insa fara succes.Deci precum am zis,omul este super inteligent,si-a dat seama ca are o carenta si a incercat sa o indrepte,cinste lui ca a incercat chiar daca pana la urma nu i-a iesit.

Anul 2022 a fost unul din cele mai spectaculoase sezoane din motogp,insa probabil cu tribunul out tu te-ai uitat la bmw trophy...de asta nu imi plac fanii Rossi - lor nu le place sportul ci doar nenea Rossi.

 

Acum 3 ore, xt600 a spus:

Da asta trebuie sa faca noul regulament: sa ingradeasca dezvoltarea. Uniformizarea materialului de concurs este benefica pentru competitie si spectacolul sportiv. Pe tine nu te intereseaza neaparat ce se intampla pe circuit. Te intereseaza doar competitia tehnica, dar pe majoritatea covarsitoare a telespectatorilor/spectatorilor ii intereseaza intrecerea sportiva. Cei mai multi nu au habar ce au motocicletele alea in burta, cum sunt distribuite masele, ce sasiu au, etc. Aia fac audienta, nu tu. Iar in momentul de fata, audienta tot scade... 

Si nu, nu cred ca pleaca nici un constructor, in momentul in care costurile lui de participare s-ar reduce la 40-50% din cele actuale. 

 

Confunzi, de fapt compari doua situatii diferite: cand concura JLo sau Soner, baietii astia contau in ecuatia victoriei intr-un procent mult mai mare decat conteaza pilotul acum. Acum pilotul conteaza intr-o proportie muuult mai mica decat acum 12-13 ani. Unde vreau sa ajung? Atunci spectacolul era omorat de pilot. Da, un JLo sau Stoner ucideau spectacolul, acum insa spectacolul este distrus de supertehnologizarea motocicletelor. Pilotul abia daca mai conteaza cateva procente in ecuatia victoriei. Situatie similara cu F1, unde pilotul a devenit un operator de PS.

Ajungi la concluzia la care am ajuns si eu de fapt :crack: dar tot zici ca eu gresesc - profesionalismul pilotilor si echipelor scoate neprevazutul din ecuatia cursei si prin urmare distruge spectacolul.

Explica tu cum ar putea fi ingradita dezvoltarea,ca sunt curios.Ce scrii in regulament? "nu aveti voie aero"...da,sigur.Nu aveti voie S-duct....definitia S-duct'ului.Ehe...e practic imposibil sa interzici dezvoltarea.Orice nu e interzis de regulament e prin urmare admis.Iar imaginatia inginerilor/sefilor de proiect va fi intotdeauna mult peste a celor de la FIM.So...

 

Nu ai cum reduce costurile de participare pt ca nu poti impune budget cap.E un sf,la fel ca in F1,sunt n modalitati de a ocoli un budget cap la mintea cocosului.

 

Stii ce e hilar?Ca de fapt Rossi si popularitatea lui au facut ca in acest sport (de nisa si saracut inaintea lui) sa curga o gramada de bani,iar banii au adus constructori reputati si profesionisti care au adus dezvoltarea la acest nivel.Ironic nu? :P Cine naiba si-ar fi putut permite pe vremea lui Doohan sa aduca ingineri din F1?Acum insa,se invart bani frumosi in gp si prin urmare...

 

Audienta a scazut din cauza retragerii lui Rossi,insa acum incepe sa creasca sanatos.La LeMans au fost fuckin 275 000 de oameni,la Mugello plin,pe RBR plin pe Sacchsen la fel,in Asia va fi plin.

Incearca sa iti cumperi un loc pt la anul pe RB Ring...aaa.sold out intr-o saptamana?Cand nu se stie inca data desfasurarii?Ooo,pai parca scadea audienta...

Deci cred ca multa lume nu prea e de acord cu tine si e de acord cu mine care zic ca e spectacol,din moment ce se vand biletele nu?

Acum 3 ore, xt600 a spus:

Concluzia mea este ca omul nu le simte.

Talk about haters...cum ai ajuns tu la aceasta concluzie?

 

Acum 2 ore, Cavaleru a spus:

imi aduc aminte un filmulet de prin 2000 ish cum un reportaj (parca minardi) despre  fibra de carbon  si explica un inginer cum lamineaza o tabla (nu mai tin minte materialul folosit) intre panzele de carbon astfel incat metalul respectiv sa ofere flexibilitatea care lipsea carbonului si rezistenta la un anumit tip de forte

 

evident materialele care se folosesc acum pe langa fibra de carbon nu se mai compara cu cele din trecut

Este un material complex care poate fi modulat intr-o multitudine de densitati si compozitii.Sky's the limit cu fibra de carbon.Ma uitam la F1 - aripioarele de pe eleronul fata sunt atat de elastice incat se "umfla" la viteza mare crescand la downforce,in timp ce comparativ,safety-cell e practic indestructibil,iar peste casca pilotului se spune ca poate teoretic sa treaca un tanc de 50t fara sa o sfarme.

Deci daca se studiaza si se face research cum trebuie,nu cred ca nu pot executa un cadru care sa indeplineasca cu brio absolut toate functiile necesare in gp.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 3 ore, nike a spus:

N ai sa vezi!! De cativa ani fac matanii in fata bisericii de langa bloc sa nu l vad p ala in combinezon rosu, si functioneaza!🐷

:lol: :goodposting:

 

Chiar acum, Method a spus:

spectacolul inseamna miza si neprevazut

Păi Rossi știai din start că o să câștige, dar che spettacolo era! :rock:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 34 minute, Method a spus:

Este un material complex care poate fi modulat intr-o multitudine de densitati si compozitii.Sky's the limit cu fibra de carbon.Ma uitam la F1 - aripioarele de pe eleronul fata sunt atat de elastice incat se "umfla" la viteza mare crescand la downforce,in timp ce comparativ,safety-cell e practic indestructibil,iar peste casca pilotului se spune ca poate teoretic sa treaca un tanc de 50t fara sa o sfarme.

Deci daca se studiaza si se face research cum trebuie,nu cred ca nu pot executa un cadru care sa indeplineasca cu brio absolut toate functiile necesare in gp.

 

nu ma bag in polologia legata de Rossi ca n-as putea sa fiu obiectiv.

 

asa ca ma rezum la partea de Carbon.

trebuie gasit mixul perfect suficienta rigiditate dar si care sa transmita feedback. Se merge pe o poteca necunoscuta, cautand mixul perfect pentru un cadru moto.

Nu poti compara sasiul unei masini de f1 cu o motoreta. Sunt diferente mari, de comportament de feedback. 

 

acum e drept ca nu-s inginer de meserie, si nici n-am studiat asa ceva, iar F1 nu mai urmaresc de multi multi ani peste 15 cred.

 

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 52 minute, Method a spus:

 

Te contrazici singur :) - cum poti spune ca pt tine spectacolul este skill'ul si profesionalismul unui pilot si dupa aia sa spui ca "Lorenzo ucidea spectacolul" si Stoner e overrated"??? Cum ucidea ala spectacolul daca el exact asta a facut - a dus skillul si profesionalismul la un nivel in care nu putea fi atins?E o carenta de logica aici.

Deci da,Rossi era probabil cel mai spectaculos,dar nici pe departe prin prisma racecraftului.Am spus o blasfemie,stiu,stiu,sa vina injuraturile :bounce:

 

Anul 2022 a fost unul din cele mai spectaculoase sezoane din motogp,insa probabil cu tribunul out tu te-ai uitat la bmw trophy...de asta nu imi plac fanii Rossi - lor nu le place sportul ci doar nenea Rossi.

 

Explica tu cum ar putea fi ingradita dezvoltarea,ca sunt curios.Ce scrii in regulament? "nu aveti voie aero"...da,sigur.Nu aveti voie S-duct....definitia S-duct'ului.Ehe...e practic imposibil sa interzici dezvoltarea.Orice nu e interzis de regulament e prin urmare admis.Iar imaginatia inginerilor/sefilor de proiect va fi intotdeauna mult peste a celor de la FIM.So...

 

Deci cred ca multa lume nu prea e de acord cu tine si e de acord cu mine care zic ca e spectacol,din moment ce se vand biletele nu?

 

Talk about haters...cum ai ajuns tu la aceasta concluzie?

 

Nu ma contrazic deloc, ai imprresia asta pentru ca confuzezi conceptele. Daca tot iti place sa folosesti barbarisme in exprimare, ar fi bine sa faci distinctia intre "racecraft" si "ridecraft". Sunt doua notiuni care au legatura una cu alta, dar sunt total, total distincte. Toti pilotii sunt niste rideri exceptionali, unii ca Stoner aveau un fel de a merge superb. Dar putini piloti sunt si niste raceri la fel de exceptionali. Stoner, JLo au fost rideri excelenti, dar niste raceri mediocrii. La ei totul se reducea la a pleca tare, a pune distanta si that's it! Daca nu puteau, mureau penibil in pluton. Rossi pe langa schilul extraordinar in pilotaj, era mai ales un racer in stare pura! Omul era tactician, gasea trase alternative, depasea unde nici dracu nu se gandea, avea niste manevre de depasire de o precizie incredibila, frana uluitor, facea niste recuperari pe care doar la MM le-am mai vazut, etc. Asta este racecraft, tata! Racecraft! De aceea el facea spectacol. Ceilati mergeau doar tare, singuri pe pista. Nu se intampla nimic in cursele alea. Erau procesiuni, ca si astea de acum. Spectacol 0. Inca Stoner era placut de privit, Jlo, nici macar atat. Pilotaj mai boring, ca al lui nu am mai vazut la nimeni. Dar era eficient. So, daca nu ai fi confundat notiunile, ai fi inteles ceea ce am vrut sa spun. 

 

Daca te uiti la F1 sau daca compari cu sezonul 2023, sezonul 2022 ti se pare rupt din soare. Acu' ca sa nu fiu nedrept, da, in sezonul 2022 au fost vreo 2-3 curse frumoase, dar stii cum este... cu doua flori te duci la ingropaciune, cu trei te duci in vizita la soacra. Altfel zis, cu doua-trei curse nu se face un campionat frumos. 

 

Se poate ingradi orice  colegu'! Orice! Trebuie doar vointa politica.. ;) 

 

Cei care merg la circuit, sa vada cursele, merg pentru atmosfera si activitati conexe. Mai un mic, mai un fund de umbrela girl, mai plimba Ezpeleta 22 de piloti in remorca ca pe vite, etc. Oamenii vin pentru paine si circ, Method, nu pentru spectacolul sportiv in sine. Vezi si tu cum iese lumea la un mic si o bere, cand sunt date de primarii. Adevarata audienta o fac milioanele, zecile de milioane care urmaresc cursele etapa de etapa la TV. Ei bine, numarul astora scade si ceea ce este cel mai trist, este ca incepe sa se erodeze nucleul ala dur. Pentru ca oamenii nu mai au ce vedea.. uite si tu ce se intampla la clasa mare, vezi cum incep sa arate cursele la Moto2, o clasa candva spectaculoasa. Cum spunea un coleg, singurele curse care merita vazute sunt cele de la Moto3. 

 

Cum am ajuns la aceasta concluzie? Pai o spune el, colegu'. Nu numai acum ci in mai multe declaratii. El nu simte nimic. Apoi se vede in felul in care a evoluat/involuat motocicleta, de cand este responsabil cu feedback-ul. Nu numai ca motoreta nu a castigat nimic din ceea ce ii lipsea, dar a pierdut si punctele forte pe care le avea. Apoi fac o comparatie cu feedback-ul pe care il da Dani (ala de ii ziceti voi Bietul) la KTM si cu ce rezultate. 

Acum 1 oră, ENEOS a spus:

 

Păi Rossi știai din start că o să câștige, dar che spettacolo era! :rock:

Ehee.. colegul, daca nu il halea, nu putea vedea asta. 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 12 ore, B.B. a spus:

Stii f bine ca Mnezo nu există, deci degeaba.

Pregateste tricoul roșu cu MM93, por favor! 

 

Stiu! Doar ca mataniile functioneaza :friends:

 

Acum 6 minute, therocketscientist1 a spus:

Unii cu testele pe circuit, altii cu testele in playlist

 

 

Putine statui raman in picioare:lool:

 

376782409_871821910971238_7204058949336900541_n.thumb.jpg.8c1f49e0ae4ec2adaba04d1b034f5919.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 9 ore, Cavaleru a spus:

nu ma bag in polologia legata de Rossi ca n-as putea sa fiu obiectiv.

 

asa ca ma rezum la partea de Carbon.

trebuie gasit mixul perfect suficienta rigiditate dar si care sa transmita feedback. Se merge pe o poteca necunoscuta, cautand mixul perfect pentru un cadru moto.

Nu poti compara sasiul unei masini de f1 cu o motoreta. Sunt diferente mari, de comportament de feedback. 

 

acum e drept ca nu-s inginer de meserie, si nici n-am studiat asa ceva, iar F1 nu mai urmaresc de multi multi ani peste 15 cred.

Da,pai si eu (mi-)am promis ca nu ma mai amestec in discutii despre tribun - unii colegi au prea multa incarcatura sentimentala cand e vorba despre el,ca si despre MM dealtfel,si orice discutie care ii aminteste pe oricare din ei degenereaza intr-un lung sir de laude la adresa respectivului coroborat cu un lung sir de critici la adresa adversarilor lucru ce nu duce niciunde de fapt.

De fapt discutia nici nu era despre Rossi,a fost deraiata spre tribun si asta nu era deloc intentia mea,discutia era despre faptul ca pilotii cu cat devin mai profi cu atat dispare spectacolul din competitie,ceea ce eu spuneam ca e de fapt logic.In fine.

 

Exact,ai zis foarte bine,trebuie studiata elasticitatea,tensile strenght samd a acestor cadre ,daca se vrea (si pe buna dreptate) sa indeplineasca toate "sarcinile" ce ii revin unui cadru de gp.Aducand acest material care poate fi tesut/format din/modelat in diverse moduri,inginerii pot face foarte multe inovatii dar in acelasi timp,logic,introduc si foarte multe variabile.Eu cred ca odata produsul finit, se poate proba destul de usor pe banc pt a se vedea comportamentul dpdv al elasticitatii (flex'ul care il deranja pe Aleix) si a ajunge la acelasi comportament ca cele de aluminiu.Am toata increderea in Rivola si inginerii de la Aprilia.

Dar nici KTM nu se lasa mai prejos - si vin cu o precizare - cadrul folosit de Pedrosa e full carbon si la partea de jos e colantat in orange - am facut un printscreen,dar l-am pierdut,se poate vedea pe filmarile de pe motogp.com.

Dar ma bucur ca (finally) s-a deschis si aceasta usa,si vorba aia "what you learn cannot be un-learned" - la fel ca si cu seamless'ul : odata ce vine un constructor cu o inovatie si functioneaza,ceilalti nu o pot ignora.

 

Da,pai masinile de F1 nu au sasiu,deci clar nu poti compara :) ...au decis in anii 80 ca nu mai au nevoie si au prins safety cell'ul de motor,cutia de motor si suspensia spate de cutie si problem solved.Nici eu nu mai urmaresc F1 de vro 2 ani,am ajuns la concluzia ca e o pierdere totala din timpul meu de weekend.Si dupa cum am zis,poti prezice destul de corect cine va lua campionatul inca din testele pre-sezon - pilotul a fost scos aproape complet din ecuatie si atunci nu mai are rost sa ma uit la ceea ce a ajuns de fapt o etalare a unei cat mai bune organizari si fine planning ingineresc.Pass.

Dar masinile de F1 dpdv al inginerului sunt ceva fantastic care merita intotdeauna studiat.Bugetul echipelor pe 4-5 ani pt dezvoltare rivalizeaza cu bugetul constructorilor de talie mondiala cand scot un nou model pe piata (lucru care se intampla tot cam la 4-5ani),si asta e ceva fantastic,in nici o disciplina nu avem parte de asemenea progrese tehnice.

Editat de Method
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 8 ore, xt600 a spus:

Nu ma contrazic deloc, ai imprresia asta pentru ca confuzezi conceptele. Daca tot iti place sa folosesti barbarisme in exprimare, ar fi bine sa faci distinctia intre "racecraft" si "ridecraft". Sunt doua notiuni care au legatura una cu alta, dar sunt total, total distincte. Toti pilotii sunt niste rideri exceptionali, unii ca Stoner aveau un fel de a merge superb. Dar putini piloti sunt si niste raceri la fel de exceptionali. Stoner, JLo au fost rideri excelenti, dar niste raceri mediocrii. La ei totul se reducea la a pleca tare, a pune distanta si that's it! Daca nu puteau, mureau penibil in pluton. Rossi pe langa schilul extraordinar in pilotaj, era mai ales un racer in stare pura! Omul era tactician, gasea trase alternative, depasea unde nici dracu nu se gandea, avea niste manevre de depasire de o precizie incredibila, frana uluitor, facea niste recuperari pe care doar la MM le-am mai vazut, etc. Asta este racecraft, tata! Racecraft! De aceea el facea spectacol. Ceilati mergeau doar tare, singuri pe pista. Nu se intampla nimic in cursele alea. Erau procesiuni, ca si astea de acum. Spectacol 0. Inca Stoner era placut de privit, Jlo, nici macar atat. Pilotaj mai boring, ca al lui nu am mai vazut la nimeni. Dar era eficient. So, daca nu ai fi confundat notiunile, ai fi inteles ceea ce am vrut sa spun. 

 

Daca te uiti la F1 sau daca compari cu sezonul 2023, sezonul 2022 ti se pare rupt din soare. Acu' ca sa nu fiu nedrept, da, in sezonul 2022 au fost vreo 2-3 curse frumoase, dar stii cum este... cu doua flori te duci la ingropaciune, cu trei te duci in vizita la soacra. Altfel zis, cu doua-trei curse nu se face un campionat frumos. 

 

Se poate ingradi orice  colegu'! Orice! Trebuie doar vointa politica.. ;) 

 

Cei care merg la circuit, sa vada cursele, merg pentru atmosfera si activitati conexe. Mai un mic, mai un fund de umbrela girl, mai plimba Ezpeleta 22 de piloti in remorca ca pe vite, etc. Oamenii vin pentru paine si circ, Method, nu pentru spectacolul sportiv in sine. Vezi si tu cum iese lumea la un mic si o bere, cand sunt date de primarii. Adevarata audienta o fac milioanele, zecile de milioane care urmaresc cursele etapa de etapa la TV. Ei bine, numarul astora scade si ceea ce este cel mai trist, este ca incepe sa se erodeze nucleul ala dur. Pentru ca oamenii nu mai au ce vedea.. uite si tu ce se intampla la clasa mare, vezi cum incep sa arate cursele la Moto2, o clasa candva spectaculoasa. Cum spunea un coleg, singurele curse care merita vazute sunt cele de la Moto3. 

 

Cum am ajuns la aceasta concluzie? Pai o spune el, colegu'. Nu numai acum ci in mai multe declaratii. El nu simte nimic. Apoi se vede in felul in care a evoluat/involuat motocicleta, de cand este responsabil cu feedback-ul. Nu numai ca motoreta nu a castigat nimic din ceea ce ii lipsea, dar a pierdut si punctele forte pe care le avea. Apoi fac o comparatie cu feedback-ul pe care il da Dani (ala de ii ziceti voi Bietul) la KTM si cu ce rezultate. 

Ehee.. colegul, daca nu il halea, nu putea vedea asta. 

 

E intresant cum iei din declaratii doar ce iti convine tie :).

De ce cere horsepower Q la Yamaha, e simplu....there is no substiture for horsepower....odata ce ii ai ai o plaja mai larga de setari. aero cu apasare mai mare sau mai mica, 

2. ce ziceau si alti colegi care se pricep mai bine la aero decat mine, marea diferenta intre ktm, ducati si Aprilia, vis-a-vis de Honda si Yamaha este ca primii folosete tunele de vant ca sa obtine rezultate, in timp ce honda si yamaha se bazeaza pe feelingul pilotiilor.

problema cu aero, este ca se schimba total feelingul pilotiilor, si nu pot sa isi dea seama in teste care sunt mai bune...si asta a declarat si Q si cei de la Yamha si la testul precedent si cei de la Honda.

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 6 minute, damager a spus:

 

E intresant cum iei din declaratii doar ce iti convine tie :).

De ce cere horsepower Q la Yamaha, e simplu....there is no substiture for horsepower....odata ce ii ai ai o plaja mai larga de setari.

Ala este laitmotivul pe care il baga in toate declaratiile despre evolutia motocicletei: power! power! si I don't feel anything. In rest nu are o paleta de idei prea bogata. Ti se par prea consistente declaratiile lui? Prea subtile, etc? 

In ceea ce priveste horsepower-ul, nu trebuie sa imi explici de ce este util, inteleg si eu chestiunile astea, ceea ce nu a inteles frantuzul a fost ca odata cu horsii, trebuie sa schimbi totul, sasiu, electronica, distributie a maselor, suspensii, tot. Acum are ceva mai mult power dar nu gaseste setarile... cu toata plaja mai larga de setari, motoreta a pierdut din calitatile initiale, este mai greu de pilotat, etc. :) De nevoie, a revenit la setarile vechi de un an sau doi. Intre timp altii merg inainte. Si tot eu iau doar ce imi convine din declaratii??? Sunt nemultumit de el pentru ca vad ca de cand este pilotul principal la Yamaha, motocicleta regreseaza la propriu. Nu poti contesta faptul asta, oricat de suporter al lui Q esti.  

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 18 minute, damager a spus:

problema cu aero, este ca se schimba total feelingul pilotiilor, si nu pot sa isi dea seama in teste care sunt mai bune...si asta a declarat si Q si cei de la Yamha si la testul precedent si cei de la Honda.

+1

 

Asa ajungem sa vedem declaratii ale pilotilor care au cazut si nu stiu de ce. Ca doar nu de cretini au ajuns acolo. Trecerea pe o motocicleta cu elemente aero schimba total paradigma in care au pilotat pana la ajungerea in MotoGP.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 5 minute, therocketscientist1 a spus:

+1

 

Asa ajungem sa vedem declaratii ale pilotilor care au cazut si nu stiu de ce. Ca doar nu de cretini au ajuns acolo. Trecerea pe o motocicleta cu elemente aero schimba total paradigma in care au pilotat pana la ajungerea in MotoGP.

De unde si diferenta intre pilotii din generatia lui Rossi care contribuiau la dezvoltare si acuma cand nu mai controbuie decat sa spuna ce simt, si ingienerii iau teme pt acasa.

Acum 7 minute, xt600 a spus:

Ala este laitmotivul pe care il baga in toate declaratiile despre evolutia motocicletei: power! power! si I don't feel anything. In rest nu are o paleta de idei prea bogata. Ti se par prea consistente declaratiile lui? Prea subtile, etc? 

In ceea ce priveste horsepower-ul, nu trebuie sa imi explici de ce este util, inteleg si eu chestiunile astea, ceea ce nu a inteles frantuzul a fost ca odata cu horsii, trebuie sa schimbi totul, sasiu, electronica, distributie a maselor, suspensii, tot. Acum are ceva mai mult power dar nu gaseste setarile... cu toata plaja mai larga de setari, motoreta a pierdut din calitatile initiale, este mai greu de pilotat, etc. :) De nevoie, a revenit la setarile vechi de un an sau doi. Intre timp altii merg inainte. Si tot eu iau doar ce imi convine din declaratii??? Sunt nemultumit de el pentru ca vad ca de cand este pilotul principal la Yamaha, motocicleta regreseaza la propriu. Nu poti contesta faptul asta, oricat de suporter al lui Q esti.  

Incerc sa ma explic, chiar daca nu e in filozofia ta, avand in vedere cat insisti cu motoreta dezvoltata pt Bag.

pilotul a ajuns sa contexe prea puti in dezvoltare.

ducati, indiferent de ce crezi tu, din declaratiilor lor, iau feedback-ul si datele de la 8 piloti, inginerii analizeaza si iau decizii... 

yamaha nu poate sa miste in nici o directie pt ca este penalizata pt lipsa de putere. acuma, dupa noul motor, si printr-o lipsa acuta de grip la iesire. 
dar na, e mai simplu sa zici ca pilotul nu stie despre ce vorbeste.

treci peste, era in care pilotii aveau ceva de spus in dezvoltare a trecut, si a fost initiata de ducati.

Inclusiv MM a zis acuma, ca e bine ca vede alte fete de ingineri in boxa. Ce crezi ca fac aia acolo? Taie frunza la caini.

Meregalli a zis la fel, motorul nou este mai smouth, are un plus de putere. In rest inginerii si-au luat temele acasa si sa vada cu ce vin la valencia, iar cu aero sa testeze in tunel ca altceva nu au ce sa faca.

Nu mai face nimeni dezvoltare ca pe vremea lui Rossi, treaba a devenit prea complexa. Pribabil ca intr-o oarecare perioada se vor reseta iar ca sa se ia de la capat, dar mi-e frica pt japonezi ca nu o sa mai detina suprematia, in urmatorii 10 ani nu cred ca mai pupa japonezii vreun campionat. Decat dc inventeaza un pilot ca MM din nou.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 25 minute, damager a spus:

De unde si diferenta intre pilotii din generatia lui Rossi care contribuiau la dezvoltare si acuma cand nu mai controbuie decat sa spuna ce simt, si ingienerii iau teme pt acasa.

 

Meregalli a zis la fel, motorul nou este mai smouth, are un plus de putere.

 

in urmatorii 10 ani nu cred ca mai pupa japonezii vreun campionat.

Pai si eu il cred pe Meregali, sunt convins ca omul vorbeste in baza unor date concrete, dar uite ca Q nu simte nimic.  Si daca ma raportez la ceea ce ai spus mai sus, ar trebui sa simta, nu? Tine de job-ul lui. Ei bine, el nu simte si declara asta in mod explicit. Ce teme sa ia inginerii pentru acasa? 

 

Pe actualul regulament, clar nu mai pupa. Intrebarea este: de ce mai concureaza? 

Editat de xt600
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

1 oră în urmă, damager a spus:

marea diferenta intre ktm, ducati si Aprilia, vis-a-vis de Honda si Yamaha este ca primii folosete tunele de vant ca sa obtine rezultate, in timp ce honda si yamaha se bazeaza pe feelingul pilotiilor.

avem o sursa sigura pt asta?

ca suna putin ridicol.

adica spui "aero" deja orice anonim se gandeste la tunel aerodinamic. Dar HRC nu?...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...