superbec Postat Noiembrie 25, 2013 Share Postat Noiembrie 25, 2013 chiar daca torni apa cu pilnia, se va fi dus demult pina la schimb. doar ai epurator la motor da, dar daca pornesti 5 min motorul sa incalzesti uleiul inainte de schimb ar trebui sa avem ceva apa din "condensul" ala de care se tot vorbeste e prea putin aer in carter pentru a se forma cine stie ce condens(cu motorul oprit) iar ce se produce in camera de ardere si scapa in carter este preluat de epurator Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
The Mentalist Postat Noiembrie 25, 2013 Share Postat Noiembrie 25, 2013 (editat) Ce rai "ie" estia ,bueeii, n-ai treaba cu ei! ) La rece asta e cam 18-20 de grade, ca sta in subsolul unei vile incalzite. Stiu ca solutia minima ar fi sa o deconectez de la aparate (saraca!) si in primavara inainte sa o pornesc sa-i trag o incarcare, o montez si gata. Eu doar vroiam o solutie de lenes, ca mai trec pe la prietenul asta al meu la un whisky, la un trabuc, are merge si un zgomot de motoreta pe fundal din cand in cand daca asta m-ar face sa scap de chestia cu datul jos/incarcatul/pusul bateriei. Oricum, cum am reusit eu 8 sezoane sa o scot la capat mai reusesc unul, vad ca nu aveti chef de vorba, desi e topic de iarna! Editat Noiembrie 25, 2013 de the mentalist Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Method Postat Noiembrie 25, 2013 Share Postat Noiembrie 25, 2013 .....orice ai face nu o pune pe beton ca betonul ti-o descarca. Da,bineinteles ca betonul are fier-beton in el si face masa.Respectiv plusul din baterie cu minusul din armatura. Am citit si eu de treaba asta,intr-adevar,neste treburi nasoale Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
gn77b Postat Noiembrie 25, 2013 Share Postat Noiembrie 25, 2013 Da,bineinteles ca betonul are fier-beton in el si face masa.Respectiv plusul din baterie cu minusul din armatura. Am citit si eu de treaba asta,intr-adevar,neste treburi nasoale exact, si circuitul se inchide prin spatiul cosmic dupa care vine prin fundul pamintului inapoi in beton. nu mai puneti bateriile pe beton ca mai faceti vreo gaura neagra in plm. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
northern_freyja Postat Noiembrie 25, 2013 Share Postat Noiembrie 25, 2013 Am citit pe aici (in graba, e drept), dar nu am reusit sa ma lamuresc cum ar trebui sa procedez. M-am mai gandit: nu vreau sa o iernez. O voi tine intr-un garaj si o scot afara cand sunt temperaturi cu + si uscat pe jos. Am vazut pe Accuweather ca iarna asta are sanse sa fie mai blanda, cel putin decembrie. In conditiile astea, as avea si eu cateva intrebari (ok, poate par stupide dar chiar nu stiu cum ar trebui sa procedez ca sa-mi mentin mobra in stare buna mergand cu ea iarna, anul trecut am tinut-o in garaj): - Cu rezervorul plin o tin oricum, sa ii pun aditiv in benzina inainte de o perioada in care o tin "pe tusa"? Influenteaza cu ceva prezenta aditivului cand voi reincepe sa merg cu ea? - Cand o scot si ii fac presiunea in roti, trebuie sa fie cea normala, din manual, sau ar trebui lasate cauciucurile mai moi, pentru aderenta (am gume Pirelli Demon DOT 2011, pana acum au fost ok) - Ce fac cu rugina? Am tinut motocicleta afara si lantul rugineste destul de repede in exterior, pe unde nu dau cu spray. Am dus-o de cateva ori in service si au curatat baietii lantul cu peria de sarma dar am ajuns la concluzia ca e useless, in 2-3 zile e la fel (din cauza umezelii de afara probabil, pe vreme mai calda nu aveam probleme). As putea sa il ung cu ceva (altceva decat spray de lant) si sa pot merge in continuare cu motocicleta? Voi schimba lantul sezonul viitor dar pana atunci... - Orice alte recomandari sunt binevenite. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Freelancer Postat Noiembrie 25, 2013 Share Postat Noiembrie 25, 2013 (editat) Multumesc pentru lamuriri , mare nenorocire era sa fac, se ducea in "GN" si crama de langa garaj )) ...ce ti-e si cu pornitul asta iarna. exact, si circuitul se inchide prin spatiul cosmic dupa care vine prin fundul pamintului inapoi in beton.nu mai puneti bateriile pe beton ca mai faceti vreo gaura neagra in plm. Editat Noiembrie 25, 2013 de Freelancer Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
superbec Postat Noiembrie 25, 2013 Share Postat Noiembrie 25, 2013 exact, si circuitul se inchide prin spatiul cosmic dupa care vine prin fundul pamintului inapoi in beton. nu mai puneti bateriile pe beton ca mai faceti vreo gaura neagra in plm. NU, gaura neagra e facuta de masina cu electroinfuziune a lu ALEXEN care este excitata de curentul din baterie transferat prin beton. ffs Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator MosRahao Postat Noiembrie 25, 2013 Share Postat Noiembrie 25, 2013 Eu doar vroiam o solutie de lenes, Aia e, cea cu incarcatorul "inteligent", solutia de care zicea si Cesar. O lasi toata iarna conectata, divaisul va mentine bateria in stare optima. Am si eu un de-asta si vreau sa-ti zic ca-i f ok cu el. Al meu are nu doar clesti ci si doua fire cu o mufa; firele astea se leaga pe baterie si raman acolo; doar conectezi incarcatorul la mufa aia, asadar nu va trebui sa demontezi/montezi carene intr-una. merge si un zgomot de motoreta pe fundal Pai : inregistrezi zgomotul motoretei si-l asculti la telefonul mobil... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
BikerXX Postat Noiembrie 25, 2013 Share Postat Noiembrie 25, 2013 (editat) Freyja: incearca mataluta sa speli foarte bine lantul cu motorina, apoi baga un jet cu presiune pe el apoi usca l cu o carpa. Dupa cateva ore, cand e uscat complet, ia o bucatica de burete, toarna pe ea putin ulei (de transamisie, de uns lantul de drujba, de motor) si unge ti lantul. Editat Noiembrie 25, 2013 de Kevinn Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Cesar Postat Noiembrie 25, 2013 Share Postat Noiembrie 25, 2013 (editat) Freyja: incearca mataluta sa speli foarte bine lantul cu motorina, apoi baga un jet cu presiune pe el apoi usca l cu o carpa. Dupa cateva ore, cand e uscat complet, ia o bucatica de burete, toarna pe ea putin ulei (de transamisie, de uns lantul de drujba, de motor) si unge ti lantul. La prima udatura rugineste la loc. De fapt, e deja ruginit, rugina doar iese la iveala. Editat Noiembrie 25, 2013 de Cesar Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator MosRahao Postat Noiembrie 25, 2013 Share Postat Noiembrie 25, 2013 - Cu rezervorul plin o tin oricum, sa ii pun aditiv in benzina inainte de o perioada in care o tin "pe tusa"? Influenteaza cu ceva prezenta aditivului cand voi reincepe sa merg cu ea? - Ce fac cu rugina? Am tinut motocicleta afara si lantul rugineste destul de repede in exterior, pe unde nu dau cu spray. Am dus-o de cateva ori in service si au curatat baietii lantul cu peria de sarma dar am ajuns la concluzia ca e useless, in 2-3 zile e la fel (din cauza umezelii de afara probabil, pe vreme mai calda nu aveam probleme). As putea sa il ung cu ceva (altceva decat spray de lant) si sa pot merge in continuare cu motocicleta? - aditivul ala previne formarea unui soi de guma care se poate depune in locurile inguste, cum ar fi cele din carburator. nu e obligatoriu sa-l pui dar ar fi varianta optima cu el. - lantul nu se spala cu peria de sarma. corect el se spala fie cu o periuta mica (de dinti) fie cu un dispozitiv special care are niste perii mici, din plastic. au si la louis. de obicei, cu spray nu dai pe tot lantul ci numai in punctele aflate in miscare. asadar, daca vrei sa nu rugineasca lantul, se pulverizeaza spray de lant pe o periuta veche de dinti si cu ea intinzi, cu rabdare, pe toate partile lantului. astfel, el va fi protejat de rugina pe toata suprafata. merge si cu ulei insa acesta poate sa fie spalat de ploaie; spray-urile performante au un aditiv care intareste continutul lor pe lant, in cateva minute. si astfel pelicula aplicata iti ofera o protectie sporita. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
northern_freyja Postat Noiembrie 25, 2013 Share Postat Noiembrie 25, 2013 - aditivul ala previne formarea unui soi de guma care se poate depune in locurile inguste, cum ar fi cele din carburator. nu e obligatoriu sa-l pui dar ar fi varianta optima cu el. Aditiv am pus in benzina si anul trecut dar atunci am tinut-o in garaj si am pornit-o doar in primavara. Acum zic: daca ii pun aditiv in benzina, o tin sa zicem 2 saptamani cat e zapada/ploaie si apoi o scot si merg cu ea, consum benzina si umplu iar rezervorul... atunci ii pun din nou aditiv pentru cand o s-o mai tin iar "la cutie" pana imi permite vremea iar sa o mai scot? Asta nu imi e clar... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
B.B. Postat Noiembrie 25, 2013 Share Postat Noiembrie 25, 2013 Ce rai "ie" estia ,bueeii, n-ai treaba cu ei! ) La rece asta e cam 18-20 de grade, ca sta in subsolul unei vile incalzite. Stiu ca solutia minima ar fi sa o deconectez de la aparate (saraca!) si in primavara inainte sa o pornesc sa-i trag o incarcare, o montez si gata. Eu doar vroiam o solutie de lenes, ca mai trec pe la prietenul asta al meu la un whisky, la un trabuc, are merge si un zgomot de motoreta pe fundal din cand in cand daca asta m-ar face sa scap de chestia cu datul jos/incarcatul/pusul bateriei. Oricum, cum am reusit eu 8 sezoane sa o scot la capat mai reusesc unul, vad ca nu aveti chef de vorba, desi e topic de iarna! Pai daca ai 18-20 de grade las-o asa, nu-i mai fa nimic. In 3-4 luni n-are nici pe dracu. Eu 2 ani am scos bateria la VFR si am dus-o undeva la 18-20 de grade intr-o boxa si de cate ori am incercat sa o incarc imi arata Full din prima, pana la urma mi-am bagat picioru in ea si nu i-am mai facut nimic. In schimb, deconecteaza alarma ca in 3-4 luni iti papa bateria de tot chiar stand. ti-au ramas 10% de magie presupun ca ai si teste de laborator care sa ateste acidul azotic si laptele de cuc... uite aici apa cu ulei,IMG_20131125_155443.jpgspune-mi daca ai vazut apa in ulei cand ai facut schimbul , ca eu unul nu am vazut o picatura de apa in ulei e facut cu emulsie de lapte de cuc baga putin mixerul in el sa vezi cum se face maioneza. Eu am vazut maioneze de astea de cateva ori, dar nu erau din apa din condens ci apa din motor. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator MosRahao Postat Noiembrie 25, 2013 Share Postat Noiembrie 25, 2013 Aditiv am pus in benzina si anul trecut dar atunci am tinut-o in garaj si am pornit-o doar in primavara. Acum zic: daca ii pun aditiv in benzina, o tin sa zicem 2 saptamani cat e zapada/ploaie si apoi o scot si merg cu ea, consum benzina si umplu iar rezervorul... atunci ii pun din nou aditiv pentru cand o s-o mai tin iar "la cutie" pana imi permite vremea iar sa o mai scot? Da. Dealtfel, daca ai mai folosit deja, ai vazut ca aditiv de-asta se pune putin, deci o fiola iti ajunge berechet. Totusi, daca va sta doar "reprize" de cate doua sapt nefolosita si intre ele bagi cate o tura, nu e nevoie neaaparat. Dar cine stie cum va fi iarna? Si cat de buna e benzina din rezervor? Poate e exagerat dar eu unul prefer sa pierd cei 20-30 de lei cat e o fiola de-aia mica de aditiv, decat sa ajung sa cheltuiesc de 5-10 ori mai mult pentru curatarea carburatorului. De nervii -la o adica- cheltuiti nici nu mai zic... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
gn77b Postat Noiembrie 25, 2013 Share Postat Noiembrie 25, 2013 ma, un prieten a avut accident cu motorul, care a stat vreun an depozitat intr-o curte fara prelata, cu un capac spart. a intrat apa la greu. dupa pornire prin fereastra de inspectie se vedea fix un fel de maioneza. dupa ceva forja s-a rezolvat. da' are succes topicul, au ba? chit ca e al enspelea. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
northern_freyja Postat Noiembrie 25, 2013 Share Postat Noiembrie 25, 2013 Da. Dealtfel, daca ai mai folosit deja, ai vazut ca aditiv de-asta se pune putin, deci o fiola iti ajunge berechet. Totusi, daca va sta doar "reprize" de cate doua sapt nefolosita si intre ele bagi cate o tura, nu e nevoie neaaparat. Dar cine stie cum va fi iarna? Si cat de buna e benzina din rezervor? Poate e exagerat dar eu unul prefer sa pierd cei 20-30 de lei cat e o fiola de-aia mica de aditiv, decat sa ajung sa cheltuiesc de 5-10 ori mai mult pentru curatarea carburatorului. De nervii -la o adica- cheltuiti nici nu mai zic... Recomanzi vreun aditiv? Anul trecut am pus unul de la Castrol, doar ca nu era fiola, era o sticluta si avea o masura. Nu era a mea, nu am studiat-o in detaliu si nu o mai am - in principiu aditivul e universal, merge si la auto si la moto sau exista unele speciale pentru moto? Thanks! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
B.B. Postat Noiembrie 25, 2013 Share Postat Noiembrie 25, 2013 ma, un prieten a avut accident cu motorul, care a stat vreun an depozitat intr-o curte fara prelata, cu un capac spart. a intrat apa la greu. dupa pornire prin fereastra de inspectie se vedea fix un fel de maioneza. dupa ceva forja s-a rezolvat. da' are succes topicul, au ba? chit ca e al enspelea. Si l-a pornit asa spart fara capac? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator MosRahao Postat Noiembrie 25, 2013 Share Postat Noiembrie 25, 2013 Da, e universal si pentru auto si moto. Nu conteaza marca. Cand spun "fiola" normal ca la o sticluta mica de plastic ma refer... De tipul asta: http://www.accesoriiauto.ro/1-aditiv-benzina.html Recomanzi vreun aditiv? eu sunt un utilizator obisnuit de motocicleta, nu sunt nici specialist si nici mecanic. nu e cazul sa fac eu recomandari; poza de sus a "picat" prima la googaleala. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
gn77b Postat Noiembrie 25, 2013 Share Postat Noiembrie 25, 2013 Si l-a pornit asa spart fara capac? dacum, de-atunci asa merge cu el si cica trage mult mai bine. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator MosRahao Postat Noiembrie 25, 2013 Share Postat Noiembrie 25, 2013 (editat) Eu am vazut maioneze de astea de cateva ori, dar nu erau din apa din condens ci apa din motor. Si eu am gasit in motoreta mea, fara sa fie accidentata. Pur si simplu, am descoperit la schimbarea uleiului ca s-a format o maioneza din aceasta. Doar din condens, nu vad de unde din alta parte. Nu multa, am gasit depusa in busonul superior, ala prin care completezi uleiul si intr-un cotlon al filtrului de ulei. Editat Noiembrie 25, 2013 de Festina Lente Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
defcon Postat Noiembrie 25, 2013 Share Postat Noiembrie 25, 2013 (editat) Am citit pe aici (in graba, e drept), dar nu am reusit sa ma lamuresc cum ar trebui sa procedez. M-am mai gandit: nu vreau sa o iernez. O voi tine intr-un garaj si o scot afara cand sunt temperaturi cu + si uscat pe jos. Am vazut pe Accuweather ca iarna asta are sanse sa fie mai blanda, cel putin decembrie. In conditiile astea, as avea si eu cateva intrebari (ok, poate par stupide dar chiar nu stiu cum ar trebui sa procedez ca sa-mi mentin mobra in stare buna mergand cu ea iarna, anul trecut am tinut-o in garaj): - Cu rezervorul plin o tin oricum, sa ii pun aditiv in benzina inainte de o perioada in care o tin "pe tusa"? Influenteaza cu ceva prezenta aditivului cand voi reincepe sa merg cu ea? - Cand o scot si ii fac presiunea in roti, trebuie sa fie cea normala, din manual, sau ar trebui lasate cauciucurile mai moi, pentru aderenta (am gume Pirelli Demon DOT 2011, pana acum au fost ok) - Ce fac cu rugina? Am tinut motocicleta afara si lantul rugineste destul de repede in exterior, pe unde nu dau cu spray. Am dus-o de cateva ori in service si au curatat baietii lantul cu peria de sarma dar am ajuns la concluzia ca e useless, in 2-3 zile e la fel (din cauza umezelii de afara probabil, pe vreme mai calda nu aveam probleme). As putea sa il ung cu ceva (altceva decat spray de lant) si sa pot merge in continuare cu motocicleta? Voi schimba lantul sezonul viitor dar pana atunci... crezi ca poti sa iei o pensula , sa o inmoi in ulei si sa dai pe lant acolo unde nu dai cu spray ? ca sa duci mobra la service sa iti curete Lantul mi se pare .... oricum , odata intrata rugina , nu o mai scoti , dupa orice curatare tot va ramane urma ei. nu o sa faci tu km cu mobra pana cand RUGINA va rupe lantul . stai linistita si da cu ulei pe lant . legat de intrebarea pusa de initiatorul topicului : atata vreme cat soseaua e curata , nu vad de ce nu as porni si merge cu troaca . de cand am adus mobra , inmatriculat , nu a stat decat in perioada cand a NINS , PUNCT. Editat Noiembrie 25, 2013 de defcon Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator little wayne Postat Noiembrie 25, 2013 Share Postat Noiembrie 25, 2013 singura data cand am pornit mobra iarna.a fost in anul achizitiei.de craciun ma plimbam cu mobra...de atuci scot bateria la sf sezonului si o mai pornesc primavara.nu am nici o tragere de inima sa pornesc mobra iarna.nu de alta dar imi fac sange rau degeaba Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Admin l.u.v Postat Noiembrie 25, 2013 Admin Share Postat Noiembrie 25, 2013 Daca nu mai umpleti inca 5 pagini pe aiureala asta de topic n-aveti ambitie.. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
burtosu Postat Noiembrie 25, 2013 Share Postat Noiembrie 25, 2013 numai doctori in mecanica..morcoviti ca e frig ..cam in antiteza cu conceptul de motociclist nu? anul trecut am iesit pana la -9 grade..in vant nush cat era dar am dat o tura..doar zapada sau ud pe jos ma tempereaza..!decat sa o lasi sa zaca cu lunile mult mai bine e sa se miste toate prin burta ei, parerea mea ca mecanic de meserie nu vb din auzite ca multi de aici..da` fiecare face cum al taie sfecla..bafta Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
TNG Postat Noiembrie 26, 2013 Share Postat Noiembrie 26, 2013 (editat) Topicul a fost creat cu intrebarea :Este recomandata PORNIREA in sezonul rece? Maxim 10% dintre cei care au raspuns aici stiu si inteleg ce se intampla intr-un motor care se porneste pe frig si se lasa sa toace la relanti sau mai rau sa tureze motorul sa mai auda evacuarea. In rest ... unii habar nu au ce este un motor,nu au pus mana pe o cheie dar sunt specialisti pe tastatura,altii au sarit in sus cat de voinici sunt ei sa mearga la temperaturi scazute cu toate ca topicul nu a fost creat fata de DEPLASAREA pe timpul rece,cineva spunea de enduro cu toate ca intrebarea este despre F4... Din cei care sustin cu tarie ca nu este nici o problema pornirea(fara deplasare) pe timpul rece mai mult de 50% la primavara o sa-i gasim pe topicul service ca nu mai vrea moto sa mai porneasca,preponderent cele pe carburatie si cu ceva vechime... Dar cum a spus cineva mai sus..fiecare face cum il taie sfecla! Respect! Editat Noiembrie 26, 2013 de TNG Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.