Sari la conținut

BMW R1200/1250 GS/GSA/RS/RT/R LC - 2013->


Postări Recomandate

  • Răspunsuri 12,5k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

tovarasi, are cineva RDC? aveti idee ce baterie este in valva?

Tovarasu', e vorba despre CR2032. Costa 8 lei una buna (varta). Eu am luat de la Altex.

Uite si tutorial de inlocuire:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

salutare!

noul GS/GSA se mai incinge asa tare pe offroad? cand e f cald si trebuie sa mergi cu viteza mica.n-am gasit informatia asta nicaieri si eram curios cum se comporta.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu am observat sa se supraincinga in zonele in care am mers foarte incet. Creste putin temperatura, dar nu cat sa intre ventilatorul atatat timp cat exista un mic flux de aer.

De asemenea in oras, prin aglomeratie and stuff unde stai mult pe loc, la 99° intra ventilatorul si scade imediat pana pe la 90.

 

Aveti un astfel de antifurt pe mobra ? Oare merita achizitionat ? Ma gandesc doar ca daca vreau sa imi fac o mini trusa pe care sa o tin cu mine, va trebui sa am si grija adaptorului, plus sa ma car cu inca o cheie dupa mine... :)

http://www.wunderlich.de/shop/en/radachs-schraube-diebstahlsicher-m10x40-4988.html

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

ALB ...sau....ROSU

 

Daca ar fi urcat si CristiN, faceam steagul Austriei :D (rosu-alb-rosu)

 

Fain, pe unde v-ati plimbarit ? Ca norii aia arata total diferit de astia care ma bantuie de 3 zile...

 

Sus pe Ypsarion, cel mai inalt varf de pe Thassos (1204m). In caz ca ajungi p-acolo, este rost de ceva km de off-road. ;)

 

---------------------------------------

 

Primele mele impresii dupa +4.000km in cele nici doua saptamani de cand am luat-o:

 

- per total, imi place foarte tare; trage clar altfel decat dohc-ul, sta clar mai bine pe curbe, se simte mai usoara, franele la fel de bune; acceleratia si ambreiajul foarte usor de actionat; o mare placere de condus in orice conditii! sia asta in conditiile in care nici precedentei nu prea aveam ce-i reprosa, dar a fost loc si de mai bine;

- ergonomie/functionalitate pozitiv: tempomatul este de vis, reglarea parbrizului, reglarea manetelor (inclusiv in mers daca este cazul) super! Saua standard mi se pare foarte rezonabila, am facut 1400km intr-o zi (Thassos-Viena) si nu ma pot plange.

Chestia cu riding-modes mi se pare de asemenea extraordinara, desi nu am folosit decat enduro, rain si road. De dynamic nu am simtit inca nevoia dar o sa incerc.

De asemena, computerul de bord Pro imi place tare mult, putand arata mai multe informatii, pe doua linii distincte cu actionare separata. De asemenea, ceasul este acum separat/permanent.

Faptul ca acum sculele si micul spatiu de depozitare sunt sub saua din spate, deci nu mai trebuiesc scoase ambele, este binevenit.

 

- ergonomie/functionalitate negativ: actionarea samnalizarii de tot rahatul comparativ cu sistemul BMW anterior. Sunt genul care semnalizeaza de fel orice schimbare de directie/banda dar la asta imi este lehamite, mai ales cand trebuie sa faci mai multe chestii in acelasi timp, de exemplu sa actionezi ambeiajul si sa semnalizezi. Nu cred ca se pune problema de obisnuinta, am mers destul pe asta, am mers si pe altele inainte. M-am dat acum in Thassos cu un 1200RT cativa km si ma ungea la suflet sistemul precedent, indiscutabil mai usor de actionat si mai la indemana. Stiu ca vorbesc degeaba, nu am cum schimba dar este pacat sa strici ceva ce era bun.

Alt aspect negativ este tahometrul care prin design-ul cu banda gri spre exteriorul "ceasului" a devenit inghesuit si pierde mult la capitolul lizibilitate, cel anterior era mult mai clar/usor de citit rapid in mers. Chestia asta este insa partial compensata de faptul ca vezi mereu (si mai sus) pe navigator, alaturi de viteza legala pe acea portiune de drum.

Mi-ar fi placut si ca becul verde de neutral sa fie cumva mai mare/puternic, sa sara mai usor in ochi.

De partea cu stropitul de la roata din spate nu mai e nimci de spus, se stie deja si trebuiesc luate masuri :D

Cutia de viteze nu este perfecta dar s-a imbuntatit cosiderabil dupa rodaj, nu am insa motive seriose/concrete da care sa ma plang. Poate doar ca la precedenta puteam baga in a1-a la semafor total discret, fara zgomotul specific de cuplare, la asta nu mai merge. La inceput gaseam neutralul cam greu, acum este ok.

 

Revenind la chestiile pozitive, accesoriile:

- scaritele reglabile (cele aurii) sunt excelente, alta viata decat cele de Adv care mai vibreaza cand tii piciorul direct pe metal, sunt foarte cu cap facute; de cele standard nu am ce discuta ca sunt total nepotrivite ca si stil si dimensiuni pt GS;

- toba Akrapovic - suna excelent, si este vorba in primul rand de CUM suna si nu de cat de TARE; iar cu aportul clapetei electronice nu este deranjanta deloc la mers normal/constant;

- Navi 5, si in combinatie cu cotroller-ul de pe ghidon, cum am mai spus, excelent; diferenta mare fata de Zumo 660 anterior, ecranul mai mare, alta grafica, mai multe functii utile, mult mai rapid procesorul, excelent, rapid si util jocul cu zoom-ul (din controller); apoi toate functiile preluate din sistemul electronic al motocicletei. Mi se pare tare pacat sa nu fie achizitionat, cu atat mai mult daca motocicleta are deja sistemul pregatit, inclusiv cu consola care se incuie cu cheia motocicletei. Bineinteles, combinatia cu un sistem bluetooth de comunicatie in casca aduce aduce un mare plus, pt. muzica, navigatie, telefon.

- cutiile vario, de care am fost foarte multumit si la GS-ul anterior, acum au sistemul de prindere mai simplu si mai rapid, in acelasi timp pare si mai robust. Topcase-ul este ceva mai mare, acum intra foarte usor orice casca (extins).

- farul cu led, mai ales in combinatie cu proiectoarele aditionale cu led, pe langa efectul estetic, isi face excelent treaba noaptea.

 

Asistentul Pro de schimbare a treptelor nu mi-a fost inca montat, se pare ca am fost primul client de la BMW Viena care l-a comandat si intai au primit unul pe care sa-l testeze ei, sa vada "cu ce se mananca" siapoi sa imi monteze si mie. Abia astept.

 

Ca si la precedentul, nu regret niciun moment ca nu am ales sa-mi iau varianta Adventure. Inainte de a semna contractul ma uitam in showroom la un Adv si reprezentantul de vanzari m-a rugat sa fac un test de vreo doua ore (despre care parca am povestit cu cateva pagini in urma) ca sa fiu convins, sa nu-mi para rau si se pare ca am luat decizia buna pt. gusturile mele. Evident, este ceva subiectiv si tine de asteptarile fiecaruia.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Daca ar fi urcat si CristiN, faceam steagul Austriei :D (rosu-alb-rosu)

 

 

Sus pe Ypsarion, cel mai inalt varf de pe Thassos (1204m). In caz ca ajungi p-acolo, este rost de ceva km de off-road. ;)

 

---------------------------------------

 

Primele mele impresii dupa +4.000km in cele nici doua saptamani de cand am luat-o:

 

- per total, imi place foarte tare; trage clar altfel decat dohc-ul, sta clar mai bine pe curbe, se simte mai usoara, franele la fel de bune; acceleratia si ambreiajul foarte usor de actionat; o mare placere de condus in orice conditii! sia asta in conditiile in care nici precedentei nu prea aveam ce-i reprosa, dar a fost loc si de mai bine;

- ergonomie/functionalitate pozitiv: tempomatul este de vis, reglarea parbrizului, reglarea manetelor (inclusiv in mers daca este cazul) super! Saua standard mi se pare foarte rezonabila, am facut 1400km intr-o zi (Thassos-Viena) si nu ma pot plange.

Chestia cu riding-modes mi se pare de asemenea extraordinara, desi nu am folosit decat enduro, rain si road. De dynamic nu am simtit inca nevoia dar o sa incerc.

De asemena, computerul de bord Pro imi place tare mult, putand arata mai multe informatii, pe doua linii distincte cu actionare separata. De asemenea, ceasul este acum separat/permanent.

Faptul ca acum sculele si micul spatiu de depozitare sunt sub saua din spate, deci nu mai trebuiesc scoase ambele, este binevenit.

 

- ergonomie/functionalitate negativ: actionarea samnalizarii de tot rahatul comparativ cu sistemul BMW anterior. Sunt genul care semnalizeaza de fel orice schimbare de directie/banda dar la asta imi este lehamite, mai ales cand trebuie sa faci mai multe chestii in acelasi timp, de exemplu sa actionezi ambeiajul si sa semnalizezi. Nu cred ca se pune problema de obisnuinta, am mers destul pe asta, am mers si pe altele inainte. M-am dat acum in Thassos cu un 1200RT cativa km si ma ungea la suflet sistemul precedent, indiscutabil mai usor de actionat si mai la indemana. Stiu ca vorbesc degeaba, nu am cum schimba dar este pacat sa strici ceva ce era bun.

Alt aspect negativ este tahometrul care prin design-ul cu banda gri spre exteriorul "ceasului" a devenit inghesuit si pierde mult la capitolul lizibilitate, cel anterior era mult mai clar/usor de citit rapid in mers. Chestia asta este insa partial compensata de faptul ca vezi mereu (si mai sus) pe navigator, alaturi de viteza legala pe acea portiune de drum.

Mi-ar fi placut si ca becul verde de neutral sa fie cumva mai mare/puternic, sa sara mai usor in ochi.

De partea cu stropitul de la roata din spate nu mai e nimci de spus, se stie deja si trebuiesc luate masuri :D

Cutia de viteze nu este perfecta dar s-a imbuntatit cosiderabil dupa rodaj, nu am insa motive seriose/concrete da care sa ma plang. Poate doar ca la precedenta puteam baga in a1-a la semafor total discret, fara zgomotul specific de cuplare, la asta nu mai merge. La inceput gaseam neutralul cam greu, acum este ok.

 

Revenind la chestiile pozitive, accesoriile:

- scaritele reglabile (cele aurii) sunt excelente, alta viata decat cele de Adv care mai vibreaza cand tii piciorul direct pe metal, sunt foarte cu cap facute; de cele standard nu am ce discuta ca sunt total nepotrivite ca si stil si dimensiuni pt GS;

- toba Akrapovic - suna excelent, si este vorba in primul rand de CUM suna si nu de cat de TARE; iar cu aportul clapetei electronice nu este deranjanta deloc la mers normal/constant;

- Navi 5, si in combinatie cu cotroller-ul de pe ghidon, cum am mai spus, excelent; diferenta mare fata de Zumo 660 anterior, ecranul mai mare, alta grafica, mai multe functii utile, mult mai rapid procesorul, excelent, rapid si util jocul cu zoom-ul (din controller); apoi toate functiile preluate din sistemul electronic al motocicletei. Mi se pare tare pacat sa nu fie achizitionat, cu atat mai mult daca motocicleta are deja sistemul pregatit, inclusiv cu consola care se incuie cu cheia motocicletei. Bineinteles, combinatia cu un sistem bluetooth de comunicatie in casca aduce aduce un mare plus, pt. muzica, navigatie, telefon.

- cutiile vario, de care am fost foarte multumit si la GS-ul anterior, acum au sistemul de prindere mai simplu si mai rapid, in acelasi timp pare si mai robust. Topcase-ul este ceva mai mare, acum intra foarte usor orice casca (extins).

- farul cu led, mai ales in combinatie cu proiectoarele aditionale cu led, pe langa efectul estetic, isi face excelent treaba noaptea.

 

Asistentul Pro de schimbare a treptelor nu mi-a fost inca montat, se pare ca am fost primul client de la BMW Viena care l-a comandat si intai au primit unul pe care sa-l testeze ei, sa vada "cu ce se mananca" siapoi sa imi monteze si mie. Abia astept.

 

Ca si la precedentul, nu regret niciun moment ca nu am ales sa-mi iau varianta Adventure. Inainte de a semna contractul ma uitam in showroom la un Adv si reprezentantul de vanzari m-a rugat sa fac un test de vreo doua ore (despre care parca am povestit cu cateva pagini in urma) ca sa fiu convins, sa nu-mi para rau si se pare ca am luat decizia buna pt. gusturile mele. Evident, este ceva subiectiv si tine de asteptarile fiecaruia.

SUPER !!! ...Multumim !

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Faza de ieri: fac plinul, resetez toate trip-urile, dupa 222 km fac iar plinul (11,45 l), regula de 3 simpla, rezultat 5,2 l / 100 km. Verific pe computerul de bord, imi dadea un consum mediu de 5,8 l / 100 km. Ciudatel ...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

... resetez toate trip-urile, dupa 222 km fac iar plinul (11,45 l), regula de 3 simpla, rezultat 5,2 l / 100 km.

 

Ai resetat doar trip-urile sau si consumurile?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Disc: http://www.louis.de/_4012b79dd4c0bb8cdc377368522d5c5668/index.php?topic=artnr_gr&artnr_gr=10043766 . Eu il folosesc cu gratie de vreo 2k km.

 

ABS fata: in stanga rotii, concentric cu discul de frana e un martor (disc cu fante). Pe jamba e montat senzorul care citeste frecventa cu care fantele trec prin fata lui. Pana in 2007 au fost 2 tipuri de disc (era diferita forma/dimensiunea fantelor)

 

ABS spate: cam acelasi principiu insa toata povestea se intampla in Final Drive. Practic din tot sistemul nu se vede decat exteriorul senzorului, restul fiind la interior.

 

Daca is neclaritati poti sa risti un telefon. ;)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Tind sa cred ca mobra calculeaza nitel mai bine media :) De la plin la plin tu poti avea o eroare destul de mare cred, cauzata de diversi factori (pui prima oara mai mult si a doua mai putin, pui prima oara dimineata la 10 grade si a 2a oara la 25+ caldura motorului etc).

Eu am scos ieri un consum mediu de 5.4 la mers sportiv jumatate din drum (am fost la plimbare cu niste alde R1, ZX10 etc :D).

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu dupa multe "verificari" sprijin ceea ce a spus Cristi. Si mie imi calculeaza o medie mai mare decat iese la pompa, si eu imi pun benzina pana in gura rezervorului eroarea poate fi de max 50 ml si asa exagerata.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu stiu ce sa zic, cam mare diferenta. Ar insemna ca a doua oara am pus cu 1,5 l mai putin. Nici explicatia cu diferentele de temperatura nu mi se pare acceptabila, rezervorul e din plastic. Verifica si tu cand ai ocazia. O alta eroare pe care am remarcat-o: anul trecut am facut TA si TF. La sfarsitul zilei odometrul arata 780 km. Am configurat traseul pe Google Maps cu maxima atentie si mi-a dat 750 km. Atunci am pus diferenta pe seama alunecarii relative a rotii spate sau pur si simplu hartile Google au erori. Si asta s-ar merita verificata.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Consumul real la pompa. Cel din computer este orientativ. Unele motoare calculeaza mai aproape de adevar, dar sunt si cazuri verificate in care consumul mediu afisat era mai mare cu cateva sute de ml decat cel real. Km reali parcursi, daca este sa facem "farmacie", dupa GPS. Bordul da tot cu virgula.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

si daca computerul iti arata ca ai avut consum de 18 litri la 330 km,si bagi la pompa 22 litri..inseamna ca Traiesti in Romania si esti furat la pompa.... ;)

M-am gandit si la asta, numai ca in cazul meu ieseau ei in pierdere, nu eu.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Te sun dupa sedinta.

Ref ABS, detaliile despre cum citeste martorul le stiam dar nu stiu cum interpreteaza computerul:

- numara dintii parcursi de martorul fata si ii compara cu nr dintilor parcursi de martorul spate SAU

- stie ca pe fata, model dupa 082006 sunt 48 de gaurele iar pe spate sunt tot 48; daca calculat citeste pe spate 52, da eroare?

 

Link cu poze grupul spate de la a mea(1200GSA, 2009), inainte de servisare :inlocuire rulmenti, simeringuri, bucse, ulei:

/index.php?/topic/537449-bucuresti-crangasi-grant-racing-garage-service-general/?p=3746612

 

Are cineva idee daca uzura de 0,5mm din penultima poza este ''in parametri'' si daca remontarea aceluiasi ax este ok?

Baietii de la service mi-au spus ca nu e ok si mi-au montat final drive-ul din 2006, cu rulmentii noi. Pt cel din 2006, la carcasa mi-au ajustat gaura de la senzorul de ABS&wheel speed ...numai ca foaia pinion 2006 are mai multe gaurele pt ABS decat cea din 2009(fix 48 si fata si spate).

Prin urmare, nu mai am ABS functional si nici vitezometru.

 

Daca uzura de la axul 2009 e in parametri, repun grupul 2009 ...daca nu e ok, as putea ramane cu grupul spate 2006 si sa montez pe roata fata un pinion cu mai multi dinti, ca sa citeasca ABS-ul fata aceleasi numere ca si ABS-ul spate.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Toate verificarile / reglajele facute la A Bavaria revenit ieri in Buc de la Panciu [ drumul FF bun ] doua persoane pe mobra [ GSA ] la un mers chiar sportiv sub 150/160 nu am redus , chiar ma mir ca am scapat prin cate radare am trecut cred ca erau prea multe masini si capetele de creta se ocupau de ele CONSUM 7 l /100km.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Vizitator changed the title to BMW R1200/1250 GS/GSA/RS/RT/R LC - 2013->

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...