Toată activitatea
- Ora trecută
-
8. ARAGON GoPro Grand Prix of Aragon
topic a răspuns lui apriliacluj în Cavaleruul Competitii Internationale
multumesc de info colegii!! -
8. ARAGON GoPro Grand Prix of Aragon
topic a răspuns lui Kagemusha în Cavaleruul Competitii Internationale
Marc folosește discuri de 340. În testele de luni el a fost desemnat să încerce noile elemente aero, ceea ce a și făcut. Dar și-a făcut timp să meargă puțin și cu discurile de 355 și a declarat că el nu simte că oferă un avantaj major. Uite că a pus și @Method mai sus. -
8. ARAGON GoPro Grand Prix of Aragon
topic a răspuns lui Method în Cavaleruul Competitii Internationale
Hai ma ca am pus si poza Stiu,stiu nu te pot contrazice -
8. ARAGON GoPro Grand Prix of Aragon
topic a răspuns lui ioio_viola în Cavaleruul Competitii Internationale
postarile tale le citesc in diagonala. sunt prea lungi -
8. ARAGON GoPro Grand Prix of Aragon
topic a răspuns lui Method în Cavaleruul Competitii Internationale
E foarte simplu : sunt 3 dimensiuni de disc : 320,340 (pe majoritatea circuitelor),355 (zisa si Motegi discs pt ca sunt obligatorii acolo). Primele 2 au variante "standard" si "high-mass",standard e 1a poza,high-mass avand o suprafata marita de contact cu placutele si ventilare (a2a poza).Cele de 355mm vin doar in varianta high-mass. Nu,Pecco nu e prost - Brembo recomanda la fiecare gp 2 variante,riderii pot alege ce vor (doar la Motegi sunt obligatorii discurile de 355). Discurile avand intre 1kg (320'ul) si 1.4kg (355'ul) pe bucata,riderii cauta sa aleaga cel mai light disc care sa le satisfaca their braking needs ca sa zic asa. Ori pui discuri mai mari,2 discuri iti dau aproape 1kg in plus masa fara suspensie,si asta nu e ceva ce vrei sa ai pt ca ai inertie mai mare samd samd iti schimba feelingul etc. Memelu foloseste 340 cum e recomandat de Brembo si e multumit,nu foloseste 355. Pecco bombanea echipei ca ii dadea capat la frana si tot nu reusea sa opreasca motoreta precum vroia el,si atunci echipa a zis "tati pune talgerele de Motegi daca nici alea nu iti ajung... omul le-a pus si ta-daaa.S-a inteles cu ele de minune. Marcel le-a testat si el si a strambat din nas,a zis ca nu simte nici o mare imbunatatire in frane,gen e de ajuns pt felul cum franeaza el 340'ul dar simte greutatea sporita si nu ii convine.Asa ca a ramas la specificatiile producatorului - 340 pt Aragon. -
Ok multumesc. Conform ce mi-ai spus, ghidonul pe care il doresc este omologat, deci as putea sa il pun. Dar intrebarea mea este, celelalte modificari pe care le-am enumerat mai sus, sunt considerate ilegal?
-
8. ARAGON GoPro Grand Prix of Aragon
topic a răspuns lui Cavaleru în Cavaleruul Competitii Internationale
discurile sunt disponibile din cea am vazut in functie de tipologia circuitului. de obicei am cam 2 optiuni din care sa aleaga. discuri prea mari inseamna putere mare de franare ceea ce se traduce in uzura a anvelopei fata. in motogp e un echilibru fin pt fiecare circuit care trebuie sa il gasesti in sesiunile de FP dar si utilizand datele din urma. -
la celalalt trebuia luat permisul, doara a depasit pe linie continua, acolo nu mai trebuia filmarea de la pistol cu viteza... sigur l-a lasat sa plece? ca pe filmarea ta nu se vede
-
vorbim de ghidon: Ce este permis legal: Modificarea ghidonului cu unul aftermarket omologat – dacă ghidonul este certificat (de ex. cu omologare TÜV sau CE), este în general acceptat. Schimbarea poziției sau înălțimii, atât timp cât NU: -afectează vizibilitatea instrumentelor de bord; -interferează cu comenzile (ambreiaj, frână, cabluri); -depășește limitele constructive admise. Fără suduri sau intervenții structurale asupra cadrului sau părților de prindere ale ghidonului. Ce este interzis sau necesită omologare suplimentară: Ghidon home-made sau modificat artizanal, fără omologare – interzis. Modificări care schimbă poziția de conducere periculos (ex. ghidon "ape hanger" foarte înalt) – pot fi considerate neconforme. Orice modificare care afectează sistemul de direcție sau control poate duce la respingerea motocicletei la ITP. Modificările trebuie declarate la RAR, dacă afectează datele tehnice relevante (dimensiuni, tip ghidon, etc.). Ce trebuie să faci dacă vrei să schimbi ghidonul: Cumpără un ghidon cu omologare (ideal de la un producător cunoscut). Montează-l corect, păstrând lungimea cablurilor și a conductelor (sau înlocuiește-le cu unele potrivite). Dacă e o modificare semnificativă, mergi la RAR pentru inspecție și trecerea modificării în CIV (Carte de Identitate a Vehiculului).
-
8. ARAGON GoPro Grand Prix of Aragon
topic a răspuns lui Method în Cavaleruul Competitii Internationale
Am contrazis marele reviriment si s-a ajuns sa mi se dea definitii din dex.Mda. E foarte simplu - fata de anul trecut sunt putin mai bine,insa foarte putin,toate faptele lor de arme au fost petrecute in conditii ff prielnice,se va proba progresul real pe circuite unde sunt temperaturi mari si linii drepte normale.Deocamdata insa - total fail.Asta e tot ceea ce zic.Daca vrei sa ma contrazici si in legatura cu asta... Sa vedem daca vor aduce acest V4 si mai ales daca va fi un progres - au zis ca nu vor aduce acest motor/motoreta daca nu e clar mai buna decat L4 - asa au promis.In concluzie daca il aduc (nu doar in teste),este mai bun.Doamne-ajuta ! Aia e problema - ca nu vezi.Si vad ca si mai nou celalalt coleg viseaza ca Yamaha e pe locul 2 inchizand ochii cand e vorba de clasamente.Mai cat de frumos visam... Eh,daca nu vezi,hai sa iti arat - 2025 Motogp Championship 1.Ducati GP25/Marcelino - 233 pcte 2.Ducati GP24/AM - 201 pcte (a2a moto din grila da?) 3,4.5.Ducati 6.HONDA/Zarco 97pcte -2 fata de locul 5 (acum daca mi-ai fi vorbit despre revirimentul Honda...no argue - best of the rest) 7.APRILIA/Bez (nu JM,cand vine JM probabil va fi peste Bez) 8.KTM/Acosta 9.Ducati GP24/Aldeguer - rookie da? 10.Finally Yamaha/Q - 59 puncte Ce are KTM in plus fata de Yamaha?Multe.Puncte in clasament probabil tehnologie samd. Honda e clar peste Yamaha - uita-te in clasament.E muuult peste.Acum.Problema Honda incepe sa fie faptul ca nu au pilot.Dar directia e ff buna,daca Zarco un pilot foarte fin si smooth o poate ridica acolo unde e acum (si a gresit/cazut la Aragon inca) Despre piloti...mie mi se pare Q drept top 3 piloti din gp,as zice chiar pe locul 2 dupa MM,tie nu - e foarte ok,nu incerc sa ii ridic statuie lui Q.Daca condamni insa pilotul spunand ca Yamaha nu merge bine pt ca nu poate Q sa o exploateze corespunzator (dupa cum ai sustinut in multe randuri),pai...3 poles?Un loc 2?Cine le-a facut,Rins,Oli,Miller?Nu pot nici unul? Si sa fie asa precum zici - a cui e vina pt acest pilot aflat in contract pe multi ani (si bani) cu Yamaha?Eu l-am semnat?Nu Yamaha?De ce nu l-au luat pe Acosta samd? - lotul de piloti cade tot in atributiile constructorului,deci,tot vina lor este.So.. Am pus si eu mai sus. -
Da, a fost inmatriculata in RO.( eu sunt al doilea proprietar si pana acum nu a avut modificari). Ok, sa zicem ca merg la omologare individuala, este ceva din ce imi propun sa modific ilegal? Ai idee ce costuri sunt? iar ca zgomot, nu ma gandesc sa modific tobele originale sau sa merg mai tare decat pana acum
- Azi
-
8. ARAGON GoPro Grand Prix of Aragon
topic a răspuns lui ioio_viola în Cavaleruul Competitii Internationale
-
mobra ta a mai fost inmatriculata in RO? la fiecare ITP s-au facut poze despre mobra... daca mergi la urmatoarea inspectie tehnica, poate inspectorului nu o sa-i placa noul look si te va respinge (aici in primul rand ma refer la ghidon, un prieten a patit-o) atunci va trebui sa mergi la RAR sa-i faci omologare individuala sau mai simplu, din 2 in 2 ani il refaci estetic sa semene cu pozele din arhiva RAR ....si in trafic mergi frumos si fara zgomot, sa nu aiba nici un politai motiv sa te opreasca
-
8. ARAGON GoPro Grand Prix of Aragon
topic a răspuns lui apriliacluj în Cavaleruul Competitii Internationale
vorbiti de diametrul discului, 340 vs 355 mm nu am putea afla despre ceilalti chiloti Ducati ce discuri folosesc? sau Pecco e prost si tot a folosit 340mm pe cand MM era cu 355?? hsbpla daca inteleg ceva -
8. ARAGON GoPro Grand Prix of Aragon
topic a răspuns lui xt600 în Cavaleruul Competitii Internationale
-
Salutare si tie, am avut ceva ce mi-a cam limitat timpul liber in mai, acum incep sa recuperez, poate ne gasim cumva... In alta ordine de idei:
-
Suzuki DR 600/650/ Big 750/800
topic a răspuns lui raducod în sebi drul Totul despre motocicletele de enduro touring & adventure
dap ! -
Suzuki DR 600/650/ Big 750/800
topic a răspuns lui Muretto Grundieg în sebi drul Totul despre motocicletele de enduro touring & adventure
Dacă e vorba de DR600 singura limitare e la admisie. Nu trebuie făcută nici o modificare la carburație sau CDI. Dacă e alt tip, nu știu, există tot felul de limitări, în funcție de marcă, inclusiv varianta cu altă axă cu came. Dacă știi un pic (mai mult) germană caută pe site-urile nemțești, ei s-au lovit primii de problema delimitărilor. Cuvântul cheie este entdrosseln sau gedrosseln la marca ta de mobră. Eu am avut o mobră cu limitare în vitezometru (și CDI) dacă vrei povestea cu geniul român care a învins fantezia japoneză, povestim... -
Bulgarii nu sunt usi de biserica! Toti care au o bruma de bani si isi iau X6, Meleu, Geleu, etc, absolut toti merg la fel de tare si de prost ca ai nostri. In rest aia cu masini amarate merg cu 30 ca nu duc carutele mai mult. + nu mersul tare e problema, ci nesimtirea si prostia.
-
O singura am dat de un bulgar care m-a pus in pericol de cate ori am trecut prin Bulgaria in timp ce in Romania zilnic dau de cretini care ma pun in pericol. Da, am putea sa spunem ca nu e frumos ce a facut bulgarul dar trebuie sa intelegem ca ceea ce noua ni se pare normal lor li se pare periculos. Erai cu EV-ul?
-
cum e sa-l lase pe asta sa plece si pe mine sa ma amendeze? Aici frustrare...
-
Suzuki DR 600/650/ Big 750/800
topic a răspuns lui raducod în sebi drul Totul despre motocicletele de enduro touring & adventure
Salut, nu ma pricep la DR 600, dar, ce vezi in filtru de aer este consecinta ca nu ai explozie in cilindru, sau nu cum trebuie. De acord cu ce zice mai sus Patrick_M si Nguyen CDI schimbat cu altul !? detalii? Zici ca ai modificat carburatorul original care limita caii? Nu cred ca ai facut toate modificarile ! ai niste prize de aer in admisie care la unele carburatoare se dau jos, la altele nu . Tu cum le ai ? Le-ai modificat ? Cauta sa afli care este metoda de limitare folosita de productaor la modelul tau, ca sa stii ce ai de schimbat. Eu as incerca cu alt carb, alt CDI, de la cineva care are sa-ti imprumute ! cel mai simplu .... -
Brev, omul a recunoscut ca a mers tare si ca a incarcat marcajul deci degeaba il certi. Si-a spus oful in ceea ce priveste bulgaroii care s-au pus pe sifonat romanii desi ei merg la fel de prost (si ala mergea tare si incurca traficul) + alti soferi care merg si mai tare si mai periculos dar care nu au patit nimic. Atat si nimic mai mult........ si-a zis oful, nu s-a victimizat.
-
I pup you! Idem, dar aici a fost si ceva in plus, o frustrare pe care n-am inteles-o.
-
8. ARAGON GoPro Grand Prix of Aragon
topic a răspuns lui Method în Cavaleruul Competitii Internationale
Chiar doare,insa dupa cum am mai zis si repet, nu are rost sa ne imbatam cu apa rece. Yamaha va fi "a 2a moto de pe grila" cand se va bate cu GP25 si va fi putin macar peste GP24. I don't see it,anul asta nu o vad,si la felul cum progreseaza,nu o vad nici la anul sa ajunga in acea...stratosfera. Si stiu clar un lucru - mai au pana cam prin aprilie-mai 2026 cand se semneaza majoritatea contractelor meseriasilor - 10 luni.Ar fi cazul sa faca ceva,pt ca daca nu....raman cu Toprak port-drapel.O fi bine,o fi rau? Nu cunosc eu faptele de arme ale turcului,dar cred ca mult mai benefic ar fi pt ei sa il pastreze pe Q,dar pt asta trebuie sa ii aduca o moto capabila sa se bata la locurile 4-6, macar atat.... Reia absolut toate declaratiile pilotilor la testele de luni dupa curse,reia timpii din testele de dupa curse - daca nu ploua tot timpul erau timpi foarte buni fata de curse si de multe ori pilotii au spus faptul ca timpii din aceste teste de luni dupa cursa sunt "inselatori". Meh,sau keep dreamin - luni dupa cursa Yamaha a mai inregistrat inca un "reviriment" puternic Eu fac caternica,dar sincer chiar mi-as dori sa ii vad inapoi la bataie macar pt podiums,dar la modul cum se misca lucrurile la ei... In alta ordine de idei, e oficial : Pramac Yamaha confirm Toprak Razgatlioglu MotoGP move for 2026 Sa il vedem in actiune pe stoppie Si Bagnaia zice ca a rezolvat-o (oarecum) : Pecco Bagnaia’s confirms brake change "much easier for me” after "positive" test Diferenta intre sambata si duminica - sambata a mers cu cele normale (340mm) iar duminica,la sugestia echipei,a incercat discurile "de Motegi" de 355mm (cele mai mari disponibile) si a zis ca s-a simtit mult mai bine.Oh well,sa vina la bataie cu Marcel atunci.Macar la Mugello la circuitul de casa... ...si apropo de Yamaha si mult-vorbitul motor V4,au scos un tease cu o poza interesanta : Cele 2 evacuari (una in prim-plan una in fundal jos) arata clar arhitectura motorului. Plus un soundbit intitulat : V4olume Up !