Sari la conținut

Alegerea Echipamentului Potrivit


Asociatia Motociclistilor
 Share

Postări Recomandate

Acum 8 minute, Speedy.K a spus:

Fiecare trebuie intai sa isi stabileasca prioritatea intre cele doua obiective si apoi sa aleaga cum se echipeaza. Sau sa isi stabileasca singur compromisulideal intre cele doua.

 

Exact, este o zona gri pe care fiecare trebuie sa si-o gaseasca. Cel mai realist sfat.

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 213
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Acum 1 oră, Speedy.K a spus:

...sa scapi cat mai intreg in caz de accident: sfat - mergi cat mai blindat. 

...sa te simti cat maibine pe mobra si sa te poti da in largul tau: sfat - echipeaza-te cat mai light.

Eu am ales full cat am fost incepator dar usor, usor mi-am dat seama ca nu ma lasa sa... simt...

 

Aha! Uite ca esti pe unde trebuie... Simtitul bine pe motocicleta, simtitul in largul tau, te ajuta sa scapi intreg, in primul rand pt. ca sansele sunt mai mici sa faci accident si chiar si in caz de accident.

Si o sa vin aici cu exemplul unui amic, care stia el, la fel ca voi, cel mai bine cu echipamentele, pana in momentul in care a facut accident si protectia metalica din gheata aproape ca i-a amputat laba piciorului. Daca era in adidasi, cum merg eu, probabil ca suferea o fractura sau poate doar o entorsa mai serioasa.

 

Te-ai echipat full la inceput (pt. ca asa se propovaduieste de ani si ani de zile), dar singur ti-ai dat seama ca e o problema.

Inca n-ai ajuns la "cunostinta edavarului absolut" si inca mai sustii treaba cu "blindajul", dar in cele din urma vei realiza si tu ca exact acolo este problema.

Editat de categoria"A"
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

La 03.04.2022 la 20:08, TudorD a spus:

Mi-am luat prima mea motocicleta pentru A1 si urmeaza sa imi cumpar echipament

 

De 2-3 ori n-am purtat pantaloni cu protectii (cind aveam cbr 125), ultima data am alunecat cu mobra pe un ciine ..... a fost primul si ultimul gips pe mine, m-am ales cu o entorsa sau luxatie.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

4 hours ago, categoria"A" said:

Te-ai echipat full la inceput (pt. ca asa se propovaduieste de ani si ani de zile), dar singur ti-ai dat seama ca e o problema.

Inca n-ai ajuns la "cunostinta edavarului absolut" si inca mai sustii treaba cu "blindajul", dar in cele din urma vei realiza si tu ca exact acolo este problema.

Just... wow. Sa spui ca fiecare decide pentru sine cat risc e dispus sa accepte e ceva de bun-simt, dar sa spui ca "doar casca si atat" e cunostinta adevarului absolut si ca echipamentul e problema... e de pus in rama.

 

In prezent exista atat de multe optiuni pentru echipament incat e aproape imposibil sa nu gasesti ceva care sa stea confortabil pe tine si sa-ti ofere si ceva siguranta, orice marime sau buget ai avea. Nu exista echipament care sa te salveze din orice, dar acum sunt sute si mii de videouri pe net cu accidente mai mici sau mai maricele, uita-te la cateva si imagineaza-ti ca fiecare dintre aia avea doar o casca in cap, toti fiind in cautarea "cunostintei adevarului" absolut". Da, stiu, celor ajunsi acolo in Nirvana motociclismului nu li se mai poate intampla nimic, niciodata, pe motor, dar cum stii cand poti sa te lepezi de tot in afara de casca? Simti niste furnicaturi pe undeva?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 4 ore, categoria"A" a spus:

 

Aha! Uite ca esti pe unde trebuie... Simtitul bine pe motocicleta, simtitul in largul tau, te ajuta sa scapi intreg, in primul rand pt. ca sansele sunt mai mici sa faci accident si chiar si in caz de accident.

Si o sa vin aici cu exemplul unui amic, care stia el, la fel ca voi, cel mai bine cu echipamentele, pana in momentul in care a facut accident si protectia metalica din gheata aproape ca i-a amputat laba piciorului. Daca era in adidasi, cum merg eu, probabil ca suferea o fractura sau poate doar o entorsa mai serioasa.

 

Te-ai echipat full la inceput (pt. ca asa se propovaduieste de ani si ani de zile), dar singur ti-ai dat seama ca e o problema.

Inca n-ai ajuns la "cunostinta edavarului absolut" si inca mai sustii treaba cu "blindajul", dar in cele din urma vei realiza si tu ca exact acolo este problema.

Nu sustin blindajul, doar cred ca are unele avantaje, in anumite conditii de accident. Dar pentru mine dezavantajle lui depasesc posibilele avantaje.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

@Speedy.K Parese ca ma iubesc mai mult decit o fac altii cu ei insisi, eu tocmai ca nu merg ''linistit'' am tot echipamentul pe mine. Recomandarea a fost catre o persoana care-si ia un 125, ceeace ma face sa cred ca este tinerel, pe linga faptul ca poate n-are nici o experienta pe 2 roti. :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cand ne apucam de motociclism suntem majori si vaccinati sau avem un adult care are grija de noi. Unul din astia doi trebuie sa ia o decizie. Nu e treaba mea. EU am expus avantajele si dezavantajele. Iar statul, care are obligatia, n-am inteles niciodata de ce, sa aiba grija de orice prost, a bagat obligativitate doar pentru casca. Atat la noi cat si in toate tarile cu apa calda si motociclism major. Asta spune ceva.

Mai departe e treaba fiecaruia.

 

Inca ceva: s-a mai discutat acum vreo 10 ani, parca, despre capacitatea echipamentului de a te proteja la viteze mari sau/si impacturi majore si s-a concluzionat (si pe vremea aia participau la discutii multi motociclisti adevarati) ca de la un nivel incolo echipamentul e cam degeaba. Pe sistemul " daca iei frontal un tir la 100 la ora poti sa fii robocop ca oricum crapi" . Asa ca mai importante sunt sfaturile despre cum sa cunosti mobra, sa-ti dezvolti abilitatile, sa adaptei viteza etc in vederea evitarii frontalului cu tirul decat sfaturile de genul "ia-ti combinezon cu airbag, cizme hard, casca de 1000 de euro ca alea te scapa" cand vine vorba de incepatori care n-au in cap decat blana orbitoare cu miarul pe DN.

Editat de Speedy.K
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Lasand la o parte lucrurile atat de evidente incat nici n-ar trebui spuse (dar iaca e nevoie, se pare), pentru mine unul echiparea dinaintea oricarei iesiri e un mini-ritual care ma aduce in starea potrivita pentru motociclit, orice stare as fi avut pana atunci. Daca mi-as lua la repezeala casca din cui si as urca rapid in sa, nu exclud ca mintea mea sa "afle" ca sunt pe motor (si nu tot la birou) doar ceva mai tarziu, uneori poate prea tarziu. Am mers de cateva ori fara pic de echipament (nici macar tricou), chestie de 2-3 km pe drum cu 0 masini si nu m-am simtit deloc mai "liber", ci ca un soldat in no man's land, doar cu chiloti pe el.

 

Cum s-a mai zis, fiecare decide pentru el, dar sa spui ca echipamentul e cam degeaba pentru ca tirul tot te omoara sau ca de fapt "te incurca si asta e problema" e atat de absurd incat pare trolleala. Orice element de siguranta "incurca" in vreun fel, din moment ce e ceva "in plus". Elementul Halo din F1 a fost contestat inclusiv de oameni grei din industrie, cu argumente de la estetica si costuri pana chiar la siguranta ("obtureaza campul vizual") - daca nu era implementat, probabil ca anul trecut Hamilton avea gatul rupt, iar Grosjean era decapitat.

 

@TudorD Si ca raspuns concret - e irelevant faptul ca dai pt A1 si nu A. Sau crezi ca asfaltul doare si jupoaie numai de la 150 in sus? Casca, geaca cu protectii, manusi, ghete peste glezne si pantaloni cu protectii si rezistenti la alunecare. Da, costurile se aduna, dar o juma de an cu piele supuranda o sa te coste mult mai mult, si la buzunar, si fizic, si mental.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 7 ore, SMF a spus:

Speedy,omiți niste detalii. Aproape niciaieri(as îndrăzni să spun  că ABSOLUT NICAIERI),nimeni nu recomanda un echipament full in cazul unui accident frontal cu un camion,in cazul unui impact frontal cu un parapet/copac/orice susținând că te scapă viu. 

 

Oricine are mai mult de 2 sinapse realizează fara probleme că echipamentul ajuta in caz de "alunecare" nu "impact". Un chest protector,un back protector,eh,asta mai ajuta/protejează și la anumite tipuri/forte de impact. 

 

Tu și alții,argumentați alegerile/recomandările prin metoda "ori e alba ori e neagra" adică metoda extremelor. Nimic mai greșit. Pai daca tot vrei să ajuți cu adevărat(deși nu pare) așterne tu aici,rațional și argumentat științific fiecare parte din echipament pt ce a fost gândită,in ce cazuri ajuta,etc. Înțelegi ideea. 

 

Dar încetați să mai susțineți sus și tare că echipamentul nu ajuta la nimic. Pe bune,chiar nu vă gândiți câți tinerei habarnisti sunt "potențiali cititori"? 

 

Că pe mine sau pe altul,mai bătrâni și mai trecuți prin sita anilor,nu ne interesează câtuși de putin acest tip de idei scoase din joben după o logică de lemn. Dar repet,va urmeaza tinereii exemplele și apoi ajung să-și ia grefa de piele de pe buca sa o puna-n palma că sa mai poată simți ceva,asta evident după prima căzătură fara mănuși(că nah,daca voi ați spus,ei au făcut). Ei,copilandrii cu cerneala inca uda pe permis au o scuză că va asculta. Însă voi nu aveți nici o scuză pt recomandările voastre.

N-m spus nicaieri ca nu ajuta la nimic. Si nici n-am spus ca e ori full ori deloc. Am si scris ca fiecare trebuie sa-si stabileasca compromisul preferat intre a te simti lejer si confortabil si a te proteja cat mai bine. Vezi mai sus unde am explicat asta.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Poate or să râdă unii, dar dacă sunt in mașină și nu pun centura (gen cam 1-200 m și opresc), parcă nu mă simt în largul meu. Centura îmi dă un sentiment de siguranță. Probabil că de aia se și numește centură de siguranță.

Editat de Lucian_M
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

E doar chestie de obisnuinta. Eu nu pot sa merg pe mobra fara manusi sau casca, ma simt aiurea. La fel, nu pot sa conduc masina cu o geaca pe mine. Asa m-am obisnuit si orice modificare ne da un sentiment de disconfort.

Acum 1 minut, SMF a spus:

Poate am înțeles eu greșit sau am reținut ce a scris altcineva care spunea că nu ajuta la nimic. Greșeala mea atunci. 

Repet,eu mă simt confortabil doar full echipat chiar și până în colțul blocului. 

Înseamnă că suntem doi.😁

Eu am zis ca nu ajuta in anumite genuri de accident. Dar majoritatea accidentelor nu sunt genul ala. Alea sunt exceptii.

Genuncherele obisnuite, de exemplu, te protejeaza doar de julituri, de o eventuala fractura de femur, niciodata. Manusile, la fel, au protectii pe pumn, pe palma e imposibil. Si in general palma e prima care ia contact. Etc.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Imi aduc aminte cum am decis cu multa vreme in urma ca este cazul sa-mi cumpar manusi moto. Din fericire pentru mine, nu a fost in urma vreunui accident.

M-a prins o ploaie cu grindina, intr-o zona unde nu aveam unde sa ma ascund. Nu ma puteam opri pentru ca drumul era de asa natura incat nu mai plecam de acolo, deci am continuat sa merg. Am incerat sa conduc doar cu o mana si stanga sa o ascund cumva in buzunar. Nici asa nu a functionat.

Asa ca mi-am luat o bataie peste maini, cum nu mi-am mai luat din clasele primare cand ne pocnea invatatoarea peste degete cu batul.😂

Editat de MirceaB
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

In afara de de protectia la alunecare, impact și alte incidente - mai importanta este protectia pe care o oferă echipamentul la vreme, vânt, ploaie, soare, etc. In masina dai drumul la aer condiționat și gata, pe moto e altceva. Dar bine asta e la drum lung. Prin oraș echipament light e ok - geaca de vara, mănuși, blugi moto, ghete. Ghetele de oraș mi se par cele mai importante - nu o dată mi s-a întâmplat să vina cate unul sa mă calce pe picior (nu știu cum s-a întâmplat dar aia e)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 36 minute, SMF a spus:

Am alunecat pe circuit vreo 200m pe o parte,cu palma deachisa în urma mea pe asfalt. 

 

A ajutat si faptul ca nu ai avut greutate/presiune pe palma pe cand alunecai. Daca palmele ar fi fost in fata corpului, alta ar fi fost situatia. 

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Mie nu-mi place cum se simt comenzile fără mănuși și cizme. Cu adidași nu pot conduce, schimbătorul oricum e reglat pentru înălțimea cizmei, așa că trebuie să ridic mult talpa ca să schimb în sus (mă duc uneori la un prieten care stă la vreun km, nu merg decât cu casca, din motive lesne de înțeles).

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 26 minute, Contabil a spus:

Este obisnuinta purtarii echipamentului ..... te simti nesigur si incomod fara el, singurul disconfort este caldura vara la viteze mici si stopuri.

De acord. Unii țin la pielea lor, alții spun că "merge și așa".

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Depinde de preferinte (la noi astia mai maturi), eu unul nu suport si nici nu port centura in masina, dar .... acest lucru nu ma impiedica sa-mi invat copiii cu purtatul ei. :)

Editat de Contabil
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 4 ore, SMF a spus:

Mănușile,in funcție de tipul lor,au "protecții" și în palmă. Diferite tipuri de cusătură,diferite tipuri/grosimi de piele,așa zise ranforsări cu kevlar,umplutura cu burete in zonele cu potențial ridicat de frecare,etc. 

Am alunecat pe circuit vreo 200m pe o parte,cu palma deachisa în urma mea pe asfalt. Ai rămâne uimit cum și în ce mod se polizează o mănușă "de curse",adică puțin spre deloc în zona de contact. 

Discutia e despre strada. Pe circuit e cu totul altceva.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

1 oră în urmă, Lucian_M a spus:

De acord. Unii țin la pielea lor, alții spun că "merge și așa".

In excursii merg aproape complet echipat (insa nu ma impac cu pantalonii moto si merg de obicei in jeansi).

 

Ce voiam sa zic, este ca mai fac uneori arogante: de exemplu in Turcia, cat m-am invartit pe-acolo (plaje izolate, locuri de vizitat), am mers in pantaloni scurti, tricou si sandale pe motor (si eu si consoarta), dar adaptez viteza (aproape instictiv, atunci cand nu am echipament). Asa si prin grecia.

Nu e un exemplu de urmat, eu fac asta de multi ani, dupa ce am descoperit ca e comod sa nu car echipament dupa mine si pot sa cobor de pe mobra si sa fac imediat ceva (nu trebuie sa ma dezechipez). In plus, daca luam in calcul si temperaturile din iulie, august....avem o imagine de ansamblu.

In Turcia, nici politia nu poarta casca. Acolo, am vazut toate tipurile de motoare in dotarea politiei (Africa twin, Vstrom, Versys, NC750X, Tenere,etc)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 4 minute, SMF a spus:

 

De ce mă rog? Nu aluneci și pe strada? In fine,închei discuția aici pentru că unii evtiati să acceptați realitatea,faptele, pt că va contrazice convingerile personale bazate pe te miri ce gândire.

Daca tu nu faci diferenta intre tipurile de impact pe care corpul/ echipamentul le sufera intr-un accident pe strada vs. o cazatura pe circuit... si eu ma opresc cu discutia aici.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...