Sari la conținut

2. Grande Prémio Tissot de Portugal


Postări Recomandate

Acum 6 minute, wolfybv a spus:

Celor de la Yamaha le lipseste cu desavarsire conceptul de "incremental innovations". In momentul in care vor intelege asta, vor progresa. Momentan bajbaie, exact cum ai spus si tu, cautand un super breakthrough. Dar nu asa functioneaza R&D-ul.

Senzatia mea e ca ei efectiv baga un deget in gura, il umezesc cu saliva si apoi il tin in aer, ca sa aiba o idee incotro o apuca.

 

Japonia este in mare criza financiara si economica.Banca Japoniei a crescut dobanda cand toti asteptau sa o scada.Yenul e in deriva.Se asteapta ca sa fie aruncate multe miliarde de dolari in piata,pentru a calma caderea yenului.La fel ca in toamna lui 2022,cand doar intr-o zi au fost aruncate in piata 4 miliarde de dolari,cash.

Yamaha Motors pe linga Honda Motors sunt mici,pitici.Dar si unii si altii sunt afectati de ce se intampla in Japonia.

Povestea e mai lunga si mai complicata.

La ce probleme au ei pe acolo,numai de bani in motogp nu le mai arde.

Sa nu mire pe nimeni daca nu se retrag in curand.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 372
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Acum 8 ore, B.B. a spus:

Si tu de unde crezi ca stie Borsoi, a visat noaptea? Nu i-a spus Martin? Nu au discutat?

Nu e mai simplu sa spui "JM va pleca de la Pramac" in loc sa spui "Borsoi a spus ca Martin pleacă" de parca Borsoi l-ar concedia? Tu nu ai pic de "ureche muzicală" sa faci diferența dintre cele doua afirmații?

Nu ma intereseaza de unde stie Borsoi nici nu speculez.Tot ce am spus eu e ca "Borsoi a spus ca Martin pleaca" si am dat si quote,nu e nici o nuanta.

Nu am ureche muzicala,te las pe tine sa sesizezi nuantele sau sa vezi de ce nu mai sta Martin la Pramac si cine e responsabil.Pe mine nu ma intereseaza,ma interseaza doar faptul ca nu mai sta - asta am si constatat si nimic altceva.

Tu ma tragi de urechi ca l-am citat pe om,la fel ca Pecco si MM cu 0.5s mai slow ai impresia ca sesizezi niste viclenii niste nuante niste insinuari,revino-ti,eu nu am dat nici o implicatie sau nuanta,doar am constatat starea de fapt si anume ca JM nu va mai fi la Pramac in 2025 - asta e lucrul interesant pt mine.

 

Ti-am mai zis - ai chiulit de la romana in clasele 6-8 si ai reale probleme in a extrage ideea principala dintr-o fraza :

La Pecco+MM slow era vorba despre gume,iar aici era vorba despre migrarea lui JM la alta echipa (probabil Yamaha speculez eu,in functie si de Q) si in consecinta eliberarea unui loc la next best thing to Ducati factory.

Acum 8 ore, wolfybv a spus:

Senzatia mea e ca ei efectiv baga un deget in gura, il umezesc cu saliva si apoi il tin in aer, ca sa aiba o idee incotro o apuca.

Ahahaha true true.Noi radem dar e trist.Pt ei si pentru Q.Sper sa inteleaga ca nu are viitor acolo.

Acum 8 ore, adiy32 a spus:

Japonia este in mare criza financiara si economica.Banca Japoniei a crescut dobanda cand toti asteptau sa o scada.Yenul e in deriva.Se asteapta ca sa fie aruncate multe miliarde de dolari in piata,pentru a calma caderea yenului.La fel ca in toamna lui 2022,cand doar intr-o zi au fost aruncate in piata 4 miliarde de dolari,cash.

Yamaha Motors pe linga Honda Motors sunt mici,pitici.Dar si unii si altii sunt afectati de ce se intampla in Japonia.

Povestea e mai lunga si mai complicata.

La ce probleme au ei pe acolo,numai de bani in motogp nu le mai arde.

Sa nu mire pe nimeni daca nu se retrag in curand.

Foarte corect insa e mai mult un semnal de recesiune.Recesiunea nu e recunoscuta de fapt de nici un guvern in afara de cel al Germaniei.

Banca Japoniei a crescut dupa cum bine ai notat dobanda de referinta de la 0.0% (deci practic dadeau bani gratis bancilor),la 0.1% - in continuare gratis dar au dat un semnal.Fata de ce face FED'ul in SUA (si face bine as zice,incearca macar sa repare raul pe care tot ei l-au facut in pandemie),unde dobanda de referinta e de 5.5%,Banca Japoniei e mult mai finuta.

Dar recesiunea se simte indiferent daca e recunoscuta sau nu,iar dupa cum bine ai zis,marile companii o simt din plin,mai ales pe aceasta ramura care e mai degraba un hobby decat ceva vital.

Nu "se intampla in Japonia",se intampla peste tot,cred ca va fi mai rau in Europa decat in Japonia sau SUA,pt ca Europa a facut aceleasi prostii ca SUA,dar nu are forta financiara a SUA,ba mai mult - economiile celor 3 mari puteri europene - Germania Franta si UK sunt total zdruncinate de aceasta inflatie post-covid si de razboiul rece cu Rusia si in consecinta lipsirea industiilor de energia ieftina (Germania cel mai rau).

Dar bine punctat da - si s-ar putea sa ai dreptate si cu retragerea,am emis si un ipoteza asta.Speram totusi sa nu.

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 11 ore, PzKpfW a spus:

Nu înțeleg de unde Bezzecchi. A refuzat locul de la Pramac, a ales să rămână cu șeful. Pe Bastianini aș vedea de ce să-l păstreze dacă este constant în primii 3-5. Bezzecchi este pe nicăieri sezonul ăsta, în urma lui Di Giannantonio în clasament. Martín a fost foarte aproape de a trece la echipa oficială chiar de anul trecut, în ciuda contractului lui Bastianini. Marketing probabil, dar este clar că Ducati se gândesc foarte serios la asta.

La momentul la care a refuzat a zis ca prefera sa mai stea un an cu VR46 si sa treaca direct la Ducati de uzina decat sa treaca un an pe la Pramac si apoi sa mearga la uzina. Eu asa imi amintesc declaratiile, dar se pot verifica.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 32 minute, tourist1 a spus:

La momentul la care a refuzat a zis ca prefera sa mai stea un an cu VR46 si sa treaca direct la Ducati de uzina decat sa treaca un an pe la Pramac si apoi sa mearga la uzina. Eu asa imi amintesc declaratiile, dar se pot verifica.

una e sa vrei, alta sa poti - vorbesc din experienta :))

 

nu prea inteleg nici asta cu 'decat la alta echipa cu moto la zi mai bine la vechea echipa cu moto de 1 an'.

anyway, alegerea lui.

 

 

*cat de tare a ajuns echipa satelit yamaha - tech 3 care acum e gas gas cu Acosta..

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 1 minut, frigider a spus:

una e sa vrei, alta sa poti - vorbesc din experienta :))

 

nu prea inteleg nici asta cu 'decat la alta echipa cu moto la zi mai bine la vechea echipa cu moto de 1 an'.

anyway, alegerea lui.

Este vorba despre schimbarea mediului, adaptarea la noua echipa samd. Este un pic mai complexa situatia. Am putea sa fim tentati sa credem ca e doar despre urcat pe moto si dat tot bordul. Pare ca nu.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 1 minut, tourist1 a spus:

Este vorba despre schimbarea mediului, adaptarea la noua echipa samd. Este un pic mai complexa situatia. Am putea sa fim tentati sa credem ca e doar despre urcat pe moto si dat tot bordul. Pare ca nu.

corect, te poti gandi si 'cat de mari sa fie diferentele de la an la an?'

incat sa nu merite riscul pierderii oamenilor cu care ai tot lucrat etc.

 

clar e mai safe asa.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 9 minute, frigider a spus:

cat de tare a ajuns echipa satelit yamaha - tech 3 care acum e gas gas cu Acosta..

Exact aia ma gândeam și eu.

Privita atunci,decizia luata în pripa de Poncharal căruia i se refuzase la acea ora o Yamaha spec A pt conaționalul Zarco,și în consecință migrarea lui la KTM care se ruga de toată lumea sa colaboreze,a părut ceva impulsiv și...perfect franțuzesc.

Retrospectiv însă,iată ca Poncharal a avut totuși inspirație : acum are 2 motorete bune și spec A,și pe deasupra și un pilot extraordinar.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

nu prea mai tin minte, cum mergea yama de client pe vremea aia?

punctau binisor sau?..

 

stiu ca a fost q la client si a mers f bine is morbi la fel

apoi q a mers la uzina, 

apoi a fauct Tech 3 schimbul?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Mergea decent cu fratii Espargaro si bine cu Zarco - a prins cateva podiumuri.

Problema cu Zarco a fost faptul ca s-a lansat in cateva depasiri la adresa lui Il Dottore a carui performanta incepuse sa il aduca aproape de locurile 3-5 unde "lucra" Zarco,una la COTA imi aduc aminte foarte clar unde VR s-a urticat masiv desi cred eu ca nu era deloc cazul :

...si pe la Assen,printre altele...dar atunci nu te puteai lansa asa sa ataci somitatea sau sa ii iei interiorul,mai ales cand somitatea was lagging behind - din cauza Yamaha was lagging behind desigur nu din cauza lui,nu am vrut sa ii fac vreun afront :D

 

Ei,cert e ca dl.Zarco nu era agreat absolut deloc de marele maestru emerit,iar Poncharal sa vina si sa mai ceara si motoreta egala cu a lui Rossi era palma suprema pt Rossi,in consecinta a fost tratat cu refuz de japonezi (Rossi zice ca nu a avut nimic de a face in refuzul japonezilor....nu comentam),oricum Poncharal s-a enervat pe buna dreptate,si-a luat echipa si s-a dus la KTM.

 

Ce e haios e ca imediat dupa ce Tech3 i-a parasit Yamaha, care zisese initial ca nu are de fapt nevoie de echipa satelit si ca le dadea doar in regim de client motorete francezilor si nu erau interesati de telemetrie sau sa le dea o moto spec A,ulterior in 2019 a semnat cu Petronas exact pt ce le refuzase celor de la tech 3 - o moto spec A.Cu  debutantul Q la ghidon si Morbi spec B.

Se pare ca acum ii ajung blestemele francezilor :P

Editat de Method
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 3 ore, frigider a spus:

 

nu prea inteleg nici asta cu 'decat la alta echipa cu moto la zi mai bine la vechea echipa cu moto de 1 an'.

anyway, alegerea lui.

 

Stii cum este cu vorba aia romaneasca: afara e vopsit gardul, iar inauntru-i leopardul... Cine stie ce conditii contractuale ii bagau pe gat la Pramac. Iti dai seama ca a luat decizia in cunostinta de cauza, dupa ce a cantarit alternativele. Noi vedem doar ce e la suprafata, decizile, dar dedesupturile care au determinat o decizie sau alta, nu le stim. Cu siguranta, a luat decizia cea mai buna, pentru el, IN ACEL MOMENT. 

Acum 3 ore, Method a spus:

.....acum are 2 motorete bune și spec A,și pe deasupra și un pilot extraordinar.

Ei, pilotul ala extraordinar, nu ste meritul lui. Nu au avut habsburgii loc la uzina si l-au plasat in ograda lui Poncharal. 

Acum 3 ore, frigider a spus:

nu prea mai tin minte, cum mergea yama de client pe vremea aia?

punctau binisor sau?..

Cand Yamaha era in top, erau foarte bune si motoarele de client, mai ales ca evolutiile de la un an la altul se faceau cu pasi mici, astfel ca nu erau diferente notabile, fata de motocicletele de uzina. Atunci conta mult mai mult si mana pilotului, nu ca acum. Problema celor de la Yamaha ( ca si Honda, pe atunci) a fost aceea ca nu ofereau clientilor motoare specs A, de unde anumite frustrari ale echipelor de client.  

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 20 ore, B.B. a spus:

adevărul e undeva la mijloc, ÎNTOTDEAUNA.

Și la incidentul dintre crashquez și Bagnaia? :huh:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 59 minute, ENEOS a spus:

Și la incidentul dintre crashquez și Bagnaia? :huh:

acolo a fost combinatie de balet cu proba la cai cu manere :smoke:

Marcel Urzica style :10:

Editat de nike
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Prima poza cu GP24 dezvelita :

Whats-App-Image-2024-03-27-at-13-28-05.j  Screenshot-2024-03-27-at-21-03-45-Moto-G

Acele prinderi motor prelungite zice dl.Oxley (care a si facut poza speculand un moment de neatentie al mecanicilor) ca sunt pt lateral flex.

 

...si o vorba grea de la KTM :

KTM tech: ‘sooner or later everyone will have carbon-fibre frames’

Pare logic.Avantajele sunt evidente si,ca si cu ride-height samd,odata adoptate de un constructor ceilalti vor fi nevoiti sa le adopte si ei ca sa nu ramana in spate.Cadrul e mai complicat dar...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

si Hayden cam de umplutura a fost saracu'.....

 

vremea lui K. Roberts, Wayne Rainey, E. Lawson, Kevin Schwantz, Freddie Spencer s-au dus, n-o sa mai fie piloti ca ei, max doar chiloti de conjunctura, cum au fost Hayden sau K.Roberts jr

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

13 minutes ago, apriliacluj said:

si Hayden cam de umplutura a fost saracu'.....

 

vremea lui K. Roberts, Wayne Rainey, E. Lawson, Kevin Schwantz, Freddie Spencer s-au dus, n-o sa mai fie piloti ca ei, max doar chiloti de conjunctura, cum au fost Hayden sau K.Roberts jr

 

Hayden a avut câțiva ani în care a fost aproape de vârf. Chiar dacă nu o comitea Rossia la Valencia în 2006, ar fi fost vice-campion. Poate nu cel mai talentat din generația lui, dar nu mi se pare că a fost de umplutură.

 

Piloți ca ceilalți pe care i-ai enumerat nu vor mai fi. Americanii au avut succes în GP pe vremea motoarelor în 2t, violente și agresive, pe care experiența lor din dirt-track era foarte utilă.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 2 ore, PzKpfW a spus:

Cea a piloților? Nu are nicio legătură. Posibil să apară un pilot american în schimb - sper doar să nu fie de umplutură, așa cum este în F1.

Pai daca scot un spaniol si baga un american tot e ceva.

Si chiar si nr etapelor din Spania, am impresia ca sunt cam multe, 3? 4 acum?

Jerez, Barcelona, Aragon, mai e vreuna? 

Sa bage Laguna Seca la loc! 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 2 ore, PzKpfW a spus:

Piloți ca ceilalți pe care i-ai enumerat nu vor mai fi. Americanii au avut succes în GP pe vremea motoarelor în 2t, violente și agresive, pe care experiența lor din dirt-track era foarte utilă.

+ ca pe vremea aia puteau sa participe cu sanse si "garajele", bugetele erau altele, know-how pentru prepararea motocicletelor era altul, nu era nevoie de echipe de uzina ca sa te poti bate la victorie. Perioada 2T a avut plusuri si minusuri. Mai sunt influensari care zic ca n-ar fi rea intoarcerea la 2T :).

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 18 ore, ENEOS a spus:

Și la incidentul dintre crashquez și Bagnaia? :huh:

Nu exista asa ceva, acolo adevarul e unul,

Adevarul e la mijloc cand e vorba de relatii inter-umane, evenimente povestite la a treia a patra ureche, etc.

Aia am vazut-o cu ochii mei. 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

3 hours ago, B.B. said:

Sa bage Laguna Seca la loc!

 

Nu se va întâmpla, și nu are legătură cu MotoGP sau Dorna. Circuitul nu are facilitățile necesare pentru echipele de MotoGP. Și pe vremea când era etapă acolo, era doar de GP, Moto2/250cc și Moto3/125cc nu participau. Un alt motiv este că nu le permite legislația locală în ceea ce privește zgomotul.

 

3 hours ago, tourist1 said:

Mai sunt influensari care zic ca n-ar fi rea intoarcerea la 2T :).

 

Din punct de vedere spectacol chiar ar fi un lucru pozitiv. Dar atât: motocicletele alea erau mult mai periculoase și, mai ales, nu ar mai investi nimeni într-un motor 2t de capacitate "mare", fără nicio aplicabilitate comercială.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...