Sari la conținut

Grupul Posesorilor De Yamaha Tdm


bcristian

Postări Recomandate

  • Răspunsuri 11,8k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

@BiroCatalindin cate vad, teflonul de pe ei este foarte ok. La cel gros in carne te intereseaza stratul interior, iar la cel subtire si mai inalt stratul exterior.

 

eu zic ca arata bine din ce vad in poze desi nu sunt prea clare.

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Da, teflonul e aproape intact. Sunt doar cateva zone in care e putin ciupit pe margini. In cazul asta bataia care se aude când dau in gropi ramane un mister...

https://motociclism.ro/topic/85575-grupul-posesorilor-de-yamaha-tdm/?do=findComment&comment=4524149

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 3 weeks later...

Salutare! Mă poate ajuta cineva cu un sfat? Se aude un țăcănit destul de puternic din zona lanțului de distribuție, se aude destul de tare și în mers dar cel mai rau se aude când e motorul rece. Am tras motorul la TDC, am slăbit întinzătorul și l-am depărtat cam 3 mm de blocul motor. S-au auzit două clickuri. L-am strâns la loc, am verificat dacă nu a sărit distribuția și am pornit motorul. Zgomotul a rămas la fel. Am dat întinzătorul jos și mai are inca 5 trepte până la întinderea maximă. Mi-a spus cineva să bag o șurubelnița și să împing pistonașul întinzătorului până la capăt că întinzătoarele astea automate se blochează și cică trebuie ajutate... E ok să fac asta? Care e limita maximă, când trebuie schimbat lanțul? În manual nu am găsit nimic despre asta, zice doar că trebuie schimbat dacă are zale blocate sau cu defecte. Clipul l-am pus orientativ, nu se aude prea bine. Mulțumesc anticipat! 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

la 3vd a fost nevoie de schimbat lantul dupa 100.000km, ai putea sa schimbi intinzatorul daca iti lasa impresia ca nu functioneaza corect. cand va trebui inlocuit si lantul si inlocuiesti patinele. ti-as recomanda sa verifici jocurile la supape inainte de a comanda piese

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cred ca intinzatorul lucreaza, arcul era comprimat cand am desfacut surubul care il tine. Am impins pistonasul intinzatorului si merge. Daca il imping din partea cealalta, cea de catre patina, se blocheaza. In bord motorul are 35.000km si tind sa cred ca sunt km reali. 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Verifica daca nu ai benzina in ulei, problema comuna la tdm. Daca e,atunci înseamnă că zgomotul nu vine de la distribuție ci din alta parte unde a apărut uzura din cauza uleiului contaminat cu benzina. Cam așa mor toate motoarele de tdm . Unele,nu toate. Benzina provine din carburatoare ,din cauza înclinației se blochează pe deschis și intră benzina in ulei prin capul pistoanelor. In staționare,garaj etc. Sper sa nu ai problema asta. Dar verifica totuși.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu cred ca e cazul pentru ca nu a crescut niciodata nivelul uleiului si nu parea sa aiba benzina in el cand l-am schimbat cu toate ca era cam negru. Nici nu consuma ulei desi multi spun ca tdmurile au problema asta. Am masurat azi jocurile supapelor si la 4 dintre supapele de admisie jocul e mai mic de 0.15 doar cele din spre mijloc, din spre interiorul motorului, au 0.15. La evacuare toate au 0.25 sau pe aproape dar lera de 0.30 nu intra la niciuna. Nu pot face masuratori foarte exacte ca lera mea e din 0.5 in 0.5mm. Ma asteptam sa gasesc jocuri mai mari, nu mai mici. Oare s-au adancit supapele in chiulasa? 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 8 ore, BiroCatalin a spus:

Nu cred ca e cazul pentru ca nu a crescut niciodata nivelul uleiului si nu parea sa aiba benzina in el cand l-am schimbat cu toate ca era cam negru. Nici nu consuma ulei desi multi spun ca tdmurile au problema asta. Am masurat azi jocurile supapelor si la 4 dintre supapele de admisie jocul e mai mic de 0.15 doar cele din spre mijloc, din spre interiorul motorului, au 0.15. La evacuare toate au 0.25 sau pe aproape dar lera de 0.30 nu intra la niciuna. Nu pot face masuratori foarte exacte ca lera mea e din 0.5 in 0.5mm. Ma asteptam sa gasesc jocuri mai mari, nu mai mici. Oare s-au adancit supapele in chiulasa? 

Poate nu ai găsit tu, o fi găsit fostul proprietar, a rezolvat problema și a rămas uzura care s-a accentuat. Daca are numai 35000 e clar că a avut perioade lungi de ședere motiv bun sa se întâmple ceva blocaje la carburatoare. Oricum benzina se evapora destul de repede dar uleiul ce rămâne în motor e distrus.  Iar verificarea nivelului la tdm e destul de greu de făcut că sa și vezi exact .De cat timp ai motorul?  Daca nu ai făcut tu macar jumate din km aia, ai o problema la motor de la fostul,care s- a agravat. 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu am facut decat 9000 km de cand l-am luat. Am dat jos axele cu came sa schimb pastilele de la supape. Partile care stau in lagarele care tin axele arata cam ciudat. Se simt putin cand dau cu unghia pe ele. E de rau? Am masurat si axele si camele si lagarele si par a fi in paramatrii, cel putin la masuratoarea cu sublerul, micrometru nu am.. 

IMG_20200603_170454.jpg

IMG_20200603_170503.jpg

IMG_20200603_171317.jpg

IMG_20200603_171328.jpg

Am uitat sa specific ca pe axul de la evacuare uzura nu e uniforma, circulara. Pe jumatate din circumferinta are rizuri cum se vad in poze si pe cealalta jumatate e oglinda ca si cum nu ar fi perfect rotund si doar jumatate are contact cu lagarii. Nu stiu daca am explcat foarte bine, eventual mai fac ceva poze maine.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Uzura pronunțată daca se simt la mana urmele alea. La 35000 nu trebuie sa arate așa. Am evitat vreo 2 tdm-uri care aveau problema asta,adică zgomot ,bătaie motor. Unul din ele la sermoto acuma câțiva ani. In timp am aflat că e o problema des întâlnită la tdm. La 2 tdm și 1 supertenere am avut problema cu contaminarea uleiului cu benzina. Un mecanic bun îți poate spune despre tdm chestia asta, unul bun. Așa am aflat când am vrut să cumpăr de la sermoto tdm. Ei spuneau că nu e ceva grav, probabil întinzător lanț. Era la preț bun recunosc. Dar am vorbit cu Joni de la motorzone Tm și am renunțat să o mai cumpăr după ce am aflat despre problema asta la tdm-uri.  Probabil ai uzura și în lagărele ce țin axele. Daca întrebi la cei ce dezmembrează vei vedea că motoarele lor au avut majoritatea aceeași problema. Oricum nu de aici e zgomotul, e altceva probabil mai afectat. Uleiul nu și-a mai făcut treaba,sau nu a fost la nivel la un moment dat.

In general,daca zgomotul vine de la distribuție ar trebui să dispară în turație, gen peste 2-3000. Daca suna tot mai  tare nu e de la distribuție. Probabil uzura e jos la arbore, dar pare că vine din zona de sus. Zona prin care vine dispributia ajuta sa se propage in sus și pare că sus e problema. Din câte știu lantul e pe mijloc. Păcat de  el ,arată ca nou. Poate nu o fi ce zic eu, dar atunci ce e....

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

mie mi-au trecut multe TDMuri prin mana, nu am intalnit problema asta cu benzina, e drept nici nu ma bat cu caramida in piept ca sunt mare mecanic.

 

4tx are o problema cu consumul de ulei si daca nu il verifici constant si correct te trezesti ca merge cu mai putin ulei decat ar trebui ungere necorespunzatoare si uzura preamatura 

 

Vechiul meu 3vd a trecut cu mult de 200.000km  (tot la 35.000km adus din italia era, deci probabil lipsea unu 1 din fata celor 34.000km) si nu a avut nici o problema de genul acesteia cu benzina in ulei. 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

La mine a ajuns așa de multa benzina intr-unul din cilindri peste noapte incat a doua zi când cam dat la automat a făcut cap hidraulic și a îndoit o biela. Nu zic de alta detonație pe cilindru,am crezut că explodează. Și am pățit și la supertenere cu blocajul motorului din cauza benzinei in exces in cilindru. Poate le-am nimerit eu pe alea mai uzate,cu service la carburatoare mai rar sau deloc.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

4txurile sunt loterie, stiu 4txuri care am mers fara pb, stiu 4txuri la care a crapat motorul curand dupa achizitionare...

 

3vdurile au fost mai bine gandite, motorul silar cu ST. nasol sa ai asemenea experiente si repetate :(

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu cand m-am hotarat sa imi iau tdm am intrebat pe unde am putut, am citit pe forumuri si am auzit numai de bine.. 

Zgomotul care ma speria pe mine se aude din zona lantului de distributie si se aude indiferent de turatie. Parca se accentuează cand las acceleratia in timp ce scade turatia. Il aud si in timp ce merg daca bag capul dupa parbriz. De aia am ajuns la concluzia ca e lantul pe duca dar se pare ca lantul e ok. Alta chestie pe care am observat-o abia zilele trecute e ca daca trag ambreiajul se aude o bataie si cand il las bataia dispare. Inca nu am ajuns sa desfac si ambreiajul am zis sa incep cu ce parea mai grav. Mai pot folosi axele astea cu came macar anul asta? Voiam sa plec luna viitoare cu el in turul tarii.. 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Așa am cumpărat prima mea motocicleta acuma 13 ani din București. Un Suzuki Dr big 750. Omul mi-a spus ce probleme are,adică ax cu came uzat. Mi-a a mai dat un ax de rezervă care era puțin mai bun. Mi-a spus sa- l schimb ,sa nu merg cu el așa, avea și un mic zgomot. Am dus moto la Timișoara cu un microbuz. Nu am schimbat axul,cineva îmi spusese că nu e grav,că așa sună astea într-un piston.   600 km a mai mers,și s-a spart motorul. Am cumpărat alt motor ,cu aceelas zgomot,de data asta am zis că îl duc direct la mecani. Evident,pe roti că nu aveam mașină,remorca. S- a spart în drum spre el, 30 km.  Așa am ajuns să îl dezmembrez,mai am și acuma piese din el. Treaba a fost gravă și la primul și la al doilea. Cu supape trecute prin capul pistonului până în partea cealaltă. Problema ambelor motoare a fost filetul de la șuruburile de la capac de sus, erau duse și pierdea ulei. Așa a ajuns la uzura axului. Nu te încurajez să o mai folosești așa,cu zgomote.  Poate sa mai meargă o perioada sau nu. 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am ajuns la atelier si am mai facut doua poze. Axul de la admisie nu are rizuri, doar cel de evacuare.Ce nu inteleg e de ce e uzura doar pe jumatate din circumferința, cum se vede in poze. Lagarele nu au nici cea mai mica urma de uzura pe ele. E posibil sa nu fie perfect rotund axul? 

IMG_20200604_190525.jpg

IMG_20200604_190519.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

cu zgomotul ala eu l-as trage pe dreapta pana aflu de unde e, nici nu l-as mai porni si zgandari pana la noi ordine. 4tx sunt multe cu motoarele bulite, vezi daca gasesti niste axe fara nici un fel de uzura eventual 

am vazut acum postarea ta, poate nu a fost strans corect la cuplu si in ordinea corespunzatoare lagarul si de acolo uzura ciudata, inegala..

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 41 minute, BiroCatalin a spus:

de ce e uzura doar pe jumatate din circumferința

Nu cumva zona care prezintă urme e opusă camelor? Acțiune și reacțiune, cama apasă supapa iar arborele e împins în direcția opusă. 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

M-am gandit si eu la asta dar nu e pe partea opusa, e pe lateral... Am luat un micrometru imprumut si le-am masurat. Axele sunt aproape ca noi, au cotele din manual. Prietenul care mi-a dat micrometru a spus sa curat putin rizurile cu pasla si nu ar trebui sa imi faca probleme. Adevarul e ca am mai facut asta la masini cu smirghel foare fin dar nu prea sunt de acord cu genul asta de reparatie.. Maine ma apuc sa desfac tot motorul, vreau sa vad cum se prezinta vibrochenul si sa masor uzurile. Pana la urma tot gasesc sursa zgomotului. Cu siguranta voi veni cu intrebari noi :)) Multumesc tuturor pentru ajutor! 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Da, uzura e pe partea care e jos, spre ciulasa, cand cama incepe sa apese paharele. Cand camele incep sa atace rezistenta depusa de supape impinge axul in sus si atunci ar trebui sa apara uzura in partea de sus, nu? La mine e chiar in partea de jos. Se vede si in ultimele doua poze pe care le-am pus. 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Axul cu came are un strat de "altceva " pe deasupra. O dată ce ăla S-a dus,poți să îl uiți. De aia și costa mult,e tratat ptr a rezista la uzura. Că pare o bucată de metal într-o anumită forma. Dar e mai mult.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...