Sari la conținut

Noutati din lumea moto


DonFlamingo
 Share

Postări Recomandate

20 hours ago, DKW said:

Unul este Rotax, celalalt Loncin, relativ asemanator dar aranjat diferit.

 

Nu înțeleg la ce te referi prin "aranjat diferit". Platforma în sine este aceeași, cred că principala diferență este faptul că au schimbat ordinea de aprindere: motorul vechi era defazat la 180/360°, pe când cel nou este la 90/270°, imitând un V2 cu unghi de 90° (la fel ca majoritatea twin-urilor paralele actuale). În rest doar mici diferențe de alezaj, cursă sau compesie.

 

Rotax și Loncin sunt doar fabricanți prin care BMW a externanalizat producția motoarelor în sine, nimic mai mult. 

 

Suzuki GSX-R 1000 a murit, dar Suzuki intră în clasa sportivă medie cu parallel-twin-ul de pe V-Strom și GSX-8S.

 

image.thumb.png.154266ac1899efae2359a036873cfa1e.png

Editat de PzKpfW
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 1,7k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

2 hours ago, PzKpfW said:

 

Nu înțeleg la ce te referi prin "aranjat diferit". Platforma în sine este aceeași, cred că principala diferență este faptul că au schimbat ordinea de aprindere: motorul vechi era defazat la 180/360°, pe când cel nou este la 90/270°, imitând un V2 cu unghi de 90° (la fel ca majoritatea twin-urilor paralele actuale). În rest doar mici diferențe de alezaj, cursă sau compesie.

 

 

Daca platforma in sine este aceeasi, nu ar trebui sa fie cat mai asemanatoare dpdv vizual? Ce sar in ochi imediat sunt pozitia filtruli de ulei, a racitorului de ulei , a distributiei si pe ce parte este iesirea transmisiei.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 8 ore, PzKpfW a spus:

 

Nu înțeleg la ce te referi prin "aranjat diferit". Platforma în sine este aceeași, cred că principala diferență este faptul că au schimbat ordinea de aprindere: motorul vechi era defazat la 180/360°, pe când cel nou este la 90/270°, imitând un V2 cu unghi de 90° (la fel ca majoritatea twin-urilor paralele actuale). În rest doar mici diferențe de alezaj, cursă sau compesie.

 

 

 

 


 

De aici diferentele de plaja de cuplu/putere maxima? Ca paralel twin uile actuale vad ca au o plaja de turatie mult mai mica decat alea din anii 90...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 23 ore, PzKpfW a spus:

imitând un V2 cu unghi de 90° (la fel ca majoritatea twin-urilor paralele

 

Am mai vazut opinia asta si in alta parte dar eu personal nu inteleg de ce cineva ar vrea sa imite niste troace italienesti de acum 20 de ani, care in mare parte nici nu se mai fabrica.

Probabil ca, de fapt, exista o explicatie tehnica...

 

Acum 15 ore, Speedy.K a spus:


 

De aici diferentele de plaja de cuplu/putere maxima? Ca paralel twin uile actuale vad ca au o plaja de turatie mult mai mica decat alea din anii 90...

 

Din cauza normelor de poluare, sunt din ce in ce mai gatuite din soft.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

14 hours ago, Speedy.K said:

De aici diferentele de plaja de cuplu/putere maxima? Ca paralel twin uile actuale vad ca au o plaja de turatie mult mai mica decat alea din anii 90...

 

Nu-mi dau seama. Cert este că motoarele actuale scot mai multă performanță de vârf decât cele vechi.

 

2 hours ago, Escanor said:

 

35 minutes ago, ENEOS said:

 

Ce este nou de fapt? La Tracer ceva electronică, la AT... 3kg în minus?

 

14 minutes ago, DesertEagle said:

Am mai vazut opinia asta si in alta parte dar eu personal nu inteleg de ce cineva ar vrea sa imite niste troace italienesti de acum 20 de ani, care in mare parte nici nu se mai fabrica.

Probabil ca, de fapt, exista o explicatie tehnica...

 

Echilibrare și sunet.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 10 minute, PzKpfW a spus:

 

Nu-mi dau seama. Cert este că motoarele actuale scot mai multă performanță de vârf decât cele vechi.

 

 

 

Ce este nou de fapt? La Tracer ceva electronică, la AT... 3kg în minus?

 

 

Echilibrare și sunet.

La AT 3 kg in plus și radar adaptiv + blind spot alert. 

Ampatamentul va fi redus de asemenea iar motorul probabil identic 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

1 oră în urmă, PzKpfW a spus:

Echilibrare și sunet.

 

Daca v-urile la 90 de grade erau o solutie buna, acum o folosea toata lumea. In schimb, ce avem? Ceva italieni care au renuntat la prostia asta si o Honda de acum 40+ de ani. Unele chestii trebuie lasate sa moara, pur si simplu. Marii majoritati a motociclistilor le pasa de cum merge motocicleta la drum, nu cum paraie ea 2 km pe Magheru in timp ce intreaba unde este urmatorul control RAR. Adica, ok, fiecare are asteptari diferite de la o motocicleta dar celor mai multi nu le place sa le vibreze tigaia pe Furka sau Colombiere dupa 10 ore de mers.

Piata se adapteaza nevoilor majoritatii, nu asteptarilor unor curve de atentie.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 55 minute, prafrau a spus:

 

harley

Alea nu-s v-uri la 90 de grade... Si da, au piata lor si scenariul propriu de utilizare, de aia se vand in draci. In rest, cine vrea cu adevarat un Ducati Diavel? Extrem de putini si de aici si numarul de unitati vandute.

P.S. Da, am inteles ce ai vrut sa zici cu "harley" :)

Editat de DesertEagle
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 3 ore, DesertEagle a spus:

 

Am mai vazut opinia asta si in alta parte dar eu personal nu inteleg de ce cineva ar vrea sa imite niste troace italienesti de acum 20 de ani, care in mare parte nici nu se mai fabrica.

Probabil ca, de fapt, exista o explicatie tehnica...

 

 

Din cauza normelor de poluare, sunt din ce in ce mai gatuite din soft.


Eu ma refeream la faptul ca un paralel twin din anii 90 intra pe rosu la 11.000 rpm si scoate 35 kw la 8500 rpm pe cand unul din 2023 intra pe rosu la 9000 rpm si scoate 35 kw la 7000 rpm. De unde diferenta asta?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

1 hour ago, DesertEagle said:

Daca v-urile la 90 de grade erau o solutie buna, acum o folosea toata lumea.

 

Depinde ce înțelegi prin “bună”. Din punct de vedere economic și al greutății, parallel-twin-ul este superior. În rest, V2-ul (cu varii grade între bancuri) este o arhitectură mai bună.

 

8 minutes ago, Speedy.K said:


Eu ma refeream la faptul ca un paralel twin din anii 90 intra pe rosu la 11.000 rpm si scoate 35 kw la 8500 rpm pe cand unul din 2023 intra pe rosu la 9000 rpm si scoate 35 kw la 7000 rpm. De unde diferenta asta?

 

Nu găsesc vreun exemplu concret pentru cele două cazuri, dar în principiu  este vorba despre elasticitatea motorului și normele de poluare.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 15 minute, Speedy.K a spus:


Eu ma refeream la faptul ca un paralel twin din anii 90 intra pe rosu la 11.000 rpm si scoate 35 kw la 8500 rpm pe cand unul din 2023 intra pe rosu la 9000 rpm si scoate 35 kw la 7000 rpm. De unde diferenta asta?

 

Pai uite aici:

https://www.motorcyclespecs.co.za/model/Honda/honda_cb500x_22.html

35 kw la 8600 rpm deci tot pe acolo. Iar turatia maxima iarasi, are legatura cu normele de poluare din ce in ce mai stricte.

Acum 5 minute, PzKpfW a spus:

În rest, V2-ul (cu varii grade între bancuri) este o arhitectură mai bună.

 

 De ce este mai buna, daca se foloseste din ce in ce mai rar si 90 de grade aproape de loc?

Fanboys... 🤣

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

32 minutes ago, DesertEagle said:

De ce este mai buna, daca se foloseste din ce in ce mai rar si 90 de grade aproape de loc?

Fanboys... 🤣

 

Vezi răspunsul precedent: eficiența economică și contextul categoriei.

 

Un 2 || are sens la o cilindree medie, fiind mai ieftin și mai ușor față de un V2 - la fel cum la cilindreele mici, monocilindrul are mai mult sens decât un 2 ||. Peste o anumită capacitate cilindrică, V2-ul este în continuare preferat (avantajele îi depășesc inconvetele): câte parallel-twins de peste 1000cc sunt pe piață și câte V2-uri?

 

Când privești imaginea de ansamblu, nu mai există “fanboys”.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Exista solutii mult mai bune pentru capacitati mari, vezi GoldWing 1800 cc 6 boxer sau K 1600 6 linie, sau Ducati v4. Poate nici astea nu au cuplu suficient...

V2 are o singura calitate, pozitionarea mai naturala in cadrul motocicletei "clasice" (ajuta la centralizarea maselor), oricum o solutie desueta. Si mari dezavantaje, printre care vibratiile excesive si cilindrul nr.2 care ori se raceste deficitar (racire cu aer), ori iti prajeste ouale (racire cu lichid), ori ambele.

Inteleg preferintele unora dar v2 e departe de a fi ideal. Totisi nu vad de ce s-a renuntat la v2 90 grade, poate de bune ce erau...🤣. Acum dupa ce practic au disparut ar cam trebui imitate, ce sa zic.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Păi V2 față de L2 are 2 distribuții, nr dublu de arbori cu came, conducte de răcire mai multe, implicit costuri în +. Așa că au apărut cioapăre L2.

Să vedem când apare primul harli cu arhitectura asta! 😜

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

2 hours ago, DesertEagle said:

Exista solutii mult mai bune pentru capacitati mari, vezi GoldWing 1800 cc 6 boxer sau K 1600 6 linie, sau Ducati v4. Poate nici astea nu au cuplu suficient...

 

Sunt alternative care pot fi mai bune în anumite contexte specifice. Dar aici vorbeam despre bicilindre și || 2 versus V2.

 

Despre V2 și V4 Ducati mă pronunț în cunoștință de cauză și experiență proprie: aceste două motoare sunt complementare, nu suplimentare (așa cum vrea marketingul de la Ducati să te facă să crezi). Pe Panigale sau Diavel merge foarte bine V4; pe Multistrada sau Streetfighter, V2-ul.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

24 minutes ago, iama said:

De ce ? De ce nu invers sau toate variantele? Care e explicatia ?

 

Motorul V4 este gândit pentru turații și putere de vârf - i.e., top speed. Se potrivește foarte bine pe o motocicletă carenată (sau cu ceva protecție la vânt), stabilă, gândită să atingă viteze mari pe asfalt. Panigale sau Diavel sunt astfel de motociclete.

 

V2-ul are pistoane și biele mai mari și mai grele. La cilindree similară, nu se va tura la fel de mult ca un V4 (pistoane mai multe și mai mici), dar va avea cuplu mai mare și o elasticitate mai bună în livrarea puterii - livrează performanța mai jos și mai “instant”. Adică ceea ce vrei pe un tourer pe care-l vei încărca cu pasager și bagaje sau/și cu care vrei să te joci și în afara asfaltului (Multistrada), sau pe o motocicletă de prosteală/huligăneală (Streetfighter).

 

Bineînțeles, Ducati au investit mult în motorul V4, iar acum vor să-l rentabilizeze punându-l pe cât mai multe modele din gamă. Dar cine a mers pe Multistrada V2 sau un streetfighter bicilindru, îi percepe neajunsurile în anumite aplicații.

 

Înțeleg ce spune @DesertEagle legat de design-ul învechit al V2-ului  Testastretta de la Ducati și are dreptate: motorul ăla are practic 20 de ani și se bazează pe un concept apărut acum 50. Este un motor plăcut și destul de rafinat, dar își arată vârsta.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Cavaleru changed the title to Noutati din lumea moto

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...