Marcos Postat Februarie 17, 2007 Share Postat Februarie 17, 2007 (editat) Dupa aproape 6 luni de planuri si oarece pregatiri (cam deficitar la acest capitol ), pe 3 februarie pec in sfarsit cu destinatia Tunis. Planul e simplu, ma duce taica-meu cu dubita pana in Italia cu oprire prin Austria dupa piese, apoi pe cont propriu i-au feribotul, ma dau cat vreau in Tunis si la intoarcere vine din nou sa ma pescuiasca. In prima zi ajungem seara la Arad unde dormim la un motel. A doua zi trecem prin Ungaria si dormim in Austria la alt hotel. A treia zi, cumparaturi&shit din Austria de la Auner si Louis si plecam in italia. A patra zi ajungem in Civitavecchia, de unde urmeaza sa i-au feribotul spre Tunis. si ne cazam la un hotel. A cincea zi reparatii la moto (tentativa de schimbare disc de frana fata da nu se potriveste, indreptat cu cheia franceza discul actual si ok ) ,facut bagajele si ceva plimbarica pe acolo. Seara ma prezin la port, ridic biletele, dar imi dau seama ca am bagajul mult prea greu. Panica si durere Arunc in dubita cam tot ceea ce nu cred ca imi trebuie, si devin cat de cat mai usor. Si astfel la ora 23 ma gasesc pe feribot ridicand ancora Pe feribot am o alta surpriza placuta: aproape tot echipajul este roman, asa ca timpul trece repede si fara problem A sasea zi o petrec pe mare, pana in jurul orei 16 cand debarcam. Trec prin vama, ceva birocratie (autorizatie pt. miscare, condus, gps, gsm, pana si la jegul de modem care-l am pe laptop ) care merge destul de repede, insa eu am tona de bagaje in rucsac si ma trec toate apele cand ma tot plimb de la ghisee la ghisee ... In final obtin unda verde, imi reorganizez putin bagajul care ma sparsese si las portul in urma. Gresesc initial drumul (deh, lene sa pun gps) si o ieu in nord ... imi dau seama de grava greseala si ma intorc in sud. trec printr-un trafic infernal in Tunis si ajung la autostrada ce leaga capitala de Sousse ... Idee fatala, sa scap de autostrada si o ieu nitel pe camp inainte de barierele de plata. Ajung pe un drum vai de mama lui ce serpuieste prin muntisorii de acolo. Se intuneca, incepe sa ploua usor, drumul nu exixta pe gps si incep sa ma ingriorez. Pana la urma reusesc cu un ocol masiv si pe un drum "forestier" sa dau intr-un drum spre Bou Ficha si apoi pe autostrada in Sousse, unde cu 20 de dinari ma cazez la un hotel si primesc o camera cu toate conditiile posibile (in sensul bun). Ziua 7, las Sousse in urma si plec spre Kairouan. Acolo cumpar ceva suveniruri si plec mai departe spre Gafsa. Pe drum ma mai bag ceva pe "forestiere" dar mai domol ca aveam tona de bagaj in spate. La Gafsa ma cazez la Hotel Gafsa normal cu 27,5 dinari, las bagaj si ma mai duc pe muntisorii de langa oras sa ma dau acum mai usor Ziua 8, plec din Gafsa cu destinatia Douz. Mai pe "forestier" mai pe sosea, trec de ceva munti, trec lacul de sare (Chott el Jerid), ajung la Kebili in final si de acolo inca ~20 km pana la Douz. Aici trag la hotel paradise Saharien, pt. 67 dinari/noapte. Las bagaj si ma duc in desert.Experimentez primele blocari in nisip, una ma chinui sa scot mobra fara prea mare succes pana trece un beduin pe acolo si se ofera sa ma ajute. Omul o mai rupe pe egleza asa ca inteleg ce imi zice, si anume ca este ghid si de la Douz la Ksar Ghilane drumul e foarte dificil trecand prin zone de dune foarte mari si nu poate fi facut de unul singur. Ii multumesc de sfat, insa sunt decis ca maine sa merg cel putin pana unde se poate. Ma mai dau prin zona, mai trag ceva cazaturi si inchei astfel ziua. Ziua 9, fac plinul in Douz, las bagajele tot la hotel Saharien si plec in desert. Trec prin zone numai cu dune, sunt si zone pietroase si zone cu boscheti in desert. Intru aprox 60-70 km in Sahara. Mai pic, ma mai scol. Ciudat este ca aproape de fiecare data cum pic nu stiu cum iese cate un beduin din pamant si ma intreaba (in franceza de obiccei) daca sunt oke ... Iar nu stiu ce naiba cautau cu caprele in sahara la mama draq 60 km de cel mai apropiat oras/sat/oaza ... Si erau destui. La un moment dat gresesc track-ul gps, si decid decat sa ma intorc pe unde am venit si sa o ieu corect (cam 1,5 km in urma) sa o tai de-amboulea prin desert sa ajung pe "drum". Zis si facut, ca sa nu raman blocat in nisip ii dau blana, insa momentul fatidic se arata si cam la 250m de drumul cel bun pierd fata si pic ... Pic cam aiurea, picoru stang sub mobra in partea rotii spate/codita, apoi in pozitie de spagat cu curu pe rezervor si picioru celalalt peste ghidon. Ca sa imi scot picioru de pe mobra trecuie sa ma ridic de pe ea, dar ca sa ma ridic de pe ea trebuie sa imi scot picioru de sub mobra ... Ma tot chinui sa ma eliberez, sa tot fi trecut 15 minute, deja de la cat trageam ma durea si picorul ... Insa norocul se arata sub forma a trei jeep-uri, unul tractat, pline cu elvetieni. Oamenii ma intreaba daca sunt oke in engleza (asa m-am inteles si eu cu ei ) si se ofera sa ma ajute. Ma eliberez, ii dau blana si ies la drum. In ciuda faptului ca ma avertizeaza si ei ca este impracticabil drumul pana la Ksar Ghilane din cauza dunelor prea mari decid sa imi incerc norocul. Insa din nefericire cam la 15 km mai incolo a trebuit sa le dau dreptate, dunele erau prea inalte si nisipul prea afanat ca sa-i zic asa, incat nu ma puteam risca singur sa raman blocat in ele. Am facut cale intoarsa. Insa nici aproape de finalul desertului (mai precis cu 500 km de oaza, ca tiganul la mal ) tin sa ma dau in spectacol si ii dau blana prin nisip pe langa ceva beduini. Normal ca pic ... Se aduna beduinii in jurul meu ca la urs, ei o dau cu franceza, eu cu engleza , vedem ca nu ne intelegm, fac eu o incercare disperata cu romana, ei cu araba insa nu reusim nici asa Dau sa pornesc mobra insa problem ... intrase cumva nisip la carburator si ramasese o clapeta blocat pe maxim, blana ...Cu o surubelnit, un cutitas sau orice o rezolvam in 2-3 secunde, dar asa nu aveam cum sa o trag ... Araba nu ma ajuta sa cer ajutor si aia se uita ca boul la poarta noua cand eu incercam sa le gesticulez, asa ca ... blana in blana 10 km pana la douz cu 130-140 kmh pe un drum ingust si plin de nisip, in curbe mai dadeam de frane sau opream motorul , dar ajung safe si cu franele incinse la maxim la destinatie Aici cu un briceag si un spray de lant fac minuni si e ca noua Ma mai dau prin jurul Douzului prin desert pana seara si cam asat fu ziua ... Ziua 10, imi i-au la revedere de la Douz cu destinatia Matmata intrucat auzisem ca este un drum mai practicabil de acolo la Ksar Ghilane. Drumul bun cu exceptia ca erau sa dau peste trei dromaderi lasati in mijlocul drumului ... In fine, ajung la Matmata, ma cazez la Hotel Matmata bineinteles, chiar langa Hotel Sidi Driss, unde au fost filmate secvente din filmul Star Wars ... Nu am dormit acolo pt. ca nu aveau bai in camere si nici parking pt moto Las bagajele la hotel si plec sa ma dau prin muntii din zona. Cu ocazia asta ma duc si in New Matmata la 15 km distanta intrucat nu aveau benzinarie in oras. Merg mai pe potecute prin munti, mai pe "forestiere". La un moment dat imi vine sa ma dau iar in petec cand trec pe langa niste beduini ... Mi se umfla acceleratie sub mana si normal ca trec pe o roata pe langa ei ... Insa prin nisip sub roata si buf pe jos ... Initial nu imi dau seama de ce mi s-a intamplat si continui prin munti. Cand ma opresc sa mai fac poze vad negru in fata ochilor ... Cadrul rupt in 2 locuri ... Nu la structura de rezistenta din fericire, insa la structura care tine dodita si de unde mi-am fixat eu suportul de canistra si bagajeze ... se mai tine doar in 2 suruburi ... Ma intorc la hotel, ma dau cu capu de pereti, calculez riscurile si ce mai pot face si ajung la concluzia ca tura este terminata ... Daca se rupe definitiv si din ruruburi, nu mai pot care o groaza de bagaje si trebuie sa le arunc, inclusiv benzina extra, deci clar fara desert ... Tura este over ... Aflu ca am a doua zi la ora 23:30 posibilitatea de a ajunge in Italia cu un alt feribot asa ca ma culc injurand ca a trebuit sa ma dau pe o roata si asta e ... Ziua 11, plec de dimineata, am cam 5-600 km pana in tunis, insa merg incet si cu grija din cauza cadrului rupt care poate ceda in orice clipa ... In curbe mai ca nu ma inclin, la denivelarile pt reducerea vitezei mai ca ma claxoneaza toti araboii, insa in final reusesc sa ajung cu el inca necedand de tot ... Imi ieu bilet, ma imbarc pe acelas vapor cu care am venit, Eurostar Salerno, si las Tunisia in zare, promitand ca ma voi intoarce mai bine pregatit ... Ziua 12, o petrec pe feribot iar seara imi i-au o camera in Civitavecchia la hotel si il astept pe taica-meu cu dubita. Abia in ziua 13 incarcam mobra in duba si plecam ... Ne prinde ziua 14 in austria conducand pe rand si ma dormind cate o ora prin parcari ... Trecem si de unguri, iar in ziua 15 obositi ajungem seara tarziua acasa in Bucuresti ... Per total a fost o experienta foarte frumoasa, am ramas cu amintiri placute. Insa nu m-am pregatit cum trebuie, suportul de benzina si bagaje a fost gandit foarte prost si a dus la ruperea cadrului ... Iar de unul singur a trebuit sa car mult mai mult bagaj decat daca mergeam cu cineva si m-a rupt ... Nici nu am putut face Douz-Ksar Ghilane pt. ca de unul singur nu prea mai puteam scoate mobra din nisip ... Dar acum am knowledge-ul si data viitoare o s-o fac cum trebuie Un mic filmulet cu drift in nisip http://enduro.aviatiei.ro/MVI_2749.AVI Editat Februarie 17, 2007 de Marcos Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator _Raul_ Postat Februarie 17, 2007 Share Postat Februarie 17, 2007 (editat) Uauuuu ! Sunt fara cuvinte ! Apreciez insa aceasta tura si pentru faptul ca mi se pare o intruchipare a ceea ce ar trebui sa fie normalitatea - oricare dintre noi sa ne putem lua motorul sa dam o tura prin Tunisia. Nu suntem insa foarte departe de situatia asta. Iar tatal tau e un exemplu demn de luat in seama. Asa as vrea sa imi tratez si eu copii. A cata tura, singur cu endurica, e asta ? Editat Februarie 17, 2007 de Popescu_ MihailRaul Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ZIDU' Postat Februarie 17, 2007 Share Postat Februarie 17, 2007 tare de tot tura maare nebunie sa te duci singur dar totusi asa e frumos Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Ferodaktyl Postat Februarie 17, 2007 Share Postat Februarie 17, 2007 Bravo tie!!! Cel mai belea topic pe care l-am vazut in ultimul timp. Tine-o tot asa! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
LaurBalaur Postat Februarie 17, 2007 Share Postat Februarie 17, 2007 Suuuperrrr... Ai avut curaj nu gluma sa te duci cu XT-ul prin desert... si singur... Canistra aia din spate era tot timpul plina ? Zici ca umblai cu bomba in spate Te felicit si bafta in continuare... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Saphira Postat Februarie 17, 2007 Share Postat Februarie 17, 2007 absolut bestial toate respectele mele! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
tro5 Postat Februarie 17, 2007 Share Postat Februarie 17, 2007 Frumoasa tura. Cat a costat in final toata ddistractia??? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
CostinALN Postat Februarie 17, 2007 Share Postat Februarie 17, 2007 Felicitari......alte cuvinte nu am. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
V-FOUR Postat Februarie 17, 2007 Share Postat Februarie 17, 2007 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
adiviraj Postat Februarie 17, 2007 Share Postat Februarie 17, 2007 Bravo man, ai facut-o.Chiar ieri ceream id-ul tau sa vad ce mai faci, daca mai pleci sau nu. Pacat ca nu ai mai facut proiectu' ala cu canistrele pe spate. P.S: cum a mers "cura"? Ai reusit ceva? Multa bafta omule, nebunie de apreciat. Spor! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
DCSAN20 Postat Februarie 17, 2007 Share Postat Februarie 17, 2007 Ai vazut man dac veneai sa facem suportul ala ca lumea era si cadrul mai ranforsat cu doua canistre si mai jos centrul de greutate si mai echilibrat .Oricum Ti-am zis ca ai toata admiratia mea pt Tura asta. Si sa stii ca si "Mamaliga" poate dar nu vrea!! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
adiviraj Postat Februarie 17, 2007 Share Postat Februarie 17, 2007 Si sa stii ca si "Mamaliga" poate dar nu vrea!! E vb de "mamaliga" pe care-l stiu si eu, care se opreste din 5 in 5 km sa fumeze si daca ploua nu mai merge si devine ca o baba ??? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
DCSAN20 Postat Februarie 17, 2007 Share Postat Februarie 17, 2007 E vb de "mamaliga" pe care-l stiu si eu, care se opreste din 5 in 5 km sa fumeze si daca ploua nu mai merge si devine ca o baba ??? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
musulmanu Postat Februarie 17, 2007 Share Postat Februarie 17, 2007 BRAVO "pustiuuu" Ma bucur ca ai ajuns cu bine acasa, asta e cel mai important lucru. Ai ajuns la vorba mea ca e "tare greu de unu singur UFFFF" . Oricum de admirat asa curaj, ambitie s.a.m.d. pentru asa o tura, asta dovedeste ca esty un adevarat "pursange al motociclismului romanesc". FELICITARI si sper ca data viitoare sa nu te mai dai batut si sa ajungi acolo unde ti-ai pus in gand chiar si la "ksar Ghilane" . Tare mi-as dori sa fim mai multi care sa putem face asa Drumetii.uffffff Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
MotĂśrizer Postat Februarie 17, 2007 Share Postat Februarie 17, 2007 beton man pacat ca nu ai avut ceva mai dur, un adventure Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Friend Postat Februarie 17, 2007 Share Postat Februarie 17, 2007 Esti tare! Respect! Singur, fara suport, esti un adevarat. Bravo tie!!!!!!!!!!!!!! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
musulmanu Postat Februarie 18, 2007 Share Postat Februarie 18, 2007 Asa ca tot in haita e mai bine, nu se compara dupa parerea mea.decat sa fii lup singuratic. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cristache Postat Februarie 19, 2007 Share Postat Februarie 19, 2007 Felicitari mane, ma bucur sa vad ca ai reusit sa-ti indeplinesti visul de a te da in desert...Ce urmeaza?... Bafta in continuare!... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
LOTRU Postat Februarie 19, 2007 Share Postat Februarie 19, 2007 felicitari omule ! chiar ma intrebam de ce nu mai scrii . mi-au placut toate povestirile tale dar asta cu Sahara m-a dat gata . Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Barbarossa Postat Februarie 19, 2007 Share Postat Februarie 19, 2007 Bine ca esti sanatos... In rest esti cel mai tare, eu sunt inca mucos si ma dau pe asfalt... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
remu1 Postat Februarie 19, 2007 Share Postat Februarie 19, 2007 D'aia nu a mai aparut demult pe aici . A clocit o surpriza excelenta ! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
marque Postat Februarie 19, 2007 Share Postat Februarie 19, 2007 Super-super- super- tare! Felicitari! Stiu ca e cliseistic dar aceste cuvinte chiar merita spuse...Felicitari si tatalui, pentru sprijin! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
just_me Postat Februarie 19, 2007 Share Postat Februarie 19, 2007 Jos palaria ... alte cuvinte sunt de prisos .. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
bcristian Postat Februarie 19, 2007 Share Postat Februarie 19, 2007 Foarte tare. Felicitari si la mai mare. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
bibanu Postat Februarie 20, 2007 Share Postat Februarie 20, 2007 Intradevar, esti tare omule!Felicitari! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.