Sari la conținut

14 Motul Grand Prix of Japan 29.09 - 01.10


ioio_viola
 Share

Postări Recomandate

  • Răspunsuri 475
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

  La 01.10.2023 la 15:33, xt600 a spus:

Acvaplanarea este periculoasa si pentru baietii care se dau in campionate "domestice", cu gume racing de serie, pe circuite pline de damburi, pe care balteste ploaia. Si aia tot aproape la 300 ajung (daca acvaplaneaza la 290 este mai placut?) si nu se plang si nici nu opresc cursa. Cum spuneam, alta mentalitate, alta atitudine. 

Expand  

Ce efect au frânele când apare acvaplanarea? Mai ai vreun control asupra motocicletei, chiar la viteze mici? Nu vezi că ești absurd?

Când ai bălți pe circuit, cursa se oprește. Punct. Că erau nebuni de legat pe vremuri în campionate obscure e altă discuție. Siguranța e pe primul loc la orice loc de muncă și mai ales în condiții periculoase.

Își permite Dorna să fie dată în judecată în cazul unui accident pentru că nu a oprit cursa din motive de siguranță?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  La 01.10.2023 la 12:13, Method a spus:

Mda adevărul ca n.a mai murit nimeni demult în gp...ce atâtea condiții nu sunt raceri adevărați ca aia din BSB...

Primul a ridicat MM mana și dacă nici ala nu e racer și nu ia riscuri...mai ales ca a zis ca era mai rapid decât cei din față și putea câștiga azi în fața celor de la Honda.Chiar asa pussy sa fie și MM asta?

 

Expand  

MM ar fi exceptia.. ai gasit exact cel mai nepotrivit exemplu, desi, iata, astazi a aratat si el ca nu este dispus sa concureze in orice conditii. Exact ce spuneam, chestiune de mentalitate. Imi aduc aminte de un episod din 2022, din Motoamerica. In nush' ce cursa, a cazut Petrux, fara ca stewarzii sa ridice steagul galben. De fapt circuitul nu avea camere care sa monitorizeze cursa, in acel punct, asa ca incidentul a trecut neobservat. Dupa cursa, baiatul s-a lansat in acuze, ca nu s-a ridicat steagul galben, ca circuitul e plin de gropi, ca nu au camere de supraveghere, ca in MotoGP nu s-a intamplat niciodata asa ceva, bla, bla.. La care Wayne Rainey (presedinte al competitiei) a declarat pe un ton elegant dar ferm, ca ei nu concureaza in MotoGP, ci in MotoAmerica si ca nu ii pot pune la dispozitie conditii de MotoGP. Punct! Si parol, nu se poate spune despre Petrucci ca este un pilot fricos. Omul s-a dat cu rezultate in motocross, a terminat si un Dakar (cu victorie de etapa), dar s-a impregnat si el cu mentalitatea fetitelor din MotoGP... Nu imi aduc aminte acu' 26-27 de ani, cand inca concurau Scwantz, Doohan, apoi Rossi, Biaggi, etc sa se fi intrerupt curse desfasurate in conditii identice. 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  La 01.10.2023 la 15:31, Geologu a spus:

Nu știu de unde a cules Method informația asta, dar ar merita măcar un LLP.

Expand  

Da si nu. Daca te uiti pe franare e inaintea celor doi. Abia cand ridica motorul sa nu dea in cel din fata lui apar cei doi in drept cu el. E discutabil, dar din ce am vazut nu au dat LLP.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  La 01.10.2023 la 15:55, ioio_viola a spus:

Da si nu. Daca te uiti pe franare e inaintea celor doi. Abia cand ridica motorul sa nu dea in cel din fata lui apar cei doi in drept cu el. E discutabil, dar din ce am vazut nu au dat LLP.

Expand  

Nu e discutabil. Vezi trasa agresivă a lui Bez. A ridicat-o pentru că a frânat prea târziu. Martin și-a luat penalizare pentru mai puțin.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  La 01.10.2023 la 15:54, xt600 a spus:

MM ar fi exceptia.. ai gasit exact cel mai nepotrivit exemplu, desi, iata, astazi a aratat si el ca nu este dispus sa concureze in orice conditii. Exact ce spuneam, chestiune de mentalitate. Imi aduc aminte de un episod din 2022, din Motoamerica. In nush' ce cursa, a cazut Petrux, fara ca stewarzii sa ridice steagul galben. De fapt circuitul nu avea camere care sa monitorizeze cursa, in acel punct, asa ca incidentul a trecut neobservat. Dupa cursa, baiatul s-a lansat in acuze, ca nu s-a ridicat steagul galben, ca circuitul e plin de gropi, ca nu au camere de supraveghere, ca in MotoGP nu s-a intamplat niciodata asa ceva, bla, bla.. La care Wayne Rainey (presedinte al competitiei) a declarat pe un ton elegant dar ferm, ca ei nu concureaza in MotoGP, ci in MotoAmerica si ca nu ii pot pune la dispozitie conditii de MotoGP. Punct! Si parol, nu se poate spune despre Petrucci ca este un pilot fricos. Omul s-a dat cu rezultate in motocross, a terminat si un Dakar (cu victorie de etapa), dar s-a impregnat si el cu mentalitatea fetitelor din MotoGP... Nu imi aduc aminte acu' 26-27 de ani, cand inca concurau Scwantz, Doohan, apoi Rossi, Biaggi, etc sa se fi intrerupt curse desfasurate in conditii identice. 

Expand  

Nu mai trăi în trecut. Vremurile s-au schimbat de muuult timp.

  La 01.10.2023 la 16:16, Speedy.K a spus:

Mai e valabila regula aia cu ala care e in fata si poate sa-si aleaga trasa?

Expand  

În primul viraj după start e haos, deci ce trasă să alegi? Adaptezi trasa, n-ai ce face. Dar dacă nu estimezi corect viteza în viraj, ieși larg și iei câțiva cu tine e doar vina ta.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  La 01.10.2023 la 15:54, xt600 a spus:

 Nu imi aduc aminte acu' 26-27 de ani, cand inca concurau Scwantz, Doohan, apoi Rossi, Biaggi, etc sa se fi intrerupt curse desfasurate in conditii identice. 

Expand  

Corect! Pe vremea aia, daca ramanea vreunul intins pe pista cu gatul rupt, barbatii adevarati treceau in forja pe langa el. Venea grupul de stewards, il arunca mai incolo ca sa fie siguri ca gatul nu mai are vreo sansa si circul continua. Ca in arenele gladiatorilor. Nu se opreau curse. Acum … niste caprioare speriate.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  La 01.10.2023 la 15:33, xt600 a spus:

Acvaplanarea este periculoasa si pentru baietii care se dau in campionate "domestice", cu gume racing de serie, pe circuite pline de damburi, pe care balteste ploaia. Si aia tot aproape la 300 ajung (daca acvaplaneaza la 290 este mai placut?) si nu se plang si nici nu opresc cursa. Cum spuneam, alta mentalitate, alta atitudine. 

Expand  

argumentare englezi:

daca nu e vizibiliate din cauza apei ridicate si cade un om in fata, nu il vezi, nu ai timp sa eviti = f periculos.

e stupid sa se alerge in conditiile alea.

 

mie imi suna ok.

plus ca la primu red flag cred ca traznise prin apropiere.

s-a uzit dar nu s-a vazut, sau nu am vazut eu.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acu 26-27 de ani, cand cumparai motor nou, nu primeai sfaturi gen "nu beti antigelu'....sau lichidul din baterie..." am mai vazut postari pe FB privind diferenta intre barbatii din anii '70, '80, si cei din zilele noastre.... astazi adica in zilele noastre se pune mai mult pret pe securitate. protectia muncii, imaginea companiei, etc, nu mai spun de poluare si alte din astea....azi dupa cursa imi zice fata, (vitrega dar totusi...), ca e un element care polueaza foarte mult, aceste curse de MotoGP...din cauza consumului exagerat de cauciucuri????? am cazut instant pe spate, si nu, nu exagerez, dar fiind la ea acasa, am tacut, apoi am plecat urgent.Asta este, lumea (cursele) evolueaza (oare????) intr-o directie...mai sigura? mai nepoluanta? pai nu ar fi mai bine/nepoluant sa se bata pilotii doar in declaratii? Asa nu ar fi nevoie nici de motociclete=prototipuri care oricum au sanse mici spre zero sa ajunga pe drumuri publice, ptr consumatorul/riderul de rand...care sa nu uitam, este sfatuit sa nu bea antigelul sau lichidul din baterie, daca nu este cu gel :banana::banana::banana:. SERIOS????????????????????

  La 01.10.2023 la 15:54, xt600 a spus:

Nu imi aduc aminte acu' 26-27 de ani, cand inca concurau Scwantz, Doohan, apoi Rossi, Biaggi, etc sa se fi intrerupt curse desfasurate in conditii identice. 

Expand  

Acu 26-27 de ani, cand cumparai motor nou, nu primeai sfaturi gen "nu beti antigelu'....sau lichidul din baterie..." am mai vazut postari pe FB privind diferenta intre barbatii din anii '70, '80, si cei din zilele noastre.... astazi adica in zilele noastre se pune mai mult pret pe securitate. protectia muncii, imaginea companiei, etc, nu mai spun de poluare si alte din astea....azi dupa cursa imi zice fata, (vitrega dar totusi...), ca e un element care polueaza foarte mult, aceste curse de MotoGP...din cauza consumului exagerat de cauciucuri????? am cazut instant pe spate, si nu, nu exagerez, dar fiind la ea acasa, am tacut, apoi am plecat urgent.Asta este, lumea (cursele) evolueaza (oare????) intr-o directie...mai sigura? mai nepoluanta? pai nu ar fi mai bine/nepoluant sa se bata pilotii doar in declaratii? Asa nu ar fi nevoie nici de motociclete=prototipuri care oricum au sanse mici spre zero sa ajunga pe drumuri publice, ptr consumatorul/riderul de rand...care sa nu uitam, este sfatuit sa nu bea antigelul sau lichidul din baterie, daca nu este cu gel :banana::banana::banana:. SERIOS????????????????????

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Se pune accent pe siguranță pentru că orice prost (și procentul crește) poate să dea în judecată o companie pe motiv că nu a fost avertizat în mod explicit că produsul este dăunător sănătății dacă este ingerat. Nu este vorba despre bărbăție în cazul ăsta.

Unele companii mari își obligă angajații să urmeze cursuri speciale de siguranță și securitate a muncii, inclusiv cursuri de prim ajutor și condus defensiv sau în teren accidentat, tocmai pentru a se proteja de eventuale procese intentate de aceștia. Iarăși, nu e vorba despre bărbăție.

Dar, deh, fiecare generație se consideră mai șmecheră decât cele care urmează.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  La 01.10.2023 la 16:17, Geologu a spus:

Nu mai trăi în trecut. Vremurile s-au schimbat de muuult timp.

Expand  

Nu traiesc deloc, in trecut. Povestea cu Petrux (nu cred ca ai citit ce am scris, dar in fine), este de anul trecut, din Moto America. Cum spuneam, competitii diferite, mindset diferit. Nu trebuie sa ne intoarcem 27 de ani in trecut. Pe de o parte, vedem o competitie in care daca isi ciocnesc doi carenele, incep sa se jeluiasca prin presa si se fac investigatii, ca in cazul unui omor, pe de alta parte, vedem competitii in care nu se plange nimeni ca circuitul are damburi, ca se acvaplaneaza, etc si  nu e dat nimeni in judecata.  In primul caz, curse sterile (incep sa semene tot mai mult cu cele din F1), viciate de regulamente aplicate excesiv, in celalalt, spectacol total. 

Editat de xt600
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  La 01.10.2023 la 19:09, xt600 a spus:

Nu traiesc deloc, in trecut. Povestea cu Petrux (nu cred ca ai citit ce am scris, dar in fine), este de anul trecut, din Moto America. Cum spuneam, competitii diferite, mindset diferit. Nu trebuie sa ne intoarcem 27 de ani in trecut. Pe de o parte, vedem o competitie in care daca isi ciocnesc doi carenele, incep sa se jeluiasca prin presa si se fac investigatii, ca in cazul unui omor, pe de alta parte, vedem competitii in care nu se plange nimeni ca circuitul are damburi, ca se acvaplaneaza, etc si  nu e dat nimeni in judecata.  In primul caz, curse sterile (incep sa semene tot mai mult cu cele din F1), viciate de regulamente aplicate excesiv, in celalalt, spectacol total. 

Expand  

Ba am citit povestea cu Petrux, dar denaturezi realitatea.

Rainey ar fi fost idiot să dea o asemenea replică. Dimpotrivă, a spus că siguranța e pe primul loc:

“Attention to detail is paramount when it comes to safety and the safety of our riders is our number-one priority".

"We needed to get to Danilo more quickly and we will study the incident and will make changes where necessary."

 

https://www.motoamerica.com/motoamericas-statement-on-petrucci-incident-from-vir/

Editat de Geologu
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  La 01.10.2023 la 19:26, Geologu a spus:

Ba am citit povestea cu Petrux, dar denaturezi realitatea.

Rainey ar fi fost idiot să dea o asemenea replică. Dimpotrivă, a spus că siguranța e pe primul loc:

“Attention to detail is paramount when it comes to safety and the safety of our riders is our number-one priority".

"We needed to get to Danilo more quickly and we will study the incident and will make changes where necessary."

 

https://www.motoamerica.com/motoamericas-statement-on-petrucci-incident-from-vir/

Expand  

Am scris cu buna credinta ceea ce am scris. Stiu ce am citit si nu mint. Probabil, declaratia postata de tine este ulterioara. O declaratie politic corecta. 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  La 01.10.2023 la 15:54, Cavaleru a spus:
Expand  

Da da,exact asta l-am pus si eu,despre el vorbeam :

  La 01.10.2023 la 12:13, Method a spus:

În alta ordine de idei e un interviu cu el pe motogp.com și la sfârșitul interviului reporterul de la motogp.com spune "today was your final appearance for Honda in japan well done"

Am luat.o eu razna sau?

De ce final?ca el mai are contract pe 2024 de unde pana unde final?

Expand  

Adica mie mi se pare pe fata treaba.

Acuma vad ca si Gigi a zis-o vorba colegilor,inaintea anuntului oficial,Diggia se jeluieste ca el n-are cum sa concureze cu MM pt locul la Gresini,astia in conferinta deja faceau misto de el...ce sa mai,e cam pe fata.

Din cate am inteles,contractul cu Honda nu are clauze de reziliere in sensul performantei,insa am inteles ca MM nu vrea sa plece cu japca ci sa lase loc de buna ziua,sa lucreze cu Honda pana la sfarsitul sezonului sa ii lase cu o baza cat de buna se poate pt 2024.

  La 01.10.2023 la 16:11, Geologu a spus:

Nu e discutabil. Vezi trasa agresivă a lui Bez. A ridicat-o pentru că a frânat prea târziu. Martin și-a luat penalizare pentru mai puțin.

Expand  

Da,exact asta ziceam si eu.Regulamentul nu poate da 2 verdicte diferite pt aceeiasi greseala nu?Pt ca atunci nu ar mai avea nici un sens.

Nu,nu am zis ca Bez a fost penalizat cu LLP ci ca,pentru consistenta regulamentului ar fi trebuit sa fie penalizat.

I-a zis si JM lui Pecco in cooldown room unde se uitau la reluari ceva in genul "tu nu stii dar era sa te dea Bezzechi pe jos ai avut mare noroc".Si Pecco zice "da m-am dus in exterior pt ca pe interior venea MM,i-am auzit motoreta ca se aude super tare" :)

 

Despre subiectul safety si intreruperea cursei,toti cei 3 spun clar ca nu se putea merge safe in acele conditii,cica nici nu se mai vedea mare lucru,ca lumina incepea sa se duca,in Japonia asfintitul fiind la 5.Si hai ca pe JM il inteleg sa zica pt ca el a avut cel mai mult de castigat,dar MM a fost primul care a ridicat mana si Bagnaia tot asa a zis,am inteles ca Bagnaia era sa se imprastie masiv exact in ultimul tur fix unde a cazut Zarco pt ca pe acolo era un suvoi care trecea circuitul si apa baltea efectiv dupa pod.A se vedea conferinta de presa ca e la liber pe motogp.com.

 

Legat de conferinta,foarte interesanta pt ca fiecare isi explica strategia ce a avut-o si felul cum a abordat tactic cursa.

MM a zis ca pe primele tururi dupa bike change nu era foarte multa apa si a mers foarte conservator sa nu-si strice gumele,si ca atunci cand s-a facut proper wet avea gumele f ok si s-ar fi putut bate la victorie.

Deci inca o data respect Bagnaia - cel mai inteligent ca si tactica (asta seamana din ce in ce mai mult cu Lorenzo - foarte cerebral) a zis ca a mers foarte mult la conservare guma spate si ca pe ultima parte a cursei ar fi avut resurse mari sa atace.

 

Dupa ce am ascultat ce au zis primii 3,parerea mea e ca JM a gresit f mult ca si tactica si a avut de fapt foarte mare bulan azi.De ce : a fortat cu gume reci dupa bike change si a avut acel moment cand a salvat o tranta ca si facuta,dar apoi a trebuit sa depaseasca o gramada de rideri si si-a cam mancat guma spate.

Daca cursa ar fi continuat,locul 3 ar fi fost un rezultat mai mult decat optimist pt el.

Cred ca JM a gresit cel mai mult din cei 3 dar a fost si cel mai indraznet,si asta l-a salvat.Insa chestia asta nu tine de multe ori.

Greseala lui Bagnaia e ca a fost poate prea conservator si nu a luat in considerare un eventual red flag,care era o mare probabilitate in acele conditii.

Dar daca cursa ar fi continuat,JM era sitting duck in fata celor 2.

Ziceau toti in cooldown room ca a avut super iesire pe viraje si el zice "yeah, i had good electronics today".Probabil se refera la setupul de TC.

Editat de Method
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  La 02.10.2023 la 2:23, Speedy.K a spus:

Ca si ei sunt la munca

Expand  

Exact la fel! Posibil ei să meargă la muncă nițel mai voioși, că salariul e tot pe acolo, și nici skill-urile nu diferă prea mult. :crack:

Editat de ENEOS
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

 

  La 01.10.2023 la 14:35, B.B. a spus:

Gata, imi iau Ducati. :(

Expand  

 

Seapca?! :crack:

  La 01.10.2023 la 14:35, B.B. a spus:

Bye bye Onda...

 

:(

Expand  

E buna si-o Onda la casa omului, important e sa nu te apuci de furat curent:D

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Citeam acum pe undeva, cica Rinaldi când a fost întrebat a suta oară de reporteri daca merge la Honda SBK in locul lui Lecuona a raspuns: "Yes, fucking yes!"... 

De aici dovada supremă ca MM pleacă! 

Lecuona la LCR si Zarco la Repsol Honda, cam așa o sa fie.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...