Jump to content

Moto nou


Recommended Posts

Salut! In urma cu 3 saptamani am cumparat o motocicleta "noua". Am platit-o in baza facturii si speram sa intru in posesia ei in 2-3 zile. Inca nu s-a intamplat acest lucru. Am vorbit cu dealerul sa-mi dea VIN-ul pentru a lua eu numerele provizorii dar zice ca VIN-ul o sa fie scris pe cartea de identitate atunci cand o s-o primeasca si dupa pot s-o inmatriculez direct cu numerele permanente. La o verificare am vazut ca motocicleta nu are 0 km ci 11 km pe odometru. Am impresia ca sunt cam inselat aici si am nevoie de sfaturi.

Link to comment
Share on other sites

Salut. 
 

Crede-ma ca in urma experientei avute e mai bine sa iei o motocicleta cu cativa km decat cu 0. Inseamna ca a fost testata. Ai doar cativa km, nu sute. Daca e in stare perfecta, ia-o. 
 

Personal, la scurt timp dupa achizitie, in doar 3 km de la plecare, a fiert dupa care a sarit furtunul de la radiator catre motor si aia a fost. 
 

Nu te astepta sa o primesti imediat, e o greseala. Altii asteapta cu lunile dupa ele. 

Link to comment
Share on other sites

Felicitari pentru achizitie, nu ne zici si noua ce GL ti-ai luat? :)
Cum vad eu, problema ta este o posibila lipsa de transaprenta si explicattile necesare referitoare la proces: cat timp, cine, unde, cum, etc.

11km nu e motor de la test, cine plm face 11km proba, da na poate aicea nu stiu eu cum mergea treaba.
Comunica cu vanzatorul si intreaba ce ai nevoie, sper sa fie competent.

Link to comment
Share on other sites

Posted (edited)

salut !

Mi s-ar parea normal ca VIN-ul sa fie pe factura, cel putin asa a fost la mine cand am luat moto sotiei.

Dealer-ul ar trebui sa iti ofere nr rosii si autorizatia de circulatie provizorie.

Ce face dealer-ul daca vine unu  cu buzunarele  pline ( acum este imposibiil, vine cu transferul bancar ) si spune "vreau sa plec pe motocicleta asta, acum, uite banii !" 

 

apropo, eu am dat avans pt ultima motocicleta din stoc, a fost "rezervata", urmand sa finalizez actele cu leasing-ul  si a doua zi, moto  a fost vanduta pe plata integrala altcuiva si a trebuit sa stau 2 luni dupa alta motocicleta , asa ca .....posibil sa fi patit la fel

Edited by ulei_moto
Link to comment
Share on other sites

Posted (edited)
1 oră în urmă, hora09 a spus:

11km nu e motor de la test, cine plm face 11km proba, da na poate aicea nu stiu eu cum mergea treaba.

 

Pandy altceva a vrut sa sublinieze, dar aparent nu s-a inteles. Voia sa zica ca e bine ca o motocicleta noua sa fie testata de catre personalul din cadrul showroom-ului care face vanzarea astfel incat sa se asigure ca totul functioneaza corespunzator. In cazul lui nu s-a facut acest lucru, motocicleta avand 0 km la bord in momentul in care a plecat cu ea. Drept urmare, in nici 3 km a sarit furtunul de la radiator. Prin urmare este posibil ca acei 11 km pe care initiatorul topicului ii mentioneaza sa reprezinte aceasta testare. Eu unul nu m-as impiedica de acest amanunt, dar fiecare stie mai bine pentru el ce si cum.

Edited by SONYC
Link to comment
Share on other sites

3 hours ago, NewRiderr said:

Salut! In urma cu 3 saptamani am cumparat o motocicleta "noua". Am platit-o in baza facturii si speram sa intru in posesia ei in 2-3 zile. Inca nu s-a intamplat acest lucru. Am vorbit cu dealerul sa-mi dea VIN-ul pentru a lua eu numerele provizorii dar zice ca VIN-ul o sa fie scris pe cartea de identitate atunci cand o s-o primeasca si dupa pot s-o inmatriculez direct cu numerele permanente. La o verificare am vazut ca motocicleta nu are 0 km ci 11 km pe odometru. Am impresia ca sunt cam inselat aici si am nevoie de sfaturi.

11km nu inseamna nimic, ia motocicleta linistit, cu siguranta acei kilometri s-au parcurs cu un scop si acela nu a fost plimbarea.

VIN va aparea inscris pe factura, daca ai o factura proforma vei primi o factura finala cu toate detaliile.

Odata cu factura vei primi si alte documente, cum ar fi certificatul de conformitate, pe care e bine sa-l pastrezi.

E foarte bine ca se ocupa ei de cartea de identitate, te scuteste de drumuri la RAR, bani si nervi. Pana vei primi cartea de identitate poti circula cu numere provizorii.

Link to comment
Share on other sites

Acum 4 ore, Pandy a spus:

Personal, la scurt timp dupa achizitie, in doar 3 km de la plecare, a fiert dupa care a sarit furtunul de la radiator catre motor si aia a fost

😱

Aia a fost, adică?

Ce 🏍, de la ce dealer?

Link to comment
Share on other sites

Posted (edited)

Eu daca as lua moto noua,care vine in cutie,si mi-o vinde cu 11 km sa o ia el,sau sa-mi faca reducere considerabila.

Moto tre sa aiba ZERO KM la bord,ca nu e masina sa vina pe platforma sa o mai miste de colo colo prin curte si nici acolo nu face 11 km.

Referitor la posibila testare…avem pista de teste si piloti de teste la dealer ??

Sau iese mecanicosu pe drum cu ea,da o tura si decide daca e buna de livrat….

Moto se testeaza la fabrica,se ambaleaza in cutie si se trimite la dealer,acolo o despacheteaza,monteaza ce este de montat si atat….

Pai ori e virgina,ori virgina doar odata “cercetata”

 

Edited by ALEX-Guzzista
Link to comment
Share on other sites

7 hours ago, Pandy said:

Salut. 
 

Crede-ma ca in urma experientei avute e mai bine sa iei o motocicleta cu cativa km decat cu 0. Inseamna ca a fost testata. Ai doar cativa km, nu sute. Daca e in stare perfecta, ia-o. 
 

Personal, la scurt timp dupa achizitie, in doar 3 km de la plecare, a fiert dupa care a sarit furtunul de la radiator catre motor si aia a fost. 
 

Nu te astepta sa o primesti imediat, e o greseala. Altii asteapta cu lunile dupa ele. 

Inteleg ce zici dar motocicleta este in showroom si nu vrea sa scoata numere rosii desi m-am oferit eu sa le scot in locul lui. Asa de 3 saptamani trec pe langa showroom si ma uit la ea in vitrina si ma tot amana cu VIN-ul si cu CIV.

7 hours ago, hora09 said:

Felicitari pentru achizitie, nu ne zici si noua ce GL ti-ai luat? :)
Cum vad eu, problema ta este o posibila lipsa de transaprenta si explicattile necesare referitoare la proces: cat timp, cine, unde, cum, etc.

11km nu e motor de la test, cine plm face 11km proba, da na poate aicea nu stiu eu cum mergea treaba.
Comunica cu vanzatorul si intreaba ce ai nevoie, sper sa fie competent.

Multumesc! Nu este ceva model  deosebit. Este Supermeteor 650 ...de inceput este buna. Asa cum ai subliniat tu ma deranjeaza lipsa de transparenta din partea dealerului. Motocicleta este in showroom si de 3 sapt trec pe langa vitrina si o vad acolo. Ma tot amana cu VIN si cu CIV...nu vrea sa scoata numerele rosii desi m-am oferit eu sa le scot dar pentru asta imi trebuie informatii pe care nu le am si nici nu vrea sa mi le dea. Pe factura nu scrie VIN iar moto a fost achitat cash.

2 hours ago, ALEX-Guzzista said:

Eu daca as lua moto noua,care vine in cutie,si mi-o vinde cu 11 km sa o ia el,sau sa-mi faca reducere considerabila.

Moto tre sa aiba ZERO KM la bord,ca nu e masina sa vina pe platforma sa o mai miste de colo colo prin curte si nici acolo nu face 11 km.

Referitor la posibila testare…avem pista de teste si piloti de teste la dealer ??

Sau iese mecanicosu pe drum cu ea,da o tura si decide daca e buna de livrat….

Moto se testeaza la fabrica,se ambaleaza in cutie si se trimite la dealer,acolo o despacheteaza,monteaza ce este de montat si atat….

Pai ori e virgina,ori virgina doar odata “cercetata”

 

Am cumparat masina noua si avea 7 km la bord ...ceea ce e ok. Dar la moto 11 km nu prea stiu ce sa cred de aceea am deschis topicul poate ma lamureste cineva. 

Link to comment
Share on other sites

In Ianuarie am dat tarcoale pe langa Royal Enfield Super Meteor 650 de la dealerul din Mogosoaia.
Daca cumva este vb de acelasi dealer sa stii ca am avut o impresie foarte proasta,habar nu au sa atraga un client,erau asa scarbiti de viata cand am facut o vizita in showroom de zici ca le cerusem bani imprumut. 
Am schimbat cateva mail-uri cu ei,mi - a facut o oferta buna de pret ….dar cam atat. 
Pana la urma mi -am luat o Moto Guzzi SH de 6 luni si 2500 km si gata. 

Link to comment
Share on other sites

27 minutes ago, ALEX-Guzzista said:

In Ianuarie am dat tarcoale pe langa Royal Enfield Super Meteor 650 de la dealerul din Mogosoaia.
Daca cumva este vb de acelasi dealer sa stii ca am avut o impresie foarte proasta,habar nu au sa atraga un client,erau asa scarbiti de viata cand am facut o vizita in showroom de zici ca le cerusem bani imprumut. 
Am schimbat cateva mail-uri cu ei,mi - a facut o oferta buna de pret ….dar cam atat. 
Pana la urma mi -am luat o Moto Guzzi SH de 6 luni si 2500 km si gata. 

N-am ajuns in Mogosoaia dar atitudinea seamana cu ceea ce descrii tu. Supermeteor 650 a fost cea mai ieftina varianta de cruiser care se poate conduce si cu A2. Am doi baieti la care le-am cumparat motociclete...unul dintre baieti si-a dorit Kawasaky z500 care a venit cu 0 km la bord,livrata acasa a doua zi cu platforma lor, avand numere rosii si la o saptamana am primit CIV. Pentru cel de-al doilea baiat i-am cumparat  Supermeteor 650 pe care il vom folosi cu randul deocamdata dar cu dealerul de la  Royal ma simt ca imi ascund ceva .Asa cum zicea si #Hora09...nu sunt transparenti....trebuie mereu sa intreb eu si sa primesc ca raspuns "poate maine sau poimaine" si asa de 3 sapt.

5 hours ago, The Flying Dutchman said:

11km nu inseamna nimic, ia motocicleta linistit, cu siguranta acei kilometri s-au parcurs cu un scop si acela nu a fost plimbarea.

VIN va aparea inscris pe factura, daca ai o factura proforma vei primi o factura finala cu toate detaliile.

Odata cu factura vei primi si alte documente, cum ar fi certificatul de conformitate, pe care e bine sa-l pastrezi.

E foarte bine ca se ocupa ei de cartea de identitate, te scuteste de drumuri la RAR, bani si nervi. Pana vei primi cartea de identitate poti circula cu numere provizorii.

Multumesc de incurajare! Asta este si nedumerirea mea ca nu vor sa scoata numere rosii desi le-am spus ca le voi scoate eu daca imi dau detaliile respectiv serie sasiu dar nu vor. Au zis ca trebuie sa astept CIV  si dupa aceea pot sa iau numerele permanente. Pe factura nu apare VIN....este achitata deja cu cash.Inca nu inteleg care e trick-ul aici. Am cumparat o motocicleta la unul din baietii mei...factura eliberata ...achitata...a doua zi am primit motocicleta  cu 0 Km,cu numere rosii iar la o sapt am primit si CIV si este deja inmatriculata. 

Link to comment
Share on other sites

Posted (edited)

Eu zic că o să fie probleme atât la impozit cât și la înmatriculare cu o factură care nu conține VIN-ul. Dar probabil ei au vândut pielea 🐻 din pădure și o să facă storno după care emit una cu VIN. Asta dacă mai vine 🏍 vreodată.

Cine e dealerul ăsta minunat?

Edited by ENEOS
Link to comment
Share on other sites

Acum 6 ore, ENEOS a spus:

😱

Aia a fost, adică?

Ce 🏍, de la ce dealer?

Am sunat la dealer si abia dupa 30 minute mi-a raspuns cineva dupa ce am luat la rand toate numerele de pe site. 
 

CFmoto, de la Atvrom. 
 

 

Ma astept la inca o surpriza pentru colegul cu moto noua, sa fie taxat pentru serviciul inmatricularii si sa nu fi fost anuntat. 

Link to comment
Share on other sites

A stat cateva saptamani pe acolo sa se descopere motivul. Conform lor motorul nu a fost afectat de distractie.

De ce s-a intamplat? 

Initial a fost specificat ca mufa radiatorului nu era bine conectata si nu s-a efectuat racirea prin intermediul ventilatorului care ar trebui sa plece la 97 grade.
 

Dar, chiar si dupa acea zisa conectare, tot apareau momente cand nu racea. 

Am frunzarit internetul cautand sugestii in grupurile de afara care au mai avut probleme similare si cand apare o anume eroare MCU System Failure, ceva nu mai functioneaza.

2 din aceste clasice erori sunt daca apesi prea multe secunde pe claxon si uneori daca porneste ventilatorul. 
 

In momentul atingerii celor 97 grade, sistemul vede o scurgere puternica de voltaj, si, baga MCU System Failure, considerand o problema si taiand alimentarea circuitului cu “probleme”. Astfel, ventilatorul nu functiona si in trafic se ridica imediat temperatura. 
 

Pana la urma a fost rezolvata din sistem cu un ignore si pe urma a aparut si un update oficial. 
 

Link to comment
Share on other sites

@NewRiderr ceva e dubios-in mod normal dupa ce ai achitat integral moto, ii fac pregatirea de livrare si ii pun numere rosii si poti pleca pe ea. Dupa 2-3 saptamani vine si CIV (la unii vine și după 5 zile iar la altii, bmw, vine după 1 luna jumate). 

 

Ne zici cine e dealer pana la urma? Nu de alta dar merita sa știm cu cine sa n-avem de a face

Link to comment
Share on other sites

47 minutes ago, LionEl said:

@NewRiderr ceva e dubios-in mod normal dupa ce ai achitat integral moto, ii fac pregatirea de livrare si ii pun numere rosii si poti pleca pe ea. Dupa 2-3 saptamani vine si CIV (la unii vine și după 5 zile iar la altii, bmw, vine după 1 luna jumate). 

 

Ne zici cine e dealer pana la urma? Nu de alta dar merita sa știm cu cine sa n-avem de a face

Salut LionEl! Dealerul este din Cluj..."Vertical auto-moto" se numeste. Asa cum zici si tu cam la pasii acestia ma asteptam cand am achizitionat-o doar ca nu e chiar asa si nu stiu ce ar trebui sa fac in cazul acesta. 

Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, EL Ciupacabra said:

Eu inteleg asa: ai platit motocicleta care este in showroom dar ei nu ti-o livreaza si nu iti dau numere provizorii. Factura in baza careia ai platit nu contine VIN (o fi proforma?) dar nici nu vor sa-ti dea alta factura cu VINul inscris sub pretextul ca urmeaza sa fie inscris VIN pe cartea de identitate.


Daca nu am inteles eu cumva gresit, s-ar putea ca motocicleta sa nu aiba inca taxele vamale platite inca. Mai mult, este posibil ca motocicleta sa nu fi fost inca facturata de importator catre magazinul de unde o cumperi tu, prin urmare nici ei nu o pot vinde. Dar in mod sigur e ceva legat de fiscalitate, nimic de speriat. Simple formalitati, ei stiu cum fac importurile, unii se complica inutil.

 

Despre cei 11 km nu stiu ce sa zic,  a mea a venit cu 3km dar asta pentru ca mi-au livrat-o acasa, nu m-am dus eu sa o iau de la dealer, si m-au intrebat daca sunt de acord sa o testeze inainte sa o trimita catre mine, intrucat eu nu puteam semna PV-ul de receptie la fata locului impreuna cu reprezentantul lor. Puteam sa spun nu si aia era. Au fost transparenti. Bavaria. Cu service-ul lor insa, la prima revizie (si ultima la Bavaria), e alta discutie mult mai ampla :)

Multumesc de mesaj . Asa este,ai inteles corect. Ma intreb doar daca pot sa renunt la acest dealer sa mi se ramburseze banii si cam ce ar trebui sa fac in acest sens ca pe urma sa ma orientez spre alt dealer mai serios.

Link to comment
Share on other sites

Posted (edited)
Acum 15 ore, ENEOS a spus:

Dar probabil ei au vândut pielea 🐻 din pădure..

Eu cand am luat Intruderul nou in 2007,de la B&S Motors,motorul era la ei dar ei trebuiau sa-l plateasca la depozitul central de prin Ungaria, ăia să le facă factura  după care puteau să mi facă ei  mie factură de vânzare... 

A durat vreo săptămână toată afacerea. 

Edited by ALEX-Guzzista
Link to comment
Share on other sites

@NewRiderr, daca tie si copiilor va place motocicleta aia, eu zic sa mai asteptati putin. In mod normal vanzatorul ar trebui sa primeasca cartea in maxim doua saptamani, chiar daca e dealer neinsemnat. Odata cu motorul si CIV ar trebui sa le soliciti sa-ti dea si o factura cu VIN trecut pe ea, desi cred ca-ti vor da fara sa ceri (o sa ai nevoie de VIN pe factura cand o declari la taxe si impozite/primarie, si la inmatriculare). Daca nu vor, abia atunci treci la masuri extreme si recuperarea banilor, dar e posibil sa dureze alte zile sau saptamani pana primesti banii inapoi si asta va insemna timp pierdut.

Link to comment
Share on other sites

Posted (edited)

Du-te omule la ei si ia-i putin la intrebari. Ai dat banul si te uiti prin geam ?? Ce rahat e asta? Macar sa afli o data concreta cand o sa poti pune curu pe ea, nu vrajeala, ca banii aia nu cresc in copaci. Ce atata intrebat lumea pe aici, mers acolo si facut putin scandal. Mie imi pare deja bataie de joc cu amanatul asta. Banii luati dar mai departe mue?! 

Edited by yes!
Link to comment
Share on other sites

Acum 5 minute, yes! a spus:

Du-te omule la ei si ia-i putin la intrebari. Ai dat banul si te uiti prin geam ?? Ce rahat e asta? Macar sa afli o data concreta cand o sa poti pune curu pe ea, nu vrajeala, ca banii aia nu cresc in copaci. Ce atata intrebat lumea pe aici, mers acolo si facut putin scandal. Mie imi pare deja bataie de joc cu amanatul asta. Banii luati dar mai departe mue?! 

+2

 

mai da-i in plm de obositi. :) 

Link to comment
Share on other sites

@NewRiderr Daca vrei Royal Enfield, in Cluj pot sa iti spun sa eviti cat de departe poti ASP Group East. Si ei sunt dealeri Royal Enfield, dar cauta pe altcineva. Sotia si-a cumparat anul trecut un Meteor 350. Am asteptat vreo 3 saptamani pt acte, motocicleta fiind in magazin. Anul acesta dupa 300km au inceput sa curga simeringurile de la furca. Am dus-o inapoi sa constate ca s-au lipit mustele de tubul de la telescop si din cauza asta curg acum simeringurile si nu se schimba pe garantie. Dupa aprox 3 saptamani de stat la ei in service au reparat-o si au facut si revizia de 1 an. Totul fiind doar 800 si ceva de lei. Pe nota de constatare nu scrie nimic iar pe factura am insirate piesele si manopera.

Nu-i pot recomanda numa la dusmani.

 

Spor!

 

Edited by zo10000
adugare link
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...