Sari la conținut

Pt Incepatori De La A La Z


old school
 Share

Postări Recomandate

Salut, pentru incepatori, despre mersul in coloana:

 

Ca incepator, mi s-a intamplat (cred ca o singura data) sa merg impreuna cu niste prieteni, si sa incerc (din greu) sa ma tin dupa ei. Adica sa incerc sa nu-i pierd, si nu a fost deloc ok, nici in siguranta nu eram nici nu ma bucuram de drum.

 

De atunci, daca mai merg cu cineva, anunt dinainte ca nu o sa merg mai tare decat simt ca e ok, si ca nu ma supar daca ajung mai tarziu (nici motocicleta nu-mi permite), dar oricum asta e principiul.

Mersul in grup e foarte frumos, si tentatia e mare pentru oricine, mai ales pentru incepatori - de a incerca sa nu ramana in urma, si de a face lucruri pe care fiind singur pe motor nu le-ar face, de exemplu - depasiri periculoase, facute cu mult dupa ce primul din coloana a depasit in siguranta, si intre timp masina de pe sens opus s-a apropiat, dar depasirea trebuie facuta oricum pentru ca - ramas in urma...

 

Si invers, cine merge cu un incepator, mai bine sa-l lase pe el in fata, pentru ca celalalt sa nu incerce sa nu-l piarda - din instinct, de asemenea sa nu se grabeasca el insusi - altfel incepatorului i se poate parea ca e grabit din spate. Da, chestii din astea care tin mai mult de psihologie decat de motociclism, la scoala moto nu am auzit nimic despre asa ceva.

Editat de paimei01
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 593
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Daca ai merge cu oameni pe care ii cunosti, cu care ai avut o discutie initial, despre nivelul tau, nu ai pati asta. Incepatorul nu are ce cauta primul in grup. El trebuie sa mearga dupa cineva care sa ii arate trasele corecte, pregatiea virajelor, pozitia in banda/pe drum, franare/accelerare. Dar asta fara ca cel din fata sa traga tare. Asa isi da mana si incepatorul. Eu asa am mers la inceput, incepator fiind(si inca ma consider). Daca esti incepator, si mergi cu altii care nu sunt dispusi sa reduca ritmul, pentru ca tu sa poti merge cu ei in siguranta, mai bine ramai in spate, in ritmul tau, si va regrupati mai tarziu.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Sunt nivele si nivele de incepator.

Cineva care e la inceput si nu gaseste comenzile n-are ce cauta nici in coloana, nici in capul coloanei.

 

Degeaba cel din fata nu trage tare si merge cu 80 pe un drum unde ar putea sa-i dea 180, daca incepatorul e la nivel de 40.

 

Depinde de la situatie la situatie...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

...si va regrupati mai tarziu...

Corect! Mai bine mai tarziu decat niciodata. Situatia ce s-a descris (cu depasirea) nu ar trebui sa se intample. Daca cel ce conduce coloana are experienta, acesta nu va depasii daca nu o poate face toata coloana. D-asta este important ca cel care conduce coloana sa stie nivelul grupului si sa nu expuna niciun membru al lui. Spor!

Editat de styuk
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Aruncate aici cuvintele, par dintr un film, adică totul e roz, toți respecta “conducătorul de grup”, toți sunt cuminți. Pana nu se pleacă și intervine plictiseala și lipsa de adrenalina. Când se iese in grup, majoritatea merg cum ii apuca, haotic, brutal (aici ma refer la cei care au motociclete, nu trimere de tăiat gazonul și vrejii la cartofi, sau mai știu eu ce scuter retro =))). )

Editat de BMWs1000RR
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Asta cu depasitul daca nu poate trece tot grupul mi se pare ilogic si chiar periculos. Sa zicem ca merge daca e un grupulet de 2-3 insi cu motoare si experienta apropiate, dar daca grupul e mai mare, mai divers, si cu un pic de trafic nu mai depasesti in veci, pai ce afacere e asta?

 

Este si reversul medaliei, vad de multe ori grupulete de 2-3 insi care merg ca legati cu sufa, la distanta mica intre ei si cu viteza ridicata, ca si cum daca nu depasesti in ritmul primului din coloana esti fraier sau ceva. De cele mai multe ori e posibil dar cateodata il vad pe ultimul cum forteaza aiurea, sa nu pice de fazan. Iarasi foarte periculos. Parca anul trecut a fost un domino cu 4-5 motorete din cauza asta.

 

In final esti singur la ghidon, nu-ti trage nimeni de gaz sau de frane, si trebuie sa-ti vezi intai de siguranta ta, fara sa incomodezi pe nimeni, si abia apoi de cea a colectivului.

Tu esti singurul responsabil cand motociclesti, nu sefu' grupului, nu inchizatorul, nimeni altcineva, doar tu.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

 

Aruncate aici cuvintele, par dintr un film, adică totul e roz, toți respecta “conducătorul de grup”, toți sunt cuminți. Pana nu se pleacă și intervine plictiseala și lipsa de adrenalina. Când se iese in grup, majoritatea merg cum ii apuca, haotic, brutal (aici ma refer la cei care au motociclete, nu trimere de tăiat gazonul și vrejii la cartofi, sau mai știu eu ce scuter retro =))). )

Brutale 750, K1200R sau FZ1 ti se par motociclete? Daca se merge tare, se specifica de la inceput. Daca se merge in grup, am curaj sa depasesc fara sa ma asigur doar pt ca primul depaseste :) Cred ca depinde de grup si de cata incredere ai in membrii lui...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Daca nu gaseste comenzile, inseamna ca nu a invatat nimic la scoala de chilotaj moto :)

 

Adevarul e ca scolile moto sunt facute sa iei permisul, nu sa te invete sa mergi in trafic...

 

E una ce-ai facut in scoala si oarecum mai complicat sa ai in cap traficul din jurul tau, bagi un ochi o data sau de doua ori in oglinda, eventual schimbi 1-2 trepte de viteza sincronizand motorul cu roata, dai semnal, sucesti de gaz, evaluezi eventual schimbarile in traficul din fata aluia pe care-l depasesti, totul in timp ce vantul incearca sa-ti suceaca capul. Daca mai da si careva un flash si altcineva un claxon, e de-a dreptul imputit pentru un incepator. Si mai gasim multe chestii care pot incomoda zdravan un incepator. Echipament mai de economie, incercarea de-a corecta ceva ce stie ca nu face bine, presiunea altui membru al grupului sau a vre-unui sofer zbanghiu...

 

Prin gasesti comenzile vreau sa spun ca reactionezi automat, treaba care nu vine de la sine. E nevoie de destul de multi km ca sa controlezi totul la jumatate din turatia maxima a motorului. Remember, incepator. Nu mai zic daca intra din greseala in zona in care incepe sa traga pe bune mobra...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

am curaj sa depasesc fara sa ma asigur doar pt ca primul depaseste :)

 

Curaj este sinonimul cuvantului inconstienta? Si daca conducatorul grupului are o zi proasta, sau se gandeste la partida in 3 de care a avut parte cu o seara inainte, si risca, fara macar sa realizeze, ce crezi ca se va alege de voi astia de il urmati orbeste? Este suficient sa greseasca o singura data si va strangeti toti jucariile de pe camp, asta daca mai puteti sa va ridicati. Sper doar sa nu luati oameni nevinovati cu voi cand o sa o comiteti, auzi la el, depaseste fara sa se asigure, aka fara vizibilitate.

 

E una ce-ai facut in scoala si oarecum mai complicat sa ai in cap traficul din jurul tau, bagi un ochi o data sau de doua ori in oglinda, eventual schimbi 1-2 trepte de viteza sincronizand motorul cu roata, dai semnal, sucesti de gaz, evaluezi eventual schimbarile in traficul din fata aluia pe care-l depasesti, totul in timp ce vantul incearca sa-ti suceaca capul.

 

Maestre, la ce viteza face incepatorul toate astea de ii suceste vantul capul?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Maestre, la ce viteza face incepatorul toate astea de ii suceste vantul capul?

 

Intreaba-l pe el, nu pe mine...

 

C-o casca nasoala devine foarte repede inconfortabil.

Daca-i vine si ideea sa-si monteze un rig din asta pe lateral...

Helmet-Cam-Setup-012.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

 

Curaj este sinonimul cuvantului inconstienta? Si daca conducatorul grupului are o zi proasta, sau se gandeste la partida in 3 de care a avut parte cu o seara inainte, si risca,

Era o precizare care sa ilustreze cat mai bine increderea. Cred ca am confundat mersul in grup cu mersul in club... Acum mi-am dat seama. Eu vb de mersul in grup dar cu clubul (persoane ce le cunosti destul de bine) Editat de styuk
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Era o precizare care sa ilustreze cat mai bine increderea. Cred ca am confundat mersul in grup cu mersul in club... Acum mi-am dat seama. Eu vb de mersul in grup dar cu clubul (persoane ce le cunosti destul de bine)

Pai si daca capu’ la grup apreciaza gresit distanta si viteza in depasire tu ce faci? Zici “ghinion, asta-i viata” in timp ce te lipesti de grila tirului?

 

Asta este cazul tau particular dar nu mai sustine ca e o buna practica pentru ca nu este si suntem la tutoriale pt incepatori.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

nu mai sustine ca e o buna practica pentru ca nu este.

Corect! Cred ca nu m-am facut inteles. Nu voiam sa se inteleaga ca este o buna practica fiindca NU este. Eu voiam sa subliniez faptul ca este foarte important cine este grupul. Asta trebuie sa te preocupe ca incepator.
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator goe 75

Eu voiam sa subliniez faptul ca este foarte important cine este grupul. Asta trebuie sa te preocupe ca incepator.

Mai bine o lasi balta si nu te mai deranjezi sa dai sfaturi despre chestii care te depasesc.

Ca incepator am mers cu inspe mii de grupuri de toate felurile si-mi aduc aminte ca ma durea la basca de cine face parte din grup si fiecare cum merge...

Eram preocupat doar de mine si martoaga dintre piciore si daca mai pierdeam ceva din discutii, pentru ca ajungeam mai tarziu ,nu era un capat de tara ...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

 

...ajungeam mai tarziu ,nu era un capat de tara ...

Asta in cazul fericit insa multi intind coarda doar pt a tine ritmul. Exceptiile doar intaresc regula, nu o combat.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator goe 75

Povesti nemuritoare...

Majoritatea oamenilor isi vad de treaba... Aia cativa care gresesc servesc drept axeplu "asa nu" si asta este . In ani de zile de mers in grup nu-mi aduc aminte de mai mult de doi indivizi care sa fi mers destul de ciudat incat sa fie nevoie de putina instructie din parte celor mai experimentati.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Era o precizare care sa ilustreze cat mai bine increderea. Cred ca am confundat mersul in grup cu mersul in club... Acum mi-am dat seama. Eu vb de mersul in grup dar cu clubul (persoane ce le cunosti destul de bine)

 

Eu recunosc ca sunt prost, dar chiar si asa, am inteles ce ai vrut sa subliniezi. Radem si glumim, dar afirmatia ta (cea in care sustii ca nu te asiguri) nu are o baza logica, nici nu mai aduc in discutie ca nu are farama de instinct de conservare.

 

Un singur exemplu iti ofer, daca vrei raspunzi, daca nu nu.

 

Liderul de grup e in fata, bun. Se merge cu 120 de km/h. Cu toate ca sunt convins ca nu toti participantii grupului au acelasi model de mobra, sa spunem de amorul discutiei ca asa este, toti aveti Hayabusa 2. Mai pun inca un as la tine in maneca si zic ca toti aveti aceeasi varsta, nu stiu, 28 de ani, poftim, vorbim aici de grupul atasat liderului. Inca un as, ma simt generos, toti aveti aceeasi experienta.

 

Sefu' prinde un moment in care se poate depasi.

 

1) Fiecare motociclist ce incepe depasirea dupa el are o intarziere, mai mica sau mai mare, depinde de individ, dar ea exista, nu poti contesta

 

2) In ce treapta de viteza este liderul la viteza mentionata si in ce treapta te afli tu? Daca nu esti in cea care trebuie si esti nevoit sa retrogradezi sau sa urci in turatia corespunzatoare in treapta in care deja te afli pierzi timp

 

3) El vede asfaltul din fata si eventualele defecte/obstacole, moment in care, in mod automat, isi face niste calcule. Tu nu vezi nimic, nu stii care e situatia drumului, gropi/pete de ulei/nisip s.a.m.d

 

4) Daca se intampla sa apara ceva neasteptat, fiind primul, are fie posibilitatea de a forta depasirea fie de a se intoarce in spatele celui pe care voia sa il depaseasca. Tu unde crezi ca te afli in ecuatia asta? X+X1, daca esti fix in spatele lui, dar daca sunt 5 oameni in grup care se arunca in depasire, datele problemei se schimba

 

5) Ce distanta exista intre voi? Prea mare nu are cum sa fie din moment ce va da semnul ca puteti depasi in acelasi timp cu el. Daca unul din grup o comite iar voi restul ii suflati in ceafa, ce se intampla atunci?

 

Mai pot continua, dar nu vreau sa te plictisesc cu prostia mea, pe care, din nou, o recunosc. Si tine cont ca n-am "atacat" deloc subiectele delicate ca diferentele dintre mobre, dintre varste si experienta.

 

Dar, mai presus de toate astea, nu inteleg cum gandesti ca e logic sa incepi o depasire orbeste, fara sa ai vizibilitate, nu asigurata de cel din fata ta, ci vizibilitatea pe care o confirmi cu ochii tai.

 

Acum am inteles care e treaba cu sefii de grup! Toata bataia de cap e recompensata de partidele de sex in 3 ! Cu pasagere sau cu motocicliste oare? :P

 

Una si una, asa pui de doua :P

» Post actualizat in 15 Apr 2018 23:33

Eu voiam sa subliniez faptul ca este foarte important cine este grupul. Asta trebuie sa te preocupe ca incepator.

 

Ca incepator trebuie sa te preocupe siguranta proprie, insusirea comenzilor si dezvoltarea abilitatilor. Important este incepatorul, nu grupul, ori acesta din urma, grupul, nu este format tot din oameni?

Editat de SONYC
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

..Dar, mai presus de toate astea, nu inteleg cum gandesti ca e logic sa incepi o depasire orbeste, fara sa ai vizibilitate, nu asigurata de cel din fata ta, ci vizibilitatea pe care o confirmi cu ochii tai....

Iti dai seama ca este aproape imposibil sa faci asta? Doar nu mergi cu ochii in pamant :-L

De 3 raspunsuri tot repet repetitiv acelasi lucru. :crack: Mai incerc o data cu poza ca poate ma fac inteles.

Preconditiile le-am stabilit deja: motoare oki ce le stii+oamenii din grup pe care ii stii, mergi des in aceeasi formatie si stii cam ce poate fiecare.

 

post-68528-0-19373100-1523858143_thumb.png

 

Primul a trecut. Deja vede ce este "dupa" curba. Iese pe contrasens si da verde ca se poate trece. Al doilea trece desi initial, din unghiul lui, nu vedea prea mult in fata. Cand al doilea poate intra pe banda lui, face mai departe semn. Daca nu da verde la urmatorul si acesta inca nu se poate asigura, nu depaseste. Daca poate, depaseste si el...si cam atat ca este gata curba si se te poti asigura singur.

 

Eu la asta m-am referit. Acum sper ca m-am facut inteles. DAR repet, NU este o buna practica daca membrii grupului nu se cunoasc suficient de bine sau nu au incredere in cel din fata.(eu nu am incredere in unul dintre noi de exemplu )

Fiecare este liber sa faca cum crede ca este mai bine. Noi asa mergem de 4 ani si nu am avut incidete...poate a fost noroc. Saptamana faina!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Mai omule, eu nu am nimic cu felul in care mergi tu si grupul tau care a deprins stilul asta in 4 ani si multi km impreuna, dar nu se aplica incepatorilor care abia se dumiresc pe ce parte e mai bine sa se urce pe motoreta.

 

Eu voiam sa subliniez faptul ca este foarte important cine este grupul. Asta trebuie sa te preocupe ca incepator.

 

Asta este ultimul lucru care sa-l preocupe pe un incepator. Nu are experienta necesara sa citeasca oamenii din grup si stilul lor de mers.

Editat de paulynos
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 3 weeks later...

Citind postările de mai sus dar și altele realizez ca în mare măsură motociclismul fie este un mod de viață asumat și asta nu înseamna neapărat motoare de multe sute de cai putere, tatuaje, geci, găști etc. Cred că apare tendința de a se separa "MOTOCICLISTII" de "UTILIZATORII DE MOTOCICLETE". Mulți folosesc motoare de zeci de ani și atunci când vezi acel om (care poate avea câteva sute de mii de km pe motoare) la lucru sau oriunde n-ai zice că-i motociclist nici în ruptul capului. Poate mi se pare mie dar se pare ca s-au încetățenit anumite preconcepte despre motocicliști: că sunt indisciplinați, că fac galagie, ca sunt teribiliști, ca sunt donatori de organe, etc. Chestia e că aceleași lucruri sunt valabile și pentru mașini. Și acolo găsim teribiliști, ba chiar și bătăuși. Pâna la urma este decizia fiecăruia care optează pentru motocicletă ce anume dorește de la o motocicletă, cum se echipează și maniera în care o folosește. Chiar acum când scriu aceste rânduri se aude o motocicletă foarte zgomotoasă pe strada de alături. Asta e o altă treabă, cu găuritul tobelor sau scosul labirintului. Mie personal nu-mi plac motoarele care suna ca niste trompete, dar de gust...nu comentez. Totuși din experiență pot spune că o motocicletă zgomotoasa este mult mai obositoare la un drum lung, daca mergi trei zile la rând undeva o vei auzi și când adormi :))))). Cât privește echiparea cred că cea mai bună alegere este un echipament lejer care să permită mișcările fără constrângeri, nu musai cel mai scump, daca nu cumva vrei să mergi cu viteze hipersonice. Am făcut distanțe mari cu cască de 130 eur, mănuși de la LIDL, (plus o pereche făra degete, din piele, de rezervă pentru când cele "principale" sunt ude și tocmai a ieșit soarele), pantaloni NOLAN - dar second, și o geaca din cordură absolut banală, dar cu protecții. Cred că prin atitudinea mea aproape anonimă de turist discret care face "în liniște" sute de km, ajunge în punctul x, face ceva poze, mănânca o ciorbă, apoi merge în punctul y, se cazează, porneste dimineața (fără să șție toată pensiunea ca pornesc motorul) și în final ajunge în punctul z de unde se întoarce de exemplu, constat ca ma încadrez mai degrabă dupa "cutumele" de azi la categoria "UTILIZATORI DE MOTOCICLETE". Și pentru ca este un topic destinat începătorilor iata câteva sfaturi de la un "utilizator de motociclete" :

Daca dorești sa cumperi o motocicletă, prima din viața ta, intra mai intâi pe forumuri ( de exemplu aici) și citește temeinic, intră in conversație cu cei experimantați. Se va găsi poate cineva sa te asiste la achiziție.

Nu te grăbi, fă un efort de voință și ai răbdare până obții CARNETUL DE CONDUCERE adecvat categoriei (A, A2, A1, AM...). Ieșirea prematură în trafic te poate costa scump!

Ieși prima dată singur și fii atent la trafic. Dacă poți ieși în locul și la ora în care traficul este redus. Nu imita pe alții. Dedică-ti o zi speciala pentru asta dacă poți, fără alte stresuri deosebite. Îmbracă-te comod la inceput, e important să nu te jeneze nimic, foloseste cască și mănuși cât mai comode. Un echipament incomod te va face să nu simți comenzile și va incomoda la manevrarea motocicletei și la asigurare (intorci capul mai greu). in cazul meu cel putin gecile erau ok dar pantalonii - un dezastru, că sunt lungan și mă incomodau fiind mereu mai mici și mai strâmți decât ar trebui. Minim să ai o geacă, un blug ( nu rupt cum se poarta acum și fix la genunchi) casca și mănuși fie și velo. Oricum nu mergi cu viteza din prima zi, nici nu recomand, iar in etapa asta e mai important sa te simti cât mai comod pe motor. Stabileste un traseu și mergi pe el prima data. Lasă restul pe a doua zi . Revin cu sfaturi, promit. O zi excelentă, și grija de voi!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • l.u.v featured this topic

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...