Sari la conținut

14 Motul Grand Prix of Japan 29.09 - 01.10


ioio_viola
 Share

Postări Recomandate

Acum 10 minute, therocketscientist1 a spus:

Ce inteleg eu din ceea ce zice CC35 este ca filosofia mobrei Yamaha trebuie sa ramana bazata pe luarea de viraje rapide, avand accentul pe viteza superioara la iesirea din viraj. Problema apare acum cand este un hibrid de mobra care nici nu mai ia viraje rapide, dar nici nu are top speed din cauza ca motorul nu este ce trebuie. More power nu ajuta pentru ca nu ajunge sa fie pus la roata in mod eficient.

Nu zic ca nu are dreptate, dar pare ca din start este o diferenta de paradigma intre ce dezvolta el si ceea ce vrea pilotul nr 1 din echipa oficiala. 

 

acum au putere, pot ajunge la top speed, poate chiar similar cu ducati, dar problema e ca sunt ineficienti la cum transforma puterea/cuplul motorului din miscare de rotatie in miscare de inaintare (nu mai stiu termenul corect din fizica), iar yamaha nu face asta eficient, avand pierderi de grip, ceea ce inseamna ca au nevoie de o distanta mai mare de a fii parcursa pentru a ajunge la top speed fata de conditiile ideale.

o simpla analogie, 2 atleti cu timpi similari pe 100m alearga 1vs1, unu il numim X are pista normala, iar celalalt pe numele lui Y are 10m de pista placati cu gresie acoperita cu apa cu sapun. Y va pierde multa energie si timp pana parcurge acei primi 10m pe care i aluneca incaltarile oricat de atent ar fi cu miscarea picioarelor, abia dupa ce trece de cei 10m putand accelera ca adveralul lui, dar deja e prea tarziu pt ca acela a luat un avans considerabil ce nu mai poate fi surmontat pana la final

Cam asa si Yamaha patineaza in gol din cauza lipsei de forta de apasare, lipsa de setari, electronica. ... etc

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 475
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Acum 32 minute, therocketscientist1 a spus:

Ce inteleg eu din ceea ce zice CC35 este ca filosofia mobrei Yamaha trebuie sa ramana bazata pe luarea de viraje rapide, avand accentul pe viteza superioara la iesirea din viraj. Problema apare acum cand este un hibrid de mobra care nici nu mai ia viraje rapide, dar nici nu are top speed din cauza ca motorul nu este ce trebuie. More power nu ajuta pentru ca nu ajunge sa fie pus la roata in mod eficient.

Nu zic ca nu are dreptate, dar pare ca din start este o diferenta de paradigma intre ce dezvolta el si ceea ce vrea pilotul nr 1 din echipa oficiala. 

 

S-a mai dezbatut treaba asta cu viteza pe viraj, si cred ca cel care a explicat cel mai bine a fost AE parca, care a zis ca degeba ai viteza pe viraj daca e cineva in fata ta care iti blocheaza trasa.

A fost perioada in care yamaha, daca pleca in fata nu o mai ajungea nimeni....ca singura avea in ritm f bun de cursa...Dar, acuma stau si intreb, crede cineva ca motoreta din 2021 mai are vreo sansa in fata ducati-urilor, prespunand ca pleca din pole glont si e primul in virajul 1.

Eu nu cred asta. toata lumea zice altceva, oameni care au cat de cat habar, doar unii haiteri, care cred ca, Q a stricat motoreta ca a cerut el mai multa putere....

Ma rog, fiecare cu parerea lui, dar eu nu mai cred viteza superioara pe iesire din viraj....vorba lui @Method, cel care acum ceva vreme sustinea ca filozofia Yamaha e castigatoare, odata cu gadgeturile lui Dal, s-a cam dus viteza superioara pe iesire :)

Acum 15 minute, Cavaleru a spus:

 

acum au putere, pot ajunge la top speed, poate chiar similar cu ducati, dar problema e ca sunt ineficienti la cum transforma puterea/cuplul motorului din miscare de rotatie in miscare de inaintare (nu mai stiu termenul corect din fizica), iar yamaha nu face asta eficient, avand pierderi de grip, ceea ce inseamna ca au nevoie de o distanta mai mare de a fii parcursa pentru a ajunge la top speed fata de conditiile ideale.

o simpla analogie, 2 atleti cu timpi similari pe 100m alearga 1vs1, unu il numim X are pista normala, iar celalalt pe numele lui Y are 10m de pista placati cu gresie acoperita cu apa cu sapun. Y va pierde multa energie si timp pana parcurge acei primi 10m pe care i aluneca incaltarile oricat de atent ar fi cu miscarea picioarelor, abia dupa ce trece de cei 10m putand accelera ca adveralul lui, dar deja e prea tarziu pt ca acela a luat un avans considerabil ce nu mai poate fi surmontat pana la final

Cam asa si Yamaha patineaza in gol din cauza lipsei de forta de apasare, lipsa de setari, electronica. ... etc

 

Clar patineaza, si e treaba ingineriilor sa o faca sa nu mai patineze :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ce zice Cal e bun pe time attack/quali, nu în cursă unde ai alți concurenți în jur.

De acord că patinarea înseamnă viteză mai mică pe linia dreaptă, doar că și la +200 km/h accelerează Ducati de lângă Yamaha, și acolo e doar de putere că mai face pwlea wheelspin.

Și nu știu cât ajută aero la ieșirea din viraje, în special din cele lente. Mi se pare iarăși f complicat să faci apăsare cu 🏍 înclinată la diverse unghiuri.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu doar incerc sa inteleg ce vrea pilotul sa transmita. Ceva imi scapa. 

Chiar ar fi dezamagitor ca userii de pe forumul motomobrism.ro sa inteleaga situatia mai bine decat CC35 (fara lipsa de respect pentru useri). Poate totusi CC35 stie situatia mai bine si intelege lucruri pe care noi nici nu le percepem. 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 31 minute, Cavaleru a spus:

 

acum au putere, pot ajunge la top speed, poate chiar similar cu ducati, dar problema e ca sunt ineficienti la cum transforma puterea/cuplul motorului din miscare de rotatie in miscare de inaintare (nu mai stiu termenul corect din fizica), iar yamaha nu face asta eficient, avand pierderi de grip, ceea ce inseamna ca au nevoie de o distanta mai mare de a fii parcursa pentru a ajunge la top speed fata de conditiile ideale.

o simpla analogie, 2 atleti cu timpi similari pe 100m alearga 1vs1, unu il numim X are pista normala, iar celalalt pe numele lui Y are 10m de pista placati cu gresie acoperita cu apa cu sapun. Y va pierde multa energie si timp pana parcurge acei primi 10m pe care i aluneca incaltarile oricat de atent ar fi cu miscarea picioarelor, abia dupa ce trece de cei 10m putand accelera ca adveralul lui, dar deja e prea tarziu pt ca acela a luat un avans considerabil ce nu mai poate fi surmontat pana la final

Cam asa si Yamaha patineaza in gol din cauza lipsei de forta de apasare, lipsa de setari, electronica. ... etc

Asta am vrut sa explic si eu dar vine Method cu 'esti bou. i give up, mie nu imi plac fanii', zice ca nu-i adevărat ca nu contează puterea apoi zice exact ce zicem si noi dar cu alte cuvinte.

Ce zici tu nu e bine apoi zice el acelasi lucru. El oricum știe mai bine decat Crutchlow care e un novice, nici permis A nu are.

 

@Method, a mia oara iti spun, degeaba mai pui 200cai pe o mobra daca ea invarte roata in gol. Si un copil cred ca înțelege mai putin tu.

Iar a o milioana oara iti spun, toate mobrele alea au power de sa-si toarne in cap de ani buni, nu power face diferența intre ele. 

Daca se screm si CFMoto cred ca fac maine un motor cu tone de power dar asta nu înseamnă ca o sa fie campioni. 

 

Jack Miller, glumeț.

https://www.facebook.com/reel/839719464354807

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 30 minute, ENEOS a spus:

Și nu știu cât ajută aero la ieșirea din viraje, în special din cele lente. Mi se pare iarăși f complicat să faci apăsare cu 🏍 înclinată la diverse unghiuri.

 

d-aia noi dam din tastatura si inginerii lu yamaha se chinuie sa faca ce Gigi a reusit in ani de zile cu tot felul the ghizmouri care mai de care mai inovatoare.

 

si dupa cum vezi copiate de toate echipele din paddock sub diverse forme iteratii sau concepte

Acum 15 minute, B.B. a spus:

Asta am vrut sa explic si eu dar vine Method cu 'esti bou. i give up, mie nu imi plac fanii', zice ca nu-i adevărat ca nu contează puterea apoi zice exact ce zicem si noi dar cu alte cuvinte.

Ce zici tu nu e bine apoi zice el acelasi lucru. El oricum știe mai bine decat Crutchlow care e un novice, nici permis A nu are.

 

la faza cu plumbu in codita, fara suparare, dar si eu i-as fi dat dreptate lui Method cu fraza de mai sus :P

Acum 16 minute, B.B. a spus:

 

mai e una cand ii canta Cal: should i stay or should i go

 

https://motorcyclesports.net/video-cal-crutchlow-to-marc-marquez-should-i-stay-or-should-i-go/

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 8 ore, Cavaleru a spus:

 

la faza cu plumbu in codita, fara suparare, dar si eu i-as fi dat dreptate lui Method cu fraza de mai sus :P

 

mai e una cand ii canta Cal: should i stay or should i go

 

https://motorcyclesports.net/video-cal-crutchlow-to-marc-marquez-should-i-stay-or-should-i-go/

Da, am văzut si eu aia :D

 

la faza cu plumbul in codiță....

I rest my case, era evident că era o glumă 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 9 ore, damager a spus:

motoreta e un tot unitar, conteza fiecare bucatica, dar nu poti spune ca puterea nu conteaza ci doar modul in care o pui jos....mai multe putere inseamna mult mai multe posiblitate de setare....

degeaba poti sa pui jos daca nu ai ce.....

Mai ramane sa stabilim ca daca Yamaha scade puterea, o sa si castige curse :))))

True that.

Acum 10 ore, therocketscientist1 a spus:

Ce inteleg eu din ceea ce zice CC35 este ca filosofia mobrei Yamaha trebuie sa ramana bazata pe luarea de viraje rapide, avand accentul pe viteza superioara la iesirea din viraj. Problema apare acum cand este un hibrid de mobra care nici nu mai ia viraje rapide, dar nici nu are top speed din cauza ca motorul nu este ce trebuie. More power nu ajuta pentru ca nu ajunge sa fie pus la roata in mod eficient.

Nu zic ca nu are dreptate, dar pare ca din start este o diferenta de paradigma intre ce dezvolta el si ceea ce vrea pilotul nr 1 din echipa oficiala. 

Omul a zis ca nu pot iesi bine din viraj - au wheelspin pe iesire.

Dar tu ai dreptate in ceea ce zici in sensul in care Yamaha mi se pare un "hibrid" - era dezvoltata si gandita pt Lorenzo-style smooth si nu atata frana nu atata acceleratie ci viteza huge pe viraje,acum vor sa o faca buna la toate...meh.

Q intradevar a specificat clar ca vrea mai multa putere.O sa iasa un talmes-balmes.

Dezvoltatorul Chel...De aia e bine ca inginerii sa dezvolte motoreta,nu pilotii.

 

Acum 9 ore, damager a spus:

S-a mai dezbatut treaba asta cu viteza pe viraj, si cred ca cel care a explicat cel mai bine a fost AE parca, care a zis ca degeba ai viteza pe viraj daca e cineva in fata ta care iti blocheaza trasa.

A fost perioada in care yamaha, daca pleca in fata nu o mai ajungea nimeni....ca singura avea in ritm f bun de cursa...Dar, acuma stau si intreb, crede cineva ca motoreta din 2021 mai are vreo sansa in fata ducati-urilor, prespunand ca pleca din pole glont si e primul in virajul 1.

Eu nu cred asta. toata lumea zice altceva, oameni care au cat de cat habar, doar unii haiteri, care cred ca, Q a stricat motoreta ca a cerut el mai multa putere....

Ma rog, fiecare cu parerea lui, dar eu nu mai cred viteza superioara pe iesire din viraj....vorba lui @Method, cel care acum ceva vreme sustinea ca filozofia Yamaha e castigatoare, odata cu gadgeturile lui Dal, s-a cam dus viteza superioara pe iesire :)

Can't argue that.Asta zicea si Q.Dar desigur lumea spunea ca Q nu stie sa depaseasca in pluton 🤦‍♂️

Tot mai sunt de parere ca filozofia Yamaha cu viteza superioara pe viraj ar putea fi castigatoare...dar o Yamaha care sa fie ca downforce la nivelul Aprilia si Ducati,ea e la nivelul 2016.wtf,asa nu se poate bate cu ei,nu poti sa vii cu aceeiasi motoreta ca acum 7-8 ani sa ii pui 2 winglets de 10cmp si sa ai pretentii sa te bati cu monstrii aia - uitati-va in ce "hal" e Aprilia aia,cat df genereaza motoreta aia frate?Si Ducati la fel.Japonezii viseaza frumos,imi pare rau pt ei.

Am inteles ca avantajul Yamaha s-a dus (in 2019 inca era - a se vedea viteza lui Q pe virajele de viteza fata de restul),in 2021 la Cota cand s-a facut o comparatie in slo-mo Q vs Bagnaia pe viteze de 170+ pe apex ei aveau diferente de doar 2-3 km...pai asa salut.Pt ca pe frane,intrare si accel iesire Ducati e net superior,daca au reusit sa ajunga si la cam aceeiasi viteza pe apex,Sah-mat.

Acum Aprilia e top-dog pe curbele de viteza si asta datorita downforce.Yamaha,precum am zis,e cu 7-8 ani in urma.Bye-bye Yamaha.

Editat de Method
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 9 ore, therocketscientist1 a spus:

Eu doar incerc sa inteleg ce vrea pilotul sa transmita. Ceva imi scapa. 

Chiar ar fi dezamagitor ca userii de pe forumul motomobrism.ro sa inteleaga situatia mai bine decat CC35 (fara lipsa de respect pentru useri). Poate totusi CC35 stie situatia mai bine si intelege lucruri pe care noi nici nu le percepem. 

Ei și cu tine acuma.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 9 ore, Cavaleru a spus:

acum au putere, pot ajunge la top speed, poate chiar similar cu ducati,

Nu inteleg de unde se pune egal si de catre tine si de catre colegul BB intre puterea Yamaha si puterea Ducati.De unde ati tras voi concluzia asta sa ma bata Shakira daca inteleg...cum ati ajuns la acest egal?Repet pt a mia oara - ai vazut cata aripile are Ducati?si cate?Ei si cu toate astea ii dadea 2-3 lungimi lui Q pe final de linii drepte,inainte de franare ! Pai?Ce concluzie tragi despre puterea Ducati?

A zis si Q asta la inceput de an "ne uitam ca noi atingem viteze similare cu Ducati,dar Ducati are downforce (care creeaza drag da?) mult superior noua si totusi e superior si ca top speed" ....ce spune asta despre puterea motorului Ducati?

Nu sunt deloc de acord ca Yamaha e macar aproape de Ducati ca si putere.

Acum 9 ore, ENEOS a spus:

Ce zice Cal e bun pe time attack/quali, nu în cursă unde ai alți concurenți în jur.

De acord că patinarea înseamnă viteză mai mică pe linia dreaptă, doar că și la +200 km/h accelerează Ducati de lângă Yamaha, și acolo e doar de putere că mai face pwlea wheelspin.

Și nu știu cât ajută aero la ieșirea din viraje, în special din cele lente. Mi se pare iarăși f complicat să faci apăsare cu 🏍 înclinată la diverse unghiuri.

Si eu zic la fel,Chel isi spune problemele pe care le are el,insa Q are cu totul alt set de probleme....pe langa cele ale lui Q.

Aero ajuta masiv la iesirea din viraje,vezi declaratia lui Aleix de cand i s-a rupt un winglet,a zis ca nu mai avea grip ok pe partea respectiva.Anul asta a fost da nu mai stiu la ce premiu.Aero ajuta si la faptul ca nu fac wheelie pe iesire.Aero conteaza (teoretic) oricand peste 30kmh,cel putin asa zice manualul.

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 10 ore, therocketscientist1 a spus:

Eu doar incerc sa inteleg ce vrea pilotul sa transmita. Ceva imi scapa. 

Chiar ar fi dezamagitor ca userii de pe forumul motomobrism.ro sa inteleaga situatia mai bine decat CC35 (fara lipsa de respect pentru useri). Poate totusi CC35 stie situatia mai bine si intelege lucruri pe care noi nici nu le percepem. 

Nu am zis niciodata ca Chel nu are dreptate cu faptul ca au wheelspin - Q tipa din 2020 ca au wheelspin pe iesire,it is a fact.

Dar personal nu sunt de acord cu ce zice Chel si anume ca 1.au destula putere (Q zice fix invers,iar realitatea din teren zice fix invers),2. ca pot combate wheelspin doar cu smoother engine.Nu sunt de acord si pace - daca se putea asta,nu mai faceau Ducati si Aprlia toate acele gizmos.

Acum 9 ore, B.B. a spus:

Asta am vrut sa explic si eu dar vine Method cu 'esti bou. i give up, mie nu imi plac fanii', zice ca nu-i adevărat ca nu contează puterea apoi zice exact ce zicem si noi dar cu alte cuvinte.

Ce zici tu nu e bine apoi zice el acelasi lucru. El oricum știe mai bine decat Crutchlow care e un novice, nici permis A nu are.

 

@Method, a mia oara iti spun, degeaba mai pui 200cai pe o mobra daca ea invarte roata in gol. Si un copil cred ca înțelege mai putin tu.

Iar a o milioana oara iti spun, toate mobrele alea au power de sa-si toarne in cap de ani buni, nu power face diferența intre ele. 

Daca se screm si CFMoto cred ca fac maine un motor cu tone de power dar asta nu înseamnă ca o sa fie campioni.

Este ultima data cand iti dau reply la ceva,pt ca nu vreau sa ma cert cu tine,vreau doar sa raspund la acuzele pe care mi le aduci.

1.Nu te-am facut niciodata bou.Am zis ca nu poti sa extragi ideea de baza dintr-o fraza.Stiu ca frazele mele sunt lungi,dar totusi...majoritatea lumii intelege ce vreau sa zic :)

2.Pui problema foarte simplist si asta ma face sa cred ca nu intelegi ce se intampla acolo : plumbi and shit,ok,a fost o gluma am inteles si eu dar faptul ca tu bagatelizezi ce a facut Gigi ma face sa cred ca nu prea intelegi beneficiile acelor dispozitive,ori fix de acolo reies avantajele Ducati.

 

Nu spun deloc acelasi lucru ca si tine,nu sunt deloc de acord cu ce zici tu.Nici colegul.

Cum sa nu conteaze puterea sporita a motorului?Ai scos un porumbel pe gura,de aia am zis ca i give up,pt ca daca tu nici atata lucru nu pricepi...Si de la 1000 la 1030 cai conteaza,ask F1 guys.Nu exista limita la care sa nu conteze.

Puterea conteaza !!! Ducati are putere net superioara Yamaha ! Si ii da cu ea in cap!

Sunt de acord cu tine cand spui ca Yamaha pierde enorm pe iesire pt ca are wheelspin pe accel.TOTODATA insa,au si putere scazuta fata de Ducati.Si de KTM.

 

Acum intreaba-te (daca nu ti-ai pus intrebarea asta inca) cum de Ducati reuseste cu putere sporita fata de Yamaha,sa nu patineze pe iesire nici 2 si 3.Cand o sa iti raspunzi la acea intrebare (si nu,raspunsul nu e "smoother engine" precum zice Chel),atunci o sa intelegi de ce plange Q si de ce Yamaha is going nowhere.

Zi buna.

 

Vezi ca MM face anuntul joia viitoare ... Hai cu Grisinele :bounce:

Acum 9 ore, Cavaleru a spus:

d-aia noi dam din tastatura si inginerii lu yamaha se chinuie sa faca ce Gigi a reusit in ani de zile cu tot felul the ghizmouri care mai de care mai inovatoare.

 

si dupa cum vezi copiate de toate echipele din paddock sub diverse forme iteratii sau concepte

+1

...si as mai adauga ce a reusit Rivola in 2 ani.Ok,omul "vine" pe ideile lui Gigi,dar totusi,progresul Aprilia odata ce li s-au dat niscaiva bani a fost fulminant.

Editat de Method
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

cum s-au castigat punctele pana acum de primii 3 din clasament:

 

tab-bag-mart-bez.jpg

 

The first interesting fact is that the sprint races, new this season, are making a difference, not only because of the many incidents they are helping to cause. In fact, it is thanks to the points obtained in the short races that Bagnaia is still ahead of Martin: those 7 more points in fact compensate for the disadvantage of 4 in Sunday's races. If the sprints were therefore a lifeline for Pecco, the same cannot be said for Bezzecchi. In Marco's case, the opposite is actually true, because the 41 points that he is down on Jorge and the 48 from Pecco in the short races are the ones that have made him drop in the rankings. Taking Sunday's results into account, in fact, Martin would be ahead of everyone in the standings, with a 4 point advantage over Bagnaia and 10 over Bezzecchi.

It is also curious to note how Bagnaia has never made mistakes in the sprints, always reaching the finish line on Saturdays. Pecco's only zero in this case was at Silverstone, not due to a crash but due to a technical setback on his bike, in fact in that case he was classified 14th outside the points zone. The 12 podiums and 4 victories demonstrate his consistency in the short races, with Martin having won the most (5 times), but having fewer podiums (9).

It is therefore on Sunday that the problems arise for the world champion and not because he is not competitive. On the contrary, the 5 victories and 9 podiums are significantly more than those of his opponents (Martin and Bezzecchi both have 3 successes and 7 podiums), but the many errors weigh heavily. The aforementioned 5 crashes in the races that gives the most points are paid for dearly and, all things considered, it's a miracle that Bagnaia is still leading the standings.

Before his recent successes, Martin has built his championship on consistency, point after point. After mistakes in the first GP in Portimao and the third in Austin, the Pramac rider has always reached the finish line and always brought home the points. A roadmap that had some drops in form (the Netherlands-UK-Austria trio of races wasn't the best), but it has allowed him to parry the blow even when he wasn't fast enough.

If we are referring to pure speed, that of the flying lap, Bagnaia has no rivals with his 6 pole positions compared to Martin's 2 and Bezzecchi's 3. Speed, however, is sometimes not enough and the numbers say it.

 

https://www.gpone.com/en/2023/10/03/motogp/bagnaia-vs-martin-pecco-saved-by-the-sprints-jorge-flawless.html

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 13 minute, ioio_viola a spus:

It is therefore on Sunday that the problems arise for the world champion and not because he is not competitive. On the contrary, the 5 victories and 9 podiums are significantly more than those of his opponents (Martin and Bezzecchi both have 3 successes and 7 podiums), but the many errors weigh heavily. The aforementioned 5 crashes in the races that gives the most points are paid for dearly and, all things considered, it's a miracle that Bagnaia is still leading the standings.

Before his recent successes, Martin has built his championship on consistency, point after point. After mistakes in the first GP in Portimao and the third in Austin, the Pramac rider has always reached the finish line and always brought home the points. A roadmap that had some drops in form (the Netherlands-UK-Austria trio of races wasn't the best), but it has allowed him to parry the blow even when he wasn't fast enough.

:10:

Foarte bine spus.Exact ce ziceam eu de la jumatatea sezonului - consistenta lui JM l-a adus aici,chiar si cand a avut zile proaste,a reusit un rezultat decent,in schimb cand Pecco a avut zile proaste a sfarsit in tarana.Asta e ceea ce castiga campionate.

 

Va fi foarte greu insa de acum pt JM,mai sunt 6 curse,iar el trebuie 1.sa nu greseasca nimic,daca greseste si abandoneaza,campionatul e pierdut ; 2.sa puna presiune constanta pe Pecco (deci sa se claseze constant pe podium) pt a-l forta la un rezultat bun si poate a-l forta sa greseasca.

Pecco insa anul trecut a avut un sfarsit de an foarte puternic.Va fi greu pt JM sa il bata.

Foarte interesant si frumos insa pt noi,spectatorii,mai ales daca o duc pana in ultima runda.Fingers crossed.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 10 ore, Cavaleru a spus:

 

acum au putere, pot ajunge la top speed, poate chiar similar cu ducati, dar problema e ca sunt ineficienti la cum transforma puterea/cuplul motorului din miscare de rotatie in miscare de inaintare (nu mai stiu termenul corect din fizica), iar yamaha nu face asta eficient, avand pierderi de grip, ceea ce inseamna ca au nevoie de o distanta mai mare de a fii parcursa pentru a ajunge la top speed fata de conditiile ideale.

Asta spune si Cal, pentru cine este atent la nuante, aratand cu degetul spre caracterul motorului. Trebuie avut in vedere faptul ca Ducati, Aprilia, desi au multa putere, elementele aero genereaza si mult drag force, astfel ca multi cp se pierd pentru a compensa aceasta forta. So, Cal are dreptate, cam toti producatorii sunt in aceeasi zona, cu puterea +- cativa cp desigur. Nu acolo se face marea diferenta, ci la felul in care sunt puse impreuna toate variabilele: caracterul motorului, sasiu, electronica, distributia maselor, downforce, etc. 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 48 minute, Method a spus:

Nu inteleg de unde se pune egal si de catre tine si de catre colegul BB intre puterea Yamaha si puterea Ducati.De unde ati tras voi concluzia asta sa ma bata Shakira daca inteleg...cum ati ajuns la acest egal?Repet pt a mia oara - ai vazut cata aripile are Ducati?si cate?Ei si cu toate astea ii dadea 2-3 lungimi lui Q pe final de linii drepte,inainte de franare ! Pai?Ce concluzie tragi despre puterea Ducati?

A zis si Q asta la inceput de an "ne uitam ca noi atingem viteze similare cu Ducati,dar Ducati are downforce (care creeaza drag da?) mult superior noua si totusi e superior si ca top speed" ....ce spune asta despre puterea motorului Ducati?

Nu sunt deloc de acord ca Yamaha e macar aproape de Ducati ca si putere.

Si eu zic la fel,Chel isi spune problemele pe care le are el,insa Q are cu totul alt set de probleme....pe langa cele ale lui Q.

Aero ajuta masiv la iesirea din viraje,vezi declaratia lui Aleix de cand i s-a rupt un winglet,a zis ca nu mai avea grip ok pe partea respectiva.Anul asta a fost da nu mai stiu la ce premiu.Aero ajuta si la faptul ca nu fac wheelie pe iesire.Aero conteaza (teoretic) oricand peste 30kmh,cel putin asa zice manualul.

 

 

Tu citesti dar nu intelegi ce am scris.

Am zis ca acum yamaha are putere, si ca poate ajunge la top speed poate chiar similar cu Ducati. NU AM ZIS CA AU PUTERE CA DUCATI! nici n-am de unde sa fac astfel de afirmatii

Faptul ca nu poate pune puterea aia pe asfalt, acolo e problema.

Si ca sa te enervez si mai tare, m-am uitat la top speedul dezvoltat de Yamaha in India comparat cu Ducati, pt ambele motorete a lui Bez si a lui JM vitezele de top pe linia dreapta sa invart la 344km/h, in schimb KTMul e cu cativa km mai rapid pe linia dreapta.

 

Dar degeaba ai top speed daca nu ai viteaza pe viraje, si degeaba ai viteza pe viraje daca nu ai acceleratie ca sa poti depasii.

Concluzie, pachetul Yamaha e competent, dar are nevoie de un Q20 care sa fie consecvent pe toate circuitele si fine tunning ca motoreta sa dezvolte adevaratul potential.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 10 ore, ENEOS a spus:

 

De acord că patinarea înseamnă viteză mai mică pe linia dreaptă, doar că și la +200 km/h accelerează Ducati de lângă Yamaha, și acolo e doar de putere că mai face pwlea wheelspin.

 

Aici tu te pricepi mai bine, dar nu cumva acceleratia asta formidabila a motoretelor Ducati se datoreaza si altor variabile, decat puterea pura?  Ma gandesc ca un rol important (pe langa putere ) ar ma fi si felul in care livreaza puterea motorul, set up-ul transmisiei, mai conteaza si ridehigh device-ul, downforce, etc. Cand pui toate astea la un loc, s-ar explica felul in care accelereaza Ducati pe langa Yamaha, nu?  Ori daca ai un motor mai ”elastic” care livreaza puterea progresiv, controlabil, te poti juca mai usor cu celelalte variabile,  parerea mea...  

1 oră în urmă, Method a spus:

... sa ma bata Shakira daca inteleg...

Vise, tata! Vise.... :rolleyes:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 20 minute, Cavaleru a spus:

Tu citesti dar nu intelegi ce am scris.

Am zis ca acum yamaha are putere, si ca poate ajunge la top speed poate chiar similar cu Ducati. NU AM ZIS CA AU PUTERE CA DUCATI! nici n-am de unde sa fac astfel de afirmatii

Faptul ca nu poate pune puterea aia pe asfalt, acolo e problema.

Si ca sa te enervez si mai tare, m-am uitat la top speedul dezvoltat de Yamaha in India comparat cu Ducati, pt ambele motorete a lui Bez si a lui JM vitezele de top pe linia dreapta sa invart la 344km/h, in schimb KTMul e cu cativa km mai rapid pe linia dreapta.

Acelasi lucru ti-l pot spune si eu tie :)

Vezi ca a scris si colegul xt mai sus si eu tot subliniez acest lucru dar nu ma auzi - nu compara top speeds Yamaha cu top speeds Ducati - nu au acelasi drag coef,e fix cum faceau jurnalistii cand ziceau ca Veyron are viteza mai mare ca o masina de F1.Pai da pt ca F1 cars au drag 0.7,nenorocire,Veyron 0.36.

E la mintea cocosului - e ca Arrows in anii 90 in F1 - ei aveau top speeds in F1 ca nu aveau drag,asta nu inseamna ca erau rapizi sau ca motoarele aveau puterea cea mai mare - la fel Yamaha - degeaba are top speed close to Ducati daca ea e practic streamlined.

Repet ce am spus in postul de mai sus dar nu ai citit - Q a zis acelasi lucru pe care il zic eu acum la inceput de sezon,in teste.Nu am scos-o eu pe asta,e o concluzie,foarte logica as zice,a lui Q.

Acum 25 minute, xt600 a spus:

Trebuie avut in vedere faptul ca Ducati, Aprilia, desi au multa putere, elementele aero genereaza si mult drag force, astfel ca multi cp se pierd pentru a compensa aceasta forta.

Finally. :bow:

Acum 25 minute, xt600 a spus:

 So, Cal are dreptate, cam toti producatorii sunt in aceeasi zona, cu puterea +- cativa cp desigur. Nu acolo se face marea diferenta, ci la felul in care sunt puse impreuna toate variabilele: caracterul motorului, sasiu, electronica, distributia maselor, downforce, etc. 

Deci pt mine e mesmerizing modul tau de gandire.

Prima data spui un lucru perfect adevarat si logic si...nota 20.

Dupa aia tragi concluzia perfect invers la 180 de grade.Facepalm.

 

Pai cum mai sa spui pe de o parte ca "multi cai se pierd pt a compensa drag'ul" (foarte corect) si apoi sa spui ca Cal are dreptate cand zice ca toti producatorii sunt in aceeiasi zona ca si putere???Mai hai sa ne concentram putin : daca Ducati reuseste primele top speeds dar totodata e cea mai packed cu aero deci trebuie sa compenseze cu mai multi cai in plus dupa cum foarte corect ai remarcat drag'ul din aero, cum poti spune ca au more or less aceeiasi putere???

Acum 24 minute, Cavaleru a spus:

Dar degeaba ai top speed daca nu ai viteaza pe viraje, si degeaba ai viteza pe viraje daca nu ai acceleratie ca sa poti depasii.

Concluzie, pachetul Yamaha e competent, dar are nevoie de un Q20 care sa fie consecvent pe toate circuitele si fine tunning ca motoreta sa dezvolte adevaratul potential.

Yamaha,dupa cum am zis,si dupa cum bine s-a vazut mai ales in 2023 la Silverstone,nu mai e top-dog pe viraje,a fost detronata.Iar daca avea asa o mare viteza pe viraje,scotea timpi mai bun ca Ducati pe quali,dar nu e deloc cazul :)

Nu stiu de unde ai tras tu concluzia ca "pachetul Yamaha e competent",e concluzia inversa pe care o trage Q.

Q e un pilot extrem de consecvent zic eu,foarte stabil si consistent ca si performanta.Doar ca atata se poate cu acest "pachet competent".

Editat de Method
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

parerea mea este ca Q20 nu este un pilot in stare sa ajute cu feedback constructiv la dezvoltarea motoretei. Iar inginerii de la yamaha sunt in urma la capitolul inovatie.

Q20 a cerut mai mult power, dar asta nu a fost compensat cu felul in care e livrat si pus pe asfalt

 

concluzia despre pachetul yamaha ca e competent am tras-o uitandu-ma la top speedurile dezvoltate de cotetul lui Q comparat cu castigatorul etapei, am facut asta doar pt India si pt Misano, ca mi-a fost lene sa aprofundez

vitezele de top fiind in acelasi range +/-1km pe ora si totusi diferenta de timp dintre castigator si Q erau de peste 10 sec sau mai mult

Adaugat in ecuatie spusele lui Cal despre wheel spin, ma face sa ma gandesc ca Yamaha necesita tunning al motorului sa faca livrarea puterii mai liniar si mai usor de controlat pentru a putea face iesirile de pe viraj fara pierderi de aderenta, iar asta se va traduce in viteze mai mari si pe linia dreapta dar, cred eu, si pe viraja, pt simplul fapt ca pachetul aero actual nu are acelasi impact in materie de downforce comparat cu Ducati.

 

Editat de Cavaleru
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 7 minute, Method a spus:

 

Deci pt mine e mesmerizing modul tau de gandire.

Prima data spui un lucru perfect adevarat si logic si...nota 20.

Dupa aia tragi concluzia perfect invers la 180 de grade.Facepalm.

 

Pai este simplu colegu. Pe mine ma mira ca nu intelegi tu, cum stau lucrurile. Sa iti dau un exemplu cu niste cifre absolut intamplatoare. Aprilia, Ducati, KTM au motoarele cele mai puternice de pe grila, da? Sa zicem ca au cca 320 cp (cum spuneam, cifra este intamplatoare). Yamaha sa zicem ca are doar 310 cp. Pe de alta parte, cele trei europence genereaza cea mai mare downforce, dar si cea mai mare drag force, astfel ca o parte din puterea motoarelor lor trebuie sa compenseze efectul ei. Sa zicem ca pierd in acest fel cca 20 cp. Yamaha, in schimb genereaza probabil cel mai mic down/dragforce, probabil nici jumatate din ceea ce sunt capabile sa obtina Ducati, Aprilia, KTM... deci pierde mai putina putere pentru  a o compensa... sa zicem, in jur de 10 cp, astfel ca la final, atat Ducatii cat si Yamaha, au de pus la roata cam aceeasi putere efectiva, eventual cu un mic plus (nu semnificativ) in favoarea motocicletelor Ducati. Ori asta incearca sa iti explice Chel, sau colegii de aici, ca nu puterea este determinanta in cazul asta, ea fiind pe acolo la toti constructorii, +-, ci felul in care sunt pusi la asfalt calutii aia. Si aici conteaza distributia maselor, caracterul motorului (despre care vorbeste Chel), ridehigh device-ul, mai nou dispozitivul ala dubios, de pe roata spate, mass damper-ul si bine inteles aero. Concluzie: drag force mare, putere mai multa cheltuita pentru a compensa, drag force mic, putere mai putina pentru compensare. La final, puterea efectiva este cam pe acolo la toti. Ce nu reusesti sa intelegi???  Teoria ta ar fi valabila, daca diferentele de putere intre Yamaha si Ducati ar fi foarte mari, de pilda, ceva de genul Yamaha = 250, Ducati = 300+, caz in care, cu tot drag force-ul, Ducati tot ar pastra un plus semnificativ de putere, ori nu este cazul, Chel (care banuiesc ca stie ce testeaza) sugereaza ca si Yamaha este tot pe la 300 cp. Cat ar trebui sa aibe Ducati, in cazul asta, ca sa pastreze un plus semnificativ de putere? 350-370 cp??? Cred ca este prea optimist, totusi... o asemenea putere (presupunand ca reusesc sa o obtina), ar fi dificil de pus la asfalt chiar si cu pachetul aero si device-urile de care dispun la ora actuala. 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 3 ore, Method a spus:

True that.

Omul a zis ca nu pot iesi bine din viraj - au wheelspin pe iesire.

Dar tu ai dreptate in ceea ce zici in sensul in care Yamaha mi se pare un "hibrid" - era dezvoltata si gandita pt Lorenzo-style smooth si nu atata frana nu atata acceleratie ci viteza huge pe viraje,acum vor sa o faca buna la toate...meh.

Q intradevar a specificat clar ca vrea mai multa putere.O sa iasa un talmes-balmes.

Dezvoltatorul Chel...De aia e bine ca inginerii sa dezvolte motoreta,nu pilotii.

 

Can't argue that.Asta zicea si Q.Dar desigur lumea spunea ca Q nu stie sa depaseasca in pluton 🤦‍♂️

Tot mai sunt de parere ca filozofia Yamaha cu viteza superioara pe viraj ar putea fi castigatoare...dar o Yamaha care sa fie ca downforce la nivelul Aprilia si Ducati,ea e la nivelul 2016.wtf,asa nu se poate bate cu ei,nu poti sa vii cu aceeiasi motoreta ca acum 7-8 ani sa ii pui 2 winglets de 10cmp si sa ai pretentii sa te bati cu monstrii aia - uitati-va in ce "hal" e Aprilia aia,cat df genereaza motoreta aia frate?Si Ducati la fel.Japonezii viseaza frumos,imi pare rau pt ei.

Am inteles ca avantajul Yamaha s-a dus (in 2019 inca era - a se vedea viteza lui Q pe virajele de viteza fata de restul),in 2021 la Cota cand s-a facut o comparatie in slo-mo Q vs Bagnaia pe viteze de 170+ pe apex ei aveau diferente de doar 2-3 km...pai asa salut.Pt ca pe frane,intrare si accel iesire Ducati e net superior,daca au reusit sa ajunga si la cam aceeiasi viteza pe apex,Sah-mat.

Acum Aprilia e top-dog pe curbele de viteza si asta datorita downforce.Yamaha,precum am zis,e cu 7-8 ani in urma.Bye-bye Yamaha.

Cu cat ai mai mult downforce cu atata mai multa putere iti tb sa ai top-speed. Din declaratiile lui Q si Meregalli. 
pe langa asta, cu cat mai mult downforce cu atat mai putin feeling pe frana di intrare in viraj. Tot din decl lui Q.

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 1 oră, xt600 a spus:

Pai este simplu colegu. Pe mine ma mira ca nu intelegi tu, cum stau lucrurile. Sa iti dau un exemplu cu niste cifre absolut intamplatoare. Aprilia, Ducati, KTM au motoarele cele mai puternice de pe grila, da? Sa zicem ca au cca 320 cp (cum spuneam, cifra este intamplatoare). Yamaha sa zicem ca are doar 310 cp. Pe de alta parte, cele trei europence genereaza cea mai mare downforce, dar si cea mai mare drag force, astfel ca o parte din puterea motoarelor lor trebuie sa compenseze efectul ei. Sa zicem ca pierd in acest fel cca 20 cp. Yamaha, in schimb genereaza probabil cel mai mic down/dragforce, probabil nici jumatate din ceea ce sunt capabile sa obtina Ducati, Aprilia, KTM... deci pierde mai putina putere pentru  a o compensa... sa zicem, in jur de 10 cp, astfel ca la final, atat Ducatii cat si Yamaha, au de pus la roata cam aceeasi putere efectiva, eventual cu un mic plus (nu semnificativ) in favoarea motocicletelor Ducati. Ori asta incearca sa iti explice Chel, sau colegii de aici, ca nu puterea este determinanta in cazul asta, ea fiind pe acolo la toti constructorii, +-, ci felul in care sunt pusi la asfalt calutii aia. Si aici conteaza distributia maselor, caracterul motorului (despre care vorbeste Chel), ridehigh device-ul, mai nou dispozitivul ala dubios, de pe roata spate, mass damper-ul si bine inteles aero. Concluzie: drag force mare, putere mai multa cheltuita pentru a compensa, drag force mic, putere mai putina pentru compensare. La final, puterea efectiva este cam pe acolo la toti. Ce nu reusesti sa intelegi???  Teoria ta ar fi valabila, daca diferentele de putere intre Yamaha si Ducati ar fi foarte mari, de pilda, ceva de genul Yamaha = 250, Ducati = 300+, caz in care, cu tot drag force-ul, Ducati tot ar pastra un plus semnificativ de putere, ori nu este cazul, Chel (care banuiesc ca stie ce testeaza) sugereaza ca si Yamaha este tot pe la 300 cp. Cat ar trebui sa aibe Ducati, in cazul asta, ca sa pastreze un plus semnificativ de putere? 350-370 cp??? Cred ca este prea optimist, totusi... o asemenea putere (presupunand ca reusesc sa o obtina), ar fi dificil de pus la asfalt chiar si cu pachetul aero si device-urile de care dispun la ora actuala. 

:10:

 

 

Da, si la asta o sa vina colegul Method si o sa zica:

 

"Pai si eu ce-am zis??? "

 

FACEPALM, dupa ce se cearta juma de ora cu toata lumea aici. :D

Editat de B.B.
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 2 ore, xt600 a spus:

Pai este simplu colegu. Pe mine ma mira ca nu intelegi tu, cum stau lucrurile. Sa iti dau un exemplu cu niste cifre absolut intamplatoare. Aprilia, Ducati, KTM au motoarele cele mai puternice de pe grila, da? Sa zicem ca au cca 320 cp (cum spuneam, cifra este intamplatoare). Yamaha sa zicem ca are doar 310 cp. Pe de alta parte, cele trei europence genereaza cea mai mare downforce, dar si cea mai mare drag force, astfel ca o parte din puterea motoarelor lor trebuie sa compenseze efectul ei. Sa zicem ca pierd in acest fel cca 20 cp. Yamaha, in schimb genereaza probabil cel mai mic down/dragforce, probabil nici jumatate din ceea ce sunt capabile sa obtina Ducati, Aprilia, KTM... deci pierde mai putina putere pentru  a o compensa... sa zicem, in jur de 10 cp, astfel ca la final, atat Ducatii cat si Yamaha, au de pus la roata cam aceeasi putere efectiva,

Aaa,deci aici le confunzi mataluta.Foarte corect ce zici pana aici,doar ca dupa aia pleci in turneu.

Cam asa se si speculeaza - sunt vreo 20-25 de cai putere diferenta intre Ducati si Yamaha (care conteaza ! - intreaba daca conteaza 20-25 de cai pe orice pilot care s-a dat pe circuit la nivel amator,decum la acel nivel conteaza si mai mult).Asta e singurul lucru pe care l-am contrazis - "power is not important,toate fac aceeiasi cai" - NU,nu fac aceeiasi cai,Ducati face cu 8-10% mai mult doooh !

Faptul ca ei ajung more or less la acelasi terminal speed e total lipsit de importanta,pt ca Ducati ajunge mai repede (vezi definitia calului putere inainte sa ma contrazici iarasi) si iarasi acei 20-25 de cai ii pune la pamant mai bine si peste tot de la accel pana la top speed.

Doar cu asta v-am contrazis si pe tine si pe colegul - nu sunt de acord atunci cand spuneti ca acest plus de putere al Ducati nu conteaza.Si Chel de asemenea cand spune ca toti constructorii au "more or less the same power".Nu e adevarat,nu au !

Si btw,top speed Mugello :

Screenshot-2023-10-04-at-13-21-36-Averag

Fratele Fabio cam nu prea e "tot pe acolo" nu?

 

1.Ducati are simtitor mai multa putere.

2.Ducati o pune jos mult mai bine (no spin in 2 si 3 da?),si nu "smoother engine" e modul prin care o pune.

3.Puterea conteaza ! Reveniti-va cu "enough power".

Faptul ca lui Chel i se pare "heavy" Yamaha si ca are impresia ca are destula putere,e problema lui.Q are cu totul alta parere,si as tinde sa il cred pe Q,pt ca el se bate cu Ducati's si Aprilia si KTM,Chel se bate cu vantul.

1 oră în urmă, damager a spus:

Cu cat ai mai mult downforce cu atata mai multa putere iti tb sa ai top-speed. Din declaratiile lui Q si Meregalli. 
pe langa asta, cu cat mai mult downforce cu atat mai putin feeling pe frana di intrare in viraj. Tot din decl lui Q.

Exact.E si logic - cred ca ar fi trebuit sa ne dam seama rapid ca iti trebuie mai multa putere pt a invinge rezistenta crescuta a aerului,dar se pare ca unii dintre noi tot nu inteleg acest lucru.

Dar intradevar,aia a zis si Q la inceput de sezon - degeaba avem acelasi top speed (oarecum),pt ca ei au downforce simtitor mai mult. (deci in concluzie puterea lor e mai mare chiar daca nu le dau 20kmh+ pe liniile drepte,ii rup pe restul circuitului).

Acum 2 ore, Cavaleru a spus:

parerea mea este ca Q20 nu este un pilot in stare sa ajute cu feedback constructiv la dezvoltarea motoretei. Iar inginerii de la yamaha sunt in urma la capitolul inovatie.

Q20 a cerut mai mult power, dar asta nu a fost compensat cu felul in care e livrat si pus pe asfalt

Nu am fost si nu voi fi niciodata de acord cu mitul pilotului dezvoltator - si se vede ca motoretele de top de astazi nu au piloti dezvoltatori ci sefi de proiect capabili - Gigi si Rivola.Feedback constructiv...

Nici nu te contrazic nici nu te aprob in legatura cu "feedback'ul" lui Q - fiecare pilot spune ce simte.Acuma,ce simt ei...ce intelege inginerul...samd.E destul de abstracta treaba.De aia Gigi ii asculta DAR se uita pe telemetria tuturor 8 si o studiaza.E mult mai logic si ok sa lucrezi cu cifre si date concrete decat cu feelinguri ale pilotilor.Si fizica e logica - daca o urmezi si o asculti,feelingul pilotului va fi bun si el.

Acuma nu inteleg cum ai putea crede ca feedback'ul lui Chel e superior lui Q,dar asta e alta poveste.Daca imi spuneai Rossi sau Lorenzo sau Pedrosa,eram cu tine.Dar Chel...serios?

Acum 2 ore, Cavaleru a spus:

concluzia despre pachetul yamaha ca e competent am tras-o uitandu-ma la top speedurile dezvoltate de cotetul lui Q comparat cu castigatorul etapei, am facut asta doar pt India si pt Misano, ca mi-a fost lene sa aprofundez

vitezele de top fiind in acelasi range +/-1km pe ora si totusi diferenta de timp dintre castigator si Q erau de peste 10 sec sau mai mult

Adaugat in ecuatie spusele lui Cal despre wheel spin, ma face sa ma gandesc ca Yamaha necesita tunning al motorului sa faca livrarea puterii mai liniar si mai usor de controlat pentru a putea face iesirile de pe viraj fara pierderi de aderenta, iar asta se va traduce in viteze mai mari si pe linia dreapta dar, cred eu, si pe viraja, pt simplul fapt ca pachetul aero actual nu are acelasi impact in materie de downforce comparat cu Ducati.

Mi se pare ca nu ai luat toate variabilele in calcul inainte sa tragi concluzia ca pachetul Yamaha e bun.

Daca vrei sa vezi top speed,intotdeauna uita-te la Mugello.In India ai vazut cursa?Imi aduc eu aminte aiurea dar Q a fost depasit de un Ducati din gaz fix pe linia aia dreapta imensa? (care nu e linia de start-finish si nu stiu daca acele viteze erau cronometrate),remember cum l-a depasit?Din gaz si lejer,pana la sfarsitul ei Q era in spate?si la ce top speed te-ai uitat?Ca eu unde ma uit e cu totul alta poveste - sau ma uit eu aiurea? Eu la top speed il vad pe Q printre ultimii.

 

Solutia lui Chel mi se pare dincolo de simplista.O solutie...de pilot.Gandeste doar din feeling,iar concluzia lui e ca motorul e prea dur si asta il face sa piarda aderenta.

Am mai zis,daca asta era tot ce trebuiau sa faca,a smoother engine,nu ti-ai pus niciodata intrebarea de ce Ducati si Yamaha se chinuie cu toate acele gizmos,aero etc etc?Pt ca daca e sa ne luam dupa Cal,e super simplu de fapt,de ce sa ne incurcam cu aero si mass dampers?Smoother engine si gata.

 

Editat de Method
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 17 minute, Method a spus:

 

Cam asa se si speculeaza - sunt vreo 20-25 de cai putere diferenta intre Ducati si Yamaha (care conteaza ! 

 

1.Ducati are simtitor mai multa putere.

 

2.Ducati o pune jos mult mai bine (no spin in 2 si 3 da?),si nu "smoother engine" e modul prin care o pune.

 

Q are cu totul alta parere,si as tinde sa il cred pe Q,pt ca el se bate cu Ducati's si Aprilia si KTM,Chel se bate cu vantul.

 

Stii unde conteaza puterea aia masurata pe dyno? In faptul ca inginerii de la Ducati, se pot juca mai relaxat cu elementele aero.. pot atasa tot felul de apendice aero pe carene, pentru downforce, ground effect, etc, fara sa le pese prea mult ca pierd o parte din aceeasta putere. Au de unde pierde. Yamaha trebuie sa o faca cu parcimonie. Pe de alta parte, ai mai multa putere, automat ai nevoie de mai mult downforce, ca sa tii troaca cu rotile pe sol . La final, intre Yamaha cea slaba si Ducati cel fortos, nr de cp care imping motoretele inainte sunt tot pe acolo. 

 

Ducati are simtitor mai multa putere pe dyno, din care pierde o parte ca sa invinga dragforce-ul foarte mare. 

 

O sa te buseasca rasul, dar sa stii ca Jiji a lucrat mult la caracterul motorului, pe care a reusit sa il faca destul de ”smooth”. 

 

Eu il cred pe Cal, pentru ca are mult mai multa experienta, pe mai multe tipuri de motoare, este un foarte bun tester si se descurca mai bine cu engleza :P, ceea ce ii permite sa isi nuanteze mai bine ideile. Q, este ultimul om pe care l-as crede, cand vine vorba de directia in care ar trebui sa o ia motocicleta. Motocicleta a involuat, de cand este el pilot principal, nu are nici o directie, mai mult, au fost pierdute toate atuurile initiale. El doar striga intr-una ca Dart Sidious: Power! Poweeerrr! Cal, in schimb, arata punctual unde sunt problemele si explica si de ce. Ma gandesc ca au stiut aia de la Iwata de ce i-au prelungit contractul pe inca trei ani. 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...