PzKpfW Postat Septembrie 9, 2023 Share Postat Septembrie 9, 2023 (editat) 20 hours ago, DKW said: Unul este Rotax, celalalt Loncin, relativ asemanator dar aranjat diferit. Nu înțeleg la ce te referi prin "aranjat diferit". Platforma în sine este aceeași, cred că principala diferență este faptul că au schimbat ordinea de aprindere: motorul vechi era defazat la 180/360°, pe când cel nou este la 90/270°, imitând un V2 cu unghi de 90° (la fel ca majoritatea twin-urilor paralele actuale). În rest doar mici diferențe de alezaj, cursă sau compesie. Rotax și Loncin sunt doar fabricanți prin care BMW a externanalizat producția motoarelor în sine, nimic mai mult. Suzuki GSX-R 1000 a murit, dar Suzuki intră în clasa sportivă medie cu parallel-twin-ul de pe V-Strom și GSX-8S. Editat Septembrie 9, 2023 de PzKpfW Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
DKW Postat Septembrie 9, 2023 Share Postat Septembrie 9, 2023 2 hours ago, PzKpfW said: Nu înțeleg la ce te referi prin "aranjat diferit". Platforma în sine este aceeași, cred că principala diferență este faptul că au schimbat ordinea de aprindere: motorul vechi era defazat la 180/360°, pe când cel nou este la 90/270°, imitând un V2 cu unghi de 90° (la fel ca majoritatea twin-urilor paralele actuale). În rest doar mici diferențe de alezaj, cursă sau compesie. Daca platforma in sine este aceeasi, nu ar trebui sa fie cat mai asemanatoare dpdv vizual? Ce sar in ochi imediat sunt pozitia filtruli de ulei, a racitorului de ulei , a distributiei si pe ce parte este iesirea transmisiei. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
tourist1 Postat Septembrie 9, 2023 Share Postat Septembrie 9, 2023 Acum 4 ore, PzKpfW a spus: Suzuki GSX-R 1000 a murit, dar Suzuki intră în clasa sportivă medie cu parallel-twin-ul de pe V-Strom și GSX-8S. Cine n-are miar 4 in line sa-si cumpere, ca nu o sa se mai gaseasca. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ENEOS Postat Septembrie 9, 2023 Share Postat Septembrie 9, 2023 Miar de-o mie sau merge și mai mare? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Speedy.K Postat Septembrie 9, 2023 Share Postat Septembrie 9, 2023 Acum 8 ore, PzKpfW a spus: Nu înțeleg la ce te referi prin "aranjat diferit". Platforma în sine este aceeași, cred că principala diferență este faptul că au schimbat ordinea de aprindere: motorul vechi era defazat la 180/360°, pe când cel nou este la 90/270°, imitând un V2 cu unghi de 90° (la fel ca majoritatea twin-urilor paralele actuale). În rest doar mici diferențe de alezaj, cursă sau compesie. De aici diferentele de plaja de cuplu/putere maxima? Ca paralel twin uile actuale vad ca au o plaja de turatie mult mai mica decat alea din anii 90... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
DonFlamingo Postat Septembrie 10, 2023 Autor Share Postat Septembrie 10, 2023 https://www.motorcycle.com/bikes/new-model-preview/updated-2024-honda-africa-twin-confirmed-44594572 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ENEOS Postat Septembrie 10, 2023 Share Postat Septembrie 10, 2023 https://www.cycleworld.com/motorcycle-reviews/yamaha-tracer-9-gt-plus-first-ride/?fbclid=IwAR0ZxMr2rs2tD3xuJNJO46Ev-XtxxabxHjlDs7WqEO9vfB3CEdvym0hlF0E Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
DonFlamingo Postat Septembrie 10, 2023 Autor Share Postat Septembrie 10, 2023 Acum 1 oră, ENEOS a spus: https://www.cycleworld.com/motorcycle-reviews/yamaha-tracer-9-gt-plus-first-ride/?fbclid=IwAR0ZxMr2rs2tD3xuJNJO46Ev-XtxxabxHjlDs7WqEO9vfB3CEdvym0hlF0E Meh , păcat că nu fac un nou FJR 1300 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
DesertEagle Postat Septembrie 10, 2023 Share Postat Septembrie 10, 2023 Acum 23 ore, PzKpfW a spus: imitând un V2 cu unghi de 90° (la fel ca majoritatea twin-urilor paralele Am mai vazut opinia asta si in alta parte dar eu personal nu inteleg de ce cineva ar vrea sa imite niste troace italienesti de acum 20 de ani, care in mare parte nici nu se mai fabrica. Probabil ca, de fapt, exista o explicatie tehnica... Acum 15 ore, Speedy.K a spus: De aici diferentele de plaja de cuplu/putere maxima? Ca paralel twin uile actuale vad ca au o plaja de turatie mult mai mica decat alea din anii 90... Din cauza normelor de poluare, sunt din ce in ce mai gatuite din soft. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
PzKpfW Postat Septembrie 10, 2023 Share Postat Septembrie 10, 2023 14 hours ago, Speedy.K said: De aici diferentele de plaja de cuplu/putere maxima? Ca paralel twin uile actuale vad ca au o plaja de turatie mult mai mica decat alea din anii 90... Nu-mi dau seama. Cert este că motoarele actuale scot mai multă performanță de vârf decât cele vechi. 2 hours ago, Escanor said: https://www.motorcycle.com/bikes/new-model-preview/updated-2024-honda-africa-twin-confirmed-44594572 35 minutes ago, ENEOS said: https://www.cycleworld.com/motorcycle-reviews/yamaha-tracer-9-gt-plus-first-ride/?fbclid=IwAR0ZxMr2rs2tD3xuJNJO46Ev-XtxxabxHjlDs7WqEO9vfB3CEdvym0hlF0E Ce este nou de fapt? La Tracer ceva electronică, la AT... 3kg în minus? 14 minutes ago, DesertEagle said: Am mai vazut opinia asta si in alta parte dar eu personal nu inteleg de ce cineva ar vrea sa imite niste troace italienesti de acum 20 de ani, care in mare parte nici nu se mai fabrica. Probabil ca, de fapt, exista o explicatie tehnica... Echilibrare și sunet. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
DonFlamingo Postat Septembrie 10, 2023 Autor Share Postat Septembrie 10, 2023 Acum 10 minute, PzKpfW a spus: Nu-mi dau seama. Cert este că motoarele actuale scot mai multă performanță de vârf decât cele vechi. Ce este nou de fapt? La Tracer ceva electronică, la AT... 3kg în minus? Echilibrare și sunet. La AT 3 kg in plus și radar adaptiv + blind spot alert. Ampatamentul va fi redus de asemenea iar motorul probabil identic Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
DesertEagle Postat Septembrie 10, 2023 Share Postat Septembrie 10, 2023 1 oră în urmă, PzKpfW a spus: Echilibrare și sunet. Daca v-urile la 90 de grade erau o solutie buna, acum o folosea toata lumea. In schimb, ce avem? Ceva italieni care au renuntat la prostia asta si o Honda de acum 40+ de ani. Unele chestii trebuie lasate sa moara, pur si simplu. Marii majoritati a motociclistilor le pasa de cum merge motocicleta la drum, nu cum paraie ea 2 km pe Magheru in timp ce intreaba unde este urmatorul control RAR. Adica, ok, fiecare are asteptari diferite de la o motocicleta dar celor mai multi nu le place sa le vibreze tigaia pe Furka sau Colombiere dupa 10 ore de mers. Piata se adapteaza nevoilor majoritatii, nu asteptarilor unor curve de atentie. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
prafrau Postat Septembrie 10, 2023 Share Postat Septembrie 10, 2023 Acum 27 minute, DesertEagle a spus: Piata se adapteaza nevoilor majoritatii, nu asteptarilor unor curve de atentie. harley Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
DesertEagle Postat Septembrie 10, 2023 Share Postat Septembrie 10, 2023 (editat) Acum 55 minute, prafrau a spus: harley Alea nu-s v-uri la 90 de grade... Si da, au piata lor si scenariul propriu de utilizare, de aia se vand in draci. In rest, cine vrea cu adevarat un Ducati Diavel? Extrem de putini si de aici si numarul de unitati vandute. P.S. Da, am inteles ce ai vrut sa zici cu "harley" Editat Septembrie 10, 2023 de DesertEagle Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Speedy.K Postat Septembrie 10, 2023 Share Postat Septembrie 10, 2023 Acum 3 ore, DesertEagle a spus: Am mai vazut opinia asta si in alta parte dar eu personal nu inteleg de ce cineva ar vrea sa imite niste troace italienesti de acum 20 de ani, care in mare parte nici nu se mai fabrica. Probabil ca, de fapt, exista o explicatie tehnica... Din cauza normelor de poluare, sunt din ce in ce mai gatuite din soft. Eu ma refeream la faptul ca un paralel twin din anii 90 intra pe rosu la 11.000 rpm si scoate 35 kw la 8500 rpm pe cand unul din 2023 intra pe rosu la 9000 rpm si scoate 35 kw la 7000 rpm. De unde diferenta asta? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
PzKpfW Postat Septembrie 10, 2023 Share Postat Septembrie 10, 2023 1 hour ago, DesertEagle said: Daca v-urile la 90 de grade erau o solutie buna, acum o folosea toata lumea. Depinde ce înțelegi prin “bună”. Din punct de vedere economic și al greutății, parallel-twin-ul este superior. În rest, V2-ul (cu varii grade între bancuri) este o arhitectură mai bună. 8 minutes ago, Speedy.K said: Eu ma refeream la faptul ca un paralel twin din anii 90 intra pe rosu la 11.000 rpm si scoate 35 kw la 8500 rpm pe cand unul din 2023 intra pe rosu la 9000 rpm si scoate 35 kw la 7000 rpm. De unde diferenta asta? Nu găsesc vreun exemplu concret pentru cele două cazuri, dar în principiu este vorba despre elasticitatea motorului și normele de poluare. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
DesertEagle Postat Septembrie 10, 2023 Share Postat Septembrie 10, 2023 Acum 15 minute, Speedy.K a spus: Eu ma refeream la faptul ca un paralel twin din anii 90 intra pe rosu la 11.000 rpm si scoate 35 kw la 8500 rpm pe cand unul din 2023 intra pe rosu la 9000 rpm si scoate 35 kw la 7000 rpm. De unde diferenta asta? Pai uite aici: https://www.motorcyclespecs.co.za/model/Honda/honda_cb500x_22.html 35 kw la 8600 rpm deci tot pe acolo. Iar turatia maxima iarasi, are legatura cu normele de poluare din ce in ce mai stricte. Acum 5 minute, PzKpfW a spus: În rest, V2-ul (cu varii grade între bancuri) este o arhitectură mai bună. De ce este mai buna, daca se foloseste din ce in ce mai rar si 90 de grade aproape de loc? Fanboys... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
PzKpfW Postat Septembrie 10, 2023 Share Postat Septembrie 10, 2023 32 minutes ago, DesertEagle said: De ce este mai buna, daca se foloseste din ce in ce mai rar si 90 de grade aproape de loc? Fanboys... Vezi răspunsul precedent: eficiența economică și contextul categoriei. Un 2 || are sens la o cilindree medie, fiind mai ieftin și mai ușor față de un V2 - la fel cum la cilindreele mici, monocilindrul are mai mult sens decât un 2 ||. Peste o anumită capacitate cilindrică, V2-ul este în continuare preferat (avantajele îi depășesc inconvetele): câte parallel-twins de peste 1000cc sunt pe piață și câte V2-uri? Când privești imaginea de ansamblu, nu mai există “fanboys”. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
DesertEagle Postat Septembrie 10, 2023 Share Postat Septembrie 10, 2023 Exista solutii mult mai bune pentru capacitati mari, vezi GoldWing 1800 cc 6 boxer sau K 1600 6 linie, sau Ducati v4. Poate nici astea nu au cuplu suficient... V2 are o singura calitate, pozitionarea mai naturala in cadrul motocicletei "clasice" (ajuta la centralizarea maselor), oricum o solutie desueta. Si mari dezavantaje, printre care vibratiile excesive si cilindrul nr.2 care ori se raceste deficitar (racire cu aer), ori iti prajeste ouale (racire cu lichid), ori ambele. Inteleg preferintele unora dar v2 e departe de a fi ideal. Totisi nu vad de ce s-a renuntat la v2 90 grade, poate de bune ce erau.... Acum dupa ce practic au disparut ar cam trebui imitate, ce sa zic. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ENEOS Postat Septembrie 10, 2023 Share Postat Septembrie 10, 2023 Păi V2 față de L2 are 2 distribuții, nr dublu de arbori cu came, conducte de răcire mai multe, implicit costuri în +. Așa că au apărut cioapăre L2. Să vedem când apare primul harli cu arhitectura asta! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
PzKpfW Postat Septembrie 10, 2023 Share Postat Septembrie 10, 2023 2 hours ago, DesertEagle said: Exista solutii mult mai bune pentru capacitati mari, vezi GoldWing 1800 cc 6 boxer sau K 1600 6 linie, sau Ducati v4. Poate nici astea nu au cuplu suficient... Sunt alternative care pot fi mai bune în anumite contexte specifice. Dar aici vorbeam despre bicilindre și || 2 versus V2. Despre V2 și V4 Ducati mă pronunț în cunoștință de cauză și experiență proprie: aceste două motoare sunt complementare, nu suplimentare (așa cum vrea marketingul de la Ducati să te facă să crezi). Pe Panigale sau Diavel merge foarte bine V4; pe Multistrada sau Streetfighter, V2-ul. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
iama Postat Septembrie 11, 2023 Share Postat Septembrie 11, 2023 Acum 18 ore, PzKpfW a spus: Pe Panigale sau Diavel merge foarte bine V4; pe Multistrada sau Streetfighter, V2-ul. De ce ? De ce nu invers sau toate variantele? Care e explicatia ? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
PzKpfW Postat Septembrie 11, 2023 Share Postat Septembrie 11, 2023 24 minutes ago, iama said: De ce ? De ce nu invers sau toate variantele? Care e explicatia ? Motorul V4 este gândit pentru turații și putere de vârf - i.e., top speed. Se potrivește foarte bine pe o motocicletă carenată (sau cu ceva protecție la vânt), stabilă, gândită să atingă viteze mari pe asfalt. Panigale sau Diavel sunt astfel de motociclete. V2-ul are pistoane și biele mai mari și mai grele. La cilindree similară, nu se va tura la fel de mult ca un V4 (pistoane mai multe și mai mici), dar va avea cuplu mai mare și o elasticitate mai bună în livrarea puterii - livrează performanța mai jos și mai “instant”. Adică ceea ce vrei pe un tourer pe care-l vei încărca cu pasager și bagaje sau/și cu care vrei să te joci și în afara asfaltului (Multistrada), sau pe o motocicletă de prosteală/huligăneală (Streetfighter). Bineînțeles, Ducati au investit mult în motorul V4, iar acum vor să-l rentabilizeze punându-l pe cât mai multe modele din gamă. Dar cine a mers pe Multistrada V2 sau un streetfighter bicilindru, îi percepe neajunsurile în anumite aplicații. Înțeleg ce spune @DesertEagle legat de design-ul învechit al V2-ului Testastretta de la Ducati și are dreptate: motorul ăla are practic 20 de ani și se bazează pe un concept apărut acum 50. Este un motor plăcut și destul de rafinat, dar își arată vârsta. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
iama Postat Septembrie 11, 2023 Share Postat Septembrie 11, 2023 Bun, multumesc de explicatie. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
PzKpfW Postat Septembrie 16, 2023 Share Postat Septembrie 16, 2023 Un lucru bun care a ieșit din achiziția Ducati de către Grupul VW (în afară de motorul Desmosedici Stradale): Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.