Sari la conținut

13 IndianOil Grand Prix of India


ioio_viola
 Share

Postări Recomandate

Acum 1 oră, Method a spus:

NU,nu putem.Te-a eludat exact ideea principala a comentariului meu,insa e foarte bine sa comparam tocmai ca sa ne dam seama cat de departe e PEcco - ia uita-te si socoteste matale de cate ori a abandonat MM in cei 3 ani amintiti de tine : 2017 : 3 abandonuri  /2018 - 3/ 2019 - 1.Se compara???

Ok,in 2018 concurentul direct Dovizioso nu a facut mare lucru,si in 2019 nici atat,dar a adus undeva la 250 de puncte tot timpul.In 2017 insa a fost destul de strans,tocmai de aceea - pt ca cele 3 abandonuri coroborate cu o prestatie decenta a lui Dovi l-au adus foarte aproape de MM.

 

Ori Bagnaia a luat titlul in 2022 cu fuckin 6 abandonuri plus vreo 2 curse cu clasari destul de slabe locul 8,9,reusind sa stranga 265 puncte intr-un an cu 20gp'uri deci cu un procentaj de 53% puncte acumulate,in timp ce in anii la care faci tu referire se disputau cu 2 mai putine.Cu 265 de puncte,Bagnaia in acei ani s-ar fi batut cu Dovi pt locul 2.Deci...da.Bun baiatul :P

Bagnaia a luat titlul 2022 doar pt ca Fabio l-a scapat din maini,nu de altceva.

 

pai tot asa putem spune ca MM nu a avut adversari care sa puna presiune pe el :). pe vremea aia erau 2 ( max 3) care mergeau de rupeau si restul la distanta destul de mare, pe cand acum avem si 15 piloti intr-o secunda. 

in fine, la final dupa ani de zile ramane cine a castigat campionatul mondial, nu cum a facut-o. 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 292
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

1 oră în urmă, ioio_viola a spus:

 

pe vremea aia erau 2 ( max 3) care mergeau de rupeau si restul la distanta destul de mare, pe cand acum avem si 15 piloti intr-o secunda. 

 

in fine, la final dupa ani de zile ramane cine a castigat campionatul mondial, nu cum a facut-o. 

Pe vremea aia pilotul conta mult mai mult in ecuatia victoriei. Pilotii exceptionali ieseau in fata. Acum motocicleta are un rol covarsitor, iar diferentele dintre cea mai buna si cea mai slaba motocicleta de pe grila, sunt minime. De aici aparenta nivelare a valorilor. Daca Aleix castiga curse pe final de cariera sau printisorii prind podiumuri, nu inseamna ca au devenit peste noapte piloti de top. 

 

Dar el si ceilalti, angrenati in competitie, stiu cum a luat titlul. Si fanii competitiei, de asemenea. 

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Da si nu. VR46 ne-a aratat ca oricat talent ai nu poti castiga cu orice bicicleta. Desi schimbarea de pe Honda pe Yamaha a fost un succes, trecere la Ducati a fost un esec. Daca MM93 ar fi mers la KTM in 2018 si castiga cu ei iti dadeam 100% dreptate. Amandoi sunt piloti exceptionali in comparatie cu cei cu care au concurat in vremea lor de glorie. Si atunci si acum e clar ca trebuie sa fie o combinatie perfecta intre pilot si motor. Zici ca acum conteaza mai mult mobra si ca toate sunt egale, dar in fata sunt doar 2-3 piloti. Singura diferenta e ca acum sunt de la acelasi producator pe cand in anii anteriori erau 2 producatori diferiti.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 5 ore, ioio_viola a spus:

pai tot asa putem spune ca MM nu a avut adversari care sa puna presiune pe el :). pe vremea aia erau 2 ( max 3) care mergeau de rupeau si restul la distanta destul de mare, pe cand acum avem si 15 piloti intr-o secunda.

Putem spune si ce vrem,dar cifrele arata cu totul altceva.TOT timpul erau 2 maxim care merg de rup si ies in fata - crema.Asa e si anul asta cu primii 3 in clasament.Si asa a fost tot timpul.

Ia anul 2013,cel mai disputat zic eu din era actuala - oare or fi pus ceilalti presiune pe MM?(si uita-te si la nr de puncte acumulate de primii 3 btw si  la nr de abandonuri)...Ia anul 2015 sa vezi diferenta intre Lorenzo si Rossi,(Rossi fara absolut nici un abandon da?),si ce a facut MM cu 5 abandonuri unde s-a situat fata de cei 2...si puncte cam cum a avut Bagnaia in 2022.Departe.

E foarte elocvent acel 2015 pt ca in timp ce cei 2 de la Yamaha au mers metronom,MM a fost exact ca Pecco...si a iesit "cu succes" pe 3 la 80 de puncte in spatele lor.

Bottom line e tot ce zic eu din 2020 incoace : acest vid de putere in gp permite atacarea campionatului pt un pilot care in anii anteriori,cu asemenea parcurs,ar fi iesit sub locul 2.

Acum 5 ore, ioio_viola a spus:

in fine, la final dupa ani de zile ramane cine a castigat campionatul mondial, nu cum a facut-o. 

Atunci sa nu mai comentati despre Hayden.Voi fanii...va stiti care sunteti :)

Si nici despre Mir.

Acum 3 ore, xt600 a spus:

Pe vremea aia pilotul conta mult mai mult in ecuatia victoriei. Pilotii exceptionali ieseau in fata. Acum motocicleta are un rol covarsitor, iar diferentele dintre cea mai buna si cea mai slaba motocicleta de pe grila, sunt minime. De aici aparenta nivelare a valorilor.

Conta pe naiba.

- "pe vremea aia" = acum 4-5 ani,Ducati avea aero avea suspensia cu squat avea damper samd

- Dovi era un pilot de duzina dupa parerea mea,un Aleix,doar ca Ducati l-a ajutat sa acceada la victorii - dovada toti coechipierii pe care i-a avut (si a schimbat multi),cand au venit la Ducati au castigat curse :  Lorenzo,chiar Iannone,Petrucci,Miller nu?...baieti care dupa aceea n-au mai avut mari performante - deci motoreta Ducati ii ajuta sa castige.

Diferentele dintre cea mai buna (Ducati GP23) si cea mai slaba motoreta (probabil Yamaha) as zice ca sunt imense.Dar asta putem doar specula - ne-ar elucida doar daca de maine Bagnaia si Quartararo fac schimb de moto :P

Ne va da o idee nea Marcel daca sare la anul al Gresini.

Acum 3 ore, xt600 a spus:

Daca Aleix castiga curse pe final de cariera sau printisorii prind podiumuri, nu inseamna ca au devenit peste noapte piloti de top. 

 

Dar el si ceilalti, angrenati in competitie, stiu cum a luat titlul. Si fanii competitiei, de asemenea.

True true.

 

Despre Bagnaia,cifrele nu mint.Iar cifrele ne spun ca a luat titlul cu un punctaj derizoriu,punctaj cu care in alti ani s-ar fi batut la locul 3.Si asta intr-un an cu 20 de mari premii,deci 50 de puncte posibile in plus !! Nu exista sa iei titluri cu 6 abandonuri,ok - toata lumea o sa-mi spuna ca iata ca l-a luat.Corect.Dar asta nu inseamna ca a fost o situatie normala sau ca va deveni normala.

Editat de Method
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 10 ore, Method a spus:

 

Conta pe naiba.

- "pe vremea aia" = acum 4-5 ani,Ducati avea aero avea suspensia cu squat avea damper samd

 

- Dovi era un pilot de duzina dupa parerea mea

 

Diferentele dintre cea mai buna (Ducati GP23) si cea mai slaba motoreta (probabil Yamaha) as zice ca sunt imense.Dar asta putem doar specula - ne-ar elucida doar daca de maine Bagnaia si Quartararo fac schimb de moto :P

Pe vremea aia (acum 4-5 ani, cum spui tu) Ducati era O GALEATA! Toti pilotii care au mers pe troaca aia au spus ca lua virajele ca un double deck londonez, ca era lenta pe viraj, probleme la intrarea in viraj, etc.. singurele atuuri erau acceleratia la iesirea din viraj si liniuta. Atat. La inceput, Jiji a implementat gizmourile tocmai din disperare, pt. ca nu era in stare sa faca o motocicleta. Ii iesea altceva. Ca in bancul ala: avera rahat de un ceferist, dar ii tot iesea un politist. ;) Revenind la discutie, acu' 4-5 ani (eu ma gandeam la o perioada mai indepartata, dar las ca tine), un pilot ca MM inca facea diferenta. Acum, motocicleta face totul.. s-a ajuns, din pacate, ca in F1. Ma rog, pe aproape. 

 

Strict parerea ta. Una destul de neavizata, pentru unul care urmareste de niste ani competitia asta. Bine, pentru tine si Rossi este un pilot de duzina, insa in cazul lui este de inteles. Hate-ul a durat ani buni.. :) In ceea ce il priveste pe Dovi, nu uita ca i-a dat-o de vreo cinci ori lui MM, in duel direct, 1 la 1, cand MM era the GOAT. Un pilot de duzina nu poate face asa ceva. Mai ales cu o troaca. 

 

Da, speculezi. Nu te uiti pe cifre si intri din nou pe un teren alunecos. Cand ai in majoritatea calificarilor + teste (vezi Misano) 10-15 piloti in mai putin de o secunda, cu cel putin o Yamaha printre acestia, devine evident cat de nivelat este materialul de concurs, din pdvd al performantelor.  

 

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu tin minte ca Dovi i-a dat-o lui MM de maxim doua ori si asta in vremea când Ducati nu prea mai era troacă iar Honda nu mai era Honda.

Editat de B.B.
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 27 minute, xt600 a spus:

Cand ai in majoritatea calificarilor + teste (vezi Misano) 10-15 piloti in mai putin de o secunda, cu cel putin o Yamaha printre acestia, devine evident cat de nivelat este materialul de concurs, din pdvd al performantelor.  

 

eu nu inteleg ceva aici: la material de concurs asemanator dpdv al performantelor nu pilotii foarte buni fac diferenta? spre deosebire de F1 unde masina chiar face diferenta si vedem doar dominarea Redbull.

ziua de teste au zis mai toti ca nu e foarte relevanta datorita faptului ca este foarte mult cauciuc depus pe asfalt si e foarte mult grip comparativ cu un weekend de GP. 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 1 oră, ioio_viola a spus:

 

eu nu inteleg ceva aici: la material de concurs asemanator dpdv al performantelor nu pilotii foarte buni fac diferenta? spre deosebire de F1 unde masina chiar face diferenta si vedem doar dominarea Redbull.

Pai si in MotoGP nu vedem dominatia Ducati? Este exact ca in F1. 

 

In alta ordine de idei, ca sa raspund la intrebarea ta, asa este, in situatia in care pilotul ar conta intr-un procent mai mare decat motocicleta, la material asemanator din pdvd al performantelor, pilotul ar face diferernta, insa nu este cazul in sitiatia actuala. Un pilot exceptional, precum MM, se chinuie undeva la coada clasamentului, in timp ce un pilot ca Bagnaia, conduce in clasament. Orice comparatie intre cei doi este nonsens. 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

da, comparam mere cu pere. MM este un pilot natural precum era VR si cei din vremea aia. pe cand acum Mgp cere altceva:

 

Today’s most advanced MotoGP bikes don’t really work like normal motorcycles. They don’t pitch into and out of corners like they used to, and they need to be ridden in a certain way to take advantage of the latest technology: downforce aero, ride-height devices and so on. Thus there is little chance for a rider to add his own little bit of magic, by riding around problems. Instead he must ride the machine the way his engineers tell him it needs to be ridden, like F1.

“On Friday morning my natural riding was there and I was second fastest,” said Márquez at Sachsenring. “But the problem is that when you use your natural riding you arrive very quickly at your limit, then the others arrive at your limit and pass that limit, so, yeah, I’m struggling.”

https://www.motorsportmagazine.com/articles/motorcycles/motogp/marquez-is-riding-a-motogp-bike-against-two-wheel-f1-cars/

 

vrem nu vrem Mgp a luat-o in directia asta. 

 

eu intreb altceva: MM daca merge un an la Ducati, se adapteaza la noul Mgp si apoi se duce la KTM cu toata informatia acumulata oare la cei de la Ducati le convine asta? Se pare ca cei de la Pramac au vrut un contract de doi ani si MM a refuzat. A plecat Miller cu informatii si se vede deja ca, KTMul incepe sa fie tot mai aproape de Ducati. 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 32 minute, ioio_viola a spus:

Se pare ca cei de la Pramac au vrut un contract de doi ani si MM a refuzat.

whooops

Acum 32 minute, ioio_viola a spus:

A plecat Miller cu informatii si se vede deja ca, KTMul incepe sa fie tot mai aproape de Ducati. 

in acelasi timp vezi ce 'bine' merge miller :) 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 25 minute, ioio_viola a spus:

eu intreb altceva: MM daca merge un an la Ducati, se adapteaza la noul Mgp si apoi se duce la KTM cu toata informatia acumulata oare la cei de la Ducati le convine asta? Se pare ca cei de la Pramac au vrut un contract de doi ani si MM a refuzat. A plecat Miller cu informatii si se vede deja ca, KTMul incepe sa fie tot mai aproape de Ducati. 

Nu cred ca a dat 2 bani Ducati pe experienta "furata" de Miller si adusa de la KTM.Iar austriecii nici atat.Daca ar fi sa o luam asa,Zarco ar trebui sa fie o teleenciclopedie ambulanta,pt ca el a mers pe cam toate motoretele.Mhmmm.

Tot ce pot spune pilotii e cum se simte motoreta cum se lucreaza si in ce fel in respectivul garaj si procesele "inconjuratoare".Pilotii nu stiu/nu inteleg ce se intampla sub carene,ca nu au cum - sunt piloti nu ingineri.Ok,poate multi vor vedea ce e in salad-box'ul Ducati,dar de aici pana a reproduce asa ceva,trebuie sa stii motivele care au dus la respectiva solutie tehnica,avantajele si dezavantajele,adica unele moto poate nu au nevoie de unele solutii tehnice pt ca nu intampina fix aceleasi probleme,ci altele diferite,samd.Din punctul asta de vedere,inginerii sunt mai vanati decat pilotii.

KTM a extras foarte mult de la Pedrosa - pt ca Pedrosa e un rider care a petrecut o viata intreaga la Honda,cand acestia erau in varful piramidei,si pt ca Pedrosa e un om foarte inteligent si pt ca in acel moment KTM erau foarte departe de modul de lucru normal in gp.

 

Ti-ai cam raspuns singur la intrebare : daca i s-a oferit un contract la Pramac pe 2 ani,se pare ca Ducati nu sunt ingrijorati ca va "fura" secretele ultimei iteratii a motoretei lor.

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

 

In alta ordine de idei,se pare ca treburile dintre MM si Honda se vor transa dupa Motegi,gp'ul lor de casa fiind ceva foarte important pt ei si MM a dat de inteles ca nu ii va deranja aici.

Acum 1 minut, frigider a spus:

...nu incep sa zic iar ca -s prosti pilotii doar ca nu-s ingineri.

+1

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 50 minute, ioio_viola a spus:

da, comparam mere cu pere. MM este un pilot natural precum era VR si cei din vremea aia. pe cand acum Mgp cere altceva:

 

Today’s most advanced MotoGP bikes don’t really work like normal motorcycles. They don’t pitch into and out of corners like they used to, and they need to be ridden in a certain way to take advantage of the latest technology: downforce aero, ride-height devices and so on. Thus there is little chance for a rider to add his own little bit of magic, by riding around problems. Instead he must ride the machine the way his engineers tell him it needs to be ridden, like F1.

“On Friday morning my natural riding was there and I was second fastest,” said Márquez at Sachsenring. “But the problem is that when you use your natural riding you arrive very quickly at your limit, then the others arrive at your limit and pass that limit, so, yeah, I’m struggling.”

https://www.motorsportmagazine.com/articles/motorcycles/motogp/marquez-is-riding-a-motogp-bike-against-two-wheel-f1-cars/

 

vrem nu vrem Mgp a luat-o in directia asta. 

 

eu intreb altceva: MM daca merge un an la Ducati, se adapteaza la noul Mgp si apoi se duce la KTM cu toata informatia acumulata oare la cei de la Ducati le convine asta? Se pare ca cei de la Pramac au vrut un contract de doi ani si MM a refuzat. A plecat Miller cu informatii si se vede deja ca, KTMul incepe sa fie tot mai aproape de Ducati. 

Pai nu asta am zis si eu? Ca in MotogP-ul de astazi motocicleta are ponderea covarsitoare in ecuatia victoriei si ca pilotul nu mai are prea multe de spus? Nu spuneam ca nici macar un pilot de talia lui MM nu mai poate "to ad a little bit of magic, by riding around the problems"?  De asta avem nivelarea asta a valorilor. 

 

Buna intrebare. Ma gandesc ca: 

1. De la Gressini nu prea are cu ce informatie sa plece. Informatia circula de la Gressini spre echipa oficiala, nu invers. 

2. Va concura pe un model vechi de un an, deci informatiile nu mai sunt de actualitate.

3. Daca se va simti bine la Ducati si va avea rezultate, nu ar fi exclus, ca pentru 2025 sa ii faca o oferta chiar echipa de uzina, deci ar pica orice intelegere prealabila cu KTM. 

Cred ca supraevaluezi rolul lui Miller in evolutia KTM-ului. Fara discutie este important, insa sa nu uitam ca KTM are bani multi, au echipa de R&D si mai ales au un pilot de teste genial, care ofera date si feedback de cea mai buna calitate. DP a fost cea mai inspirata achizitie, pe care au putut sa o faca boss-ii de la KTM. Au recunoscut si ei asta. 

 

Editat de xt600
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ducati-ul de la Gresini teoretic e identic cu cel VR46 al lui Bez, care e acolo sus de tot!

deci MM si cu acel Ducati de grisine ar trebui sa aibe rezultate, asta in ipoteza ca nu a uitat sa se dea pe mobra

.....sau ar necesita un stil total diferit de pilotaj fata de Honda??

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 10 minute, apriliacluj a spus:

Ducati-ul de la Gresini teoretic e identic cu cel VR46 al lui Bez, care e acolo sus de tot!

deci MM si cu acel Ducati de grisine ar trebui sa aibe rezultate, asta in ipoteza ca nu a uitat sa se dea pe mobra

.....sau ar necesita un stil total diferit de pilotaj fata de Honda??

 

In momentul de fata, Ducati pare cea mai user friendly motoreta, vezi pleiada de piloti care au castigat cu ea in ultimii 2 ani cu diferite iteratii..

 

deci daca vine MM ii da tot bordu si inca ceva si in maxim 5 curse are prima victorie

Acum 2 minute, B.B. a spus:

Daca la fra-su care mie imi pare ca da cu stangu in dreptu' fata de MM s-a vazut imediat diferenta iti mai pui intrebarea daca MM o sa poata?? 

 

exact! 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 12 minute, Cavaleru a spus:

In momentul de fata, Ducati pare cea mai user friendly motoreta, vezi pleiada de piloti care au castigat cu ea in ultimii 2 ani cu diferite iteratii..

 

deci daca vine MM ii da tot bordu si inca ceva si in maxim 5 curse are prima victorie

Achesez.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 1 oră, frigider a spus:

 

ce sa le zica? trage, ia tot bordu, franeaza tare, iese tare din viraje, ia curbe, ce plm poate un gigel de pilot sa spuna? ce secrete stie el?

 

prin gigel nu incep sa zic iar ca -s prosti pilotii doar ca nu-s ingineri.

Harti, mape, setari de tc, eb, etc....

dar, nu cred ca asta e motivul....ori bani, ori faptul ca sta 2 ani acolo si nu la factory....

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

 

Priviti la disperatul41 asta cum cere ajutor. I-as fi bagat nisip prin viziera daca purtam turbanul ala pe cap 🐷

 

https://www.facebook.com/reel/1020208312735035

 

 

Acum 6 ore, B.B. a spus:

Eu tin minte ca Dovi i-a dat-o lui MM de maxim doua ori si asta in vremea când Ducati nu prea mai era troacă iar Honda nu mai era Honda.

 

simt ca e momentul in care pot sa iti reimprospatez memoria :P

 

https://www.youtube.com/watch?v=bn8TJA09gP8&t=6s

 

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 2 ore, Method a spus:

Achesez.

In 5 curse? In maxim doua daca face si teste in presezon. :D 

1 oră în urmă, nike a spus:

 

simt ca e momentul in care pot sa iti reimprospatez memoria :P

 

https://www.youtube.com/watch?v=bn8TJA09gP8&t=6s

 

 

Pai si alea cand MM a terminat primul si Dovi pe 7 unde sunt???

Aaa, alea nu sunt interesante. 

 

Sa-ti improspatez si tie memoria un pic :D 

 

image.thumb.png.73e6fe8fcb0fd92fc4b84e3a225fbff7.png

 

image.thumb.png.0909c821fec978ad39bc571b4844b6fb.png

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...