Method Postat Aprilie 29 Share Postat Aprilie 29 Acum 6 ore, Cavaleru a spus: Bezz nici nu e mentionat in articol. Cred ca nu intra in calculele lui, mi s-ar parea un gamble sa mergi cu Bezz Da - cred ca Bestia ramane prim candidat.Ce m-a frapat e ca daca omul zice ca "tremura" la gandul de a face o alegere...e clar ca nu va alege piloti care il vor face sa tremure pe viitor... Acum 6 ore, Le Mertois a spus: Să zicem așa,Tardozzi pare singurul care "trăiește" cursele, eu am urmărit și urmăresc WORLDSBK, omu trăia intens și acolo, adică nu mi se pare schimbat... Tardozzi exagereaza - e aproape la fel ca maturile lui Pecco.O sa ii sara naibii inima din piept - avea 180 puls la fel ca Maverick la start la COTA,dar la Maverick e justificabil. Acum 5 ore, xt600 a spus: Iti da Bagnaia raspunsurile aici Mi se pare ca a gresit putin strategia atunci... Acum 5 ore, xt600 a spus: Asta o spun de la inceputul sezonului. Se vede cu ochiul liber, de pe canapea. Acum o spune si Jiji, daca mai era nevoie de o confirmare.. Da - nu eu te-am contrazis - Pecco a zis din start ca GP24 e un plus,iar Gigi a zis din start ca echipele de client nu vor beneficia de ultima varianta de GP23 ci de "Zarco's bike",cea mid-season,fara upgrade'urile din ultiima parte a sezonului. Ce am zis eu e ca totusi GP23 e o moto ff capabila - va reusi vreun rider sa tina piept lui Pecco ?Greu.In teorie,Pecco de pe GP24 factory e imbatabil sezonul asta. In teorie insa,Marquez trebuia sa defileze in 2020.... Acum 50 minute, Lup69 a spus: .. s-a incurcat la start, a muncit mult sa revina da tot a luat un loc 10. Ba asta nu cade,nu greseste nu loveste lumea si puncteaza constant cursa dupa cursa.N-ai ce zice,pana acum e material de campion mondial.Ok - nu cum se excitau unii - nu anul asta,dar pe viitor?fuck yes. Acum 18 minute, xt600 a spus: GP24 este sensibil mai performant decat precedentul model Este ceva de dezbatut aici?Nu cred. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
xt600 Postat Aprilie 29 Share Postat Aprilie 29 Acum 29 minute, Method a spus: Este ceva de dezbatut aici?Nu cred. Pai nu este nimic de dezbatut, insa daca ai sa citesti mai sus, colegii ma acuza de "teorii conspirationiste". Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
wolfybv Postat Aprilie 30 Share Postat Aprilie 30 La 28.04.2024 la 15:09, xt600 a spus: La 28.04.2024 la 14:57, Method a spus: Bai dar cum a fost depășirea de început a lui Bagnaia pe frane pe exterior?câți a luat 2?3? Rege pe frane,n-ai ce da mucu la tot plutonul Clar! Franarea sezonului! Cred ca si el se intreaba cum a reusit. Sincer, am crezut ca iese afara, dar nu... bestiala franare! Thailanda 2023, fix aceeasi manevra la Binder si JM89 (daca tin bine minte). De data asta i-a iesit. Btw, sumarul cursei de duminica: Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Method Postat Aprilie 30 Share Postat Aprilie 30 Acum 8 ore, xt600 a spus: Pai nu este nimic de dezbatut, insa daca ai sa citesti mai sus, colegii ma acuza de "teorii conspirationiste". A zis Gigi din start ca va fi un gap mai mare anul asta intre motoreta actuala si cea anterioara "pt a pastra fiabilitatea si a tine costurile jos" (a se citi pt ca ne e frica de Marquez ,deci nu cred ca e vorba de vreo "teorie" atunci cand seful Ducati spune clar pe gura ca 1.GP23 nu va fi ultima iteratie si 2.va fi detunata "slightly" (mai putine ture din cate am inteles? - ceea ce se traduce in niste cai in minus) fata de GP24 "for having greater reliability" .Da da...dar pe GP22 de ce nu au facut la fel? Acum 45 minute, wolfybv a spus: Thailanda 2023, fix aceeasi manevra la Binder si JM89 (daca tin bine minte). De data asta i-a iesit. A zis in conferinta Pecco ca a incercat fix la fel anul trecut dar nu i-a iesit pt ca l-au scos (JM) in exterior pe viraj si nu i-a mai iesit combinatia,insa de data asta i-a rupt. Mai si Q franeaza bine,dar nu cred ca poate ca Pecco...adica meh,una e sa franezi pe Yamaha si sunt convins ca alta e pe Ducati. Dar nu cred ca vom avea ocazia sa ii vedem pe amandoi pe aceeiasi motoreta pt a face o comparatie corecta.Oh well... Referitor la "incident" ( daca il pot numi asa),MM a zis ca,fiind deja in fata a vrut sa se culce pe viraj dar a a avut un flashback cu el zburand la Valencia 2023 cand s-a culcat tot asa pe viraj si JM din spate l-a lansat in pietris,asa ca a zis sa degajeze si sa ia mana din gaz "i was smart because better take the 20 points than to risk crashing both of us". Bine gandit in sfarsit. Meh,daca s-ar fi lovit si ar fi cazut era so and so - nu era Pecco de vina,pt ca nu era aceeiasi situatie ca la Portimao unde el era clar in fata,MM a incercat sa se culce cu motoreta lui Pecco pe interior si el avand o roata in fata,sa fim seriosi - Pecco intrase puternic la interior,nu te poti preface ca ala nu e acolo si dupa aia sa te miri daca te imprastie. A zis ca a avut o singura sansa de fapt - aceea unde a si incercat - pt ca stand in spatele lui Pecco a crescut front tyre pressure si salut - a 2a oara cand a incercat deja presiunea era ridicata si nu a mai putut "pune motoreta unde vroia". Si Pecco s-a plans de acelasi lucru cand era in spatele lui JM - a zis ca faptul ca JM a cazut l-a ajutat (indirect) foarte mult pt ca motoreta/roata fata s-a comportat mult mai bine in clean air. E o reala problema chestia asta si cred ca Dorna ar trebui sa ia masura (logica) de a impune azot in gume si salut. In alta ordine de idei,Quartararo probabil incepe sa regrete ramanerea la Yamaha,si faptul ca a crezut in "pdf-urile lor" (l-am citat pe Marquez) Big changes but no breakthrough for Yamaha at Jerez MotoGP test Quartararo described the aero - which features three planes on the front instead of two, plus a KTM/Ducati style side fairing - as a ‘neutral’ feeling, “not worse, not better.”However, Quartararo added that the data did suggest marginal gains and he is keen to see how the fairing works at another track. Rins, who finished the day as the quickest M1 in 14th (+0.619s), admitted the ‘spectacular’ appearance of the fairing meant he expected to feel a much bigger difference on track.In reality, it was only around a tenth a half faster, but still offered “a step forward” and “I'm riding in a good way with this aero-package.“But we can't have it for Le Mans just yet because the engineers need more time.” Opinions were reversed regarding the new chassis, also aimed at improving turning, with Quartararo feeling a slight benefit but Rins left unimpressed.But again, it didn’t translate to the stopwatch.The new chassis offered a “slight improvement” on corner entry “but not really on the turning.”Rins added: “I didn't like [the chassis] that much because I didn't feel better turning,” “The list of items we brought here was long, so we had to prioritise the three most important ones: the aero-package, the chassis, and some electronics settings, the latter we unfortunately couldn't try earlier,” said team director Massimo Meregalli. “Basically, we went through the testing plan step by step, going over these items. We are always trying to improve the turning with the chassis and the aerodynamics.If the results of both riders at the private test in Mugello are the same, and they are happy, the target will be to introduce a bike update at the GP round in Barcelona or else in Mugello.” Meanwhile, Quartararo was acutely aware that his 2022 Jerez race time, for a close second place, was 30 seconds faster than his pace over the same 25-lap distance on Sunday.Had he repeated his 2022 race time, Quartararo would have finished third on Sunday, instead of 15th. "We are analysing everything and hopefully we can make something to find the feeling of '22," Quartararo said. Deci Meregalli asta bate campii cu gratie - desi motoreta de fapt cu toate fairingurile si noul cadru nu a adus nici o imbunatatire la nici unul din rideri in materie de timp/tur,plus ca amandoi au spus exact ce au spus si timpii - si anume ca nu se simte mare lucru,Meregalli ii da inainte "o mai testam la Mugello si LeMans in private,si daca totul e ok,o bagam ca update full la Barcelona.WTF - pai daca e useless?Nu are nici un sens sa introduci variabile noi cu nici un gain. Iar faptul ca motoreta din 2022 a fost cu aproape 1s/tur mai rapida aici la Jerez mie personal mi se pare catastrofal pt ei,inseamna ca in 2 ani au regresat si inca bine fata de performanta lor,fata de ceilalti nu mai vorbesc...this is crazy. Japonezi...rigiditate,lipsa de viziune,de fapt lipsa schimbarii si incapabilitatea de a reactiona cand se schimba ceva in jurul lor. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
frigider Postat Aprilie 30 Share Postat Aprilie 30 Acum 3 ore, wolfybv a spus: Btw, sumarul cursei de duminica: ahahah totusi pentru precizie Bez trebuia sa fie undeva mai in spate. Acum 2 ore, Method a spus: E o reala problema chestia asta si cred ca Dorna ar trebui sa ia masura (logica) de a impune azot in gume si salut. oare asa simplu se rezolva problema presiunii? eu ma indoiesc, daca era asa simplu nu isi mai bateau atata capul cu senzori de presiune pt monitorizare etc. nu? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
B.B. Postat Aprilie 30 Share Postat Aprilie 30 Pai Yamaca ce au facut cu motocicletele din 22, ce plm nu le aduc pe alea, fac si economie.. Doamne cat de stupid mi se pare! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ENEOS Postat Aprilie 30 Share Postat Aprilie 30 Acum 3 ore, Method a spus: Iar faptul ca motoreta din 2022 a fost cu aproape 1s/tur mai rapida aici la Jerez mie personal mi se pare catastrofal pt ei,inseamna ca in 2 ani au regresat si inca bine fata de performanta lor,fata de ceilalti nu mai vorbesc...this is crazy. Japonezi...rigiditate,lipsa de viziune,de fapt lipsa schimbarii si incapabilitatea de a reactiona cand se schimba ceva in jurul lor Nu e chiar așa simplu, că o cursă pe circuit nu e un time attack în condiții 100% identice an de an! Dar dacă într-adevăr au dezvoltat în 2 ani o 🏍 mai lentă să-i dea în plm afară pe injinerii ăia și să scoată M1 2022 de la naftalină cum zice @B.B.! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Cavaleru Postat Aprilie 30 Autor Share Postat Aprilie 30 sau motorizarea nu a facut decat sa stagneze (desi ei zic ca e un motor mai puternic) dar aditiile de aero creaza un drag mai mare decat plusul de putere drept urmare motoreta e mai lenta, mai greu de inscris pe viraje .... overall mai proasta Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
xt600 Postat Aprilie 30 Share Postat Aprilie 30 Acum 3 ore, Method a spus: Mai si Q franeaza bine,dar nu cred ca poate ca Pecco...adica meh,una e sa franezi pe Yamaha si sunt convins ca alta e pe Ducati. Deci Meregalli asta bate campii cu gratie - desi motoreta de fapt cu toate fairingurile si noul cadru nu a adus nici o imbunatatire la nici unul din rideri in materie de timp/tur,plus ca amandoi au spus exact ce au spus si timpii - si anume ca nu se simte mare lucru,Meregalli ii da inainte "o mai testam la Mugello si LeMans in private,si daca totul e ok,o bagam ca update full la Barcelona.WTF - pai daca e useless?Nu are nici un sens sa introduci variabile noi cu nici un gain. Iar faptul ca motoreta din 2022 a fost cu aproape 1s/tur mai rapida aici la Jerez mie personal mi se pare catastrofal pt ei,inseamna ca in 2 ani au regresat si inca bine fata de performanta lor,fata de ceilalti nu mai vorbesc...this is crazy. Japonezi...rigiditate,lipsa de viziune,de fapt lipsa schimbarii si incapabilitatea de a reactiona cand se schimba ceva in jurul lor. Remember! In 2022, cu motoreta aia cu care a pierdut titlul, Q frana mai tarziu decat toti pilotii Ducati, iar Pecco nu era nici pe departe etalonul Ducati, in materie de franari. Cu siguranta, Q nu a uitat sa franeze. Stii ca nu il halesc pe frantuz, dar ce e al lui, e al lui. In materie de franari, raman la parerea ca el si MM sunt de departe cei mai buni franari din campionat. Pecco franeaza al dracului de bine, anul asta, pentru ca are cu ce, iar ceilalti nu. Inca o dovada ca GP24 este o motoreta mai buna in toate privintele decat precedenta. Lucrurile sunt ceva mai nuantate. Daca ai sa citesti mai cu atentie, ai sa vezi ca sunt unele aspecte care s-au imbunatatit, dar nu suficient, altele nu. Deci nu se poate spune ca nu este nici un gani. Problema este ca cei doi piloti, au pareri diferite fata de unele componente. Unuia ii place mai mult noul fairing, dar nu ii place sasiul, celuilalt, invers. Aici se vede lipsa unui al doilea set de date, in lipsa unei echipe satelit. Tocmai de aceea are sens, ceea ce spune Meregali, ca mai sunt necesare teste pe alte circuite, pentru a putea trage concluzii. Motoreta din 2022 mai pastra macar o farama din ADN-ul motocicletei lasate de echipa VR46- Vinales. Inca mai era o motoreta userfriendly, inca era manevrabila, cotea, ducea viteza pe viraj, frana excelent. Cea de acum nu mai pastreaza nici una dintre calitatile acelea. Inca o dovada a regresului M1, sub feedback-ul maestrului Quartararo. Acum zice ca din tot ce a adus Yamaha pentru teste, nimic nu il multumeste sau nu simte imbunatatiri... aud placa asta de vreo doi-trei ani... de asta zic, cred ca problema este SI la el. De asta voiam sa il vad plecat. Nu este pilotul cu care se poate construi o motoreta. Acum 51 minute, B.B. a spus: Pai Yamaca ce au facut cu motocicletele din 22, ce plm nu le aduc pe alea, fac si economie.. Doamne cat de stupid mi se pare! Nu zici rau. Motoreta 2022 ar putea fi baza de pornire pentru revenire. Cea de acum a pierdut toate calitatile pe care modelul 2022 le mai avea. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Method Postat Aprilie 30 Share Postat Aprilie 30 Acum 2 ore, frigider a spus: oare asa simplu se rezolva problema presiunii? eu ma indoiesc, daca era asa simplu nu isi mai bateau atata capul cu senzori de presiune pt monitorizare etc. nu? Nu are legatura presiunea minima obligatorie (de aici si senzorii) cu constanta. Punand aer din atmosfera,presiunea fluctueaza fiind foarte mult influentata de temperatura. Punand azot (gaz inert da?),presiunea va ramane flat indiferent de temperatura - in felul asta nici nu mai pot manevra (fazele cu 60% din timp sa ramana presiunea minima samd - cu azot presiunea va fi aceeiasi TOT TIMPUL CURSEI. Dezavantajul e ca gumele se incalzesc mai greu...dar eu cred ca nu e o problema asta pt niste piloti de gp si cu incalzitoarele pe care le au samd nu?? Acum 1 oră, B.B. a spus: Doamne cat de stupid mi se pare! Sincer,si mie. Am mai vazut cazuri de regres de la un an la altul (demult in F1 cand nu aveau posibilitatea sa lucreze atat de mult cu simulatorul samd),dar imediat respectivele echipe au luat masuri drastice,chiar daca asta insemna aruncarea unui intreg proiect la gunoi. Nu exista de fapt alta masura pe care o poti lua.E greu dificil,dar csf?Trebuie sa revii la baza cea buna si sa construiesti de acolo. Dar japonezii....ma cum sa fii cu 30s mai slab ca acum 2 ani?Si tu sa fi bagat enspe milioane in dezvoltare? Ar trebui sa cada capete,asa ceva e impardonabil zic eu. Deh Quarta,te-au impresionat pdf'urile 1 oră în urmă, ENEOS a spus: Nu e chiar așa simplu, că o cursă pe circuit nu e un time attack în condiții 100% identice an de an! Dar dacă într-adevăr au dezvoltat în 2 ani o 🏍 mai lentă să-i dea în plm afară pe injinerii ăia și să scoată M1 2022 de la naftalină cum zice @B.B.! True - dar banuiesc ca sunt aceleasi conditii more or less.Oricum am da-o 30s e ENORM ! Pot fi 2-3-5 s eroare etc etc dar 30? Nu au nici o scuza. 1 oră în urmă, Cavaleru a spus: sau motorizarea nu a facut decat sa stagneze (desi ei zic ca e un motor mai puternic) dar aditiile de aero creaza un drag mai mare decat plusul de putere drept urmare motoreta e mai lenta, mai greu de inscris pe viraje .... overall mai proasta Nici macar nu conteaza motivul. Problema e rezultatul.Care e execrabil. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ENEOS Postat Aprilie 30 Share Postat Aprilie 30 Acum 40 minute, Method a spus: Deh Quarta,te-au impresionat pdf'urile l-a impresionat pe labio! Și nu mi se pare vina pilotului, ok, n-o da el cel mai bun feedback poate, dar ai date, ai 2 piloți + 1 de teste, plm. Duci datele în Jafonia, faci borș cu ele, mai aduci un horn de evacuare, merge prost, după 3 luni îl mai aduci o dată pilit, tot prost merge, iar takumi ăia tot mănâncă la sushi... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Kagemusha Postat Aprilie 30 Share Postat Aprilie 30 On 4/29/2024 at 1:42 PM, Le Mertois said: Plus că nu sunt depășiri... 5 hours ago, Method said: A zis Gigi din start ca va fi un gap mai mare anul asta intre motoreta actuala si cea anterioara "pt a pastra fiabilitatea si a tine costurile jos" (a se citi pt ca ne e frica de Marquez ,deci nu cred ca e vorba de vreo "teorie" atunci cand seful Ducati spune clar pe gura ca 1.GP23 nu va fi ultima iteratie si 2.va fi detunata "slightly" (mai putine ture din cate am inteles? - ceea ce se traduce in niste cai in minus) fata de GP24 "for having greater reliability" . El zis, dar cine are timp sa citeasca? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ENEOS Postat Aprilie 30 Share Postat Aprilie 30 Dacă nu zice @Method nu se egzixtă! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Method Postat Aprilie 30 Share Postat Aprilie 30 Acum 3 ore, xt600 a spus: In materie de franari, raman la parerea ca el si MM sunt de departe cei mai buni franari din campionat. Pecco franeaza al dracului de bine, anul asta, pentru ca are cu ce, iar ceilalti nu. Inca o dovada ca GP24 este o motoreta mai buna in toate privintele decat precedenta. Lucrurile sunt ceva mai nuantate. Daca ai sa citesti mai cu atentie, ai sa vezi ca sunt unele aspecte care s-au imbunatatit, dar nu suficient, altele nu. Deci nu se poate spune ca nu este nici un gani. Problema este ca cei doi piloti, au pareri diferite fata de unele componente. Unuia ii place mai mult noul fairing, dar nu ii place sasiul, celuilalt, invers. Aici se vede lipsa unui al doilea set de date, in lipsa unei echipe satelit. Tocmai de aceea are sens, ceea ce spune Meregali, ca mai sunt necesare teste pe alte circuite, pentru a putea trage concluzii. Motoreta din 2022 mai pastra macar o farama din ADN-ul motocicletei lasate de echipa VR46- Vinales. Inca mai era o motoreta userfriendly, inca era manevrabila, cotea, ducea viteza pe viraj, frana excelent. Cea de acum nu mai pastreaza nici una dintre calitatile acelea. Inca o dovada a regresului M1, sub feedback-ul maestrului Quartararo. Acum zice ca din tot ce a adus Yamaha pentru teste, nimic nu il multumeste sau nu simte imbunatatiri... aud placa asta de vreo doi-trei ani... de asta zic, cred ca problema este SI la el. De asta voiam sa il vad plecat. Nu este pilotul cu care se poate construi o motoreta. Ei,nu stiu daca GP24 ii da un asa mare edge lui Pecco - e discutabil. Lucrurile sunt clar nuantate si fiecare pilot are parerile si preferintele lui - insa atunci cand pui un munte de upgrade'uri si nu misti acul nu mai e nici o nuanta! Meregalli a spus o prostie - exact ca si la inceput de sezon cu "we have a good base" - cum sa aduci o moto total redesenata de la a la z,sa nu ai nici un gain cu ea ca si timp/tur si sa insisti (prosteste) "ee lasa ca o mai bibilim pe niste circuite si o introducem la Barcelona ca update bike" Exact sistemul asta de lucru (si de gandire) i-a adus in postura de a fi cu 30s mai lenti ca acum 2 ani ! fix asta e drumul spre total fail - sa nu accepti ca ai gresit ci sa insisti ca daca o mai setezi putin nu e un esec total,ci va fi ok'ish.Asa ajungi in postura in care au ajuns de fapt. Nu mai incerca sa perenizezi mitul pilotului dezvoltator concomitent cu mitul "Rossi - cioplitorul in piatra al motoretelor de legenda".Daca tot repeti aceleasi urban legends,asta nu le face adevarate - omiti niste facts pe care tu le cunosti ff bine darle dai la o parte pt ca iti contrazic masiv povestea depanata la gura sobei : 1.Ultima motoreta buna Yamaha care s-a batut/a castigat campionatul mondial e cea din 2015 continuata in 2016 pe calea lui Rossi (pt ca Lorenzo anuntase deja ca pleaca la Ducati si nu a mai fost luat in seama) 2.Din 2017 incolo atat Rossi cat si noua speranta pe atunci Maravilla doar s-au plans de motoreta Yamaha,nu au facut altceva. 3.Rossi a recunoscut ca atat el cat si Vinales au gresit alegerea motorului (adica feedback'ul pt care il tot lauzi) la motoreta 2017. 4.Coincidenta sau nu,dupa ce a plecat Lorenzo de la Yamaha in perioada 2017-2019 cand Rossi era vioara 1,Yamaha a mers mult mai prost decat inainte dar si decat in perioada 2019-2022,cand a venit Q. 5.La venirea lui Q,care i-a batut cu ceasul de la gara pe cei 2 ilustri,maestrul Rossi a recunoscut (si jos palaria inca o data pt asta,nu e ceva ce recunosti usor) ca Q "exploateaza motoreta mai bine si ca trebuie sa studiem telemetria lui sa vedem unde putem imbunatati" Concluziile tale cu Q care "nu da feedback corect" sunt bazate pe ce?Pe rezultatele Yamaha? Daca ne luam dupa rezultate,inseamna ca Lorenzo dadea de departe cel mai bun feedback,Q pe 2 iar Rossi si Maravilla cei mai tufe. Pe feeling?Pe faptul ca e prea tatuat?Ca e gay?Unde e baza acestei ipoteze?Mie Q mi se pare un pilot destul de inteligent - si sunt convins ca stie sa explice si ce probleme are pe motoreta si unde mai e nevoie de imbunatatiri samd.Cred ca problema e japoneza nu de alta natura ca sa zic asa. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
September Postat Aprilie 30 Share Postat Aprilie 30 Acum 2 ore, Method a spus: Punand aer din atmosfera,presiunea fluctueaza fiind foarte mult influentata de temperatura. Este mai subtilă treaba. Caldura specifica a apei este 4.2 J/g×K iar caldura latentă de vaporizare este 2250J/g. De ~550 de ori mai mare! Apa din aerul normal din cauciucuri are și rol de termoreglare. Când se supraîncinge cauciucul de față >100°C, apa se vaporizează absoarbe căldură și răcește cauciucul. Presiunea crește nițel. Apoi când se răcește acesta (între 2 frânări) aburii coboară în faza lichidă cedând căldură și menținând astfel temperatura cauciucului pentru aderența optimă. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
damager Postat Aprilie 30 Share Postat Aprilie 30 Acum 17 minute, September a spus: Este mai subtilă treaba. Caldura specifica a apei este 4.2 J/g×K iar caldura latentă de vaporizare este 2250J/g. De ~550 de ori mai mare! Apa din aerul normal din cauciucuri are și rol de termoreglare. Când se supraîncinge cauciucul de față >100°C, apa se vaporizează absoarbe căldură și răcește cauciucul. Presiunea crește nițel. Apoi când se răcește acesta (între 2 frânări) aburii coboară în faza lichidă cedând căldură și menținând astfel temperatura cauciucului pentru aderența optimă. Nu se pune direct aer din atmosfera... MotoGP uses air - go to the 5:30 Mark to see Simon talk about it. They use special compressors which remove moisture from air. din de zice Simon, diferentele fara de azot sunt minime, azotul avand pb cu incalzirea grea a gumei Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ENEOS Postat Aprilie 30 Share Postat Aprilie 30 Acum 58 minute, September a spus: Este mai subtilă treaba. Caldura specifica a apei este 4.2 J/g×K iar caldura latentă de vaporizare este 2250J/g. De ~550 de ori mai mare! Apa din aerul normal din cauciucuri are și rol de termoreglare. Când se supraîncinge cauciucul de față >100°C, apa se vaporizează absoarbe căldură și răcește cauciucul. Presiunea crește nițel. Apoi când se răcește acesta (între 2 frânări) aburii coboară în faza lichidă cedând căldură și menținând astfel temperatura cauciucului pentru aderența optimă. Rămâi la teoria vaccinului că până și eu la șopron am filtru uscător pt aerul comprimat! Apă în formă lichidă în anvelope la motogp, am trăit s-o aud și pe ăsta. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
September Postat Aprilie 30 Share Postat Aprilie 30 Acum 1 oră, ENEOS a spus: Apă în formă lichidă în anvelope la motogp, am trăit s-o aud și pe ăsta. Ți-am zis că este mai subtilă. Sper că la tine la atelier nu mai folosești camere de aer... Când ai pus cauciucul pe jantă deja ai prins acolo aer atmosferic umed. (Cu umiditatea relativă pe care o are. După ploaie poți să ai si 80% umiditatea relativă. Relativă nu absolută. Adică presiunea parțială a vaporilor de apă.) Când bagi aer prin compresorul tau cu "filtrul uscător" adaugi un număr de moli de aer "uscat". Cum manometrele măsoară zero la presiunea atmosferica ~ 1 bar, pentru să zicem 2 bari măsurați, mai bagi o cantitate dublă de aer "uscat" față de ce era în interiorul cauciucului, ajungând la de 3 ori cantitatea molară. Iată cum îți coboară în mod ideal umiditatea la 80/3=26% băgând aer "uscat" la 0%, ceea ce evident nu se întâmplă în realitate. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
xt600 Postat Aprilie 30 Share Postat Aprilie 30 (editat) Acum 4 ore, Method a spus: Ei,nu stiu daca GP24 ii da un asa mare edge lui Pecco - e discutabil. Lucrurile sunt clar nuantate si fiecare pilot are parerile si preferintele lui - insa atunci cand pui un munte de upgrade'uri si nu misti acul nu mai e nici o nuanta! Nu mai incerca sa perenizezi mitul pilotului dezvoltator concomitent cu mitul "Rossi - cioplitorul in piatra al motoretelor de legenda". 4.Coincidenta sau nu,dupa ce a plecat Lorenzo de la Yamaha in perioada 2017-2019 cand Rossi era vioara 1,Yamaha a mers mult mai prost decat inainte dar si decat in perioada 2019-2022,cand a venit Q. Concluziile tale cu Q care "nu da feedback corect" sunt bazate pe ce?Pe rezultatele Yamaha? Mie Q mi se pare un pilot destul de inteligent - si sunt convins ca stie sa explice si ce probleme are pe motoreta si unde mai e nevoie de imbunatatiri samd. II da suficient, cat sa fie superior concurentei directe. Si nu il uita pe JM, care este mai rapid decat Pecco, cand termina pe roti, desigur. Uite aici un articol care nuanteaza mai bine despre testele de ieri, facute de Yamaha. https://www.gpone.com/it/2024/04/29/motogp/quartararo-prima-volta-che-provo-qualcosa-di-davvero-nuovo-sulla-yamaha.html?related=1&refresh_ce Nu este ca si cum nu s-ar fi inregistrat nici un progres. Imi pare rau ca nu reusesti sa vezi partea plina a paharului: anume ca Yamaha pare ca a inceput sa se trezeasca... dupa ce acum cateva luni, parea intr-o stare de meditatie zen, acum deja vin cu o multime de elemente noi, la testele din intrasezon. Nu imi aduc aminte sa se mai fi intamplat asa ceva, de muuulti ani. Si nu au venit cu un item doua, ci cu elemente noi, pentru fiecare arie de dezvoltare: aero, sasiu, electronica, bascula, elemente de motor, etc... Dar ai luat in brate teoria conform careia Yamaha nu investeste, Yamaha nu stie, Yamaha este japonezi care sunt prosti, lipsiti de imaginatie si nu europeni care lucreaza stiintific, etc, etc. Mit, nemit, cand a plecat Rossi, a lasat o motoreta care era de departe cea mai manevrabila, ducea cea mai multa viteza pe viraj, frana foarte bine, etc. Motocicleta de acum, dupa spusele pilotilor, a pierdut toate calitatile astea: nu vireaza, nu mai duce viteza pe viraj, nu franeaza, la care se adauga vechile metehne, lipsa grip, acceleratie la iesire 0, etc. Chiar Q a spus-o. Asta este cruda realitate. Din 2022, pana in prezent, cu feedback-ul lui Q, ca prim pilot, motocicleta a regresat. Acum, cu gurita lui spune ca in 2022 a fost mai rapid cu 30 s, fata de cursa de duminica. Mai este ceva de spus??? Lasa retorica cu mitul, vezi faptele concrete. Amesteci lucrurile rau de tot. In 2019 si 2020, Q nu a avut nici o contributie la configuratia si set up-ul acelor motociclete. El doar le-a exploatat mai bine decat pilotii de uzina - un mosulica de 40+ si unul care nu intelegea nimic. Nici la cea din 2021 nu a contribuit, pentru simplu motiv ca abia sosise la uzina. Aia a fost o motoreta foarte buna, dovada ca a si castigat titlul cu ea. Cea din 2022, deja incepe sa fie facuta pe datele lui Q, dar inca mai pastra din calitatile celei anterioare. Cel putin intrarea si viteza pe viraj era acolo. Deci, nu baga in aceeasi oala motocicletele 2019-2021 cu 2022 si mai ales cu cele ulterioare 2022. Din 2022, lucrurile se misca, incet, incet in alta directie. Din pacate, nu cea buna. Cat priveste perioada anterioara, 2013-2019, Rossi a avut mereu un cuvant greu de spus, cand a venit vorba despre evolutia M1. Cand s-a intors de la Ducati, a gasit aproape aceeasi motocicleta pe care a lasat-o. Evolutie aproape 0. De ce? Pt ca Lorenzo nu a fost niciodata un pilot capabil sa dea un feedback clar. A si recunoscut odata, intr-un interviu, ca el nu este inginer, el stie doar sa mearga tare. De asta nu a avut nimeni nevoie de el nici macar ca pilot de teste. Pe rezultate si pe declaratiile pilotilor. Toti spun ca M1 sta prost la toate capitolele. Vezi ce spuneam si mai sus. Toate aceste "performante" au fost obtinute cu Q pe post de vioara I. Oke.. stagnezi, pierzi startul fata de concurenta, dar aici vorbim de un REGRES. Motocicleta a pierdut si acele parti bune pe care le avea, iar acum, practic nu au o baza de la care sa porneasca. Iti mai aduci aminte: poweerr! poweerr!! Mai, in ciuda fetei aleia de Shrek, sunt convins ca nu este baiat prost, dar ca sa dai un feedback bun, trebuie sa fii in primul rand foarte senzitiv - ceea ce el nu este, el nici odata nu simte nimic diferit - analitic si nu in ultimul rand, sa fii capabil sa explici echipei ceea ce simti pe motocicleta. In afara de faptul ca poate fi foarte rapid, pe motocicleta potrivita, nu ii gasesc aceste calitati, nu il vad capabil sa isi aduca contributia la un proiect care trebuie luat de la 0. Da-i o motoreta castigatoare si va fi acolo, in fata, dar nu il pune sa faca o motoreta casigatoare. Parerea mea. Editat Aprilie 30 de xt600 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Cavaleru Postat Aprilie 30 Autor Share Postat Aprilie 30 @xt600 o fii si Q20 un MV mai mic nu stiu dc, nu stiu cum, nu stiu ce-am facut... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
B.B. Postat Aprilie 30 Share Postat Aprilie 30 Love is in the air... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
frigider Postat Aprilie 30 Share Postat Aprilie 30 Acum 16 minute, Cavaleru a spus: @xt600 o fii si Q20 un MV mai mic nu stiu dc, nu stiu cum, nu stiu ce-am facut... unu a iesit campion, altu nu. nu poti iesi campion fara sa fii mereu sus. comparatia se poate opri aici Chiar acum, B.B. a spus: Love is in the air... prima impresie cand am vazut poza mica: parea ca il strange de gat Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ENEOS Postat Aprilie 30 Share Postat Aprilie 30 (editat) Acum 2 ore, September a spus: Ți-am zis că este mai subtilă. Sper că la tine la atelier nu mai folosești camere de aer... Când ai pus cauciucul pe jantă deja ai prins acolo aer atmosferic umed. (Cu umiditatea relativă pe care o are. După ploaie poți să ai si 80% umiditatea relativă. Relativă nu absolută. Adică presiunea parțială a vaporilor de apă.) Când bagi aer prin compresorul tau cu "filtrul uscător" adaugi un număr de moli de aer "uscat". Cum manometrele măsoară zero la presiunea atmosferica ~ 1 bar, pentru să zicem 2 bari măsurați, mai bagi o cantitate dublă de aer "uscat" față de ce era în interiorul cauciucului, ajungând la de 3 ori cantitatea molară. Iată cum îți coboară în mod ideal umiditatea la 80/3=26% băgând aer "uscat" la 0%, ceea ce evident nu se întâmplă în realitate. Mai folosesc și camere, nu sunt toate 🏍🏍 tubeless! Despre războaiele în desfășurare ce ne mai spui? Dar piața imobiliară? În ce să investesc niște pt maximum de profit pe termen scurt/mediu? Editat Aprilie 30 de ENEOS Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
September Postat Aprilie 30 Share Postat Aprilie 30 Acum 6 minute, B.B. a spus: Love is in the air... Păi asta i-o fi zis: Dacă-l mai dărâmi pe Bagnaia te muți la KTM! Și Aprilia este italiană, n-o să ai loc nici la ei... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Method Postat Aprilie 30 Share Postat Aprilie 30 Acum 4 ore, damager a spus: din de zice Simon, diferentele fara de azot sunt minime, azotul avand pb cu incalzirea grea a gumei Intradevar asta e singurul dezavantaj (am mai discutat parca) - insa eu nu cred ca nu s-ar descurca sa nu incalzeasca ei guma,ce naiba doar nu sunt amatori,asa greu or fi gumele alea de adus in temperatura de nu le pot incalzi daca au azot? Iar in rest doar avantaje - nu mai zic de faptul ca efectiv ar disparea problemele cu incalzirea gumelor din pluton (de care vad ca se plang absolut toti de la locul 2 in jos nu conteaza pe ce moto sunt),plus ca ar disparea problemele cu penalizarile pt valori sub presiunea minima. Acum 1 oră, xt600 a spus: Si nu il uita pe JM, care este mai rapid decat Pecco, cand termina pe roti, desigur. True - insa JM e mai rapid nu pt ca franeaza mai bine,ci pt ca accelereaza mai bine - au zis-o mai multi fosti piloti in comentariu,a zis-o si JM parca.(a nu se intelege de aici ca sunt cazut in admiratia lui Pecco sau ca zic ca e cel mai rapid pilot - eu cred ca cei mai rapizi piloti din pluton sunt JM,Q,Maravilla si MM nu neaparat in aceasta ordine,insa ii diferentiaza enorm materialul de concurs etc etc) Acum 1 oră, xt600 a spus: Nu este ca si cum nu s-ar fi inregistrat nici un progres. Imi pare rau ca nu reusesti sa vezi partea plina a paharului: anume ca Yamaha pare ca a inceput sa se trezeasca... dupa ce acum cateva luni, parea intr-o stare de meditatie zen, acum deja vin cu o multime de elemente noi, la testele din intrasezon. Nu imi aduc aminte sa se mai fi intamplat asa ceva, de muuulti ani. Si nu au venit cu un item doua, ci cu elemente noi, pentru fiecare arie de dezvoltare: aero, sasiu, electronica, bascula, elemente de motor, etc... Dar ai luat in brate teoria conform careia Yamaha nu investeste, Yamaha nu stie, Yamaha este japonezi care sunt prosti, lipsiti de imaginatie si nu europeni care lucreaza stiintific, etc, etc. BA DA - pai iarasi ignoram cronometrul si ne luam dupa declaratii in loc sa luam in considerare the facts?Am dat citat mai sus ce nu e clar ? Cu toate imbunatatirile n-a reusit sa miste cronometrul o zecime wtf? R1/24 cu 30s (jumatate de minut da?) mai slow decat R1/22? Imi explici si mie unde e progresul?ca eu vad doar regres. Oo,vad partea plina a paharului si o salut - si anume ca pt prima data din...2015?2016? incoace au bagat niste bani in dezvoltare.Nu contest intentia de a progresa,care intradevar pare sa se fi schimbat.Dar nu poti sa imi spui ca asta nu e ceva nou. Nu e o "teorie" ca Yamaha nu investeste,pai nu investea un leu.Venea cu 2 suduri in plus pe cadru si cu tingirea de la akrapovic'ul pe care de minim 1 an il tot dau jos si pun iarasi - alea sunt investitii?Intradevar insa,DIN ACEST AN,adica de dupa ce au ajuns fix ultimii (sau Honda sunt ultimii?),au inceput sa se schimbe. Rectific - nu din acest an,ca in testele presezon au venit cu fix aceeiasi moto de la Rimini de anul trecut,ci de acum 1 luna de cand au semnat cu Q,au inceput iata sa bage bani si in motoreta. Salutam intentia desigur ,problema e executia,care iata ca lasa de dorit (la fel ca la HRC).Si cand problema e executia - Cand bagi si bani si ai rezultate proaste ce concluzie sa trage? Ca nu stii ce faci sau esti in eroare.Daca imi zici tu alta concluzie logica,ascult. Acum 2 ore, xt600 a spus: Amesteci lucrurile rau de tot. In 2019 si 2020, Q nu a avut nici o contributie la configuratia si set up-ul acelor motociclete. El doar le-a exploatat mai bine decat pilotii de uzina - un mosulica de 40+ si unul care nu intelegea nimic. Nici la cea din 2021 nu a contribuit, pentru simplu motiv ca abia sosise la uzina. Aia a fost o motoreta foarte buna, dovada ca a si castigat titlul cu ea. Cea din 2022, deja incepe sa fie facuta pe datele lui Q, dar inca mai pastra din calitatile celei anterioare. Cel putin intrarea si viteza pe viraj era acolo. Deci, nu baga in aceeasi oala motocicletele 2019-2021 cu 2022 si mai ales cu cele ulterioare 2022. Din 2022, lucrurile se misca, incet, incet in alta directie. Din pacate, nu cea buna. Cat priveste perioada anterioara, 2013-2019, Rossi a avut mereu un cuvant greu de spus, cand a venit vorba despre evolutia M1. Cand s-a intors de la Ducati, a gasit aproape aceeasi motocicleta pe care a lasat-o. Evolutie aproape 0. De ce? Pt ca Lorenzo nu a fost niciodata un pilot capabil sa dea un feedback clar. A si recunoscut odata, intr-un interviu, ca el nu este inginer, el stie doar sa mearga tare. De asta nu a avut nimeni nevoie de el nici macar ca pilot de teste. Pe rezultate si pe declaratiile pilotilor. Toti spun ca M1 sta prost la toate capitolele. Vezi ce spuneam si mai sus. Toate aceste "performante" au fost obtinute cu Q pe post de vioara I. Oke.. stagnezi, pierzi startul fata de concurenta, dar aici vorbim de un REGRES. Motocicleta a pierdut si acele parti bune pe care le avea, iar acum, practic nu au o baza de la care sa porneasca. Iti mai aduci aminte: poweerr! poweerr!! Mai, in ciuda fetei aleia de Shrek, sunt convins ca nu este baiat prost, dar ca sa dai un feedback bun, trebuie sa fii in primul rand foarte senzitiv - ceea ce el nu este, el nici odata nu simte nimic diferit - analitic si nu in ultimul rand, sa fii capabil sa explici echipei ceea ce simti pe motocicleta. In afara de faptul ca poate fi foarte rapid, pe motocicleta potrivita, nu ii gasesc aceste calitati, nu il vad capabil sa isi aduca contributia la un proiect care trebuie luat de la 0. Da-i o motoreta castigatoare si va fi acolo, in fata, dar nu il pune sa faca o motoreta casigatoare. Parerea mea. Nu amestec nimic si nici nu am zis ca Q a dezvoltat in vreun fel motoreta 2019.Am zis doar ca rezultatele subliniaza faptul ca Yamaha a avut cele mai bune rezultate cand a fost Lorenzo la echipa,2nd best cu Q pana in 2022 iar cand au fost maestrii Rossi si Vinales cele mai slabe.Ce concluzie sa trag? Lorenzo a recunoscut un lucru foarte logic pe care tu nu vrei sa il intelegi - pilotii nu inteleg/nu stiu DE CE o motoreta se comporta cum se comporta,ei doar o simt si spun cum ar vrea sa fie.E treaba inginerilor sa inteleaga ce le zice pilotul,(vezi ca multi piloti printre care si tribunul tau s-au plans de multe ori ca feedback'ul lor nu e deloc inteles de inginerii japonezi) si sa traga concluzia ce trebuie modificat/imbunatatit. Confunzi feedback'ul cu dezvoltarea si solutiile tehnice - primul e dat de piloti,al 2lea de ingineri.Nici un pilot nu e in stare sa dea solutii tehnice,stai lin,motoretele alea nu sunt atat de simple cum par,sa le dea solutii Lorenzo Rossi Q samd inginerilor. Reia interviul recent in care Pecco ii elogiaza aportul adus de Lorenzo la dezvoltarea Ducati 2017-2018 "he improved the bike a lot especially on braking and mid corner" era el arogant dar nu era prost deloc,cand a venit la Honda a fost rapid instant cu v2018 si deloc cu v2019 si a explicat perfect care sunt problemele cu v2019 (si ce s-au mai adeverit vai mama ce a patimit Honda acea directie pe care Lorenzo a denuntat-o)...si la fel ii minimizezi si meritele lui Q - cand spune ca nu simte nimic diferit e pt ca nu NU A FOST NIMIC DIFERIT la Yamaha pana acum ! Nici un pilot nu va face o motoreta castigatoare,asta e treaba sefului de proiect. Ducati e atat de bun pt ca stie Pecco sa dea mare feedback? Aprilia e atat de buna (pe anumite circuite ok ) pt ca le explica Maravilla cum sa o faca? Nu mai confunda pe Gigi si Rivola cu Pecco si Maravilla. Acum 27 minute, frigider a spus: unu a iesit campion, altu nu. nu poti iesi campion fara sa fii mereu sus. comparatia se poate opri aici Unu a iesit campion celalalt a spart motorul de ciuda Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.