Sari la conținut

Prea Mic Pentru Enduro?


Postări Recomandate

Am pus ochii pe BMW R 1200 GS Adventure, ma tot uit la el de 1 luna 2...toata lumea imi zice ca la 1,75 inaltime si 60 kg nu prea sunt de motocicleta asta. Am fost la reprezentanta BMW si cam asa e...stau numai cu varfurile talpilor pe pamant :bigstar:

 

Tipii pe care i-am vazut pe moto asta sunt toti solizi. Totusi exista vre-o posibilitate sa ma descurc pe asa o motocicleta? Niste trucuri si secrete de enduro sau asa ceva. Am incercat si BMW F 650 GS dar are un feeling diferit. Ma simt pe 650 la fel ca pe GS500-le mele...poate ma plictisesc. Si oricum nu prea ma incanta un singur cilindru, lipsa cardan si ABS.

 

Cam atat, comentarii si idei pls, multumesc.

Editat de Piratul
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

daca vrei sa.l bagi in teren UITA.L

daca vrei asfalt ture lungi nu e o prob

o data pornit

poti sa ai si 30 de kg

e super manevrabil

mai greu de ridicat

dar nici eu la 83 de kg nu cred ca.l pot ridica

deci in functie de ce vrei stii ce sa faci

 

saua se lasa si se mai poate comprima arcul spate

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu zic sa te reorientezi sau sa mai pui pe tine.

 

E prea mare pentru tine.

Off-road nu se pune problema in nici un caz.

Pe sosea sa zicem ar merge, DAR sa nu uitam ca mai trebuie oprita la stop, parcata, manevrata in garaj, intoarsa , manevre care-ti cer ceva efort si, conditie eliminatorie sa ajungi cu talpile ferm pe pamant. Altfel te trezesti ca esti cu el pe jos de trei ori pe zi, sau si mai rau cu el pe tine.

 

Ar mai fi o solutie: Platesti pe cineva sa vina cu tine pentru manevrele mai sus amintite, un soi de "sluga" :bigstar:

 

Sper sa nu te fi suparat da' e ca si cand ai pune un copil de 10 ani/30kg sa plimbe un Mastino de 80 kg.

:bigstar:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

1.72, 54 kg ,si am un r 1150 gs adv care e cu vreo 30 kg mai greu ca 1200. nu pune probleme nici pe forestier, nici pe pajiste , in padure e mai dificil. iar de ridi cat de jos euil ridic singur deci......

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

1.72, 54 kg ,si am un r 1150 gs adv care e cu vreo 30 kg mai greu ca 1200. nu pune probleme nici pe forestier, nici pe pajiste , in padure e mai dificil. iar de ridi cat de jos euil ridic singur deci......

 

Esti un ninja! :D

 

Lasand glumele, cred ca ar trebui sa il asculti pe mai mult pe Evol decat pe ceilalti, tinand cont ca EL ARE si stie despre ce e vorba. Intreaba-l mai multe si probabil te va lamuri, sau macar iti vei face o idee generala despre ce e vorba.

 

Pretul parca e vreo 14.000 iepuroi nu? :bigstar:

 

 

:bigstar:

 

 

P.S. Daca cineva este mai "mare" nu inseamna ca este mai puternic.. in 90% din cazuri greutatea este data de masa de grasime nu de masa musculatura, stiu ce vb;)

Editat de Lee_e
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Si eu as zice la fel ca Raz. Am 1.69 si 85kg, ma descurc super usor cu ditamai ST-ul, dar cind m-am uitat de aproape la 1200GS m-a cam speriat. Asta in conditiile in care fac indreptari cu peste 200kg la sala....

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

acum fara nici o gluma

cand mi.am luat prima moto 4ani in urma yamaha xt 600 am crezut ca f mare

dupa 2 ani am trecut la 650 dakar si am zis mama mama

acum o luna m.am urcat pe moby

totul este sa te obisnuiesti

de la gs 500 la 1200 adv e ceva greutate si inaltime

 

cum ridic orice moto de pe jos simplu in orice fel de teren

o vesta de alpinism o caraba un optar si 5 metri de semicoarda

pui vesta pe tine legi optarul de caraba

legi moto cu un cap de ghidon si cu unul de maner pasager in spate de la semicoarda

si tragi usor aplecat cat mai pe spate

:bigstar:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu ca vreau sa ma laud :P dar mie mi-a cazut odata Intruderul de pe cric pe engine-guard iar la spumele pe care le aveam :bigstar: cele 260-270 kg mi s-au parut la jumate.

Si mie primele zile cand manevram Intruderul sa-l parchez,ma intrebam de ce l-oi fi luat :bigstar:

 

PS:am 1.64 si 70 kg si nu ma duc la sala !!!daca eram mai inalt BMW sau KTM scria pe mine pt Romanica sant IDEALE :D :(

Editat de A-L-E-X
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

In mers, nu cred ca exista vreo motocicleta pe care sa nu o poti controla datorita raportului aparent eronat intre greutatea ta - greutatea motorului sau inaltimea ta - dimensiunile ei. Singura problema reala este la manevrele pe loc si mai ales daca mai ai si un pic de panta (vezi cazul in care trebuie sa o dai cu spatele la deal) sau, si mai interesant, cand nu esti pe asfalt, ci pe pietris sau pamant cu sleauri de la altii care au trecut pe acolo.

Partea cu dimensiunile mobrei reprezinta o problema cu care te obisnuiesti in timp. Si mie mi s-a parut initial DL-ul urias, dar dupa cateva mii de km facuti pe el, cand m-am apropiat de un 1200GS, parca era altfel decat "monstrul" pe care il stiam eu. Asta, in conditiile in care si eu am niste "dimensiuni" destul de hilare :bigstar: (185/65 :bigstar: nu e dimensiune de cauciuc, sunt inaltimea si greutatea mea :D )

Editat de comieu2005
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Hai mai scrieti ca sa ma enervati sa o iau :bigstar:

Problema mai mare este inaltimea mare a seii (890 mm), mai ales in cazul in care ai pasager (si eventual bagaje) si te opresti pe teren denivelat. Eu am 1,85 insa la semafoare nu stau decat pe partea din fata a talpilor, nu pot pune integral pe jos talpile.

Insa inaltimea seii se poate modifica artizanal sau exista sei mai joase (Touratech, Wunderlich, etc.).

 

Eu zic s-o iei daca iti place, greutatea mare nu este un impediment, mai ales ca centrul de greutate este coborat datorita arhitecturii motorului.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 weeks later...

Va fi extrem de dificil in teren cu GS-ul.

 

Tocmai ce mi-am luat un CR de 125 :ok: ;) :pow: :) ;) :D :lol:

 

 

fara suparare, depinde foarte tare ce faci cu el.

 

Ma bate gandul sa-mi iau unul, dar pentru touring exclusiv. Nu se pune problema sa il bagi in noroi, ca sa ai de furca la ridicatul de pe jos?? gizas, pentru asta sunt cross motocicletele , nu?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salutare!

Eu as pune problema altfel. Nu prea mic pt enduro ci prea mare pt enduro :ok:. 1200 Gs este intr-adevar o super motocicleta. Imi doresc si eu una pt touring sa am tot confortul. Pentru enduro oricat de soft ar fi el 1200 gs este din pacate pera greu pt cineva de dimensiunile tale. Imagineaza-ti numai ce ar insemna sa il ridici de 3 ori in 100 m sau daca trebuie sa-l ridici pe o panta si esti singur. Am tras odata 2 oameni de Dominator care are 180kg si ii dadeam si cu motorul ca sa-l scoatem dintr-o rapa si ne-a luat ceva, cu 1200 nu am fi avut nici o sansa. So... pt touring 100 de puncte din 100 posibile, pt enduro, hmm... mai trebuie sa mancam ceva muschi ;).

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am 185 si 100 de kg. a plouat cind eram mic....:ok: am un GS 1150 Adveture - 250 kg la gol..cu mine, pasagera si bagaje sarea de 500 utilajul...ca nici consoarta nu e mica:)...

I stiu si pe Evol..am facut impreuna turul marii negre..el e mai mic si mult mai usor ca mine..tot GS 1150 ADv are...

 

1200-le e cam cu 30 de kg mai usor la gol...

 

poti lua de la touratech sau Wunderlich o sa mult mai scobita decit cea standard...tot la ei gasesti kit-uri pentru inaltat ghidon, coborit scarite si pedala de frina/schimbator de viteze, exista si kituri pt a pune roti cu diametru mai mic pe GS..etc etc etc etc...dar toate costa, oare tre subliniat ca mult? dar..ne puteam face sahisti, nu motociclisti....

 

BMw-urile sunt f manevrabile...o data pornite de pe loc nu simti greutatea

 

daca dai 14 500 E pe un motor...cind il vezi pe jos il ridici numai de nervi:))) lasind gluma la o parte...de la o anumiat capacitate cilindrica in sus orice motor e greu...deja 200 de kg e mult pt oricine...dar il poti ridica stind cu spatele la el...ghidonul virat maxim sa fie blocat in directia in care e culcat motoru..o mina pe ghidon...una pe motor la nivelul scaritei pt pasager...si impingi DIN PICIOARE, nu ridici din coloana...

 

masinariile sunt ceva superb...o clasa separata de motoare...iar faptul nu faci treaba cu ele pe teren e o legenda nemuritoare....din pacate pilotul trebuie sa fie la inaltimea motorului...adica o dat ce il stapinesti...face fff multe kestii pe offroad...e mai greu, dureaza...multi is mari enduristi o data ce pun mina pe o capra de 80 de kg si 75 de cai....dar pt bmw-uri tre experienta care multi nu au rabdare si timp sa o acumuleze...

 

pt drumuri lungi si f lungi e perfect,..inghite aproape orice suprafata de rulare....poate nu in viteza dementiala....dar e sigur ca te duce si te aduce de oriunde...

 

in plus....sunt si smecherii de profesionisti....de ex sa ai la tine intotdeuana in offroad un borcan cu miere si unul cu (cuvant urat)....daca imptomolesti motoru in noroaie adinci, si nu iese....il dai cu miere....vin milioane de muste si se lipesc de motor...apoi meri pe teren solid, la mal mlastinii ...si deschizi borcanul cu kakat...mustele il simt...dau toate o data din aripi..si trag motoru afara si il scot la mal..

kestia asta mi-a povestit-o un neamt batrin pe care l-am intilnit in caucaz cind am facut turul marii negre...el a ajuns acolo in 41 ca si motorist in trupele naziste pe un BMW cu atas...dar prin 44 li s-a terminat mierea si a ramas impotmolit acolo cu motoru intr-o mlastina..de aia nu a mai putut pleca...ne-a si aratat unde...se vedea un far aprins intr-o mare de noroi linga Sochi in Rusia...era BMW-ul lui...baterie nemteasca...lucru k lumea:)

 

sper ca poti disocia gluma de serios:)

bafta...si ia BMW daca aia iti trebuie:)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ei nici pe aratura....ceva de genul "Doua Zile De Concediu, Singur la plimbare :pow:"

 

Hai mai scrieti ca sa ma enervati sa o iau ;)

 

Ideal ar fi sa nu'ti cumperi motor la nervi (asa eram sa fac si eu)... daca vrei enduro-touring mai uita-te in jur... mai sunt si alte optiuni...

Daca vrei musai BMW atunci marturiseste si tu ca "BMW e profetul lui Dumnezeu" si HAVE FUN ! :ok:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 9 months later...

Unii o sa ma injure dar eu zic ca cel mai bun motor e ala care iti place tie ! Daca esti suficient de determinat poti conduce orice.. O sa fie probabil o perioada mai penibila la inceput, insa trece ...cu practica

 

Despre regula cu ambele talpi pe pamant, poti sa uiti. Eu am 1,80 si 85 si ating cu toata talpa doar cu pasager. Regula e pentru chooperisti si fitosii in overall-urile alea de circari care se duc la agatat pe motor.. Cu cat esti cu varfurile mai sus, cu atat motorul tau are garda mai mare si trece mai usor peste obstacole. In off-road sunt si situatii unde cei inalti sunt dezavantati de picioare. De exemplu pe sleauri inalte, trebuie sa tii piciorul indoit si nu mai ai aceeasi forta. Am vazut o multime de baieti "bine crescuti" accidentati la glezna si laba piciorului cand pica cu motorul in teren si pe ei ii prinde cu picioarele indoite inspre inapoi... N-am prea vazut insa accidentarile astea la cei mai scunzi. Stii de ce, nu ? Foarte simplu ei nu ajung in zona critica !

E drept ca baietii inalti nici nu scapa motorul la stop ... :))

 

Iar opririle "neplanificate" in off-road oricum se termina in locatii diferite ptr tine si motor daca faci ceva adevarat . Adica cu cat esti mai nelinistit, cu atat cazi mai departe de motor :blink: si chiar ca nu mai conteaza cat de lungi ai picioarele..

 

Stiu o multime de maestri enduro care nu ating de loc pamantul cand sunt calare. Un francez care vine regulat la Dakar are 1,55 si saua ii vine pana la piept. Am fost de curand la un training unde instructorii mergeau in teren doar pe Adventure sau HP :

 

/index.php?showtopic=247578

 

Matt Hall din prima poza are putin peste 1,60 si asta nu la impiedicat sa participe la Dakar. Pe Adventure mai are cam 15 cm de la talpi la sol si nu l-am vazut vreodata pe jos. L-am si intrebat cum face. Mi-a spus englezeste: Imi aleg bine locul de oprire ! Am tinut minte asta, nu e de ras. Sa-l vezi cum merge cu ea de coarne prin santuri si pe dealuri. E problema de tehnica. Nici un pic de forta nu strica

 

Nici pe Patsy din aceeasi poza n-am vazut-o cazuta si nici ea n-atinge cu varfurile cand e motorul vertical.. Ce realizari are fata asta in off-road si motocros poti sa vezi pe net

 

Exista si smecherii pe care le poti opera pe motor, cum ti-au recomandat deja multi pe topic.

 

La sfatul cu saua custom care te ajuta cu max 3 cm dar costa cam 300 euro, poti incerca intai sa probezi si eventual sa-ti comanzi o sa de GS , nu e decat cu 1 cm mai joasa, dar e mai ascutita si nu te "cracaneaza" inutil ca sa mai pierzi si acolo 1-2 cm (treaba cu cosinusul..) La drum lung insa e mai inconfortabila, dar acolo nici n-ai nevoie de alonja o poti pune p-aia originala

 

Poti sa-ti mai iei niste cizme speciale care au toata talpa mai sus cu 2-3 cm

 

Poti sa-ti comanzi amortizoare speciale coborate cu cat vrei tu (doar ca exact cu aceeasi cm iti micsorezi garda)

 

Poti sa mai obtii ceva si din reglajele de pretensionare suspensie si amortizare dar cu grija sa nu vii in conflict cu sarcina si tipul de drum

 

In concluzie ia-ti ce-ti place. Motocicleta e ca femeia, cand esti pe ea nu trebuie sa fii mare ci doar hotarat si sa ai tehnica buna :))

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...