Sari la conținut

Noutati din lumea moto


DonFlamingo
 Share

Postări Recomandate

Acum 25 minute, sasesase a spus:

 

Hai sa nu mai putem botu la tot ce citim din brosuri. 22% crezi ca simti? Poate in conditii indeale, adica 0 vant si singur pe drum. Realitatea este insa alta, ai parte de vant lateral, vant generat de masini/tiruri etc., in curbe directia vantului se schimba constant. Crezi ca niste aripi montate pe carena vor face vreo diferenta? Or fi bune pe ploiae sa nu iti ajunga apa asa de repede la oo.

 

In rest, dupa ce te arzi, sufli si in iaurt. Testele luate de pe internet nu reprezinta aproape nimica din ceea ce vei avea tu parte de la motocicleta respectiva. In primul rand, extrem de rar gasesti niste teste facute de oameni care sunt cu adevarat obiectivi, doar ca acele teste apar mult dupa lansariile oficiale, deorece categoria respectiva de "testeri" nu este niciodata invitata de catre producator la evenimentele oficiale. Acolo merge cine vorbeste frumos, iar orice chestie negativa este nuantata. 

Exemplu concret, KTM si Ducati sunt de departe in zona de clasa adventure, cele mai bune motociclete...iar netul este plin de laude, mai ales de la cei care le primesc gratis pentru long time test. Realitatea este insa alta, iar aia o descoperi pe forumuri, respectiv la cei putini care fac review-uri sincere, doar ca alea le gasesti foarte greu.

 

Cum sa fie mai mic? 15.500/18.000 fata de 15.000 cat este nu RS.

Unde ai văzut RS cu 15 mii?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 1,7k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

30 minutes ago, Escanor said:

Ăla e prețul de bază cheala. Ia și prin pachetele pe ea și vedem cat da la final. Sub 19k nu cred că are cum

 

16700 mi-a iesit mie. Am comparat cu acel Guzzi care conf. colegului e 15500 cu suspensia standard, iar cu cea reglabila 18.000. Ma gandesc ca tot pret de baza e si acolo, deci eventuale optiuni vor mai ridica pretul. 

 

Cel putin cu 16700 iei un RS cu pachetul dinamic si suspensie reglabila...deci 1300 mai ieftin 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 36 minute, Escanor a spus:

Ăla e prețul de bază cheala. Ia și pune pachetele pe ea și vedem cat da la final. Sub 19k nu cred că are cum

image.thumb.png.bf27a91ba8ca98433c19d3784e862e4c.png

Acum 1 minut, sasesase a spus:

 

16700 mi-a iesit mie. Am comparat cu acel Guzzi care conf. colegului e 15500 cu suspensia standard, iar cu cea reglabila 18.000. Ma gandesc ca tot pret de baza e si acolo, deci eventuale optiuni vor mai ridica pretul. 

 

Cel putin cu 16700 iei un RS cu pachetul dinamic si suspensie reglabila...deci 1300 mai ieftin 

Am pus si eu pozica cu cat a dat pretul cu toate pachetele. Fara vopsea extra cost, fara briz-brizuri. Doar optionalele tehnice. 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

22 minutes ago, Escanor said:

image.thumb.png.bf27a91ba8ca98433c19d3784e862e4c.png

Am pus si eu pozica cu cat a dat pretul cu toate pachetele. Fara vopsea extra cost, fara briz-brizuri. Doar optionalele tehnice. 

 

Claro, cand pui si bugspoiler si alte chesti pentru touring, poti urca lejer in sus. Eu ma refeream la pretul de baza, de acolo fiecare isi pune in functie de buget si ce are nevoie. 

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

4 hours ago, sasesase said:

16700 mi-a iesit mie. Am comparat cu acel Guzzi care conf. colegului e 15500 cu suspensia standard, iar cu cea reglabila 18.000.

 

Nu te lăsa indus în eroare de prețurile de bază de la BMW Motorrad - este doar un model de marketing. Strategia este de a-ți atrage interesul cu un preț inițial mic și a-ți băga opțional multe lucruri care la concurență vin standard. Teoretic este mai ieftin RS-ul (pentru că da, poți să-l iei fără nicio opțiune), practic este mai scump (marea majoritate a clientului BMW bagă 25%+ în opțiuni).

 

4 hours ago, sasesase said:

Ma gandesc ca tot pret de baza e si acolo, deci eventuale optiuni vor mai ridica pretul. 

 

Italienii (sau cam toată lumea în afară de BMW) nu prea au opționale, sunt accesorii. Varientele de echipare sunt doar două: standard și S. La BMW, conceptele de accesorii se confundă cu opționalele.

 

5 hours ago, sasesase said:

Testele luate de pe internet nu reprezinta aproape nimica din ceea ce vei avea tu parte de la motocicleta respectiva. In primul rand, extrem de rar gasesti niste teste facute de oameni care sunt cu adevarat obiectivi, doar ca acele teste apar mult dupa lansariile oficiale, deorece categoria respectiva de "testeri" nu este niciodata invitata de catre producator la evenimentele oficiale. Acolo merge cine vorbeste frumos, iar orice chestie negativa este nuantata. 

Exemplu concret, KTM si Ducati sunt de departe in zona de clasa adventure, cele mai bune motociclete...iar netul este plin de laude, mai ales de la cei care le primesc gratis pentru long time test. Realitatea este insa alta, iar aia o descoperi pe forumuri, respectiv la cei putini care fac review-uri sincere, doar ca alea le gasesti foarte greu.

 

Parțial de acord. Multe review-uri sunt superficiale sau/și plătite. Sunt însă și review-uri cât de cât obicetive și calitative, care-ți spun în mare la ce să te aștepți legat de motocicleta respectivă; trebuie să știi să le filtrezi. Mă refer aici strict la motocicletă și la mersul pe ea - experiența de ownership, interacțiunea cu service-ul, piesele, etc. sunt aspecte de altă natură.

 

  • Harley Davidson pregătește versiuni mai mici pentru Pan America - 975 și 965 Special.
  • CFMoto 800 NK, un naked chinezesc cu motorul de 790 de la KTM:

image.thumb.png.41838011fee5f36263227d9990c9ce9f.png image.thumb.png.d526c87fc852ee60b9ea4a288311ea0f.png image.thumb.png.bfb789872daab21d6fba5b97952d0ffb.png image.thumb.png.3e4bed478b0cb50ab58a6674ffee7f85.png

Editat de PzKpfW
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

2 minutes ago, PzKpfW said:

Nu te lăsa indus în eroare de prețurile de bază de la BMW Motorrad - este doar un model de marketing. Strategia este de a-ți atrage interesul cu un preț inițial mic și a-ți băga opțional multe lucruri care la concurență vin standard. Teoretic este mai ieftin RS-ul (pentru că da, poți să-l iei fără nicio opțiune), practic este mai scump (marea majoritate a clientului BMW bagă 25%+ în opțiuni).

 

Nu contest asta, doar ca si la BMW multe sunt defapt accesorii. Protectie motor, proiectoare, mansoane incalizite etc. sunt defapt accesori dpmdv care se pot monta fara probleme si aftermarket. Optiune este vopseaua, ESA, keyless ride, tempomat etc. Dar alea la pretul comparativ cu Guzzi sunt toate incluse. 

9 minutes ago, PzKpfW said:

Italienii (sau cam toată lumea în afară de BMW) nu prea au opționale, sunt accesorii. Varientele de echipare sunt doar două: standard și S. La BMW, conceptele de accesorii se confundă cu opționalele.

 

Eu la accesori vad cam 75% din ce ofera si BMW...cric central, mansoane incalizite, kit pasager. 1759 Euro un esapament, la BMW e "doar 1000" euro. Protectii clindri 361, exact cat la BMW

 

image.thumb.png.e1cbbf527e45a0fca30c82301d8c14f4.png

13 minutes ago, PzKpfW said:

Mă refer aici strict la motocicletă și la mersul pe ea - experiența de ownership, interacțiunea cu service-ul, piesele, etc. sunt aspecte de altă natură.

 

Tocmai, ownershipul, service-ul, piesele etc. sunt cele mai importante cand vine vorba de practicalitate. Degeaba am motocicleta lider in brosura si teste pe youtube, daca imi creeaza doar probleme. Te mai bucuri de un V4 sau un V2 de la Ducati respectiv KTM (exemplu) cand la fiecare sunet ciudat tresari din toti nervii?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

La BMW ai opționale de tip vopsea, riding modes, DRL, tempomat, controlul frânei de motor, etc. Toatea astea vin standard pe V100. Versiunea S, pe lângă suspensia adaptivă Öhlins (probabil superioară față de cea Sachs/ZF de la BMW) are incluse un quickshifter bidirecțional, senzori de presiune în roți și mânere încălzite - chestii iar opționale la BMW. Nu arunc cu rahat în RS (din contră, probabil este motocicleta superioară dintre cele două), vorbesc strict despre preț și perspectivă.

 

6 hours ago, sasesase said:

Hai sa nu mai putem botu la tot ce citim din brosuri. 22% crezi ca simti?

 

Dacă ai avut vreidată motocicletă cu parbriz reglabil, știi ce efect poate avea o simplă ajustare de poziție a deflectorului de vânt. Din nou, mai mult marketing la Moto Guzzi cu treaba asta, dar un element interesant care ar putea crea un precedent.

 

28 minutes ago, sasesase said:

Tocmai, ownershipul, service-ul, piesele etc. sunt cele mai importante cand vine vorba de practicalitate.

 

Aici ești foarte subiectiv. Nu toată lumea-și ia motocicletă pentru practicalitate sau pune preț mare pe aspectele astea. Personal (și sunt convins că nu sunt singurul) mi-am luat tot timpul ce mi-a plăcut și am ignorat aspectele "practice". Mi-am făcut nervi? Ocazional, da. A meritat sacrificiul? Absolut.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

49 minutes ago, PzKpfW said:

Dacă ai avut vreidată motocicletă cu parbriz reglabil, știi ce efect poate avea o simplă ajustare de poziție a deflectorului de vânt. Din nou, mai mult marketing la Moto Guzzi cu treaba asta, dar un element interesant care ar putea crea un precedent.

 

Si acuma am moto cu parbriz reglabil, dar asta nu inseamna ca are aerodinamica activa. Intelegi unde bat? Eu prin aerodinamic activa inteleg imbunatatirea performantelor in conditiile X Y Z ale motocicletei/masinii/avionului what ever. Nu protectia la vant la riderului. 

Poate nu inteleg eu termenul prea bine, sau poate ca aici nu vorbim de aerodinamica activa

1 hour ago, PzKpfW said:

Nu toată lumea-și ia motocicletă pentru practicalitate sau pune preț mare pe aspectele astea. Personal (și sunt convins că nu sunt singurul) mi-am luat tot timpul ce mi-a plăcut și am ignorat aspectele "practice". Mi-am făcut nervi? Ocazional, da. A meritat sacrificiul? Absolut.

 

Din pacate eu fiind ars, suflu si in iaurt. Am devenit mai defensiv si mai pragmatic, poate e bine, poate nu...cert este ca nu mai am dispozita sa pierd bani, timp, nervi, discutii cu mecanici si sefi de service-uri etc. Am o greata si cand merg la o banala revizie. 

Ma bucur maxim cand am ocazia sa merg cu orice motocicleta sau masina...doar ca in al meu garaj, gasesti chestii booring, dar practice :D 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Aerodinamica în absolut este mișcarea (dirijată) a aerului. Apendicele despre care vorbim sau aripile de pe Ducati Panigale (de exemplu) fac același lucru - dirijază aerul. Scopul însă diferă. 

 

Aici, este aerodinamică activă pentru că eleroanele sunt acționate automat în funcție de viteză. 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

25 minutes ago, PzKpfW said:

Aerodinamica în absolut este mișcarea (dirijată) a aerului. Apendicele despre care vorbim sau aripile de pe Ducati Panigale (de exemplu) fac același lucru - dirijază aerul. Scopul însă diferă. 

 

Aici, este aerodinamică activă pentru că eleroanele sunt acționate automat în funcție de viteză. 


Producatorul spune ca "Moto Guzzi V100 Mandello este prima motocicletă din lume care încorporează aerodinamică adaptivă. Mai mult de 200 de ore au fost petrecute în tunelul de vânt pentru reglarea fină a acestei tehnologii, care reduce presiunea aerului asupra utilizatorului prin ajustarea poziției deflectoarelor în funcție de viteza și de modurile de mers selectate. Confortul de rulare este sporit și mai mult prin reglarea parbrizului, care poate fi făcută fie manual, fie prin funcția Moduri de călătorie."

 

Scopul eleroanelor este doar protectia riderului, si nu downforce sau dirijarea aerului cu scopul de a imbunatati ciclistica, manevrabilitatea etc. la viteze x y z..

Daca scopul lor declarat ar fi...mai buna stabilitate in viraje la viteze mari, downforce pentru mai mult grip, sau reducerea coeficientului aerodinamic pentru un top speed...sau airbrake in caz de franare de urgenta...etc. atunci da, am putea vorbi de aerodinamica adaptiva.

 

Asa, orice motocicleta cu parbirz reglabil, poate avea montat un actuator care sa ridice sau sa coboare parbrizul in functie de viteza de deplasare si sa se mandreasca.

Editat de sasesase
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

1 hour ago, Escanor said:

Aia da. Desi merge foarte bine Android Auto/Apple Carplay. 

Salut , la ce te referi cand spui asta? Au reusit sa le conecteze peste aplicatia Bmw-ului? Noroc ca imi merge navigatia aia primitiva cu sageti fara sa fiu nevoit sa fac screen  casting de pe telefon prin aplicatia vietii. Ar fi ceva sa pot folosi waze , de exemplu , pe ditamai displayul.

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 17 minute, Emperor a spus:

Salut , la ce te referi cand spui asta? Au reusit sa le conecteze peste aplicatia Bmw-ului? Noroc ca imi merge navigatia aia primitiva cu sageti fara sa fiu nevoit sa fac screen  casting de pe telefon prin aplicatia vietii. Ar fi ceva sa pot folosi waze , de exemplu , pe ditamai displayul.

 

Android Auto/Apple Carplay doar Honda are si parca Indian pe modelul Pursuit, in rest nimeni. BMW merge pe navigatia lor propri si la fel si Ducati. 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Indian cred că are funcționalitatea CarPlay/Android Auto pe toate motocicletele cu ecran tactil (Roadmaster, Challenger, Pursuit, etc.) - însă doar prin conexiune cu fir. Honda sunt singurii care oferă conexiune Bluetooth pentru CarPlay și Android Auto. Și asta pentru că sunt singurii care au dezvoltat integrarea. Pentru auto, dezvoltarea se face prin colaborare între fabricant și Apple/Google. Dar piața moto reprezintă interes prea mic (deocamdată) așa că americanii nu se sinchisesc. Bravo celor Honda pentru că au investit în asta. Va deveni standard în timp, la fel cum este acum la auto.

 

În rest cam toate mărcile au propriile aplicații de navigație. Și cam toate sunt foarte proaste, doar cea de la BMW am înțeles că este decentă. Dar nu se compară cu Google Maps sau Waze.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

12 minutes ago, PzKpfW said:

În rest cam toate mărcile au propriile aplicații de navigație. Și cam toate sunt foarte proaste, doar cea de la BMW am înțeles că este decentă. Dar nu se compară cu Google Maps sau Waze.

 

Si mai si baga la bani in ele. Sunt okish daca esti in zona unde nu ai acoperire Roaming...

Eu personal nu cred am folosit nici 0.1% navigatia build in, nici de la masina nici de la moto

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 1 oră, PzKpfW a spus:

Indian cred că are funcționalitatea CarPlay/Android Auto pe toate motocicletele cu ecran tactil (Roadmaster, Challenger, Pursuit, etc.) - însă doar prin conexiune cu fir. Honda sunt singurii care oferă conexiune Bluetooth pentru CarPlay și Android Auto. Și asta pentru că sunt singurii care au dezvoltat integrarea. Pentru auto, dezvoltarea se face prin colaborare între fabricant și Apple/Google. Dar piața moto reprezintă interes prea mic (deocamdată) așa că americanii nu se sinchisesc. Bravo celor Honda pentru că au investit în asta. Va deveni standard în timp, la fel cum este acum la auto.

 

În rest cam toate mărcile au propriile aplicații de navigație. Și cam toate sunt foarte proaste, doar cea de la BMW am înțeles că este decentă. Dar nu se compară cu Google Maps sau Waze.

 

Din păcate și Honda tot pe cablu sunt. Zic 100% pentru că așa e la Africana. Daca se vrea wireless trebuie luat un device gen AA Wireless. 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ai dreptate, credeam că ai nevoie de cablu doar pentru setup-ul inițial. Într-un fel e bine, te asiguri că nu rămâi fără baterie (CarPlay/AA cam sug curent) - și oricum ai opțiunea unui dongle wireless, cum spuneai. Din nou, kudos Honda. Îmi aduc aminte că am luat în derâdere când au prezentat noul bord pe AT acum câțiva ani, cu un TFT mare deasupra și un LCD mic dedesubt, stil ceas Casio anii '90 pentru viteză și indicator treaptă. Acum are sens.

 

Pentru asta este util un bord TFT. Altfel este gimmick, toate informațiile pe care ți le oferă ar putea fi implementate pe un bord analog, ceva martori luminoși sau un LCD monocrom.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

La GT functioneaza f ok aplicatia, singura problema e ca nu mai poti folosi telefonul cand faci screen mirroring cu navigatia. Dar nici nu e cazul , cine butoneaza telefonul pe mobra, in timp ce conduce?

 

Si ai oricum navigatia secundara daca nu vrei screen mirroring, doar cu sageti/ indicatii pe fiecare lane care foloseste conexiunea bluetooth cu telefonul , e destul de practica doar ca nu ai harta completa penecran. 

 

Pentru Europa e destul de completa ca detalii si o actualizeaza destul de des , tinand cont ca e gratis . 

 

Cam asa arata dimensiunile hartilor, probabil  difera in functie de tara utilizatorului.

Aiurea ca portul Usb nu stie sa citeasca un stick cu muzica de exemplu, dar la cat youtube/spotify exista nu cred ca mai foloseste cineva asa ceva.

 

FBAB02E0-F733-4D4A-A29B-62C92431CDB2.jpeg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Presupun ca zici de GT 2022, ca la cele dinainte pe NAV VI navigatia e o prostie sinistra.

 

La Honda poti practic controla telefonul - apeluri, muzica, si chiar vizualiza si mesaje din Android Auto.

 

Mult peste orice aplicatie de navigatie a producatorilor.

 

1 oră în urmă, PzKpfW a spus:

Ai dreptate, credeam că ai nevoie de cablu doar pentru setup-ul inițial. Într-un fel e bine, te asiguri că nu rămâi fără baterie (CarPlay/AA cam sug curent) - și oricum ai opțiunea unui dongle wireless, cum spuneai. Din nou, kudos Honda. Îmi aduc aminte că am luat în derâdere când au prezentat noul bord pe AT acum câțiva ani, cu un TFT mare deasupra și un LCD mic dedesubt, stil ceas Casio anii '90 pentru viteză și indicator treaptă. Acum are sens.

 

Pentru asta este util un bord TFT. Altfel este gimmick, toate informațiile pe care ți le oferă ar putea fi implementate pe un bord analog, ceva martori luminoși sau un LCD monocrom.

 

Al 2-lea display monocrom e foarte util cand se foloseste Android Auto. Dar au pus o scurtatura - apesi un buton si ecranul trece pe displayul standar Africa Twin. Se apasa din nou si comuta pe Androi Auto - foate utila smecheria.

 

Problema este ca cel mai bine puneau Android Auto wireless ca sa nu mai ai nici o grija cu cabluri. Oricum exista priza clasica de la care se poate incarca telefonul. Pentru Android Auto exista un port usb special.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • ivan pedala changed the title to Stiri si noutati din lumea moto
  • Cavaleru changed the title to Noutati din lumea moto

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...