PzKpfW Postat Mai 10, 2023 Share Postat Mai 10, 2023 2 hours ago, DesertEagle said: Sigur, fix la pasionati se gandesc corporatiile, nu la bani. Nu am spus că nu este așa. Ci doar că fără prostiile produse în masă sau cocălărelile kitsch, nu ar mai putea produce și vehicule interesante - care se vând în număr mai mic și au marjă de profit redusă. BMW R nineT devine "R 12 NineT". Șasiu nou, design foarte puțin schimbat - subiectiv, aș spune că în mai rău. Arată mai apropiat de vechiul R 11/1200 R: Versus modelul actual/vechi: Multe elemente distictive ale R9T-ului au dispărut: capacele de aluminiu pe rezervor, tubul de admisie pe dreapta, suportul de sub șa, etc. Singurul plus pe partea estetică, roțile spițate sunt noi, vin standard și arată ceva mai bine. Aprilia testează apendice aerodinamice inspirate clar din MotoGP pentru Tuono și RSV4. Din păcate cam asta pare să fie noutatea pentru modelul 2024. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
DonFlamingo Postat Mai 24, 2023 Autor Share Postat Mai 24, 2023 A auzit careva de MITT Motorcycles? Văd că au eveniment de lansare cei de la Honda Nord care s-au băgat și la astea. Cică se lauda că ar fi spaniolești dar probabil că sunt China..... A auzit careva de MITT Motorcycles? Văd că au eveniment de lansare cei de la Honda Nord care s-au băgat și la astea. Cică se lauda că ar fi spaniolești dar probabil că sunt China..... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
PzKpfW Postat Mai 24, 2023 Share Postat Mai 24, 2023 13 minutes ago, Escanor said: A auzit careva de MITT Motorcycles? Foarte vag, acum ceva timp. Marcă spaniolă care-și produce motocicletele în China și care vinde prețuri mici. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
PzKpfW Postat Iunie 8, 2023 Share Postat Iunie 8, 2023 Planul de electrificare al celor de la KTM pentru următorii ani. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
DonFlamingo Postat Iunie 8, 2023 Autor Share Postat Iunie 8, 2023 Bleahhh Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
apriliacluj Postat Iunie 9, 2023 Share Postat Iunie 9, 2023 Acum 20 ore, Escanor a spus: Bleahhh pfuuuuuiiiiii hahahaha Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
PzKpfW Postat Iunie 9, 2023 Share Postat Iunie 9, 2023 De menționat că Pierer de la KTM este probabil cel mai anti-electrice CEO din domeniu. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
DonFlamingo Postat Iunie 9, 2023 Autor Share Postat Iunie 9, 2023 Poate să fie cum vrea el, sa lase mobrele-n pace cu electricu'!! Aia mai lipsește sa trebuiască să opresc din 200 in 200 (in cel mai bun caz) sa stau 2-3 ore să aștept să se încarce. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
PzKpfW Postat Iunie 9, 2023 Share Postat Iunie 9, 2023 Deocamdată este vorba doar de motociclete mici, de navetă sau scutere. Asta este piața și gama de electrice. Nu se pune problema de sport sau touring. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
exilatu' Postat Iunie 9, 2023 Share Postat Iunie 9, 2023 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
PzKpfW Postat Iunie 10, 2023 Share Postat Iunie 10, 2023 Surprinzător. Credeam că a murit clasa asta. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
vis-a-vis Postat Iunie 10, 2023 Share Postat Iunie 10, 2023 (editat) Chiar dacă nu sunt fan supersportive, mă bucur că a apărut un model care să merite R-ul ăla. Editat Iunie 10, 2023 de vis-a-vis Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
PzKpfW Postat Iunie 10, 2023 Share Postat Iunie 10, 2023 Spre deosebire de modelele din ultimii ani, da. Personal însă tot timpul m-a oripilat lipsa acută de cuplu a acestor motoare. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Speedy.K Postat Iunie 10, 2023 Share Postat Iunie 10, 2023 (editat) 70 Nm ti se pare nasol la 600 cmc si 195 de kile la plin? Editat Iunie 10, 2023 de Speedy.K Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
PzKpfW Postat Iunie 10, 2023 Share Postat Iunie 10, 2023 Nu valoarea este "nasolă" ci modul în care este livrată performanța. La motoarele astea, sub 8-9000rot/min nu se întâmplă nimic. Pe circuit, în mediu controlat, nu prea este o problemă; știi cum să ții motorul în plaja de putere și cuplu. Pe stradă îți petreci o mare parte din timp în afara aceeași plaje. Distracție zero. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Speedy.K Postat Iunie 10, 2023 Share Postat Iunie 10, 2023 Pai eu tin rapandula mea NUMAI in plaja aia. 7000-9000. Ca altfel m-as plange de vreo 10 ani ca "mi-a ramas mica". Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
PzKpfW Postat Iunie 10, 2023 Share Postat Iunie 10, 2023 24 minutes ago, 848-evo said: Tine de perspectiva Da și nu. Pe stradă un 4 în linie nu va fi niciodată la fel de fun ca un bicilindru de exemplu, pentru că nu are elasticitate. Compară un <ceva supersport japonez de 600, 4 în linie> cu o Aprilia RS660 de exemplu și ai să înțelegi la ce mă refer (de un Panigale V2 nu mai spun). Dacă vrei doar performanță pură, pe circuit, e altceva. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
PzKpfW Postat Iunie 10, 2023 Share Postat Iunie 10, 2023 3 minutes ago, 848-evo said: un 4 in linie Vorbim de un 600 4 în linie, pe stradă? Și comparăm cu ceva similar, bicilindru - cum ar fi RS660? Dacă da, let's agree to disagree. În afară de top-end, 4 în linie nu are absolut nimic pentru mine. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
PzKpfW Postat Iunie 10, 2023 Share Postat Iunie 10, 2023 2 minutes ago, 848-evo said: Ai ceva obsesie personala ca o motoreta trebuie sa faca ceva anume ca sa-ti apese tie butonul de distractie. Absolut. Se numește răspuns la accelerație (i.e., elasticitate). Dacă-mi perimiți o comparație cu lumea auto, un 4 în linie este ca un motor turbo cu lag mare, iar un bicilindru este un motor aspirat. 10 minutes ago, 848-evo said: Nu are legatura cu faptul ca un 600 4 in linie este fenomenal de distractiv si pe strada, daca stii sa il folosesti . Am făcut destui km și pe 4 în linie, am văzut ce face bine și ce nu. Top-end și predictibilitate. Probabil că unii pot considera asta "distractiv". Eu, nu. Nu doar economia stă în spatele abandonului acestei configurații; este efectiv un motor mai puțin adaptat pentru stradă, mai greu, mai mare și mai complex. Până și pe circuit începe să-și arate limitele. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
PzKpfW Postat Iunie 10, 2023 Share Postat Iunie 10, 2023 13 minutes ago, 848-evo said: Bicilindrul ( L2, V2 , cum vrei sa-i spui ) este mai degraba o masina turbo-diesel sau un tractor Poate un tractor bi-turbo cel puțin, atunci. Pentru că spre deosebire de 4 în linie are răspuns instant. Nu pot decât să te sfătuiesc din nou să încerci pe un bicilindru mai rafinat tractor turbo-diesel de generație mai nouă (cum este cel de pe Aprila despre care tot vorbesc). Un supersport japonez cu motor 4 în linie pare preistoric în comparație. Și nu doar ca motor - ciclistică, șasiu, frâne, etc. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
PzKpfW Postat Iunie 10, 2023 Share Postat Iunie 10, 2023 (editat) Asta fac și eu de ani buni. Nu am deținut niciodată în același timp două motociclete cu același tip de motor și am avut ocazia să merg destui kilometri pe diferite configurații, să le compar și să le înțeleg. Nu dețin adevărul absolut, dar știu sigur ce vreau și ce motoare/motociclete pot să ofere și ce. Pe partea de sportivitate/distracție pe stradă, 4 în linie de 600 este un dinozaur care și-a avut epoca de glorie acum 20-30 de ani. Japonezii trag de configurația asta pentru că au multă experiență cu ea și este mai ieftin să evoluezi o platformă decât să vii cu una nouă. Dar până și ei o abandonează - vezi Honda și Yamaha. Editat Iunie 10, 2023 de PzKpfW Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ENEOS Postat Iunie 10, 2023 Share Postat Iunie 10, 2023 1 oră în urmă, PzKpfW a spus: este efectiv un motor mai puțin adaptat pentru stradă, mai greu, mai mare și mai complex Mai complex din ce pdv? Că un V are 2 distribuții, circuit de răcire cu mai multe conducte, n-aș zice că L4 e neapărat mai complex! Acum 43 minute, PzKpfW a spus: 4 în linie de 600 este un dinozaur care și-a avut epoca de glorie acum 20-30 de ani. Japonezii trag de configurația asta pentru că au multă experiență cu ea și este mai ieftin să evoluezi o platformă decât să vii cu una nouă. Dar până și ei o abandonează - vezi Honda și Yamaha. Tendința generală e să reducă din costuri, de aia scade nr de cilindri, de aia apar inclusiv pe cruisere L2 în loc de tradiționalele V2. L4 nu e mai dinozaur față de alte configurații, așa orice motor termic este dinozaur pt că arhitectura nu li s-a schimbat de f multă vreme, li s-au tot pus sisteme adiacente diferite. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
PzKpfW Postat Iunie 10, 2023 Share Postat Iunie 10, 2023 1 minute ago, ENEOS said: Mai complex din ce pdv? Că un V are 2 distribuții, circuit de răcire cu mai multe conducte, n-aș zice că L4 e neapărat mai complex! Comparam L4 cu L2 în categoria 600-800cc, nu există V2 (sportiv) în categoria aia. La cilindreele mari (unde costul și greutatea contează mai puțin), V2-ul încă mai are ceva avantaje față de L2. 5 minutes ago, ENEOS said: Tendința generală e să reducă din costuri, de aia scade nr de cilindri, de aia apar inclusiv pe cruisere L2 în loc de tradiționalele V2. L4 nu e mai dinozaur față de alte configurații, așa orice motor termic este dinozaur pt că arhitectura nu li s-a schimbat de f multă vreme, li s-au tot pus sisteme adiacente diferite. Vorbeam în mod specific despre motoare termice, mai este destul până la o răspândire generală a electricelor. Motorul 4L a fost promovat și perfecționat de către japonezi care au inventat lupta cailor putere pentru a vinde. La aceeași cilindree, patru pistoane mici urcă mai ușor în ture datorită inerției mai mici (față de configurațiile cu mai puține pistoane mai mari) și vor scoate în consecință puteri de vârf mai mari. Dar logica de "performanță bazată doar pe puterea de vârf" și-a pierdut interesul și sensul. Pe lângă rațiunea economică (un L2 este mai ieftin de produs decât un L4), bicilindrul paralel are avantaje specifice pe stradă și în general. Motorul 4L este unul extrem de specializat, relativ greu adaptabil și unul care și-a atins oarecum limita de dezvoltare - motiv pentru care această configurație devine din ce în ce mai rară, atât pe stradă cât și pe circuit. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
CapnJackSparrow Postat Iunie 11, 2023 Share Postat Iunie 11, 2023 La 02.02.2023 la 22:00, vis-a-vis a spus: Clasa asta de 400cc era foarte dezvoltată-n Japonia, din cauza taxelor. Salut! Si din cauza categoriilor de permis si tot ceea ce deriva de aici (e.g. pret parcare, pret transport cu ferry boat-ul, etc.) . E categorie separata pana in 400 cmc. Sanatate! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
prafrau Postat Iunie 11, 2023 Share Postat Iunie 11, 2023 Acum 12 ore, PzKpfW a spus: Absolut. Se numește răspuns la accelerație (i.e., elasticitate). Dacă-mi perimiți o comparație cu lumea auto, un 4 în linie este ca un motor turbo cu lag mare, iar un bicilindru este un motor aspirat. In timp ce ai cumva dreptate legat de elasticitate, un v2/l2 raspunde mai degraba ca o masina turbo moderna, cuplu instant dar nu ai crescendo-ul, perioada aia de cateva secunde in care iti lungeste mainile progresiv. Nu are sens, nu e necesar si nu ajuta in nici o situatie, dar e o senzatie deosebita sa te uiti la turometru, sa vezi 12k si sa stii ca mai urca 4, sau sa auzi cum urla. Si pana la urma de asta e vorba, de senzatii deosebite si de cum le simte fiecare, fiindca nu folosim motocicletele de practice ce sunt. Nu am apucat inca sa incerc rs660, dar bicilindrele mici moderne, ducati sau japoneze, mi se par foarte anoste, utilitare. Posibil sa fie o chestie personala, dar nu-mi plac vehiculele bune la toate, si pare ca spre asta tind producatorii. Daca e sa comparam cu masini, mi s-a parut mereu ca honda s2000 aduce foarte mult cu o motocicleta de 600, si cred ca fix pentru asta e apreciata de unii. Oribila masina din multe puncte de vedere, dar era amuzant sa o turezi. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.