Toată activitatea
- Ora trecută
-
ALEX-Guzzista îl urmărește pe Cu si despre masinile electrice
-
La Benzinar daca ai mult de mers, pui GPL si ai alte costuri de transport. La mine,de exemplu nu se renteaza Gpl-ul, ma batea un gand....odata. Nu pot cu Uber-ul ca vin/plec cu bagaj,mai tin una,alta in masina,scule...etc Daca ai Spring doar pt.oras iti mai trebuie inca o masina daca vrei sa pleci in concediu cu 4 pers+bagaj....alta investitie,alte cheltuieli. Mai e si valoarea pierduta la revanzarea masinii. Sunt multe de luat in calcul. Ce e misto,la statiile de incarcare,mai socializeaza oamenii ca pe vremuri cand Duminica toti erau cu capota ridicata si curatau bujiile la Dacii,Skode,Trabanturi...etc Poate o cafea cu vecina care se chinuie sa bage stecheru in gaura la electrica....
- Azi
-
Referitor strict la costuri, cum poate un EV sa merite......am mai facut respectivul calcul. Insa acest calcul e valabil doar daca ai priza ta si calatoresti preponderent in oras. Fie ca stai la casa, fie ca stai la bloc dar ai parcare subterana unde ai o priza la tine pe loc. Consum Logan, aprox 10 litri la 100 km. La pretul actual, dupa 100.000 km parcursi in oras scotti din buzunar 75.000 lei doar pe combustibil. Consum Spring, 13 kwh la 100km. La pretul de Hidroelectrica (1 leu), dupa 100.000 km si incarcat doar la tine la priza scoti din buzunar 13.000 lei. Avantaj Spring de 60.000 lei. De aceea am luat Spring. Si, dat fiind ca am 55.000 km cu primul, eu zic ca jumatate din el e deja decontat. Cand ajung la 100.000 km, raman cu fierul decontat total. In functie de ce iti iei, iti faci calculul. Daca mergi cate 40.000 km anual numai in oras, cred ca si Tesla o amortizezi in 5-6 ani. In afara orasului, la statiile normale de incarcare, inr-adevar iesi la pret cat un GPL. Daca mergi, ca si colegul, 25 km/saptamana, nici nu mai merita masina. Uberul e mai ieftin. Cat despre infrastructura....vara toti folosesc aerele conditionate prin blocuri, nu? O masina ce se incarca la o priza casnica consuma 2,4kw. Un pic mai mult decat un aer conditionat. Se incarca lentr, intr-adevar, dar nu suprasolicita reteaua. Si se protejeaza si bateria prin incarcare lenta.
-
Aer statut aici,asa ca deschidem fereastra un pic. Salutam stimabilii.Cu aceasta ocazie v-as intreba ce pareri aveti despre toleranta in ghiduri supapa .S-au pus supape/ghiduri Duell dedicate Dnepr,iar la 7-8 sutimi a lipit supapa evacuare.Ghiduri realezate la 8mm dupa presarea in chiulasa.Acum am regaozat ,sa tot fie 12-13 sutimi.Supapa admisie nu are niciun semn de strangere/puncte de contact;parca mi-e mila sa-i maresc ghidul.Producatorul zice parca 15 sutimi,max 25.Mai bine-i puneau doua muzicutze 2T.
-
CF MOTO 800 MT-X 2025->
topic a răspuns lui 3.14 în 3.14ul Totul despre motocicletele de enduro touring & adventure
Fusei azi cu cupilu la o plimbarica scurta ...Bucuresti-Oltenita-Giurgiu-Bucuresti . Este primul meu drum ''lung'' cu troaca si incepe sa-mi placa din ce in ce mai mult Trage misto ...are o explozie de putere ...pfff...total diferita fata de CBF-ul de 1000 . QS daca il mermelesti pe la 5k este foarte smooth si in sus, si in jos . Cruse controlul este genial ....m-am cam incurcat eu oleaca cu el dar intr-un final e genial . Nu-mi place incrementarea vitezei din botoane ...la maneta este mai ok . Franele sunt ce trebuie si nu simti nevoia de upgrade Iar partea cea mai misto ....pe 210 km , consumul mediu afisat este de 3.8 , cu o viteza medie de 90 +/- ...absolut neasteptat . La 130 ar fi pe la 5.9 - 6.1 , iar la 170 cam 8 Abea astept sa o ''impopotonez'' cu niscaiva accesorii pt touring -
Ziua buna! Ciuciu greatza!
-
Doamne ajută Hai cu despărțirea Și după aia sa ii vedem pe fiecare în parte cât și ce poate
-
Clar, frumusetea e in ochii privitorului, DAR cum poate sa le placa sa mearga cu motociclete termice? In alta ordine de idei, ca place sa nu unora: Folositi bunul simt si nu veniti cu argumente gen: material de YT, incarc gratis cu panouri de acasa (dupa ce ati bagat bani seriosi in instalatii), incar gratis la birou, etc. Ganditi cu capul vostru, nu cu al dealer-ului ce v-a vandut treaba aia cu 4 roti.
-
Eforturi care totusi nu se vad, daca nici cu V4 nu misca nimic in teste ar fi mai bine pt Q sa plece
-
-
Din pacate timpul nu imi permite sa ma ocup de Planeta, dar nu am renuntat la proiect
-
-
Si eu am o parere similara, cumva, EV-ul este sfant in oras, adica fix unde utilizatorii stau "la bloc", adica unde infrastructura nu a fost gandita sa suporte statiile de incarcare necesare. Oricum cred ca s-a mai descris situatia aceasta in postari anterioare, nu? Intr-un bloc cu 4 etaje de exemplu, cam cati isi pot alimenta simultan un EV? Clar ca trebuie sa instaleze statie dedicata, nu? Ce inseamna ca si cost suplimentar pe langa cele de achizitie si intretinere a electrocasnicului? Si asta in eventualitatea ca distribuitorul de energie electrica are o retea deja existenta, suficient de rezistenta sa poata face fata la consumurile totale cerute la un moment dat de catre utilizatori...cum ar fi sa iti spuna ca nu pot instala o priza/statie de incarcare ca au ajuns la capacitate maxima si ar trebui sa faca upgrade la intreaga retea de distributie doar ca sa iti puna tie priza/statie...adica sa schimbe complet reteaua pentru asta...in fine. Si daca am pune peste tot in oras panouri, pe toate suprafetele disponibile, tot inseamna sa reconstruieti aproape in intregime reteaua electrica, nu? Degeaba vrem toti sa trecem la electrice daca nu se gasesc fonduri si nervi suficienti sa investim intr-o infratructura electrica care sa poata sustine un parc auto EV...Da, la casa iti poti face microreteaua ta, dar TU investesti, sigur poti prinde o subventie, dar pana la urma e cheltuiala ta, investitia ta, conditionata in primul rand de proprietate,cum ar fi sa stai la bloc si sa iti pui tu de capul tau panouri sa iti alimentezi EV-ul? Deci EV-ul ar fi OK pentru cei care stau la casa/vila la periferia unui oras sau in zona adiacenta, cei care stau in aglomerari urbane isi pot permite doar o hibrida daca vor sa fie cat de cat "verzi". In alta ordine de idei, daca "cazanul/tigaia" din dotare te satisface la momentul actual, adica pentru buzunarul si feeling-ul tau iti furnizeaza ceea ce ai nevoie cu costul necesar asumat deja, de ce sa schimbi? Doar ca sa fii in pas cu moda? Asta inseamna pana la urma economia de piata, nu? Sa cumperi daca ai nevoie potrivit nevoilor si puterii de cumparare, de aceea exista produse similare la diferite niveluri de calitate si deci de pret. Nu contest faptul ca trebuie sa ne miscam cumva in directia salvarii planetei, sa ne protejam generatiile viitoare, dar sa ramanem pe viitor sclavii consumerismului nu mi se pare o idee ok...Aici putem divaga pagini intregi, dar ne indepartam de topic. Faza cu feeling-ul la volanul unei electrice este pur si simplu subiectiva, nu poti avea aceleasi gusturi...nu la toti ne plac aceleasi motociclete/femei, nu?
-
Se zvoneste tot mai mult in legatura cu plecarea lui Q de la Yamaha. Se pare ca sunt si unele tensiuni intre el si constructor...nu le-au cazut prea bine boss-ilor de la Yamaha, declaratiile primadonei, dupa toate eforturile facute in ultimele 18 luni. https://www.gpone.com/en/2025/11/22/motogp/down-with-the-mask-fabio-quartararo-yamaha-the-v4-and-the-future.html
-
Eu ma gandesc asa: sa iau ev, cam trebuie sa stau la casa. Ca sa merite incarcarea gratis cum se tot scrie aici, trebuie sa faci o investitie consistenta de cateva jdemii de euro intr-un sistem fotovoltaic competent, cum au unii din fanii de aici. Dupa aceea mai bagi cateva zeci de mii de euro in 2-3 ev-uri, asa cum scriu mai sus fanii ca au. Buuun, asta ne duce la concluzia ca unul de mai sus a dat cateva zeci de mii de euro pe 2 spring-uri si o tesla sh. Pe langa asta, a mai dat jdemii de euro pe sistemul votovoltaic de la locuinta, cum am spus. Celalalat a bagat peste 100k euro in aceleasi chestiuni. Asta ma duce la concluzia ca in cazul unora de aici, e cam nevoia de a etala o anumita opulenta... Daca fac dupa mintea mea un calcul, mai bag in ecuatie schimbatul acumulatorilor la sistemul fotovoltaic si la ev-uri la un anumit numar de ani, imi da cu virgula ce kilograme de euro s-au bagat ca sa fie pe moment gratis incarcarea. Pe termen lung din punctul meu de vedere sunt bani aruncati. Am facut calcului simplu doar la un sistem votovoltaic cam bazic pentru locuinta mea si trebuie sa traiesc cam muuuulti ani sa se amortizeze investitia initiala, cam oricat s-ar scumpi curentul. Am vreo 2-3 cunostinte ce ar fi dispuse sa treaca la ev-uri de la diesel-e,dar cum stau la bloc si au parcare de la primarie, nu-si permit sa bage un bransament electric cu contor individual pentru priza de incarcare la o parcare pe care anul asta ti-o da primaria, iar anul viitor o da altuia. Deci cam tot opulenta, caci trebuie sa ai casa, nu apartament. Sau in cazul lui Mircea, strada ta. Asta e cam concluzia mea. Nu doresc sa fie perceput ceea ce am scris ca fiind rautate sau invidie. Specific asta.
-
Vara e coada si la pompe,ca face lumea si cumparaturi la casa,deh...opulenta,10 lei sticla de apa.... Plinul tre facut la Buc si urmatorul la CT,sa stai la coada in soare cu moto cand esti echipat,e sado-maso.... 35.000 Euro (175.000 Ron) la banca cu dobanda de 5 % /an,dupa ce ia statul 10% din dobanda,ramai cu 7875 ron,adica 1050 Litri benzina la pretul actual,adica 87 L/luna. 12.500 km/an la 9% consum(numai mers in oras !! )=1125 L benzina-minus-1050 L din dobanda,mai bagi si tu doua plinuri si gata.
-
Ca sa ajung la costul chel de achizitie al oricareia dintre masinile de mai sus, ar trebui sa conduc tigaia de Logan cam 350,000 km la un pret mediu de 7.5 lei/litru benzina. Intretinerea este derizorie. Nu neg faptul ca electricele au avantajele enumerate de tine, sunt constient de ele. La fel insa exista si dezavantaje, cel putin pe moment: range limitat, dependent de infrastructura electrica specializata, timpi de incarcare inca mari. Se vor rezolva probabil si aceste inconveniente pe viitor si atunci vor fi mai dezirabile pentru publicul larg. Acum nu este fezabila o trecere in masa la electrice. Imagineaza-ti o “electrizarie” de pe autostrada sau intr-o zona aglomerata (cum este OMV-ul de pe A2) in care de multe ori stai si cu ICE la coada sa alimentezi…daramite sa stai dupa fiecare om cu electrica 20-30 min minim!?
-
Buna dimineata! Mie mi-a trecut temporar greata.
-
Electric vs Termic e ca la motociclism,iti place sau nu. E ca atunci cand ii spui unui "conservar"ca ai dat o gramada de bani pe moto,ca sa fii zdruncinat,batut de vant,soare si ploi,cu bagaj limitat si risc de oase rupte. De banii aia iti luai linistit masina cu tot confortul si aveai si femeia in dreapta in fusta scurta.
-
Statutul social spre care tintesc in viata: om fara rate si imprumuturi pentru o tigaie de masina, indiferent de ce emblema se afla pe capota. Am auzit si eu asta dupa ce am vandut Sportage-ul. “Da…acum nu iti e rusine sa vii la birou cu Loganul!?”. Imi este atat de rusine incat o parchez de obicei prima de la intarea principala in cladire. Langa mine parcheaza lumea tot felul de conopide…Tesle, Mercedesuri, BMW si alte chestii scumpe. Cu masina merg undeva intre 10,000 si 15,000 pe an in medie, si cam tot atat cu motocicleta / scuterul, am avantajul sa lucrez de acasa in principal, deci cam 90% din acesti km ii fac in interes personal.
-
Mai conteaza si statutul social,ca daca esti vreun director,avocat,doctor,patron...etc nu te poti da jos din Golan,"Loganul e de saraci"auzisem odata de la cineva cu ceva putere financiara... Conteaza cat si unde ai de mers,daca faci 1000 km/sapt si te cazezi la 4 stele,tre masina straina,ca alffel iti strica imaginea ! Eu merg cu masina personala cam 25 km/saptamana,cu mici exceptii fac poate 40-50 in vreo saptamana,cat sa nu se intepeneasca franele. Ca rentabilitate....daca pui 35.000 Euro (175.000 Ron) la banca cu dobanda de 5 % /an,dupa ce ia statul 10% din dobanda,ramai cu 7875 ron,adica 1050 Litri benzina la pretul actual,adica 87 L/luna. Daca nu mergi mult ramai si cu bani de revizie,cauciucuri,etc
- Ieri
-
Foarte bine că a dat cox. Il asteptam sa dea si la motogp, hai cu titlul 2026. Cum ce titlu, ăla de campion . Tare mi-e ca nu-l ia nici pe cel de rookie of the year
-
nu stiu daca a scris cineva, diogo ala cica da cox la orice categorie de moto Diogo Moreira won the Supermoto world championship wildcard race at the Alcarras circuit in Spain in May 2022, taking pole position, two victories, and overall victory with the SGR Grau Racing team. He was riding as a wildcard for the event. Event: FIM Supermoto World Championship at the Alcarras Circuit. Year: 2022. Performance: Took pole position, won both races, and clinched the overall victory. Team: SGR Grau Racing. Significance: Moreira was an 18-year-old Moto3 rider at the time, competing as a wildcard in the Supermoto event.
-
Scule de calitate - de unde le cumparam?
topic a răspuns lui Cavaleru în mavetzul Service si intretinere curenta
Knipex, daca vrei clesti de calitate, am si-si iau zilnic abuz, am avut caz unde am pus si ranga pe el legat de dewalt: - orbitalul pe acumulator il am eu, foarte bun, recomand. ieftin si bun - flexul, cred ca il am pe cel mai ieftin din gama de 125mm cu acumulator. Am taiat o zi intreaga fiarele de la o bolta de vie de vre 40ml, zeci de taieturi, zero probleme - impact iti recomand pt biti dcf850 - mica compacta foarte puternica pt un impact de biti. - daca vrei pt suruburi eu am versiunea de 400nm DCF921 - sau versiunea cu pin de blocare DCF922, iar la munca am un DCF891 de 800nm, pe asta il folosesc la demontat si montat diverse, rafturi de paleti, protectii pentru stalpi sau protectii pentru pereti -
CF MOTO 800 MT-X 2025->
topic a răspuns lui Kristian în 3.14ul Totul despre motocicletele de enduro touring & adventure
Rezolvat. Cu placere,Paca. -
Mulțumesc Wow, pare că învață repede turcu
