Sari la conținut

Cum Prevenim Un Accident? Conducere Responsabila


moscku
 Share

Postări Recomandate

  • Răspunsuri 599
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Acum 5 ore, Paca a spus:

Daca nu prinzi repede un 70-80 ..te cam incaleca magaru prin oras :)

Trist, dar adevarat. Daca nu adaptezi viteza cu cea a traficului, o sa te trezesti depasit prin toate directiile, de multe ori in stil "jmekeresc" (a se citi "periculos").
Am tot incercat sa respect viteza in oras, cu riscul de a incetini traficul - necesita focus maxim, mai ales in oglinzi, extrem de stresant. Nu mai vorbesc de cate claxoane si injuraturi mi-am luat, de la jmekerii care se grabesc, si chiar brake check-uri dupa ce am fost depasit. 2/10 wouldn't do it again. Prefer sa fiu "ilegal" in ton cu "publicul".. 😒

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 11 ore, Paca a spus:

Ca ai atins odata 140 cu orice mobra , nu inseamna ca mergi cu 140 prin oras. 

In schimb 80-100 este destul de uzual .

Daca nu prinzi repede un 70-80 ..te cam incaleca magaru prin oras :)

Nu-i bai, numai sa fie magaritza...

Da’ unii nu vor sa inteleaga ca mersul incet prin Bucale e mai periculos decat mersu peste limita legala.

Acum 6 ore, Just_John a spus:

Trist, dar adevarat. Daca nu adaptezi viteza cu cea a traficului, o sa te trezesti depasit prin toate directiile, de multe ori in stil "jmekeresc" (a se citi "periculos").
Am tot incercat sa respect viteza in oras, cu riscul de a incetini traficul - necesita focus maxim, mai ales in oglinzi, extrem de stresant. Nu mai vorbesc de cate claxoane si injuraturi mi-am luat, de la jmekerii care se grabesc, si chiar brake check-uri dupa ce am fost depasit. 2/10 wouldn't do it again. Prefer sa fiu "ilegal" in ton cu "publicul".. 😒

Destul de corect, dar as modifica un pic. Daca nu mergi putin mai repede decat traficul te trezesti cu magaru peste tine, ca sa pastram animalul...

Acum 5 ore, einstein1984 a spus:

accidentu din topic era intr-o curba in sat.... dar am uitat ca sunt vecin de forum cu niste alde rossi care franeaza si evita in 3 metri desi ei merg cu 20 de metri pe secunda. 

Noroc ca s-a inventat lecitina.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

La 13.05.2019 la 9:00, XaeL a spus:

....cand mergi pe contrasens in curba desi nu vezi ce este dupa colt. In ambele curbe, chia

 Este doar o iluzie ,suportul este montat pe hand-guard-ul  de pe stanga.spre dreapta am parbrizul ,de asta este obturata imaginea in dreapta.

Poate gresesc ,dar prefer sa-mi deschid unghiul inainte de curba ,apoi sa ma duc spre interiorul acesteia.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 38 minute, virgil a spus:

 Este doar o iluzie ,suportul este montat pe hand-guard-ul  de pe stanga.spre dreapta am parbrizul ,de asta este obturata imaginea in dreapta.

Poate gresesc ,dar prefer sa-mi deschid unghiul inainte de curba ,apoi sa ma duc spre interiorul acesteia.

Io cred ca te-ai uitat prea mult la GP... Daca iese unu jumate pe contrasens cant tu intri in curba la axul drumului sa vezi ce-ti inchide brusc unghiul.

Reisareli d-astea “da Cheia” se fac in curbe fara case, fara vegetatie, cu vizibilitate pana la juma’ de km, unde nu poa’ sa vina din sens opus alt reisar, da’ pe patru roti si sa va pupati surprinzator la axul drumului.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 13 ore, Speedy.K a spus:

Io cred ca te-ai uitat prea mult la GP... Daca iese unu jumate pe contrasens cant tu intri in curba la axul drumului sa vezi ce-ti inchide brusc unghiul.

Reisareli d-astea “da Cheia” se fac in curbe fara case, fara vegetatie, cu vizibilitate pana la juma’ de km, unde nu poa’ sa vina din sens opus alt reisar, da’ pe patru roti si sa va pupati surprinzator la axul drumului.

 

tu nu erai ala care zicea ca esti fraier daca nu ai 140 in oras?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 37 minute, prafrau a spus:

 

tu nu erai ala care zicea ca esti fraier daca nu ai 140 in oras?

Exact! Doar ca aici nu era vorba de viteza ci de trasa. Vezi diferenta?!

Si ca sa intelegi: mereu e vorba despre adaptarea vitezei, trasei, stilului de mers la situatia din teren. Nu exista retete universale. De aici diferentele intre mobristi, ca si intre soferi, dealtfel. Fiecare apreciaza o situatie in felul lui. O subapreciaza, merge prea incet, o supraapreciaza, merge prea riscant. De-aia clasicul mers in grup este solicitant si poate deveni periculos pe curbe, pe drumuri aglomerate, in oras. De-aia incepatorii trebuie sa evite mersul in grup.

Pe scurt fiecare pasare pe limba ei piere.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Posibil, da’ nu mananc carute, masini, asfalt, pana acum cel putin... Deci se poate spune ca am condus preventiv, ca am prevenit accidente pana acum, nu?!

Editat de Speedy.K
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Un scelerat ca asta te scoate de pe sosea fara sa clipeasca. De asta trebuie evitat orice conflict ,ca nu se stie cu ce nebun te certi  si cum reactioneaza. 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 1 year later...

Chiar atat de greu este sa respectam macar lucrurile elementare?

 

Un bou de-al casei, sincer, nu as empatiza daca ramane fara permis sau daca il agata vreo masina. 
 

 

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 1 year later...
Acum 18 ore, Vicarious a spus:

 

Interesant și educativ videoclipul, greu de văzut dar am reușit sa ii dau play de vreo 3 ori.  Vad ca o sa mai iasă un video la sfârșit de Iunie, dacă îl găsești, pune-l și aici te rog. Merci.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Da, niste sfaturi care sunt bune pentru orice om care circula cu un autovehicul.

 

Poate mai intersant era sa spuna ce poate face un motociclist in plus fata de un sofer de masina pentru a se proteja.

 

Omul povesteste ca soferii care au dat peste motociclisti ''nu i-au vazut'' intrucat creierul cauta un pericol - camion/masina. Nu contest acest aspect, dar este aceeasi situatie si la masina vs masina.

 

Exista studii facute despre modul in care un om vede o motocicleta si cum percepe  distanta pana la ea precum si timpul in care sa va intersecta cu aceasta.

Rezultatele au fost edificatoare: erori de apreciere mari. Adica intersectarea cu mobra se petrecea de doua ori mai repede decat anticipau.

Cauza principala este ca motocicleta avand o silueta supla, subtire, este perceputa de catre creier ca fiind mult mai departe si mergand mai incet decat in realitate.

 

Un sfat pertinent este sa montezi niste proiectoare suplimentare pe mobra,  cat mai deparate de far - adica cat mai departat fata de axul motocicletei si cat mai jos fata de far - , conferind in acest fel impersia unui obiect mai mare.

 

Daca ne uitam la filmuletele de mai sus, acolo unde putem vedea accidentul in ansamblu, obsevam ca motociclistii sunt imbracati in haine inchise la culoare si au castile de protectie la fel inchise la culoare.

 

Din punctul meu de vedere este util sa purtam jachete de culoare verde fosforescent sau cu elemente din aceasta culoare, casca de protectie alba, verde fosoforescent sau macar cu culori deschise si care sar in ochi. Va exista cu siguranta si un element psihologic cu jacheta verde ''Hopa, Militia!'' care va ajuta.

 

Stiu ca multi vor jacheta neagra din piele, si recunsosc ca este mult mai frumoasa, iar  ca sa porti o vesta verde peste frumoasa jacheta neagra 🤦‍♂️.

 

Modul de comportament in trafic al unui sofer si al unui motociclst difera fundamental. Si din pacate nu se pune accentul pe acest aspect in filmulete. 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 months later...
  • 3 months later...
  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...