Sari la conținut

Presezon 2025


ioio_viola
 Share

Postări Recomandate

Coeficientul lui Potrivelli era la putere în poli, dar când ești la chiuloasă și vibrochen până și ăla e greu de aplicat!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 594
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Acum 13 ore, xt600 a spus:

Method, tehnologia CFD este ultima gaselnita in materie de cerecetare in dinamica fluidelor, tocmai aceasta tehnologie face mult mai putin necesara utilizarea tunelurilor de vant, adica contribuie esential la reducerea cheltuielilor si a timpului necesar pentru teste. Deci japonezii fac R&D la nivel de top, ca metode de lucru si tehnologie. Tubul Pitot, despre care a aflat si Oxley (poate pui un link la articolul ala) si este atat de excitat, a fost inventat de un francez (pe numele lui, Henri Pitot)) pe la 1732, asadar, vorbim despre o tehnologie antica si de demult. Asa ca nu te mai lua dupa Oxley, cand da ochii peste cap la vederea tubului Pitot. Faptul ca Ducati foloseste tuburile astea, nu inseamna ca asta este ultimul cuvant in materie de cercetare in domeniul aero. Poate nu au auzit pana acum de CFD.. :D:crack: Btw.. stii la ce foloseste tubul Pitot? 

Ți a răspuns colegul mai jos m-a scutit pe mine.

 

Șoc! (Cel puțin pt tine) -"ultima găselniță în materie de cercetare blablabla" se folosea în F1 încă din anii'90.Si cauta tu de când se folosește în studiile aero în SUA ca să nu spui ca îți dau eu date false.

Cum ai googalit cine a inventat tubul vieții la fel poți gugali și faptul ca măsoară viteza aerului și blogul lui Oxley - e articol de la teste.Are și poze deci o sa înțelegi cu siguranță :D

Succes pe toată linia!

 

Aparte de împroșcarile cu venin caracteristice tie atunci când sunt criticați preferații tai constructorii japonezi,tot ceea ce am făcut e sa observ ca minți mai luminate și bine informate decât ale noastre observa faptul ca japonezii sunt mult în urma ca și tehnologie față de europeni.

Lucru intuit de orice fan al sportului atunci când se uita la un Ducati sau Aprilia față de o Yamaha sau Honda,și mai presus de toate - aceasta stare de fapt e perfect oglindita de rezultatele constructorilor japonezi.

 

Și noi și Oxley și șefii de echipa și inginerii și oricine cu pricepere deloc sau perfecta în acest sport poate sa vorbească având păreri deloc sau foarte avizate - rezultatele vorbesc ! Restul sunt povești.Iar rezultatele arata faptul ca japonezii sunt ultimii.

O mie de vorbe nu fac cât un punct în clasament.

Iar Quartararo,cel mai bun pilot al constructorilor japonezi - în ciuda promisiunilor lui Yamaha și a lui Bartolini și pe cine au mai furat de pe la Ducati Suzuki samd,a acumulat 113 - de aproape 5 (cinci) ori mai puține decât campionul.

Astea sunt facts.Trage tu cconcluzia despre Yamaha si Honda dacă a mea nu ți se pare potrivită.

Editat de Method
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

14 hours ago, xt600 said:

nu te mai lua dupa Oxley, cand da ochii peste cap

Omule, eu înțeleg că ai ceva cu @Method, dar să spui că Matt Oxley este un ageamiu mi se pare cam... Oxley a uitat despre motociclism mai multe decât vom știi noi toți vreodată, la un loc. 

7 hours ago, tourist1 said:

Computational Fluid Dynamics se invata pana si la facultatile mediocre de inginerie din Romania.

Good point! 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 8 ore, tourist1 a spus:

Computational Fluid Dynamics se invata pana si la facultatile mediocre de inginerie din Romania. Nimic nou sub soare de foarte mult timp. Daca zic acum vreo 2, 3 despre Navier-Stokes cred ca voi produce cosmaruri celor care au avut tineretea mancata la Poli. 

Nu contrazici  ceea ce spun eu. Daca CFD se invata in facultate, probabil si PSP (Pressure sensitive paint) si vine Oxley- Method sa ne spuna ca Ducati, aprilia, F1, etc au descoperit tubul Pitot, este cel putin ciudat. 

Acum 2 ore, Method a spus:

 

Șoc! (Cel puțin pt tine) -"ultima găselniță în materie de cercetare blablabla" se folosea în F1 încă din anii'90.

 

Aparte de împroșcarile cu venin caracteristice tie atunci când sunt criticați preferații tai constructorii japonezi

Pai si atunci de ce vine Oxley si ne prezinta metoda ca pe o mare revolutie in MotoGP. Iar tu preiei stirea si ii ridici statuie (lui Oxley). 

 

Nu am improscat deloc cu venin, am sesizat doar hate-ul la adresa acelorasi constructori japonezi, hate pe care nu eziti sa il scoti la suprafata, de catre ori vine vorba despre (ne)performantele lor sau atunci cand discutia se poarta comparativ cu brandurile europene. Gandirea asta, gen "japonezii sunt niste idioti" mi se pare cel putin simplista, ca sa nu spun altfel. 

1 oră în urmă, Kagemusha a spus:

Omule, eu înțeleg că ai ceva cu @Method, dar să spui că Matt Oxley este un ageamiu mi se pare cam... Oxley a uitat despre motociclism mai multe decât vom știi noi toți vreodată, la un loc. 

Ai sa fii surprins, chiar nu am nimic cu Method. Ne mai contram, cateodata il mai provoc, il mai tachinez, dar nu am absolut nimic cu el. Nu il cunosc, dar sunt convins ca este un tip foarte ok. 

 

Cat il priveste pe Oxley, si mie imi place, asa cum imi place si Emmett, Scalera, etc. Omul are cultura moto, cunoaste foarte bine fenomenul MotoGP si mai ales are condei, este o placere sa il citesc. Numai ca si el este om. Nu tot ce spune, este batut in cuie si trebuie preluat fara un elementar spirit critic. De aici pana la a spune ca este un ageamiu, este cale lunga. De fapt, unde am folosit termenul de ageamiu, la adresa lui? Cand spun, " da ochii peste cap", ia-o ca pe o figura de stil, nu cu sensul propriu. 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 2 ore, xt600 a spus:

Nu contrazici  ceea ce spun eu. Daca CFD se invata in facultate, probabil si PSP (Pressure sensitive paint) si vine Oxley- Method sa ne spuna ca Ducati, aprilia, F1, etc au descoperit tubul Pitot, este cel putin ciudat. 

Pai si atunci de ce vine Oxley si ne prezinta metoda ca pe o mare revolutie in MotoGP. Iar tu preiei stirea si ii ridici statuie (lui Oxley). 

Nu e chiar ultima gaselnita, ci ceva banal. La fel de banal cum este tubul Pitot si orice fel de aerodinamica. Nimic nou de zeci sau sute de ani. Access la simulari si tuburi Pitot au toti.

 

Din punctul meu de vedere noutatea este dat de modul in care solutiile identificate folosind calcul aerodinamic si simulari ajung sa fie implementate, iar ulterior puse in sinergie cu restul elementelor. Materiale, tehnologii de fabricatie, setari, plaje de setari, cat de mult ia aerodinamica din feelingul pilotului, adaptabilitatea pilotului samd reprezinta de fapt cheia.  

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 3 ore, tourist1 a spus:

 

Din punctul meu de vedere noutatea este dat de modul in care solutiile identificate folosind calcul aerodinamic si simulari ajung sa fie implementate, iar ulterior puse in sinergie cu restul elementelor. Materiale, tehnologii de fabricatie, setari, plaje de setari, cat de mult ia aerodinamica din feelingul pilotului, adaptabilitatea pilotului samd reprezinta de fapt cheia.  

Da. Aici cred ca ai pus punctul pe i. 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

La 20.02.2025 la 10:05, Method a spus:

Trecand peste lacunele mele/noastre in exprimare si/sau mecanica,ideea de baza e faptul ca trecerea de la 1000cc la 850cc va duce la motoare reproiectate de la zero ceea ce implica foarte multi bani - e un efort mare si ca si munca si ca bani,nu un lucru marunt precum incerca sa o bagatelizeze colegu' fan #93.

 

Iar cu aceasta problema deasupra capului,sa mai vina Yamaha cu un motor V4/1000cc inainte de 2027....dupa aia sa il arunce la gunoi ca sa proiecteze/construiasca un motor nou de 850cc pt 2027...nu prea as crede ca se vor lansa ei la asemenea "arogantze".

Nu ca nu ar fi bine,si nu m-as bucura daca o vor face - sunt fan Q si sper sa ii dea cumva si lui o moto capabila macar de bataie la top 5 - dar nu o vad intamplandu-se.


pai au spus-o de mai multe ori cei de la yamaha pentru cine vrea sa asculte considera ca aia vorbesc prostii si noi stim mai bine:

 

1. sunt singurii cu arhitectura asta din motogp si duc lipsa de comparatie


2. arhitectura V permite mai multe configurari la nivel de sasiu decat L.

 

3. Nu au nici o idee despre ce performante se pot scoate dintr-un L de 850. Si nu vor sa isi puna toate ouale in acelasi cos care poate e gaurit. 
 

4. de ce V acuma? Pentru ca nu ai cum sa faci o motoreta competitiva din prima. Iti trebuie timp si tura. Iar ca pilot de teste il au pe Dovi si Fer, piloti care au facut performanta. 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nenea @Method, tu cred ca nu te-ai uitat prea mult la how iț made.

 

Man, o mare parte din costuri pentru realizarea unui prototip sunt pentru R&D. O foarte mare.

Dacă ei sunt in stare să facă un motor V4 de 1000cc pe hârtie apoi în practică nu mai e mare CACA.

Ai văzut vreodată cum se fac matrițele, cum se toarnă un bloc motor, o chiulasă, etc? Probabil ca nu.

O companie ca Yamaha Motors nu are nici o problemă in a face molds si a turna carcase de motoare si viBrochene si pistoane si biele pana se plictisesc. Important e sa știe ce dracu sa toarne.

Iti repet, daca deja o sa aibă o motocicleta de 1000cc va fi mult mai ușor si ieftin sa downsize it to 850cc. Ii face zoom in in la proiect si toarna alte piese.

Tu iar vii cu fantezii despre cati bani cheltuie cutare companie pt cutare lucru de zici ca ai acasa in sertar toate caietele lor de cheltuieli.

In plus, omul de la Yamaha a zis ca face.. si daca ei cred ca se justifică înseamnă că.. se justifică si e asa cum zic eu.

Una e sa faci de la 0 un proiect de V4 850cc si una e sa faci un V4 850cc cand deja ai unul de 1000cc..

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 5 ore, B.B. a spus:

Nenea @Method, tu cred ca nu te-ai uitat prea mult la how iț made.

 

Man, o mare parte din costuri pentru realizarea unui prototip sunt pentru R&D. O foarte mare.

Dacă ei sunt in stare să facă un motor V4 de 1000cc pe hârtie apoi în practică nu mai e mare CACA.

Ai văzut vreodată cum se fac matrițele, cum se toarnă un bloc motor, o chiulasă, etc? Probabil ca nu.

O companie ca Yamaha Motors nu are nici o problemă in a face molds si a turna carcase de motoare si viBrochene si pistoane si biele pana se plictisesc. Important e sa știe ce dracu sa toarne.

Iti repet, daca deja o sa aibă o motocicleta de 1000cc va fi mult mai ușor si ieftin sa downsize it to 850cc. Ii face zoom in in la proiect si toarna alte piese.

Tu iar vii cu fantezii despre cati bani cheltuie cutare companie pt cutare lucru de zici ca ai acasa in sertar toate caietele lor de cheltuieli.

In plus, omul de la Yamaha a zis ca face.. si daca ei cred ca se justifică înseamnă că.. se justifică si e asa cum zic eu.

Una e sa faci de la 0 un proiect de V4 850cc si una e sa faci un V4 850cc cand deja ai unul de 1000cc..

yamaha nu reuseste sa inteleaga care e treaba cu aero si tu crezi ca bat din palme si fac motoare de ce cilindree viseaza x sau y pe banda rulanta 

 

uiti ca aici e vorba de prototipuri, care chiar si asa trebuie sa reziste un numar de curse calificari etc 

 

uiti ca latimea motorului conteza pentru cadrul motoretei, ingustand cadru, se modifica carenele, si din nou aerodinamica.

 

in capul tau simplifici totul ca si cum ar fi niste exceluri, in realitate e foarte foarte complicat

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

cred ca și softul e o problema.

 

E un pachet pana la urma.

 

Ca nu pui puterea jos = pla.

Ducati au hackuit softu.

Bine au mers cu el de mult.

 

Și sa nu uitam ca iamaha au rămas cu 2 moto pe grila în timp ce ducati aveau 8.

Volum de date imens.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 30 minute, frigider a spus:

cred ca și softul e o problema.

 

E un pachet pana la urma.

 

Ca nu pui puterea jos = pla.

Ducati au hackuit softu.

Bine au mers cu el de mult.

 

Și sa nu uitam ca iamaha au rămas cu 2 moto pe grila în timp ce ducati aveau 8.

Volum de date imens.

 

si vina cui e ca ei stateau doar cu 2 motorete?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

La 22.02.2025 la 9:36, Method a spus:

Astea sunt facts.Trage tu cconcluzia despre Yamaha si Honda dacă a mea nu ți se pare potrivită.

sau alta paralela, zic eu destul de relevanta,

Marini Printisorul, care nu e un geniu in ale chilotajului

in 2023 cu Ducati a adunat 201 puncte

iar in 2024 cu 'Onda a adunat fixx 14 puncte!!

 

chiar si in sezonul de debut, in 2021, cu Ducati a facut 41 de puncte!!

 

deci clar, japonezii sunt varza, ceva clar ca nu fac bine

restu' e poveste

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 10 ore, Cavaleru a spus:

 

 

in capul tau simplifici totul ca si cum ar fi niste exceluri, in realitate e foarte foarte complicat

 

Sa faci acele excel-uri e foarte scump, sa faci fiarele dupa exceluri e floare la ureche, trust me on this :) 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

La 22.02.2025 la 12:24, xt600 a spus:

Pai si atunci de ce vine Oxley si ne prezinta metoda ca pe o mare revolutie in MotoGP. Iar tu preiei stirea si ii ridici statuie (lui Oxley). 

 

Nu am improscat deloc cu venin, am sesizat doar hate-ul la adresa acelorasi constructori japonezi, hate pe care nu eziti sa il scoti la suprafata, de catre ori vine vorba despre (ne)performantele lor sau atunci cand discutia se poarta comparativ cu brandurile europene. Gandirea asta, gen "japonezii sunt niste idioti" mi se pare cel putin simplista, ca sa nu spun altfel. 

Nu ii ridic nici o statuie lui Oxley,doar l-am citat,si il consider ca avand o opinie avizata.Iar Oxley nu a "prezentat metoda ca pe o mare revolutie in gp"- Oxley a subliniat ca Yamaha nu a folosit masurarea vitezei aerului pe carene pana fix acum in testele de inceput de 2025 ! si ca ceilalti o fac de ani si ani.De unde am si tras concluzia ca oamenii sunt mult in urma.Aparte de faptul ca o arata si clasamentele.

 

Btw nu am absolut nimic impotriva constructorilor japonezi - insa in timp ce tu ii tot preamaresti ca maestri absoluti ai constructiei de motociclete de competitie,eu constat ca au ramas (mult) in urma europenilor.Din varii motive - motivele sunt diverse si le putem doar suspecta (zgarcenie la Yamaha,lucru si investitie fara directie clara la Honda),insa un aspect e sigur : japonezii sunt ultimii !

Si repet - problema mea cu ei este ca distrug cariera unui pilot precum Q cu bajbaielile lor.That's all.Daca Q ar fi fost la Aprilia si nu la Yamaha,atunci subiectul constructori japonezi m-ar fi lasat rece.

Acum 20 ore, damager a spus:

4. de ce V acuma? Pentru ca nu ai cum sa faci o motoreta competitiva din prima. Iti trebuie timp si tura. Iar ca pilot de teste il au pe Dovi si Fer, piloti care au facut performanta.

Inteleg ce zici - you make a good point si ar fi logic sa procedeze precum zici tu DAR,avand in vedere istoria recenta de investitii in r&d,tu crezi ca se vor apuca sa scoata un motor total nou (care ar atrage dupa sine o moto total noua) pe care apoi sa o arunce la gunoi dupa 1 an jumate?

Deci Yamaha sunt oamenii care tot timpul au scos 3 piese noi pe an la testul traditional de la Rimini din toamna,si nimic altceva.

Sunt oamenii care atunci cand au fost efectiv fortati de Rossi sa aiba o echipa paralela de teste,au angajat piloti de teste japonezi (probabil pe f putini bani) cu 4-5s/tur mai slow decat pilotii normali si prin urmare toata echipa de teste a fost useless dupa cum spunea insusi tribunul.

Sunt oamenii care au refuzat indaratnic sa ii dea o moto actuala lui Poncharal cu toate insistentele acestuia in ciuda zecilor de ani ce ii legau de echipa satelit tech3 motivand ca sunt cheltuieli in plus,in ciuda avantajelor care ar fi venit din asta.

 

Eu nu pot sa cred ca aceasta organizatie isi va schimba cu 180gr strategia financiara.Doamne-ajuta sa gresesc insa si sa se trezeasca si sa ii vedem ca investesc si mai ales ca obtin si ceva rezultate,pt ca daca nu fac ceva anul asta,in 2026 deja va fi prea tarziu,pt ca il vor pierde pe Q si vor ajunge si ei ca Honda,cu piloti pe care nu ii mai vrea nimeni...

Acum 15 ore, B.B. a spus:

Dacă ei sunt in stare să facă un motor V4 de 1000cc pe hârtie apoi în practică nu mai e mare CACA.

 

Sa faci acele excel-uri e foarte scump, sa faci fiarele dupa exceluri e floare la ureche, trust me on this

Maestre,bati campiii cu gratie.Una e hartia,alta e realitatea.Pe hartie/calc se fac multe si usor,problema e cand se transpun in realitate si dau de circuit si apar n si n probleme care pe hartie nu existau - acolo e durerea,de aici si problemele lor cu aero.

Tu ii tot dai inainte cu "caca" tau,eu as zice sa vezi putin the big picture :

- Yamaha are o traditie in a fi foarte chitroasa cu investitiile

- se vede din avion si din punctaje si remarca si ziaristi avizati ca Yamaha e in urma (rau)

- cu "un" Bartolini nu se face primavara - o fi un inginer stralucit insa nu poate lucra singur la pila

- indiferent ce spui tu - a face un motor de 850cc inseamna a face un motor de la zero,iar a face un V4 cand tu mergi pe L4 inseamna a face o motoreta intreaga de la zero.

Colegul damager are dreptate cand spune ca asta e calea de urmat daca vor sa concureze cu europenii,insa eu nu pot sa cred ca vor investi atatia bani...

1 oră în urmă, apriliacluj a spus:

Marini Printisorul, care nu e un geniu in ale chilotajului

in 2023 cu Ducati a adunat 201 puncte

iar in 2024 cu 'Onda a adunat fixx 14 puncte!!

True true - sa nu credem cumva ca problemele celor 2 constructori sunt din cauza pilotilor sau ale "feedback'ului gresit" dat de acestia sau alte bazaconii.

Sunt constructori care zeci de ani la rand au avut DOAR pilotii de top - crema! (si Yamaha inca mai are un pilot de top),asta in timp ce de-alde Ducati si Aprilia aveau ciurucurile,si cu toate astea iata ca au ajuns la coada.

La japonezi e problema de management,de ingineri,de viziune de ansamblu - trebuie reorganizata toata sandramaua de sus pana jos,nu rezolva nimic cu un pilot bun sau un inginer furat de la europeni.Insa nu cred ca japonezii vor inghiti hapul si vor face asa o reorganizare from the ground up - revolutia nu e stilul lor.Din pacate cred ca se vor retrage pana la urma din competitie din lipsa de bani si rezultate,mai ales daca va veni o recesiune.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Bai Method, eu vorbeam doar de motor si motocicleta - cadru. Partile de fier.

Alea se fac dupa un proiect care proiect se modifica si apoi se apuca de turnat fiare.

Repet, sa toarne case-uri de motoare si piese interne o pot face de 3 ori pe zi, un motor poate fi asamblat in cateva zile la perfectie si au un raion dedicat care cu asta se ocupa.

 

Daca in pana mea Yamaha Racing team boss a zis ca AU FACUT motor V4 si o sa se dea cu el anul asta inseamna ca au facut, apari tu Method de pe forum sa-mi spui ca nu fac, ca ala minte.. lol, 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ia uita-te tu asa "pentru cultura ta din generala" ca sa parafrazez un clasic in viata,cum se fac internalele unui motor si daca se "toarna" ceva.

Vezi ca metalurgia e hat-departe de unde ai tu impresia ca e (iar la acest capitol i-as pune pe japonezi inaintea italienilor...poate la egal cu nemtii).Cauta pe gugal pressure-cast,die-cast,forged,fracture-split samd.It will blow your mind daca tu ai ramas la "turnari de fiare" unde s-a ajuns.Si asta e doar cand vorbim despre motociclete de serie.La prototipuri de motogp nici nu pot sa concep la ce nivel or fi.

 

Sa nu te apuci acum sa ma critici ca iti dau lectii de metalurgie sau constructia de motoare - nici nu sustin ca as avea habar despre asa ceva - doar iti spun sa mai citesti ca sa poti sa intelegi cat de cat subiectul pe care il tot aduci in discutie.Ca asa daca vii cu dume gen "aia se apuca de turnat fiare",atunci nivelul e clar.Sau ramai la "caca" ce sa zic...

 

Da - eu sunt Toma necredinciosul,eu nu ii cred.Bazat pe istoria lor recenta nu ii cred.Nu iti spun tie nimic,eu doar am spus ca imi vine greu a crede ca vor face un moto nou de la zero.E parerea mea proprie si personala,mi-am spus si argumentele,poti sa fii de acord cu ea sau nu,nu ma intereseaza.

 

Insa tin sa iti aduc aminte ca eu am spus nu ca nu studiaza un V4 sau ca nu au facut cercetari in acest sens,ci ca nu vor scoate un V4 de 1000 ca apoi sa il inlocuiasca in 2027 cu un V4 de 850,ci mai degraba mi se pare verosimil sa se pregateasca pt un debut cu un V4/850 din 2027.Dar nici macar asta nu ai fost atent sa intelegi din ceea ce am zis eu.

 

Nu incerc sa te conving pe tine de ceva,doar mi-am spus parerea,asta e tot.Forumul pt asta e - pareri,deci nu te mai urtica cand eu sau altii isi spun parerea.

Esti liber si tu ca si mine sa crezi ce vrei - tu alegi sa ii crezi?Foarte bine.E dreptul tau la fel precum al meu e sa nu ii cred.Nu inteleg ce te deranjeaza.

 

 

Editat de Method
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 3 ore, Cavaleru a spus:

 

si vina cui e ca ei stateau doar cu 2 motorete?

pai clar a lor, poti spune ce vrei de iamaha si pedigree si tot dar au fost retardati la faza aia daca au zis "eh, o sa fie bine" < greu de crezut.

ori li s-a rupt de proiectu de GP.

ori nu au avut control, au jucat tare si au pierdut.

nu vom sti niciodata.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 4 ore, Method a spus:

Oxley a subliniat ca Yamaha nu a folosit masurarea vitezei aerului pe carene pana fix acum in testele de inceput de 2025 ! si ca ceilalti o fac de ani si ani.De unde am si tras concluzia ca oamenii sunt mult in urma.Aparte de faptul ca o arata si clasamentele.

 

Btw nu am absolut nimic impotriva constructorilor japonezi - insa in timp ce tu ii tot preamaresti ca maestri absoluti ai constructiei de motociclete 

 

Eu nu pot sa cred ca aceasta organizatie isi va schimba cu 180gr strategia financiara.

 

Colegul damager are dreptate cand spune ca asta e calea de urmat daca vor sa concureze cu europenii,insa eu nu pot sa cred ca vor investi atatia bani...

 

Pai asta tot incerc sa iti sugerez, ca sunt si alte metode de a masura viteza aerului pe carene, mai actuale si mai eficiente decat tubul lui Henri Pitot. Nu poti fi atat de naiv, incat sa crezi ca oamenii care lucreaza la Honda sau Yamaha, nu folosesc tunelurile de vant, CFD, etc. Este de noaptea mintii sa crezi ca un constructor, la nivelul asta, nu foloseste metode moderne de studiu al elementelor aero. Cred ca atunci cand spui ca Yamaha sau Honda lipesc pe carena aripioare si alte bazaconii, vorbesti la mishto, nu pot sa cred ca gandesti ca ar fi posibil asa ceva. Cat despre Oxley, i-am raspuns colegului. Sugestia mea este sa iei lucrurile cu mai mult spirit critic. Daca Oxley da o duma ( ca om este si el), o iei de buna, fara sa iti pui intrebari? 

 

Pai din pacate, asta se vede, un hate nejustificat, la adresa lor. Inteleg ca esti fan al marcilor europene si probabil pro european si proatlantic :D, pana in maduva oaselor, dar nu inteleg de unde pana unde, atitudinea asta. In ceea ce ma priveste, nu ii preamaresc neaparat, insa cum spuneam, Yamaha, Honda sunt parte a istoriei acestei competitii. KkTM azi este, maine nu mai este. Ducati, daca este lasat din brate de VW-Audi sau daca se retrage jiji, dispare in neant, Aprilia doar mai are ceva pedigree in MotoGP ( este drept, la clasele mici), practic, doar japonezii reprezinta nucleul dur, pe care se sprijina continuitatea competitiei.  MotoGp fara KtM si/sau Ducati poate supravietui. Fara japonezi, mai greu. 

 

Pai au facut-o deja, colegu'! Au facut-o! Ma surprinde ca nu vezi asta. Yamaha a adus oameni cheie, au schimbat conducerea (Pavesio pare sa aibe o alta abordare decat dinozaurul Jarvis), baga bani multi in dezvoltarea, inca de anul asta, a unei noi motociclete, in jurul unui motor V4, au dat doua motociclete absolut identice, cu cele de uzina, echipei satelit, care devine un fel de echipa B. Deci acolo se intampla lucruri (semnalate de altfel si de catre presa), iar tu o tii pe a ta, ca nu si-au schimbat optica, ca nu investesc, etc, etc. Ce este mai uluitor, in modul tau de gandire, este faptul ca pe de o parte ii injuri ca nu investesc ( ca sunt "chitrosi cu investitiile") si ca nu isi schimba mentalitatea (desi acum echipa este jumatate europeana, cu europeni in posturile cheie), pe de alta parte, oamenii s-au pus pe treaba in dezvoltarea proiectului V4, pentru 2025-2026, baga resurse in acest proiect, iar tu ii iei in poala ca o fac. Ca este o prostie, ca nu au directie, bullshit-uri de astea.  In loc sa te bucuri ca incep sa se miste, ca investesc, ca lucreaza in paralel si la proiectul V4, tu dai cu pietre. Smbgpl, daca iti pot intelege modul de gandire. In mod normal, as crede ca este vorba despre o entorsa de gandire, dar o pun totusi pe seama hate-ului. 

Editat de xt600
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Bai Method, tu pricepi ca acum in ultimele teste trebuiau sa testeze acel V4 de 1000 dar nu s-a intamplat pt ca nu erau gata niste detalii.

Tu esti normal la cap? 

 

Apoi cu metalele si metalurgia, iar, e vorba de YAMAHA MOTORS, o corporatie care asta face, motoare de moto, de barci si de ce mai vrei tu, sunt unii dintre liderii mondiali la motoare de barci.

Tu chiar crezi ca nu au tehnologia necesara sa dezvolte un motor de la 0 si ca ii tine in spate COSTUL MATERIALELOR si prelucrarea lor? :crack: 

Adica o companie care scoate pe banda rulanta motoare zilnic nu e in stare sa creeze un motor dupa un proiect.. 

Jeezaz man, du-te si te culca. 

Si iti repet a 3a oara, dezvoltand ACUM un motor V4 ii AJUTA  pe viilor la dezvoltarea celui de 850cc

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 3 ore, B.B. a spus:

Bai Method, tu pricepi ca acum in ultimele teste trebuiau sa testeze acel V4 de 1000 dar nu s-a intamplat pt ca nu erau gata niste detalii.

Tu esti normal la cap? 

 

Apoi cu metalele si metalurgia, iar, e vorba de YAMAHA MOTORS, o corporatie care asta face, motoare de moto, de barci si de ce mai vrei tu, sunt unii dintre liderii mondiali la motoare de barci.

Tu chiar crezi ca nu au tehnologia necesara sa dezvolte un motor de la 0 si ca ii tine in spate COSTUL MATERIALELOR si prelucrarea lor? :crack: 

Adica o companie care scoate pe banda rulanta motoare zilnic nu e in stare sa creeze un motor dupa un proiect.. 

Jeezaz man, du-te si te culca. 

Si iti repet a 3a oara, dezvoltand ACUM un motor V4 ii AJUTA  pe viilor la dezvoltarea celui de 850cc

 

ii tine in spate R&Dul sa faca motorul asta si sa fie performat si fiabil. nu fabricarea lui :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator
Acest topic este acum închis pentru alte răspunsuri.
 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...