Sari la conținut

Ponturi (tips) legate de iernat, intretinere si nu numai, a motocicletelor noastre


Smokey
 Share

Postări Recomandate

  • Răspunsuri 1,1k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

  • 2 weeks later...
  • 8 months later...

Salut baieti!

Anul acesta mi-am achizitionat un BMW F650 ST si din pacate a venit timpul sa o pregatesc pentru iarna :( . M-am documentat asupra modului cum se realizeaza pregatirea unei motociclete pentru iarna, dar am o nelamurire. Am citit intr-un articol cum ca daca ai avea motocilcleta pe carburatie este bine sa-i inchizi robinetul de la combustibil si sa o lasi pornita pana cand se opreste pentru a nu mai ramane benzina in carburator. Chiar este bine sa faci asa ceva sau ... ? Adica acea benzina nu proteja impotriva ruginii?

Multumesc anticipat!

 

PS: Sunt incepator! :D

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

In carburator nu prea are ce sa protejeze, nu am facut personal niciodata operatia asta, cica ar avea benzina nu stiu ce gume ce se depun. Mai circula si mitul (scos probabil tot de baietii ce vor sa faca un ban) ca ar trebui bagat stabilizator in benzina "sa nu o ia razna", am avut benzina si de 25ani, gasita intr-un bidon de 5L, a pornit si mers mobra fara probleme, motorul fiind de 125 mi-as fi dat seama daca era vreo pierdere de putere.

Dar deja o bagi la iernat? Aia e mobra de "all sesons".

Editat de vlad58
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Si eu am avut benzina veche de 5 ani si a mers cu prima mea motoreta (CBR600F2) insa asta nu inseamna ca sunt mituri.

 

Benzina din zilele noastre are in ea foarte multi aditivi, mai are si etanol, mai are si apa de la condens. Apa provoaca ruginirea rezervorului, etanolul are si el efect coroziv.

 

In plus, exista zone in care se poate forma acea "guma" de care se vorbeste. Daca se intampla sa iti optureze prin carburator o sa faci topic in primavara ca motocicleta "nu trage" sau "nu merge rotund". Personal cand aveam carburatie inchideam robinetul si lasam sa mearga motocicleta pana se golea. Totusi exista un downside la aceasta practica si anume riscul sa se usuce garniturile si sa crape.

 

Iti recomand folosirea unui stabilizator. Costa intre 20 si 40 ron si din el poti pune si in 3 motociclete. Deci pentru 10 lei pe sfarsit de sezon nu e o investitie asa mare, si stai linistit.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu, o lasi pornita o perioada, sau te plimbi cu ea pentru a fi sigur ca benzina stabilizata a intrat in tot traseul de alimentare. Ulterior opresti robinetul pentru ca in cazul unei defectiuni sa nu se goleasca pe jos, insa fara a mai porni motocicleta.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 1 month later...

Salut!Detin de 2 luni un F4i si vreau sa.l pregatesc pentru iernat.Tin sa mentionez ca pana acum l.am tinut afara, acoperit cu prelata si in zilele urmatoare as vrea sa.l bag intr.un garaj.Care sunt pasii care ar trebui urmati?Multumesc!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Stii bancul ala cu elefantul in frigider din 3 miscari?

 

Asa si tu: Deschizi usa de la garaj, bagi "utilajul " inauntru, inchizi usa la garaj. ;)

 

PS: "Gurile rele" zic sa scoti bateria si s-o pui pe rederesor, macar 1 data/luna si sa pornesti "utilajul" macar 1 data/2 saptamani. In rest..poti sa-i pui prelata ca sa nu adune praf. Succes!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Poti sa dai un strat subtire de WD40 pe partile metalice si sa umpli rezervorul de benzina pana la buson,cu benzina de 98.Pana in primavara ii mai scade octanul benzinei,nu de alta.Poti duce bateria in casa pe un optimizator.

Toate astea sunt bine de facut,mai ales daca e un garaj de tabla,neincalzit.

 

Mah baieti,ajutati fata cu sfaturi,nu fiti rai. :)

Multumesc frumos ! :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Sunt convins ca fata stie de gluma si a inteles printre randuri ca nu este nimic "extraordinar" in a pregati mobra pentru iernat.

 

;)

 

Un scurt rezumat:

plinul facut,

bateria in casa pe redresor,

pornita mobra din cand in cand si lasata sa functioneze 10-15 minute, sau chiar data o tura daca nu e zapada si este loc,

dat putin ulei pe partile matelice sa nu rugineasca de la umezeala

si, eventual, pusa husa ca sa nu acumuleze praf, mai ales pe partile alea unse.

 

Hai, ca nu-i greu!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Sunt convins ca fata stie de gluma si a inteles printre randuri ca nu este nimic "extraordinar" in a pregati mobra pentru iernat.

 

;)

 

Un scurt rezumat:

plinul facut,

bateria in casa pe redresor,

pornita mobra din cand in cand si lasata sa functioneze 10-15 minute, sau chiar data o tura daca nu e zapada si este loc,

dat putin ulei pe partile matelice sa nu rugineasca de la umezeala

si, eventual, pusa husa ca sa nu acumuleze praf, mai ales pe partile alea unse.

 

Hai, ca nu-i greu!

E in regula !Stiu de gluma :) :thanks:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • l.u.v changed the title to Ponturi (tips) legate de iernat, intretinere si nu numai, a motocicletelor noastre
  • Kristian pinned this topic

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...