Sari la conținut

INTRETINERE LANT, MARCI/TIPURI - Totul Despre


TonyTA
 Share

Postări Recomandate

  • Răspunsuri 2,9k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Nu se refera la role ...ci la bolt( asta e fix sigur ) + bucsa( asta nu stiu poate se misca si ea da mult mai putin, probabil tine de modelul lantului mai mult,tind sa cred ca e fixa la majoritatea )...adica se uzeaza doar o zona din ele pe partea opus raman cu o uzura mai mica daca le intorci pui la lucru zona mai putin uzata a lantului.

 

Nu se merita efortul numa daca esti chiar disperat si atunci cand alegi momentul "sa il intorci" cum o faci...la ce te uiti de unde sti cat e de uzat pe partea "normala" boltul in bucsa si sa il intorci ca sa mai profiti de el putin...uzurile le vezi numai daca tai lantul ...nu ii clatita pana mea "hopa tup si l-ai intors" sa mai stea si pe partea asta putin.

 

Pana ajungi sa il intorci am vazut lanturi care deja nu mai avea "rola/role" sau multe din ele erau deja foita de tigara de subtiri la asa nivel de uzura te incurci aiurea cu intorsul.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator stress_L&P

..io sunt mai... zgarcit ... :crack: de ce sa arunc??? refolosesc :rock: .. timp liber e... :wave: ..si nu ma ,,sparg'' in figuri cu : ..pun nou, domne', ca am banu'!!!" :laugh:

 

 

nu "te spargi" pentru ca esti un sarantoc. stim. mori. lumea ar fi mai buna fara de-al de tine...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu se refera la role ...ci la bolt( asta e fix sigur ) + bucsa( asta nu stiu poate se misca si ea da mult mai putin, probabil tine de modelul lantului mai mult,tind sa cred ca e fixa la majoritatea )...adica se uzeaza doar o zona din ele pe partea opus raman cu o uzura mai mica daca le intorci pui la lucru zona mai putin uzata a lantului.

 

Nu se merita efortul numa daca esti chiar disperat si atunci cand alegi momentul "sa il intorci" cum o faci...la ce te uiti de unde sti cat e de uzat pe partea "normala" boltul in bucsa si sa il intorci ca sa mai profiti de el putin...uzurile le vezi numai daca tai lantul ...nu ii clatita pana mea "hopa tup si l-ai intors" sa mai stea si pe partea asta putin.

 

Pana ajungi sa il intorci am vazut lanturi care deja nu mai avea "rola/role" sau multe din ele erau deja foita de tigara de subtiri la asa nivel de uzura te incurci aiurea cu intorsul.

 

o iei si tu pe urmele lui???

uzura la boltul ala inseamna in mod cert subtierea lui pe toata circumferinta, daca il intorci nu e mai gros defel!!!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

nu "te spargi" pentru ca esti un sarantoc. stim. mori. lumea ar fi mai buna fara de-al de tine...

:lol: ..poate.. sarantoc poti zice unuia care are un singur moto, si NIMIC altceva, nu unuia care are SI alte cinci masini cu care merge, ale lui :ok: ... pentru mine mobra e o placere, nu o necesitate... :hug: ..nu risc ca nebunu'...

..chiar ar fi bun un poll, cati bikeri ar fi de partea mea si cati ar fi de partea unui jmecher cu figuri, ca tine :hurt: .. la treaba cu muritul de care zici... poate ai ca tine sunt in plus...

..oricum, subiectul e tehnic, elucubratiile sunt futile.

 

Eu am auzit ca si uleiul poate fi refolosit daca este "intors"... adica daca il scoti pe la busonul pe unde il pui si il bagi inapoi pe unde il scoti!...

..da-da, filtrat...

..si gumele merg pana la panza- sunt ,,slick''..

..pacat ca nu se poate refolosi si benzina arsa... :lol:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

asta spuneam si eu, nu conteaza pe ce parte se subtiaza, daca il pui invers tot subtire e.....altfel probabil ca se gandeau altii inaintea noastra sa il intorca.....ca nu am inventat noi lantul....;)

..mai, e posibil si asta.... e doar o simpla discutie, doar... nu??? vorbim, nu dam cu pietre...

 

cate A seis sunt in alea 5 barosane?

 

sa am 5 masini de cusut si tot mi-ar fi rusine sa n-am bani sa schimb lantu....

mai... e doar o chestie ipotetica, o discutie libera, despre lantzu' ala.. nu am io nevoie sa schimb lantzu', ca e nou... :scratch: .. mai o idee..mai o opinie... :friends: .. mai ,,vomita'' vr'unu' vre-o mizerie... :crack:

..ca baietzii...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Asta-i ca ala care se duce la un magazin,si dupa ce-l freaca pe vanzator cu cerinte si intrebari,nu cumpara nimic.

Cand sa iasa pe usa vanzatorul il intreaba cu ce se ocupa.

Ii raspunde ca-i vanzator,e ziua lui libera,si-a vrut sa frece si el pe altu....

 

Acum,asa in gluma,intre noi baietii.S-a gandit cineva sa intoarca pinionul si foaia? :crack:

 

Ungeti-va lanturile periodic si corect,si ve-ti scapa de atatea angoase!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

in functie de cata grija ai de el si de cum mergi il poti intinde si de 10x in 7000 de km, asa ca e 2 ori se poate considera in parametri

 

deci eu raspunsul acesta l-am luat de bun!! asa ca........la cat mai multe pinioane si lanturi "intoarse" sa facem economie :banana::cheers:.

Editat de ow3x3xpr3ss
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

din acelasi ciclu: auzisem si eu de carpeala aia cu segmentii intorsi pe partea cealalta, dar e ca si cum ai duce prezervativu la vulcanizare :friends:

 

Lantul "calca" pe ambele parti ale dintelui ... ma gandesc la frana de motor, deci uzura este peste tot

Editat de yuk
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Asta-i din ciclul "Dupa ce ma uit la un film pe DVD, il intorc pe partea cealalta, sa mai vad unul"....chiar daca nu este dual-layer

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am o intrebare un picut mai ciudata: de ce au crescut brusc preturile la sprayurile de uns lantul, in speta la sprayurile Motul?

Ultima oara cand am luat (prin mai a.c.) era vreo 35 RON, acum vad ca toti il dau cu cel putin 50 RON. :scratch:

 

Stie careva unde as gasi un spray Motul la un pret decent, de maxim 40-45 RON? Merci.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salutare,

Zilele acestea am terminat de făcut Âşi montat al doilea ungător de lanț.

In urma a multor teste Âşi încercări am ajuns la varianta finală pe care am testat-o în cele mai variate condiții: soare, noroi, râuri, praf, ploaie, forestiere, bolovani, trâtnte… orice în mai mult de 20 000 km.

 

Piese:

- un releu de timp cu două temporizări (nu fac eu temporizatorul, nu Âştiu schema)

- o electrovalvă

- o pompă de Âşpriț de dacie model nou (am testat multe… Âşi de dacii Âşi de BMW sau Mercedes)

- releu banal

- un modul de comandă

- furtun gros (pentru rezervorul de ulei)

- furtun subțire

 

Funcționarea:

- are un buton de pornit / oprit

- un buton de schimbat temporizarea (vreme buna, vreme rea)

- un buton de ungere manuala

- cap dublu de ungere a lanțului (diferența e mare între un cap dublu Âşi un cap simplu)

 

Avantaje ungător lanț în general:

- nu mai ai grija ungerii lanțului

- întinzi mult mai rar lanțul (l-am întins o dată în 15 000 km)

- nu mai ai uzură în pinioane.

- Lanțul se curăță singur. Practic nu mai ai treabă cu el.

 

Avantaj ungător lanț făcut cu pompă față de Scottoilere sau alte sisteme asemănătoare

- amorsarea se face mult mai rapid (la Scottoiler, dacă ai terminat tot uleiul din system durează foarte mult până ajunge uleiul din nou la lanț Âşi de cele mai multe ori nu Âştii dacă nu e înfundat)

- cât timp motorul e pe neutru sistemul nu unge. (Scottoilerul curge!)

- sistemul nu se înfundă

- ai controlul total al ungerii. (La scottoiler trebuie să dai mereu Âşaua jos Âşi să umblii acolo dacă vrei mai mult ulei sau mai puțin)

- autonomia e foarte mare. Cu un rezervor se pot face aprox. 4000-5000 km poate Âşi mai mult. Intră cam 500ml de ulei. La Scottoiler îl umplii cam la fiecare 1000 km.

- Nu contează vâscozitatea uleiului. La alte sisteme ce funcționează prin cădere vâscozitatea uleiului creează probleme în a asigura o ungere corectă. Cea mai mare problemă e când uleiul e prea fluid Âşi murdăreÂşti tot.

 

Dezavantaje – încă nu am găsit.

 

Nu am poze cu acest sistem dar o să postez când o să am.

 

Am postat acest anunț în speranța că mai sunt Âşi alți motocicliÂşti care vor să construiească un asemenea ungător. Dacă doriți mai multe detalii sau aveți întrebări … Âştiți unde să apelați.

 

Momentan mai am câțiva prieteni care vor un asemenea sistem Âşi o să mă apuc să construiesc mai multe. Dacă sunt doritori dați-mi de Âştire să Âştiu de câte module de temporizare am nevoie.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am o intrebare un picut mai ciudata: de ce au crescut brusc preturile la sprayurile de uns lantul, in speta la sprayurile Motul?

Ultima oara cand am luat (prin mai a.c.) era vreo 35 RON, acum vad ca toti il dau cu cel putin 50 RON. :scratch:

 

Stie careva unde as gasi un spray Motul la un pret decent, de maxim 40-45 RON? Merci.

 

S-au scumpit toate... naiba stie de ce. Am folosit multa vreme Motorex racing si este un spray excelent. Iti atasez o fotografie cu foaia mea spate din aluminiu, folosita in regim de curse. Te rog sa observi uzura exact acolo unde trebuie, flancul dintelui nu este deloc afectat. Asta s-a intamplat pe de o parte multumita lubrifiantului dar in mare masura si datorita reglajului bun al lantului.post-14189-0-39920700-1318495906_thumb.jpg

 

Am folosit si Bel Ray si este si acela un lubrifiant excelent pentru lant, n-am auzit pe nimeni sa se planga.

Motul nu-mi place fiind extrem de lipicios, aduna mult praf si pietricele si devine o adevarata piatra de polizor pentru pinioane.

 

Bel Ray-ul e chiar si mai scump de 50 de lei :D

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

S-au scumpit toate... naiba stie de ce. Am folosit multa vreme Motorex racing si este un spray excelent. Iti atasez o fotografie cu foaia mea spate din aluminiu, folosita in regim de curse. Te rog sa observi uzura exact acolo unde trebuie, flancul dintelui nu este deloc afectat. Asta s-a intamplat pe de o parte multumita lubrifiantului dar in mare masura si datorita reglajului bun al lantului.post-14189-0-39920700-1318495906_thumb.jpg

 

Am folosit si Bel Ray si este si acela un lubrifiant excelent pentru lant, n-am auzit pe nimeni sa se planga.

Motul nu-mi place fiind extrem de lipicios, aduna mult praf si pietricele si devine o adevarata piatra de polizor pentru pinioane.

 

Bel Ray-ul e chiar si mai scump de 50 de lei :D

 

Merci :cheers:

 

Si pe mine m-a dezamagit Motul din aceleasi motive.

E ok prima suta de km, dupa care devine pacura. Caut sa-l schimb cu alt brand, dar inca nu m-am hotarat la unul anume.

Sunt mai multi care lauda Motorex. Cred ca o sa incerc cu asta dupa ce termin tubul asta de Motul. Care e plaja de preturi uzuale la Motorex?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...