Sari la conținut

Ponturi (tips) legate de iernat, intretinere si nu numai, a motocicletelor noastre


Smokey
 Share

Postări Recomandate

  • Răspunsuri 1,1k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Stii bancul ala cu elefantul in frigider din 3 miscari?

 

Asa si tu: Deschizi usa de la garaj, bagi "utilajul " inauntru, inchizi usa la garaj. ;)

 

PS: "Gurile rele" zic sa scoti bateria si s-o pui pe rederesor, macar 1 data/luna si sa pornesti "utilajul" macar 1 data/2 saptamani. In rest..poti sa-i pui prelata ca sa nu adune praf. Succes!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Poti sa dai un strat subtire de WD40 pe partile metalice si sa umpli rezervorul de benzina pana la buson,cu benzina de 98.Pana in primavara ii mai scade octanul benzinei,nu de alta.Poti duce bateria in casa pe un optimizator.

Toate astea sunt bine de facut,mai ales daca e un garaj de tabla,neincalzit.

 

Mah baieti,ajutati fata cu sfaturi,nu fiti rai. :)

Multumesc frumos ! :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Sunt convins ca fata stie de gluma si a inteles printre randuri ca nu este nimic "extraordinar" in a pregati mobra pentru iernat.

 

;)

 

Un scurt rezumat:

plinul facut,

bateria in casa pe redresor,

pornita mobra din cand in cand si lasata sa functioneze 10-15 minute, sau chiar data o tura daca nu e zapada si este loc,

dat putin ulei pe partile matelice sa nu rugineasca de la umezeala

si, eventual, pusa husa ca sa nu acumuleze praf, mai ales pe partile alea unse.

 

Hai, ca nu-i greu!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Sunt convins ca fata stie de gluma si a inteles printre randuri ca nu este nimic "extraordinar" in a pregati mobra pentru iernat.

 

;)

 

Un scurt rezumat:

plinul facut,

bateria in casa pe redresor,

pornita mobra din cand in cand si lasata sa functioneze 10-15 minute, sau chiar data o tura daca nu e zapada si este loc,

dat putin ulei pe partile matelice sa nu rugineasca de la umezeala

si, eventual, pusa husa ca sa nu acumuleze praf, mai ales pe partile alea unse.

 

Hai, ca nu-i greu!

E in regula !Stiu de gluma :) :thanks:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

deschizi usa la garaj, o bagi, o sui pe cric, inchizi usa si pleci :alcy:

un mare plus! ...ah, si te mai duci la ea sa o mangai,mai iei cu tine o bere. Cand ai motoreta de 2 luni e frumos sa o bagi in seama des.

 

:)

Editat de warlock
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator nitsugua

umbla vorba ca motociclistii mai speciali il schimba si cand o baga la iernat, si cand o scot. aia normali il schimba doar primavara.

 

Ai normali da oleaca plicitisiti il schimba toamna ca sa stea ulei curat in motor peste iarna si numa bine ca la primul ghiocel este gata de rulat.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Mi se pare interesant ca, desi subiectul este discutat si clarificat inclusiv in manualele de utilizator a unor producatori, inca mai sunt oameni care pornesc aiurea motocicleta in timpul iernii, promovand acest obicei nesanatos pentru mobra si altora.

 

Motocicleta NU se porneste pe timpul iernii. Exista mai multe dezavantaje a acestei practici si nici un avantaj.

 

Sigur, daca nu mai poti de dor si vrei sa o auzi, nu se va defecta de la atata lucru, insa daca principalul tau obiectiv este sa procedezi cat mai corect si bine pentru ea, nu o pornesti decat in primavara cand faci prima tura.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

..este discutat si clarificat inclusiv in manualele de utilizator a unor producatori,...

la mine scrie ca trebuie sa o spal la finalul fiecarei iesiri cu apa rece pentru a curata sarea :)))

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

A mea sta in garaj de 3 luni, nepornita, cu rezervorul aproape gol(uscat) ca asa s a nimerit, clar nu il umplu, atat ca e spalata, lantul la fel. Nu ma intereseaza sa pun pe timpul iernii bateria la incarcat, chiar daca am demontat o de mult,n am avut probleme cu nici un motor pana acum pe tema asta, au tinut bateriile minim 2-3 sezoane...si oricum, la cat costa una nu mi bat capul cu ele. Un sezon sa tina fara figuri, in rest e bonus! Referitor la rezervor, am tinut multe mobre, multe luni de zile cu rezervorul gol si nici una nu s a plans de ceva gen rugina, condens, etc!

Pe scurt: motorul curat lacrima de la cap la coada, lantul lacrima si uns cu spray, daca anvelopele sunt unele cel putin bune, care clar mai merg si sezonul ce vine, umflate mai tare si asta in special daca motorul nu e pe standere si antigelul nou. Faza cu uleiul schimbat inainte de sosirea iernii nu m a interesat niciodata, e abureala. Faza cu wd40 dat pe cadru,bascula si alte chestii...e o aberatie! Altii baga wd40 si in cilindri...trist! Vad ca ai o honda, nu minsk lihnit la care rugineste si...mansonul acceleratiei.

Cand vine caldura schimb uleiul, filtrele, lichidul de frane si aia e.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

+1 pt a nu o porni din cand in cand. +1 pt demontat bateria si incarcat periodic sau redresor cu functie de intretinere conectat permanent. +1 si pt rezervor plin.

Cat priveste schimbul de ulei consider ca e mai bine sa fie facut inainte de iernat, motivele s-au ras-ras discutat. Pana acum n-am auzit nici macar un argument pertinent contra acestei practici.

In functie de conditiile de depozitare si de tipul prelatei ar putea fi bun un absorbant de umiditate, nu strica nici sa astupi esapamentul cu o carpa (uleioasa daca se poate).

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

O întrebare mult discutata pe forumurile de afara :wd 40 ataca cauciucul? Ma refer la furtunele de la radiator etc. Înainte sa le pun la iernat am dat cam pe toată motocicleta cu wd 40 și acum stau pe gânduri. Voi ce părere aveți?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Din 2008, de la primul motor, pana acum, am vazut o singura data rugina la agregat. Lantul. Asta pt ca l am spalat cu motorina, apoi cu apa si asa a ramas, nu am avut spray sa l mai ung. Nici o alta componenta nu a prins gram de rugina! Asta in cazul in care motorul a stat pe dreapta mai bine de 5 luni, nemiscat! Prea ati inceput sa faceti abuz de acest wd. Si la curatat de lant, pulverizare in motor(?), dat motorul pe dinafara...jale!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • l.u.v changed the title to Ponturi (tips) legate de iernat, intretinere si nu numai, a motocicletelor noastre
  • Kristian pinned this topic

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...