Sari la conținut

INTRETINERE LANT, MARCI/TIPURI - Totul Despre


TonyTA
 Share

Postări Recomandate

  • Răspunsuri 3k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Da, acelasi.

Am avut o Honda Transalp fix 4 ani, cand am cumparat-o i-am pus lant nou si pinion nou de atac. Cu acelasi lant am vandut motocicleta.

Probabil cel care a cumparat-o de la mine l-a schimbat, nu era foarte intins insa era deja uzat neuniform, daca mergeai cu el neuns facea zgomote ciudate.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pentru curatat orice spray degresant e bun. Chiar nu conteaza marca.

Pentru uns la fel. Eu in toata viata mea am cumparat 1 spray de uns lantul Motorex care s-a terminat repejor, apoi am descoperit spray alb de lant Valvoline de care am folosit de cateva ori, am cumparat 3-4 in decurs de 3 ani, apoi m-am lasat de cumparat prostii de genul si folosesc ulei de drujba. Am un bidonas lasat de cineva de acum 3-4 ani si si acum mai am din el.

La drum lung eram odata cu lantul destul de uzat, facea ca toate animalele, am prins numai ploi si in disperare de cauza am cumparat WD40 din benzinarie, am uns cu ala la greu si n-am avut probleme. In 100km incepea sa zornaie iar (ploua) opream, dadeam cu wd40 si tot asa...

Am uns si cu spray de la lidl, si cu spray de uns lantu la biciclete luat din supermarket.. cu spray de balamale, cu spray anti-rugina.. cu tot ce mi-a picat in mana.

Nu e prea puțin vâscos ăla de drujbă ? Eu ung lanțurile numai cu t90 și țin undeva la 2-300km.

 

Care sunt cauzele care duc la întinderea neuniformă a lanțului ? Am tot întâlnit în ultima perioadă multe motorete cu lanțul uzat așa aiurea. Eu n-am reușit să uzez nici un lanț neuniform până acum.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu e prea puțin vâscos ăla de drujbă ? Eu ung lanțurile numai cu t90 și țin undeva la 2-300km.

 

Care sunt cauzele care duc la întinderea neuniformă a lanțului ? Am tot întâlnit în ultima perioadă multe motorete cu lanțul uzat așa aiurea. Eu n-am reușit să uzez nici un lanț neuniform până acum.

 

Eu am reusit.

Bine, lantul de care vorbesc l-am avut 4 ani timp in care am facut aproximativ 50.000km in toate conditiile. N-a fost excursie lunga in care sa nu prind ploaie, si au fost destule excursii in perioada aia, inca nu aveam masina.

In 50.000km si 4 ani chiar nu mai conteaza cum s-a uzat, nu mi-a pasat prea tare sa studiez, am considerat ca si-a facut treaba. Lant EK.

Totusi, eu pun pe seama ploii, si au fost cazuri cand n-am avut la drum cu ce sa-l ung si am mers cu el asa, ud, ruginit, etc. Plus ca stilul meu de condus e cam smucit, probabil si de la asta.. adica nu schimb vitezele finut, daca esti cu mine pe motor dam cap in cap daca nu estiobisnuit cu stilul "smuls". Merg si finut, dar ma plictisesc repede.

 

Nu, nu e deloc vascos ala de drujba, eu acum port cu mine in topcase intr-o sticluta cu pipeta, pun cateva picaturi la 2-3 zale la o tura de rotit lantul complet.. si tot il arunca pe janta la prima tura.

 

Lantul de pe TA era EK, acum de 2 ani pe VFR am un DID, e cel cu care am luat motocicleta... arata impecabil si cu vfr am cam 18.000km. Motocicleta are 68k. Nu stiu cat are lantul cu totul. L-am intins o data dar a trebuit sa revin la pozitia initiala, era prea intins. Estimez ca ma tine si ce-a mai ramas din anul asta si la anul... pinionul de atac insa e putin plecat cu sorcova. Probabil il voi schimba la anul cu tot cu lant.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Orice chestie cleioasa/unsurasa e mai buna de uns lantul decat nimic. Stai linistit.

Majoritatea produselor de genul contin aceiasi compusi chimici.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

este normal dupa aprox. 5000 km sa imi lipseasca de la cateva zale garniturile ? lantul este DID cu X ring. in perioada asta nu a trebuit sa il intind deloc decand l-am montat,o sa mai tina ceva timp asa ?(tot timpul il tin uns). a avut cineva experiente de genul asta si a mai folosit lantul in continuare mult si bine ?

 

cel vechi era asa de uzat ca la fiecare 2-300 de km trebuia intins a si sarit de pe foaie ,dar cand l-am dat jos avea absolut toate garniturile intre zale era cu O ring nu stiu ce marca era .

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

1% din km astia am mers pe off. ce alternative fiabile mai am? pt. ca daca de acum incolo incepe sa se degradeze mult mai repede decat normal trebuie sa ma gandesc la alt lant,care clar nu va mai fi DID cel putin nu cu x,z ring si prostii din astea.

 

mersi.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

lantul a fost saplat,curatat doar cu wd-40. din cauza wd-ului sa se intample chestia asta? si curios de ce la celalalt lant nu s-a intimplat la fel pt. ca intretinerea tot asa am facut-o doar cu wd!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

WD40 este un lichid penetrant, in nici un caz lubrifiant sau produs pentru spalat lantul.

Probabil a curatat vaselina dintre bolt si bucsa. nu toate, dar poate ca la unele da.

 

Lantul se spala cu benzina sau motorina si se clateste cu spray de gresant/spray de frane.

Se unge cu spray de lant.

Editat de Cesar
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

eu pt spalat il foloseam pt uns folosesc spray de lant .am sa ma orientez spre altceva atunci daca chiar asta ar fi cauza,dar mi se parea foarte usor si simplu de curatat lantul asa.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

oare de ce nu au scris aia pe WD 40 ca poti sa cureti si lanturile, si au facut astia separat spray-uri de curatat lantul. suntem prea saraci sa ne zgarcim la 30 de lei...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Mie mi s-a intamplat sa am probleme cu doua lanturi DID, in sensul ca s-au exfoliat o-ring-urile inainte sa fie nevoie sa schimb lanturile din motive de uzura. Lanturile respective au fost intretinute identic (curatate si unse numai cu produse dedicate) si au fost montate pe motociclete diferite (un naked si un dual sport, deci regim de mers on/off-road diferit). Eu tind sa cred fie ca DID au probleme in a mentine calitatea constanta, fie ca lanturile cu probleme au fost importate de la distribuitori dubiosi. Parerea mea...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

lantul care l-am schimbat cu acelasi mod de intretinere de ce nu a avut aceasi soarta?

 

nu zic acum ca nu este wd-ul vinovat ,intreb. oricum intre timp mi-am si comandat un alt produ de curatat lantul nu mai folosesc wd pt lant.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Mie mi s-a intamplat sa am probleme cu doua lanturi DID, in sensul ca s-au exfoliat o-ring-urile inainte sa fie nevoie sa schimb lanturile din motive de uzura. Lanturile respective au fost intretinute identic (curatate si unse numai cu produse dedicate) si au fost montate pe motociclete diferite (un naked si un dual sport, deci regim de mers on/off-road diferit). Eu tind sa cred fie ca DID au probleme in a mentine calitatea constanta, fie ca lanturile cu probleme au fost importate de la distribuitori dubiosi. Parerea mea...

Sa nu fie lanturi "DID" cantrafacute in China sau mai rau , cum s-a intamplat cu placutele Ferodo, bune originale , execrabile contrafacute. Dpdv aspect, ambalaj sunt identice

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator MosRahao

Mie mi s-a intamplat sa am probleme cu doua lanturi DID, in sensul ca s-au exfoliat o-ring-urile inainte sa fie nevoie sa schimb lanturile din motive de uzura.

 

Eu tind sa cred fie ca DID au probleme in a mentine calitatea constanta, fie ca lanturile cu probleme au fost importate de la distribuitori dubiosi. Parerea mea...

 

 

Sa nu fie lanturi "DID" cantrafacute in China sau mai rau

 

Si eu am probleme cu lantul meu DID, ce cred eu ca nu e contrafacut sau importat dubios, fiind cumparat de la Louis... Cred ca este o problema de calitalitate.

 

Mentionez ca si eu am facut tot ce a depins de mine pentru intretinerea lantului. Ma enerveaza cumplit ca s-au blocat o parte din zale. Lantul a fost schimbat in urma cu 2 ani si are aprox. 30.000 de km, 90% dintre ei parcursi pe asfalt si intr-un regim foarte potolit de exploatare a motocicletei. Nu gasesc ca e normal sa faca asemenea figuri atat de repede.

 

Intre timp, l-am dat jos de pe pinioane dupa ce l-am curatat cu dispozitivul cu perii si l-am spalat suplimentar, intr-un vas incapator plin cu benzina si cu o perie mica. A mai curs ceva nisip fin, dar zalele au ramas blocate. Am incercat sa le misc cu un patent : unele se misca extrem de greu dar altele sunt in continuare blocate, intr-o pozitie nefireasca fata de "calcatura" normala.

 

Sper sa nu se rupa pana il voi schimba. Sa mai merg asa cu el oare?

 

Cred ca o sa-l schimb cu un lant obisnuit, ieftin, fara nici un fel de o-ringuri de la care ma asteptam sa protejeze lantul. Vad ca nu sunt decat bani aruncati de pomana...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Multi de pe forumurile din afara se feresc de WD40. Nu zic, sunt si acolo care il mai folosesc fara evenimente neplacute dar parerea generala a tuturor e ca nu-i face bine lantului cu O-ringuri. Nu vreau sa ma laud dar cu un amarat de penson, motorina si ulei de transmisie (cel mai ieftin) am dus un kit de lant DID50Va7 la 40.000 de km. La 300 de km uns, la 1000 spalat. Pentru sanatatea pinioanelor, conteaza enorm tensionarea corecta a lantului si ca o regula de principiu, mai bine lantul mai larg decat mai strans - daca e prea strans, face ravagii in dintii pinioanelor.

 

@Festina lente - si eu am patit cu DID-ul meu la fel. Multe zale blocate la 40.000. Am inceracat sa-l tin doua zile in motorina dar nimic. Daca zalele sunt prea blocate, (asta o spun din propria exp.) lantul nu mai calca bine pe pinionul de atac care e mai mic ca diametru si ii "barbiereste" dintii. Eu spre exemplu am constatat ca pinionul de pe spate e impecabil dar cel de atac aproape nu mai avea un dinte pe el. Ar fi o idee buna sa inspectezi un pic si pinionul tau.

Oricum la Virago al tau cred ca merge si un lant mai fara pretentii deoarece forta motorului de mai domoala. Daca vrei, iti dau PM cu oferte de lant mai ieftine ce am primit pana acum. Am gasit si 2 metri de lant la 60 de lei - iar la tensile strenght de min 3000kgf cred ca e mai mult decat suficient pt. Virago.

Editat de Jorj
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...