Sari la conținut

18 PETRONAS Grand Prix of Malaysia


ioio_viola
 Share

Postări Recomandate

Au dispărut "zeii". 

Ce înseamnă spectacol? 

Să umblăm la definiție:

Dacă este suspansul, atunci astea 2 ultime sezoane au avut maxim. Deci nu este. 

Dacă este să câștige preferatul tău, iar avem probleme, pentru ca vechii preferați nu mai câștigă, iar cei noi nu au ajuns încă preferați. 

Suntem în impas. 

Ai varianta generației italiene, produsul să zicem al școlii lui Rossi, cu nume de aceeași inițială B.

Bagnaia, Bezecchi, Bastianini. :double-grin: 

Cum tricicletele japo, pass. rămâne competiția monomarcă, "ca la 500". 

Iar aici zeii cresc greu, trebuie timp și alte generații. 

Cei care erau, erau și zeii tinereții noastre trecute.

Durează. 

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 291
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

3 hours ago, xt600 said:

Pot spune ca am niste ... decenii de cand urmaresc campionatul asta. Am termen de comparatie si da, nu este spectacol, nu se fac depasiri, per total CURSELE sun boring! Am atras atentia mai sus sa nu se confunde desfasurarea campionatului, dinamica clasamentului, care poate fi interesanta, cu ceea ce se intampla pe circuit, cursa de cursa si care poate fi foarte anost. Se pare ca nu ai citit sau nu ai inteles. ceea ce am spus. 

+1!

Totusi, pentru cei care vor spectacol, recomand Moto3, pentru mine au mai mult spectacol decat oricare, motoarele sunt mult mai apropiate ca performante, deci pilotul conteaza...si ii urmaresc cu placere de cand exista clasa 125cmc, de cele dinainte doar am auit sau vazut prin tara, de genul 50cmc...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 8 ore, frigider a spus:

sa spuna cineva cand a fost asa strans un campionat.

 

anu trecut :D

Acum 4 ore, ioio_viola a spus:

Pana acum ati zis in mare cateva curse. Eu vreau sa iau un sezon cap coada si sa ma uit la toate cursele sa vad acel spectacol de care ziceti ca nu mai e astazi.

 

Vorba unui clasic in viata: Dosent exist!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Poate lipsa de spectacol din curse este si din lipsa mizei pentru piloți.

De exemplu sistemul de punctaj mie personal mi se pare o tâmpenie și s-a schimbat in cum e acum cu vreo 10-15 ani in urmă? 

Ce e aia.. iesi pe locul 15 din 22 si iei puncte??

Puncte ar trebui sa se dea la maxim primii 5 si cu diferențe mai mari, sa merite sa tragi la podium sau la victorie..

De ex locul 1 sa fie premiat cu 30, locul doi cu 15 si locul 3 cu 5.. si 3 si 2 pentru 4 si 5.

De ce trebuie sa ia toata lumea puncte, pe final de sezon chiar interesează pe cineva cine a iesit pe locul 8??

Așa cum e acum.. mergi nu mergi, tragi nu tragi tot iei acolo niste punctulețe sa fie echipa fericită..

Am mai scris in trecut, mie lipsa de ambitie a unora mi se pare foarte ciudată (echipe și piloți). Pai la ce plm mai participam daca știm din start ca nu avem nici o șansă?? Sa umplem grila? Sa fluturam niste reclame pe carene si sa încasăm bonusuri de la sponsori?? 

Tot acest rahan de competiție ar trebui regândită din temelii incat TOȚI 24 de piloti si 12 echipe sa pornească cu sanse egale de a câștiga campionatul! Toți! Cel puțin dpdv tehnic.

Ce e aia echipa de client.. daca e client atunci motociclete oferite sa die tehnic identice cu cele factory si sa beneficieze de absolut toate updates si suportul uzinei tor sezonul. Asta daca vrem sa fie competitie si sa ne batem de la egal la egal, nu muppets show.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 46 minute, B.B. a spus:

Puncte ar trebui sa se dea la maxim primii 5 si cu diferențe mai mari, sa merite sa tragi la podium sau la victorie..

De ex locul 1 sa fie premiat cu 30, locul doi cu 15 si locul 3 cu 5.. si 3 si 2 pentru 4 si 5.

De ce trebuie sa ia toata lumea puncte, pe final de sezon chiar interesează pe cineva cine a iesit pe locul 8??

 

 

Pentru ca 'organizatorul' vrea sa fie mai echilibrata treaba pana la finalul sezonului, precum  situatia de acum.

Altfel, ar pierde din vizualizari de la jumatatea sezonului.🎯

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

1 oră în urmă, B.B. a spus:

Poate lipsa de spectacol din curse este si din lipsa mizei pentru piloți.

De exemplu sistemul de punctaj mie personal mi se pare o tâmpenie și s-a schimbat in cum e acum cu vreo 10-15 ani in urmă? 

Ce e aia.. iesi pe locul 15 din 22 si iei puncte??

Puncte ar trebui sa se dea la maxim primii 5 si cu diferențe mai mari, sa merite sa tragi la podium sau la victorie..

De ex locul 1 sa fie premiat cu 30, locul doi cu 15 si locul 3 cu 5.. si 3 si 2 pentru 4 si 5.

De ce trebuie sa ia toata lumea puncte, pe final de sezon chiar interesează pe cineva cine a iesit pe locul 8??

Așa cum e acum.. mergi nu mergi, tragi nu tragi tot iei acolo niste punctulețe sa fie echipa fericită..

Am mai scris in trecut, mie lipsa de ambitie a unora mi se pare foarte ciudată (echipe și piloți). Pai la ce plm mai participam daca știm din start ca nu avem nici o șansă?? Sa umplem grila? Sa fluturam niste reclame pe carene si sa încasăm bonusuri de la sponsori?? 

Tot acest rahan de competiție ar trebui regândită din temelii incat TOȚI 24 de piloti si 12 echipe sa pornească cu sanse egale de a câștiga campionatul! Toți! Cel puțin dpdv tehnic.

Ce e aia echipa de client.. daca e client atunci motociclete oferite sa die tehnic identice cu cele factory si sa beneficieze de absolut toate updates si suportul uzinei tor sezonul. Asta daca vrem sa fie competitie si sa ne batem de la egal la egal, nu muppets show.

 

cata naivitate intr-o singura postare :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 17 ore, September a spus:

În cursa de sprint viteza medie a câștigătorului a fost de 166.4689km/h. 

În cursa mare, unde au "menajat" cauciucurile viteza medie a fost mai mică...

De "doar" 166.3503km/h. :double-grin:

Diferența este de 0.1186km/h sau 118.6m/h

La cele ~40 de minute ale cursei mari dacă țineau media din cursa de sprint câștigătorul ar fi fost cu doar 79m mai în față sau 1.7s... :what:

Pare că "gestionarea" sau "limitarea" este mai mult mentală. 

Ai luat la analizat fix cea mai terna si "speriata de gume" cursa,unde s-au calcat toti pe ei,pt ca mediumul nu rezista,si nu puteau pune hard ca erau cu 2s/tur mai slow.Aveau de ales intre 2 rele - ori puneau hard si in 10 ture aveau 20s in spatele celor cu medium,ori puneau medium si trageau de el usor-usor pana la sf cursei intr-un ritm...cat sa isi mentina pozitiile castigate dupa start.Nu s-a concurat,s-a manageriat.Iar cei care au incercat ceva,au fost pedepsiti de gume - Binder.

In general ataca toti pe sprint,au zis chiar ei asta si de multe ori s-au si lamentat ca se ataca prea mult pe sprint,se iau prea multe riscuri.

Acum 14 ore, prafrau a spus:

E clasicul "totul era mai bun cand mi se scula dimineata, acum e flasca si totul in jur e de (cuvant urat)".

Erau plictisitoare cu spume sezoanele, depasirea pentru locul 1 se facea in turul 1 sau 2 si se termina 15-20 de secunde in fata.

So very true :10:

Deci nu neg - colegul xt are dreptatea lui - si acum sunt multe curse plictisitoare pt ca sunt porcariile astea de gume care ii limiteaza masiv si ii vezi "concurand" 4real gen 2-3 tururi la inceput si 4-5 la final (cu ce a mai ramas din gume si gaz).In rest merg cu binisorul ca sa nu le rupa.

 

DAR lumea ramane din anii trecuti doar cu highlights'urile,doar cu momentele de cumpana samd.Nu,sezoanele nu erau disputate,Rossi domina copios,intradevar el facea spectacol pt ca era obligat (de prestatiile'i la start si quali) sa plece din spate si sa depaseasca (si o facea superb),dar avea un ritm atat de bun de cursa si frana atat de tarziu fata de restul incat ceilalti erau putin mai mult decat niste jaloane.Era no contest,pana au venit cei din noul val Stoner Lorenzo Pedrosa MM etc si atunci mai erau curse spectaculoase dar rar,pt ca in general un pilot domina autoritar tot sezonul.Plus ca Stoner Lorenzo si MM stiau sa se califice bine si sa plece tare si nu mai lasau nimic la voia intamplarii.

 

Ce ma bucura acum,ca si anul trecut,e ca se joaca cu trofeul pe masa,ceea ce daca trecem peste preferinte si fanboisme,e ceva salutar si s-a intamplat de ff putine ori din 2000 de cand ma uit eu si pana acum.Si asta nu are cum sa nu fie spectaculos,pt ca aduce o foarte mare tensiune curselor.

 

De fapt sezoane disputate 4real cand s-a jucat cu trofeul pe masa au fost foarte putine : 2006,2013,2015,2022 si 2023,cu o mentiune pt 2012 si mometul cand Pedrosa a fost atat de aproape sa faca o surpriza fantastica.

Iar cel mai spectaculos sezon este - de departe - 2013.A avut rasturnari peste rasturnari,depasiri,accidentari,reveniri,scanaluri,iar depasiri,tot ce vreti.Plus ca a castigat un rookie.Nu stiu daca s-a mai intamplat asta vreodata,poate pe la Mick Doohan pe acolo,dar in era moderna nu.

Si ma bucura ca iata sezonul 2023 (probabil ca) se va decide la Valencia,si ma bucura ca de la anul probabil nu vor mai fi doar 2 competitori la titlu,pt ca MM de pe GP23 va avea si el un cuvant de spus,si m-as bucura si mai tare daca in 2025 l-as vedea pe Q la Aprilia sa se poata lupta si el pt titlu.Cu 3 competitori la titlu deja e spectacol,cu 4 e... :ok:

Editat de Method
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

fiecare vede spectacolul intr-un anume fel, n-ai cum sa faci pe placul la toti indiferent

Moto3 e cel mai spectaculos, acolo vezi cat de mult conteaza mana pilotului.

la Moto2 toti au aceleasi material de concurs, cand de bine lucreaza inginerii de cursa si cat de mult conteaza pilotul se transpune in rezultatele de pe pista

iar la motogp ai crema cremelor, producatori diversi, inovatii de tot felul, piloti cu diferite stiluri de mers.. toate astea se transpun pe pista cu rezultate variate. din pacate influentate negativ de lipsa unor avelope competitive.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 27 minute, Cavaleru a spus:

fiecare vede spectacolul intr-un anume fel, n-ai cum sa faci pe placul la toti indiferent

Da dar când se pornește în șir indian și se rulează toată cursa cu gap-uri de 1,2,3 sec între piloți, nu cred ca mai e spectacol deloc chiar dacă fanii câștigătorului e alta de bucurie ca vezi doamne ce cursă mișto. 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 11 minute, danypop a spus:

Da dar când se pornește în șir indian și se rulează toată cursa cu gap-uri de 1,2,3 sec între piloți, nu cred ca mai e spectacol deloc chiar dacă fanii câștigătorului e alta de bucurie ca vezi doamne ce cursă mișto. 

 

sa se bage DRS si la motorete ca sa vedem depasiri.. asta e idea?

 

orice problema are o cauza de baza, iar in cazul prototipurilor de motogp totul pleaca de la transpunerea puterii pe asfalt, adica gumele, niste gume, care se supra incalzesc cand se ruleaza prea aproape, isi pierd proprietatile rapid daca le fortzezi, prea mult timp

 

uita-te la Gp22 motoreta veche de un an care e instare sa castige curse in fata suratei mai noi. deci nu materialul de concurs e problema cea mai mare la momentul actual cu gumele care lasa foarte putina marja pentru mers in forta.

 

doar din experienta ultimelor curse:

 

- vezi cum a pierdut JM cursa din Australia

- vezi cazul Binder care toaca gumele cu stilul lui agresiv si felul in care trebuie calarit KTMul. 

- vezi cazul lui Miller care atunci cand a fost adusa guma cu carcasa intarita a fost de neregasit.

 

degeaba ne lamentam noi ca nu e spectacol, ca nu vedem x numar de depasiri in motogp, d-aia am zis zis, moto3 asigura tot spectacolul pentru o zi de curse moto.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Sa facă orice doar sa existe spectacol/depășiri. Sa aducă gume bune, sa "apropie" mobrele, doar sa vedem curse în adevăratul sens al cuvântului. Acum cursa =calificare bună și start bun apoi mers "în ritm". Dacă te abați pățești ca Jorjel, toți guma. Bine el/echipa au fost berbeci, adică au primit ceva atenționări ca nu e ok softul dar au încercat în continuare sa joace la cacealma. Apropo, ar fi putut avea el un avans de vreo 30-40 puncte dacă nu juca "la pariuri" cu gumele. Dar hei "dacă" 🙂

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

sa nu mai mentionez de faptul ca au bagat regula asta idioata cu presiunea in anvelope, ca apoi sa vina cretinii de la michelin ca altfel nu-i pot numi si sa zica, aa stiti, am gresit calculul pt presiunea minima..

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 6 ore, B.B. a spus:

 

De exemplu sistemul de punctaj mie personal mi se pare o tâmpenie și s-a schimbat in cum e acum cu vreo 10-15 ani in urmă? 

Ce e aia.. iesi pe locul 15 din 22 si iei puncte??

Puncte ar trebui sa se dea la maxim primii 5 si cu diferențe mai mari, sa merite sa tragi la podium sau la victorie..

De ex locul 1 sa fie premiat cu 30, locul doi cu 15 si locul 3 cu 5.. si 3 si 2 pentru 4 si 5.

Ai atins un punct nevralgic. Da, ai dreptate dar nu sistemul de punctaj trebuie reviziuit, ci sistemul de atribuire a titlului la piloti. Trebuie redata importanta cursei de MARE PREMIU. Titlul ar trebui castigat de pilotul care obtine cele mai multe victorii de Mare Premiu. Punctajul ar deveni un al doilea criteriu de departajare, in cazul in care avem doi sau mai multi piloti cu acelasi numar de mari premii castigate. Nu ai mai vedea curse tactice gen plimbare la strans de puncte, ordine de echipa, etc, toti care doresc sa ia un titlu s-ar lupta pentru victorie etapa de etapa. 

Acum 6 ore, B.B. a spus:

Tot acest rahan de competiție ar trebui regândită din temelii incat TOȚI 24 de piloti si 12 echipe sa pornească cu sanse egale de a câștiga campionatul! Toți! Cel puțin dpdv tehnic.

Asta spune si Stoner, in toate interviurile pe care le da. Trebuie umblat drastic la regulamentul tehnic, la cel orgaanizatoric, etc, dar vezi tu, vox populi, vox dei... prostimea este multumita cu ceea ce primeste acum. Si daca multimea inghite ceea ce i se ofera, de ce ar regandi Ezpe totul din temelii? 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

cred ca de multe ori nu luam in calcul si natura circuitului. de aia am zis sa-mi ziceti un sezon in care au fost depasiri/spectacol aproape in toate cursele sa vad daca nu cumva si in sezonul ala erau cateva circuite pe care era spectacol si in rest nu prea. 

si acum e spectacol pe cateva circuite gen Silverstone, Phillip Island, Assen... poate si faptul ca acum sunt mai multe curse ne face sa zicem uite domnule nu e spectacol ca si in trecut. 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 3 minute, xt600 a spus:

Ai atins un punct nevralgic. Da, ai dreptate dar nu sistemul de punctaj trebuie reviziuit, ci sistemul de atribuire a titlului la piloti. Trebuie redata importanta cursei de MARE PREMIU. Titlul ar trebui castigat de pilotul care obtine cele mai multe victorii de Mare Premiu. Punctajul ar deveni un al doilea criteriu de departajare, in cazul in care avem doi sau mai multi piloti cu acelasi numar de mari premii castigate. Nu ai mai vedea curse tactice gen plimbare la strans de puncte, ordine de echipa, etc, toti care doresc sa ia un titlu s-ar lupta pentru victorie etapa de etapa. 

 

 

Adica cine castiga jumate din cursele de la inceput deja nu mai trebuie sa concureze restul campionatului ... in ce alta competitie ati vazut asa ceva?

 

voi credeti ca astia nu s-ar bate cursa de cursa la victorie, ci concureaza asa ca sa aibe unde sa mearga in weekend? 

 

Naitivitatea pe care o afisati in ipoteticele voastre solutii de echilibrare este jenanta.. 

 

 

Acum 3 minute, xt600 a spus:

Asta spune si Stoner, in toate interviurile pe care le da. Trebuie umblat drastic la regulamentul tehnic, la cel orgaanizatoric, etc, dar vezi tu, vox populi, vox dei... prostimea este multumita cu ceea ce primeste acum. Si daca multimea inghite ceea ce i se ofera, de ce ar regandi Ezpe totul din temelii? 


e o competitie de prototipuri omule, nu pot sa limitezi interzici orice solutii tehnice se inventeaza doar ca restul nu pot tine pasul cu tine.

 

Inteleg sa zici ca limitezi bugetele de R&D, dar cum pot face asta, pt ca o sa se gaseasca portite de a fenta costurile, urmam fenomenul F1 unde cursele sunt extrem de palpitante.

 

Daca vrei sa te uiti la competitie moto cu oarece echilibru intre motorete si fara atatea dispozitive tehnice, te uiti la WSBK si lasi prototipurile de motogp in pace.

Acum 9 minute, ioio_viola a spus:

cred ca de multe ori nu luam in calcul si natura circuitului. de aia am zis sa-mi ziceti un sezon in care au fost depasiri/spectacol aproape in toate cursele sa vad daca nu cumva si in sezonul ala erau cateva circuite pe care era spectacol si in rest nu prea. 

si acum e spectacol pe cateva circuite gen Silverstone, Phillip Island, Assen... poate si faptul ca acum sunt mai multe curse ne face sa zicem uite domnule nu e spectacol ca si in trecut. 

 

sezon de clasa regina animat ca ala de moto3 nu o sa gasesti

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 1 oră, Cavaleru a spus:

 

uita-te la Gp22 motoreta veche de un an care e instare sa castige curse in fata suratei mai noi. 

Da-i gume care sa tina o cursa intreaga, ca in era Bridgestone, si ai sa vezi daca GP22 mai castiga curse in fata suratei mai noi. Cand o motociccleta de ultima generatie isi poate folosi tot potentialul, este greu de crezut ca o specificatie mai veche mai poate tine pasul. Am avea aceeasi situatie ca inainte de 2016, de ex. M1/2015 vs M1/2014 sau RCV2015 vs RCV2014, etc, etc. Tocmai pneurile fac posibila aceasta situatie. Iar cu pneurile, discutia este mai complicata: nu este vorba ca sunt prosti bibendumii si nu sunt in stare sa faca pneuri de calitate, ci evolutia elementelor aero, down force, puterea motoarelor au evoluat/crescut atat de mult in ultimii trei ani, si pun atat de mult stres pe pneuri, incat producatorul nu reuseste sa gaseasca solutii, in ritm atat de alert, atat in ceea ce priveste compozitia cat mai ales in legatura cu rigiditatea carcasei. Cica au ceva in pregatire, dar putin probabil sa fie vazute in competitie mai devreme de 2025. 

Acum 22 minute, Cavaleru a spus:

 

Adica cine castiga jumate din cursele de la inceput deja nu mai trebuie sa concureze restul campionatului ... in ce alta competitie ati vazut asa ceva?

 

 

Naitivitatea pe care o afisati in ipoteticele voastre solutii de echilibrare este jenanta.. 

 

 


e o competitie de prototipuri omule, nu pot sa limitezi interzici orice solutii tehnice se inventeaza doar ca restul nu pot tine pasul cu tine.

 

Poate doar daca este vreun pui de MM sau Rossi. Putin probabil ca s-ar intampla asa ceva, intr-un asemenea format de competitie, in conditiile in care lupta pentru prima pozitie ar fi mult mai intensa. Plus ca mai sunt si niste contracte, la mijloc, in care sunt prevazute niste obligatii, dar sunt sigur ca nu te-ai gandit la asa ceva.. :) 

 

Noroc cu tine, care gandesti pentru noi. Cat tupeu pe noi, ca opinam asupra unor posibile solutii.  

 

Colegu'! Spune-i asta lui Stoner. Eu am trimis la zicerile lui, nu inteleg ce ai cu mine, fratioare... spune-i lui ca e naiv si ca nu se poate sa limitezi/interzici pentru ca e competitie de prototipuri. Tu realizezi logica? Prototipuri = nu poti sa limitezi/interzici. Fa-i lui demonstratia, nu mie. 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 44 minute, Cavaleru a spus:

sa nu mai mentionez de faptul ca au bagat regula asta idioata cu presiunea in anvelope, ca apoi sa vina cretinii de la michelin ca altfel nu-i pot numi si sa zica, aa stiti, am gresit calculul pt presiunea minima..

Aoleo,au declarat asta?Chiar ca e aberant atunci.

Mai,cu presiunea minima sunt de acord - ii inteleg ca vor sa puna cat mai mica presiunea dar sunt niste limite de siguranta,asa e si in F1,are logica.Plus ca se aplica la toti si aia e.Nu asta cred ca e problema,ci mai degraba faptul ca pilotii se plang ca e deranj daca stau cu presiunea impusa de Michelin.Ar trebui vorbit cu pilotii si luat o decizie toti de comun acord in legatura cu valoarea presiunii.

Acum 47 minute, xt600 a spus:

Ai atins un punct nevralgic. Da, ai dreptate dar nu sistemul de punctaj trebuie reviziuit, ci sistemul de atribuire a titlului la piloti. Trebuie redata importanta cursei de MARE PREMIU. Titlul ar trebui castigat de pilotul care obtine cele mai multe victorii de Mare Premiu. Punctajul ar deveni un al doilea criteriu de departajare, in cazul in care avem doi sau mai multi piloti cu acelasi numar de mari premii castigate. Nu ai mai vedea curse tactice gen plimbare la strans de puncte, ordine de echipa, etc, toti care doresc sa ia un titlu s-ar lupta pentru victorie etapa de etapa. 

Asta spune si Stoner, in toate interviurile pe care le da. Trebuie umblat drastic la regulamentul tehnic, la cel orgaanizatoric, etc, dar vezi tu, vox populi, vox dei... prostimea este multumita cu ceea ce primeste acum. Si daca multimea inghite ceea ce i se ofera, de ce ar regandi Ezpe totul din temelii? 

Sistemul de punctare e ff ok.A fost preluat si de F1,mi se pare cel mai ok din competitii.

Hmm,e cam aiurea ce zici tu - sa castige titlul cei cu cele mai multe victorii indiferent de puncte - atunci punctele efectiv nu ar mai conta si constanta si performanta efectiv nu ar fi rasplatite.Nu prea are sens.Plus ca ar abandona multi,sprinturile nu ar mai conta,nici nu ar lua startul,ar fi o harababura.

Am mai zis,nu se rezolva nimic cu dictatura.

Brusc ai inceput sa il citezi pe Stoner?Haida de :crack:

Repet - nu va mai doriti competitii monomarca,e normal un oarecare gap intre echipe dat de materialul de concurs,asa este in orice sport cu motor.

85% din problema spectacolului eu zic ca sunt gumele.

Acum 53 minute, ioio_viola a spus:

cred ca de multe ori nu luam in calcul si natura circuitului. de aia am zis sa-mi ziceti un sezon in care au fost depasiri/spectacol aproape in toate cursele sa vad daca nu cumva si in sezonul ala erau cateva circuite pe care era spectacol si in rest nu prea.

Repet - 2013.Cel mai spectaculos sezon de cand ma uit eu la gp - de departe.

Acum 44 minute, Cavaleru a spus:

Naitivitatea pe care o afisati in ipoteticele voastre solutii de echilibrare este jenanta.. 


e o competitie de prototipuri omule, nu pot sa limitezi interzici orice solutii tehnice se inventeaza doar ca restul nu pot tine pasul cu tine.

 

Inteleg sa zici ca limitezi bugetele de R&D, dar cum pot face asta, pt ca o sa se gaseasca portite de a fenta costurile, urmam fenomenul F1 unde cursele sunt extrem de palpitante.

 

Daca vrei sa te uiti la competitie moto cu oarece echilibru intre motorete si fara atatea dispozitive tehnice, te uiti la WSBK si lasi prototipurile de motogp in pace.

:agree:

Acum 24 minute, xt600 a spus:

Da-i gume care sa tina o cursa intreaga, ca in era Bridgestone, si ai sa vezi daca GP22 mai castiga curse in fata suratei mai noi. Cand o motociccleta de ultima generatie isi poate folosi tot potentialul, este greu de crezut ca o specificatie mai veche mai poate tine pasul. Am avea aceeasi situatie ca inainte de 2016, de ex. M1/2015 vs M1/2014 sau RCV2015 vs RCV2014, etc, etc. Tocmai pneurile fac posibila aceasta situatie. Iar cu pneurile, discutia este mai complicata: nu este vorba ca sunt prosti bibendumii si nu sunt in stare sa faca pneuri de calitate, ci evolutia elementelor aero, down force, puterea motoarelor au evoluat/crescut atat de mult in ultimii trei ani, si pun atat de mult stres pe pneuri, incat producatorul nu reuseste sa gaseasca solutii, in ritm atat de alert, atat in ceea ce priveste compozitia cat mai ales in legatura cu rigiditatea carcasei. Cica au ceva in pregatire, dar putin probabil sa fie vazute in competitie mai devreme de 2025. 

Sunt convins ca GP22 ar castiga curse si daca gumele ar iesi din ecuatie,e o motoreta atat de buna incat face inca fata cu brio.

Sunt 4 GP23uri in competitie si din ele 2 nu se bat la victorie niciodata (exceptand cursa trecuta,da da),deci e o sansa bunicica ca daca unul din ele abandoneaza si celalat nu prinde o zi buna,sa se deschida usa pt next best thing - care e in mod clar GP22.

 

Nu stiu ce sa zic despre michelin'uri,s-ar putea sa ai dreptate.Pe de alta parte insa,inca de la venirea lor gumele astea au fost cu probleme.

Iar puterile n-au crescut fantastic,ca nu aveau cum - tehnologia e aceeiasi,cantitatea de gaz/aer e aceeiasi nu vad vreun mare boom acolo.La aero insa da.Ar fi foarte interesant sa stim de ex GP23 cate kg forta pune la pamant la viteza maxima.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

1 oră în urmă, Cavaleru a spus:

 


e o competitie de prototipuri omule, nu pot sa limitezi interzici orice solutii tehnice se inventeaza doar ca restul nu pot tine pasul cu tine.

 

Inteleg sa zici ca limitezi bugetele de R&D, dar cum pot face asta, pt ca o sa se gaseasca portite de a fenta costurile, urmam fenomenul F1 unde cursele sunt extrem de palpitante.

 

Daca vrei sa te uiti la competitie moto cu oarece echilibru intre motorete si fara atatea dispozitive tehnice, te uiti la WSBK si lasi prototipurile de motogp in pace.

 

sezon de clasa regina animat ca ala de moto3 nu o sa gasesti

 

Eu m-am referit la egalitate de sanse intre echipe factory si echipe de client.

Da, majoritatea pilotilor din echipele de client se duc in weekend NU SA CASTIGE curse ci ca sa se plimbe undeva in weekend. 

 

Daca echipele de client ar primi aceleasi motociclete ca cele factory (ca in cazul Pramac) si nu numai atat, ci FULL SPRIJIN pe toata durata sezonului atunci lupta ar fi mai acerba.

iti spun sincer, eu daca as fi pilot la o echipa de client si as sti din start ca eu primesc leftovers m-as lasa de sportul ala, ce rost are sa concurez daca din start eu stiu ca primesc material tehnic mai prost decat altii?/ CE (cuvant urat) de competiei mai e si asta? E ca si cum ma duc la alergat maraton in opinci sau bocanci in timp ce altii au incaltaminte sport de ultima generatie.

NU ARE rost sa particip din moment ce aia au motociclete mai bune.

 

Da, normal ca intre producatori diferiti nu se poate..  dar ce zic mai sus ar stimula producatorii sa faca mai multe motociclete, iar daca sunt echipe client care nu si-ar permite, sa fie sanatoase, sa se apuce de cricket sau altceva mai ieftin.. 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 7 minute, B.B. a spus:

 

iti spun sincer, eu daca as fi pilot la o echipa de client si as sti din start ca eu primesc leftovers m-as lasa de sportul ala, ce rost are sa concurez daca din start eu stiu ca primesc material tehnic mai prost decat altii?/ CE (cuvant urat) de competiei mai e si asta? E ca si cum ma duc la alergat maraton in opinci sau bocanci in timp ce altii au incaltaminte sport de ultima generatie.

 

e vorba de mentalitate ce zici tu aici, d-aia noi dam la butoane pe net si altii invart roata la motogp, pt ca indiferent de materialul de concurs dau 101% ca sa fie cei mai rapizi, cei mai in forma, cei mai cei, d-aia au ghidon in motogp.

 

 

Editat de Cavaleru
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 2 minute, Cavaleru a spus:

e vorba de mentalitate ce zici tu aici, d-aia noi dam la butoane pe net si altii invart roata la motogp, pt ca indiferent de materialul de concurs dau 101% ca sa fie cei mai rapizi, cei mai in forma, cei mai cei, d-aia au ghidon in motogp.

+1

Acum 11 minute, B.B. a spus:

iti spun sincer, eu daca as fi pilot la o echipa de client si as sti din start ca eu primesc leftovers m-as lasa de sportul ala, ce rost are sa concurez daca din start eu stiu ca primesc material tehnic mai prost decat altii?/ CE (cuvant urat) de competiei mai e si asta? E ca si cum ma duc la alergat maraton in opinci sau bocanci in timp ce altii au incaltaminte sport de ultima generatie.

NU ARE rost sa particip din moment ce aia au motociclete mai bune.

Asta e un punct de vedere copilaresc.Life si unfair,deal with it.Niciodata niciunde,absolut niciunde in nici o disciplina nu sunt egalitate de sanse.

 

Daca o gandesti asa...ar fi 10 piloti in gp.

Tot timpul in motorsport a fost o inegalitate data de materialul de concurs si tot timpul va fi.

Daca ar fi un pilot cu asemenea atitudine,nu ar avea ce cauta in gp.

Iata atitudinea lui Martin - sa castigi un campionat de la echipa mai saraca si astfel sa le dai peste nas in cel mai bun mod posibil celor care l-au preferat pe Bastianini.

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

echipa de client nu investeste la fel de mult ca echipa de uzina, d-aia nu beneficiaza de aceleasi upgradeuri, poate exceptie Pramacu, dar si acolo nu au acelasi numar de ingineri Ducati, si acolo li se dau componente sa testeze (parca asa se spunea in trecut)

 

echipa de uzina vrea ce-i mai bun pt ea si victoria la piloti, aia e clar.

 

echipele private nu investesc in R&D si atunci normal, in viziunea uzinei sa nu primeasca cele mai noi ghizmouri... e corect pt competitie, ai zice ca nu, e corect dpdv financiar pt uzina da.

 

Sa ne gandim asa, Ducati investeste intr-un sezon 20mil in R&D cifra aleasa arbritar pt exercitiu urmator, iti convine ca tie echipa privata sa-ti zica: stii pe langa alea 2mil pt motorete si piese imi mai datorezi si 1/4 din bugetul nostru de R&D ca sa beneficiezi de cele mai noi ghizmouri. O sa iti convina ca echipa privata? 

tre sa gandesti logic, toate chestiile astea tre sa fie cu dublu sens. 

 

mi-ar placea mie sa vad numai spec A-uri pe toata grila dar nu e financiar realizabil, poate doar daca Dorna deschide mai mult bugetul de sustinere al echipelor private si impune cu regulamentul doar o singura specificatie de producator. Dar asta va duce la o crestere de costuri pt echipele private care trebuie sustinuta cel putin in prima faza de Dorna, ca perioada de acomodare.

Plus uzinele tre sa fie si capabile sa furnizeze materialul asta, pt ca vorbim de prototipuri, iar productia si pregatirea lor nu e asa simpla si usoara.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 47 minute, Method a spus:

+1

Asta e un punct de vedere copilaresc.Life si unfair,deal with it.Niciodata niciunde,absolut niciunde in nici o disciplina nu sunt egalitate de sanse.

 

Daca o gandesti asa...ar fi 10 piloti in gp.

Tot timpul in motorsport a fost o inegalitate data de materialul de concurs si tot timpul va fi.

Daca ar fi un pilot cu asemenea atitudine,nu ar avea ce cauta in gp.

Iata atitudinea lui Martin - sa castigi un campionat de la echipa mai saraca si astfel sa le dai peste nas in cel mai bun mod posibil celor care l-au preferat pe Bastianini.

 

Nu e deloc copilaresc e un punct de vedere cat se poate de normal. Nu particip la o competitie in care stiu ca voi iesi pe locul doi mereu pentru ca nu am adidasi de care trebuie.

Io nu stiu ce nu intelegi tu. Aici nu e vorba de vreo intreprindere economica (desi e) este o COMPETITIE SPORTIVA.

Acele echipe concureaza pentru a castiga, dar din start nu au material de concurs egal, nu au sanse - again, ma refer la echipe client.

 

Sa schimbe in plm atunci regulile si sa faca campionat GP doar cu echipe factory si sa scada costurile incat sa fie toti prezenti pe grila, suzuki, kawasaki, bmw, cf moto si cine mai doreste. Fiecare cu ce poate. Dar nu da motociclete vechi unor echipe mai amarate ca sa invarta si ei roata in weekend. E penibil.

 

Tu mi-l dai exemplu chiar pe Martin la Pramac care reprezinta exact cel mai apropiat model de ceea ce imi doresc eu, ba tu esti cu capul, mai citeste o data ce scriu sau te contrazici de dragul contrazicerii.. :lol: 

Acum 8 ore, nike a spus:

 

Pentru ca 'organizatorul' vrea sa fie mai echilibrata treaba pana la finalul sezonului, precum  situatia de acum.

Altfel, ar pierde din vizualizari de la jumatatea sezonului.🎯

Tu te uiti la motogp sa vezi ce a mai facut Raul sau Augusto Fernandez sau Paul Espargaro sau .. Luca Marini sau Alex Rins sau .. Jonas Folger sau Miguel Oliveira? 

Hai sa fim seriosi,, aia devin interesanti doar cand ii izbeste MM sau ei il darama pe Bagnana,, sau ceva de genul. Au rolul de jaloane pe pista. :D 

Editat de B.B.
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 3 ore, Method a spus:

 

Sistemul de punctare e ff ok.A fost preluat si de F1,mi se pare cel mai ok din competitii.

 

Hmm,e cam aiurea ce zici tu - sa castige titlul cei cu cele mai multe victorii indiferent de puncte - atunci punctele efectiv nu ar mai conta si constanta si performanta efectiv nu ar fi rasplatite.

 

Brusc ai inceput sa il citezi pe Stoner?Haida de :crack:

 

Sunt convins ca GP22 ar castiga curse si daca gumele ar iesi din ecuatie,e o motoreta atat de buna incat face inca fata cu brio.

 

 

Iar puterile n-au crescut fantastic,ca nu aveau cum - tehnologia e aceeiasi,cantitatea de gaz/aer e aceeiasi nu vad vreun mare boom acolo.La aero insa da.Ar fi foarte interesant sa stim de ex GP23 cate kg forta pune la pamant la viteza maxima.

:D:lol:Cea mai buna sursa de inspiratie: F1. Cea mai de... competitie. O mizerie! Nici nu ma mira ca a ajuns MotoGP cum a ajuns.

 

Nu ai citit cu atentie ceea ce am scris. Nu ma mira. Am spus ca sistemul de punctaj ar ramane criteriu secundar de departajare. Sistemul de departajare pe numar de mari premii castigate are avantaje evidente, (doar ca trebuie sa ai o minte deschisa si sa nu te apuci sa contrazici doar pentru ca ideea vine de la mine) care ar putea fi sintetizate cam asa:

1. - se premiaza excelenta, adica nr de victorii obtinute, nu "jocul la rezultat", ca in fotbal Ceva de genul: " lasa ba, mergem la egal" "las' ca e bun si locul 5, important este ca am terminat inaintea fraierului". Astfel lupta pentru victorie ar fi mult mai animata, pentru ca daca vrei titlul trebuie sa iti aperi sansele pana la capat. Trebuie sa mergi la victorie, trebuie sa iti asumi niste riscuri si eventuale esecuri, nu sa te complaci in zona de confort. Nu mai merge jocul "pe gresala adversarulu" trebuie sa iti joci sansa. 

2. -sistemul bazat pe nr de victorii de GP elimina situatiile aberante in care un pilot castiga titlul cu mai putine victorii decat contracandidatul. Si avem atatea exemple chiar in istoria recenta a campionatului. Plm.. unul ia titlul cu 1 victorie sau niciuna (vezi cazul Alzamora), iar altii castiga 3-4 victorii si iau plua. Pe actualul sistem premiem constanta... adica  mediocritatea si mersul la rezultat, in detrimentul performantei, concretizata in victorii.

3. - cursa de Mare Premiu si-ar redobandi statutul si nu ar mai fi doar o simpla cursa de etapa. Ar deveni cu adevarat main eventul competitiei, nu doar "long race". Curse de etapa vedem si in WSBK, BSB, MotoAmerica. Cursa de GP trebuie sa (re)devina un eveniment sportiv de aceeasi magnitudine cu .. sa zicem.. un All Star Game, Finala Champions League, etc.. 

4. - un eveniment cu asemenea magnitudine, are si o alta audienta la public. Una este sa vezi o etapa de campionat mondial si alta sa vezi CURSA!! de Mare Premiu. In momentul de fata, desi poarta denumiri bombastice ca precum Qatar Airways Grand Prix, bla, bla, cursele sunt niste banale etape de campionat. Dar vrem audienta ca in Champions League, daca se poate. Nu merge asa. Pentru asta, printre altele, victoria in cursa de GP trebuie sa capete importanta hotaratoare in castigarea titlului. 

 

Cand omul are dreptate, normal ca il citez. Mai ales ca vorbeste din perspectiva celui care cunoaste competitia din interior. Si in cazul de fata, pune degetul pe rana. 

 

De pe la 250+ CP pe la 300+... o fi mult? O fi putin? Sunt motociclete pe strada care nu au 50+ CP. Dar trebuie sa ai in vedere si downforce-ul , fortele de franare colosale, etc. Vezi ce discuri de franare se folosesc mai nou. 

Editat de xt600
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...