emylyo Postat Octombrie 6, 2007 Share Postat Octombrie 6, 2007 Stiam ca este absolut interzis a se spala cu benzina lantul.Cu motorina sau cu solutie de lant Motorex,eventual cu spray special.Ca sa nu mai zic faptul ca a uitat mecanicul sa puna busonul la baie si aproape 800ml de ulei s-au dus in tava de ulei ars-ulei care un litru costa 60 lei.150 de euro pe o revizie la un moto la care se schimba ulei si filtru de aer,se spala lantul si se unge si se sufla filtrul de aer,se completeaza antigel.Service in care standerul este o improvizatie ordinara langa care tre sa stai de 6 sa nu te trezesti ca iti pica mobra. Prefer ca de acum sa faca cest lucru acasa.Pe langa faptul ca sunt consumabilele cu un adaos imens ...de ex.filtru ulei 65 ron!!! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
IceCube Postat Octombrie 6, 2007 Share Postat Octombrie 6, 2007 la ce service? ca sa stim sa nu calcam vreodata Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mac Postat Octombrie 6, 2007 Share Postat Octombrie 6, 2007 spalatul lantului cu benzina este o mare porcarie. NERECOMANDAT daca nu va permiteti un spray de lant, puteti folosi petrolul alb sau cum se mai numeste, nu dauneaza, dar in nici un caz benzina-motorina. iar preturile ..sunt pentru prosti. tre sa fii prost sa te lasi furat in halul asta. treziti'va fratilor, motociclismul este in sine o pasiune costisitoare, nu va lasati furati de cei mai "hoti" decat voi. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Mr.Wattmaster Postat Octombrie 6, 2007 Share Postat Octombrie 6, 2007 emylyo, ce zici tu acolo nu suna bine deloc. spalat lant cu benzina... gizas!!! mac, cred ca pui gresit problema, sprayul de lantz ar trebui sa fie ceva de la sine inteles. la 7 euro de la cat incepe un flacon de 750 ml chiar nu cred sa se puna problema de a-ti permite sau nu. Iti dai seama ca acel mecanic era de fapt o maimutza umana. by the hell, de lantz ar trebui sa stie orice motorist cum sa se ingrijeasca! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
emylyo Postat Octombrie 6, 2007 Autor Share Postat Octombrie 6, 2007 Am luat moto azi si era stat de 2 ani.Lantul era muci de la teflonul superuscat de pe el si uleiul avea 2 ani juma.Nu m-a lasat inima sa vin asa 80 km cu el si am inkis ochii un pic.Dupa ce am luat foc a aparut solutia salvatoare-Lichid Motorex special de spalat.De acum va ramane pe mana mea -spalat in fiecare saptamana si uns cat mai des si bine.Stiti de ce se permite asa ceva?Ca sunt multi cei care duc moto si nu au habar de nimic -doar benzina si cheie,forja.Crezi ca 7 euro mai conta cand am lasat 150 acolo? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ALEX-Guzzista Postat Octombrie 7, 2007 Share Postat Octombrie 7, 2007 Cat am avut de spalat lantu(acu am cardan )am folosit motorina sau gaz,sters bine dupa aia,mers putin sa sara si motorina care nu sa putut sterge,pe urma dat cu spray teflon (Castrol din Louis) PS:mie la B&S Motors la revizia obligatorie(garantie)a uitat mec sa stranga definitiv busonul la ulei, ,a suflat filtrul de aer invers decat trebuia,plus ce scoruri au (manopera de schimbare a filtrului de ulei costa mai mult decat filtrul in sine. Nu am ce face ca e garantie,inainte le faceam eu,da scap eu si de garantie,si nu ma mai prinde ei Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
marcel_tm Postat Octombrie 7, 2007 Share Postat Octombrie 7, 2007 spalatul lantului cu benzina este o mare porcarie. NERECOMANDAT daca nu va permiteti un spray de lant, puteti folosi petrolul alb sau cum se mai numeste, nu dauneaza, dar in nici un caz benzina-motorina. iar preturile ..sunt pentru prosti. tre sa fii prost sa te lasi furat in halul asta. treziti'va fratilor, motociclismul este in sine o pasiune costisitoare, nu va lasati furati de cei mai "hoti" decat voi. Ce nu inteleg eu e :cum mama naibii au primit astia autorizari?Cat trebuie sa dai spaga si cui,ca la mine a venit un tip de la RAR care pur si simplu a cerut tot ce scrie RNTR-ul ala care reglementeaza functionarea si autorizarea service-urilor! Cum au reusit?ca eu a trebuit sa investesc o gramada de bani,sa pot sa primesc autorizare! Oi fi eu mai prost?Sau legea nu e aceeasi pt. toti? Si ala care i-a varsat uleiul n-are nici o responsabilitate,ca era greseala lui?!? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Thomas Postat Octombrie 7, 2007 Share Postat Octombrie 7, 2007 Daca nu dai nume, tot degeaba. Oricum, asa se pierd clientii si-ti faci un renume de .... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
emylyo Postat Octombrie 7, 2007 Autor Share Postat Octombrie 7, 2007 Zilele acestea ma duc sa rezolv problemele nerezolvate din fisa tehnica si ce a ramas nerezolvat ca nu aveau consumabile si apoi o sa aveti numele. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
remu1 Postat Octombrie 7, 2007 Share Postat Octombrie 7, 2007 Cred ca Honda . Aia sunt mari kitre la preturi . Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
masterus Postat Octombrie 7, 2007 Share Postat Octombrie 7, 2007 pai cei care spun ca nu se spala cu benzina ar treb sa argumenteze si de ce ,ca poate sunt multi care nu stiu si sa inteleaga. pe de alta parte cei mai priceputi se mira ca s-a spalat lantul cu benzina si nu cu spray special, dac vad ca mai multi spun de suflatul filtrului care este intr-adevar o mare greseala. asta se faeca pe vremea impuscatului din motive binecunoscute: refolosire , economie. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ZIDU' Postat Octombrie 7, 2007 Share Postat Octombrie 7, 2007 Pe langa faptul ca sunt consumabilele cu un adaos imens ...de ex.filtru ulei 65 ron!!! plm la bmw m-a costat kit de revizie universal (filtru ulei, saibe de cupru si oringuri de cauciuc pt diverse locuri) 58 ron. cu marca pe ele, factura, etc lantul nu se spala cu benzina sau alte porcarii pt ca belesti o -x -z ringurile care sigileaza unsoare in zale Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
AlexM Postat Octombrie 7, 2007 Share Postat Octombrie 7, 2007 Conform graficului la unele motociclete cu filtru de hartie se recomanda schimbarea filtrului aer la 12000 km iar la 6000 se sufla aer comprimat in sens invers data de directia fluxului de aer in exploatare daca se foloseste moto in conditii ploaie praf excesiv se scurteaza durata de folosire a elementului . lanturile cu O,X,XW...ringuri nu se spala cu benzina pentru a nu distruge respectivele inele de cauciuc care au rolulde a pastra etansa articulatia (lubrifiata in fabrica) lantului Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
masterus Postat Octombrie 7, 2007 Share Postat Octombrie 7, 2007 Conform graficului la unele motociclete cu filtru de hartie se recomanda schimbarea filtrului aer la 12000 km iar la 6000 se sufla aer comprimat in sens invers data de directia fluxului de aer in exploatare daca se foloseste moto in conditii ploaie praf excesiv se scurteaza durata de folosire a elementului . lanturile cu O,X,XW...ringuri nu se spala cu benzina pentru a nu distruge respectivele inele de cauciuc care au rolulde a pastra etansa articulatia (lubrifiata in fabrica) lantului corect ex[licat. despre suflatul fitrului, treb sa fim realisti ca 12000 km sunt foarte multi pt a folosi un filtru de aer. drumurile noatre , praf , noxe, nu permit sa fol un filtru,mai mult de 5-7000. o exploatare normala. un filtru colmatat e compromis, pt ca de cele mai multe ori peste praful din ext. se amesteca si vaporii cu benzina din int, si se transorma intr-o mazga , care nu poate fi indepartata prin suflare cu aer comprimat.graficele si alte date ale interbalelor de schimb sunt recomandate pt conditii asemanatoare celor din afara Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
bcristian Postat Octombrie 7, 2007 Share Postat Octombrie 7, 2007 1. pentru ca benzina ataca cauciucul o/x/z/... ringurilor. Lanturile care n-au asa ceva sa pot curate si cu benzina, evident. 2. filtrele cu burete, gen K&N, se sufla/spala si se ung cu ulei. Chiar si cele de hartie merg suflate daca esti prin zona, nu in loc de schimbare, ci ca intretinere in timpul lor de viata. Shit, da' mult a mai fost netul picat la mine, incepusem sa scriu cand abia fusese pusa intrebarea Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
DCSAN20 Postat Octombrie 7, 2007 Share Postat Octombrie 7, 2007 Zi si de "serviceul"ala cul il cheama sa mai radem si noi . Si in primul rand sa stie motoristii unde sa coteasca cand vad numele respectiv.Pe mine personal nu ma intereseaza ca nu se mai aplica din nici un punct de vedere. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
B.B. Postat Octombrie 8, 2007 Share Postat Octombrie 8, 2007 Pentru un service care se respecta da, este intr-adevar mare greseala sa uiti busonul deschis sau sa sufli filtrul de aer pe dos... Dar despre lanturi si super precautia exagerata a unora sunt satul de cate am auzit pe forumul asta!! Este un nenorocit de lant! Uns, neuns, cu x-ring cu ce-vreti-voi-ring, spalat-nespalat, tot va fi bun pentru aproape 10000km! Chestia cu spalat odata pe saptamana mi se pare exagerare. Si nici daca speli lantul odata cu benzina, gata se dizolva xzy-ringurile ca pastila efervescenta in apa!!! si apoi trebuie sa-l arunci la gunoi! Nu e chiar asa si nu mai exagerati. Lantul se spala cu motorina si asta basta. Cel mai sigur, cel mai ieftin. Un lant costa in jur de 100euro si chinuit, neuns, vai de mama lui, tine sa zicem 8000km. Mai dai 14 euro pe spray de uns si 25 pe ala de curatat.... ca sa tina 10000km... se merita??? Da, sariti-mi in cap cu siguranta in exploatare... dar sa nu uitati sa mentionati de cate ori vi s-a rupt lantul si v-ati facut praf din cauza asta. Multumesc. O zi buna. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ALEX-Guzzista Postat Octombrie 8, 2007 Share Postat Octombrie 8, 2007 Pentru un service care se respecta da, este intr-adevar mare greseala sa uiti busonul deschis sau sa sufli filtrul de aer pe dos... Dar despre lanturi si super precautia exagerata a unora sunt satul de cate am auzit pe forumul asta!! Este un nenorocit de lant! Uns, neuns, cu x-ring cu ce-vreti-voi-ring, spalat-nespalat, tot va fi bun pentru aproape 10000km! Chestia cu spalat odata pe saptamana mi se pare exagerare. Si nici daca speli lantul odata cu benzina, gata se dizolva xzy-ringurile ca pastila efervescenta in apa!!! si apoi trebuie sa-l arunci la gunoi! Nu e chiar asa si nu mai exagerati. Lantul se spala cu motorina si asta basta. Cel mai sigur, cel mai ieftin. Un lant costa in jur de 100euro si chinuit, neuns, vai de mama lui, tine sa zicem 8000km. Mai dai 14 euro pe spray de uns si 25 pe ala de curatat.... ca sa tina 10000km... se merita??? Da, sariti-mi in cap cu siguranta in exploatare... dar sa nu uitati sa mentionati de cate ori vi s-a rupt lantul si v-ati facut praf din cauza asta. Multumesc. O zi buna. Spalat la 1000 km,sau dupa un drum lung pe ploaie,lantul neintretinut zornaie cam urat mai ales la sportive,la enduro nu prea,50 CP versus 175 CP Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
bcristian Postat Octombrie 8, 2007 Share Postat Octombrie 8, 2007 @belbody ba, da' pe tine te mananca rau limba aia, nu te poti abtine sa n-o dai in caterinca ieftina, chiar daca s-ar putea sa nu fie ca tine. Nu, nu se dizolva "ca pastila efervescenta" cauciucul respectiv, dar il afecteaza, si in timp (nu foarte lung) se duce. Nu stiu de unde ai scos-o pe aia cu 8-10 k de km, dar un lant tine 25-35 k de km la motoarele cu care am avut eu treaba. Chiar mai mult daca esti maniac cu spalatul lui si mergi fara sa-l fortezi. Iar eu de exemplu folosesc motorina pt curatat si ulei de transmisie pt uns, deci chiar nu se pune problema ca n-ar merita banii. In plus, mai e si alt aspect: kitul de lant nu e foarte scump, intr-adevar. Dar un lant uzat neuniform, cu zale intepenite, lasat in idea ca faci economie la intretinere, cauzeaza uzura accelerata a altor componente, mai scumpe: -cauciucurile de amortizare dintre pinion si butucul rotii; -rulmentii rotii spate; -axul de iesire al cutiei (pe care sta pinionul) si lagarul lui. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
draku Postat Octombrie 8, 2007 Share Postat Octombrie 8, 2007 belbody, eu am 20000 de km cu acelasi lant (DID) cu care am cumparat motocicleta si daca il spal arata ca nou e drept ca l-am intretinut ca la carte... asa ca, dupa parerea mea, se merita intretinut ca lumea... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
LOTRU Postat Octombrie 8, 2007 Share Postat Octombrie 8, 2007 bine'nteles ca se merita ! iar eu am auzit mai des lantul scartzind la enduroaica decat la vitezana . enduroaica mere pe alte drumuri decat ailalta. spalat cu motorina pana in mia de km zic si eu , daca-ti pasa de lant . si uns . Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
crazvy Postat Octombrie 8, 2007 Share Postat Octombrie 8, 2007 - lant cu O, Z, W etc ring se spala cu motorina sau solutii speciale - lantul simplu cu benzina Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cristi-mic Postat Octombrie 8, 2007 Share Postat Octombrie 8, 2007 Belbody, de cind esti in Cehia parca gindesti altfel, incepe sa-mi placa de tine. On-topic: benzina n-are nici o treaba cu o-ring-urile de lant, care sint facute sa reziste in cele mai dure conditii si la tot felul de solventi/uleiuri etc. Pe de alta parte, motorina are o actiune foarte dura asupra cauciucului in general, il moaie si il umfla foarte nasol. Pe de alta parte, un lant plin de ulei atrage praf si se duce naibii foarte repede. E de preferat sa lucreze uscat sau cu un strat uscat de teflon decit cu pasta abraziva. Pentru cei care vor sari cu gura: lantul meu are 20.000 km (50% prin coclauri) plus cine stie citi facuti de theBD (Dragos), il spal o data pe an cu benzina sau tetraclorura de carbon si-l ung doar cu teflon uscat. Uzura e aceeasi ca acum 1 an si doar il intind cam la 5-6000 km.... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
LOTRU Postat Octombrie 8, 2007 Share Postat Octombrie 8, 2007 unde gasesti teflon uscat ? sub ce forma se afla ? chiar nu aduna deloc praf sau noroi teflonul asta de-l aplici o data pe an? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cristi-mic Postat Octombrie 8, 2007 Share Postat Octombrie 8, 2007 La Louis, cod 10004309. E absolut uscat dupa ce se evapora solventul, arata cam ca o vopsea albicioasa si nu prea se mai ia. Si de dat se da cam la 500-1000km, nu chiar o data pe an (atunci spal eu lantul).... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.