Sari la conținut

BMW R1200/1250 GS/GSA/RS/RT/R LC - 2013->


Postări Recomandate

Am postat la GS normal dar postez si aici ca cine stie de unde sare iepurele :

 

Salut,

 

Am si eu o problema cel putin enervanta.

 

De saptamana trecuta a inceput sa intre apa in topcase. Este vorba de cutia de la Touratech vanduta de BMW, sau ma rog sub brandul BMW. Prima oara am descoperit dupa noapte de ploaie si acum din nou in cursul zilei de ieri mergand cateva sute de km prin ploaie.

 

Stiu ca nu este vanduta ca waterproof dar pana acum am facut mii de kilometrii prin ploaie si nu am avut nicio problema. Motocicleta e de anul trecut din iunie si are 45.000 km. Tot timpul am avut topcase-ul montat si niciun pic de apa. Ca sa nu zic de lasat noaptea cutia in ploaie fara sa intre apa.

 

Am verificat si cutia tine apa, deci nici nu poate intra. Pare ca se inchide mai prost sau .... Nu-mi dau seama.

 

S-a mai lovit cineva de problema asta ? Cum a rezolvat-o ?

 

Stiu ca o solutie este geanta waterproof de la BMW dar pe langa pretul destul de mare mai e si incomoda mai ales la folosirea in oras unde imi pun un rucsac cu un laptop si inca cateva catrafuse.

 

Sper ca am postat bine daca nu scuze.

 

Merci

post-64253-0-12710200-1476718512_thumb.jpg

Editat de pppandrei
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 12,5k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Stiu ca o solutie este geanta waterproof de la BMW dar pe langa pretul destul de mare mai e si incomoda mai ales la folosirea in oras unde imi pun un rucsac cu un laptop si inca cateva catrafuse.

 

Atunic un rucsac waterproof? :D

 

Din pacate mai multa lume se plange de problema asta la cutiile de Adv si nu prea imi inchipui ce se poate face.

La cutiile Vario de GS din fericire nu este problema cu apa si nici n-am auzit de la altii.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

 

Atunic un rucsac waterproof? :D

 

Din pacate mai multa lume se plange de problema asta la cutiile de Adv si nu prea imi inchipui ce se poate face.

La cutiile Vario de GS din fericire nu este problema cu apa si nici n-am auzit de la altii.

 

Stiu rezolvarile cu pungi, saci, rucsaci etc doar ca sunt de la un moment incolo nepractice.

Cand plec la drum lung inghesui acolo de toate intr-o perfecta dezordine :)

Cu cele laterale ca iau apa de la roata din spate ma impacasem ( nu usor dar..) topcase-ul ramasese ultima reduta uscata unde puteam pune fara emotii aparat foto, laptop etc. Acum si asta s-a dus...

 

Ma gandesc ca se slabesc prinderile (gheara incuietorii numai trage suficient de tare capacul) si ca cineva le-a dat de capat. Ma gandesc sa mai adaug ceva pe tija de pe capac sau sa improvizez o garnitura dar nicio idee nu pare suficient de fiabila..

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

@pppandrei. de ce nu mergi cu el la bmw? poate ti-l fac pe garantie...daca mai e vorba de asa ceva

mai am o nelamurie: care e diferenta intre ASC (disponibil pe GS) si DTC disponibil pe S-uri, k1600 si cateva R.

 

din cate am citit pe net, dar nu am inteles nimic clar pt ca am vazut mai multe opinii:

varianta 1: DTC este mai bun pe pista, ASC mai bun pe strada

varianta 2: DTC este noua varianta, ASC este cea veche

varianta 3: DTC vede cand motocicleta este inclinata si te ajuta, ASC nu te ajuta decat atunci cand e dreapta.

 

nu am reusit sa ma lamuresc exact ce e cu ASC asta...

intrebarile mele:

1-daca intrii in curba, prea tare si pierzi aderenta pe fata/spate, te ajuta?

2-daca la iesirea din curba accelerezi prea brusc si pierzi aderenta pe roata fata, te ajuta ASC?

3- sau sistemul este doar pt a impiedica roata spate sa derapeze la accelerarea in linie dreapta, cand motoreta nu e inclinata?\

 

Ce face ASC? Ce face DTC?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

 

Cu cele laterale ca iau apa de la roata din spate ma impacasem ( nu usor dar..) topcase-ul ramasese ultima reduta uscata unde puteam pune fara emotii aparat foto, laptop etc. Acum si asta s-a dus...

 

 

 

s-au tampit astia, zau de nu...

ma tot uit incrucis la noul 1200 gsa si-mi place foarte mult, dar cum naiba sa intre apa in topcase si in cutiile laterale?

am 1150 gsa, cu setul de cutii de aluminiu si n-am avut niciodata o picatura de apa inauntru. motocicleta face la anu 14 ani si am putin peste 70.000 km, daca imi amintesc bine. nici spalate cu jetul la spalatorie si nimic, de ploaie nu mai zic.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

3- sau sistemul este doar pt a impiedica roata spate sa derapeze la accelerarea in linie dreapta, cand motoreta nu e inclinata?\

 

Asta e ! Desi actioneaza si cand esti inclinat...

 

- daca pierzi roata fatza ... esti pe jos

- daca pierzi aderenta ca ai intrat prea tare .. esti pe jos

Nimic, in afara de niste roti ajutatoare poate, nu te pot salva de la asa ceva ... si nu, nu-mi dati exemple din MotoGP :D

 

Aici sunt destul de bine explicate: http://www.webbikeworld.com/BMW-motorcycles/bmw-abs-asc.htm

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

deci sa inteleg ca asc este sub sistemul mtc de la ktm?

asta e pe siteul ktm:

MTC (MOTORCYCLE TRACTION CONTROL)

The Motorcycle Traction Control (MTC), a lean-sensitive traction control system, reacts immediately if the rotational speed of the rear wheel is disproportionate to the riding situation. In a matter of milliseconds, MTC reduces the engine output with an extremely smooth, barely perceptible intervention at the throttle valves, until the system has reduced slippage to optimum proportions for the selected ride mode and current angle of lean


» Post actualizat in 17 Oct 2016 19:18

cred ca este acelasi lucru...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vezi si partea plina a paharului( topcase-ului) poti face un acvariu dragut din el

Pai acvariu nu bun ca nu poti vedea in el. Frapiera e in schimb perfect :) Dar deja mai am doua in cutiile laterale asa ca ...

» Post actualizat in 17 Oct 2016 21:07

@pppandrei. de ce nu mergi cu el la bmw? poate ti-l fac pe garantie...daca mai e vorba de asa ceva

mai am o nelamurie: care e diferenta intre ASC (disponibil pe GS) si DTC disponibil pe S-uri, k1600 si cateva R.

 

din cate am citit pe net, dar nu am inteles nimic clar pt ca am vazut mai multe opinii:

varianta 1: DTC este mai bun pe pista, ASC mai bun pe strada

varianta 2: DTC este noua varianta, ASC este cea veche

varianta 3: DTC vede cand motocicleta este inclinata si te ajuta, ASC nu te ajuta decat atunci cand e dreapta.

 

nu am reusit sa ma lamuresc exact ce e cu ASC asta...

intrebarile mele:

1-daca intrii in curba, prea tare si pierzi aderenta pe fata/spate, te ajuta?

2-daca la iesirea din curba accelerezi prea brusc si pierzi aderenta pe roata fata, te ajuta ASC?

3- sau sistemul este doar pt a impiedica roata spate sa derapeze la accelerarea in linie dreapta, cand motoreta nu e inclinata?\

 

Ce face ASC? Ce face DTC?

Pai sa merg si sa ce ? Nu e vandut ca fiind waterproof asa ca ... Pot spune ca pana acum a fost un plus ca nu a intrat apa, acum a revenit la normele la care a fost facut.

 

Nu cred ca sunt cea mai potrivita persoana sa-ti raspund la intrebarea legata de de ASC vs DTC. Stiu ca ASC impiedica pierdea aderentei. Mie mi-a intrat in 45.000 km de cateva ori, vreo 3. Tot timpul era ud pe jos si acceleram pe un mediu alunecos marcaj rutier sau canal etc.. cred ca eram si putin inlinat. Nu stiu daca are legatura cu roata din fata.

» Post actualizat in 17 Oct 2016 21:15

s-au tampit astia, zau de nu...

ma tot uit incrucis la noul 1200 gsa si-mi place foarte mult, dar cum naiba sa intre apa in topcase si in cutiile laterale?

am 1150 gsa, cu setul de cutii de aluminiu si n-am avut niciodata o picatura de apa inauntru. motocicleta face la anu 14 ani si am putin peste 70.000 km, daca imi amintesc bine. nici spalate cu jetul la spalatorie si nimic, de ploaie nu mai zic.

Ce sa zic ... Am facut multi km in anul jumatate cu GSA-ul asta. E o motocicleta fantastica dar sufera la capitolul mici kkturi enervante. Foarte enervante.

Cutiile si butoanele se evidentiaza. Nu stiu ce e asa de greu sa ai un furnizor de butoane decent.

 

Ma apropii sa ajung si la blocul de butoane din stanga la numarul 3. In dreapta de mult sunt acolo. La fel si la cutii daca ar fi avut muchiile probabil cu 1 mm mai mare in zonele in care capacul se petrece peste cutie... Minune...

Macar alea laterale iau apa destul de greu, ploaie puternica si mers tare, autostrada cateva ore. Dar topcase-ul fiind folosit zi de zi ma doare cel mai tare. Mai ales ca era ultima insula uscata.... Acu' s-a dus si ea.

 

Daca as crede in teoria conspiratiei as spune ca vor sa vanda gentile waterproof dar ma tem ca e doar un lucru prost facut. Si atat.

 

Altfel multi km cu al tau GSA ! Pare ca lucrurile nu se mai fac ca alta data ! :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Servus Andrei,

Eu cred ca e din cauza de inchidere, foarte probabil exista un spatiu undeva. Posibil sa fi prins cablul ala metalic cand ai inchis si sa se fi largit pe-o parte. Eu am patit asa cu geanta laterala dreapta, mi-a cazut mobra pe cutie si de atunci nu se mai inchide bine, cand ploua tare gaseseam apa in cutie... pana intr-o zi cand am scos-o de pe suporti, am indreptat-o cum trebuie si de atunci gata. .

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Servus Andrei,

Eu cred ca e din cauza de inchidere, foarte probabil exista un spatiu undeva. Posibil sa fi prins cablul ala metalic cand ai inchis si sa se fi largit pe-o parte. Eu am patit asa cu geanta laterala dreapta, mi-a cazut mobra pe cutie si de atunci nu se mai inchide bine, cand ploua tare gaseseam apa in cutie... pana intr-o zi cand am scos-o de pe suporti, am indreptat-o cum trebuie si de atunci gata. .

 

Ar fi bine sa fie asa. Accept argumentul pentru cele laterale. Am "sprijinit" de cateva ori motocicleta pe ele :). Dar la topcase nu am ajuns. :)

 

Cutiile laterale nu le folosesc decat la drum lung, topcase-ul de zi cu zi.

 

E adevarat ca am mai prins cablul metalic din cand in cand si diverse chestii care ieseau din cutie dar am verificat atent, marginea din plastic nu e mancata, ciobita pe nicaieri... Cel mai probabil ar fi uzura clestelui de la inchidere care numai trage asa de etas capacul.

 

Cand a intrat apa in timp ce era parcata a plouat foarte tare pentru cateva ore ( acum cateva nopti in Bucuresti) iar ieri, pe drum, a plouat tare si a batut zdravan si vantul... Nu intrase cat in noaptea cu ploaia dar tot a udat un ghiozdan si cateva boarfe. Noroc ca era in drum spre casa si nu a contat.

 

Ce ma intriga e ca in vara cand am fost pana la Nordkapp am avut multe zile cu ploaie puternica chiar si o zi intreaga (500 km si ceva) si totul a fost totusi ok...

Poate in cazul asta a ajutat si bagajul (cort si inca niste chestii) pus pe cutie, a apasat capacul... Si am mai avut astfel de zile... dar e adevarat ca tot timpul mai aveam si bagaj pus pe cutie.

 

Naiba stie, doar ca acum cand o sa plec la drum cu un laptop sau camera foto stiu ca mai am un stress de rezolvat.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Mda, daca nu e indoita posibil sa fie incuietoarea sau garnitura, mai ales ca se pare ca intra mai multa apa atunci cand "sta"deci se prelinge pe undeva....nu stiu ce altceva ar putea fi. Ma gandesc sa nu fi incercat cineva sa ti-o desfaca, in .ro ma gandesc ca ar fi unul altul care e curios ce tii in cutiile alea si posibil sa fi bagat surubelnita sau sa fi incercat sa foteze cumva.. Incearca sa bagi cutia inchisa intr-un rezervor de apa sa vezi pe unde "rasufla", poate asa iti dai seama unde e problema...

 

PS: Ai un blog cu excursia spre Nordkapp? Ma intereseaza pentru ca la anul vreau sa merg si eu :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Mda, daca nu e indoita posibil sa fie incuietoarea sau garnitura, mai ales ca se pare ca intra mai multa apa atunci cand "sta"deci se prelinge pe undeva....nu stiu ce altceva ar putea fi. Ma gandesc sa nu fi incercat cineva sa ti-o desfaca, in .ro ma gandesc ca ar fi unul altul care e curios ce tii in cutiile alea si posibil sa fi bagat surubelnita sau sa fi incercat sa foteze cumva.. Incearca sa bagi cutia inchisa intr-un rezervor de apa sa vezi pe unde "rasufla", poate asa iti dai seama unde e problema...

 

PS: Ai un blog cu excursia spre Nordkapp? Ma intereseaza pentru ca la anul vreau sa merg si eu :)

 

Verificat in dus :). Intra pe la inchidere. Cutia e perfect etansa, tine apa. Daca in schimb pun dusul pe ea dupa o vreme incepe sa intre...

Eu n-am tinut un blog dar prietenul cu care am fost da. Uite aici, e pe zile asa ca o sa ai ce lectura

 

http://unuplusdouaroti.blogspot.ro/2016/07/nordkapp-emotii-pe-ultima-suta-de-metri.html

http://unuplusdouaroti.blogspot.ro/2016/07/nordkapp-ziua-1-plecarea-spre-nord.html

 

si asa mai departe.

Merita drumul ! Poate poti sa-ti acorzi mai mult timp decat am avut noi sa poti savura locurile.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

 

 

Pune niste hartie inauntru cand dai cu dusul sa vezi exact pe unde se prelinge.

 

Da, fain, multumesc frumos. Mi-ar place sa am mai mult timp dar cred ca noi nu o sa avem nici macar cele 3 saptmanani pe care le-ati avut voi. Noi ne gandeam ca poate trimitem mobrele inainte ca sa castigam 1-2000km. Oricum, notat traseul (salvat in my maps), merci.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

chiar atat de proaste sa fie butoanele alea? am citit ca se strica in draci...dar sa fie deja 3 in 1 an jumatate?

 

Pai ca sa fiu cinstit pana la capat, nu s-au stricat niciodata de tot.

Adica sa numai mearga, doar ca agatau, ramaneau blocate si asta insemna in anumite cazuri cate un reset pentru diverse info (jurnalier, consum etc)...

Si sunt agasante.. Cel mai ciudat e ca in 3 ani nu au reusit sa faca ceva sa nu se mai intample. Pare ca e o problema fff frecventa.

Credeam ca presiunea celor care ies din garantie si trebuie sa plateasca va impulsiona gasirea unei solutii. Dar pare ca inca nu :(

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cel mai ciudat e ca in 3 ani nu au reusit sa faca ceva sa nu se mai intample. Pare ca e o problema fff frecventa.

Credeam ca presiunea celor care ies din garantie si trebuie sa plateasca va impulsiona gasirea unei solutii. Dar pare ca inca nu :(

Stai linistit ... probabil va fi rezolvata problema la modelul urmator.

:)

 

numai bine,

paul

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pune niste hartie inauntru cand dai cu dusul sa vezi exact pe unde se prelinge.

 

Da, fain, multumesc frumos. Mi-ar place sa am mai mult timp dar cred ca noi nu o sa avem nici macar cele 3 saptmanani pe care le-ati avut voi. Noi ne gandeam ca poate trimitem mobrele inainte ca sa castigam 1-2000km. Oricum, notat traseul (salvat in my maps), merci.

Am aflat pe unde intre, pe la imbinarea din dreptul incuietorii....

 

Nu stiu de unde plecati, ca sunt cateva variante de pus mobra pe tren in Germania si sa economisiti ceva km si fiind trenuri de noapte economisesti si cazare :). Era cam 250 € de la Viena la Hamburg 2 persoane si motorul. Dar daca tu pleci de unde ai coordonatele nu stiu daca te ajuta prea mult.

 

http://www.oebb.at/en/angebote-ermaessigungen/autoreisezuege-deutschland

 

Poate feribotul din Olanda direct in Norvegia ar fi mai de ajutor. Anul asta parca era unul

» Post actualizat in 27 Oct 2016 13:05

Salutare,

 

Cred ca am dat de capat problemei cu apa in topcase.

La sfatul unui prieten mai priceput ca mine in bricolaj m-am apucat sa dau cu un silicon in zona niturile de pe capac.

Pana acum pare ca functioneaza perfect, am facut un drum de vreo 600 de km zile trecute si nicio picatura. Ieri cand in Bucuresti a plouat din plin iarasi nimic...

 

Estetica nu e punctul forte al acestei soluti dar ... O sa incerc si cu cutiile laterale. Daca si aici merge sunt in al 9lea cer !

post-64253-0-81816200-1477573518_thumb.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Un sfat valabil nu doar pt cutiile BMW. In perioada in care nu sunt folosite ( min 90% ), cutiile nu trebuie incuiate. Pot fi inchise, dar fara sa se preseze garniturile In timp acestea se deformeaza si nu mai etanseaza perfect. Odata turtite nu-si mai revin, trebuie inlocuite.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salutare,

Cred ca am dat de capat problemei cu apa in topcase.

La sfatul unui prieten mai priceput ca mine in bricolaj m-am apucat sa dau cu un silicon in zona niturile de pe capac.

Pana acum pare ca functioneaza perfect, am facut un drum de vreo 600 de km zile trecute si nicio picatura. Ieri cand in Bucuresti a plouat din plin iarasi nimic...

Estetica nu e punctul forte al acestei soluti dar ... O sa incerc si cu cutiile laterale. Daca si aici merge sunt in al 9lea cer !

post-64253-0-06288300-1477573635_thumb.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salutare. Pentru LC din 2013 exista cumva recall pentru blocul de comanda de pe dreapta, sau varianta cumparat piesa noua? Ramane blocat butonul pentru incalzirea mansoanelor.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salutare. Pentru LC din 2013 exista cumva recall pentru blocul de comanda de pe dreapta, sau varianta cumparat piesa noua? Ramane blocat butonul pentru incalzirea mansoanelor.

Eu inca sunt in garantie. Dupa cum ziceam mai si mai sus. Am schimbat blocul din dreapta de 2 ori, pe cel din stanga odata si deja am motive sa-l schimb inca odata... Ies din garantie in iunie la anul ...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pentru cel din dreapta stiu ca exista recall, dar nu iti spune sau nu te cheama nimeni de la bmw, mie mi l-au schimbat cand am fost la revizie. Probleme mari si cu blocul din stanga, foarte deranjante, deocamdata mie nu au vrut sa mi-l schimbe desi am garantie extinsa inca 2 ani. Poate la urmatoarea revizie.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Hmm, oi fi eu singurul norocos care nu a avut (inca) probleme cu butoanele ? Cu nici unul din blocuri. Sau poate nu le folosesc suficient de mult :laugh:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Vizitator changed the title to BMW R1200/1250 GS/GSA/RS/RT/R LC - 2013->

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...