Sari la conținut

INTRETINERE LANT, MARCI/TIPURI - Totul Despre


TonyTA
 Share

Postări Recomandate

CA sa nu-ti mai zic ca ce-ti scriu acum am mai scris de vreo 50 de ori in aceasta rubrica, dar nah, cei mai tineri pe forum ca tine n-au de unde sa stie lucrurile astea.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 2,9k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

De ce te lauzi ca esti un mecanic auto mai bun ca mine? :huh:

Ce legatura are? Daca tu esti mecanic auto si eu zidar, nu e normal ca tu sa fii un mecanic mai bun decat mine? :huh: :huh:

 

 

Nu, cei care le produc nu recomanda asa ceva in mod expres.

 

In primul rand nu exista producatori care sa produca si lanturi si pinioane. Producatorii mari de lanturi sunt DID, Enuma Chains (EK), Regina si nu produc si pinioane.

Producatorii de pinioane sunt JT si Sunstar. Astia nu-si vand produsele la un loc.

Singurii care vand "KIT DE LANT" sunt Louis.de sau probabil si altii. In rest, peste tot te duci si cumperi lant, pinion fata, pinion spate. Nimeni nu-ti baga nici un kit pe gat.

Uita-te la Louis ca scrie ca pe Kitul lor "DID" doar lantul e DID, pinioanele sunt alt marca.

ce legatura are? pai are ca vad ca imi dai sfaturi in ale mecanici cand nici macar nu esti calificat ,aia are (dar vad ca esti greu de cap de nu intelegi). pt ca incepi sa faci misto de mine si tu habar nu ai sa folosesti un ciocan dar cu sfaturile esti primul,la cate ferodouri am nituit pe saboti de frana si pe discuri de ambreaj sant in stare sa nituiesc ok si un lant ca tu nu poti !,ti-am mai spus fix problema ta ....dar trebuie sa fi tu mai "inteligent" .

sant fi eu nou pe forum dar in ale mecanici sa nu te dai destept ca nu esti chiar DELOC, din contra.

 

cei care produc pinioanele recomanda sa fie schimbate, ambele pinioane sa fie noi si lantul ,iar cei care produc lanturi recomanda sa fie schimbat cu un set de pinioane noi(scrie pe ambalaj sau in instructiunile de montare),dar se pare ca in viata ta nu ai cumparat un lant nou sau pinioane (tot cu folosite umbli)

 

am zis eu undeva ca cei care produc kit-uri de lant?! si de ce nu ai putut tu sa te abti sa imi raspunda pers. caruia i-am pus intrebarea ? pt ca ma lamurea (si pe tine) foarte simplu de unde era sa stiu ca are o gramada de pinioane de unde alege dupa cum spune el. dar din nou trebuie tu sa fi destept ,mai bine fa-ti cont pe forum de constructi si amenajari interioare si acolo PROBABIL ai putea sa dai sfaturi ......santeti chiar culmea unii dintre voi astia mai VECHI .

 

 

dar tot nu mi-ai raspuns la treaba cu rotile ,da si inca ceva uleiul de il recomanzi sa fie la bidoane de 1L sau de 4L care este mai bun? pt ca le stii tu pe toate ..

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Producatorii mari de lanturi sunt DID, Enuma Chains (EK), Regina si nu produc si pinioane.

mai sint si Tsubaki (Japonia). si e adevarat, kitul Tsubaki l-am luat cu pinioane JT Sprockets.

cu Tsubaki am mixed feelings, am rupt un lant de la ei si am mai auzit de asa ceva.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

ce legatura are? pai are ca vad ca imi dai sfaturi in ale mecanici cand nici macar nu esti calificat ,aia are (dar vad ca esti greu de cap de nu intelegi). pt ca incepi sa faci misto de mine si tu habar nu ai sa folosesti un ciocan dar cu sfaturile esti primul,la cate ferodouri am nituit pe saboti de frana si pe discuri de ambreaj sant in stare sa nituiesc ok si un lant ca tu nu poti !,ti-am mai spus fix problema ta ....dar trebuie sa fi tu mai "inteligent" .

sant fi eu nou pe forum dar in ale mecanici sa nu te dai destept ca nu esti chiar DELOC, din contra.

 

cei care produc pinioanele recomanda sa fie schimbate, ambele pinioane sa fie noi si lantul ,iar cei care produc lanturi recomanda sa fie schimbat cu un set de pinioane noi(scrie pe ambalaj sau in instructiunile de montare),dar se pare ca in viata ta nu ai cumparat un lant nou sau pinioane (tot cu folosite umbli)

 

am zis eu undeva ca cei care produc kit-uri de lant?! si de ce nu ai putut tu sa te abti sa imi raspunda pers. caruia i-am pus intrebarea ? pt ca ma lamurea (si pe tine) foarte simplu de unde era sa stiu ca are o gramada de pinioane de unde alege dupa cum spune el. dar din nou trebuie tu sa fi destept ,mai bine fa-ti cont pe forum de constructi si amenajari interioare si acolo PROBABIL ai putea sa dai sfaturi ......santeti chiar culmea unii dintre voi astia mai VECHI .

 

 

dar tot nu mi-ai raspuns la treaba cu rotile ,da si inca ceva uleiul de il recomanzi sa fie la bidoane de 1L sau de 4L care este mai bun? pt ca le stii tu pe toate ..

 

Amice, cand schimbam eu lanturi tu nici nu stiai ce-i aia motocicleta,aveai poze lipite pe pereti cu ele.

:cheers:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

asa o fi cum zici tu dar tot varza esti la mecanica (ca daca un zidar poate sa schimbe un lant de moto inseamna ca nu e foarte complicat),asa ca nu mai da sfaturi pe aicea si nu mai lua la misto lumea ........pa! ca deja schimbi discutia cand nu mai ai ce sa zici ,eu oricum nu mai am ce sa vb cu tine ,m-am lamurit.

 

:wave:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

ma sincer?asa-i lantul e diferit de pinioane ca si marca/producatori..insa se uzeaza diferit...asta e SIGUR!poti pastra linistit foile si fata si spate daca nu-s uzate.dinti inclinati.tociti...pui doar alt lant..trebuie sa fii destul de cealadau sa schimbi cu totul daca nu e impetuos necesar.eu am schimbat kitul cu totul pentru ca pinioanele erau de cacao.deja si lantul zornaia...la alte motoare am schimbat doar lantul ca foile erau super..si de multe ori sa iei doar lantul costa vreo 400 de ron si kitul complet vreo 560...deci nu se merita sa il schimbi separat...asta e singurul motiv..nu ca iti uzeaza pinioanele prematur lantul si alte sf-uri...stii cum zic manualele de reparatii la sectiunile service cand desfaci ceva?"inspect change seal,replace..."..orice ca.cat care e inca bun"replace"...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

nu e ceva rau dak tot sunt varza si pinioanele si lantul sa le schimbi impreuna..ce e nou e nou!! mai ales daca diferenta de bani nu e notabila! poate fi ca la masina ..schimbi pivoti si bucsi doar pe o parte unde sunt uzate si se duc naibii in scurt timp si pe cealalta parte! asa schimbat tot unghi de fuga facut..si totul e brici..parerea mea!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

ma sincer?asa-i lantul e diferit de pinioane ca si marca/producatori..insa se uzeaza diferit...asta e SIGUR!poti pastra linistit foile si fata si spate daca nu-s uzate.dinti inclinati.tociti...pui doar alt lant..trebuie sa fii destul de cealadau sa schimbi cu totul daca nu e impetuos necesar.eu am schimbat kitul cu totul pentru ca pinioanele erau de cacao.deja si lantul zornaia...la alte motoare am schimbat doar lantul ca foile erau super..si de multe ori sa iei doar lantul costa vreo 400 de ron si kitul complet vreo 560...deci nu se merita sa il schimbi separat...asta e singurul motiv..nu ca iti uzeaza pinioanele prematur lantul si alte sf-uri...stii cum zic manualele de reparatii la sectiunile service cand desfaci ceva?"inspect change seal,replace..."..orice ca.cat care e inca bun"replace"...

deci daca tu doar atuncia schimbi pinioanele cand deja dinti sant inclinati sau tociti in halul ala de se vede cu ochiul liber , este SIGUR ca ii scurtezi "viata" lantului enorm de mult. dar fiecare face cum crede de cuvinta aicea doar povestim si pana la urma tot cum vrea fiecare o sa faca .........

 

eu sfaturi chiar nu am dat si nici nu o sa dau pt ca tot timpul se gaseste unu destept sa comenteze,mai bine citesc retin ce consider eu ca e bine si aia este...........asfalt uscat si plimbari cat mai multe sa avem fiecare ca aia este cel mai important pana la urma !

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

da...mi se pare normal sa schimb pinioanele cand uzura este vizibila.la fel si la placutele de frana si alte cele.cum zice manualul "inspect for signs of wear or damage..replace if necessary"..;)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Daca lantul e pe duca(intins) automat nu mai calca intre dinti perfect ci ce freaca de ei, de dintele din fata mai exact cad se aseaza apoi pe masura ce pinionul se invarte automat boltul se misca spre dintele din spate, miscarea asta aduce uzura pinioanelor si produce zgomot de cele mai multe ori. Daca pui un lant nou pe un set de pinioane vechi lantul o sa calce mereu pe partea din fata a dintelui din spatele boltului si o sa uzeze si mai tare pinionul, o sa roada cilindrul de pe boltul lantului, forteaza lantul pe pinion si il intinde, face si zgomot pentru ca nu se aseaza bine.

Combinatii din astea eroanate am mai intalnit la clienti care vroiau sa iasa moca si toti ajungeau sa schimbe cu totul la final, indiferent de starea pinioanelor. Ce am mai intalnit la cativa e doar schimbarea pinionului de atac care din cauza numarului foarte mic de dinti => forta si frecare mai mare pe fiecare dinte, schimbau 2 pinioane de atac la un kit de lant.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Intrebare: Ca sa reducem uzura lantului, se poate monta o goaie de aluminiu, concomitent cu schimbarea mai deasa a pinionului fatza? Nu e deloc economic, doar pura teorie.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Lantul original a implinit 25.000Km si s-a cam dus, a intrat serios pe zona rosie, desi a fost lubrifiat constant totusi a capatat o zona "inflexibila". E clar, trebuie sa-l schimb.

 

Exista doua tipuri de lant disponibile:

1) lant 525VX / 330 lei / "compatibil" dupa Louis desi producatorul zice ca nu merge pe motorul meu;

2) lant 525ZVM-X / 485 lei / original.

 

La noi pe aici se tot plimba vorba "cand le schimbi, schimba-le pe toate, kit complet". Si pana acum asa am facut pe motocicletele avute. Un kit original e 835 lei, compatibil 521 lei.

 

Problema e ca orice manual as citi, nu scrie nimic de "schimba-le pe toate" ci doar daca-s uzate.

 

Ce zice manualul:

 

 

 

Cum arata foaia:

 

 

 

 

Am 3 variante:

 

1) pun un lant "compatibil" si sper sa mai merg cu el pe pinioanele curente vreo 10-15.000Km pana pun un kit nou de lant;

2) pun un lant "original" si sper sa ma tina tot ca primul, 25.000Km, pana pun un kit nou de lant;

3) kit de lant nou, schimbat totul.

 

Voi ce ati face?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pentru ca o piesa uzata o va stica si pe aia buna. Maru' putred strica si pe ala bun :)

 

Daca nu le iei pe toate noi, pe termen lung, cheltui mai mult. Ca sa nu mai zic ca nici nu ai incredere in treaba facuta, spre deosebire de linistea care ti-o da un kit nou, sau niste gume noi, sau mai stiu eu ce.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

pinioanele intradevar arata ok. dar, daca-s de cacao ca producator, iti dai seama ce o sa le faca un lantz bun, din materiale mai tari.. o sa toceasca dintii aia mult mai repede. si, cum zice si mai sus omu, pinioanele alea o sa calce aiurea.. scoate banu si fa treaba calumea, altfel o sa te injuri mai incolo de unu singur..

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pune o poza si cu pinionul mic, cel mare nu pare sa aiba nevoie de schimbare.

Ca fapt divers, eu la transalp am schimbat un lant care era muci si am pastrat ambele pinioane, am mers cu el peste 20.000km apoi am schimbat lantul si pinionul mic cu care am mers iar cam 25.000km.. si apoi am dat motocicleta si stiu ca baiatul caruia i-am dat-o a schimbat doar lantul, ala incepuse tot asa sa aiba zone blocate.

Deci, am mers cu acelasi pinion spate 45.000km + cati o fi mai avut inainte si cati o fi mai mers dupa mine. :what:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

e cam ruginita foaia aia ..are ceva km..faza e ca o sa te tina mult mai putin lantu nou pe foile vechi.. eu am gasit un 525 la 220lei in bucuresti

Si daca e ruginita, ce? :mellow:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

oare ruginea daca era uns mereu..gen dupa ce sta moto in ploaie?

da, că foaia se unge în zona coroanei, restul n-are nevoie de lubrifiere. Toate foile mele au ruginit de-a lungul timpului și ung lanțul de fiecare dată când e nevoie.

 

Mai bine puneai poză cu pinionul de atac, ăla se uzează mai repede.

Editat de Chivu
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pune o poza si cu pinionul mic, cel mare nu pare sa aiba nevoie de schimbare.

Ca fapt divers, eu la transalp am schimbat un lant care era muci si am pastrat ambele pinioane, am mers cu el peste 20.000km apoi am schimbat lantul si pinionul mic cu care am mers iar cam 25.000km.. si apoi am dat motocicleta si stiu ca baiatul caruia i-am dat-o a schimbat doar lantul, ala incepuse tot asa sa aiba zone blocate.

Deci, am mers cu acelasi pinion spate 45.000km + cati o fi mai avut inainte si cati o fi mai mers dupa mine. :what:

Treaba reala valabila si la mine.

Ce inca mai e bun , de ce sa schimb?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...