Sari la conținut

14 Motul Grand Prix of Japan 29.09 - 01.10


ioio_viola
 Share

Postări Recomandate

Acum 18 minute, frigider a spus:

ai urmarit sezonul trecut o cursa?

sa vezi cum trecea duc de yama pe liniile drepte?

Da tu ai citit ce zice CAL??? 

We are SPINNING - degeaba ai o tona de power daca nu o pune jos cum trebuie, spinning inseamna ca pt fractiuni de secunda roata aia se invarte in gol efectiv.

Eu cred ca are dreptate, la niciuna din moto actuale nu e lipsa de putere a motorului, e vorba de cum puterea motorului este convertita in deplasare inainte.. 

La 200-300 de cai putere si 220kg cu tot cu pilot tu iti mai pui problema ca nu e power?? :D 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 475
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Acum 31 minute, xt600 a spus:

Aha, aha!! Like the 2019 bike.  Adica aia care avea ADN-ul tribunului (stiu, il urasti, dar asta este) in ea si pe care puteau merge toti pilotii. 

A venit Q si .. ”Poweerr! Powerrr!! Cand spuneam ca frantuzul a pus pe chituci Yamaha, mi-au sarit specialistii in cap. 

Daa,el era dezvoltatorul. 🤦‍♂️

Pt a n-a oara,nu il urasc pe Rossi (oricat ai tot incerca sa imi pui eticheta asta,sa stii ca daca spui o chestie de 100 de ori nu o face adevarata),nu imi plac insa fanii lui,pt ca ei ii dau proportii mitologice,si prin urmare total neadevarate.

Cand a plecat Rossi s-a naruit totul yeah,right.

Si ala micu si prost desigur s-a batut pt campionatul 2020,a castigat 2021 si l-a pierdut pe 2022 cu....ce?Cu manerul de la roaba?

Iarasi alegi sa dai block realitatii ca iti deranjeaza teoriile...vechi teorii...

Acum 22 minute, frigider a spus:

ai urmarit sezonul trecut o cursa?

sa vezi cum trecea duc de yama pe liniile drepte?

Good point.

 

Eu am dat declaratiile lui Chel.Nu le sustin insa.Pt ca dupa cum ai zis si tu - e bine si ce zice Chel,intr-un caz ideal ai avea "a smoother engine" care sa iti dea tie o curba de cuplu ideala ca sa nu rupi aderenta pe roata spate,dar nu cred ca e de ajuns pt ca ei sa ajunga la nivelul Ducati si KTM.

Ducati are mult mai multa greutate pusa pe roata spate,motoreta e vizibil mai bulky pe spate pt o masa sporita,are mult aero pus SI pe roata spate,in timp ce Yamaha e tot ca pe vremea tribunului.

Chel zice el de smoother engine,dar cred ca pe langa smoother engine ar trebui mai mult grip din start pe spate.E foarte complicat nu o rezolvi doar asa modificand o harta de alimentare.

Si degeaba ii da ca nu au nevoie de putere - Ducati franeaza fantastic de bine (datorita df sporit probabil),accelereaza la rupere iar pe linia dreapta ...Gigi nu asculta ce zice Chel si le-a dat putere sporita :) Iti dai seama cata putere le-a dat daca in ciuda df sporit,Ducati tot au un avantaj considerabil pe capat de linie dreapta.

 

Si atunci unde spume sa depaseasca Quartararo ala un Ducati si cum?

Ca pe curbe e marginal mai bun (Aprilia vad ca ii bate deja),pe frane Q franeaza superb insa cred ca Pecco cu Ducati e tot acolo,pe acceleratie nici povesti,pe linia dreapta la fel.Si atunci?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 2 ore, ENEOS a spus:

Nu știu cât de "allien" mai e mm, cred că toate accidentările și pauzele s-au cam adunat pe răboj.

Honda dacă ne uităm în portofoliul lor auto ia niște decizii cel puțin ciudate, nu îmi dau seama dacă aceiași strategi se ocupă și de gama moto și hrc - ei aveau suv/crossover compact înaintea tuturor, l-au scos din producție fix înaintea boom-ului acestui segment, la fel au făcut și cu hibridul...

Vom vedea cand va fi cu Ducati la anul daca s-o impaca cu ea... dar din ce am vazut cum merge Alex Marquez - care se zbatea in mizerie cu Honda... 

Daca Alex a reusit sa progreseze cam 7-10 locuri pe grila doar pt ca a schimbat motoreta, Marc cam pe unde se duce?? 7-10 locuri in plus fata de un actual loc 3-4-5-6-7 cu Honda... pai o sa termine cursele cu 1 tur inaintea tuturor, se duce fumeaza o tigara la boxe si asteapta sa vina si ceilalti.

Tu crezi ca Cal e nebun cand a zis ca restul pot sa nu mai concureze daca MM ajunge pe Ducati? :D

------

Again, eu unul cred ca nu realizati cat de talentat si ALIEN e Marc Marquez, revedeti sezoanele 2013, 2014 si mai aratati-mi in prezent ce mai fac alti piloti tineri cand vin la clasa mare. Plus ca acum e acel talent + experienta si intelepciunea castigata in acesti ani.

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 2 minute, B.B. a spus:

Da tu ai citit ce zice CAL??? 

 

Eu cred ca are dreptate, la niciuna din moto actuale nu e lipsa de putere a motorului, e vorba de cum puterea motorului este convertita in deplasare inainte.. 

La 200-300 de cai putere si 220kg cu tot cu pilot tu iti mai pui problema ca nu e power?? :D 

Pai tu nu ai citit ce foarte bine zice colegul :

- Ducati are putere mai mare.Degeaba are Chel impresia ca el are ditai puterea daca nu s-a masurat (precum Q) in cursa cu un Ducati si nu a vazut ca pe final ala ii da 3-4 lungimi de motoreta.Q aia zice.Si pe buna dreptate.

- Hehe,da,dar daca iei tu niste declaratii mai vechi de ale lui Martin mi se pare (sau Zarco?)de pe la LeMans parca,ei spun ca ei nu au wheel spin nici in 2 nici in 3 pe iesire,deci iti dai seama ce grip are Ducati comparativ cu Yamaha?

Joac-o pe asta.

Mai multa putere - DAR totodata,mai mult grip.(bine ai venit in lumea aero).

Bate-te cu ei.Ca Chel explica ca nu e nevoie de putere.Mhmm...

Deci teoria lui Chel ar fi buna daca s-ar bate doar cu circuitul.Problema e cand se bat cu Ducati.

De fapt e diferenta de dezvoltare intre cele 2,si faptul ca Yamaha e cu vreo 5 ani in spate.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 10 minute, B.B. a spus:

Da tu ai citit ce zice CAL??? 

We are SPINNING - degeaba ai o tona de power daca nu o pune jos cum trebuie, spinning inseamna ca pt fractiuni de secunda roata aia se invarte in gol efectiv.

Eu cred ca are dreptate, la niciuna din moto actuale nu e lipsa de putere a motorului, e vorba de cum puterea motorului este convertita in deplasare inainte.. 

La 200-300 de cai putere si 220kg cu tot cu pilot tu iti mai pui problema ca nu e power?? :D 

normal, dar nu se putea nici sa ramana cum erau.

pe fiecare dreapta sa treaca duc pe langa tine la misto.

anu tercut doar duc poate, dar acum toti au recuperat.

deci treceau toti pe langa tine lol.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

1 oră în urmă, Method a spus:

Pai tu nu ai citit ce foarte bine zice colegul :

- Ducati are putere mai mare.Degeaba are Chel impresia ca el are ditai puterea daca nu s-a masurat (precum Q) in cursa cu un Ducati si nu a vazut ca pe final ala ii da 3-4 lungimi de motoreta.Q aia zice.Si pe buna dreptate.

- Hehe,da,dar daca iei tu niste declaratii mai vechi de ale lui Martin mi se pare (sau Zarco?)de pe la LeMans parca,ei spun ca ei nu au wheel spin nici in 2 nici in 3 pe iesire,deci iti dai seama ce grip are Ducati comparativ cu Yamaha?

Joac-o pe asta.

Mai multa putere - DAR totodata,mai mult grip.(bine ai venit in lumea aero).

Bate-te cu ei.Ca Chel explica ca nu e nevoie de putere.Mhmm...

Deci teoria lui Chel ar fi buna daca s-ar bate doar cu circuitul.Problema e cand se bat cu Ducati.

De fapt e diferenta de dezvoltare intre cele 2,si faptul ca Yamaha e cu vreo 5 ani in spate.

Tu pari ca nu ai inteles ce zic eu.

Degeaba are Yamaha 1000 de cai daca nu ii pune la sol.

De la un anumit raport putere/kg CHIAR nu mai conteaza.

Ducati nu au mai multa putere ci doar o pun la sol mai bine..  sau poate au dar NU CONTEAZA. Conteaza ca o pun la sol.

Yamaha are wheel spin.. probabil la fel si Honda. 

 

Ah, ca tot se intreba lumea ce are Ducati acolo in cutia din spate - va zic eu - o bucata mare de plumb. 

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 51 minute, B.B. a spus:

Degeaba are Yamaha 1000 de cai daca nu ii pune la sol.

true,can't argue that.

Acum 51 minute, B.B. a spus:

De la un anumit raport putere/kg CHIAR nu mai conteaza.

So wrong.

Acum 51 minute, B.B. a spus:

Ducati nu au mai multa putere ci doar o pun la sol mai bine..  sau poate au dar NU CONTEAZA

Cine ti-a spus tie ca Ducati NU are mai multa putere decat Yamaha?De unde ai tras aceasta concluzie?

Acum 51 minute, B.B. a spus:

Ah, ca tot se intreba lumea ce are Ducati acolo in cutia din spate - va zic eu - o bucata mare de plumb. 

Daca mass damperul (care ghici la ce ajuta?) expus acum vreo 2-3 ani cand cineva de la Pramac a facut codita unui Ducati praf se poate numi o bucata de plumb...de aia nu pricepem nimic...

 

Tu,as usual,iarasi ai probleme in a extrage ideea de baza dintr-o fraza.Let's make it simple pentru tine :

Yamaha si Honda wheelspin,corect.DE CE?Pai  :

- Puterea Ducati > Puterea Yamaha (a se vedea diferenta pe Mugello si alte circuite cu linii drepte mari)

- Dar cu toate astea Ducati ZERO wheelspin chiar si in treptele inferioare.

Deci unde e problema?In modul de constructie al Ducati (distributia maselor,mass damper,aero) sau in faptul ca Yamaha nu are motorul smooth?

Sau cu alte cuvinte de ce sunt toate aceste diferente de constructie intre Ducati,Aprilia si KTM pe de o parte si cei 2 japonezi pe partea cealalta?La ce folosesc ele?Oare sa puna puterea jos si sa stopeze wheelies?Could it be?Hmmm :moron:

 

Pai prost e Gigi ma ca face toate artificiile alea in loc sa umble dupa cum spune maestrul Chel la harta de alimentare.My my...unde era rezolvarea si Gigi ca boul se chinuie cu aero,dimpreuna cu Rivola 2 prosti.Nu?Trebuiau sa mearga la Chel ca le spunea el "ma frend we in Coventry don't need aero,just smooth engines".Da da....

Era atat de simplu,pfii ce au ratat-o.Tu cu Chel ati prins-o. :bounce:

Editat de Method
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

1 oră în urmă, B.B. a spus:

Tu pari ca nu ai inteles ce zic eu.

Degeaba are Yamaha 1000 de cai daca nu ii pune la sol.

De la un anumit raport putere/kg CHIAR nu mai conteaza.

Ducati nu au mai multa putere ci doar o pun la sol mai bine..  sau poate au dar NU CONTEAZA. Conteaza ca o pun la sol.

Yamaha are wheel spin.. probabil la fel si Honda. 

 

Ah, ca tot se intreba lumea ce are Ducati acolo in cutia din spate - va zic eu - o bucata mare de plumb. 

 

ajuta ca au 8 moto de la care aduna date.

din soft se castiga campionate acum.

ANAListii castiga.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 2 ore, Method a spus:

 

Pt a n-a oara,nu il urasc pe Rossi (oricat ai tot incerca sa imi pui eticheta asta,sa stii ca daca spui o chestie de 100 de ori nu o face adevarata),nu imi plac insa fanii lui,pt ca ei ii dau proportii mitologice,si prin urmare total neadevarate.

 

 

Eu am dat declaratiile lui Chel.Nu le sustin insa.

Ipocrit mic! :D Nu te mai ascunde dupa fanii lui, ai curajul si decenta sa iti asumi simpatiile si antipatiile. Nu mai fa atata pe impartialul, ca nu-ti sta bine. E plin de impartiali pe aici. 

 

Pai normal ca nu le sustii. Nu se pupa cu teoriile. Si este evident ca Chel nu se pricepe mai bine ca tine la rafinamentele astea tehnice din MotoGP. 

Acum 2 ore, B.B. a spus:

Da tu ai citit ce zice CAL??? 

We are SPINNING - degeaba ai o tona de power daca nu o pune jos cum trebuie, spinning inseamna ca pt fractiuni de secunda roata aia se invarte in gol efectiv.

Eu cred ca are dreptate, la niciuna din moto actuale nu e lipsa de putere a motorului, e vorba de cum puterea motorului este convertita in deplasare inainte.. 

La 200-300 de cai putere si 220kg cu tot cu pilot tu iti mai pui problema ca nu e power?? :D 

Astea sunt subtilitati, pe care Cal nu le intelege prea bine. Asteptam verdictul comentatorilor englezi. 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 5 minute, xt600 a spus:

Asteptam verdictul comentatorilor englezi. 

au zis dinainte de noul motor ca more power = poti sa strici tot echilibrul.

ghici ce, asa a fost.

 

dar cine sunt aia?

un fel de Haralambie care conduce pe stanga :crack:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 49 minute, Method a spus:

true,can't argue that.

So wrong.

Cine ti-a spus tie ca Ducati NU are mai multa putere decat Yamaha?De unde ai tras aceasta concluzie?

Daca mass damperul (care ghici la ce ajuta?) expus acum vreo 2-3 ani cand cineva de la Pramac a facut codita unui Ducati praf se poate numi o bucata de plumb...de aia nu pricepem nimic...

 

Tu,as usual,iarasi ai probleme in a extrage ideea de baza dintr-o fraza.Let's make it simple pentru tine :

Yamaha si Honda wheelspin,corect.DE CE?Pai  :

- Puterea Ducati > Puterea Yamaha (a se vedea diferenta pe Mugello si alte circuite cu linii drepte mari)

- Dar cu toate astea Ducati ZERO wheelspin chiar si in treptele inferioare.

Deci unde e problema?In modul de constructie al Ducati (distributia maselor,mass damper,aero) sau in faptul ca Yamaha nu are motorul smooth?

Sau cu alte cuvinte de ce sunt toate aceste diferente de constructie intre Ducati,Aprilia si KTM pe de o parte si cei 2 japonezi pe partea cealalta?La ce folosesc ele?Oare sa puna puterea jos si sa stopeze wheelies?Could it be?Hmmm :moron:

 

Pai prost e Gigi ma ca face toate artificiile alea in loc sa umble dupa cum spune maestrul Chel la harta de alimentare.My my...unde era rezolvarea si Gigi ca boul se chinuie cu aero,dimpreuna cu Rivola 2 prosti.Nu?Trebuiau sa mearga la Chel ca le spunea el "ma frend we in Coventry don't need aero,just smooth engines".Da da....

Era atat de simplu,pfii ce au ratat-o.Tu cu Chel ati prins-o. :bounce:

 

Bai omule, tu zici o tampenie, eu iti spun ca e gresit, apoi spui acelasi lucru ca mine si imi spui de genul : da i-o ce-am zis??

Exact ca in bancul ala:

"Domn doctor am venit sa imi faceti castrare va rog!

Domnule, sunteti sigur??

Da!

Bine.

Il castreaza pe ala apoi dupa operatie il anunta ca operatia a reusit.

Va multumesc domnul doctor, ce ma bucur ca ati reusit castrarea pentru ca saptamana viitoare ma insor!

???

Da, ma insor cu o fata evreica si parintii ei au cerut sa fie castrat

Doctorul, perplex ii spune:

Domnul meu, pentru aia ar fi trebuit sa cereti CIRCUMCIZIE!!

Pacientul: Asa, si eu ce-am zis??

 

:D:D 

 

Bai omule, deci amandoi am ajuns la concluzia ca  Ducati pune mai bine puterea aia la sol, o transforma eficient in deplasare. Da?

De aici deducem ca problema YAMAHAEI nu este ca nu are suficienta putere motorul cum se tot plange Quacalaro, ci ca nu pune puterea la sol. Aia explica Cal acolo, ca diferentele alea de putere CHIAR NU MAI CONTEAZA la MOTOR, inca o data cand zic PUTERE eu ma refeer strict la MOTOR si nu la motocicleta.

Toate motocicletele din grila aia AU PUTERE CACALAU, doar ca nu toate o transpun cum trebuie la sol.

Yamahei si Hondei nu ii trebuie putere ca au destula, le trebuie o optimizare de electronica, masa, suspensie, apasare, etc etc incat sa o puna la sol ca si ducati.

Asta e tot, deci PUTEREA MOTORULUI nu prea mai conteaza dupa o anumita limita. 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 1 minut, frigider a spus:

au zis dinainte de noul motor ca more power = poti sa strici tot echilibrul.

ghici ce, asa a fost.

 

Asta stiam si eu si nu sunt comentator englez. Insa acum vine un pilot, care confirma ceea ce stiam deja si mai spune ca problema majora nu este la power - toti, spune el, sunt pe la 300 cp, ci la caracterul motorului... cum livreaza motorul ala puterea. Asa cum se prezinta acum, motorul Yamaha este prea violent. Cal spune ca trebuie sa il faca mai smooth.  Cum spune si @B.B., degeaba ai 300cp, daca ai wheelspin. Desigur, dupa ce ai pus motorul la punct, incepi sa umbli la sasiu, sa vezi cum distribui masele, la aero, etc. Eu zic ca daca ai un motor bun, smooth, pus pe un sasiu bun, care sa transfere eficient puterea la asfalt, nu ai nevoie de multa incarcare aero. 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 1 oră, B.B. a spus:

problema YAMAHAEI nu este ca nu are suficienta putere motorul cum se tot plange Quacalaro, ci ca nu pune puterea la sol. Aia explica Cal acolo, ca diferentele alea de putere CHIAR NU MAI CONTEAZA la MOTOR,

Aha! Și pe liniile alea drepte când Ducati face 20 km/h în plus față de Yamaha e tot de la wheelspin! :moron: La guta lui Cal o trebui smooth, dar în curse d'astea în care merg mai mulți deodată fără power ești mâncat. Nu contest că Ducati pune mai bine la sol, dar are și ce să pună. Până la urmă ce zice Cal e tot un fel de "people buy horsepower but drive torque"!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 3 ore, Method a spus:

true,can't argue that.

So wrong.

Cine ti-a spus tie ca Ducati NU are mai multa putere decat Yamaha?De unde ai tras aceasta concluzie?

Daca mass damperul (care ghici la ce ajuta?) expus acum vreo 2-3 ani cand cineva de la Pramac a facut codita unui Ducati praf se poate numi o bucata de plumb...de aia nu pricepem nimic...

 

Tu,as usual,iarasi ai probleme in a extrage ideea de baza dintr-o fraza.Let's make it simple pentru tine :

Yamaha si Honda wheelspin,corect.DE CE?Pai  :

- Puterea Ducati > Puterea Yamaha (a se vedea diferenta pe Mugello si alte circuite cu linii drepte mari)

- Dar cu toate astea Ducati ZERO wheelspin chiar si in treptele inferioare.

Deci unde e problema?In modul de constructie al Ducati (distributia maselor,mass damper,aero) sau in faptul ca Yamaha nu are motorul smooth?

Sau cu alte cuvinte de ce sunt toate aceste diferente de constructie intre Ducati,Aprilia si KTM pe de o parte si cei 2 japonezi pe partea cealalta?La ce folosesc ele?Oare sa puna puterea jos si sa stopeze wheelies?Could it be?Hmmm :moron:

 

Pai prost e Gigi ma ca face toate artificiile alea in loc sa umble dupa cum spune maestrul Chel la harta de alimentare.My my...unde era rezolvarea si Gigi ca boul se chinuie cu aero,dimpreuna cu Rivola 2 prosti.Nu?Trebuiau sa mearga la Chel ca le spunea el "ma frend we in Coventry don't need aero,just smooth engines".Da da....

Era atat de simplu,pfii ce au ratat-o.Tu cu Chel ati prins-o. :bounce:

electronica...este principalul punct care pune puterea jos in mod corect.

SI Ducati o face f bine, pentru ca are multe date, mai are cate ceva prin coada, despre care ne putem doar da cu parerea ca ar fi ceva sa puna greutate pe spate..eu inca ma indoiesc de asta, o greutate suplimentara ar tb sa consume mai mult gupa spate, si mai mult de cat atat, cred ca ar tb adaptata pentru fiecare pilot....dar na, cine stie ....

 

Q a cerut un motor mai puternic pentru a avea loc de configurari....inainte plaja de setari la yamaha era f limitata, nu puteai sa te joci cu TC, map, slide, etc...

Problema la Yamaha este ca nici un inginer de acolo nu a reusit sa gasesca setariel corecte...de altfel si greu cu 2 mobre pe grila...

Am zis la inceputul campionatului ca o sa fie pe nicaeri, dar niciodata nu am crezut ca asa de praf...Ma gandema ca dupa jumatatea campionatului vor reusi ceva.

In treaba asta cu tractiunea, pilotul are prea putina importanta, el poate sa schimbe putin, trasa,inclinatie, dar principiul de baza este ca motoreta merge tare cand gazul este deschis.

Cat de repede deschizi gazul ca sa nu faci overspinning depinde de ce face electronica ....putin suspensia(unde cred ca nu se pune problema de specialisit) si geometria.

Acuma, cu mai multa putere, te poti juca mai mult cu electronica si geometria...problema e sa gasesti compromisul perfect.

 

Daca vreti sa vedeti ce inseamna diferenta de putere si modul in care o pune jos, va sugerez sa urmariti a doua cursa din WSBK de la Portimao si o sa intelegeti.

SI apoi, sa urmariti si declaratia lui Toprak care nu intelege cum a reusit Bau pe exterior, pe o trasa mai lunga si o inclinatie mai mare sa aibe tractiune mai mare decat el.

Si apoi, cand ii da 4 lungimi de motoreta pe linia dreapta, acolo nu mai e tractiune, acolo e power pur.....

 

Editat de damager
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 7 minute, damager a spus:

electronica...este principalul punct care pune puterea jos in mod corect.

SI Ducati o face f bine, pentru ca are multe date, mai are cate ceva prin coada, despre care ne putem doar da cu parerea ca ar fi ceva sa puna greutate pe spate..eu inca ma indoiesc de asta, o greutate suplimentara ar tb sa consume mai mult gupa spate, si mai mult de cat atat, cred ca ar tb adaptata pentru fiecare pilot....dar na, cine stie ....

 

Q a cerut un motor mai puternic pentru a avea loc de configurari....inainte plaja de setari la yamaha era f limitata, nu puteai sa te joci cu TC, map, slide, etc...

Problema la Yamaha este ca nici un inginer de acolo nu a reusit sa gasesca setariel corecte...de altfel si greu cu 2 mobre pe grila...

Am zis la inceputul campionatului ca o sa fie pe nicaeri, dar niciodata nu am crezut ca asa de praf...Ma gandema ca dupa jumatatea campionatului vor reusi ceva.

In treaba asta cu tractiunea, pilotul are prea putina importanta, el poate sa schimbe putin, trasa,inclinatie, dar principiul de baza este ca motoreta merge tare cand gazul este deschis.

Cat de repede deschizi gazul ca sa nu faci overspinning depinde de ce face electronica ....putin suspensia(unde cred ca nu se pune problema de specialisit) si geometria.

Acuma, cu mai multa putere, te poti juca mai mult cu electronica si geometria...problema e sa gasesti compromisul perfect.

 

Daca vreti sa vedeti ce inseamna diferenta de putere si modul in care o pune jos, va sugerez sa urmariti a doua cursa din WSBK de la Portimao si o sa intelegeti.

SI apoi, sa urmariti si declaratia lui Toprak care nu intelege cum a reusit Bau pe exterior, pe o trasa mai lunga si o inclinatie mai mare sa aibe tractiune mai mare decat el.

Si apoi, cand ii da 4 lungimi de motoreta pe linia dreapta, acolo nu mai e tractiune, acolo e power pur.....

 

 

ca sa intelegem mai bine plaja de configuratii la Ducati, ar tb sa ne uitam la clasament:

cel mai agresiv pilot pe frane, urmat de un pilot care tine cel mai mult motocicleta inclinata si care e agresiv pe iesiri, urmat de un pilot care are dupa mine printre cele mai curate intrari in viraje (cu un ducati, nu cu yamaha) si una dintre cele mai agresive iesiri din viraj....si mobra performeaza la toti....

Acum 5 minute, apriliacluj a spus:

vine Acosta la anu' si o sa mature pe jos cu MMul :) :) :)

Daca ar merge la Ducati ar matura cu toti:)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

1 oră în urmă, apriliacluj a spus:

vine Acosta la anu' si o sa mature pe jos cu MMul :) :) :)

Trebuie man și cineva s se ridice la nivelul MM ca iar câștiga cu 7 etape înainte. 

Spectacol, asta vrem.

 

 

Eu vreau sa vad cum arata un ducati dus peste limita.

Când o sa intru pe net și o sa zică "netu e căzut" o s știu ca a ieșit anunțul oficial.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 1 oră, apriliacluj a spus:

vine Acosta la anu' si o sa mature pe jos cu MMul :) :) :)

Tare ma tem ca mult mediatizata si dorita sosire a lui Acosta la clasa mare sa nu fie un esec total. Parcursul flamboiant al lui Acosta, imi aduce aminte de cel al lui Raul Fernandez, in 2021: 8 victorii, 3 locuri 2, un loc 3.... ce mai, noul MM. Astazi nu prea intelegem ce cauta in MotoGP. Asa ca, pana nu il vad pe Acosta la treaba, pe un GP bike, raman rezervat. 

Editat de xt600
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 1 oră, frigider a spus:

Trebuie man și cineva s se ridice la nivelul MM ca iar câștiga cu 7 etape înainte. 

Spectacol, asta vrem.

 

Eu vreau sa vad cum arata un ducati dus peste limita.

Când o sa intru pe net și o sa zică "netu e căzut" o s știu ca a ieșit anunțul oficial.

Pai o sa fie spectacol de la locul 2 in jos, sau cand cade MM cu DUcati, il ridica, si face slalom pana inapoi pe locul 1. 

Eu asta vreau.. 

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 3 ore, ENEOS a spus:

Aha! Și pe liniile alea drepte când Ducati face 20 km/h în plus față de Yamaha e tot de la wheelspin! :moron: La guta lui Cal o trebui smooth, dar în curse d'astea în care merg mai mulți deodată fără power ești mâncat. Nu contest că Ducati pune mai bine la sol, dar are și ce să pună. Până la urmă ce zice Cal e tot un fel de "people buy horsepower but drive torque"!

 

Da bre, ca daca iesi din viraj de treapta a doua si tie ti se roteste roata in gol AKA wheelspin, nu pui puterea rpd jos, n-ai acceleratie suficienta sa ajungi la top speedul pe care il poate dezvolta cotetu... 

asta e una din functiile TCului, combinat cu softul, platforma inertiala si downforceul, se traduc in iesiri perfecte din viraj, iar Cal asta zice ca nu asta le lipseste, motorul livreaza prea brutal puterea si face iesirea de pe viraj foarte greu de facut perfect fara wheelspin

 

de ce crezi ca se evita wheeliurile la iesirile din viraje, pt ca e un mod de accelerare ineficient, in loc sa folosesti cuplu motorului sa o impinga inainte, o parte din el e folosit sa o tina cu roata fata in aer.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 8 ore, B.B. a spus:

.... deci PUTEREA MOTORULUI nu prea mai conteaza dupa o anumita limita. 

I give up.Dupa asemenea concluzii,n-are rost.

De asta nu-mi plac fanii...

Apropo,reia declaratia idolului tau de la sfarsit de 2018...ce cerea el celor de la Honda?More power parca?hmmm...prost si Marquez nu?Nu a inteles ca de fapt nu conteaza puterea motorului :bounce:

Acum 6 ore, ENEOS a spus:

Aha! Și pe liniile alea drepte când Ducati face 20 km/h în plus față de Yamaha e tot de la wheelspin! :moron: La guta lui Cal o trebui smooth, dar în curse d'astea în care merg mai mulți deodată fără power ești mâncat. Nu contest că Ducati pune mai bine la sol, dar are și ce să pună. Până la urmă ce zice Cal e tot un fel de "people buy horsepower but drive torque"!

+1

Acum 6 ore, damager a spus:

electronica...este principalul punct care pune puterea jos in mod corect.

SI Ducati o face f bine, pentru ca are multe date, mai are cate ceva prin coada, despre care ne putem doar da cu parerea ca ar fi ceva sa puna greutate pe spate..eu inca ma indoiesc de asta, o greutate suplimentara ar tb sa consume mai mult gupa spate, si mai mult de cat atat, cred ca ar tb adaptata pentru fiecare pilot....dar na, cine stie ....

 

Q a cerut un motor mai puternic pentru a avea loc de configurari....inainte plaja de setari la yamaha era f limitata, nu puteai sa te joci cu TC, map, slide, etc...

Problema la Yamaha este ca nici un inginer de acolo nu a reusit sa gasesca setariel corecte...de altfel si greu cu 2 mobre pe grila...

Am zis la inceputul campionatului ca o sa fie pe nicaeri, dar niciodata nu am crezut ca asa de praf...Ma gandema ca dupa jumatatea campionatului vor reusi ceva.

In treaba asta cu tractiunea, pilotul are prea putina importanta, el poate sa schimbe putin, trasa,inclinatie, dar principiul de baza este ca motoreta merge tare cand gazul este deschis.

Cat de repede deschizi gazul ca sa nu faci overspinning depinde de ce face electronica ....putin suspensia(unde cred ca nu se pune problema de specialisit) si geometria.

Acuma, cu mai multa putere, te poti juca mai mult cu electronica si geometria...problema e sa gasesti compromisul perfect.

Eu cred ca diferenta o face "constructia" Ducati si mai nou aprilia.Uita-te ce aripi masive are pe fata,la fel Aprilia (comparativ cu japos),apoi downwash ducts,aprilia (si KTM probabil) au S-ducts,apoi acel "umar" aero copiat de la aprilia pe la jumatatea carenei,aprilia are winglets pe suspensia fata apoi pe spate cele 2 winglets care "trag" bratul spate in jos,sunt f multe diferente si asta doar in materie de aero.Ori tot scopul aero e sa dea apasare,sa puna presiune pe gume.Nu are cum sa nu conteze atata df spre deosebire de Yamaha.

Apoi uita-te la partea din spate a GP 23 - e foarte groasa.Aprilia sub sa e huge,la fel Ducati.Nu e greu de inteles,e chiar vizibil - 90% din rezervor e sub sa,la Ducati se si vede aluminiul pe partea ailalta spre roata.In timp ce Yamaha e old school - slim,acolo nu sta tot rezervorul ca la cei 2.

Screenshot-2023-10-03-at-22-06-18-aprili  Screenshot-2023-10-03-at-21-46-50-pecco-  Screenshot-2023-10-03-at-22-13-16-fabio-

Apoi salad-box'ul care a fost confirmat ca e un mass damper (vezi Renault F1 2005 al lui Alonso cum statea sudat pe curbe mai ales in zonele denivelate ca sa iti dai seama ce aport are un mass damper).Si Aprilia cred ca il are pt ca e mult prea bulky salad-box'ul pt a fi doar electronics acolo ca la ceilalti.

Pt cine nu crede "mitul" mass damperului,avem si dovezi,noroc cu Petrux? parca acum vreo 2-3 ani :

Screenshot-2023-10-03-at-22-15-37-ducati

Nu mai zic de arhitectura motorului care ii arunca 2 cilindri cu auxiliarele aferente spre mijlocul motoretei,in timp ce la Yamaha e tot spre fata.

Fiecare din aceste artificii (tertipuri cum le spunea un coleg critic la adresa lui Gigi :P luat in sine probabil nu face o mare diferenta,dar toate impreuna....duc la ceea ce vedem astazi.

E foarte vizibil - europenii au introdus aero masiv si efectiv motoretele euro arata total diferit fata de cele japoneze.Acolo este diferenta - in aero si in "aruncarea" a cat mai multa masa pe suspensia spate pt a apasa guma spate care acum are un rol covarsitor.Daca ai apasare pe roata spate e normal ca ea sa nu mai piarda gripul si poti deschide mult mai devreme.

Nu zic nu - electronica are aportul ei,dar nu ar reusi sa faca din electronica asa o mare diferenta cu unified software.

Au mechanical grip.Si cu ajutorul mass damperului au si stabilitate mult mai buna,mai ales pe intrari cand descarca spatele.

 

Q a cerut la sfarsit de 2023 mai multa putere spunand cu subiect si predicat motivand ca este "clubbered" pe linia dreapta si ca efectiv nu are cum sa se bata cu ei si nu poate contracara asa ceva.Si am vazut si noi tot sezonul trecut (acuma nu mai vedem ca saracul Q nu mai e in prim plan) cum era sitting duck pe liniile drepte.

Acum 4 ore, frigider a spus:

Când o sa intru pe net și o sa zică "netu e căzut" o s știu ca a ieșit anunțul oficial.

Ahahaha,tare asta,da :bounce:

Editat de Method
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ce inteleg eu din ceea ce zice CC35 este ca filosofia mobrei Yamaha trebuie sa ramana bazata pe luarea de viraje rapide, avand accentul pe viteza superioara la iesirea din viraj. Problema apare acum cand este un hibrid de mobra care nici nu mai ia viraje rapide, dar nici nu are top speed din cauza ca motorul nu este ce trebuie. More power nu ajuta pentru ca nu ajunge sa fie pus la roata in mod eficient.

Nu zic ca nu are dreptate, dar pare ca din start este o diferenta de paradigma intre ce dezvolta el si ceea ce vrea pilotul nr 1 din echipa oficiala. 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 36 minute, Method a spus:

I give up.Dupa asemenea concluzii,n-are rost.

De asta nu-mi plac fanii...

Apropo,reia declaratia idolului tau de la sfarsit de 2018...ce cerea el celor de la Honda?More power parca?hmmm...prost si Marquez nu?Nu a inteles ca de fapt nu conteaza puterea motorului :bounce:

+1

Eu cred ca diferenta o face "constructia" Ducati si mai nou aprilia.Uita-te ce aripi masive are pe fata,la fel Aprilia (comparativ cu japos),apoi downwash ducts,aprilia (si KTM probabil) au S-ducts,apoi acel "umar" aero copiat de la aprilia pe la jumatatea carenei,aprilia are winglets pe suspensia fata apoi pe spate cele 2 winglets care "trag" bratul spate in jos,sunt f multe diferente si asta doar in materie de aero.Ori tot scopul aero e sa dea apasare,sa puna presiune pe gume.Nu are cum sa nu conteze atata df spre deosebire de Yamaha.

Apoi uita-te la partea din spate a GP 23 - e foarte groasa.Aprilia sub sa e huge,la fel Ducati.Nu e greu de inteles,e chiar vizibil - 90% din rezervor e sub sa,la Ducati se si vede aluminiul pe partea ailalta spre roata.In timp ce Yamaha e old school - slim,acolo nu sta tot rezervorul ca la cei 2.

Screenshot-2023-10-03-at-22-06-18-aprili  Screenshot-2023-10-03-at-21-46-50-pecco-  Screenshot-2023-10-03-at-22-13-16-fabio-

Apoi salad-box'ul care a fost confirmat ca e un mass damper (vezi Renault F1 2005 al lui Alonso cum statea sudat pe curbe mai ales in zonele denivelate ca sa iti dai seama ce aport are un mass damper).Si Aprilia cred ca il are pt ca e mult prea bulky salad-box'ul pt a fi doar electronics acolo ca la ceilalti.

Pt cine nu crede "mitul" mass damperului,avem si dovezi,noroc cu Petrux? parca acum vreo 2-3 ani :

Screenshot-2023-10-03-at-22-15-37-ducati

Nu mai zic de arhitectura motorului care ii arunca 2 cilindri cu auxiliarele aferente spre mijlocul motoretei,in timp ce la Yamaha e tot spre fata.

Fiecare din aceste artificii (tertipuri cum le spunea un coleg critic la adresa lui Gigi :P luat in sine probabil nu face o mare diferenta,dar toate impreuna....duc la ceea ce vedem astazi.

E foarte vizibil - europenii au introdus aero masiv si efectiv motoretele euro arata total diferit fata de cele japoneze.Acolo este diferenta - in aero si in "aruncarea" a cat mai multa masa pe suspensia spate pt a apasa guma spate care acum are un rol covarsitor.Daca ai apasare pe roata spate e normal ca ea sa nu mai piarda gripul si poti deschide mult mai devreme.

Nu zic nu - electronica are aportul ei,dar nu ar reusi sa faca din electronica asa o mare diferenta cu unified software.

Au mechanical grip.Si cu ajutorul mass damperului au si stabilitate mult mai buna,mai ales pe intrari cand descarca spatele.

 

Q a cerut la sfarsit de 2023 mai multa putere spunand cu subiect si predicat motivand ca este "clubbered" pe linia dreapta si ca efectiv nu are cum sa se bata cu ei si nu poate contracara asa ceva.Si am vazut si noi tot sezonul trecut (acuma nu mai vedem ca saracul Q nu mai e in prim plan) cum era sitting duck pe liniile drepte.

Ahahaha,tare asta,da :bounce:

 

motoreta e un tot unitar, conteza fiecare bucatica, dar nu poti spune ca puterea nu conteaza ci doar modul in care o pui jos....mai multe putere inseamna mult mai multe posiblitate de setare....

degeaba poti sa pui jos daca nu ai ce.....

Mai ramane sa stabilim ca daca Yamaha scade puterea, o sa si castige curse :))))

 

Editat de damager
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...